Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu en forskningsingenjör inom Flyglogistik med placering vid institutionen för teknik och naturvetenskap, Campus Norrköping Om jobbet Inom enheten för flyglogistik använder vi ett systemanalytiskt perspektiv och en ingenjörsmässig metodik för att analysera, planera, modellera och simulera logistikproblem samt andra resurstilldelningsproblem inom både industri och samhälle. Vår forskning är främst tillämpad och vi bedriver forskning tillsammans med externa intressenter och finansiärer. Som en del av enheten för flyglogistik kommer ditt arbete att fokusera på utveckling av algoritmer och programmeringsprodukter för kvantitativ utvärdering, optimering och visualisering av vissa aspekter i projekt relaterade till flygtrafikledning. Om dig Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning inom matematik, datavetenskap eller motsvarande. Anställningen och arbetsuppgifterna inom projektet kräver även att du har tidigare erfarenhet av programmering. Om du har tidigare erfarenhet av eller viss inledande kunskap om flygtrafikledning och luftrumsoperationer är detta meriterande. Vi ser att du är flexibel men samtidigt stabil och har en hög integritet. Du behöver även ha god förmåga att arbeta i grupp. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och lämplighet. Din arbetsplats Du kommer tillhöra Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN) som bland annat är känd för sin verksamhet inom logistik, visualisering och organisk elektronik. Vi förenar akademisk höjd med fruktbar samverkan med det omgivande samhället. Anställningen tillhör avdelningen Kommunikations- och transportsystem (KTS) som är en av Nordens största miljöer för forskning och utbildning inom transportområdet. Verksamheten bedrivs inom enheterna Trafiksystem, Kvantitativ logistik, Flyglogistik, Järnväg och kollektivtrafik, Mobil telekommunikation, Bygglogistik och Byggteknik. Forskningen är huvudsakligen externfinansierad och utförs i nära samverkan med industri, myndigheter och samhälle. Inom grundutbildningen har vi ansvar för sex utbildningsprogram. Om anställningen Tidsbegränsad anställning 6 månader, 50%. Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Om så är fallet kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 1 augusti 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Vi har just nu en tjänst i Norrköping för en legitimerad läkare eller ST-läkare inom primärvården! Som person behöver du vara flexibel, självgående och trygg i din yrkesroll. Period: Omgående - 2025-11-28 Schema: Dagtid Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad läkare eller ST-läkare med yrkeserfarenhet inom primärvården och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativt intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Känner du möjligtvis även en läkare som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag.
Är du en erfaren redovisningsekonom, gärna inom statlig sektor, som är redo att ta nästa steg i din karriär? Eller är du redovisningschef och söker en ny utmaning i ett affärsverk som leder flyget, där du får möjlighet att leda våra redovisningsprocesser? Brinner du också för att optimera, effektivisera och digitalisera våra processer och arbetssätt. Då är det här rollen för dig! Om tjänsten Rollen som gruppchef är en nyinrättad tjänst. Som gruppchef för redovisningsgrupperingen i ekonomienheten inom Gemensamma tjänster (GT) för LFV är du en nyckelspelare i att utveckla och säkerställa en god kvalitet i affärsverkets redovisningsprocesser. Du leder och inspirerar ett team på 9 personer inom redovisning, leverantörs- och kundreskontra och ett systemteam som förvaltar vårt affärssystem. Du har ett övergripande ansvar för redovisningsarbetet i gruppen, från kvalitetssäkring till rapportering, samtidigt som du driver förändring och utveckling med fokus på digitalisering och ökad automation. Du kommer också att ha en viktig roll i LFVs arbete med upphandling och implementering av affärssystem. Din roll Du ingår i ledningen för GT Ekonomi och rapporterar till enhetschef för GT ekonomi. Enheten består idag av ca 30 medarbetare uppdelade i en redovisningsgrupp, en controllergrupp och ytterligare en gruppering som stöttar en specifik del av LFV Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Leda och fördela det dagliga arbetet inom redovisningsgruppen. • Personalansvar för redovisningsgruppen. • Säkerställa att den löpande redovisningen och bokslut håller god kvalitet. • Processutveckling och kvalitetssäkring – du leder arbetet med att effektivisera och modernisera redovisningsprocesserna, med fokus på förenkling, digitalisering, automation och AI-stöd. • Regelefterlevnad – Säkerställande av att myndigheten följer interna rutiner och gällande regelverk. • Finansiell rapportering – Bistår med upprättandet av de finansiella delarna i delårsrapporter och årsredovisning samt övrig finansiell rapportering. Detta görs i nära samarbete med koncernfunktionen Styrning och ekonomi. • Rapportering till statsredovisningen (Hermes) och anslagsredovisning. • Kontakter med externa revisorer och Riksrevisionen. • Delta i bytet av affärssystem. Myndigheten står inför ett byte av affärssystem som kommer att ge förutsättningar för ytterligare automatisering och effektivisering inom redovisningsområdet. • Du tolkar vad god redovisningssed är. Vem är du? Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kombinerar strategisk tänkande med ett operativ driv. Du är analytisk, prestigelös och har en öppen kommunikation som skapar engagemang och tydlighet i teamet. Du är van vid att hantera komplexa situationer och tar ansvar för att utveckla både processer och medarbetare. Vi söker dig som: • Har akademisk examen inom ekonomi eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig • Har minst 5 års erfarenhet av kvalificerade redovisningsuppgifter, gärna från en statlig myndighet, affärsverk eller en större organisation • Tidigare drivit automation och effektivisering inom redovisningsområdet • Flytande svenska i tal och skrift Meriterande om du: • Tidigare haft personalansvar • Haft ansvar för en arbetsgrupp med motsvarande uppdrag • Har god kännedom av det regelverk inom redovisningsområdet som styr en statlig myndighet • Har erfarenhet av koncernredovisning • Har erfarenhet av att arbeta med affärssystemet IFS Övrig information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Innan anställning genomförs ett drogtest. Vi värdesätter mångfald och vi tror att olika perspektiv gör oss bättre. Vår rekryteringsprocess är kompetensbaserad och innehåller urval, tester och intervjuer, vilket säkerställer att alla kandidater behandlas lika och rättvist. Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här LFV gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings-och rekryteringsföretag.
Vill du kickstarta din karriär inom försäljning? Eller drömmer du om att bli entreprenör i framtiden? Om oss Vi på Value Sales är ett snabbt växande säljbolag som brinner för att utveckla framtidens toppsäljare. Vi grundade företaget med ambitionen att ge unga människor en språngbräda in i försäljningsvärlden – oavsett tidigare erfarenhet. Med ett starkt fokus på utbildning, teamkänsla och personlig utveckling har vi hjälpt många att ta första steget mot sin drömkarriär. Om tjänsten I din roll som fältsäljare kommer du att representera välkända varumärken och aktivt möta kunder genom personliga kundbesök. Du har möjlighet att välja mellan att resa runt i Sverige tillsammans med teamet eller utgå från din hemort och arbeta lokalt. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Att sälja produkter/tjänster genom kundbesök i bostadsområden Att skapa relationer med nya kunder – både kalla och varma Att samarbeta med ditt team och delta i dagliga coachmöten Detta är en heltidstjänst som inleds med en 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag, ca kl. 13.00–21.00. Vad vi erbjuder dig Möjlighet att resa och upptäcka olika delar av Sverige – eller arbeta från din hemort Garantibonus Generös provisionsmodell utan tak – du styr din egen lön Kontinuerlig säljutbildning och personlig coachning En stark företagskultur där vi lyfter varandra varje dag Karriärmöjligheter inom företaget – vi rekryterar våra ledare internt Om dig Vi söker dig som är: Driven, nyfiken och har ett stort intresse för människor Orädd inför att ta kontakt med nya personer Villig att lära dig och utvecklas varje dag Flytande i svenska, både tal och skrift Tidigare erfarenhet inom försäljning är meriterande men absolut inget krav – vi utbildar dig från grunden! Vill du vara med på en resa där du utvecklas varje dag och samtidigt har kul på jobbet? Sök nu här i annonsen – vi ser fram emot att lära känna dig!
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse där du dessutom får möjlighet att vara utomhus under ditt arbetspass? Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega!CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Norrköping Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort eller förarbevis för moped trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har B-körkort eller förarbevis för moped. Det är även meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete, men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främst elcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
Forenom söker Regionsäljare till Östergötland Forenom expanderar och söker ytterligare en engagerad och motiverad regionsäljare som brinner för sälj och att skapa goda kundrelationer. Vi söker dig som vill vara med och ta Forenom till nya höjder i Östergötland. Är du ett dynamiskt, resultatorienterat försäljningsproffs och har vad som krävs för att nå ut till kunder och driva affärstillväxt? I så fall vill vi gärna prata med dig! Vilka är vi: Forenom är en av Europas ledande företag inom ”Serviced Apartments”, dvs tillhandahåller bostadslösningar för företag som behöver tillfälliga boenden för sina medarbetare. Vi kan idag erbjuda över 9000 företagslägenheter i Finland, Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. Läs mer på forenom.com. Vad förväntar vi oss av dig: Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av försäljning och projektarbete. Som regionsäljare för våra boenden i Östergötland kommer du att vara en integrerad del av vår tillväxtstrategi. Att hitta, skapa och vinna lokala kundkonton och projekt samt att vårda tillväxten är centrala delar av rollen. Du är en ”team player” som har lätt för att samarbeta med kollegor inom alla områden, du är också länken mellan Säljavdelningen och regionen, allt för att skapa den bästa lösningen för våra kunder. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara: · Identifiera potentiella företagskunder i din region · Skapa och implementera lokala försäljningsstrategier · Uppnå och överträffa försäljningsmål/KPI:er för att driva intäkts- och marginaltillväxt · Leda förhandlingar med kunder för att slutföra affärer och säkra kontrakt · Utveckla och underhålla starka kundrelationer, exempelvis genom lokala säljaktiviteter, mässor och kundevent. ·Hålla dig uppdaterad om branschtrender och konkurrenter Vad vi söker: ·Dokumenterad B2B-försäljning ·Utmärkta kommunikations- och relationskompetenser ·God lokalkännedom och gärna ett omfattande nätverk i regionen ·Självgående och resultatdriven. ·Erfarenhet av CRM system, har du jobbat i Salesforce så är det meriterande ·Forenom är ett internationellt företag, därför krävs det att du talar och skriver engelska helt obehindrat samt talar minst ett skandinaviskt språk flytande. Varför jobba med oss? ·Konkurrenskraftig ersättning ·En stödjande och samarbetsinriktad arbetsmiljö ·Möjligheter till yrkesutveckling och tillväxt ·Var en del av en snabbt växande bransch och ett progressivt företag ·Arbeta med ett team som brinner för att leverera enastående gästupplevelser ·Vi är ett team av passionerade, kreativa och engagerade människor, träffa oss här: https://www.youtube.com/watch?v=Ab001XY7MwQ Övrig information Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar kollektivavtal med HRF och Unionen. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Placeringsort: Norrköping med omnejd Är detta en tjänst för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan till Sales Director Thomas Karlsson: [email protected]
Är du utvecklingsdriven och vill göra skillnad? Då är du välkommen till Vrinneviskolan som vår nya kollega! Vilka är vi? Vrinneviskolan är en av Norrköpings modernaste skolor, med närhet till Vrinneviskogen. Skolan invigdes 2020 när hela F-6 samt skolgård var klara. Vrinneviskolan är en två-parallellig F-6 skola med ca 280 elever. Klassrummen har en anpassad lärmiljö och är utrustade med smartboard, dokumentkamera och ljudutjämningssystem. Eleverna har även tillgång till datorer. Vrinneviskolan är en mångkulturell skola och en skola för alla. Verksamheten präglas av trygghet, trivsel och arbetsglädje, där eleven sätts i centrum. Undervisningen är anpassad mot ett språk-och kunskapsutvecklande arbetssätt. Vi har ett aktivt värdegrundsarbete, som baseras på respekt och trevligt bemötande. Alla elever ska känna sig inkluderade och verksamheten ska präglas av delaktighet. Lärarna är positiva, ambitiösa och kompetenta och vi söker dig som kan bidra till bibehållen hög kvalitet. Hos oss får du en engagerad, tydlig och stöttande rektor som prioriterar det pedagogiska ledarskapet. Du får en arbetsplats där vi jobbar med eleven i centrum. Titta gärna in på Vrinneviskolan på Instagram för att se hur vi arbetar. Dina arbetsuppgifter Som förstelärare på Vrinneviskolan får du vara med och bygga upp och utveckla verksamheten. Du ingår i ett förstelärarnätverk i Norrköpings kommun där du får egen kompetensutveckling och kollegialt lärande tillsammans med övriga förstelärare. Du ingår i en utvecklingssgrupp på skolan och ansvarar för skolutvecklingen på skolan tillsammans med rektor och ytterligare en förstelärare. Ditt huvudsakliga uppdrag är att undervisa som ämnes/klasslärare i årkurs 6. Du utvecklar undervisningen och fungerar som förebild för elever och kollegor. Du driver frågor som rör elevers lärande, utveckling och resultat. Vi förväntar oss att du har ett öppet pedagogiskt förhållningssätt och har höga förväntningar på att alla kan utvecklas i sitt lärande. Samverkan med kollegor står i fokus. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare i åk 4-6, gärna inom matematik och kan redovisa minst fyra års vitsordat arbete med undervisning. Vi söker dig som vill vara med på vår resa och bygga upp vår verksamhet. Som person är du trygg, stabil och lyhörd. Du har ett starkt intresse och motivation att utveckla elevers lärande. Du är skicklig på att skapa en god lärmiljö med arbetsro och trygghet för dina elever. Du har god förmåga att anpassa din kommunikation utefter den du möter för att nå fram med ditt budskap. Du värdesätter samarbete och delar gärna med dig av din kunskap till dina kollegor. Du skiljer mellan det personliga och det professionella i ditt arbete. Du har förmågan att motivera andra och skapa engagemang och delaktighet. Du ser till helheten i ditt agerande och strävar efter att nå uppsatta mål. Som person drivs du av att se möjligheter istället för utmaningar. Vi vill att din ansökan innehåller CV och lärarlegitimation. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 3 augusti Kontakt: Rektor Mia Nylander, 011 15 63 52 Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Är du intresserad av att vara med och utveckla framtidens psykiatriska specialistvård för vuxna personer med autism? Då är du den vi söker! Som länets största arbetsgivare har Region Östergötland mycket att erbjuda. Vår verksamhet har höga ambitioner och erbjuder en hälso- och sjukvård i världsklass. Duktiga medarbetare är en förklaring till våra framgångar och för oss är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare. Därför anstränger vi oss både för att hitta rätt medarbetare och för att kunna erbjuda ett kontinuerligt lärande och många olika karriärvägar. Vårt erbjudande Psykiatriska kliniken i Norrköping är en del av Psykiatricentrum i Östergötland. Sedan 2020 är all psykiatri (inklusive flyktingmedicin, BUP och rättspsykiatrin), beroendevård och ungdomshälsan i ett och samma centrum. Kliniken i Norrköping består idag av 3 öppenvårdsmottagningar, 1 psykiatrisk akutenhet, 2 slutenvårdsavdelningar, 1 intensivvårdsavdelning (PIVA) samt beroendeenhet med mottagning och vårdavdelning. På öppenvårdsmottagning Spiran finns sedan 2016 ett specialistteam som ger insatser till patienter med autismspektrumtillstånd (AST). Teamet är organiserat under regionens psykiatriska öppenvårdsmottagning. Nu söker vi en kurator till vårt AST-team. Spiranmottagningen ligger i centrala Norrköping med cirka tio minuters promenadavstånd från tåg- och busstation Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i ett multiprofessionellt team bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeut, kurator, psykoterapeut och specialistläkare. Teamets uppdrag består av att ge habiliterande och psykopedagogiska insatser till vuxna patienter med autismspektrumtillstånd (AST) och där den enskildes nätverk engageras vid behov. Som kurator i AST-teamet har du ansvar för att informera om samt vägleda patienter och medarbetare kring vilka stödinsatser som finns i samhället för målgruppen. Du utför enskilda bedömningar och insatser i form av exempelvis motiverande och stödjande samtal, behandlingsinsatser kring stress- och ångesthantering, diagnossamtal samt anhörigstöd. Som kurator deltar du i myndighetssamverkan och hjälper patienter att initiera, framföra behov och etablera kontakt med andra myndigheter och lämpliga stödinsatser i samhället. I arbetsuppgifterna ingår även att leda gruppverksamheter och olika typer av kurser/utbildningar för vår patientgrupp och anhöriga. Utöver att ingå i specialistteamet kommer du även att vara en del av det allmänpsykiatriska arbetet på mottagningen. Om dig Vi söker dig som är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator eller färdigutbildad socionom, främst med erfarenhet av arbete med personer med autismspektrumtillstånd (AST) och psykisk ohälsa. Erfarenhet av arbete inom psykiatri är även meriterande. Vi ser gärna att du har kunskap om rättigheter och stödinsatser vid funktionsnedsättning samt erfarenhet av teamarbete. Du är strukturerad, stabil och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har ett intresse och öppenhet för människors olikheter och är villig att anpassa bemötande och arbetssätt utifrån förmåga och behov hos den person du möter. Du tycker om att jobba i team och har en god samarbets-förmåga samtidigt som du kan planera och genomföra insatser självständigt. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och underhåller kontinuerligt dina kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du intresserad av att vara med och utveckla framtidens psykiatriska specialistvård för vuxna personer med autism? Då är du den vi söker! Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss! Vi söker nu en Operatör Lut och Kraft till Billerud i Skärblacka Vi söker en engagerad och noggrann operatör till vårt team på Lut och Kraft. Om du är en lagspelare med ett öga för detaljer och en vilja att utvecklas, då är detta rätt roll för dig! Lut och Kraft ansvarar för att återvinna, framställa samt leverera kemikalier för massatillverkning samt för att leverera energi i form av ånga. Som operatör kommer du att spela en nyckelroll i vår produktionsprocess, där du är en del av ett skiftlag som tillsammans ansvarar för att avdelningen körs optimalt. Avdelningen Lut och Kraft är indelad i flera operatörsavsnitt; sodapanna, indunstning, vitlutsberedning, vatten/ånga och fastbränslepanna. Tjänsten innebär kontinuerlig skiftgång (6-skift). Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Övervakning via skärmbaserat styrsystem Rondering samt hantera akuta driftstörningar ute i fabriken Medverka i befattningsträffar för att optimera körning av processen och bidra till att upprätthålla en driftsäker process Rapportering av avvikelser gällande drift- och personsäkerhet För att lyckas i rollen som operatör Lut och Kraft tror vi att du har Gymnasieexamen företrädesvis med inriktning teknik, industri eller produktion Goda kunskaper i svenska tal och skrift. Det är meriterande om du har: Teoretisk eller praktisk kunskap om pannor Arbetslivserfarenhet från process-/tillverkningsindustri Eftergymnasial utbildning inom process-/pappersteknik Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken, lättlärd och initiativtagande. Du uppskattar att arbeta i grupp mot gemensamma mål och värdesätter samarbete. Du utför alltid ditt arbete med säkerhet i fokus, har en god analytisk förmåga och känner ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett positivt förhållningssätt och tar dig gärna an utmaningar och problemlösning. Våra värderingar är viktiga för oss och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Värna om varandra och vi håller det vi lovar. Ansökningsinformation Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Som kandidat kommer du få den första återkopplingen om ett potentiellt nästa steg via email och vi rekommenderar att du håller utkik i din mailkorg för att inte missa information från teamet på Billerud. Kandidater som går vidare till ett första steg i denna process kommer bli ombedda att genomföra ett problemlösnings- samt ett personlighetstest. Som ett andra steg i processen kommer vi bjuda in aktuella kandidater till intervju. På Billerud sätter vi säkerheten först och slutkandidaten kommer bli ombedd att i enlighet med vår policy att genomföra ett Drog- & Alkoholtest på vår företagshälsovård. Varför oss? Som operatör på Lut och Kraft kommer du att få möjlighet att lära dig en spännande process med stöd och hjälp från många erfarna kollegor. Du blir en del av en trevlig gemenskap med en familjär känsla på skiftlaget.
Atlas servicetjänster fortsätter att växa och söker nu erfaren flyttpersonal som vill bli en del av vårt professionella team. Vi erbjuder flytt- och städtjänster i hela Östergötland och söker dig som har tidigare erfarenhet inom flyttbranschen, trivs med fysiskt arbete och sätter kunden i fokus. Dina arbetsuppgifter Packa, bära, lasta och lossa bohag på ett säkert och effektivt sätt. Transportera möbler och tillhörigheter till/från bostäder eller lokaler. Skydda och hantera känsliga och värdefulla föremål. Montera/demontera möbler vid behov. Utföra noggrann flyttstädning enligt höga kvalitetskrav. Säkerställa att kundens upplevelse blir trygg och professionell. Vi söker dig som: Har erfarenhet från flyttbranchen eller liknande fysiskt arbete. Är i god fysisk form och trivs med ett rörligt arbete. Är noggrann, punktlig och lösningsorienterad. Har god servicekänsla och professionellt bemötande. Kan arbeta självständigt men också bidra i ett team. Vi erbjuder: Ett omväxlande och aktivt arbete i Östergötland med varierande uppdrag Goda möjligheter att utvecklas och ta större ansvar Ansökan: Skicka din ansökan och CV till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande – ansök redan idag! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer