Vill du vara med och utveckla överförmyndarverksamheten i Örebro? Vill du dessutom jobba för samhällets mest utsatta och se till att de får sina rättigheter tillgodosedda? Då kan du vara Örebro kommuns nya överförmyndarhandläggare. Hos oss får du ett jobb med stor betydelse och du blir en viktig del i det strategiska arbetet när Överförmyndarkansliet utvecklas. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Vi på Överförmyndarkansliet söker nu en överförmyndarhandläggare som vill ha ett ansvarsfullt och omväxlande arbete. Hos oss får du ett jobb med stor betydelse och du blir en viktig del i det strategiska arbetet när Överförmyndarkansliet utvecklas. Överförmyndarens uppgift är att utöva tillsyn över förmyndares, förvaltares och gode mäns uppdrag. Denna tillsyn skyddar personer som inte själva kan ta vara på sina rättigheter eller sköta sin ekonomi och som av den anledningen har en god man eller förvaltare utsedd för sig. Kansliet har ett särskilt fokus på att digitalisera verksamhetens tjänster och processer för att därigenom underlätta för gode män, förvaltare och förmyndare samt förenkla administrationen för oss handläggare. Som handläggare inom överförmyndarverksamheten arbetar du nära vår verksamhetschef och får omväxlande och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi vill fortsätta att utveckla vårt arbete med att ge stöd och service samtidigt som vi upprätthåller en god rättssäkerhet. Vi hoppas att just du är intresserad av detta och fortsätta vår utvecklingsresa med att forma en modern verksamhet med service och kvalitet i fokus. Exempel på arbetsuppgifter: • utreda ansökningar och anmälningar gällande god man, förvaltare och förmyndare • ansöka och skriva yttrande till tingsrätt • företräda överförmyndarnämnden i domstol • ansvara för att ärenden får en rättsenlig och effektiv handläggning • arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns • registrera, förhandsgranska, begära in kompletteringar och granska årsräkningar från ställföreträdare • kontakt med huvudmän, anhöriga, ställföreträdare och myndigheter Om arbetsplatsen På Överförmyndarkansliet möter du ett ansvarsfullt och omväxlande arbete. På uppdrag av och i nära samarbete med överförmyndarnämnden är enhetens ansvar att utifrån huvudmans behov och den lagstiftning som reglerar detta skapa trygghet via en öppen och nära dialog samt rättssäker och trygg myndighetsutövning. Du blir en del av ett team med 18 medarbetare. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Då arbetet är utåtriktat med mycket kontakt med medborgare så krävs det att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och en förmåga att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar samtidigt som du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Som handläggare hos oss är det viktigt att du tar ansvar för din uppgift och arbetar både självständigt, flexibelt och tvärfunktionellt tillsammans med kollegor. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • högskole-/universitetsexamen om minst 180 hp med inriktning mot juridik, socialt arbete/socionom, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig Meriterande: • tidigare erfarenhet av att utreda och besluta inom myndighetsområdet • specifik kunskap och erfarenhet av överförmyndarens verksamhet Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Som en del i urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester. Ansökan Sista ansökningsdag är 13 juli. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
OM MIG Jag är en 30-årig man med universitetsbakgrund som lever med en komplex smärtproblematik. Min hälsa varierar från dag till dag och jag behöver därför en trygg, närvarande och lyhörd personlig assistent som kan hjälpa mig att skapa struktur i vardagen – och också påminna mig när det är dags att ta ett steg tillbaka. Jag bor i en trivsam lägenhet i stan med en inglasad altan, perfekt för utevistelser när kroppen tillåter. Mitt liv präglas av en blandning av intellektuell nyfikenhet, konstintresse, musik och filosofi gällande allt mellan himmel och jord. Jag mår som bäst i en organiserad och harmonisk miljö, men uppskattar också utrymme för spontanitet och livsglädje. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som kan bli en engagerad och omtänksam pusselbit i vårt team. Du behöver inte ha lång yrkeserfarenhet – det viktigaste är att du är en god medmänniska, som är: Lyhörd, empatisk och ansvarsfull En lagspelare som även kan arbeta självständigt Bekväm med att ge praktisk hjälp och finnas där i både lugna och mer krävande stunder Strukturerad men flexibel, precis som jag Inte rädd för närhet – jag har en kramgo katt som är en del av vardagen Innehavare av B-körkort (starkt meriterande) OM TJÄNSTEN Vi erbjuder dig: Möjlighet till fast anställning eller deltid Arbete i ett välfungerande och varmt team med högt i tak En roll där din insats gör verklig skillnad Möjlighet att resa utomlands som en del av assistansen – vi siktar på fler soltimmar än Dubai! Vi söker flera personer eftersom uppdraget växer. Du kommer att bli en viktig del i mitt liv och i ett arbetslag som präglas av öppenhet, respekt och samarbete. 🟢 Är du vår nästa medmänniska? Sök redan idag! Vi intervjuar löpande och tillsätter tjänster så snart rätt person dyker upp. Välkommen till SAAND Assistans – Företaget med det stora hjärtat.
Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Assistans AB! SAAND Assistans är verksam inom personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Sundsvall Uppsala, Solna och Örebro med huvudkontoret i Linköping. ********************** Vi söker dig som vill arbeta deltid, ca 40-80%, under eftermiddag/kväll på vardagar och varannan helg hos en äventyrslysten och humoristisk kille i behov av ett lugnt och pedagogiskt bemötande. Killen har ett stort omvårdnadsbehov där han behöver hjälp med allt ifrån toalettbesök och hygien till aktivering under eftermiddagarna. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på nöjen och evenemang. Arbetet innebär att du som assistent ska stödja och motivera uppdragsgivaren genom dagen. Killens dagar ska fyllas med aktiviteter såsom att exempelvis besöka badhus, lyssna på musik, öva på ord, siffror och sånger, promenader och lek. Som person behöver du vara positiv, humoristisk, ordningsam, van vid att ta egna initiativ, vara tålmodig samt brinna för att hjälpa andra. Du får gärna ha erfarenhet av personlig assistans eller omsorgsarbete men det är inget krav, den största vikten läggs vid personkemin. I arbetet ingår vissa tunga förflyttningar så att du bör ha en god grundfysik samt känna att du klarar av att hantera kroppsvätskor. Du ska vara rökfri (krav) och det är krav att du har körkort och tillgång till bil då pojken kan befinna sig på annan ort där kollektivtrafik inte fungerar. Din ålder bör vara ca 25-45 år och för att kommunikationen mellan dig och uppdragsgivaren skall fungera måste du behärska svenska språket i tal och skrift. Det är önskvärt att du har ett långsiktigt tänk kring din anställning och att du kan arbeta extra vid behov. Utdrag från belastningsregistret är ett krav.
Är du trött på att jobba på tråkiga och enformiga arbetsplatser? Då har vi en utmaning för dig! Vi söker just nu en engagerad och utåtriktad person som vill vara en del av vårt team. Vi står för alla utbildningar för att få dig att uppnå dina mål! Vi lägger även stor vikt på att man ska trivas och ha kul på jobbet, då vi tror att det är nyckeln till framgång! Ansök idag så kan du få chansen att bli en del av vårt team. Vi erbjuder: • En social och dynamisk arbetsmiljö med många sociala aktiviteter • Personligt anpassad utbildning där du får erfarenheter som kan nyttjas hela arbetslivet • Tävlingar med chans att vinna resor, appleprodukter och mycket mer • Konkurrenskraftig lön med möjlighet till hög bonus och provision • Daglig uppföljning och coachning från våra erfarna ledare • Möjlighet till att representera kända och starka varumärken Vi söker dig som är: • Engagerad • Utåtriktad • Målfokuserad och driven • God kommunikationsförmåga • Talar flytande svenska Vilka är vi? Face2face är en internationell, reklam- och kommunikationsbyrå med svenska kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örebro. Vi har många spännande uppdrag och söker därför just nu efter nya talanger till våra kampanjteam. Face2face erbjuder dig en unik möjlighet på en spännande arbetsplats. Du kommer bli en del av ett utåtriktat team och arbeta i en dynamisk arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt på din personliga utveckling och på hur du bäst kan använda dina egenskaper och färdigheter till att uppnå resultat. Vi tror att du med rätt inställning, vilja och gedigen utbildning kan gå hur långt som helst. Som promotör i våra kampanjteam får du en grundlig teoretisk och praktisk utbildning. Vi jobbar aktivt med individuell coachning, återkoppling och uppföljning från våra inspirerande ledare och erfarna medarbetare. Som promotör hos Face2face kommer du vara ansikte utåt för några av Sveriges mest kända varumärken. Du kommer möta kunder på utvalda marknadsplatser - face to face. Vi rekryterar löpande och uppmanar dig att sända en ansökan redan idag då det finns begränsat antal platser! Om arbetsgivaren Face2face Creatives International kombinerar strategi, konceptutveckling, försäljning och teknologi för att utveckla och driva kampanjer för att stärka varumärken, sprida kunskap och rekrytera stora kundvolymer av hög kvalitet. Från kontor i Norge, Sverige, Finland, Belgien, Schweiz och Tyskland arbetar vi med kunder som American Express, Carrefour, Apple, Fortum, Louis Vuitton, Porsche, BNP Paribas och Amnesty International på olika europeiska marknader.
Vill du bygga din karriär inom försäljning, management och kommunikation? Hos oss på Face2face får du den erfarenhet och den utbildning du behöver för att lyckas hos, men även erfarenheter du får med dig hela livet. Vi söker nu efter engagerade och utåtriktade personer med god kommunikationsförmåga som vill börja jobba hos vårt internationella bolag. Vi erbjuder: • En social och dynamisk arbetsmiljö med många sociala aktiviteter • Personligt anpassad utbildning där du får erfarenheter som kan nyttjas hela arbetslivet • Tävlingar med chans att vinna resor, appleprodukter och mycket mer • Konkurrenskraftig lön med möjlighet till hög bonus och provision • Daglig uppföljning och coachning från våra erfarna ledare • Möjlighet till att representera kända och starka varumärken Vi söker dig som är: • Engagerad • Utåtriktad • Målfokuserad och driven • God kommunikationsförmåga • Talar flytande svenska Vilka är vi? Face2face är en internationell, reklam- och kommunikationsbyrå med svenska kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örebro. Vi har många spännande uppdrag och söker därför just nu efter nya talanger till våra kampanjteam. Face2face erbjuder dig en unik möjlighet på en spännande arbetsplats. Du kommer bli en del av ett utåtriktat team och arbeta i en dynamisk arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt på din personliga utveckling och på hur du bäst kan använda dina egenskaper och färdigheter till att uppnå resultat. Vi tror att du med rätt inställning, vilja och gedigen utbildning kan gå hur långt som helst. Som promotör i våra kampanjteam får du en grundlig teoretisk och praktisk utbildning. Vi jobbar aktivt med individuell coachning, återkoppling och uppföljning från våra inspirerande ledare och erfarna medarbetare. Som promotör hos Face2face kommer du vara ansikte utåt för några av Sveriges mest kända varumärken. Du kommer möta kunder på utvalda marknadsplatser - face to face. Vi rekryterar löpande och uppmanar dig att sända en ansökan redan idag då det finns begränsat antal platser! Om arbetsgivaren Face2face Creatives International kombinerar strategi, konceptutveckling, försäljning och teknologi för att utveckla och driva kampanjer för att stärka varumärken, sprida kunskap och rekrytera stora kundvolymer av hög kvalitet. Från kontor i Norge, Sverige, Finland, Belgien, Schweiz och Tyskland arbetar vi med kunder som American Express, Carrefour, Apple, Fortum, Louis Vuitton, Porsche, BNP Paribas och Amnesty International på olika europeiska marknader.
10 000 kr i nyanställningsbonus – jobba som en STAR inom hemstädning! Hej! Vi söker nästa stjärna inom hemstädning – är det du? Virent är ett premiumföretag inom hemservice i Örebro. Vi söker dig som redan jobbar som städare, men som vill ha något mer: fullt schema, högre lön och ett jobb där du behandlas som proffs. Vad innebär det att vara en STAR hos oss? S – Service: Vi gör alltid det som är bäst för kunden och håller vad vi lovar. T – Transparens: Vi är ärliga, tar ansvar och skyller aldrig ifrån oss. A – Ambition: Vi strävar efter att bli bättre varje dag och lär oss av våra misstag. R – Roligt: Vi bygger Örebros bästa arbetsplats tillsammans. Vad du får hos oss: Fasta tider och 100 % schema varje vecka Branschledande lön + bonus för nöjda kunder Trygg och stabil arbetsgivare som följer upp och utvecklar Möjlighet att växa inom företaget Vad jobbet innebär: Du kommer i tid, är förberedd och visar respekt för kundens hem Du levererar städning av högsta kvalitet utifrån vår checklista Du arbetar självständigt, men har alltid stöd från teamet Du får regelbunden coachning, återkoppling och utvecklingsmöjligheter Vi söker dig som: Har erfarenhet av hemstädning Bor i eller nära Örebro Har personnummer och arbetstillstånd i Sverige Förstår svenska eller engelska Är noggrann, självgående och punktlig Ansök redan idag – det tar max 1 minut på virent.se/jobb
Extrajobb i Örebros krogliv Vi söker dig som vill vara en del av utelivet i stan och arbeta i en rolig och positiv miljö. Du är utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gästerna för att skapa en trevlig stämning. Vill du ha ett socialt utvecklande extrajobb där ingen kväll är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Cherry Spelglädje söker blivande dealers i Örebro. Vi erbjuder casino på barer, nattklubbar och restauranger. Distriktet innefattar även Arboga så körkort och tillgång till bil är meriterande! Att arbeta som dealer är ett väldigt spännande jobb som lämpar sig bra för dig som studerar, behöver ett arbete till eller helt enkelt vill ha väldigt roligt på jobbet. Ett arbete hos oss är flexibelt då Cherry Spelglädje bedriver casino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad. Så du kan med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Inga förkunskaper krävs eftersom vi kostnadsfritt utbildar våra egna medarbetare. Åldersgräns är 18 år. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden vilket motsvarar ca 20 timmar. Möjlighet att arbeta mer vardagar och helger utöver detta finns. Cherry är anslutna till Visita och arbetar enligt kollektivavtal. Vi erbjuder lön enligt gällande avtal. Ingångslön från 155,58 kr per timme, beroende på tidigare erfarenhet från yrket. Utöver grundlönen tillkommer ersättning för OB, provision samt semesterersättning. Lönen är pensionsgrundande. Känner du att detta är ett arbete som passar dig lämna du enkelt din ansökan på www.cherry.se/jobba/ Om du har frågor kan du vända dig till Fanny Christiansson som är ansvarig i Örebro. Du når Fanny på 0706-82 78 60 eller [email protected]. Kolla gärna in vår Instagram @cherryspelgladje Cherry Spelglädje AB har sedan 1963 - genom seriositet, ansvar och engagemang - levererat spelglädje på restauranger, lounger, barer, hotell och nattklubbar över hela Sverige, från Ystad i Söder till Kiruna i Norr och är uppdelat på tre regioner med kontor i Göteborg och Stockholm. Cherry Spelglädje AB ingår i Cherry With Friends koncernen. Spelglädje AB är den största operatören i landet av Landbaserat Kommersiellt spel och innehar över 80 procent av marknaden. Genom tillväxt av egen kraft i kombination med strategiska förvärv har Cherry Spelglädje idag en mycket god geografisk täckning. Vidare är landet uppdelat i ett 40-tal distrikt och Cherry Spelglädje har 600 anställda, dom flesta tillsvidareanställda på deltid.
Nu söker vi en tekniskt nyfiken maskinkonstruktör till ett mindre utvecklingsteam med stor påverkan. Här får du en bred roll där du får arbeta med allt från konceptutveckling och 3D-modellering till prototypframtagning och industrialisering – i nära samarbete med såväl kollegor som produktion. Om rollen Som maskinkonstruktör hos vår kund får du arbeta med produkter för den professionella byggindustrin. Du kommer att konstruera delar och system för robusta maskiner som används i krävande miljöer. Arbetet sker i en utvecklingsavdelning där både nya produktidéer och uppdateringar av befintliga lösningar hanteras parallellt. Du blir involverad i hela kedjan - från konceptframtagning och prototyper, till ritningsunderlag och industrialisering. Arbetet sker främst i SolidWorks och du har kontakt med både inköp, testorganisation och ibland även externa leverantörer. Eftersom monteringen sker på plats finns också möjlighet att se hur dina lösningar tar form i verkligheten, vilket skapar en unik närhet mellan utveckling och produktion. Du blir en del av ett litet, sammansvetsat team med lång erfarenhet och stor teknisk bredd. Samarbete, kunskapsutbyte och teknikintresse är centrala delar av vardagen. Tjänsten är placerad i Åsbro och arbetet sker mestadels på plats, men det finns även viss möjlighet till distansarbete. Om dig För att trivas i rollen tror vi att du har ett genuint intresse för teknik och gillar att samarbeta. Du är flexibel, nyfiken och ansvarstagande, och tar gärna initiativ till att driva arbetet framåt. Du uppskattar variation i arbetsuppgifterna och tycker om att vara involverad i allt från idé till färdig produkt. Har du dessutom ett öga för detaljer och trivs med att konstruera både små komponenter och hela system, kommer du att passa utmärkt i teamet. Skallkrav Högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik, mekatronik eller närliggande område 2–5 års relevant erfarenhet inom mekanisk konstruktion Erfarenhet av SolidWorks Vana av att arbeta i PLM-system Flytande engelska i tal och skrift Meriterande Kunskaper i Catia V5 Erfarenhet av elektronik, mjukvara, elsystem, kablage och kontakter Svenska i tal och skrift Om företaget Företaget utvecklar, tillverkar och monterar avancerad utrustning inom bygg- och anläggningsbranschen. I Åsbro arbetar du på en mindre site med stort fokus på produktkvalitet och utveckling, där närheten till produktionen ger en särskild känsla av helhet. Här finns en stark teknikkultur, lång erfarenhet och korta beslutsvägar – vilket ger goda möjligheter att påverka. Om Framtiden Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. Villkor Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid (8-17) Placering: Åsbro Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Jag söker dig som är kvinna, har erfarenhet av vård och som med empati, förståelse och respekt kan möta mig som vilken människa som helst. Du är lugn som person och har god fysisk kapacitet då arbetet ibland innebär tunga moment, som att hjälpa mig med förflyttningar från rullstol. Jag är 50 år, bor i en lägenhet i Örebro tillsammans med min man. Jag har en muskelsjukdom som heter Multipel Systematrofi (Parkinsontyp) och även en REM-sömnstörning. Jag blev sjuk 2022, efter att ha arbetat inom vården som undersköterska sedan år 2000. Mitt mål är att kunna fortsätta leva ett gott liv, och därför söker jag nu dig som personlig assistent. Jag kommunicerar verbalt och tycker om att baka och laga mat. Jag har två vuxna barn som bor i samma stad. Som min assistent hjälper du mig bland annat med förflyttningar, vardagliga sysslor och städning i hemmet. Jag visar och instruerar vad som behöver göras och hur. OBS!! Vi söker en timvikarie vid behov! Krav: Erfarenhet från vården Lugn personlighet Kvinna God fysik Känner du att detta passar dig? Skicka gärna din ansökan!
Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Välj ett jobb för att visa detaljer