Sjuksköterska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska iSödra Sverige Som sjuksköterska på hjärtavdelningvårdar du patienter med kardiologiska sjukdomar så som eftervård av STEMI-patienter,arytimer och hjärtsvikt. Du leder omvårdnadsarbetet i team tillsammans med undersköterskan och arbetar tätt tillsamman med specialist läkare och där är viktigt att du person tar stort ansvar och har en god samarbetsförmåga. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet kardiologi. Erfarenhet från HIA är meriterande. Meriterande är goda kunskaper inomEKG-tolkning så som STEMI och arytmier. Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:20240601 - 20240831 Arbetstider:Natt 21.15-07.15, Helg turer: 07.00-15.30, 14.00-22.00 Journalsystem:VAS/NCSSista ansökningsdag:240510 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

30 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Proxytel för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Sommarvikariat, fysioterapeut till Rehab väst slutenvård

Vill du komma att arbeta hos oss i sommar? Skicka då in en ansökan! Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Vill du bli en del av Rehab väst och bidra till framtidens bästa rehabilitering? Rehab väst är en enhet inom närsjukvården i västra Östergötland som erbjuder rehabilitering av hög kvalitet till patienter i västra länsdelen. Vårt uppdrag är att ge östgötarna en trygg, kvalitetssäker och likvärdig rehabilitering oavsett var i länet man bor. Vi bedriver idag verksamhet på lasarettet i Motala, i Mjölby och några vårdcentraler i västra länsdelen. Rehab väst har drygt 85 medarbetare fördelade på fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kuratorer, logopeder, administratörer och undersköterskor. Vi erbjuder rehabilitering inom slutenvården, öppenvård och primärvård. Inom närsjukvården i väster finns en nära samverkan mellan enheterna vilket skapar goda förutsättningar för utveckling, delaktighet och samarbete med andra vårdgivare. Vi har även nära samverkan med övriga rehabiliteringsorganisationer i regionen. Vår verksamhet präglas av engagemang och viljan att utveckla och förbättra processer för att skapa mervärde för patienten. Inom Rehab väst hjälper och stödjer vi varandra samt är kunniga inom våra professioner och uppdrag. Vi arbetar aktivt för att använda och utveckla digitala lösningar för att tillgodose medborgarnas och verksamhetens behov. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning I sommar behöver vi fysioterapeut till slutenvårdsgruppen på Rehab väst. Vi arbetar mot medicinska specialistkliniken (MSK) på geriatrisk akutvårdsavdelning (GAVA), medicinsk akutvårdsavdelning (MAVA/MOA), hjärtenhet och stroke- enhet. Arbetet innebär ett nära samarbete med fysioterapeutkollegor, arbetsterapeuter, rehabassistent och övriga avdelningsteamet. Du kommer ha en huvudsaklig placering där hänsyn tas till gruppens sammansättning samt din kompetens och erfarenhet. Hos oss får du arbeta med fysioterapeutisk bedömning och träning inom bland annat ortopedi, neurologi, andning och cirkulation. Dokumentation sker i journalsystemet Cosmic. Du kommer bli väl omhändertagen när du börjar hos oss och du kommer att omfattas av Rehab Västs introduktionsprogram. Här får du ett omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta och kreativa kollegor på en arbetsplats som präglas av god trivsel. Arbetsgrupp Närmsta arbetsgruppen är cirka 17 kollegor med profession arbetsterapeut, fysioterapeut och rehabassistent. Om dig Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Erfarenhet av rehabilitering i slutenvård är meriterande. Arbetet kräver att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska För att trivas och passa in hos oss är dina personliga egenskaper viktiga. Som person är du flexibel, empatisk och har god samarbetsförmåga. Du är trygg i dig själv. Hos oss är det viktigt att du trivs med att jobba i team och i nära samarbete med kollegor och att samtidigt jobba en del självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du är rätt person i vår verksamhet. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Lastbilschaufför till sommarjobb i Motala!

Söker du ett roligt och meningsfullt sommarjobb där du bidrar till ett bättre klimat genom att minimera utsläppen från plastförpackningar? Vi söker nu dig som vill arbeta på Svensk Plaståtervinnings hypermoderna anläggning i Motala under sommaren som lastbilschaufför. Sök redan idag! Om företaget Välkommen till vår kund Svensk Plaståtervinning, ett företag i tiden som ger plast nytt liv. Om och om igen. Svensk Plaståtervinning är ett företag inom återvinningsbranschen som har till uppgift att se till att förpackningar i Sverige samlas in och återvinns. Med de stora klimatutmaningar vi har idag krävs det gemensamma insatser och all plast som inte återvinns är slöseri med våra allmänna resurser. Därför har Svensk Plaståtervinning bestämt sig för att alla plastförpackningar i vårt land ska återvinnas och bli nya plastprodukter samt att övriga producenter runt om i världen ska upplysas om att välja bästa tänkbara återvunna plast. Svensk Plaståtervinning har byggt Europas största och effektivaste anläggning för plaståtervinning i Motala och tar nu ett stort steg mot deras framtida vision. Att med helt automatiserad teknik sortera de olika plastsorterna med maximal precision och högsta kvalitet, samt minska svinnet och säkerställa att så mycket som möjligt kan användas till nya plastprodukter. Plast är ett fantastiskt material med unika egenskaper som gör vårt moderna samhälle möjligt på många sätt. Nu finns förutsättningarna för att ta tillvara plastens värde som återvunnen råvara, fullt ut, och det är där Svensk Plaståtervinning har sitt fokus idag tillsammans med sina medarbetare. Nu behöver Svensk Plaståtervinning duktiga semestervikarier som vill arbeta i världens största återvinningsanläggning för plastförpackningar när deras medarbetare går på välförtjänt semester. Dina arbetsuppgifter Som lastbilschaufför på Svensk Plaståtervinning bidrar du till anläggningens effektivitet. Genom ditt samarbete med verksamhetens truckförare, operatörer och produktionsledare säkrar du logistikflödet. Dina arbetsuppgifter innefattar: • Lasta och lossa material på lastbilen • Säkert framföra lastbilen inne på området och även vissa körningar till kund • Hjullastarkörning • Truckkörning Den här tjänsten är ett sommarjobb som sträcker sig från vecka 24 till vecka 33. Arbetstiderna är förlagda till 2-skift. Din profil Krav för denna tjänst är giltigt C-kort eller CE-kort samt YKB. Du behöver också ha truckkort med behörigheten B1. Svensk Plaståtervinning värdesätter dina personliga egenskaper högt och har en företagskultur där medarbetarna tar ett stort eget ansvar och tar hand om varandra. I rollen som sommarjobbare är det viktigt att vara ansvarsfull, noggrann och ha ett säkerhetstänk som genomsyrar arbetet. Förutom en god gemenskap och bra kollegor får du även bra lön som sommarjobbare hos Svensk Plaståtervinning. Ansökningsförfarande Urval, intervjuer och tillsättningar kommer att ske löpande så skicka därför in din ansökan till tjänsten redan idag! Motivera gärna så utförligt som möjligt varför vi skulle välja just dig. Vi tar inte emot ansökningar via mail men vid frågor går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Rasmus Bank på [email protected] eller på 070-081 83 93. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kommunjurist till Motala kommun

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Stöd och utveckling, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra. Den administrativa enheten inom verksamhetsområdet stöd och utveckling består av 12 medarbetare och leds av en administrativ chef. Enheten har ansvar för administrationen kring kommunfullmäktige och dess beredningar, kommunstyrelsen med dess utskott, valnämnden, bildningsnämnden och krisledningsnämnden samt administrationen av kommunala bolag tillsammans med andra enheter. Kommunjuristen ger juridiskt stöd till kommunens verksamheter. Enheten ansvarar vidare för kommunens centralarkiv och föreningsarkiv. Enheten sköter arkivvård och tillhandahållande av arkivhandlingar för allmänheten, svarar för rådgivning och tillsyn i arkivfrågor samt bevakar kulturarvsfrågorna. Enheten ansvarar genom vaktmästeriet även för kommunhusets skötsel samt för posthanteringen inom kommunen. Genomförande av de allmänna valen samordnas av enheten. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som kommunjurist innebär att ge intern juridisk konsultation gentemot kommunledning, verksamhet och politik samt kommunala bolag. Det ingår att upprätta, tolka och granska avtal, göra utredningar, hantera överklaganden, vara kommunens ombud och i övrigt företräda kommunens juridiska intressen. En viktig del i arbetet är att bevaka rättsutvecklingen och ta de initiativ som behövs för att kommunen ska vara uppdaterad på de regler som gäller. Rollen är omväxlande och stimulerande med uppgifter som rör ett brett spektrum av rättsområden, även om fokus ligger på offentlig rätt. Du kommer att handlägga och föredra ärenden, och även bistå handläggare med råd samt delta i arbetet med allmänna val. Du kommer att informera och utbilda i juridiska frågor samt förmedla uppdrag om extern juridisk konsultation. I uppdraget ingår att vara ställföreträdande sekreterare i kommunfullmäktige. Du rör dig mellan strategisk och operativ nivå, gör rättsutredningar och deltar i utvecklingsprojekt, tar fram regler och styrdokument samt kvalitetsgranskar exempelvis beslutsunderlag och mallar. KVALIFIKATIONER För uppdraget krävs att du har en juristexamen med inriktning förvaltningsrätt eller annan högskoleexamen med motsvarande juridisk inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Vi ställer också som krav att du har flerårig erfarenhet av självständigt kvalificerat juridiskt arbete inom offentlig verksamhet, gärna i en ledande och drivande roll. Din erfarenhet lutar sig mot en bred allmänjuridisk kompetens med goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighets- och sekretesslagstiftning. Det är meriterande om du har kännedom och förståelse för skoljuridik samt civilrättsliga rättsområden såsom avtalsrätt, skadeståndsrätt och fastighetsrätt. För att lyckas i rollen som kommunjurist är du proaktiv och tar en ledande position i arbetet med kommunens juridiska arbete och beredande processer. Vidare söker vi dig som är trygg i din profession och arbetar effektivt, ofta självständigt, samt har förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten. Som person är du prestigelös, med god samarbetsförmåga. Du har ett gott omdöme, förenat med hög integritet och arbetar bra med komplexa frågor samt löser komplicerade problem. Att leverera god service och ett bra bemötande ser du som en självklarhet. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl och producerar egna dokument av hög kvalitet. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor, och tycker att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du skapar nätverk kring dig för att nå resultat och att du har en god förmåga att förmedla kunskap. Det är även viktigt att du har förmågan att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. För att ansöka om tjänsten gör du det via länken till AS&B Executive: https://www.asb-executive.se/jobb/tjanst/2786-kommunjurist-till-motala-kommun/ Vi tar inte emot ansökningar via denna annons utan hänvisar till AS&B Executive! ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Renhållningsarbetare

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Tekniska serviceförvaltningen genomför varje dag samhällsviktigt arbete som att sköta gator, parker, fastigheter och idrottsanläggningar, städa, laga mat, hämta sopor, leverera vatten och rena avlopp. Förvaltningens mål är att leverera rätt tjänst till rätt kvalité utifrån kundernas behov. Du kommer arbeta på avfallsenheten som har till uppgift att ansvara för Motala och Vadstena kommuners hantering av hushållsavfall, avfallsanläggningar och återvinningscentraler. På enheten arbetar ca 40 personer. ARBETSUPPGIFTER Rollens uppdrag är att utföra daglig drift på återvinningscentralerna i Motala, Vadstena och Borensberg. Arbetet innebär att vara behjälplig för besökare på ÅVC, ta hand om inkommande material samt hålla ordning på anläggningarna. Du kommer att ingå i en grupp med kunniga och engagerade medarbetare där trivselfaktorn är hög. Arbetet innebär även kvälls och helgarbete enligt schema. Du kommer att bli schemalagd 100% under ca 6 veckor samt fungera som vikarie övriga veckor under perioden 2024-06-17- 2024-08-17 KVALIFIKATIONER För att trivas i denna tjänst ska du ta egna initiativ och vara ordningssam. Du är serviceinriktad, ansvarstagande och engagerad i arbetet och har mycket god samarbetsförmåga mot både arbetskamrater och kunder. Du ska behärska svenska i tal och skrift. Intresse av återvinning och avfallshantering ser vi som nödvändig. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

30 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Lagerarbetare för Mattor & heminredning hos SE Mattor

Företagsbeskrivning: SE Mattor är en ledande aktör inom försäljning av mattor och heminredning online. Vi är kända för vår högkvalitativa kollektion av produkter och vår strävan efter att erbjuda en enastående köpupplevelse för våra kunder. Just nu befinner vi oss i en fas av tillväxt och letar efter dedikerade individer att bli en del av vårt lagerhanteringsteam i Ödeshög. Är du redo att ta dig an en spännande roll inom ett snabbväxande företag? Skicka in din ansökan idag! Position: Lagerarbetare för mattor och möbler Plats: Lievägen 6, 59931 Ödeshög Arbetsbeskrivning: Vi söker en lagerarbetare som kommer att spela en nyckelroll i vår verksamhet i Ödeshög. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera: Sortering och organisering av inkommande leveranser av mattor och möbler. Förberedelse och packning av beställningar för leverans. Hantering av returer och återlämningar. Inventering och upprätthållande av lagerbeståndet. Samarbete med teamet för att säkerställa en effektiv lagerhantering. Krav: God fysisk kondition. Organisatoriska färdigheter och uppmärksamhet på detaljer. Förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team. Arbetstider: Måndag till fredag, kl. 8:00 - 17:00 Ansökan: Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka ditt CV och ett personligt brev till [email protected]. Märk din ansökan med "Lagerarbetare - SE Mattor, Ödeshög". Ansökningar tas emot fram till [2024-07-31].

30 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Kommunjurist till Motala kommun

Om arbetsplatsen Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Stöd och utveckling, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra. Den administrativa enheten inom verksamhetsområdet stöd och utveckling består av 12 medarbetare och leds av en administrativ chef. Enheten har ansvar för administrationen kring kommunfullmäktige och dess beredningar, kommunstyrelsen med dess utskott, valnämnden, bildningsnämnden och krisledningsnämnden samt administrationen av kommunala bolag tillsammans med andra enheter. Kommunjuristen ger juridiskt stöd till kommunens verksamheter. Enheten ansvarar vidare för kommunens centralarkiv och föreningsarkiv. Enheten sköter arkivvård och tillhandahållande av arkivhandlingar för allmänheten, svarar för rådgivning och tillsyn i arkivfrågor samt bevakar kulturarvsfrågorna. Enheten ansvarar genom vaktmästeriet även för kommunhusets skötsel samt för posthanteringen inom kommunen. Genomförande av de allmänna valen samordnas av enheten. Arbetsuppgifter Arbetet som kommunjurist innebär att ge intern juridisk konsultation gentemot kommunledning, verksamhet och politik samt kommunala bolag. Det ingår att upprätta, tolka och granska avtal, göra utredningar, hantera överklaganden, vara kommunens ombud och i övrigt företräda kommunens juridiska intressen. En viktig del i arbetet är att bevaka rättsutvecklingen och ta de initiativ som behövs för att kommunen ska vara uppdaterad på de regler som gäller. Rollen är omväxlande och stimulerande med uppgifter som rör ett brett spektrum av rättsområden, även om fokus ligger på offentlig rätt. Du kommer att handlägga och föredra ärenden, och även bistå handläggare med råd samt delta i arbetet med allmänna val. Du kommer att informera och utbilda i juridiska frågor samt förmedla uppdrag om extern juridisk konsultation. I uppdraget ingår att vara ställföreträdande sekreterare i kommunfullmäktige. Du rör dig mellan strategisk och operativ nivå, gör rättsutredningar och deltar i utvecklingsprojekt, tar fram regler och styrdokument samt kvalitetsgranskar exempelvis beslutsunderlag och mallar. Kvalifikationer För uppdraget krävs att du har en juristexamen med inriktning förvaltningsrätt eller annan högskoleexamen med motsvarande juridisk inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Vi ställer också som krav att du har flerårig erfarenhet av självständigt kvalificerat juridiskt arbete inom offentlig verksamhet, gärna i en ledande och drivande roll. Din erfarenhet lutar sig mot en bred allmänjuridisk kompetens med goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighets- och sekretesslagstiftning. Det är meriterande om du har kännedom och förståelse för skoljuridik samt civilrättsliga rättsområden såsom avtalsrätt, skadeståndsrätt och fastighetsrätt. För att lyckas i rollen som kommunjurist är du proaktiv och tar en ledande position i arbetet med kommunens juridiska arbete och beredande processer. Vidare söker vi dig som är trygg i din profession och arbetar effektivt, ofta självständigt, samt har förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten. Som person är du prestigelös, med god samarbetsförmåga. Du har ett gott omdöme, förenat med hög integritet och arbetar bra med komplexa frågor samt löser komplicerade problem. Att leverera god service och ett bra bemötande ser du som en självklarhet. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl och producerar egna dokument av hög kvalitet. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor, och tycker att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du skapar nätverk kring dig för att nå resultat och att du har en god förmåga att förmedla kunskap. Det är även viktigt att du har förmågan att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Varmt välkommen med din ansökan senast 19 maj.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Arbetsledare till Mixum i Motala

Mixum är det tidigare familjeföretaget som vuxit upp till att bli en modern och mångsidig matproducent med mer än 100 anställda och en viktig del av Greenfood koncernen med verksamhet i 7 länder. Mixum levererar bland annat pastablandningar, majonnäsbaserade röror, qunioasallader, ägg, vegangrytor och mycket mer till hela Norden, Frankrike och Tyskland. Mixum är det tidigare familjeföretaget som vuxit upp till att bli en modern och mångsidig matproducent med mer än 100 anställda och en viktig del av Greenfood koncernen med verksamhet i 7 länder. Mixum levererar bland annat pastablandningar, majonnäsbaserade röror, qunioasallader, ägg, vegangrytor och mycket mer till hela Norden, Frankrike och Tyskland. Är du Mixums nya arbetsledare? Just nu söker Mixum en arbetsledare som ska leda, utveckla och bedriva en säker produktion i nära samarbete med produktionschef. OM TJÄNSTEN Som arbetsledare på Mixum kommer du att leda och fördela arbetet för att säkerställa en säker och lönsam produktion. Du ansvarar för att följa produktionsplaneringen och rapportera inköpsbehov, samt att personalen följer fastställd HACCP plan. Du är även ansvarig för att upprätthålla en god arbetsmiljö och för att säkerställa matsäkerheten i produktionen. Vidare kommer du att säkerställa att rätt emballage och råvaror finns i tid, planera och leda arbetet efter orderläggningar samt att ansvara för den dagliga dokumentationen. Ditt övergripande ansvar är att driva en jämn och effektiv produktion under produktionschefens ledning. OM ANSTÄLLNINGEN Anställningsform: Tillsvidare med tillämpning på 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid dagtid Tjänstgöringsort: Motala. Tillträde: Enligt överenskommelse. OM DIG • Viss kunskap i företagsekonomi • Goda kunskaper i HACCP samt vissa kunskaper om gällande standard • Datakunskap (Kunna hantera Officepaketet väl) • Viss arbetsmiljökunskap • Truckkort • B-körkort HUR DU SÖKER Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Produktionstekniker till Motala Verkstad

Om tjänsten Nu söker vi en erfaren produktionstekniker till Motala Verkstad! Som produktionstekniker här kommer du vara en nyckelperson i det tekniska teamet och spela en avgörande roll i att säkerställa den tekniska framgången för maskinparken. I arbetet ingår framtagning av fixturer, beredning av artiklar för effektiv produktion och vid behov inköp av nya verktyg. Att driva förbättringsarbeten inom produktionen är inga konstigheter för dig. I din roll stöttar du och utbildar maskinoperatörerna och ansvarar för maskinprogrammering. Du kommer att initiera renoveringar, ombyggnader, utskrotning och försäljning av maskiner. Arbete med underhåll av maskinkort och säkra att de är uppdaterade ingår även det. Du förväntas känna till den tekniska statusen för maskinparken och ansvara för den tekniska utvecklingen av maskinerna. Du är även med och medverkar till hushållning av energi och råvaror. Tillträde för denna tjänst är omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, måndag till fredag. Uppdraget planeras att pågå tillsvidare med god chans till anställning direkt hos Motala Verkstad. Om företaget Motala Verkstad Group (MVG) är en verkstadskoncern med kärnkompetens för bearbetning, tillverkning, avancerad svetsning och kvalificerat montage av tunga och medeltunga industriella system och produkter. Företaget är starkt engagerade i människor och miljö. De är drivande inom branschen när det kommer till att främja långsiktig hållbarhet och tror på en framtid där prestationer skapar en positiv inverkan för både kunder och vår planet. MVG strävar mot att bli den främsta aktören inom tung- och medeltung bearbetning i norra Europa senast år 2025. De har målsättningen att bli det självklara valet när det gäller genomförandet av stora projekt och komplexa helhetsåtaganden. Din profil Krav: - Relevant utbildning inom produktionsteknik eller liknande - Erfarenhet av arbete inom tillverkningsindustrin och god teknisk förståelse - Kunskap om maskinprogrammering och maskinparkens tekniska aspekter - God kommunikationsförmåga och förmåga att utbilda och stötta kollegor - Mycket god kännedom i ritningsläsning - Erfarenhet från CAD-program, Solidworks och Mastercam Som person är du lyhörd, självgående, organisatorisk och lösningsorienterad. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar men kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

30 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024