Vi söker nu operationssjuksköterskor till vårt team på operationsavdelningen, USÖ. Här arbetar positiva, framåtsträvande, kompetenta och väldigt engagerade medarbetare i professionella team med omväxlande arbetsuppgifter i en trevlig miljö. Hos oss får du möjlighet att påverka och utmana traditionella arbetssätt för att utveckla verksamheten för patienterna. Vårt uppdrag är stort och täcker in områden inom allmän kirurgi, Gynekologi/obstetrik, neurokirurgi akut/trauma samt ortopedi/handkirurgi. Nu söker vi operationssjuksköterskor främst till ortopedi/handkirurg sektionen. På jourtid servar vi även öron/plastik/käk/ och urologoperation. Verksamhetsområde ortopedi och handkirurgi bedriver universitetssjukvård samt klinisk forskning vid länets tre sjukhus, Universitetssjukhuset Örebro, Karlskoga lasarett och Lindesbergs lasarett. Verksamhetsområdet bedriver vård inom hela det ortopediska området inklusive högspecialiserad vård. Inom området pågår en omfattande omstrukturering i syfte att förbättra tillgänglighet, kvalitet och kostnadseffektivitet. Uppbyggnaden av en klinisk forskningsenhet är ett viktigt led i utvecklingsarbetet. Universitetssjukhuset Örebro (USÖ) är ett av länets tre akutsjukhus där vi bedriver avancerad sjukvård, forskning och utbildning. Både 2020 och 2019 mottog USÖ tidningen Dagens Medicins prestigefyllda utmärkelse Bästa universitetssjukhus. USÖ vann den tyngsta kategorin medicinsk kvalitet, hade bästa resultat i kategorin tillgänglighet, ekonomi, samt kategorin att undvika trycksår och överbeläggningar. USÖ toppar också resultatet i områdena hjärta, njursvikt och kärlkirurgi. USÖ har cirka 3500 anställda. Vi som arbetar här är mycket stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på samarbete, utveckling och professionalism. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Operationssjuksköterskor Kirurgoperation, ortopedi/handkirurgi USÖ Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som operationssjuksköterska på en operationsavdelning. Helg och kvällsarbete samt viss beredskapstjänstgöring ingår. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker dig som har specialistutbildning inom operationssjukvård och gärna med tidigare erfarenhet av ortopedi/handkirurgi. Som person bidrar du med ett stort engagemang och vill delta i utvecklingen av en verksamhet i förändring. Vi ser gärna att du på ett positivt sätt ser fördelar med förändringar, verka för ett gott samarbetsklimat, stimuleras av utmaningar och vill arbeta aktivt för samarbete inom och mellan våra operationsavdelningar. Förmåga att kunna arbeta flexibelt och självständigt, ta eget initiativ och ansvar utifrån operationssjuksköterskans kunskapsområde är betydelsefullt. Detsamma gäller samarbetsförmåga och personlig lämplighet då du kommer att arbeta i ett tvärprofessionellt team. Ansökan Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden så vänta inte med att söka. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Om tjänsten Nu söker vi en Controller till en myndighet i Örebro. Du kommer att tillhöra ekonomienheten, som är centralt placerad inom verksamhetsområdet Stöd och Styrning som bland annat ger stöd inom ekonomistyrning, ekonomiadministration, verksamhetsstyrning, inköp, avtalsfrågor och e-handel. Arbetsuppgifterna inkluderar även budget- och prognosarbete samt andra sedvanliga uppgifter för en controller. Förekommande arbetsuppgifter: - Budget och prognosarbete för myndigheten och dess stödenheter - Analys och uppföljning samt vissa ekonomiska utredningar - Rådgivning och stöd till rektorer (skolverksamhet) och enhetschefer inom stödverksamhet - Ekonomiadministration som omföringar, kontroller av felkonteringar, hantering av bidragsmedel. Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som controller är ett konsultuppdrag med en omfattning på 80–100 % per månad. Uppdraget påbörjas den 18 augusti och beräknas pågå till och med den 31 januari 2026. Arbetet utförs på plats i myndighetens lokaler i Örebro Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Genomgått utbildning inom aktuellt område • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som controller • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView, Insikt och Power BI) • Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.) • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-14. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Do you want to be part of shaping the technical solutions of the future in sustainable production? We are now looking for a Technical Specialist for a six-month consulting assignment via Arho, with a strong possibility of direct employment with the client after the assignment ends. About the assignment: You will be working with a leading manufacturer of natural scented candles, diffusers, and eco-friendly home fragrance products – an innovative and sustainable company with a global reach. The company is based in Sweden and provides high-quality, customizable products to well-known brands around the world. About the role: As a Technical Specialist, you will play a key role in driving technical development within production – both strategically and operationally. You will be involved in automation projects, technical procurement, machinery investments, and training of technical staff. The role includes close collaboration with management and production to support improvements and investments in new technology. Your responsibilities include: Providing technical expertise in the procurement of equipment, automation, and machinery Leading and managing projects within automation, robotics, and new machinery Offering technical support during escalation of production issues Training production technicians and process operators in technical equipment Developing technical specifications and requirements together with suppliers Identifying improvement opportunities within production technology and automation Supporting management with technical analyses, business insights, and investment proposals We are looking for someone who has: A few years of experience in technical project management, automation, or machinery development Experience working on projects involving both suppliers and internal stakeholders Knowledge of production technology, robotics, and automation systems Experience with technical procurement and writing technical specifications Strong communication skills in both Swedish and English Meritorious qualifications: Technical education in mechanical engineering, automation, or similar Background in the manufacturing industry Experience training technical staff Ability to work both strategically and hands-on Who you are: You are solution-oriented and analytical, with the ability to see technical challenges as opportunities for improvement. You work in a structured and independent manner but also thrive in collaboration with others. You are comfortable communicating with both technical and non-technical stakeholders. You have a genuine interest in the role of technology in creating more sustainable and efficient production. About us: Arho is an established, tech-focused company with deep expertise in automation, robotics, and technical consulting solutions. We collaborate with some of Sweden's most innovative industrial companies, helping our clients grow by providing the right competence in the right place. As a consultant with us, you will enjoy a secure employment, the opportunity to influence your own development, and access to a broad network within the industry. This assignment is part of a long-term initiative – with strong potential for continued employment with the client after six months. Details: Start: According to agreement Scope: Full-time, consulting assignment via Arho (6 months) Location: Örebro Opportunity for permanent employment with the client after the assignment ends Is this your next challenge? Submit your application today – selection is ongoing!
Vill du vara med och forma framtidens tekniska lösningar inom hållbar produktion? Vi söker nu en Teknisk Specialist till ett konsultuppdrag på sex månader via oss på Arho, med mycket goda möjligheter till direktanställning hos kunden efter uppdragets slut. Om uppdraget: Du kommer att arbeta hos en ledande tillverkare av naturliga doftljus, diffusers och miljövänliga hemdoftsprodukter. Det är en innovativ och hållbar aktör med global räckvidd. Företaget är baserat i Sverige och erbjuder högkvalitativa, anpassningsbara produkter till välkända varumärken världen över. Om rollen: Som Teknisk Specialist kommer du att ha en central roll i produktionens teknikutveckling, både strategiskt och operativt. Du arbetar med automationsprojekt, teknisk upphandling, maskininvesteringar samt utbildning av teknisk personal. Rollen innebär nära samarbete med ledning och produktion för att driva förbättringar och investeringar i ny teknik. Dina arbetsuppgifter: Bidra med teknisk kompetens vid upphandling av utrustning, automation och maskiner Leda och driva projekt inom automation, robotik och ny maskinutrustning Vara teknisk support vid eskalering av produktionsproblem Träna produktionstekniker och processoperatörer i teknisk utrustning Ta fram tekniska specifikationer och krav tillsammans med leverantörer Identifiera förbättringsmöjligheter i produktionens teknik och automation Stötta ledningen med tekniska analyser, affärsunderlag och investeringsförslag Vi söker dig som har: Några års erfarenhet inom teknisk projektledning, automation eller maskinutveckling Erfarenhet av att arbeta i projekt mellan leverantörer och interna intressenter Kunskap om produktionsteknik, robotik och automationssystem Erfarenhet av tekniska upphandlingar och att skriva kravspecifikationer God kommunikationsförmåga i både svenska och engelska Meriterande: Teknisk utbildning inom exempelvis maskinteknik, automation eller liknande Bakgrund inom tillverkningsindustrin Erfarenhet av att utbilda teknisk personal Förmåga att arbeta både strategiskt och hands-on Som person är du: Som person är du lösningsorienterad och analytisk, med förmåga att se tekniska utmaningar som möjligheter till förbättring. Du arbetar strukturerat och självständigt, men trivs också i samarbete med andra och är van vid att kommunicera med både tekniska och icke-tekniska intressenter. Du har ett genuint intresse för teknikens roll i en mer hållbar och effektiv produktion. Om oss: Arho är ett etablerat och teknikorienterat företag med djup expertis inom automation, robotteknik och tekniska konsultlösningar. Vi samarbetar med några av Sveriges mest innovativa industriföretag och hjälper våra kunder att växa genom rätt kompetens på rätt plats. Som konsult hos oss får du en trygg anställning, möjlighet att påverka din egen utveckling och tillgång till ett brett nätverk i industrin. Det aktuella uppdraget är en del av en långsiktig satsning – med goda chanser till fortsatt anställning hos kunden efter sex månader. Villkor: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, konsultuppdrag via Arho (6 månader) Plats: Örebro Möjlighet till fast anställning hos kund efter uppdragets slut Är det här din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande.
Om tjänsten Som CE-chaufför hos Dagabs logistikcenter i Örebro säkerställer du att matvaror kommer ut i tid och med bra kvalitet till deras butiker runt om i landet. Då det är mycket viktigt att butikerna får bästa service så deras hyllor aldrig står tomma är det viktigt att det dagliga arbetet sker med hög effektivitet och kvalitet. Då du kommer vara en del av ett stort logistikflöde med många aktörer och olika utmaningar är det extra viktigt att hålla tidspassning, följa säkerhets- och ordningsregler. Vi vill att du ska vara en del i att skapa en effektiv och säker arbetsplats och få rätt förutsättningar att trivas idag och imorgon. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som CE-chaufför hos Dagab är de huvudsakliga arbetsuppgifterna: Lasta och lossa varor på och från lastbilen Leverera rätt varor i rätt tid till Axfoods butiker På sikt kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella. Start för tjänsten: Måndag 21:a juli 2025 Anställningsform: Visstidsanställning på heltid fram till och med fredag 15:e augusti 2025 - MED MYCKET GODA MÖJLIGHETER TILL FÖRLÄNGNING OCH TILLVIDAREANSTÄLLNING. Adress till arbetsplats: Handelsgatan 5, 702 27 Örebro Om Dagab Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl.a. Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med! Krav och egenskaperKrav CE-körkort Giltigt YKB (Yrkesförarkompetensbevis) God svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete som CE-chaufför, eller liknande roll Egenskaper Du har en positiv inställning och gillar att ta ansvar, oavsett om det handlar om att respektera tider, hålla god kvalitet eller nå uppsatta mål. I rollen som chaufför är det viktigt att du trivs i att arbeta självständigt, då under stora delar av arbetsdagen arbetar ensam och med begränsade sociala kontakter. Det är en fördel om du har en god fysik och att tar hand om din hälsa, då detta arbete kan vara fysiskt krävande. Det är också viktigt att du bidrar till god stämning på arbetsplatsen och kommer överens med kollegor, detta oavsett skilda perspektiv, kulturer, bakgrunder och språk. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön/förmåner Lön: Enligt kollektivavtal och här följs Lager & E-handelsavtalet. Lönen är GFL-lön (GFL = din ersättning baseras på snittet av alla som arbetar i samma roll på Transportavdelningen). OB- och övertidsersättning tillkommer i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Ansökning sker direkt via annonsen. Nästa steg kommer vara en juridisk bakgrundskontroll via Fortcheck. Därefter genomförs referenstagning digitalt med hjälp av Refensa. Efter denna digitala process är nästa steg att en intervju. Drogtester tillämpas i samband med rekryteringen och eftersom Dagab värnar extra mycket om goda arbetsmiljöförhållanden utförs slumpvisa drogtester på arbetsplatsen. Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Hemsida: www.marketpeople.se
Arbetsbeskrivning Vi söker innesäljare! Vill du vara en del av en innovativ industribransch där kvalitet, hållbarhet och teknik står i fokus. Som innesäljare hos vår kund får du en varierad roll i ett bolag som utvecklas snabbt – du har kontakt med kunder, produktion, teknikavdelning, säljare, lager och logistik varje dag. Det är en perfekt tjänst för dig som gillar struktur, problemlösning och att bygga relationer – både lokalt och internationellt. Vi söker en engagerad och självgående innesäljare som trivs i en kommunikativ roll med många kontaktytor. Här får du vara en viktig del i försäljningskedjan – från offert till order och vidare mot nöjda kunder över hela världen. Är det du? Vänta inte med att söka! Annonsen ligger över sommaren och urval kan komma att ske under sommaren. Arbetet är förlagt dagtid på kontoret i Örebro. Uppdraget väntas starta eftersommaren, med goda möjligheter till att övergå i anställning hos kunden efter 6 månader som konsult. om ansökan. Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-08-03. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. personligt brev för ansökningsprocessen. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. Ansvarsområden Som innesäljare hos kunden är du navet mellan kund, teknikavdelning, utesäljare, och produktion. Du: Hanterar orderregistrering, offerter och leveransbevakning Har daglig kontakt med produktion och lager Supportar våra affärsutvecklare i vårt tillväxtarbete Har eget kundansvar och daglig kontakt med kunder via telefon och mejl Hanterar logistik- och tekniska frågor Arbetar flexibelt med att backa upp kollegor vid behov Får ta hand om specialförfrågningar och hitta lösningar i realtid Kvalifikationer Du är noggrann, serviceinriktad och van att arbeta digitalt. Du trivs när det händer mycket och har förmåga att hålla många trådar i luften. Vi söker dig som: Har erfarenhet av kundservice och försäljning Har god datorvana – du jobbar huvudsakligen digitalt Har mycket goda kunskaper i engelska, framför allt i skrift Är van att jobba med många kontaktytor – internt och externt Är flexibel, lösningsorienterad och strukturerad Meriterande men inget krav: Erfarenhet från industri, försäljning eller logistik Tekniskt kunnig och tekniskt intresserad Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Vi erbjuder dig nu en ledig tjänst till dig som söker en ny utmaning i rollen som Personlig assistent genom att få chansen att medverka till en bättre vardag för en vuxen man boende mellan Örebro och Karlskoga! Tjänsten på heltid, dag, kväll och helg. enligt överenskommelse. Du får här möjligheten att göra skillnad i denna mans liv! Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik. Arbetsuppgifterna kan vara väldigt varierande och innebär personlig assistans i och utanför hemmet i form av personlig hygien, matlagning, städning, fritidsaktiviteter. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Arbetstiderna är förlagda dagar, kvällar och helger på löpande schema. Men du behöver även vara beredd att kunna hoppa in med kort framförhållning vid behov pga sjukdom o dyl. Arbetet kan även innebära kortare och längre resor tillsammans med brukaren. Du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför otroligt viktigt att ha en god arbetsmoral, där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Vi ser även att du är tillgänglig under sommaren. VEM SÖKER VI? Du är djurvän, har arbetsglädje och har en humanistisk grundsyn. Du är rak i kommunikationen och ärlig. Du är ansvarsfull och snabbtänkt i olika vardagliga situationer samt initiativrik och självständig. Om du har någon form av akademisk erfarenhet eller bakgrund är ett plus för tjänsten och som extrapersonal passar det utmärkt om du är studerande och blivande socionom, beteendevetare och liknande som ser detta som ett bra tillfälle att arbeta extra eller vid behov. Goda kunskaper inom data, hantera Windows, Word och liknande program ses som mycket meriterande. Du måste kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktig samt inneha körkort och egen bil. Mer detaljerad information följer vid en eventuell arbetsintervju. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet har vi därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Rekrytering kommer påbörjas under ansökningsprocessen så vänta inte med att ansöka! Ange referensnummer MP25 i mejlets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.
Är du sjuksköterska eller psykiatrisjuksköterska i jakt på ett spännande uppdrag med omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter? Trivs du med ett patientnära arbete med många kontaktytor? Då har vi den perfekta tjänsten för dig här hos oss på psykosvårdens avdelning på Karlahuset! Vi är en psykiatrisk vårdavdelning för patienter med psykossjukdom. Avdelningen har 14 vårdplatser och finns på Karlahuset i Örebro, på bekvämt avstånd till centrum, samt buss- och tågförbindelser. Vi har god sammanhållning i arbetslaget och vi samarbetar tätt med psykosvårdens öppenvårdsmottagningar och med rättspsykiatrin som också har verksamhet i huset. Vi har även ett nära samarbete med övriga psykiatriska vårdavdelningar i länet samt med kommunernas socialpsykiatri. Vi har implementerat Safewards som arbetssätt på avdelningen, vilket är en del av ett större forskningsprojekt som just nu pågår i slutenvården. Avdelning 1 är en del av verksamhetsområde Specialistpsykiatrin. Avdelningen finns på Karlahuset på väster i Örebro. Där ligger också öppenvården som också tillhör Specialistpsykiatrin. Tillsammans är vi runt 70 medarbetare som arbetar med gemensamma processer och mål. Vi arbetar i multiprofessionella team utifrån en helhetssyn på människan och anpassar vårdinsatserna till patientens behov och förutsättningar. Vi jobbar för att främja närståendes delaktighet i vården. Psykiatrin i Region Örebro län är en specialistverksamhet indelad i fyra verksamhetsområden alla med stort fokus på etik, samverkan och utveckling samt med en väl fungerande utbildnings- och forskningsmiljö. Tillsammans är vi ungefär 900 medarbetare. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Sjuksköterska natt, psykosvårdens avdelning, Karlahuset Arbetsuppgifter Vården är personcentrerad med patienten i fokus och som sjuksköterska är du den i teamet som är ansvarig för den psykiatriska omvårdnaden i patientens behandling. Du behöver kunna arbeta både självständigt och i team samt vara flexibel och ha förmåga att uppmärksamma och formulera de specifika behov inom ditt område som finns kring varje enskild patient. I arbetsuppgifterna ingår att koppla avdelning 9 nattetid som är en rättspsykiatrisk avdelning med patienter som befinner sig i utslussningsfas. Där jobbar rutinerade skötare som du samarbetar med och det finns även sjuksköterska i tjänst på Mellringe som man kan kontakta. Ni kommer vara två sjuksköterskor i tjänst och rollen som arbetsledare kommer vara tydlig. Bland annat ingår läkemedelsadministrering, dokumentation, psykiatrisk omvårdnad och behandlingsarbete. Du förväntas även att bidra till verksamhetens utveckling och ta ansvar för att förbättra de delar av vården du ansvarar för och även dig själv genom olika utbildningar. Övrig information Då vi inom Psykiatrin värnar om våra patienter och värderar patientsäkerheten högt, kommer vi i samband med rekryteringen att begära utdrag ur misstanke- och belastningsregister från Rikspolisstyrelsen. Mer att läsa om misstanke- och belastningsregister finns i SFS 1999:1135 och SFS 1999:1134. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Sjuksköterska eller specialistsjuksköterska med inriktning mot psykiatri. Vi söker dig som tycker om att arbeta nära patienterna och som har patientens bästa för ögonen och som har förmåga att utforma omvårdnaden efter patientens behov och utgå från ett helhetsperspektiv och se både patient och närstående i deras livssituation. Erfarenhet av psykiatri är meriterande men inte avgörande. Arbetet på avdelningen bygger på engagemang, lyhördhet, en positiv grundinställning och en god kollegial gemenskap, vilket ställer krav på samarbetsförmåga och social kompetens. Teamarbete utgör en grund i arbetet. Introduktionen anpassas efter dina behov och vi ser till att du får möjlighet att få den kompetens som du kommer behöva på avdelningen. Ansökan Intervjuer sker fortlöpande. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Är du en praktiskt lagd allt-i-allo som trivs i rollen som underhållstekniker? Har du erfarenhet av industriell drift och vill bli en del av ett mindre, sammansvetsat team? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig! Lekebergs Smådjurskremering söker nu en underhållstekniker till vår anläggning i Fjugesta. Som underhållstekniker kommer du att ha ett helhetsansvar för drift och underhåll av den tekniska anläggningen. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor i en verksamhet som genomsyras av omtanke, respekt och professionalism. För att trivas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av drift och underhåll inom industriell verksamhet Grundläggande elkunskaper Automationskompetens är meriterande, då vissa programmeringsuppgifter kan ingå Svetskunskaper är ett plus Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift Du erbjuds: Utvecklande roll där du får möjlighet att växa med ansvar En arbetsplats med hjärta, värme och stor passion för det de gör Ett hjälpsamt och sammansvetsat team som stöttar varandra och arbetar tillsammans Om Lekebergs Smådjurskremering AB Lekebergs Smådjurskremering samarbetar med djurkliniker och djursjukhus i Mellansverige, inklusive Stockholm och Göteborg. Tillsammans ombesörjer vi den sista vilan för sällskapsdjur. Är du intresserad och vill veta mer? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar arbetsgivaren med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!
JENSEN gymnasium Örebro finns i ljusa, fräscha lokaler högst upp i lokaler vid Stortorget i centrala Örebro. Vi är främst ett teoretiskt gymnasium och erbjuder ekonomiskt-, naturvetenskapligt- och samhällsvetenskapligt program med två olika inriktningar. Vi söker nu en lärare i kriminologi, som precis som vi brinner för kunskap och bildning! Ta chansen att få jobba på en skola med hög stabilitet och kompetenta kollegor som trivs på sitt jobb! Träning för verkligheten och bildning är målet, är den röda tråden i hur vi utbildar våra elever. Vi har fokus på litteratur, läsande och skrivande som krävs för högre studier. Vi jobbar för att våra elever ska nå en hög kunskapsnivå och utveckla sitt tänkande - att tänka fritt och tänka stort - det är bildning för oss! Här får eleverna träning för verkligheten genom profilinfärgning i olika ämnen samt case tagna från verkligheten. På JENSEN gymnasium håller vi hög kvalitet, vilket bekräftas i Skolinspektionens kvalitetsgranskningar. Vår företagskultur präglas av höga ambitioner, professionalitet, hälsoprofil och även en uttalad dresscode. Vi har en positiv teamkänsla där alla medarbetare bidrar i att ta ansvar för helheten. På vår senaste nationella medarbetarenkät rekommenderar hela 92% JENSEN som arbetsplats! Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig gymnasielärare i kriminologi och juridik. Du är mycket kunnig i dina ämnen och drivs av att få lära ut dem till andra. Som person har du, precis som vi, ett stort engagemang för att utvecklas. Du trivs med att arbeta teaminriktat. Du är strukturerad, drivande och gillar att vara en tydlig ledare i klassrummet. Eftersom vi har en tydlig hälsoprofil är du troligtvis inne på samma spår. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, start enligt överenskommelse. För den här tjänsten tillämpar vi ferietjänst och sex månader provanställning. Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt kan tyvärr ej behandlas. Urval sker löpande, därför vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Inom gymnasieskolan måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget görs via polisen.se Första steget i vår rekryteringsprocess är att genomföra två arbetspsykologiska tester. Testlänkar skickas på mail direkt efter inskickad ansökan och du får återkoppling på testerna direkt efter att du har genomfört dem. Kontaktuppgifter Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta Rektor Sara Zandi på mobilnummer: 072-251 48 61 eller mail [email protected] Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss här! Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer