Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi en driven trafikledare för affärsområde Logistik.Du, vi och jobbetSom trafikledare hos oss kommer du vara aktiv i det dagliga arbetet och samtidigt arbetsleda vårt team av chaufförer. Den här tjänsten är för dig som vill vara en del av ett framgångsrikt team och är bra på att leda och motivera dina medarbetare. Som person är du kommunikativ, tydlig och duktig på att coacha. Du har en förmåga att identifiera förbättringar och utveckla verksamheten.Ledarskap för oss innebär att motivera varandra att bidra till en innovationskultur som gör oss störst även imorgon. Det är avgörande för att attrahera, behålla och utveckla medarbetare på en föränderlig marknad. Ingenting är omöjligt. Vad du kommer att göra - Vara operativt ansvarig för verksamheten inom ansvarsområdet - Skapa motivation och engagemang hos medarbetare - Bidra i arbetet med transformation för att anpassa verksamheten till ändrat tjänsteutbud, nya system och arbetssätt - Planera och följa upp verksamheten inom ansvarsområdet Vem du är - Ansvarstagande: Du tar ägarskap, fattar sunda beslut och bidrar till ständig förbättring - Mål- och resultatinriktad: Med ett tydligt mål blir resan enklare - Engagerad: Du skapar samsyn och involverar medarbetare kring vision och värderingar - Taktisk och kvalitetsmedveten: Du är processinriktad och bra på att prioritera i förändring - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad du tar med dig - Gymnasieexamen - Meriterande med dokumenterad erfarenhet som chef och ledare - Erfarenhet från logistikbranschen eller liknande - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet - Svenska och engelska flytande i både tal och skrift - C-körkort Varför vi finnsPostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Välkommen med din ansökanVi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Kontakta Amanda Sandberg på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 3 miljoner brev och 700 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Vi söker en driven person med genuint intresse för teknik till vår Teknikavdelning i Nässjö för en spännande och varierande roll som Projektingenjör. Om Rollen Hos oss ingår du i ett team av tekniker som arbetar med att ta fram och presentera lösningar till våra kunder. Du kommer ansvara för genomförandet av våra kundprojekt, från order till driftsättning och överlämnade till kund. Arbetet är väldigt varierande och innebär bl.a. att skapa layout och tillverkningsritningar, processbeskrivningar och driftinstruktioner. Du kommer även självständigt starta upp och köra i gång våra anläggningar ute hos kund. Tillsammans med övriga tekniker arbetar du med produktförbättringar och produktutveckling. Tjänsten innebär ca 60-80 resdagar/år. Din Profil Vi söker dig som har ingenjörsutbildning inom maskinteknik/konstruktion eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Utbildning inom el/elteknik är önskvärt. CAD-erfarenhet i 3D-miljö krävs för tjänsten, vi arbetar i Solid Works. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och du har B-körkort. Vi ser att du som söker är en person med ett utpräglat teknikintresse, är flexibel, strukturerad, noggrann, har god samarbetsförmåga och ser det som en utmaning att sätta sig in i tekniska produkter. Vidare är du positiv, framåt och serviceinriktad eftersom en del av ditt jobb innebär direktkontakt med våra kunder. Det är självklart meriterande med erfarenhet från pappers- och cellulosaindustrin eller annan processindustri, men vi tror också att en person med annan erfarenhet av maskinteknik/konstruktion och rätt baskunskaper kan passa in. Du blir en del av ett härligt gäng och ett spännande företag. Vi erbjuder Hos oss blir du en del av ett team med erfarna och engagerade kollegor. Vi erbjuder dig en spännande arbetsmiljö där du verkligen kan göra skillnad. Du blir en del av ett lokalt och familjärt bolag som utvecklar högteknologiska produkter och system för den globala marknaden. Hos oss är beslutsvägarna korta, kollegorna trevliga och arbetet både roligt och varierande. I den här rekryteringen samarbetare vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om uppdraget vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sören Holmlind 070 670 25 52. Välkommen med din ansökan senast 18 maj. Om företaget Cellwood Machinery utvecklar, tillverkar och säljer maskiner för pappers- och massaindustrin samt bioenergimarknaden. Exportandelen är 90 procent, med hela världen som marknad. Vi är världens ledande tillverkare av dispergeringsanläggningar, vilket är ett av processtegen i papprets väg från avfall till ny produkt. Varje leverans är specifikt utformad med hänsyn till kundens process, och varje affärsrelation kännetecknas av ett nära samarbete om testning, installation, driftsättning och service i form av underhåll och reservdelar. Cellwood Machinery AB finns i Nässjö och har 50 anställda och omsätter ca 250MSEK. www.cellwood.se
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Vill du bidra till innovativa och effektiva lösningar inom lågspänningssystem? Hos oss får du möjligheten att påverka och bidra till vår expansion på nya marknader. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får chansen att växa och utvecklas tillsammans med oss. Om rollenI rollen som senior Elkonstruktör inom elkraft får du en central plats i våra projekt, där du arbetar med design och konstruktion av våra lågspänningssystem. Du skapar ritningar och scheman i CAD, genomför tekniska analyser och ser till att våra lösningar är effektiva och säkra. Under projektets gång ansvarar du för löpande dokumentation, från produktionsunderlag till montagedokumentation gentemot kund. Du samarbetar tätt med projektorganisationen, produktion och inköp för att säkerställa att våra produkter håller rätt kvalitet och funktion. Genom att utveckla och förbättra standardritningar och mallar bidrar du till att effektivisera vårt arbete och säkerställa enhetliga leveranser. Dessutom är du en viktig del i vårt arbete med att utforska nya marknader och kunder, där din kompetens inom elkraft hjälper oss att utveckla framtidens lösningar. Placeringsort är Nässjö. Din profil Vi söker dig med flerårig erfarenhet inom elkonstruktion, design och utveckling av elkraftsystem. Du har en god teknisk förståelse och ett starkt intresse för att utveckla och optimera lösningar. Dessutom har du goda kunskaper om svenska lagar och standarder inom området. Du behärskar svenska och engelska samt har erfarenhet av att arbeta med Office, MPS-system och CAD-system. Som person är du strukturerad och noggrann med förmågan att se till både detaljer och helhet. Du tar ansvar för ditt arbete och driver dina uppgifter framåt med ett lösningsorienterat förhållningssätt. I rollen har du många kontaktytor, så det är viktigt att du trivs med samarbete, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Du motiveras av att leverera genomtänkta och hållbara lösningar och har en analytisk inställning som hjälper dig att förstå komplexa system. Vi erbjuder Vi är en stark och stabil arbetsgivare som är måna om att utveckla våra medarbetare genom utbildningar och avancemang inom Infranord. Vi bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa med våra värdeord som grund, Tillsammans, Affärsmässigt och Nytänkande. Hos oss får du möjlighet att arbeta med produkter med högt teknikinnehåll och nära samarbeten. Är du intresserad av att bli en del av oss på Infranord Components? Skicka in din ansökan och bli en viktig del av vårt team! För frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår samarbetspartner Stella Rekrytering & Ledarskap, ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87 eller Jennifer Djureholt på 070 209 16 93. Vi ser fram emot din ansökan senast den 23/4. Om Infranord Components Infranord AB Components är en resultatenhet inom Infranord AB med uppdraget att stödja Infranord med produkter mot infrastruktur samt att driva lönsamma externa affärer. Infranord AB Components är en av de största aktörerna i Norden för prefabricerade järnvägprodukter. Moderbolaget Infranord AB både bygger och underhåller järnväg med fokus på kundnytta, säkerhet och hållbarhet. Våra cirka 1600 medarbetare arbetar med allt inom ban-, el-, signal- och teleteknik. Vi bedriver även verksamheter inom mättjänster samt tillverkar och renoverar järnvägskomponenter. Fokus ligger på att underhålla och modernisera dagens järnvägar samt att utveckla och bygga spåret till framtiden. Vår ambition är att maximera effekten av varje investerad järnvägskrona.
Ökat lärande - likvärdighet - mötesplatser; tre viktiga kärnvärden som genomsyrar allt arbete i Nässjö kommuns skolor, den medelstora kommunen med ca 30.000 invånare på det Småländska höglandet. För att förverkliga detta har kommunfullmäktige antagit ett strategiskt och långsiktigt utvecklingsarbete för förskola och skola i Nässjö kommun. Inom barn- och utbildningsförvaltningen arbetar vi medvetet och målinriktat för att ge varje barn och elev de verktyg som krävs för att söka kunskap i livet. Målet är att varje barn och elev ska få utvecklas efter sina förutsättningar och känna glädje och stolthet över sina framgångar. Åkerskolan är en F-6 skola inklusive anpassad grundskola och fritidshem. Elevantalet uppgår till cirka 500 elever och vi är cirka 100 personal. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som lärare i fritidshem innefattar att utforma undervisningen/verksamheten så att fritidshemmet kompletterar skolan både tids och innehållsmässigt. Eleven ska erbjudas en meningsfull, stimulerande och utvecklande fritid som är varierad och utgår från elevens behov och intressen. Vidare ska uppdraget förena omsorg och pedagogik som stödjer elevens fysiska, intellektuella, sociala och emotionella utveckling samt det livslånga lärandet. Lärare i fritidshem ska förbereda eleven för ett liv i ett demokratiskt och mångkulturellt samhälle. Uppdraget styrs av skollagen, läroplanen och kommunala styrdokument. Målgruppen är elever mellan 6-12 år. I uppdraget ingår att bidra till sin egen, gruppens och verksamhetens utveckling. Arbetsuppgifter: Se varje elevs behov och intresse och utforma undervisningen/verksamheten utifrån det Tillgodose elevens behov av omsorg Planera, genomföra och utvärdera undervisningen/verksamheten Styra grupprocessen vid t ex konflikter i elevgruppen Dokumentera och bedöma utifrån styrdokument Genomföra undervisning/verksamhet utomhus och inomhus Skapa och bibehålla kontakter med vårdnadshavare Bidra till skolutveckling Samverka med andra inom och utanför skolan, t ex kollegor, elevhälsan, socialtjänsten m.m Hålla sig uppdaterad inom yrket KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarexamen med inriktning mot arbete i fritidshem. Du ska vara positiv, lösningsfokuserad, flexibel och anpassningsbar. Vidare behöver du vara tålmodig och duktig på att bemöta barnet på dennes nivå. Det krävs att sökande har god ledarskapsförmåga och är stresstålig. Du deltar med ett positivt och generöst förhållningssätt i skolans kollegiala lärande och samarbete. Du är väl förtrogen med fritidshemmets läroplan. Det krävs att du har ett arbetssätt där flexibelt tänkande är en naturlig del, god samarbetsförmåga och där viljan att skapa goda relationer är en självklarhet. Ett gott omdöme och en hög integritet är viktigt då vi vill att du ska vara en vuxen förebild för eleverna. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Läs gärna mer om hur det är att arbeta i Nässjö kommun via www.nassjo.se. För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg. Ansök direkt via länken i annonsen. Om du har skyddad identitet och vill söka den annonserade tjänsten är du välkommen att skicka ansökningshandlingar till [email protected]. I mejlet måste det framgå vilken tjänst du söker. Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Bemanningsenheten Är du sjuksköterska och värdesätter flexibilitet, variation och möjligheten att arbeta i nya miljöer? Då är det här uppdraget för dig! Just nu söker Bemanningsenheten allmänsjuksköterskor till Höglandssjukhuset i Eksjö och har även behov av distriktsköterskor i hela regionen. Din framtida tjänst Du får en unik möjlighet att vara med och fortsätta bygga upp Bemanningsenheten och ett team med bemanningssjuksköterskor inom Region Jönköpings län . Tjänsten består av konsultuppdrag inom varierande verksamhetsområden på både sjukhus och vårdcentraler, med en uppdragslängd på mellan 1–3 månader. I dina arbetsuppgifter ingår de sjuksköterskeuppgifter och de arbetssätt som man använder på den arbetsplatsen där du befinner dig. Du samarbetar kring patienten i team tillsammans med medarbetare inom olika professioner, med målsättning att ge en god och säker vård. Vi erbjuder dig Som sjuksköterska i Bemanningsenheten erbjuds du varierande uppdrag inom flera olika kliniker och verksamheter, där du ges möjlighet att utvecklas vidare inom din profession. • Flexibilitet när och var du arbetar. • Goda möjligheter till bredd och utveckling i sjuksköterskerollen. • Ett bra lönetillägg. • Du kommer få en individuellt anpassad introduktion på dina nya konsultuppdrag. • Konsultuppdragens längd kommer variera mellan ca 1-3 mån. Om du är intresserad av ett flexibelt jobb där du får chans att lära dig många olika avdelningar och får en bred grund att stå på kan vi vara platsen för dig. I vårt team ingår förutom sjuksköterskor även vårdadministratörer. Vi erbjuder tillsvidare tjänst med start efter överenskommelse. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Vi söker Dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk hälso- och sjukvård. Vi välkomnar både allmänsjuksköterskor och distriktsköterskor och ser gärna att du har bred och gedigen erfarenhet inom din profession. Har du erfarenhet av arbete inom bemanningsföretag är detta en stor fördel eller du kanske idag arbetar på Ryhov och vill prova på ett annat sjukhus. B-körkort är ett krav då det kommer vara aktuellt att förflytta sig mellan våra verksamheter inom länet. För att du ska trivas hos oss Som sjuksköterska i Bemanningsenheten behöver du vara flexibel samt ha en god förmåga att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har inga problem att arbeta självständigt men har även ha en stark förmåga att arbeta i team. För att arbeta hos oss behöver du vara självgående och ha lätt för att anpassa dig till nya rutiner, arbetsgrupper och förändringar. Så här gör du om du är intresserad Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Olin, enhetschef 010-241 02 75 [email protected] Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan! Bemanningsenheten inom Region Jönköpings län startade sommaren 2021 med målen är att: · Förbättra resursfördelningen inom hela regionen vid vakanser. · Minska de externa hyrkostnaderna. · Behålla patientsäkerheten vid vakanser, med personal som både är anställda och arbetar inom RJL. · Ge erfarna sjuksköterskor internt och externt en möjlighet att prova olika verksamheter inom regionen för att kompetensutveckla sig.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Vi söker nu fler medarbetare! Svensk Tågkraft AB är ett etablerat järnvägsföretag som sedan 2004 arbetat med underhåll och uthyrning av lok mot godstrafik. Vi söker dig som tidigare har erfarenhet inom tekniskt underhåll, gärna inom tunga fordon, är plikttrogen och är en problemlösare samt har drivet att alltid leverera ditt arbete med kvalitet. Tjänsterna är heltid med tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning. Din uppgift: Som mekaniker hos oss arbetar du med såväl förebyggande underhåll men också revisioner som helrenovering av järnvägsfordon. Arbetet utförs i vår nybyggda lokverkstad i Nässjö samt förekommer viss fältservice. Personliga egenskaper: Säkerhet och noggrannhet är grunden för vårt arbete därför är det viktigt att du är säkerhetsmedveten i allt du gör och är välstrukturerad samt organiserad i ditt dagliga arbete. Du har god förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp. För att komma i fråga om anställning måste du genomgå en obligatorisk hälsoundersökning. Vi vill att du har: - Tidigare erfarenhet som mekaniker eller servicetekniker - Grundläggande kunskap inom el - B-körkort - Talar och skriver flytande svenska Ansökningsprocess: Tjänsterna är tillgänglig omgående. Vår urvalsprocess sker löpande så därför ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt. Skicka din ansökan till: [email protected] Vill du veta mer om oss och vårt företag besök gärna vår hemsida
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Är du nyfiken på att testa att bo i Nässjö? Med Apotek Hjärtats Upptäckarpaket erbjuds du en bonus utöver din vanliga lön dina första år i tjänsten. Välkommen till Apotek Hjärtat! Därför ska du jobba hos oss, apotekschef Rasha berättar Välkommen till vårt fina apotek i hjärtat av Nässjö! Vi är ett engagerat team bestående av fem farmaceuter och två tekniker som nu vill välkomna en driven farmaceut till vårt livliga apotek med hög kundtrafik. Våra kunder är i stor utsträckning lokala stamkunder, men vi har också många besökare från andra orter. Vi har ett nära samarbete med vården och hanterar bland annat läkemedelsbeställningar och apoteket har en ledande position på den lokala marknaden. Vårt apotek ligger nära tågstationen och erbjuder gratis parkering i området – något som underlättar för både pendling och tillgänglighet. Våra öppettider: Vi har öppet måndag till fredag från 09.00 till 18.00 och på lördagar från 09.00 till 14.00. Vi håller stängt på söndagar och röda dagar, vilket ger dig god möjlighet till balans mellan jobb och privatliv. Det finns även möjlighet att bli utlånad till andra Hjärtat Apotek i regionen om du är intresserad av att jobba på ob-tider. Chefens fokus på balans och god arbetsmiljö: Som chef är jag särskilt mån om att alla medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Därför lägger jag stor vikt vid att skapa scheman som passar just dina behov, oavsett om du pendlar eller har andra åtaganden. Flera av våra medarbetare pendlar från andra städer och jag lägger mycket fokus för att underlätta detta genom ett flexibelt arbetsschema. Som chef värdesätter jag också att vi som medarbetare kompletterar och respekterar varandra. Vi arbetar tillsammans som ett team, där kunden alltid är i fokus och strävar efter att göra varje kundmöte positivt och givande. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som farmaceut, heltid eller deltid enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse. Upptäck med Hjärtat - ett extra erbjudande på detta apotek För dig som ännu inte är tillsvidareanställd farmaceut på Apotek Hjärtat finns på det här apoteket möjlighet att ta del av Hjärtats upptäckarpaket. Erbjudandet innebär att du får en extra bonus de första tre åren av din anställning samt en extra trygghet i form av en mentor på apoteket som stöttar under den första tiden. Läs mer om detaljerna i erbjudandet här på Hjärtats karriärsida: Upptäckarpaketet Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Kontaktperson: Rasha Kassem, telefonnummer: 0730404746 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Nu söker vi alert och ansvarsfull assistent till ung kvinna som bor i Forserum. Hon bor i villa tillsammans med sin familj och som assistent blir detta din arbetsplats. Hon har flerfunktionshinder och är rullstolsburen, vilket innebär att hon behöver hjälp med det mesta i sin vardag. Hon kommunicerar med ord men använder teckenkommunikation som stöd. Hennes intressen är att bland annat shoppa, pyssla och pärla, musik, länsdans, bio, åka med familjen på bilträffar, smink och hår, film, ipad, träna på gym, djur eller baka. Så delar du dessa intressen är det ett stort plus! Två dagar i veckan är kunden på daglig verksamhet och du som assistent lämnar och hämtar henne där. Du ska vara trygg och ha lätt för att ta initiativ, vara van vid förekommande hushållsarbete och hjälp i daglig livsföring. Då hon är i behov av personlig assistans dygnet runt så är det av vikt att du är flexibel och kan vikariera vid sjukdom och ledighet inom personalgruppen. Alla förflyttningar sker med lift, det är därmed meriterande om du har kunskap om olika hjälpmedel. Ibland kan manuella förflyttningar förekomma exempelvis vid resor där du som assistent får följa med. Arbetstiderna är fördelade på dagar, kvällar, nätter (väntetid 8h) och helger så du bör vara positiv till att jobba alla tider om dygnet. Vi söker dig som kan arbeta som timvikarie med chans till förlängning. Om dig För att trivas bör du vara flexibel, inkännande, lyhörd och såklart ha hjärtat på rätt ställe. Det finns inga krav på tidigare arbetslivserfarenhet eller relevant utbildning, då det är främst personkemin som är avgörande. Det som du behöver kunskap om i arbetet får du lära dig på plats genom bredvidgång av annan assistent och handledning i hemmet. Du kommer även ha tillgång till assistentutbildning vid eventuell anställning. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Har du även kunskap av tecken som stöd är det meriterande. Krav är att du inte är pälsdjursallergiker då katt finns i hemmet. B-körkort krävs då handikappanpassad bil finns på arbetsplatsen. Viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift då dokumentation ingår i tjänsten. Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer