VD till Nils Olsson Dalahästar

Vill du leda ett företag som tillverkar symbolen för Sverige? Är du en ödmjuk och prestigelös ledare med hands-on-mentalitet? Sök då det här jobbet! Om oss; Nils Olsson Dalahästar är ett anrikt företag som har bedrivit Dalahästtillverkning sedan 1928 i Nusnäs och präglas av kärlek, tradition och hantverk. Dalahästen är ett kulturarv som också kommit att bli symbolen för Sverige. En symbol som finns spridd över hela världen och har sitt hjärta och ursprung hos Nils Olsson hemslöjd i Nusnäs. Dagens dalahästtillverkning genomsyras av noggrannhet och är en process i flera steg. En del automatisering och eldrivna maskiner har ersatt vevande för hand men det är också det enda som förändrats. Fortfarande täljs många av hästarna av flinka fingrar och alla produkter får sin karaktäristiska krusmålning av skickliga händer. Traditionen och kärleden till hantverket är densamma nu som 1928 när företaget startade. Det är vår stolthet och drivkraft även i framtiden. Företaget ägs sedan 2010 av Finnbäcken Invest AB och 2023 omsatte bolaget ca 22 miljoner kronor. Vi tillverkar och säljer ca 100 tn hästar/år. Läs mer om oss på www.nilsolsson.se. Vem är du? Det sitter mycket kultur i väggarna och det är något du som VD behöver anamma och förstå samtidigt som du inte är rädd för att driva och utveckla företaget i rätt takt. Prestigelöshet kan låta som en klyscha, men hos oss är det oerhört viktigt. Vi hjälper varandra i stort och smått och du kan ibland behöva byta rem i en ventilation, kolla över roboten eller skotta snö så kunderna kommer in. Vi ser en stor fördel i att du kommer från tillverkningsindustrin och har en produktionsteknisk bakgrund, kanske har du tidigare arbetat som produktionschef eller liknande. Vi söker en person som ser värdet i förbättringar och som förstår vikten av att utveckla och förstärka våra befintliga processer inom produktionen för att möta framtidens utmaningar och behov. Vi ser gärna att du har gjort en liknande resa tidigare. A & O är att du får med dig personalen på tåget, du behöver vara en stark men ödmjuk ledare som inte kör över någon, du har förmågan att få folk att förstå VARFÖR. För att kunna ta dig an den här rollen behöver du ha ordning och reda samt struktur i ditt arbete. Du är en fena på att hitta rutiner som är hållbara. Något som kan utvecklas hos oss är vår hemsida och webshop samt synlighet i sociala medier, det är såklart ett plus om det är något du berört tidigare i din karriär. Vill du hänga på? Vi erbjuder Nils Olssons Dalahästar är inte bara ett företag, vi är en familj. Vi erbjuder en nyckelroll i en unik arbetsmiljö där tradition möter innovation och där du får möjlighet att jobba både hands-on och med strategiska frågor. Hos oss präglas arbetsplatskulturen av samarbete, ödmjukhet och en vilja att hjälpa varandra. Tillträde och övriga villkor enligt överenskommelse. Ansökan; I den här rekryteringen samarbetar vi med True Consulting & Recruitment, www.truehr.se. Skicka in din ansökan via: www.truehr.se/lediga-tjanster senast den 31 maj 2024. För ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Helena Lundqvist, 070-744 00 18 alt. [email protected] eller Linn Skoglund, 070-883 49 55 alt. [email protected].

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterskor särskilt boende

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vi söker tre undersköterskor för tillsvidareanställning med 100% till våra särskilda boenden Stenudden, Björkudden och Talludden som är beläget vid Saxviken, cirka en kilometer från Mora centrum. Har du frågor om tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta någon av oss rekryteringsansvariga via kontaktuppgifter nedan. Vi förbehåller oss rätten att intervjua och rekrytera löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Som undersköterska hos oss arbetar du med traditionellt vård- och omsorgsarbete och ska ha förmåga att kommunicera samt arbeta efter människors olika behov och förutsättningar. Målgruppen är i huvudsak äldre, vilket ställer krav på undersköterskan om vissa kunskaper och förmågan att omsätta detta i det praktiska arbetet, i enlighet med kommunens och socialstyrelsens värdegrund för omsorgsarbete. I ditt uppdrag ingår bland annat att hjälpa brukaren med personlig omvårdnad, vara behjälplig kring kosthållning och nutrition, bland annat genom att verka för goda matvanor och en god måltidsmiljö utifrån brukarens behov och välbefinnande samt att kommunicera med brukare, anhöriga, andra professioner i verksamheten/inom yrket och andra aktörer. Du kommer att utföra delegerade arbetsuppgifter enligt HSL inklusive läkemedelshantering och dokumentera omsorgsarbetet i verksamhetssystemet enligt instruktioner och socialstyrelsens rekommendationer. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har erfarenhet av arbete inom vården och demensvård. Kunskaper om relevant lagstiftning (exempelvis offentlighet- och sekretesslagen), kunskap om basala hygienrutiner och kvalifikationer att utföra arbetsuppgifter som är delegerade av vår HSL-personal är ett krav. Vi dokumenterar vårat omsorgsarbete i verksamhetssystemet Lifecare enligt socialstyrelsens bestämmelser och rekommendationer och ställer därför krav på att du har god datavana och kan uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har adekvat påbyggnadsutbildning exempelvis inom demens eller liknande. Förmågor och färdigheter Arbetet inom vården kräver att du har individens behov i fokus och detta uppnås bland annat genom att du samarbetar bra och respektfullt med boende, deras anhöriga, kollegor och andra som du har kontakt med i arbetet, att du tar ansvar för din uppgift samt att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du kan behålla lugn och kontroll i stressade situationer och att du fokuserar på rätt saker samt har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv. Vi vill ge en god service till våra boende och därför krävs det att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har ett brinnande intresse för att hjälpa och stötta andra människor i vardagen.       Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Verksamhetsutvecklare inom kvalitet och hållbarhet

Vi ser ett ökat behov av verksamhetsutvecklare inom kvalitet och hållbarhet som kan driva förbättringsarbete och digitalisering ute hos våra kunder. Visöker nu både dig som nyligen utbildat dig och som redan har arbetslivserfarenhet inom dessa områden! Om jobbet Som verksamhetsutvecklare arbetar du med attkartlägga, implementeraoch utveckla processer inom hållbarhets- och kvalitetsområdet.Du kommer vara en viktig del i arbetet med att skapa förutsättningar för organisationen du jobbar i att enkelt och effektivt arbeta med att standardisera, analysera avvikelser, leda interna revisoner och utföra riskbedömningar. Du är involverad i alla faser av ett projekt, allt från kravställan till utveckling och införande. En del av rollen kan också vara attutforma utbildningsprogram för personal inom kvalitet och hållbarhet för att öka kompetensen och medvetenheten på företaget. Samarbete med olika avdelningar är en viktig del av arbetet, där du kommer att främja och integrera hållbarhetsaspekter i hela verksamheten. Uppdraget kommer att variera mellan strategisk ochoperativ karaktär men fokuset ligger på att du ser vad som kan/måste göras och är den som driver utvecklingen mot sitt mål. Om Dig Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom hållbarhet, kvalitet, arbetsmiljö eller liknande alternativt arbetat inom dessa områden. Har du tidigare erfarenhet inom projektledning, att arbeta medledningssystem, ISO,riskförebyggande arbete och LEAN är det meriterande. Du behöver kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Dina personliga egenskaper spelar stor roll och vi tror att du har en analytisk förmåga samt kan på ett effektivt och kreativt sätt driva dina egna processer och projekt. Du har en god administrativ förmåga samt systemvana när det kommer till digitala arbetsmetoder. Ditt flexibla förhållningssätt och din nyfikenhet får dig att se möjligheterna i det du tar dig an och du är en engagerad person som gillar att din vardag är omväxlande utan att tumma på kvaliteten. Vi intervjuer löpande och önskar din ansökan senast 26 maj. Detta är en spontanansökan utan specificerade arbetsgivare, har du frågor gällande processen eller tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sofia Wester, 0739344394 [email protected] Vi vill rekrytera jämställt och baserat påkompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, vi har därför valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev!

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vi söker säljare!

Behovet av duktiga säljare hos våra kunder inom flera branscher växer och vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med försäljning! Säljarrollen kan innebära både företagsförsäljning/B2B samt försäljning mot privatpersoner/B2C – beroende på din erfarenhet och vad just du motiveras av. Oavsett roll arbetar du mot tydliga lång- och kortsiktiga mål, har kundkontakt och ett starkt fokus på goda affärer och att driva dessa mot mål och budget. Du får möjligheten att utmanas och utvecklas varje dag – i en miljö som präglas av tempo ochglädje med siktet inställt på att både laget och jaget ska nå de uppsatta målen. Innesälj - Som innesäljare använder du främst telefon och e-post i kontakten med kunderna. Du bearbetar både nya och gamla kunder, och stöttar i regel en eller flera utesäljare. Det kan handla om att ta emot och handlägga ordrar, behandla beställningar och svara på kundernas frågor om hela leveransflödet. Du har även ett ansvar att rekommendera produkter efter kundernas behov, så kallad merförsäljning. Därmed innebär ditt arbete att vara insatt i, och ha hög kunskapsnivå om, företagets produkter eller tjänster. Du arbetar med fullt ansvar för dina egna affärer, från den inledande kontakten till att förvalta och utveckla relationen med kunder du kontaktat sedan tidigare. Utesälj - Som utesäljare åker du ut och träffar kunden på deras arbetsplats. Här ligger fokus på att lyssna in och sälja produkter och tjänster enligt kundens behov. I den här rollenär det viktigt att du är lyhörd och genom dialog kan komma fram till den lösning som är bäst för kunden. Det är med din sakkunskap i produkten du säljer en skräddarsydd ochlämplig lösning då personen som köper av dig sällan vet lika mycket om det du säljer. Tekniskt säljare - En teknisk säljare representerar företaget och ger råd, offererar och säljer många olika produkter av teknisk karaktär. Ofta arbetar en teknisk säljare både med förvaltning och utveckling av befintliga kunder kombinerat med nykundsbearbetning. För att trivas i, och lyckas med, yrkesrollen som teknisk säljare behöver du hitta rätt balans mellan teknikkunnande och säljförmåga, det vill säga mellan teknisk förståelse och förmågan och motivationen i att göra affärer. Det är ofta ett självständigt arbete, även om du tillhör ett säljteam. Key Account Manager- Som Account Manager / Key Account Manager tar du hand om företagets kunder och stärker företagets eller organisationens position för att de ska bli så konkurrenskraftiga och lönsamma som möjligt. Arbetsuppgifter kan i vissa fall likna dem som en traditionell säljare har, men det finns en väsentlig skillnad - en Key Account Manager inriktar sig mer på att möta kundens behov och sköter de stora kunderna med allt frånofferter, avtal, kundvård etc. KAM kan sägas vara kundens representant i den egna organisationen och har ofta en mer avancerad säljarroll. Huvuduppgiften är att säkerställa en god affärsrelation med kunder med omsättnings- och resultatansvar både på kort- och lång sikt. I rollen som KAM ingår det ofta att koppla samman rätt person inom den egna organisationen med de rätta personerna inom kundernas företag. Om dig Oavsett roll är dina personliga egenskaper viktigast för att du ska lyckas och trivas att jobba med försäljning. Du som söker drivs du av kontakten med andra människor, tycker att det är kul att bygga nätverk och vill att relationer ska spela en central roll i ditt arbete. Du är social, utåtriktad och har en förmåga att hantera alla de olika människor och företag som du träffar samt vågar kasta dig ut och ta kontakt på ett sätt som mottages bra av kundkretsen i din bransch. Du har ett strukturerat arbetssätt som ger dig en bra översikt över ditt arbete, har en god administrativ förmåga och är tekniskt kompentent när det kommer till digitala arbetsmetoder och system. Försäljningen är hos många kunder delvis förlagda till digitala plattformar och du behöver visa dina sociala förmågor via länk och telefon, och eventuellt ha säljspitchar på distans. Du gillar att skapa, utveckla och bibehåller relationer och förtroenden, externt och internt samt har lätt för att samarbeta. Att kunna förmedla din kunds behov till marknadsteamet är hörnstenen för att ni tillsammans ska få en återkommande kund! Detta är en spontanansökan till oss på Boss Business Partner och inte kopplat till ett specifikt företag. Skicka in din ansökanoch berätta mer om dig själv och varför just nu passar bra inom försäljning!

3 maj 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Reklamutdelare i Mora på Helgen

Vi söker någon som vill jobba med oss och dela ut reklam och tidningar i Mora på helgen. Vi söker dig som vill arbeta kontinuerligt med dina egna områden varje helg. Jobbet kan vara krävande och ska utföras i alla typer av väder. Du arbetar också helt självständigt, så det krävs att du är plikttrogen, noggrann och ambitiös. Vi erbjuder ett flexibelt extrajobb under helgen där du själv styr dina egna arbetstider. Stor fördel om du har egen bil att använda i jobbet! Men du kan även dela ut till fots med en vagn som du får låna utav företaget. Låter detta som nånting för dig, hör av dig! Vi vill helst att du ansöker via vår webbplats https://www.delareklam.nu/sv eller mejlar till [email protected]

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Behandlare till familjeteamet

Ansök idag. Kollegor imorgon. Behandlare i Familjeteamet Välkommen till Familjeteamet! Familjeteamet söker dig som vill arbeta med barn, ungdomar samt deras familjer. Du kommer ingå i ett team som består av 12 behandlare, 1 alkohol- och drogterapeut, 2 samordnare samt 1 enhetschef. På enheten sitter de flesta nära varandra vilket gör det lätt att samarbeta och stötta varandra i arbetet. Familjeteamet arbetar även med vuxna individer som behöver stöd exempelvis med beroende eller skadligt bruk. Tillsammans har vi lång erfarenhet och olika kompetenser. Vi arbetar både förbyggande och genom insatsbeslut med barn, ungdomar och deras familjer samt vuxna individer. Familjeteamet ingår i socialförvaltningens individ- och familjeomsorg vilka vi har ett tätt och nära samarbete med. Familjeteamet och socialtjänsten står inför stora utmaningar med ny lagstiftning och förändrade arbetssätt. Det finns därför stora möjligheter för dig att vara med och bidra utifrån din kunskap och kompetens. Som behandlare kommer du att arbeta med psykosocialt behandlingsarbete där barn och ungdomar samt deras föräldrar är i behov av förändring i sin livssituation. Arbetet bedrivs både enskilt och i team med dina kollegor. Teamet har olika inriktningar och utbildningar för att kunna möta behoven hos såväl de yngre som de äldre barnen och deras föräldrar. Vi använder oss av evidensbaserade metoder och anpassar dessa efter individens behov och förutsättningar. Arbetsuppgifter Du arbetar på uppdrag av socialsekreterare och följer upp dessa uppdrag utifrån syfte och mål med insatsen i nära samarbete med familjen. Att familjerna är delaktiga och själva önskar en förändring är en viktig förutsättning för oss i vårt arbete. Du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du har stor frihet att planera och genomföra ditt arbete, du får stöd och handledning kontinuerligt. Arbetet sker hemma hos familjerna, i deras vardagsnära miljö och på kontoret. Arbetet sker i huvudsak på kontorstid men visst arbete kan förekomma på annan tid. Arbetet innefattar exempelvis föräldrastöd, stöd till barn och ungdomar, umgängesuppdrag, fältarbete, observationsuppdrag, förebyggande arbete med mera. Du dokumenterar ditt arbete, skriver genomförandeplaner och sammanfattar insatsen. I det dagliga arbetet ingår även att samverka med interna och externa aktörer. Du ansvarar för att insatsen är klar inom tidsramen för jobbet och har dokumentationsskyldighet enligt de krav som gäller. Kvalifikationer Vi söker en engagerad person med egen drivkraft, god förmåga att samarbeta och som kan erbjuda barn, unga och deras föräldrar insatser som leder till en positiv förändring. Du har socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, samt erfarenhet av familjebehandlingsarbete. Meriterande är om du är utbildad i Trappanmodellen och PYC (Parenting young children). Du har god kunskap om socialtjänsten, socialtjänstlagen och vana att dokumentera ditt arbete. Erfarenhet av arbete med ungdomar och familjer, föräldrar i konflikt, god kunskap kring våld, psykisk och fysisk hälsa och annat socialt nedbrytande beteende är meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet till att bidra till verksamhetens utveckling. Verksamheten är ständigt under utveckling, vilket förutsätter att du som person är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Resor förekommer i tjänsten så du behöver ha körkort B för manuell bil. Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Klara söker sjuksköterska till uppdrag i Mora

Klara söker Klara söker sjuksköterska till uppdrag i Mora Period: 17 juni 2024 – 14 juli 2024 Omfattning: ca 90 % (dag, kväll, helg) Ort Mora Arbetsuppgifter Sedvanliga uppgifter för sjuksköterska. Uppgifter kan komma att variera beroende på verksamhetens behov. Kvalifikationer Leg. sjuksköterska med minst 2 års relevant yrkeserfarenhet som ska vara i närtid och med goda referenser. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. S - HLR utbildning vuxen och barn. Personliga egenskaper Du är trygg i din profession och har ett patientfokuserat arbetssätt. I din roll bidrar du med kvalitet, service och ett gott bemötande. Som bemanningssjuksköterska hos Klara får du chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Som person är du flexibel, lösningsorienterad och initiativtagande. Om arbetsgivaren Klara är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Klara är tillsammans med Vardaga och Nytida en del av Ambea som är Nordens största privata vårdbolag Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal med riktig tjänstepension (ITP) och sjuklön samt att vi har ansvarsförsäkring. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och rekryteringsbonus. Klara är en trygg och lyhörd arbetsgivare för dig som värderar frihet, omväxling och spännande utmaningar i din roll som sjuksköterska. Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag. Urval sker löpande. Har frågor om den utannonserade tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Besök gärna vår hemsida www.klarakompetens.se och följ oss på Facebook och Instagram. Tillsättning Löpande.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Lokalvård till Sodexos verksamhet i Mora

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Som städare på Sodexo är du en hygienhjälte och planetbeskyddare! Du kommer att leverera en högkvalitativ städtjänst för att skapa en säker och hälsosam miljö. Din städning har en positiv inverkan på omgivningen. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och trivas på ditt eget sätt.  Vårt uppdrag hos vår kund består av städning av delar av Mora kommuns fastighetsbestånd  (administrativa lokaler, fritidsanläggningar m,m). Det är av stor vikt att du behärskar svenska språket.   Vad du kommer att jobba med:  • Säkerställa att alla ytor på arbetsplatsen är rena och fräscha • Påfyllning av lager och förbrukningsmaterial  • Vara en förkämpe för hälsa och säkerhet  Vad du bidrar med:  • Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete • God servicekänsla och förmåga att möta olika människor  • Noggrann och strukturerad i ditt arbete • Kan arbeta i högt tempo och anpassa sig till förändringar när det behövs • God förmåga att ta instruktioner • En lagspelare som bidrar med positivitet till teamet   Vad vi erbjuder:  • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet  • Volontärarbete på betald arbetstid  Om tjänsten  Vi söker en lokalvårdare tillsvidare 87,5 % med möjlighet till mertid. Arbetstider (06:00-15:00) vardagar. Vi ser det meriterande om du har körkort, Sry, Pryl eller likvärdig städutbildning.  Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Andreas Hellström, andreas.hellströ[email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi behöver din ansökan senast 31:maj.  Välkommen med din ansökan!  Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Djurvårdare till Mora (Föräldravikariat)

Är du beredd att jobba i en samhällsbärande verksamhet? Är du djurvårdare med erfarenhet som vill utvecklas vidare? Då är detta kanske en spännande utmaning. För att alla djur i Sverige ska få förutsättningar att leva ett så bra liv som möjligt finns Distriktsveterinärerna. Med beredskap dygnet runt, mottagningar över hela landet och unik kunskap om djurhälsa bidrar vi till sundare djur och ett tryggare liv. Som distriktsveterinärer arbetar vi på uppdrag av privatpersoner, företag och myndigheter. Vi erbjuder samhällsbärande tjänster för akut djursjukvård, smittskydd och förebyggande insatser för en god djurhälsa. Alltid med fötterna på jorden och hjärtat på rätt ställe. Distriktsveterinärerna är en del av Jordbruksverket. Välkommen till Mora! I Mora jobbar vi tillsammans för att utvecklas och ta hand om våra fantastiska kunder i Dalarnas sköna natur. Vår verksamhet består till stor del av smådjur men vi ser också en stor utvecklingspotential i fältverksamheten. Teamet består av tio veterinärer och sju djurvårdare/djursjukskötare. Vi är noga med att alla medarbetare ska trivas, ha det bra på jobbet och få utvecklas. Du är viktig för oss – här hjälps vi åt, vi backar dig till hundra procent och blir glada när du vill lära dig nya saker. Vårt gäng är blandat med många kompetenta kollegor varav flera har lång erfarenhet i yrket, vi har bland annat en av överveterinärerna smådjur i vårt team. Om du vill ha kompetenta och glada kollegor, personlig utveckling, mångsidighet i yrket och landets troligen bästa kunder, då är vi rätt val för dig! Du har väl inte missat att du kan gå in och lyssna om vårt arbete i Mora i Podden ”Uppdrag veterinär”, Avsnitt 8 och 9. Läs gärna mer om oss på www.distriktsveterinärerna.se/jobba-hos-oss ARBETSUPPGIFTER Din huvudsakliga uppgift kommer bestå av att arbeta inne på vår mottagning med smådjur. Detta i form av assistera veterinär, blodprover, röntgen men även renhållning och hygienarbete. Egna patienter så som kloklippningar, injektioner inom den behörighet du arbetar förekommer också. Kundbemötande tillkommer naturligt i tjänsten, detta genom kundrådgivning och receptionsarbete. Då vi även bedriver ambulatorisk verksamhet i fält kan även fält relaterat arbete förekomma. Du är Distriktsveterinärernas ansikte utåt och ska vara en god ambassadör för Distriktsveterinärerna i varje kundkontakt. Du kommer behöva möta kunder som är oroliga, stressade och ledsna och behöver därför kunna hantera människor på ett professionellt sätt och verka för minskad oro och ge trygghet. Vi är en relativt liten mottagning och man behöver vara flexibel och självgående, vara öppen och inte rädd för att ta i där det behövs. Då stor del av vår verksamhet består av akutsjukvård är ingen dag den andra lik. Du kommer behöva kunna hantera fler ärenden parallellt, vara stresstålig och ha en mycket god samarbetsförmåga då vi tillsammans löser mottagningens uppgifter. Vi är en mottagning som ständigt vill förbättras och utvecklas tillsammans, du blir en naturlig del av en resurs som bidrar till positiv utvecklig och med driv leder utvecklingen mot satta mål. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill jobba och utvecklas som djurvårdare. Tidigare erfarenhet av djursjukvård, nivå 2 eller 3 är meriterande. Vi önskar att du är engagerad och lösningsorienterad för att kunna arbeta för teamets bästa mot gemensamma mål. Du är tillmötesgående och lyhörd i ditt bemötande för att skapa ett bra kundmöte och ge kunden en bra upplevelse hos oss. Då vår verksamhet till viss del består av akutsjukvård så krävs ett gott öga för prioriteringar och planering av arbetet för att skapa ett bra flöde i arbetsdagen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, social kompetens och söker en medarbetare som värdesätter gott samarbete och bidrar till teamkänsla. Då vi även har ambulatorisk verksamhet i fält är B-Körkort ett krav. Vi genomför löpande urval och intervjuer så tveka inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi bryr oss om vår personal. Därför ger vi alla medarbetare inom Distriktsveterinärerna möjlighet att ta del av olika förmåner. Några exempel är 28-35 dagar semester beroende på din ålder, löneväxling, friskvårdsbidrag och företagshälsovård. För dig som förälder har vi bra villkor för att hitta en bra balans mellan arbetsliv och familjeliv, vi erbjuder bland annat föräldrapenningtillägg och möjlighet att reducera din arbetstid fram till dess att barnet är tolv år. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare. Vårt arbetsspråk är svenska och våra tjänster kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har Distriktsveterinärerna tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag. Hos Distriktsveterinärerna använder vi e-rekrytering genom Offentliga Jobb för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet med ansökningshandlingarna. När du en gång fyllt i dina uppgifter kan du enkelt söka andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen. Tack för att du söker genom Offentliga Jobb!

2 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Fälttekniker

Vi söker Fälttekniker! På Scanmast utvecklar, konstruerar och monterar vi marknadsledande tekniska lösningar inom våra fem segment; telekom, underhåll, bevakning, belysning samt energi & infra. Sedan första uppfinningen 1929 har vi drivit utvecklingen framåt med teknikbärare över hav, land och i luft. Nu som då ställer vi höga krav på kvalitet, säkerhet och service. Vi erbjuder ett helhetsåtagande – från förprojektering till byggnation, driftsättning och underhåll – som med pålitlighet, snabbhet och enkelhet skapar ett tydligt värde för kunden och för oss själva. Med vårt marknadsledarskap inom master och torn är Scanmast en partner genom hela livscykeln och bär upp framtidens teknik. Våra kärnvärden ligger i trygghet, pålitlighet och leverans av hög kvalitet. Vi är företaget som ser utmaningar som möjligheter till nya tekniska lösningar och där vi driver utvecklingen framåt på ett autentiskt och engagerande sätt. Scanmast strävar efter att vara förstahandsvalet när det gäller byggnation av tekniska lösningar och söker nu dig som inte är rädd för höjder och vill ha en spännande arbetsplats i rollen som Fälttekniker! Om tjänsten Gillar du konstruktion så har du kommit rätt – vi bygger master, torn och rörbryggor i stål, allt från ett tiotal meter upp till över 300 meter. Som fälttekniker är du en nyckelperson i vår leverans till kund då du säkerställer att våra master, torn och rörbryggor monteras korrekt. Detta arbete består av ett flertal pusselbitar som ska läggas på rätt plats. Du ansvarar för tilldelat fordon och utrustning, mottar gods på site, monterar master, torn och antennutrustning samt installerar och driftsätter siteutrustning. Du demonterar även installationer och sköter en daglig dialog med projektledaren om återrapportering, arbetsutförande och dokumentation. Skall-krav • B-körkort • God datakunskap • Goda kunskaper i Office-paketen Meriterande • Erfarenhet av att läsa ritningar • Klättervana • Tidigare erfarenhet av elinstallation eller elarbete • BE-körkort Vem är du? Du är nyfiken på att lära dig mer om montage och driftsättning. Du bör trivas med att arbeta utomhus i olika miljöer och väderförhållanden samt kan hantera längre perioder på fält utanför hemorten. Som en del av vårt team ser du värdet i att samarbeta nära med projektledaren för att säkerställa att projektet flyter på så smidigt som möjligt. Du är självständig, noggrann, engagerad och har ett starkt intresse för teknik. Dessutom besitter du analytiska förmågor och är skicklig på att lösa problem och se möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en gemenskap som tror på att ge varje individ möjligheten att växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där ditt engagemang och din nyfikenhet uppmuntras. Hos Scanmast ser vi inte hinder, vi ser möjligheter. Kom och gör skillnad med oss! Praktiskt Placeringsort: Mora Omfattning: Heltid Ansökning: Senast 31 maj via vår hemsida – rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inkom därför med din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten: Chef fälttekniker: Johan Larsson, [email protected] Facklig representant Unionen: Fredrik Larsson, [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024