Platschef till Mosåsfabriken, Hasselfors Garden, Kekkilä-BVB

Hasselfors Garden AB är en del av Kekkilä-BVB, Europas ledande aktör inom odlingssubstrat. I dag exporterar vi växtsubstrat för professionella växthusodlare till över 100 länder. Till konsument och grönytebranschen erbjuder vi rådgivning, växtsubstrat och jord i Norden och Centraleuropa. Som ett led i att vara ett självklart val för våra kunder har Kekkilä-BVB satt hållbarhet främst i hela konsumtionskedjan. Företagets slogan ”Care for life” visar hur våra odlingssubstrat möjliggör matproduktion, gröna städer och hållbar odling. Kekkilä-BVB är marknadsledare i Norden med kända varumärken som Kekkilä Garden och Hasselfors Garden. Kekkilä-BVB är en del av Neova Group, läs mer om Kekkilä-BVB på https://www.kekkila-bvb.com/. För Hasselfors Gardens räkning så började allt år 1603 i Hasselfors, Närke. Företaget har en lång och gedigen historia som gör oss till ett av de tio äldsta företagen i Sverige. Besök oss och läs mer på https://www.hasselforsgarden.se/. Våra värderingar är: Fokus på kundframgång, Lyckas tillsammans, Mod att förnya och Förtroende genom respekt. Vi söker nu en platschef till Mosås! Vi söker nu en platschef till fabriken i Mosås. Som platschef i Mosås kommer du att få vara en stor del av att driva och utveckla fabriken tillsammans med dina kollegor. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för personal, budget och resultat samt leverera och följa upp uppsatta mål för Hasselfors Garden. I denna roll får du möjlighet till att arbeta såväl operativ som strategiskt. Rollen innebär också att du har en stark inverkan på företagets tillväxt och lönsamhet samt ett stort ansvar över att ge stöd till andra i strävan att uppnå gruppens mål. Antalet anställda i fabriken varierar och du kan komma att ansvara från 20-30 medarbetare beroende på säsong, därför tillkommer ansvar för rekrytering i perioder. På plats i Mosås har du din produktionskoordinator, underhållskoordinator, kvalitetsspecialist och närmsta kollegor till hjälp, utöver det har du din egen chef samt platscheferna i våra fabriker i Perstorp, Skåne samt Parkano, Finland som stöd. Hasselfors Garden erbjuder ett intressant och utmanade arbete samt en verksamhetsnära roll i en global organisation med många kompetenta kollegor och ett givande erfarenhetsbyte. Företagskulturen på Hasselfors Garden präglas av prestigelöshet och en trevlig atmosfär. Här erbjuds du ett helhjärtat stöd från dag 1 för att du ska lyckas och trivas i din nya roll! Vem vi söker Vi söker dig som utövar ett situationsanpassat ledarskap och tror på dig själv i din ledarroll. Du har god erfarenhet från produktion, flöden och processer. Som platschef har du ett helhetsansvar för anläggningen, personal, arbetsmiljö och miljöaspekter. Platschefen ansvarar för säkerhet, produktionsresultat och kvalitet, kostnadseffektivitet och produktivitet. Goda kunskaper i engelska är ett krav för att lyckas i denna roll då du kommer att ha mycket kontakt med andra länder inom gruppen. Som person är du inspirerande och kommunikativ. Du är driven och motiveras av att arbeta mot satta mål. Du arbetar strukturerat och metodisk för att nå målen. Vidare ser vi att du är analytisk och att du söker förståelse för hur processer fungerar. Du vill utvecklas och strävar alltid framåt. Vi ser att du som person framförallt har ett ödmjukt och prestigelöst sätt att lyssna in verksamhetens behov. Du förväntas vara aktiv och initiativtagande och får gärna bidra och föra fram dina egna synpunkter så att vi tillsammans bidrar med varandras kompetenser. Arbetsuppgifter: Planering av verksamheten Budgetering, långsiktig planering, planering av processutveckling, riskhantering för anläggningar, kontinuerlig förbättring av verksamhetens kvalitet, kostnadseffektivitet och produktivitet. Personalhantering och ledarskap Resurs- och kompetensplanering, hälsa, säkerhet och välbefinnande på arbetsplatsen, anställningsavtal och anställningsvillkor, bas för löneberäkning (arbetare), relationer med arbetstagarrepresentanter. HR finns med som stöd. Daglig verksamhet Kvalitetsproduktion med inriktning på kundnöjdhet, även enligt ISO-standarder, underhållsrelaterad verksamhet, råmaterial och materialinköp, torvsamarbete med Neova, anläggningssamarbeten med externa intressenter. För att vara framgångsrik i denna roll är det bra att ha: Du har arbetat som chef eller ledare i några år, du trivs i ett varierat arbete och du har erfarenhet av Lean och 5S. Goda kunskaper i Engelska, både i skrift och tal. Goda kunskaper i Excel. Körkort är ett krav. Vi ser också gärna att: Ditt fokus ligger på ledarskap, genom att bland annat; Förser teamet med en tydlig känsla av riktning, inspirerar och samordnar andra och håller dem fokuserade på målen. Följer företagets regler och förfaranden; genomför planer med engagemang och beslutsamhet; uppnår resultat av hög kvalitet. Använder ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt, planerar framåt, fastställer tydliga prioriteringar och fördelar resurser effektivt. Skapar en stabil och betryggande arbetsatmosfär; stöder och uppmuntrar teamet i svåra tider; är bestämd och pålitlig. Om anställningen Tillsvidare anställning, vi tillämpar 6 månaders tidsbegränsad anställning (provanställning) innan avtal för tillsvidareanställning. Heltid. Månadslön. Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Hasselfors Gardens fabrik i Mosås, Näset 207. Är du den vi söker? Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, senast 9 juni 2024. Du ansöker här! Har du frågor? Har du frågor som inte besvaras av annonsen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jyri Kaplin på [email protected] alternativt HR-chef Mathilda Tholster på [email protected].

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Platschef Byggservice

Platschef Byggservice Vi söker en platschef för Byggservice med ett starkt engagemang för personal och affär. Brinner du för utveckla din personal och den marknad du verkar inom kan detta vara rollen för dig! Som platschef vågar du tänka utanför de befintliga ramarna och får samtidigt med dig alla på resan.    På Peab Byggservice arbetar vi med försäkringsarbeten, större och mindre ombyggnadsprojekt –  ROT. Vi utför oftast arbeten med kvarboende hyresgäster samt i pågående verksamhet, vilket ställer höga krav på vår flexibilitet och kundservicenivå.   Om tjänsten Platschefen har det övergripande ansvaret för prognosarbete, anbudslämning, kontraktsskrivning, avtal och inköp. Man ansvarar även för att den egna platschefsgruppen, utifrån ekonomiska aspekter, fortsätter växa och bli allt mer framgångsrika. Utveckling och kvalitetsarbete gällande arbetsmiljöfrågor är väldigt viktiga bitar som också innefattas i din roll. Som platschef hos oss har du i huvudsak ansvar över tre områden - produktion, ekonomi och personal. Du kommer att vara placerad i Örebro där vi idag arbetar med både löpande jobb men även med diverse projekt, mot både privatpersoner och företag.   Dina övergripande arbetsuppgifter innebär att: • Leda och coacha dina medarbetare och säkerställa trivsel på arbetsplatsen • Planera, kalkylera och leda projekten från början till slut • Utveckla goda och långsiktiga relationer med kunder, underentreprenörer och beställare • Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn • Arbeta för att din organisation når ekonomiska mål och utvecklas i en positiv riktning   Vad som krävs för tjänsten I rollen som platschef behöver du ha god ekonomisk kunskap och förståelse. Du bör ha gott tekniskt yrkeskunnande och erfarenhet från byggbranschen, främst gällande om- och tillbyggnadsprojekt samt entreprenadjuridik. Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta. Du är professionell, har lätt för att skapa förtroende och trivs med att bygga långsiktiga relationer. Vi har kompetenta och självgående snickare med stort engagemang för företaget och arbetet och vi ser gärna att du med ditt ledarskap fortsätter att utveckla dem och gruppen. Som person är du både relationsbyggande och resultatdriven. Du beskriver dig själv som affärsmässig, kundfokuserad och professionell. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affären och ett driv som gör att du når dina mål. Du har ett strukturerat och väl organiserat arbetssätt samt en god administrativ förmåga. Goda datorkunskaper samt en god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Körkort är ett krav.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Amanuenser i medicin med uppdrag som basgruppshandledare

Vi söker amanuenser för tidsbegränsad anställning med uppdrag som basgruppshandledare vid Institutionen för Medicinska vetenskaper. Bakgrund Institutionen för medicinska vetenskaper har sedan läkarprogrammet påbörjas 2011 genomgått en stark utveckling och amanuensverksamheten har blivit en viktig del i läkarprogrammet för att erbjuda extra undervisningstillfällen för studenterna inom programmet. Arbetsuppgifter Vi söker amanuenser i medicin med uppgift att under höstterminen 2024 fungera som basgruppshandledare för studenter på Läkarprogrammets Medicinsk temakurser 1-4. Amanuensen kommer att dela handledaransvaret för en basgrupp med en annan handledare på läkarprogrammet. Vid sidan av dessa arbetsuppgifter förväntas amanuensen bedriva egna studier. Kvalifikationer För att vara behörig till anställning som basgruppshandledaramanuens krävs att du är antagen på grundläggande högskoleutbildning (se HF 5 kap. 8-12 §§), och att du är antagen på Termin 10, kurs Medicin, avancerad nivå, Självständigt arbete på läkarprogrammet vid Örebro universitet. Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera bland arbetsuppgifter. Information Anställningen är 7.5 %, under höstterminen 2024. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Isak Demirel, e-post: [email protected] eller pedgogisk utvecklare Marie Lidskog, 019-30 35 30, e-post: [email protected] Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Intyg som stärker din behörighet (exempelvis Ladokutdrag) Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-06-03. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Servis och kockar i Örebro se hit! 👩‍🍳

VÄLKOMMEN TILL FAMILJEN! På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM. SERVIS OCH KOCKAR TILL SOMMARSÄSONG Vi söker dig som vill ha sommarensroligaste jobb inom restaurang och har några års erfarenhet som servis eller kock. Du jobbar ute hos våra kunder och får möjligheten att upptäcka en uppsjö av olika energigivande arbetsplatser och restauranger tillsammans med dina goa kollegor. Du bestämmer själv hur du vill arbeta; flexibelt, spontant och när du kan TJÄNSTEN Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av servering eller kökoch älskar att jobba med människor. Du är flexibel och kan jobba både kvällar och helger i sommar. Extraanställning med möjlighet till fast anställning under sommarmånaderna. Jobba när du vill, som du vill Utbildning inom mat, dryck och service Ta ut lön inom 24 timmar efter ditt pass FLEXIBEL LÖN Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat – och möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? OM OSS FRAM är Sveriges fräschaste bemannings- och utbildningsföretag inom hotell och restaurang. Vi är ett familjeföretag som drivs av att göra besöksnäringen till en bättre plats och vi lägger stort fokus på att vår personal ska må bra. Som anställd på FRAM arbetar du ute hos våra kunder, som består av en uppsjö av hotellkedjor, arenor, banketter, företagsrestauranger, barer, fine dining och bättre à la carte krogar. Självklart anslutna till kollektivavtal via både Almega och Visita. ANSÖKAN Start: JuniLön: Timlön enl överenskommelseAnsökan: Bifoga CV och bild på dig själv i ansökan Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde,restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté,konferens, service, runner, köksbiträde, souschef, a la carté, kök, kock, kallskänka

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Amanuenser i maskinteknik

Vi söker 3-5 amanuenser för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för naturvetenskap och teknik. Bakgrund Vid Institutionen för naturvetenskap och teknik ges bland annat kurser inom tekniskt basår samt högskole- och civilingenjörsprogrammen, inom områdena mekanik, hållfasthetslära, maskinelement, solidmodellering, med flera. Dessa kurser innehåller laborativa moment och övningar. Arbetsuppgifter Under höstterminen 2024 kommer arbetsuppgifterna att vara handledning till studenter vid övningar inom CAD/solidmodellering för studenter inom Högskoleingenjörsprogrammen i Maskinteknik, Industriell ekonomi och Industriell design och produktutveckling samt Civilingenjörsprogrammet i Industriell ekonomi. Vid sidan av dessa arbetsuppgifter förutsätts amanuenser bedriva egna studier vid Örebro universitet. Kvalifikationer För att vara behörig till anställning som amanuens krävs att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Dessutom ser vi gärna att du har bedrivit studier inom området maskinteknik. Som amanuens inom CAD-området bör du ha läst grundläggande solidmodellering. Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Erfarenhet av liknande verksamhet är starkt meriterande liksom goda studieresultat inom de aktuella områdena. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Ange i din ansökan inom vilka kursmoment du anser dig kvalificerad och lämplig att handleda. Information Anställningen är tidsbegränsad till hela eller delar av höstterminen med starttid och omfattning (deltid) beroende på de uppdrag som blir aktuella och vad som överenskommes med hänsyn till dina egna studier och kompetensområde. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Amanuenser får anställas för ett år i taget, den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Jens Ekengren, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev, med beskrivning av vilka kursmoment du anser dig kvalificerad och lämplig att handleda • CV • Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-06-03. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Amanuens i biologi

Vi söker en amanuens i biologi för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för naturvetenskap och teknik. Bakgrund Institutionen för naturvetenskap och teknik bedriver undervisning inom de naturvetenskapliga områdena biologi, kemi, matematik, miljövetenskap och naturvetenskap för lärare. Vi utbildar också högskoleingenjörer inom ett tiotal olika program som leder till högskoleexamen, ingenjörsexamen, teknologie kandidat, teknologie magister och masterexamen. Biologiämnet vid Örebro universitet driver två utbildningsprogram på grundnivå; ett inom biologi och ett program med inriktning mot miljövetenskap. Arbetsuppgifter Arbetet omfattar undervisning och administration inom kurser på utbildningsprogrammen i biologi och det naturvetenskapliga basåret. Amanuenserna har en viktig funktion som lärandestöd för studenter samt assisterar biologiämnets lärare med olika uppgifter.  Kvalifikationer För att vara behörig till anställning som amanuens krävs att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Dessutom ser vi gärna att du har bedrivit studier inom Biologiprogrammet vid Örebro Universitet, eller motsvarande biologiutbildning. Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera bland arbetsuppgifter. Sökande måste kunna uttrycka sig väl på både engelska och svenska i både tal och skrift Information Anställningen är tidsbegränsad till och med 2025-05-31, med en omfattning på 10 %, beräknad start 2024-09-01. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Amanuenser får anställas för ett år i taget, den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Ingrid Ericson, 019 30 12 09, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Intyg som stärker din behörighet (exempelvis utdrag från Ladok) Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-05-31. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Amanuenser i kemi

Vi söker två amanuenser i kemi för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för naturvetenskap och teknik. Bakgrund Institutionen för naturvetenskap och teknik bedriver undervisning inom de naturvetenskapliga områdena biologi, kemi, matematik, miljövetenskap och naturvetenskap för lärare. Vi utbildar också högskoleingenjörer inom ett tiotal olika program som leder till högskoleexamen, ingenjörsexamen, teknologie kandidat, teknologie magister och masterexamen. Kemiämnet vid Örebro universitet har en profilering mot ett av ämnets starka forskningsområde, nämligen analysvetenskap och driver ett utbildningsprogram på grundnivå och ett program på masternivå. Arbetsuppgifter Arbetet omfattar undervisning och administration inom kurser på utbildningsprogrammen i kemi och det naturvetenskapliga basåret. Amanuenserna har en viktig funktion som lärandestöd för studenter samt assisterar kemiämnets lärare med olika uppgifter.  Kvalifikationer För att vara behörig till anställning som amanuens krävs att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Dessutom ser vi gärna att du har bedrivit studier inom programmet Analysvetenskapligt program i kemi med inriktning mot forensik, eller motsvarande kemiutbildning. Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera bland arbetsuppgifter. Sökande måste kunna uttrycka sig väl på både engelska och svenska i både tal och skrift. Information Anställningen är tidsbegränsad till och med 2025-05-31, med en omfattning på 10 %, beräknad start 2024-09-01. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Amanuenser får anställas för ett år i taget, den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Ingrid Ericson, 019 30 12 09, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Intyg som stärker din behörighet (exempelvis utdrag från Ladok) Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-05-31. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundservicemedarbetare med norska språkkunskaper sökes!

Letar du efter sommarjobb där du får nyttja dina norska språkkunskaper? Perfekt! Vi söker dig som vill bli en del utav vår kunds team under en intensiv och fartfylld period. Skicka in din ansökan idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Till vår kund i Örebro söker vi nu kundservicemedarbetare på heltid med norska, svenska och engelska språkkunskaper. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon VI SÖKER DIG SOM - Kan kommunicera i tal och skrift på norska och/eller svenska och engelska (språktest kommer att ske i processen) - Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler Meriterande om du har: - Erfarenhet av kundservice - Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Serviceinriktad - Kvalitetsmedveten Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare. Övrig information - Start: maj 2024 - Omfattning: heltid. Uppdraget planeras att pågå från maj till sista augusti 2024. Du förväntas arbeta under hela perioden. - Arbetstider: varierande arbetstider, både dagtid, kvällstid och helgarbete. - Placering: på distans eller på kontoret i Örebro. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Varuplockare sökes till vår kund i Örebro

Om tjänsten I rollen somvaruplockare kommer du att vara nyckeln tillatt skapa en inspirerande och lockande butiksmiljö.Du kommer att åka till olika butiker och fylla på, fronta, underhålla samt beställa varor för vår kund i Örebro. Ditt huvudsakliga ansvar som varuplockare är att säkerställa att varorna är korrekt placerade och presenterade på ett sätt som ökar försäljningen. Du kommer att använda din goda organisationsförmåga för att planera och genomföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Personliga egenskaper Vi söker dig som är kreativlagd, kommer ofta med idéer och nya angreppssätt för att effektivera varuexponering samt optimera försäljning.Du är självgående och har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta självständigt och är van vid att ta egna initiativ för att lösa problem och uppnå resultat. Det är viktigt att du är noggrann och ha ett öga för detaljer i ditt arbete. Tidigare erfarenhet av varuplock/merchandising eller liknande arbete inom detaljhandeln är meriterande, men inte ett krav. Krav B-körkort och tillgång till bil AnställningsformTjänsten är på ca 15/h i veckan. Arbetstiderna ärförlagda måndagar och onsdagar dagtid,men det finns möjlighet att diskutera andra dagar.Vi erbjuder en tillsvidareanställning med sex månaders prövotid. Du kommer vara anställd hos oss på Storesupport by Job&Talentoch arbeta för vår kund. Start omgående. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl,vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vianvänder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare.Varmt välkommen!

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Lärare i fritidshem till Ölmbrotorp skola

Vill du jobba på en skola utanför stan? Vill du jobba i en mindre verksamhet med små elevgrupper och trygga kollegor? Vi söker nu en lärare i fritidshem som vill vara med och skapa en trygg vardag för våra elever! Om tjänsten Nu söker vi en lärare i fritidshem som med engagemang och glädje vill vara med och driva fritidsverksamheten framåt. Du förväntas skapa goda relationer med våra elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi lägger vikt vid att jobba för ett kollegialt lärande på skolan. Du kommer ingå i ett arbetslag med personal för fritidshemmet där ni tillsammans genomför, planerar, följer upp och utvärderar arbetet. Vi ser gärna att du är med och planerar för rastaktiviteter för eleverna. I arbetslaget kommer ni arbeta för att aktivera eleverna och stödja deras utveckling, men också bidra till den pedagogiska utvecklingen i hela verksamheten. Öppningar och stängningar ingår i tjänsten och den uppgiften delas med övrig personal på fritids. Exempel på arbetsuppgifter: • undervisa i fritidshemmet, på raster och i klass • utgå från den pedagogiska planeringen • ansvara för att systematiskt dokumentera, analysera, utvärdera och följa upp elevernas lärande på fritidshemmet • organisera, strukturera och driva verksamheten utifrån styrdokumenten tillsammans med övriga kollegor och arbeta för att fånga elevernas intressen och utifrån det skapa rolig och utmanande undervisning • tillsammans med övrig personal planera, genomföra och utveckla fritidsverksamheten utefter de styrdokument som finns • stödja elevernas sociala utveckling och fostran Om arbetsplatsen   Mellan 16-20 km utanför centrala Örebro med fint, naturnära läge finns Ervalla och Ölmbrotorps skolor som bildar Dylta skolor. Det går cirka 100 elever på vardera skola uppdelade från förskoleklass till skolår 6. Skolorna har en gemensam rektor och ett nära samarbete på flera områden.  Läs mer om Ölmbrotorps skola här: orebro.se/olmbrotorps-skola Läs mer om Ervalla skola här: orebro.se/ervalla-skola Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan. Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa. Kvalifikationer För att passa som lärare i fritidshem hos oss är du trygg, stabil och har självinsikt. Du arbetar bra med andra människor och kan relatera dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du skapar också kontakter och underhåller relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har en god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du kan kommunicera på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Vidare tar du initiativ, sätter igång aktiviteter och kan komma med nya idéer och angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • pedagogisk utbildning som ger behörighet att undervisa i fritidshem Meriterande: • erfarenhet av arbete som lärare i fritidshem • erfarenhet av att använda IKT som verktyg i undervisning • erfarenhet av att utveckla tillgängliga lärmiljöer Omfattning och tillträde Anställningsform: visstidsanställning Sysselsättningsgrad: 50% Tillträde: augusti 2024 t.o.m. terminslut 2025, enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Övrig information Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 28 maj. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

17 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024