Lärare i engelska 20% Anpassade gymnasieskolan, vikariat

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår mission är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen. Verksamhetsområdet gymnasium, har en varierande verksamhet som riktar sig till ungdomar. Våra enheter präglas av god kvalité, närhet och att vi arbetar aktivt för att skapa trygga och berikande möten mellan människorna som finns i verksamheterna. Vårt mål är att våra studerande och deltagare ska lämna utbildningen rustade med möjligheten att välja sin framtid och stolt tänka tillbaka på sin studietid. ARBETSUPPGIFTER Som lärare ansvarar du för planering, genomförande och bedömning samt utvärdering av undervisningen utifrån läroplan och kursplan. Du skapar en trygg och inkluderande lärandemiljö samt stödjer, motiverar och stimulerar elevernas kunskapsutveckling genom varierande arbetssätt utifrån deras individuella förutsättningar. I undervisningen gör du skillnad för våra elever genom att tro på deras förmåga, uppmuntra till kreativitet och nyfikenhet samt göra det tydligt för varje elev att de kan lyckas i stort som smått. Du arbetar efter beprövad erfarenhet och forskning och verkar för att eleverna ska få en så god utveckling som möjligt, såväl kunskapsmässigt som socialt. Du dokumenterar noggrant, elevernas prestation och utveckling. Du har kontakt och samverkar med vårdnadshavare samt andra aktörer utanför skolan och informerar vårdnadshavare om elevernas utveckling. Genom systematiskt kvalitetsarbete arbetar du för att säkerställa att uppsatta mål nås. Tillsammans med ditt arbetslag utvecklar du skolans uppdrag och främjar kontinuerligt kollegialt lärande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom flexibilitet och kreativitet, och förmåga att bemöta elever och att anpassa uppgifter till elever med särskilda behov. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad lärare med behörighet att undervisa inom relevant ämne på gymnasienivå. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Erfarenhet av arbete inom pedagogisk verksamhet är meriterande Som person är du strukturerad, du organisera och planerar ditt arbete väl, arbetar enligt en tydlig process där du slutför det du påbörjat. Du sätter upp tidsramar och håller deadlines. Du är relationsskapande och tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer och underhålla relationer. Du är även samarbetsorienterad och arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Notera vikten av att du söker tjänsten digitalt via www.offentligajobb.se Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Butiksextra hos Lindex och MQ i Linköping/Norrköping/Motala!

Nu söker vi fler Polare till vår pool för Lindex eller MQ olika butiker i Linköping/Norrköping/Motala. Du är anställd av oss på Retail Staffing och arbetar på uppdrag hos MQ eller Lindex och ambulerar mellan butikskedjans olika butiker vid behov. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app.   Som säljare är du delaktig i butikens alla ordinarie arbetsuppgifter såsom försäljning i kassan och på golvet, kundservice, lager samt plock. Som säljare ger du alltid en god kundupplevelse. Du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken.    Erfarenhet/kvalifikationer: • Det är ett KRAV att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver. Detta i form av studier på minst 50%, deltidsjobb på minst 50% (behovs- eller timanställning räknas inte), alternativt är egen företagare med aktiv f-skatt • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har tidigare arbetat som butikssäljare med personlig försäljning inom detaljhandeln • Det är ett KRAV att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper: • Du är driven och motiveras av försäljning och kundmöten • Du tycker det är utvecklande att arbeta i olika butiker • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med kollegor • Du är flexibel och trivs med att inte ha ett fast schema • Du trivs med att arbeta i högt tempo Vi erbjuder: Ett utvecklande extrajobb med möjlighet att arbeta i flera olika butiker inom samma butikskedja Flexibla arbetstider, då vi arbetar med en app där du själv bokar in dig på pass   Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Vi vill förtydliga att det enligt vårt kollektivavtal är ett krav för tjänsten att du har en huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Beskriv din sysselsättning tydligt i din ansökan, tack!    Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.   Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!    Retail Staffing - "We love retail" Sedan starten 2014 har vi snabbt vuxit tack vare vårt smarta och moderna bemanningslösning och duktiga medarbetare. Vi skapar mer tid till aktiv försäljning och kundfokus. Vi samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom detaljhandeln när det gäller att rekrytera och bemanna butikssäljare till butik och finns idag med pooler i Stockholm, Göteborg, Skåne samt Linköping/Norrköping området, mfl. Vi erbjuder våra kunder att enkelt bemanna sin butiker med egen person i första hand och i andra hand hyra in våra duktiga butikssäljare som kan arbeta när behovet är som störst. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta hos oss i världens bästa bransch som uthyrd via vår staffingpool eller som anställd direkt hos kund. Retail Staffing Sverige AB är medlem i bemanningsföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Säljande säkerhetsexpert till Motala

Vi söker en säkerhetsexpert/tekniker till Motala Om Tjänsten Som säkerhetsexpert/tekniker hos oss på Verisure supporterar du våra kunder både nya och befintliga. Du kommer dels montera och installera nya hemlarm men också hjälpa till vid eventuell service, batteribyten, uppgraderingar eller utökningar av kundernas larmsystem. Vi värnar om våra kunder och vill alltid leverera en kundupplevelse i världsklass. Hos oss får du en arbetsplats med hög energinivå och teamkänsla men också möjligheter för personlig utveckling.  Du kommer att jobba hos oss på Trygghet & Säkerhet i Östergötland AB , som är marknadsledande leverantör och franchisetagare till Verisure Sverige AB av larm till villa och lägenhet.  Vi erbjuder dig ·     Attraktiv lönemodell med grundlön, provision och bonussystem  ·     Gedigna sälj- och serviceutbildningar  ·     En stabil arbetsplats med lång branscherfarenhet  ·     Marknadens mest innovativa tjänster och produkter  Vi söker dig som har  ·     Har B-körkort  ·     Behärskar svenska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande  ·     Är fri från anmärkningar i belastningsregistret  ·     Har stort kundfokus och hög integritet  ·     Drivs av att arbeta mot uppsatta mål  ·    Teknikintresserad  ·   Händig ·   Tidigare erfarenhet inom försäljning är meritrerande   Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR.   Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.   Läs gärna mer om oss på vår Karriärsida eller följ oss på vår Instagram .  Har du frågor? Kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i.  Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Butiksmedarbetare (sommarjobb), Willys Motala Bråstorp

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Semestervikariat på 22 timmar i veckan Tillträde: 2024-06-10 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 16 år och gått ut nian. Du behöver ha goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Du kanske tror att det är tråkigt och enformigt att jobba i en matbutik? Då är det dags att tänka om! När du jobbar på Willys får du en fartfylld vardag. Du gör allt ifrån att packa upp varor, jobba i kassan, hjälpa våra kunder till rätta och hålla rent och fräscht i butiken. Som sommarjobbare på Willys får du snabbt ta eget ansvar och du blir en viktig del av butiksteamet som ska se till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen, varje dag. I utbyte kan vi lova att du får erfarenheter – om till exempel försäljning och service – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Kanske jobbar du kvar hos oss även efter sommaren? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Motala Bråstorp! Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi ser till att du får en bra introduktion när din anställning börjar. Vi är ett gott gäng som anstränger oss för att alla ska trivas och känna sig som en viktig del i teamet. Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Christian Rudolf, 0141-202031 / [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-05-06. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Avdelningschef inom skog och mark

Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Jobbeskrivning Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Vill du jobba med oss. Nu söker vi en Avdelningschef till vårt affärsområde Skog, Mark och Miljö. Avdelning Skog och Mark Syd jobbar primärt inom områdena projektledning, markförhandling och intrångsvärdering kopplat till infrastrukturprojekt. Vi jobbar mot en rad olika kunder men främst mot olika elnätsägare och kraftproducenter. I rollen som Avdelningschef har du ansvar för den dagliga verksamheten och dem projekt som avdelningen hanterar. Utöver det operativa har du som chef även ansvar för personal, kvalité, arbetsmiljö och ekonomin. Avdelningen består av ca 14 medarbetare placerade i Götaland och södra Svealand. Resor kommer därför ingår i tjänsten. Du rapporterar till affärsområdeschefen och ingår även i affärsområdets ledningsgrupp. Som en medlem i vår ledningsgrupp kommer du arbeta med strategiska frågeställningar och gemensamt verka för utveckling av medarbetarskapet, ledarskapet, verksamheten och affärerna. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för personal- och resursplanering, samt för ledning och styrning. Arbeta med ständiga förbättringar och vara uppdaterad nya tjänster och arbetssätt. Ansvar för att hålla en god kunddialog och utveckla befintliga och nya affärer. Vara delaktig i upphandlingar, godkänna anbud och avtal enligt befogenhetsförteckning. Ekonomiskt ansvar; upprätta budget, genomföra verksamhetsplanering och uppföljning samt analyser av den löpande verksamheten, resultatuppföljning. Arbetsmiljöansvar enligt delegering samt ansvar för tillämpning av miljö- och kvalitetssystem. Vi erbjuder ett utmanande och varierande arbete i en organisation som präglas av stark säkerhetskultur, affärsmässighet, kreativitet och samarbete. Kravspecifikation Vi söker dig som har ett coachande ledarskap och god kommunikativ förmåga. Avdelningens medarbetare är placerade på olika orter och jobbar i olika projekt. Som ledare är du därför inkluderande och sammanhållande i ditt ledarskap. Du tycker att det är viktigt med engagemang och gemenskap där man delar med sig av sina erfarenheter. Du som person är lösningsorienterad och resultatdriven så att våra affärer samt verksamhet hela tiden rör sig fram åt och utvecklas. Du är trygg i ditt ledarskap och ditt affärsdriv. Du är lyhörd, tydlig och har en bra samarbetsförmåga. Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan har:  Lägst en eftergymnasial utbildning inom området fastighetsrätt eller skog Ett par års erfarenhet av arbetsledning och ledarskap Arbetslivserfarenhet av skogligt underhåll och/eller markåtkomstfrågor inom skog och mark Arbetslivserfarenhet av att driva affärer med kundkontakt En god administrativ förmåga och vana att arbeta processinriktat Körkort (B), det är ett krav Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Ytterligare information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här: Dina kollegor - Vattenfall SE  Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Placeringsort Vi söker någon i antingen Borås, Jönköping, Motala, Norrköping eller Trollhättan. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef Mia Eriksson, 070-671 22 20. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Malin Malmsten, 073-587 73 71. Fackliga representanter för denna tjänst är Caroline Trogen Unionen, Robert Lönnqvist SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00 Känns detta som ett jobb för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 12 maj 2024!  Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Kontrollerna kommer att utföras av en tredje part, Validata. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Säljare till Motala

Vill du bli Sveriges bästa säljare? Kickstarta din säljkarriär hos oss på Verisure!  Våra medarbetare är vår största tillgång och vi erbjuder därför en onboarding i världsklass! Du får lära dig försäljningsarbetet från grunden och får alla verktyg för att lyckas i din säljkarriär. Är du driven och vill utvecklas vidare så har vi fantastiska karriärmöjligheter samt erbjuder vidareutbildning inom både försäljning och ledarskap. Tjänsten är placerad hos Trygghet & Säkerhet i Östergötland AB som sedan flera år är franchisetagare till Verisure AB - marknadsledande leverantör av larm till villa och lägenhet.      Vi erbjuder dig:  ·    Attraktiv lön med garanterad del och provisionsstege  ·    Tjänstebil  ·    Onboarding i världsklass  ·    Attraktiv karriärstege  ·    Säljtävlingar med extraordinära priser  ·    Kollektivavtal och friskvårdsbidrag  ·    Mållön 32.000-40.000kr   Vad innebär tjänsten?  Som säkerhetssäljare jobbar du med försäljning som hjälper familjer och människor att känna trygghet i vardagen. I praktiken besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning och sälj av säkerhet för ett smartare hem. Du ansvarar för hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundbesök till avtalsskrivning. Vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande och har därför inget krav på tidigare försäljningserfarenhet.     Vi söker dig som:  * Har B-körkort (obligatoriskt krav) * Kan arbeta vardagar mellan kl. 12-21 * Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål  * Har stort kundfokus med hög integritet  * Värdesätter samarbete och ett bra team    Sök direkt utan CV  Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR.   Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.   Har du frågor? Läs mer på vår karriärsida eller kontakta rekryteringsteamet på [email protected] . Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i.     Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Kvalitetstekniker till HydraSpecma Wiro

Är du en kvalitetstekniker som vill jobba i en dynamisk tillverkande industri där den ena dagen inte är den andra lik? Vill du jobba i en verksamhet där du kan påverka, utvecklas som person och där vi är snabba till beslut? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Om HydraSpecma HydraSpecma SE är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i två divisioner, OEM och Industry & After market. Verksamheten är främst inriktad på kunder inom verkstad-, process-, kemi-, läkemedel- och livsmedelsindustrin. Övriga kunder återfinns inom OEM. Vi är marknadsledande inom vårt produktområde på den nordiska marknaden men har också en ökande export till världsmarknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & co och totalt är vi mer än 1300 medarbetare som arbetar här, vill du bli en av oss? Läs mer om oss på www.hydraspecma.com. HydraSpecma Wiro i Motala inriktar sig främst mot verkstads, gas och vindindustrin och har under de senaste åren varit på en tillväxtresa. Vi omsätter idag drygt 220 miljoner och består av cirka 70 medarbetare varav merparten finns inom produktion. Om rollen Rollen som kvalitetstekniker hos oss innebär att du arbetar med kvalitetssäkring både internt och externt för att säkerställa kvalitén till våra kunder samt att minimera företagets kvalitetsbristkostnader. Du kommer regelbundet att arbeta med reklamationsutredningar och följa upp och analysera interna kvalitetsbrister. Vidare kommer du att genomföra interna revisioner, leverantörsrevisioner samt produktrevisioner. Du kommer också att arbeta med framställning och granskning av PPAP-dokumentation och vara en viktig del i att optimera PPAP-arbetet. I kvalitetsarbetet måste du vara delaktig, driven och lyhörd. Du kommer att jobba tätt tillsammans med produktion samt våra leverantörer och kunder. Du skall aktivt arbeta med ständiga förbättringar och kunna driva på övrig organisation. Du är placerad på vår site i Motala och rapporterar till Kvalitets- & Miljöchef. Exempel på ansvar och arbetsuppgifter: Vara delaktig i att kontinuerligt förbättra kvalitetsmätetalen. Bistå produktion med kvalitetsrådgivning. Analysera samt svara på kundreklamationer. Upprätta samt analysera leverantörsreklamationer. Analysera interna kvalitetsbrister samt arbeta aktivt för att minimera dem. Att tillsammans med produktionsledningen ansvara för att kontrollplaner och P-FMEA finns och att de är uppdaterade och att analys görs vid kvalitetsavvikelser. Att systematiskt informera och arbeta med medarbetarnas medvetenhet om kvalitén i produktion. Att genomföra interna revisioner, leverantörsrevisioner samt produktrevisioner. I din roll som PPAP-koordinator ansvarar du för framställning och granskning av PPAP-dokumentation. Du är ansvarig för att optimera/effektivisera vår PPAP-process. Sammanställa leveransdokumentation till kund. Att delta i förbättringsarbeten, Lean-arbete samt 5S-arbete. Att upprätta checklistor och mätprotokoll. Att upprätta instruktioner för t.ex. mottagningskontroll samt slutkontroll. Vara behjälplig i mättekniska frågor samt kunna utföra mätningar vid utfallsprov och PPAP. Vi söker Vi söker någon med teknisk utbildning på gymnasienivå eller högre samt med erfarenhet av kvalitetstekniskt arbete inom tillverkningsindustrin sedan tidigare. Du har därmed erfarenhet av ritningsläsning, mätteknik, revisionsarbete och ISO9001 samt är en van användare av Office-programmen. Då du kommer ha många kontaktytor där vissa är internationella krävs att du är flytande i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskaper inom PPAP och APQP. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Lean Produktion och har kunskap inom ISO 14001. Vi kommer dock lägga stor vikt vid den personliga profilen. Är du en driven person som är lyhörd, självgående samt har god förmåga att skapa delaktighet – då satsar vi på dig och ser till att du lär dig det du behöver kunna! Framgångsfaktorer för rollen: Noggrann, engagerad och målmedveten och har en förmåga att analysera kvalitetsbrister och upprätta effektiva korrigerande åtgärder. Serviceinriktad och har förmåga att skapa engagemang. Driven och analytisk som når resultat genom att motivera organisationen. Förtroendeingivande samt rak och tydlig i din kommunikation. Positiv attityd till förändring med fokus på effektivitet och gillar att komma med nya idéer. God förmåga att samarbeta men är även självgående och kan självständigt driva projekt inom kvalitet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en nyckelroll i en dynamisk verksamhet med stor variation i produktion där den ena dagen inte är den andra lik! Hos oss kommer du nära verksamheten och blir en stor del av den, vilket ger dig stor möjlighet att påverka. Du får även jobba med kompetenta kollegor i ett sammansvetsat team där vi har roligt på jobbet. I vår entreprenöriella kultur har vi snabba beslutsvägar, jobbar självständigt samtidigt som vi involverar varandra. Ansökan Låter detta som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen snarast då vi gör ett löpande urval, dock senast den 5 maj 2024. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martina Nordberg på telefon 073-624 77 24 eller på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Verksamhetschef till vår butik i Motala

Erikshjälpen söker nu en verksamhetschef till vår butik i Motala. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom att leda arbetet i butiken är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan! Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige och Norge. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen. Beskrivning Som verksamhetschef är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås. Din uppgift är att tillsammans med butikens medarbetare, ta emot skänkta varor, bereda dessa och sälja dessa från butiken. Du har personal- och arbetsmiljöansvar där du planerar, bearbetar och utvecklar den egna butiken, medarbetarna, marknaden. Du bär ansvaret för arbetsledare, arbetsmarknadssamordnare, butiksmedarbetare, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter. På så sätt bidrar du även till att uppfylla vårt sociala mål, att få människor att utveckla sina förmågor. I Motala finns även Erikshjälpen Framtidsverkstad som du samarbetar med. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: · Du leder aktivt det dagliga arbetet genom att leda mot Erikshjälpen second hands mål för verksamheten · Du bidrar till att skapa effektiva flöden i butiken · Du planerar, bearbetar och utvecklar butiken och dess arbetssätt · Du arbetar både praktiskt och administrativt · Du bidrar till och skapar arbetsglädje i butiken · Du har personal- och arbetsmiljöansvar · Du fungerar som butikens ansikte utåt och har kontakter med såväl samarbetspartners, som givare och kunder. Kvalifikationer Du: · har gedigen erfarenhet från butiksverksamhet och personalledning, gärna inom detalj eller fackhandel · har ekonomisk kompetens och förståelse · har eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig · delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; Eriks anda, FN:s barnkonvention och en kristen människosyn. Meriterande om du har: · ett intresse för bistånds- och secondhandarbete · erfarenhet av och/eller kunskap om värdering av secondhandvaror · erfarenhet från att ha arbetat med människor med särskilda behov Du är: · relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang · självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat · positiv och engagerad i ditt arbete · organisatör och har lätt att se och skapa strukturer i arbetet · lösningsorienterad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt · social och har en god kommunikativ förmåga · en ledare som kan leda människor utifrån deras egen förmåga och förutsättningar Vi erbjuder dig Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter. Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänsteman i civilsamhället som är tecknat mellan Fremia och Unionen. Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former. Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse I Motala har Erikshjälpen ett lokalt aktivt arbete med barn, som är nära kopplat till butikens arbete. Att arbeta med barn kräver ett utdrag ur belastningsregistret. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att beställa belastningsregistret från polisens hemsida. Tänk på att handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Här nedan kan du ansöka om utdrag ut belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Sök tjänsten · Skicka ditt CV och ett personligt brev till: [email protected] · Märk ansökan med ”Verksamhetschef Motala”. · Skicka din ansökan senast den 5 maj Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef, Hanna Hägg e-post: [email protected],

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Brandman RiB (deltid) Tjällmo

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Motala kommun är kittet i kommunens samhällsbyggande, vi utvecklar Motala till en bra plats att växa på. Vårt uppdrag är att: • få kommunen att växa hållbart med ett helhetsperspektiv samt skapa ett tryggare samhälle, • ta hand om gator/parker och naturmark på ett långsiktigt och hållbart sätt, • ge förutsättningar för att göra rätt på ett enkelt och rättssäkert sätt. Vi är en attraktiv och lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av omvärld och varandra. Hos oss möter du medarbetare och chefer som vågar testa nya sätt att jobba på, har fokus på kundens behov samt får saker gjorda. Förvaltningen består av fyra enheter: Projektledningsenheten, Bygg- och miljöenheten, Lantmäteri/ Gata park samt Räddningstjänsten. Inom räddningstjänsten arbetar 48 heltidsanställda, ca 50 räddningspersonal i beredskap och 12st inom räddningsvärn. Tjänsten är kopplad till brandstationen i Tjällmo. ARBETSUPPGIFTER Brandman i beredskap innebär att du rycker ut på larm genom att ha beredskap och vara inställd på arbete med 5 minuters jourtid. Dina arbetsuppgifter är att delta på övningar för att bli duktig på moment som är kopplade till våra vanligaste typolyckor, det kan exempelvis vara brand, trafikolycka, sjukvård eller vattenlivräddning, att förbereda sig för larm, genomföra larm och återställa efter larm. Det är viktigt att du både bor och arbetar inom 5 min körtid till brandstationen i Tjällmo. Beredskapstiden är 1 vecka, var 4e vecka. Övnings- och utbildningstiden är ca 70h /år. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: - Du ska ha möjlighet att ta dig till brandstation inom 5 min, samt kunna ha beredskap en vecka var 4e vecka. - Vid anställning ska du ha B-körkort, när anställning är skriven ska du påbörja utbildning för att ta C-körkort. - Vi tillämpar fysiska tester inför anställning, därför behöver du vara frisk och vid god fysik. - Du behöver ha godkänt från din huvudarbetsgivare att ha beredskap under ordinarie arbetstid. - Simkunnig i enlighet med Silverbojen. - Du kommer att genomföra ett åldersrelaterat rullbandstest (dock högst 5.0km/h) innan du godkänns för tjänstgöring och anställning. - Det är meriterande att ha C-körkort då detta är något som alla våra anställda brandmän måste ha på sikt. - Det är meriterande om du redan har arbetat inom Räddningstjänst på annan ort eller har utbildning inom kommunal Räddningstjänst. Personliga kompetenser: - Du är trygg i dig själv, står upp för dina åsikter och har mod att säga ifrån vid behov. Du har förmågan att skilja på sak och person och kan känna dig säker även i osäkra sammanhang. - Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. - Du har de resurser som krävs för förändring eller problemlösning. Du gör ditt bästa genom att göra det du kan just nu. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

22 april 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Brandman RiB (deltid) Borensberg

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Motala kommun är kittet i kommunens samhällsbyggande, vi utvecklar Motala till en bra plats att växa på. Vårt uppdrag är att: • få kommunen att växa hållbart med ett helhetsperspektiv samt skapa ett tryggare samhälle, • ta hand om gator/parker och naturmark på ett långsiktigt och hållbart sätt, • ge förutsättningar för att göra rätt på ett enkelt och rättssäkert sätt. Vi är en attraktiv och lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av omvärld och varandra. Hos oss möter du medarbetare och chefer som vågar testa nya sätt att jobba på, har fokus på kundens behov samt får saker gjorda. Förvaltningen består av fyra enheter: Projektledningsenheten, Bygg- och miljöenheten, Lantmäteri/ Gata park samt Räddningstjänsten. Inom räddningstjänsten arbetar 48 heltidsanställda, ca 50 räddningspersonal i beredskap och 12st i räddningsvärn. Tjänsten är kopplad till brandstation i Borensberg. ARBETSUPPGIFTER Brandman i beredskap innebär att du rycker ut på larm genom att ha beredskap och vara inställd på arbete med 5 minuters jourtid. Dina arbetsuppgifter är att delta på övningar för att bli duktig på moment som är kopplade till våra vanligaste typolyckor, det kan exempelvis vara brand, trafikolycka, sjukvård eller vattenlivräddning, att förbereda dig för larm, genomföra larm och återställa efter larm. Det är viktigt att du både bor och arbetar inom 5 min körtid till brandstationen i Borensberg. Beredskapstiden är 168 timmar/månad. Övnings- och utbildningstiden är ca 70h /år. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: - Du ska ha möjlighet att ta dig till brandstation inom 5 min, samt kunna ha beredskap 168 timmar/ månad (fördelat på dag, kväll, natt och helg) - Vid anställningsstart ska du ha B-körkort, när anställning är skriven ska du påbörja utbildning för att ta C-körkort. - Vi tillämpar fysiska tester inför anställning, därför behöver du vara frisk och vid god fysik. - Du behöver ha godkänt från din huvudarbetsgivare att ha beredskap under ordinarie arbetstid. - Simkunnig i enlighet med Silverbojen. - Du kommer att genomföra ett åldersrelaterat rullbandstest (dock högst 5.0km/h) innan du godkänns för tjänstgöring och anställning. - Det är meriterande att ha C-körkort då detta är något som alla våra anställda brandmän måste ha på sikt. - Det är meriterande om du redan har arbetat inom Räddningstjänst på annan ort eller har utbildning inom kommunal Räddningstjänst. Personliga kompetenser: - Du är trygg i dig själv, står upp för dina åsikter och har mod att säga ifrån vid behov. Du har förmågan att skilja på sak och person och kan känna dig säker även i osäkra sammanhang. - Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. - Du har de resurser som krävs för förändring eller problemlösning. Du gör ditt bästa genom att göra det du kan just nu. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

22 april 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024