Lediga jobb i Norberg

Sök totalt 14 lediga jobb i Norberg

Lönechef till Norbergs kommun

Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen. Är du en trygg och framåtriktad ledare med starkt engagemang för löneområdet och har god vana av att driva förändringsprocesser? Med ett engagerat team och en stark vilja att ge god service, söker vi nu en erfaren och kvalificerad lönechef för att hantera och leda framtidens löneavdelning. Om löneavdelningen Löneavdelningen hos oss på Norbergs kommun är kärnan av en gemensam nämnd, Västmanland-Dalarna lönenämnd där Fagersta, Avesta, Hedemora, Norberg, Skinnskatteberg och Smedjebacken (FAHNSS) samt kommunala bolag ingår. På löneavdelningen arbetar drygt 20 engagerade och fantastiska medarbetare som dagligen arbetar för säkerställa att alla medarbetare ska få rätt lön i rätt tid. Under hösten 2024 och våren 2025 kommer löneavdelningen att arbeta med införande av personal- och lönesystem. Vi arbetar i Visma Personec. Tjänsten och arbetsuppgifter Som lönechef ansvarar du för löneavdelningen inför den gemensamma lönenämnden. Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag där du tillsammans med verksamheten och samverkande kommuner, tar löneavdelningens utveckling in i framtiden. I ditt uppdrag kommer du att arbeta aktivt med utveckling och förbättring av lönefunktionen och dess processer. Du verkar för en framåtriktad omvärldsbevakning och genomför kompetenshöjande insatser inom bland annat digitalisering. Du ansvarar för en effektiv lönesektion som ger stöd och service till FAHNSS-kommunerna och bolagen på ett säkert och professionellt sätt I rollen ingår personal, budget-, verksamhet- samt arbetsmiljöansvar. Du ingår i kommunledningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommunchef. Kvalifikationer och kompetenser Vi ser att du gärna har en relevant akademisk utbildning. Arbetslivserfarenhet inom löneområdet samt tidigare ledarskapserfarenhet är ett krav. För att du ska trivas och lyckas i rollen är det av vikt att du har erfarenhet att leda utvecklingsarbete och har du dessutom erfarenhet av att leda en lönefunktion är det meriterande, gärna inom politiskt styrd organisation. Du har en god kommunikativ förmåga som präglas av en tydlighet, vilket gör att du har lätt för att leda och engagera din omgivning, både internt och externt. Som person är du målinriktad och uthållig. Du förväntas ta ett stort eget ansvar och kommer att ha möjlighet att initiera och driva utvecklingsfrågor tillsammans med medarbetare, chefer och medlemskommunerna. Detta är ett utmärkt tillfälle för dig som söker ett arbete där du gör skillnad och aktivt vill bidra till att verksamheten utvecklar sin förmåga att möta våra kommuner och bolags behov av stöd och insatser. För oss är det viktigt att du är en person som kan skapa förtroende, har god samarbetsförmåga och har lätt att knyta kontakter Meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med genomförande av automatiseringar i offentlig sektor. Övrigt Norbergs kommun tillämpar rökfri arbetstid. Som medarbetare inom Norbergs kommun erbjuds du, utöver stimulerande arbete och ett gott arbetsklimat, en del förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, förmånscykel, visst distansarbete och flexibel arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Lärare i sång och i kombination med klassundervisning

Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen. Beskrivning Kulturskolan i Norberg söker nu en vikarierande pedagog som kan undervisa i sång, både individuellt och körer, då vår ordinarie pedagog kommer att gå på föräldraledighet. Undervisningen i ämneskurser sker i såväl grupp som individuellt. Förutom att undervisa i respektive ämneskurser kommer du vara delaktig i fiolklass i åk 2i samarbete med vår fiolpedagog. Även undervisning i musiklek i förskoleklass, samt musikundervisning i klass med åk 3, 4 och 5 ingår i tjänsten.  Arbetsuppgifter Undervisning i sång och kör. Undervisning i ämnet musik i grundskola. Visst ansvar för ämnets lokaler och material. Personliga egenskaper - genrebredd - god samarbetsförmåga - flexibel och lösningsfokuserad - utvecklingsbenägen - god social kompetens - kunna undervisa i grupp Kvalifikationer Pedagogisk utbildning inom nämnda ämnen är önskvärt. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Körkort behörighet B är önskvärt Villkor - Heltid 100% vikariat, men annan sysselsättningsgrad kan diskuteras. - För den som erbjuds anställning inom skolan krävs enligt Lag om registerkontroll utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister - Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. - Sista anställningsdag 2025-02-21, men kan eventuellt förlängas.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

12 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Personlig assistent

Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen. Tycker du om att arbeta med människor? Vill du vara delaktig i att göra livet lite lättare för en annan människa? Då ska du söka tjänst som personlig assistent hos oss. I Norbergs kommun arbetar vi enligt vår värdegrund, engagerat, kunnigt och nyfiket. Vår värdegrund utgår från invånarnas behov och vårt uppdrag. Varje människa är unik vilket innebär att vi arbetar utifrån individens individuella behov. Tjänsten och arbetsuppgifter Nu söker vi en personlig assistent till en man i övre medelåldern som behöver stöd och hjälp i sin dagliga livsföring så som hygien och omvårdnad. Kvalifikationer Utbildning som av arbetsgivaren bedöms som lämplig exempelvis omsorgsprogrammet eller liknande samt erfarenhet av personlig assistans är meriterande. Som person ser vi att du har en hög grad av personlig mognad, tålamod, är empatisk och är ansvarstagande då tjänsten innebär en hel del ensamarbete i annans bostad. Stor vikt lägg vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Övrigt Cirka 87,2 procent tjänstgöring med möjlighet till heltid genom pooltjänstgöring. Jourpass förekommer. Norbergs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Jobba Hemifrån Nu

Sök jobbet som säljare på Svensk Mötesbokning för att jobba hemifrån nu! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemifrån nu? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemifrån nu. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba hemifrån/på våra kontor ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat som telefonförsäljare ∙ Har dator, internet & headset

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Jobba Hemma

Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Jobba hemma/på våra kontor ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Har dator, internet & headset

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Vi söker engagerade förskollärare

Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen. Vill du vara med och skapa en trygg, rolig och lärorik förskola? Vi söker nu engagerade förskollärare till våra avdelningar. På Norbergs förskolor arbetar vi alla tillsammans med att ge varje barn så goda förutsättningar som möjligt att få utvecklas i en trygg och lärorik verksamhet. I Norbergs förskolor har vi som mål att skapa en så likvärdig förskola som möjligt. Att alla barn, oavsett vilken förskola de går på, skall ges likvärdiga förutsättningar för lek, lärande och utveckling. Som en del i det arbetet håller vi just nu på att ta fram ett dokument som tydliggör förskolornas pedagogiska grundverksamhet.  Tjänsten och arbetsuppgifter På våra förskolor har vi minst en förskollärare per avdelning med ett mål att vara två per avdelning. Vi har avsatt tid för gemensam reflektion i arbetslaget, tid för utvecklingsarbete samt egen planeringstid som du som medarbetare själv förfogar över och schemalägger där det passar dig i anslutning till tid i barngrupp. Vi arbetar med att förlägga alla möten och gemensamma reflektioner i den mån det går, till måndagar och fredagar. Som förskollärare hos oss arbetar du för att skapa en trygg, rolig och lärorik förskola. Med barnen i centrum och med läroplanen som utgångspunkt ansvarar du tillsammans med ditt arbetslag för den pedagogiska verksamheten. Du planerar, genomför och följer upp verksamheten tillsammans med kollegor för att säkerställa att barnen utmanas i sitt lärande. Vi ser det kollegiala lärandet som en viktig del i utvecklingen av verksamheten. Därför har vi olika tillfällen då vi möts både inom den egna förskolan men också mellan kommunens förskolor för att utbyta erfarenheter, inspireras, diskutera, och utveckla vårt pedagogiska arbete. Kvalifikationer Du har förskollärarexamen eller lärarexamen med inriktning förskola, legitimerad förskollärare. Du har god kunskap om uppdraget utifrån förskolans läroplan och är väl medveten om förskollärarens särskilda ansvar. Vi söker dig som ser varje barns unika förmåga, som har fokus på barnens och förskolans utveckling och lärande. Läroplanens värdegrund genomsyrar ditt förhållningssätt och du ser såväl gruppens som miljöns betydelse för lärandet och inspireras av barnens nyfikenhet, kreativitet och frågor. Du visar engagemang och är intresserad av att utveckla förskolans arbete framåt. Du har även god förmåga till samarbete samt att organisera och strukturera utbildningen. Du bidrar till att skapa arbetsglädje och är medveten om din egen roll som positiv förebild. Övrigt På varje förskola finns en förskollärare med ett särskilt uppdrag med att utveckla den pedagogiska verksamheten, på den egna förskolan. I uppdraget ingår bland annat att vara en del av förskolornas processledningsgrupp. Processledarna har avsatt tid för uppdraget varje måndag. I processledningsgruppen ingår förskollärare från alla förskolor, specialpedagog samt rektorer. Ett viktigt arbete vi har är att tillsammans arbeta för likvärdigheten på våra förskolor så att alla barn i Norberg ges samma möjlighet till omsorg, utveckling, undervisning och lärande. Vi tillhandahåller arbetskläder (skalkläder), till all tillsvidareanställd personal. Utöver detta erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, förmånscykel och att lämna blod på betald arbetstid. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Intervjuer sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Samordnare på nystartade Matsbo HVB 100 %

Nu har du möjlighet att få bli samordnare i teamet på vår nya akutverksamhet, Matsbo HVB. Jag heter Kalle Jansson och är föreståndare/verksamhetschef på Matsbo HVB och nu söker jag en samordnare. Vi arbetar efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv samt våra ledord: glädje, engagemang och ansvar. Vi har väl upparbetade relationer med Humanas stödfunktioner inom bland annat HR-frågor, ekonomi och kvalité. Som samordnare hos oss på Matsbo HVB blir du en viktig del i verksamheten och tillsammans hjälps vi åt att möta utmaningarna och föra verksamheten framåt med fokus på goda behandlingsresultat. Om Matsbo HVB Matsbo HVB är en verksamhet i Norberg som kommer att ta emot korta och akuta placeringar på ca. 8-10 veckor. Vi är under uppstart och beräknas öppna i september 2024. Verksamheten har 6 platser och riktar sig till pojkar 13-17 år med en psykosocial problematik och som exempelvis har vistats i olämpliga miljöer, har begått enstaka brott, provat att ta droger och/eller har ett hotfullt beteende. Matsbo HVB kommer att med kort varsel ta emot och hämta ungdomar som befinner sig i någon form av akut situation samt är i behov av en tillfällig placering för att planera en mer långsiktig placering och insats.   Det primära behandlingsarbetet på Matsbo HVB kommer att vara av kartläggande karaktär. Under placeringen på Matsbo HVB kommer ungdomarnas styrkor och behovsområden att kartläggas. Detta genom strukturerade kartläggningssamtal med terapeut, individuella samtal med behandlingspersonal samt via boendeobservationer. Detta med målsättningen att efter placeringen kunna lämna förslag på kommande insatser. Verksamheten kommer ta emot placeringar enligt SoL samt LVU från hela Sverige. Om tjänsten I tjänsten som Samordnare hos oss på Matsbo HVB arbetar du i samråd med/på uppdrag av Verksamhetschef och kommer huvudsakligen att arbeta med: - Arbeta med förfrågningar, in- och utskrivningar - Självständigt samordna dagliga arbetsuppgifter, granska samt kvalitetsutveckla verksamheten - Löpande administrativa arbetsuppgifter, såsom journaldokumentation, genomgång av månadsrapporter, halvårskontroller, tidsrapportering etc - Upprätta och revidera genomförandeplaner - Sammanställa kartläggningsrapporter - På daglig basis organisera och planera insatsen för ungdomarna utifrån individens vårdbehov, och att detta sker utifrån befintlig struktur, gällande lagstiftning, rutiner, mål och styrdokument samt i enlighet med uppdrag från beställare (socialtjänsten) - Kontakt med socialtjänst, skola, vårdnadshavare och andra aktuella aktörer - Vid behov arbeta med ungdomarna i verksamheten med sedvanliga arbetsuppgifter inom HVB - Ansvara för introduktion av nyanställda - Hantera avvikelser och klagomål Vem är du? Som person är du trygg, organiserad, lösningsfokuserad, flexibel och har lätt för att strukturera ditt arbete. Du har mest troligt tidigare arbetat med en samordnande roll och innehar goda kunskaper i dokumentation samt god förmåga att ha många ”bollar i luften”. Då du till viss del kommer ha en arbetsledande roll gentemot personalen är du en god kommunikatör, ödmjuk och tydlig med ett positivt synsätt. Du har god förmåga till relationskapande anpassning i ditt bemötande och har lätt för att samarbeta och samverka såväl internt som externt. Du är även stresstålig p.g.a. perioder av en tuff psykosocial arbetsmiljö. Formella krav för denna tjänst är: - Du har en högskoleutbildning såsom beteendevetare eller socionom - Du har god erfarenhet av dokumentationsarbete och därav behärskar svenska flytande både i tal och skrift - Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete på HVB - Det är önskvärt att du ha kännedom om socialtjänst - Det är önskvärt att du har kännedom om DBT och KBT Övrigt Manuellt B-körkort krävs för tjänsten.   Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker en samordnare med 100% sysselsättningsgrad, dagtid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Lön: Lön enligt överenskommelse och kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Planerad uppstart i september 2024. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta föreståndare Kalle Jansson via e-post: [email protected]  Sista ansökningsdag: 2024 04 30. Vänta inte med att ansöka då vi löpande går igenom urvalet och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Behandlingspedagog på nystartade Matsbo HVB

Nu har du möjlighet att få bli en i teamet på vår nya akutverksamhet, Matsbo HVB Jag heter Kalle Jansson och är föreståndare/verksamhetschef på Matsbo HVB och nu söker jag behandlingspedagoger på dag-/dygns- och nattjänst. Vi är ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord och söker dig som vill vara en del av detta samt arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om Matsbo HV Matsbo HVB är en verksamhet i Norberg som kommer att ta emot korta och akuta placeringar på ca. 8-10 veckor. Vi är under uppstart och beräknas öppna i september 2024. Verksamheten har 6 platser och riktar sig till pojkar 13-17 år med en psykosocial problematik och som exempelvis har vistats i olämpliga miljöer, har begått enstaka brott, provat att ta droger och/eller har ett hotfullt beteende. Matsbo HVB kommer att med kort varsel ta emot och hämta ungdomar som befinner sig i någon form av akut situation samt är i behov av en tillfällig placering för att planera en mer långsiktig placering och insats.   Det primära behandlingsarbetet på Matsbo HVB kommer att vara av kartläggande karaktär. Under placeringen på Matsbo HVB kommer ungdomarnas styrkor och behovsområden att kartläggas. Detta genom strukturerade kartläggningssamtal med terapeut, individuella samtal med behandlingspersonal samt via boendeobservationer. Detta med målsättningen att efter placeringen kunna lämna förslag på kommande insatser. På Matsbo HVB kommer vissa behandlingsinslag att introduceras och verksamheten kommer att arbeta med manualbaserad DBT i grupp samt strukturerade kontaktmannasamtal. Andra delar av vård behandlingsupplägg kommer vara lågaffektivt bemötande och MI. Verksamheten kommer ta emot placeringar enligt SoL samt LVU från hela Sverige. Om tjänsten I tjänsten som behandlingspedagog hos oss på Matsbo HVB kommer du huvudsakligen att arbeta med: - Behandlingsinterventioner/Kartläggande insatser/beroendeobservationer - Dokumentation - Externa kontakter med socialtjänst och andra myndighetskontakter - Andra vardagliga sysslor Vem är du? Som person är du trygg, organiserad, lösningsfokuserad, flexibel och har lätt för att strukturera ditt arbete. Vidare är du duktig på relationsskapande, är tålmodig men också gränssättande vid behov. För att trivas så uppskattar du en snabbrörlig och dynamisk miljö där du är stresstålig p.g.a. perioder av en tuff psykosocial arbetsmiljö. Du är handlingskraftig och har lätt för samarbete i team. Formella krav för denna tjänst är: Du har minst 2-årig eftergymnasial utbildning såsom social-/behandlingspedagog samt minst 1 års erfarenhet av arbete med målgruppen.   Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av KBT, DBT, LAB, MI och/eller annan evidensbaserad metod    - har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. Övrigt Manuellt B-körkort krävs för tjänsten.   Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker sex personal på dag- och dygnsrad samt två - tre personal på nattvak, heltid och deltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Lön: Lön enligt överenskommelse och kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Planerad uppstart i september 2024. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta föreståndare Kalle Jansson via e-post: [email protected]  Sista ansökningsdag: 2024 04 30. Vänta inte med att ansöka då vi löpande går igenom urvalet och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024