Truckförare med CE-kort sökes till vår kund!
Professionals Nord Örebro AB
Lager- och terminalpersonal

Truck- och lastbilsförare sökes till vår kund! Nu söker vi dig som trivs med att arbeta på lager och som har tidigare erfarenhet av att köra truck samt har CE-körkort. Du välkomnas till ett härligt team hos vår kund i rollen som truck- och lastbilsförare. Varmt välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Professionals Nord söker för kunds räkning en truck- och lastbilsförare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli direktanställd av kunden, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Arbetsuppgifter I rollen hos vår kund arbetar du tillsammans med ett härligt gäng där du plockar, lossar och lastar produkter på lagret. Du kommer även att köra lastbil, vilket kräver CE-körkort med tillhörande YKB.Din huvudsakliga arbetsuppgift är hantering av stora pappersrullar med motviktstruck och klämaggregat – ett mer avancerat arbete än traditionell truckkörning. Vi söker dig som: Har truckkort A1–4 och B1–4 Har erfarenhet av att plocka, lossa och lasta med motviktstruck Har CE-körkort och giltigt YKB Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är flexibel, initiativtagande och trivs med att arbeta självständigt i en dynamisk miljö där mycket händer under dagen.  START: Omgående OMFATTNING: Heltid, 07:00–16:00 PLACERING: Kumla, Kvarntorp URVAL: Sker löpande KONTAKT: Jesper Wingqvist

14 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Teknisk koordinator
Transportstyrelsen
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet IT-avdelningen är en viktig del för en hållbar utveckling och att skapa såväl nytta som värde i samhället. Enheten för Infrastruktur och Drift är idag under förändring för att möta verksamhetens framtida behov, både organisatoriskt och inom området IT-säkerhet. Rollen som teknisk koordinator innebär att arbeta i en teambaserad linjeverksamhet i nära samarbete med sektionschefen. Arbetssättet är agilt och strävar efter effektivitet, säkerhet, robusthet samt en aktiv kontinuitetsplanering. Då vi befinner oss på en förändringsresa kommer du tillsammans med dina kollegor att vara med och bygga upp vår förmåga att på ett professionellt sätt kunna möta framtidens krav på teknik, organisation och samverkan med såväl andra myndigheter som aktörer. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - ha ett operativt ledarskap och stötta/styra teamen inom sektionens verksamhetsområden - aktivt delta i sektionens verksamhetsplanering - planera, fördela och följa upp arbetsuppgifter inom sektionen, både inom linjearbete samt inom uppdrag och projekt - tillsammans med sektionens ledning bidra till utveckling av den egna verksamheten - delta i arbete med att kontinuerligt utveckla och förbättra våra processer och arbetssätt. Du måste ha - genomförd utbildning på minst gymnasienivå med inriktning mot IT eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig - erfarenhet av förvaltning av it-miljöer i roller som exempelvis förvaltningsledare, koordinator, teamledare, projektledare eller motsvarande - god kunskap av en eller flera områden inom infrastruktur såsom virtualisering, lagringsplattformar och plattformar - mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska - förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska. Det är meriterande om du också har - goda kunskaper inom ITIL och erfarenhet av att arbeta efter ITIL-baserade processer eller liknande arbetssätt - goda kunskaper inom it-säkerhet - erfarenhet av komplexa it-miljöer - erfarenhet av förändringsledning inom it.  Vi vill att du - är självgående; tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare - är servicefokuserad; lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar - är samarbetsorienterad; anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet - är vetgirig; håller dig à jour inom din profession och inom ditt expertområde, omvärldsbevakar samt trendspanar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta tf sektionschef Magnus Annerfalk, 010-495 53 177, [email protected]. ST, Axel Frick, och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-6647. Vi behöver din ansökan senast den 7 juli 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning It Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare. Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Sjuksköterska till LARO-mottagningen
REGION ÖREBRO LÄN
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du vara med och utveckla vår LARO-verksamhet? Vill du arbeta i en verksamhet med kompetens och engagemang där vi verkligen gör skillnad för patienterna och räddar liv? Nu bygger vi från grunden. Vi söker fyra sjuksköterskor som har några års erfarenhet i yrket, med driv och engagemang som vill jobba i team och vara delaktiga i utvecklingen av vår verksamhet. LARO står för läkemedelsassisterad behandling vid opioidberoende. Till oss kommer patienter som har behov av substitutionsbehandling för att hitta vägen ut ur beroende. Läkemedelsbehandlingen kombineras med psykosocial behandling och stöd utifrån individens förutsättningar och behov. LARO-mottagningen är en del av beroendecentrums öppenvård. Mottagningen ligger på USÖ, separerat från övrig öppenvård men med närhet till vår avdelning för beroendevård och psykiatrins akutmottagning. Det är en liten mottagning och vi har idag cirka 200 patienter i behandling. På mottagningen arbetar överläkare, kurator och sjuksköterskor. Patienterna är i olika faser av sin behandling, en del patienter kommer endast på uppföljningsbesök några gånger om året, en del patienter kommer varje dag. I Beroendecentrums verksamheter finns lång erfarenhet av LARO-verksamhet och stor kunskap kring beroendevård. Mottagningen är öppen på dagtid på vardagar. Verksamheterna inom specialistpsykiatrin finns samlade i Örebro. Här finns verksamheter med inriktningar som till exempel psykosvård, traumavård, dialektisk beteendeterapi, psykiatrisk rehabilitering, fysioterapi, beroendevård, internetbehandling samt en ätstörningsmottagning. Vi arbetar med behandling både individuellt och i grupp samt med såväl planerade som akuta besök samt telefonrådgivning. Rehabilitering ingår som en del i vårt arbete såväl som mobila insatser samt patient- och anhörigutbildningar. Tillsammans är vi runt 250 medarbetare som arbetar med gemensamma processer och mål. Vi arbetar i multiprofessionella team utifrån en helhetssyn på människan och anpassar vårdinsatserna till patientens behov och förutsättningar. Vi jobbar för att främja närståendes delaktighet i vården. Psykiatrin i Region Örebro län är en specialistverksamhet indelad i fem verksamhetsområden alla med stort fokus på etik, samverkan och utveckling samt med en väl fungerande utbildnings- och forskningsmiljö. Tillsammans är vi ungefär 900 medarbetare. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Sjuksköterska till LARO-mottagningen Arbetsuppgifter Som sjuksköterska på LARO har du ett helhetsperspektiv på dina patienter, du samverkar med dina kollegor, med andra delar av psykiatrin, med anhöriga, med socialtjänst, kriminalvård med flera. Du följer dina patienter på resan mot ett drogfritt liv, i med- och motgångar. Behandlingen bygger på tillit och förtroende, men också tydlighet och ramar, mellan behandlare och patient vilket förutsätter ett genuint intresse av människor, ett empatiskt förhållningssätt men också en personlig mognad, professionalism och grundtrygghet i din roll som sjuksköterska. Du kommer att få en individuell utvecklingsplan med t ex utbildning i MI/MET och återfallsprevention, för att säkerställa den grundkompetens du behöver som sjuksköterska i beroendevården. Det finns också möjlighet för dig att delvis arbeta inom andra delar av beroendevården för att lära mer om beroende och om samsjuklighet. Övrig information Då vi inom Psykiatrin värnar om våra patienter och värderar patientsäkerheten högt, kommer vi i samband med rekryteringen att begära utdrag ur misstanke- och belastningsregister från Rikspolisstyrelsen. Mer att läsa om misstanke- och belastningsregister finns i SFS 1999:1135 och SFS 1999:1134. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet i yrket. Meriterande: specialistutbildad sjuksköterska i psykiatri, erfarenhet av arbete inom psykiatri och/eller beroende. Är du nyfiken på hur det är att jobba inom LARO? Titta på filmen via länken nedan och sök till oss! I filmen får du möta Lena - en av våra engagerade sjuksköterskor på LARO-mottagningen! Ansökan Intervjuer sker löpande. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig LARO-mottagningen https://play.mediaflow.com/ovp/17/01DF1F8L1Q

14 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Konstruktör till Vattenbyggnad i Örebro
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Här välkomnas du till ett familjärt bolag där du får växa och bidra till utvecklingen av konstruktionsarbetet. Är du bekväm med konstruktionsberäkningar och 3D-ritningar, då kan du vara den vi söker. Välkommen med ansökan! OM TJÄNSTEN Nu utökar Vattenbyggnad teamet med en erfaren konstruktör. Vi söker nu dig vars hjärta klappar lite extra för just CAD och konstruktion. På Vattenbyggnad ges du en roll med möjlighet att planera och lägga upp ditt eget arbete. Dessutom kommer du erbjudas stora möjligheter att påverka bolagets arbetssätt kring CAD och konstruktion, då du kommer att ansvara för att upprätta mallar och strukturer inom detta område. Denna roll ger dig med det sagt möjlighet att påverka och vidareutveckla konstruktionsarbetet på bolaget, där du får sätta din prägel på arbetssätt och processer. Hos Vattenbyggnad välkomnas du till en familjär och öppen arbetsplats. Här är arbetsklimatet prestigelöst och beslutsvägarna korta. Bolaget grundades år 2020 med huvudkontor i Örebro, de har sedan dess vuxit till ett 30-tal anställda med kontor i Örebro, Karlstad och Lindesberg. Eftersom det är en liten och sammansvetsad arbetsplats arbetar man ibland över gränserna. Detta innebär en stor möjlighet för dig att utvecklas även utanför ditt kompetensområde, utifrån vad som intresserar dig. Du erbjuds - En roll med mycket frihet under ansvar - En arbetsplats med familjär anda och stora karriärmöjligheter - En möjlighet att till viss del forma din egen roll och inflytande på bolaget ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Handlägga ärenden som ritningstekniker i programvaror såsom Revit, Tekla, AutoCAD eller liknande * Genomföra konstruktionsberäkningar avseende stål-, betong- och träkonstruktioner * Upprätta konstruktionshandlingar avseende betong, armering, stål och trä i vattenbyggnadsprojekt * Medverka till kompetensutveckling och kompetensspridning inom teamet och företaget VI SÖKER DIG SOM - Besitter mycket goda CAD kunskaper i Revit, Tekla, Autocad eller någon annan angränsande programvara. Denna kunskap ska representera som minst ett-tre års arbetslivserfarenhet inom området - Besitter kompetens inom lastfallsberäkningar och dimensionering för konstruktionshandlingar - Har goda kunskaper i Microsoft Office 365, främst inom Powerpoint, Excel och Word - Talar och skriver obehindrat på svenska då det krävs för arbetsuppgifterna - Innehar B-körkort. Detta då resor till kunder förekommer i tjänst Det är meriterande om du har: * Tidigare erfarenhet av CAD-konstruktion inom vatten, bro eller liknande som bedöms relevant för tjänsten * Tidigare erfarenhet av stål- och betongkonstruktion med inriktning mot större anläggningar Vem är du som person? För att lyckas och framförallt trivas i denna roll tror vi att du uppskattar att lösa problem och ser dig själv som en problemlösare. Du är någon som frodas i en miljö där du får ta mycket eget ansvar och får utrymme för egna initiativ, detta med tanke på att Vattenbyggnad är ett bolag som värdesätter sina medarbetares egna erfarenheter och utveckling. Då Vattenbyggnad till viss del samarbetar i tvärfunktionella team tror vi även att du är en lagspelare som uppskattar ett transparent och prestigelöst samarbete. Vi tror även att du uppskattar en varierande vardag där arbetsuppgifter kan ändras från en dag till en annan. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vattenbyggnad specialiserar sig på entreprenader och utredningar i vatten och arbetar i hela kedjan- från förstudie till färdigt projekt. Bolaget utför underhållsarbeten, byggentreprenader och miljöanpassningar i och omkring dammar, vattenkraftverk samt angränsande vattenmiljöer.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Erfaren redovisningsekonom till Holmstedt & Partner
Academic Work Sweden AB
Redovisningsekonomer

Är du en slipad redovisningsekonom med erfarenhet av bland annat redovisning och årsbokslut? Har du tröttnat på att varje dag göra samma sak och känner att du vill ha nya utmaningar med varierande arbetsuppgifter? Då har du hittat rätt. Vi hjälper Holmstedt & Partner att hitta deras nästa kollega! OM TJÄNSTEN Som redovisningsekonom hos Holmstedt & Partner får du en central roll i hanteringen av redovisningen för flera av deras finansbolag. I din roll kommer du arbeta brett med avräkningar, fakturahantering och löpande avstämningar. Du kommer även att få ta ett stort ansvar för dokumenthantering, fördjupa dina kunskaper inom olika ränteberäkningar och utvecklas vidare inom årsbokslutsarbete. Det är viktigt att vara självgående i rollen då du ansvarar för stora delar av det ekonomiska arbetet. Majoriteten av arbetet sker i Microsoft 365 Business Central och löpande bokföring i Fortnox. På Holmstedt & Partner blir en del av ett sammansvetsat team med högt i tak och en positiv arbetskultur. Du erbjuds - Ett flexibelt arbete med mycket frihet - Att ingå i ett trevligt team och ha ett eget kontor - Möjligheten att påverka och förbättra arbetsprocesser - En bred och formbar roll med utvecklingsmöjligheter - En dedikerad konsultchef från Academic Work ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Löpande bokföring * Uppföljning och avstämning av lån och räntor * Hantering av leverantörsfakturor * Fakturabelåning * Hantera in- och avbetalningsplaner * Årsbokslut VI SÖKER DIG SOM * Har mycket erfarenhet av rollen som redovisningsekonom * Är flytande i svenska och grundläggande i engelska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet * Har erfarenhet av årsbokslut Samtliga av ovan krav ska tydligt finnas med i din ansökan. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av lönehantering - Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Stresstolerant - Ordningsam - Ansvarstagande - Målmedveten Övrigt - Start: Omgående men med hänsyn till eventuell uppsägningstid - Omfattning: 50% med chans till större omfattning. Uppdraget sträcker sig 1 år framåt med möjlighet till förlängning. - Placering: Örebro Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om Holmstedt & Parner HÄR.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Utbilda dig till Instrumentingenjör hos Rejlers!
Professionals Nord Örebro AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Är du redan instrumentingenjör och på jakt efter nya utmaningar? Eller är du kanske automationselektriker med några års erfarenhet och vill ta steget in i rollen som instrumentingenjör? För dig som har viljan och drivet erbjuder Rejlers dig den utbildning och verktyg som krävs för att ta dig an rollen som instrumentingenjör. Låter detta intressant? Ta då chansen och sök idag! Information om tjänsten Rejlers är ett erkänt starkt kompetensföretag med lång tradition av att driva och genomföra komplexa industriella projekt. I region mitt är de duktiga på många saker, bland annat projektledning, mekanikkonstruktion, automation, el-konstruktion och process- och anläggning. De arbetar med projekt som ligger i teknikens absoluta framkant hos några av tekniksveriges mest spännande kunder! Områden som elektrifiering, energilagring och solenergi är exempel på ny teknik där Rejlers team spelar en viktig roll med stort inflytande. Professionals Nord söker för Rejlers räkning en Instrumentingenjör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Rejlers under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Rejlers önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds • CAD-utbildning och de verktyg som krävs för att ta dig an rollen som instrumentingenjör• En öppen och välkomnande atmosfär, samtidigt som du arbetar i en verksamhet som präglas av nyfikenhet, förändring och glädje. För Rejlers är det viktigt att ha kul på jobbet!• Möjligheten att fortsätta utvecklas i din roll med en verksamhet i ryggen som uppmuntrar till att lära, utveckla och hjälpa varandra Arbetsuppgifter I rollen som instrumentingenjör hos Rejlers ansvarar du för att skapa och upprätthålla hög prestanda och produktivitet i deras kunders anläggningar. Du är med i hela kedjan, från förfrågningsunderlag till idrifttagning, där du förutom konstruktionsarbete stöttar med uppdragsledning, offertarbeten och kontakt med kunder. Du bidrar till hög kvalitet inom instrument- och automationsdisciplinen i Rejlers industrikunders projekt. Exempel på vidare arbetsuppgifter är:• Utredning, förstudier, förprojekt och genomförande projekt samt idriftagningar• Projektering av styr- och reglersystem• Konstruktion och framtagning av detaljritningar• ATEX och SIL konstruktion• Fältbussteknik samt PLC/DCS-system • Kalkyler och tekniska beskrivningar • Fältinstallationer • Delta i offertarbeten och löpande kundrelationer • Delta i försäljning som teknikstöd och möten med kund och underleverantörer Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning eller arbetat dig till motsvarande kunskap. Vi ser gärna att du har något eller några års erfarenhet inom området. Då Rejlers är verksamma inom processindustrin, process-, energi-, olja & gas- och petrokemiindustri är det även meriterande om du har erfarenhet av instrumentering från de områdena. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Rejlers. Du är noggrann och prestigelös i ditt arbete. Vidare är du lyhörd och trivs i en lärande miljö där man lär sig och tar hjälp av varandra. START: Enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: ÖrebroURVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

14 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juli 2025
Extrajobb som telefonintervjuare till AQ Analys!

Är du studerande och vill tjäna lite extra pengar? Har du lätt för att knyta kontakt med andra människor? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten som telefonintervjuare hos AQ Analys! Information om tjänsten Professionals Nord söker för AQ Analys räkning dig som kan vara flexibel och gå in i rollen som intervjuare. Uppdraget är förlagt måndag-fredag 08:00-17:00 mellan veckorna 36–38, men med en flexibilitet i schemat så det går att kombinera med studier. För att ge dig rätt förutsättningar under uppdraget kommer en introduktion äga rum v.35, där du förväntas vara på plats en eftermiddag.   Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos AQ Analys. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och AQ Analys önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Arbetsuppgifter I rollen som intervjuare utgår du från AQ Analys kontor och genomför en kundundersökning i form av telefonintervjuer. Vi söker dig som • Studerar eftergymnasial utbildning på minst 50%• Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som telefonintervjuare hos AQ Analys. Eftersom arbetet till stor del sker självständigt över telefon är det viktigt att du är ansvarstagande, målinriktad och har en god förmåga att motivera dig själv. Du trivs med att kommunicera med olika människor och känner dig bekväm i att föra professionella samtal via telefon. Har du tidigare erfarenhet av att genomföra telefonintervjuer är det meriterande och ses som ett extra plus. START: Augusti, vecka.35STAD: ÖrebroURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

14 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juli 2025
Elmätartekniker till Eltel!
MTX Rekrytering & Bemanning AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Att arbeta hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga och kollegor och jag gillar friheten i arbetet ! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär felsökning och installation av kategori-1 mätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Arbetsområdet är stora delar av Mellansverige. Arbete i norra Sverige förekommer också. Du utgår hemifrån eller från det boendet vi tillhandahåller på arbetsorten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente. Arbetet är förlagt enligt rotationsschema, där du arbetar varannan vecka och är ledig varannan. Arbete enligt andra scheman förekommer också. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt • Möjlighet till arbete i rotationsschema med långa perioder ledighet mellan arbetsveckorna. Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Start: Juli 2025 Placering: Resjobb, placeringen varierar. Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Omfattning: Heltid. Projektet beräknas pågå till årsskiftet 25/26. Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
MAX Lillån söker medarbetare
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

14 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent till härlig 18 årig kille i Arboga
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Assistans AB! SAAND Assistans är verksam inom personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Sundsvall Uppsala, Solna och Örebro med huvudkontoret i Linköping. ********************** Vi söker dig som vill arbeta deltid, ca 40-80%, under eftermiddag/kväll på vardagar och varannan helg hos en äventyrslysten och humoristisk kille i behov av ett lugnt och pedagogiskt bemötande. Killen har ett stort omvårdnadsbehov där han behöver hjälp med allt ifrån toalettbesök och hygien till aktivering under eftermiddagarna. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på nöjen och evenemang.  Arbetet innebär att du som assistent ska stödja och motivera uppdragsgivaren genom dagen. Killens dagar ska fyllas med aktiviteter såsom att exempelvis besöka badhus, lyssna på musik, öva på ord, siffror och sånger, promenader och lek. Som person behöver du vara positiv, humoristisk, ordningsam, van vid att ta egna initiativ, vara tålmodig samt brinna för att hjälpa andra. Du får gärna ha erfarenhet av personlig assistans eller omsorgsarbete men det är inget krav, den största vikten läggs vid personkemin. I arbetet ingår vissa tunga förflyttningar så att du bör ha en god grundfysik samt känna att du klarar av att hantera kroppsvätskor. Du ska vara rökfri (krav) och det är krav att du har körkort och tillgång till bil då pojken kan befinna sig på annan ort där kollektivtrafik inte fungerar. Din ålder bör vara ca 25-45 år och för att kommunikationen mellan dig och uppdragsgivaren skall fungera måste du behärska svenska språket i tal och skrift. Det är önskvärt att du har ett långsiktigt tänk kring din anställning och att du kan arbeta extra vid behov. Utdrag från belastningsregistret är ett krav.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025