Lärare slöjd, textilslöjd

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Arbetet innebär undervisning i textilslöjd på flera skolor. Arbetsuppgifter Textilslöjd är en av två inriktningar i ämnet slöjd. Arbetsuppgifterna består av att undervisa i inriktningen textil där även planering, efterarbete, sambedömning och analys ingår.  Arbetet innebär tätt samarbete med lärare i trä- och metallslöjd då de båda inriktningarna ingår i ämnet slöjd. Slöjdprocessen är tydligt framskriven i nuvarande kursplan med dess  olika dimensioner för elevens lärande. Vilket vi ser som självklart att samarbeta om i ämnet slöjd. I arbetet ingår ett naturligt inslag där vi arbetar med att låta slöjdämnet bli ett ämne som motiverar eleverna till fortsatt utbildning och kommande arbetsliv. Samarbete och dialog med klasslärare och elevhälsoteam ingår runt närvaro, omdömen och betyg.  I undervisningssituationer är det en självklar uppgift att ha förmågan att anpassa efter olika elevers behov och vara flexibel för att möta elevernas utmaningar så att alla får en chans till likvärdig undervisning i ämnet.  Kvalifikationer Lärarexamen inklusive lärarlegitimation. God kännedom och kunskap om aktuella styrdokument och lagar. Behärska det svenska språket i både tal och skrift. Meriterande med kunskaper i andra språk. Förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt. Förmåga att kunna motivera eleverna och ha goda relationer med kollegor på de olika skolorna. Förmåga att nå resultat i relation till uppsatta mål och vara en god ledare. Övrigt Körkort och tillgång till bil. Förmågor och färdigheter Självständighet Initiativtagande Flexibel Samarbetsförmåga Relationsskapande Serviceinriktad Tydlig Strukturerad Kreativ Problemlösande analysförmåga Mål och resultatorienterad Pedagogisk insikt Helhetssyn För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever. Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete enligt Specialpedagogiska skolmyndighetens modell. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Säljare Butik ABRIS Mora

I rollen som säljare kommer du att vara med och utveckla butikens försäljning av vårat sortiment där du bistår med expertkunskap. Du kommer att arbeta mot alla förekommande kundsegment. Krav: • Du har ett intresse i produktsortimentet. • B-körkort • Du skriver och talar obehindrat på svenska, samt en god engelska • Du som söker har ett intresse för att hjälpa andra människor och anstränger dig för att leverera lösningar. • Du har tillmötesgående kundfokusering och förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer samt ett intresse för försäljning och förmåga att hjälpa och bistå kunder med förstklassig service. • Vidare har du kunden i fokus och en god förmåga att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv. • Din förmåga att skapa och hålla en struktur i ditt arbete gör att du kan prioritera rätt saker där du även trivs i ett högt tempo. • Du har lätt för att samarbeta med kollegor. Meriterande: • Jobbat som säljare tidigare • Pratar tyska • BE-kort Känns detta som ett jobb för dig så skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!

24 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Verksamhetsutvecklare inom kvalitet och hållbarhet

Vi ser ett ökat behov av verksamhetsutvecklare inom kvalitet och hållbarhet som kan driva förbättringsarbete och digitalisering ute hos våra kunder. Visöker nu både dig som nyligen utbildat dig och som redan har arbetslivserfarenhet inom dessa områden! Om jobbet Som verksamhetsutvecklare arbetar du med attkartlägga, implementeraoch utveckla processer inom hållbarhets- och kvalitetsområdet.Du kommer vara en viktig del i arbetet med att skapa förutsättningar för organisationen du jobbar i att enkelt och effektivt arbeta med att standardisera, analysera avvikelser, leda interna revisoner och utföra riskbedömningar. Du är involverad i alla faser av ett projekt, allt från kravställan till utveckling och införande. En del av rollen kan också vara attutforma utbildningsprogram för personal inom kvalitet och hållbarhet för att öka kompetensen och medvetenheten på företaget. Samarbete med olika avdelningar är en viktig del av arbetet, där du kommer att främja och integrera hållbarhetsaspekter i hela verksamheten. Uppdraget kommer att variera mellan strategisk ochoperativ karaktär men fokuset ligger på att du ser vad som kan/måste göras och är den som driver utvecklingen mot sitt mål. Om Dig Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom hållbarhet, kvalitet, arbetsmiljö eller liknande alternativt arbetat inom dessa områden. Har du tidigare erfarenhet inom projektledning, att arbeta medledningssystem, ISO,riskförebyggande arbete och LEAN är det meriterande. Du behöver kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Dina personliga egenskaper spelar stor roll och vi tror att du har en analytisk förmåga samt kan på ett effektivt och kreativt sätt driva dina egna processer och projekt. Du har en god administrativ förmåga samt systemvana när det kommer till digitala arbetsmetoder. Ditt flexibla förhållningssätt och din nyfikenhet får dig att se möjligheterna i det du tar dig an och du är en engagerad person som gillar att din vardag är omväxlande utan att tumma på kvaliteten. Vi intervjuer löpande och önskar din ansökan senast 26 maj. Detta är en spontanansökan utan specificerade arbetsgivare, har du frågor gällande processen eller tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sofia Wester, 0739344394 [email protected] Vi vill rekrytera jämställt och baserat påkompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, vi har därför valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev!

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vik. Stödassistent Ljungvägen LSS Gruppboende Mora

Välkommen till gruppboendet Ljungvägen LSS i Mora Vi finns i ett naturskönt område i närhet till Hemus friluftsområde, strax utanför centrum. Vi har närhet till simhall, ishockeyarenan, motions- och skidspåren samt fina grönområden. Huset är nybyggt och ljust. Alla lägenheter ligger i markplan, fördelat på två boendeenheter. Boendet har sex lägenheter med gemensamhetsutrymmen för social samvaro och en fin uteplats med stora odlingslådor och på baksidan kan vi samlas på den gemensamma uteplatsen. Verksamheten är bemannad med personal dygnet runt för att kunna tillgodose de omvårdnadsbehov som finns. Hälso- och sjukvårdsinsatser tillgodoses med sjuksköterskor från Mora kommun samt av arbetsterapeut och sjukgymnast efter behov. Vi arbetar på schema, vilket innebär dygnspass med sovande jour och dagpass med varierande tider. Vår målgrupp är unga vuxna med autism och övriga neuropsykiatriska funktionsvariationer. Vårt personalbehov idag: Vi behöver timvikarier som kan jobba över olika tider på dygnet. I arbetet ingår att: Stödja, motivera och assistera boende i det dagliga livet. Tolka och tydliggöra vardagen för boende i det dagliga livet. Stödja boende pedagogiskt och praktiskt med sociala aktiviteter och hushållssysslor. Ge personlig omvårdnad och att bistå med förflyttningar med eller utan hjälpmedel, av boende efter behov. Du kommer att dokumentera i befintliga dokumentationssystem (Life Care). Du följer upprättade rutiner/regler/lagar i verksamheten samt följa ordinationer från legitimerad personal inom HSL samt arbeta med medicinsk delegation. Vi använder vi oss av olika pedagogiska verktyg/hjälpmedel som exv. sociala berättelser och Handi mm. Vi har mycket samarbete med andra aktörer i det professionella nätverket och andra aktörer i samhället och med anhöriga och gode män. Vem är du som vi söker: Vi söker dig som är samarbetsinriktad och vill arbeta teambaserat efter ett pedagogiskt och strukturerat arbetssätt och ett lågaffektivt bemötande i din arbetsroll. Du behöver vara trygg och stabil med personlig mognad samt vara ödmjuk, respektfull och följsam i bemötande och förhållningssätt. Du behöver ha förmåga att planera, prioritera och strukturera i det dagliga arbetet. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och att du gärna delar med dig av dina egna kunskaper och erfarenheter samt har en vilja att lära dig av andra. Det är viktigt att du har förståelse, intresse och engagemang för målgruppen med god förmåga att lyssna. Kvalifikationer: Gymnasieutbildning i vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, hälso- och sjukvård eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Kunskap och erfarenhet inom området neuropsykiatri är meriterande och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete med autism och vår målgrupp. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt kunskap och erfarenhet av att arbeta med och använda sig av internetbaserade administrativa system och Office paketet är viktigt. Övrigt: Följa övriga åtaganden i enlighet med kollektivavtal, anställningsavtal, arbetsbeskrivning och övriga dokument som undertecknats i anslutning till anställning. Körkort är ett krav. Kontakta Elisabeth Gråne med ett mejl eller på telefon om du vill ha mer information. Läs gärna mer om oss på hemsidan www.ljungvagen27.se Skicka din ansökan på mejl.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Redovisningsekonomer sökes!

Nu söker vi redovisningsekonomer till kommande uppdrag ! Vi har en stor efterfrågan på ekonomer inom redovisning och lön just nu och söker brett efter både dig mer flera års erfarenhet som är redo att axla ett nytt, spännande uppdrag likväl som dig som är ny inom området. Om jobbetArbetsuppgifterna kommer variera men exempel kan vara löpande redovisning, års- och månadsbokslut, avstämningar, löneadministration, avtalsfrågor och koncernbokslut. Andra uppgifter kan vara att upprätta kund- och leverantörsreskontra, budgetarbete och prognoser. Som redovisningsekonomkontrollerar du alla in- och utbetalningar, betalar in och kontrollerarskatt, moms och arbetsgivaravgifter, löpande månadsbokslut och sammanställer årsbokslut efter räkenskapsårets utgång. Du har bra koll på hur enårsredovisning upprättas och har förståelse för posterna på både resultat och balanssidan. Du agerarstöd till VD ochledningsgrupp genom att titta och analysera ekonomisk historik, likviditet och andra ekonomiska kalkyler och nyckeltal. Inom löneområdetkommer arbeta brett med allt från löpande lönehantering, beräkningar, arbetsgivardeklaration, rapportering, redovisning kopplat till lön samt strategisk rådgivning. Du sätter upp strukturer och rutiner i digitala system, beräknar förmåner, tar fram nyckeltal och statistik. Alltid med företagets viktigaste resurs i fokus: de anställda! Du kommer vara en central del i att utveckla administrationen och digitalisera processerna vilket kan röra sig från implementering av ett projekt- och tidredovisningssystem, effektivisera flödet av leverantörsfakturor eller förbättra ekonomiuppföljningen. I detta ingår även att på ett bra sätt kunna kommunicera med dina interna kollegor, bolagets kunder och fånga upp deras behov och leverera något de förstår och har nytta av. Om dig Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskola eller via yrkesutbildning, helst med några års erfarenhet av löpande redovisning och bokslut. Meriterande är om du är auktoriserad. Har du haft en roll som konsult, controller eller ekonomiansvarig är det meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi tror att du är en strukturerad och analytisk person som gillar att driva processer och affärer framåt på ett lösningsorienterat sätt. Du är flexibel och ödmjuk som person med en stor förståelse för interna utmaningar där du kommer med lösningar för våra kundersverksamheter. Du kommer ha mycket kontakt med andra människor, i andra roller, vilket förutsätter att du kan kommunicera på ett enkelt och förståeligt sätt samt stimuleras av ett självständigt arbete. Placeringsort Falun, Mora, Orsa samtHybridlösning går att tillämpa Urvalsprocessen sker löpande men vi önskar din ansökan senast den 31/5! Vi vill rekrytera både jämställt och baserat på kompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, därför har vivalt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev i denna process! För frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på Boss Business Partner, Evelyn Hult 070-2578212 eller Sofia Wester073-9344394

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Rörlig farmaceut

När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollenSom rörlig farmaceut i Dalarna kommer du arbeta omväxlande i del av eller hela regionens apotek. Orter för uppdraget kan vara i t.ex. Mora, Leksand, Borlänge, Falun, Ludvika, Fagersta eller Avesta och Horndal.Tillsammans med dina kollegor på respektive apotek arbetar du med rådgivning och försäljning av våra produkter och läkemedel.Att vara en rörlig farmaceut innebär att du en stor variation i din vardag då du befinner dig på olika apotek utifrån var vi har behov. Här kan vi verkligen säga att ingen dag är den andra lik! Som rörlig farmaceut förväntas du snabbt kunna sätta dig in i rutiner och arbetssätt för de apotek du rör dig inom. Oavsett vilket apotek du arbetar på agerar du med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför bidra med idéer och initiativ för att utveckla de apotek du är verksam på till att bli självklara val för våra kunder.Till dig som rörlig farmaceut på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramarna för de lokala apotekens öppettider. Extra ekonomisk ersättning utgår för arbete som rörlig farmaceut.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Farmaceut

När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Bävernkommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa.Som farmaceut förväntas duagera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. I denna roll har du en unik möjlighet att inte bara hjälpa människor till en bättre hälsa utan också aktivt bidra till apotekets utveckling och framgång.Du förväntas därför bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder. Till dig som farmaceut på Apoteket Bävernvill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef?Vårt engagerade team ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår engagemang för kundservice och farmaci. Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 8-17 Välkommen till Apoteket!

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Bistropersonal till First Camp Orsa

Bistropersonal till First Camp  Vill du vara med och bidra till att ingen går hungrig på semestern? Vi tror på att en nöjd mage är nyckeln till ett glatt hjärta. Genom din passion för mat kan du därför se till att göra gästernas semester ännu mer minnesvärd!  Vilka är First Camp? Vårt mål är tydligt - att bli världens ledande campingkedja.  En viktig del av upplevelsen för våra gäster är såklart att de får god och lättillgänglig mat. Vi vill skapa luncher med det lilla extra och kvällar med guldkant – kanske är det du som vill vara med och bidra genom att möta gästerna i våra bistros? Vad innebär rollen? Som bistropersonal kommer du att arbeta i vår bistro på destinationen. Du kommer tillaga mat enligt vårt smidiga koncept, servera och hantera dryck, samt ta hand om disk och städning. Utöver ditt huvudansvar inom bistron förväntas du vara flexibel och kunna hoppa in och stötta andra områden vid behov. Vi arbetar alltid efter principen att gästernas behov sätts främst och vi hjälps åt att lösa eventuella utmaningar.  Vem Söker vi?  Personlighet är nyckeln för oss. Vi söker kollegor som kan sprida glädje för både gäster och medarbetare. Rollen kräver att du är positiv även under stressiga situationer, snabbt kan anpassa dig till förändringar och uppskattar tydliga koncept och rutiner.  Vi förväntar oss att du kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska för att ta emot instruktioner och interagera med våra gäster. Ålderskrav på denna tjänst är minimum 18 år Vad Erbjuder Vi?  På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar:  We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen.  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster.  We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare.  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.  Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och med kollegor som arbetar och har roligt tillsammans, lär av varandra. Tillsammans vill vi fortsätta att utvecklas och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor  Vi söker medarbetare till sommarsäsongen med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal.  Ansökan  Vi genomför urval och intervjuer löpande.  Detta kan vara början på något fantastiskt. Välkommen med din ansökan redan idag!  ? First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Kock timanställning kostenheten Mora kommun

Ansök idag. Kollegor imorgon. Under vår ordinarie personals frånvaro behöver vi ambitiösa och ansvarsfulla timvikarier. Vi erbjuder ett utvecklande, meningsfullt och självständigt arbete. För oss är det viktigt att du delar Mora kommuns värdegrund. Ditt positiva förhållningssätt är en förutsättning för ett bra arbete inom våra verksamheter. Du ska vara serviceinriktad och ha ett gott bemötande. Det är viktigt att du följer våra rutiner och riktlinjer och att du kan passa tider. Arbetstiderna är schemalagda och varierar beroende på arbetsplats och verksamhet.  Arbetsuppgifter Du kommer arbeta med: - fastslagen egenkontrollen/HACCP - tillagning av måltider - dagliga produktionen efter fastställd matsedel - beredning av råkost/dressingar - servering - diskning - städning - mottagande och uppackning av varor.   Kvalifikationer - Kockutbildning, Restaurang- och livsmedelsprogrammet eller erfarenhet som kan bedömas likvärdigt. - Kunskap om specialkost, livsmedelshygien och HACCP. - Tala och skriva svenska obehindrat. - Datavana. - Vara noggrann och ha god samarbetsförmåga.   Rekryteringen sker löpande. Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Köksbiträde timanställning kostenheten Mora kommun

Ansök idag. Kollegor imorgon. Under vår ordinarie personals frånvaro behöver vi en mängd ambitiösa och ansvarsfulla timvikarier. Vi erbjuder ett utvecklande, meningsfullt och självständigt arbete. För oss är det viktigt att du delar Mora kommuns värdegrund. Ditt positiva förhållningssätt är en förutsättning för ett bra arbete inom våra verksamheter. Du ska vara serviceinriktad och ha ett gott bemötande. Det är viktigt att du följer våra rutiner och riktlinjer och att du kan passa tider. Arbetstiderna är schemalagda och varierar beroende på arbetsplats och verksamhet.  Beskrivning Vi söker en matglad, serviceinriktat och självgående köksbiträde till kostenheten i Mora. Rekryteringen sker löpande. Arbetsuppgifter Råkostberedning, servering, disk och städ. Planera och förbereda den dagliga produktionen efter fastställd matsedel. Behjälplig i måltidsproduktionen. Du ska även kunna arbeta efter fastslagen egenkontrollprogram. Kvalifikationer Restaurang- och livsmedelsprogrammet eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig. Kunskaper om specialkost, livsmedelshygien och HACCP, eller erfarenheter som bedöms som likvärdig. Datorvana. Du ska kunna behärska det svenska språket i tal och skrift samt ha ett fint bemötande mot medarbetare och barn. Du ska kunna ta egna initiativ, vara noggrann, plikttrogen, serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga och kunna hantera ett självgående arbete. Krav Körkort B Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024