Barnmorska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. barnmorska iSödra Sverige På förlossningsavdelningen ansvarar du för stöd och vård av mamman under hela förlossningen och de första timmarna efter att barnet är fött. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det.Krav: Legitimerad barnmorska Minst 2 års arbetslivserfarenhet som barnmorska Erfarenhet från förlossning Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:v. 24 - 33 Arbetstider:Enligt överenskommelse Journalsystem:Obstetrix, Cosmic.Sista ansökningsdag:2024-05-09 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande. Varma hälsningar,Anna, Magnus & Rebecka

7 maj 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Sjukvårdsmäklarna AB söker sjuksköterska till psykiatri i Östergötland

Välkommen till ett snabbt växande bemanningsföretag med hjärtat på rätt ställe och fokus på rätt saker. På SjukvårdsMäklarna har vi en gedigen erfarenhet av att bemanna sjukvårdspersonal, i både Sverige och Norge. Tillsammans har vi ett brett kontaktnät med såväl vårdgivare som personal. Samtliga anställda hos SjukvårdsMäklarna Sverige AB har goda personliga referenser genom tidigare bemanningsverksamhet inom vård och omsorg, företagsutveckling & ledning. Sjukvårdsmäklarna söker en psykiatrisjuksköterska till ett uppdrag inom psykiatri i Norrköping. Period och uppdrag Uppdraget startar 2024-06-17 och pågår till 2024-08-19 Tjänstgöring som psykiatrisjuksköterska med sedvanliga uppgifter inom psykiatri. Ansök senast 2024-05-10. Du behöver ha minst två års erfarenhet som psykiatrisjuksköterska samt relevant erfarenhet

7 maj 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Sjukvårdsmäklarna AB söker sjuksköterska till psykiatri i Östergötland

Välkommen till ett snabbt växande bemanningsföretag med hjärtat på rätt ställe och fokus på rätt saker. På SjukvårdsMäklarna har vi en gedigen erfarenhet av att bemanna sjukvårdspersonal, i både Sverige och Norge. Tillsammans har vi ett brett kontaktnät med såväl vårdgivare som personal. Samtliga anställda hos SjukvårdsMäklarna Sverige AB har goda personliga referenser genom tidigare bemanningsverksamhet inom vård och omsorg, företagsutveckling & ledning. Sjukvårdsmäklarna söker en psykiatrisjuksköterska till ett uppdrag inom psykiatri i Norrköping. Period och uppdrag Uppdraget startar 2024-06-01 och pågår till 2024-09-01 Tjänstgöring som psykiatrisjuksköterska med sedvanliga uppgifter inom psykiatri. Ansök senast 2024-05-10. Du behöver ha minst två års erfarenhet som psykiatrisjuksköterska samt relevant erfarenhet

7 maj 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Specialistläkare inom geriatrik, bemanning

Jämför och chatta med bemanningsbolagen enkelt via Vårdföretag App (vardforetag.se) Skapa din profil på mindre än 1 minut och lägg upp dina önskemål. Få erbjudanden på uppdrag som kan passa dina önskemål och chatta med flera av de ledande bemanningsbolagen inom vården. Enkelt och kostnadsfritt! Just nu finns ett ledigt uppdrag som legitimerad specialist läkare inom geriatrik i Östergötlands län. Uppdraget finns att söka bland flera bemanningsbolag i Vårdföretag.se Fördelar: -Hög ersättning -Inga onödiga Mail Eller telefonsamtal -Enkelt och kostnadsfritt -Inget bindande Vill du starta eget aktiebolag? Vi på vardforetag.se hjälper dig att starta aktiebolag och redovisning till fasta kostnader.

7 maj 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Leg läkare, bemanning

Jämför och chatta med bemanningsbolagen enkelt via Vårdföretag App (vardforetag.se) Skapa din profil på mindre än 1 minut och lägg upp dina önskemål. Få erbjudanden på uppdrag som kan passa dina önskemål och chatta med flera av de ledande bemanningsbolagen inom vården. Enkelt och kostnadsfritt! Just nu finns ett ledigt uppdrag som legitimerad läkare till vårdcentral i Östergötlands län. Uppdraget finns att söka bland flera bemanningsbolag i Vårdföretag.se Fördelar: -Hög ersättning -Inga onödiga Mail Eller telefonsamtal -Enkelt och kostnadsfritt -Inget bindande Vill du starta eget aktiebolag? Vi på vardforetag.se hjälper dig att starta aktiebolag och redovisning till fasta kostnader.

7 maj 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Överförmyndarhandläggare till Överförmyndarenheten

Drivs du av att göra skillnad för medmänniskor som har behov av stöd? Då kan du var just den vi söker. Vilka är vi? Överförmyndarenheten är en kommunal enhet med bland annat ansvar för att rekrytera och utbilda gode män och förvaltare. Enhetens verksamhet regleras i lagstiftning.Överförmyndarenheten är därutöver en tillsynsmyndighet som utövar tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Vi arbetar på uppdrag av överförmyndarnämnden. Fokusområden på enheten just nu är bl.a. att rekrytera fler ställföreträdare. Överförmyndarenheten finns i centrala Norrköping på Gamla Rådstugugatan. Vi är drygt 20 personer på enheten. Enheten ingår i kommunens organisation via Kommundirektörens kontor. Dina arbetsuppgifter Som överförmyndarhandläggare arbetar du med handläggning, utredning och tillsyn av ärenden som rör godmanskap, förvaltarskap och förmyndarskap enligt gällande lagstiftning. Du ansvarar för dina egna ärenden men vi arbetar också i team för att stötta varandra i mer komplicerade bedömningar. Utvecklingsarbete är en naturlig del av vårt arbete och tillsammans arbetar vi för att förbättra verksamheten. Arbetet är varierande, du kommer att vara ansvarig och delaktig i uppstart av nya ärenden, ha kontakter med gode män och förvaltare i enskilda ärenden samt ha kontakt med myndigheter, domstolar och förvaltningar som berörs av överförmyndarenhetens tillsyn. Du kommer att fatta beslut i ärenden och arbeta med myndighetsutövande uppgifter. Hos oss kommer du att få ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb med stor betydelse. Vem är du? Du har en högskoleexamen, helst inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller likvärdig eftergymnasial examen som arbetsgivaren finner lämplig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av tillsynsverksamhet och/eller myndighetsutövande arbetsuppgifter eller erfarenhet av överförmyndarområdet. Som person är du trygg, stabil och du visar omdöme i ditt agerande och i dina uttalanden. Du är skicklig på att väga samman och analysera komplex information innan du fattar beslut. Då tjänsten innebär samverkan med både interna och externa aktörer tror vi att du trivs med och har lätt för att samarbeta med andra. Du har god förmåga att organisera och planerar ditt arbete på ett självgående och effektivt sätt där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Visstidsanställning på heltid  Längd på anställning: T.o.m. 30 september med ev möjlighet till förlängning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dagtid Möjlighet till distansarbete: Ja, till viss del utifrån verksamhetens behov Sista ansökningsdatum: 22 maj Kontakt: Anneli Hagberg, tf enhetschef, 011-151937,[email protected] KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

7 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Beslutsfattare till medborgarskapsprövningen i Norrköping

På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt! Vi söker beslutsfattare till medborgarskapsprövningen i Norrköping. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där ständiga förbättringar och mötet med människor står i fokus. Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som beslutsfattare ger du stöd och utvecklar dina kollegor i rättslig tillämpning, sakfrågor och utredningsmetodik. Du identifierar och analyserar utvecklingsområden och tar fram förbättringsförslag. För enhetens räkning inhämtar och upprätthåller du kunskap samt bevakar standards, riktlinjer och praxis. Du handlägger, utreder och beslutar i ärenden med stöd av lagar och förordningar. Besluten du fattar har rättslig verkan för enskilda personer och påverkar deras rätt till förmåner, rättigheter och skyldigheter. Du hanterar överklaganden och följer upp ärenden i samband med föredragningar för att säkerställa en hög rättslig kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår att göra sekretessbedömningar inför att uppgifter lämnas ut samt att administrera akter och handlingar i ärenden. Du arbetar även med att vägleda och ge service till personer som har ett ärenden hos Migrationsverket och till andra intressenter som har frågor av olika slag. I din roll kommunicerar du med såväl med andra delar av Migrationsverket som med allmänheten, ombud, journalister och andra myndigheter. Du representerar enheten vid möten inom Migrationsverket. Personliga kompetenser Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa. Du arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Du fattar snabba beslut och agerar utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter. Visa omdöme under tidspress. Du har mod att agera efter din egen övertygelse. Vidare är du självgående och ansvar för din uppgift. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar och anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Krav - Akademisk utbildning om minst 120hp med juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan akademisk utbildning i kombination med aktuell och relevant erfarenhet - Några års aktuell erfarenhet av att handlägga kvalificerade förvaltningsrättsliga ärenden - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i Officepaketet - Svenskt medborgarskap Meriter - Erfarenhet av att förmedla kunskap inom rättslig tillämpning - Erfarenhet av medborgarskaps, förvaltnings- och utlänningslagen - Erfarenhet av arbete med offentlighets- och sekretesslagen - Erfarenhet av coachande förhållningssätt Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta föreligger krav på svenskt medborgarskap. Anställningen förutsätter en godkänd säkerhetsprövning. Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader Arbetstider: Kontorsarbetstid Vi tillämpar individuell lönesättning. Placering: Norrköping Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvariga enhetschefer längre ned. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 27 maj 2024. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

7 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Administrativ handläggare till Sektionen för myndighetsutveckling

På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt! Vi söker en handläggare till Sektionen för myndighetsutveckling på Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar. Sektionen ansvarar för myndighetens utvecklings- och förvaltningsportfölj, fördelning av utvecklingsbudget samt att beslutade mål och nyttor levereras i myndighetens utveckling. Vi projektleder nationella och internationella projekt, ca 10-20 stycken per år samt leder myndighetens arkitekturarbete. Hos oss kommer du att vara administrativt stöd till sektionens ledningsgrupp och för portföljledaren. Du kommer att - ansvara för att kvalitetssäkra och anmäla ärenden till olika beslutsforum inom sektionen och avdelningen, - vara huvudansvarig av sektionens gruppbrevlåda och fördela och följa upp arbetsuppgifter som kommer till sektionen, - skriva och delge minnesanteckningar från möten som beslutsgenomgång, portföljforum, ledningsgrupp, - delta i avdelningens kansliforum, - förbereda ledningsgruppsmöten, - boka enhets och sektionsaktiviteter (hotell, konferens, restaurang, etc.) samt - publicera information på vårt intranät från sektionen. Du som söker har - Akademisk utbildning om minst 120 hp med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning, eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som är relevant för befattningen - Kunskap inom svensk förvaltningsrätt - Erfarenhet av arbete med ledningsgrupper - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska - Goda kunskaper i Officepaketet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av fakturahantering i Proceedo - Erfarenhet av arbete med inköp inom statlig verksamhet Personliga kompetenser Som person är du kvalitetsmedveten och har en hög servicekänsla. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du arbetar bra med andra människor och du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är även strukturerad och kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt inom utsatta tidsramar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Arbetstid: Kontorsarbetstid.  Resor kan förekomma inom tjänsten Placering: Norrköping eller Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 26 maj 2024. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Leg sjuksköterska till infektion, bemanning

Jämför och chatta med bemanningsbolagen enkelt via Vårdföretag App (vardforetag.se) Skapa din profil på mindre än 1 minut och lägg upp dina önskemål. Få erbjudanden på uppdrag som kan passa dina önskemål och chatta med flera av de ledande bemanningsbolagen inom vården. Enkelt och kostnadsfritt! Just nu finns ett ledigt uppdrag som legitimerad sjuksköterska till infektionsavdelning i Östergötlands län. Uppdraget finns att söka bland flera bemanningsbolag i Vårdföretag.se Fördelar: -Hög ersättning -Inga onödiga Mail Eller telefonsamtal -Enkelt och kostnadsfritt -Inget bindande Vill du starta eget aktiebolag? Vi på vardforetag.se hjälper dig att starta aktiebolag och redovisning till fasta kostnader.

7 maj 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Leg sjuksköterska till MIMA, bemanning

Jämför och chatta med bemanningsbolagen enkelt via Vårdföretag App (vardforetag.se) Skapa din profil på mindre än 1 minut och lägg upp dina önskemål. Få erbjudanden på uppdrag som kan passa dina önskemål och chatta med flera av de ledande bemanningsbolagen inom vården. Enkelt och kostnadsfritt! Just nu finns ett ledigt uppdrag som legitimerad sjuksköterska till MIMA i Östergötlands län. Uppdraget finns att söka bland flera bemanningsbolag i Vårdföretag.se Fördelar: -Hög ersättning -Inga onödiga Mail Eller telefonsamtal -Enkelt och kostnadsfritt -Inget bindande Vill du starta eget aktiebolag? Vi på vardforetag.se hjälper dig att starta aktiebolag och redovisning till fasta kostnader.

7 maj 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024