Valsoperatör!

Vi söker nu dig som är duktig och noggrann som är intresserad av CNC-teknik till vår kund i Älmhult!  Vill utvecklas i din roll som CNC-Operatör? Då har vi arbetet för dig! Du kommer arbeta som Vals/CNC-operatör och självständigt ställa din maskin och starta upp jobb, utföra justering av program samt tillhörande efterkontroll och mätningar. Här ställs en del krav på eget ansvar, förmåga att prioritera samt ha ett öga för viss struktur. Personliga egenskaper: Erfarenhet inom CNC, meriterande om man även har en utbildning inom CNC. Meriterande om du även kan programmera. God kunskap i ritningsläsning Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. För att lyckas i rollen valsoperatör krävs det att du är noggrann, strukturerad, analytisk och resultatinriktad. Du är noggrann och tycker det är viktigt med en hög finish. Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom skärande bearbetning och arbetslivserfarenhet med goda kunskaper inom fräsning i styrda maskiner. Du uppskattar att jobba både självständigt och i grupp. Du trivs med ansvar och kan jobba strukturerat även när tempot är högt.   Arbetsuppgifterna är bland annat att: Säkerställa genom mätning att alla mått är innanför satta toleranskrav Ständigt övervaka processen och arbetsområdet för att trygga leverans till kund Arbeta på bästa sätt enligt standard för att minska maskinstopp Vara med och utveckla arbetsmetoder och standarder Arbeta för din och alla andras säkerhet i verkstaden Tycker du att tjänsten låter intressant? Tveka då inte att lämna in din ansökan redan i dag!

12 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Fordonselektriker sökes!

Om tjänsten Har du ett brinnande intresse för arbete med fordon och el? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi söker just nu efter 2 fordonselektriker till vår kund i Osby kommun! I rollen som fordonselektriker kommer du på denna arbetsplats bland annat få utföra arbetsuppgifter som inkoppling av skåp, kabeldragningar, felsökning och programmering. Uppdragslängd: Tillsvidare Arbetstider: Dagtid Önskad starttid: Snarast eller enligt överenskommelse Din profil Vi ser gärna att du som söker har: - Utbildning inom el på gymnasienivå eller likvärdig utbildning. Tidigare erfarenhet som fordonselektriker är meriterande, men inget krav. - Erfarenhet av ritningsläsning. Det är meriterande med viss mekanisk kunskap i någon form, samt att du har en vilja att ta dig an nya utmaningar och utvecklas i ditt arbete. Arbetet sätter krav på flexibilitet och noggrannhet. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Charmig Bokningsassistent - Osby

BOKNINGSASSISTENT Hallberg Group ser som sin uppgift att bidra till företagens utveckling genom att erbjuda kostnadseffektiva produkter och tjänster, till framtidens moderna företagsledare, där kvalitet, långsiktighet, miljö- och socialt ansvar är viktiga hörnstenar. Genom flera affärsområden hjälper vi våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet, detta gör vi genom att erbjuda kostnadseffektiva produkter och tjänster med hög servicenivå. Som kund hos Hallberg Group är Ni i trygga händer, våra team är uppbyggda av erfaren personal som ger Er hög och snabb service. Vi jobbar med modern teknik som ger Er stabilitet och hög driftsäkerhet i samtliga tjänster. När Ni väljer Hallberg Group som leverantör, kan Ni alltid vara säkra på att Ni har ett företag att växa med, en partner som kommer att ge Ert företag framgång, både idag och imorgon! Affärsområde Prominenta har kontor i Göteborg, Stockholm och Skåne. Vi är verksamma inom den snabbt växande branschen “Sales for hire”, som hjälper företag att öka sin försäljning genom att skapa en hög marknadsnärvaro. Detta gör vi genom effektiva tjänster och modern teknik, men framförallt genom en erfaren och lojal personal som är nyckeln till framgångsrika kampanjer! Vår mission är att Prominenta skall vara det självklara valet när företag hyr säljresurser. För att lyckas med detta anställer vi strukturerat engagerade, kompetenta och offensiva medarbetare/säljare med olika erfarenheter, bakgrunder och specialområden. Hos Prominenta är det ett högt tempo, vilket innebär att våra medarbetare trivs när det händer mycket, och fungerar naturligt som en offensivt drivande del i organisationen. På detta sätt tar vi nya marknadsandelar i en snabb takt! Bokningsassistent, med budgetansvar Rollen Bokningsassistent innebär mycket personligt ansvar, och ställer stora krav på vår nya medarbetare. Teamet är under uppbyggnad, vilket innebär stora utvecklingsmöjligheter, men kräver samtidigt att man har förmågan att kunna arbeta både självständigt och som projektmedarbetare. Bokningsassistentens uppgift är att serva våra kunder med strukturerad marknadsaktivitet, vilket sker i projektform. Du jobbar bland annat med kundernas inledande säljaktivitet, och arbetar i kundens namn. Per telefon kontaktar du uppdragsgivarnas blivande kunder, etablerar relationer och bokar informations- och demonstrationsmöten. Som bokningsassistent kommer du att vara en mycket viktig person för uppdragsgivaren. Din förmåga att leverera det som uppdragsgivaren har beställt, är avgörande för uppdragsgivarens kommande försäljning och utveckling. Som bokningsassistent är du verkligen ”spindeln i nätet” då du hanterar andra människors tid & planering. Arbetet kan delas upp i ett antal steg, och ditt ansvar är att se till att allt fungerar! Marknadsbearbetning, där du kontaktar olika företag/personer och erbjuder/bokar informations- och demonstrationsmöten. (I detta steg följer du en överenskommen budgetnivå, och levererar rätt anta kundbesök per säljare och vecka). Kommunikation med uppdragsgivare/säljare, sker löpande, och är en viktig del av arbetet. Du är ”en del” av uppdragsgivarens organisation, även om du agerar på distans. Säkerställning, där du inför varje vecka går igenom de möten som är bokade inför kommande vecka. Detta är det viktigaste steget, då det är här vi överlämnar till vår kund. Du kommer att jobba nära dina uppdragsgivare, vara delaktig i avstämningsmöten, samt hålla i taktpinnen så att kundernas beställning uppfylls. Tillsammans med projektledaren ansvarar du för att dina projekt utvecklas på ett positivt sätt. Vi söker dig som är representativt driven, och mycket engagerad i dina kunder. Gymnasiekompetens är ett krav, och högskoleutbildning meriterande. Det viktigaste är dock dina personliga egenskaper! Vi erbjuder ett intressant, roligt och utvecklande jobb, med goda karriärmöjligheter. Grundlön och bonus. Bokningsassistent rapporterar till säljledare/projektledare Ytterligare information om Prominentas tjänster hittar du på hemsidan: www.prominenta.se www.hbgcareer.se

11 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Lärare i fritidshem

Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Killebergsskolan F-6 ligger vackert utmed gamla vägen Osby Killeberg Loshult Älmhult med skogen i direkt anslutning till skolgården. På skolan går idag omkring 110 elever och det finns ett nära samarbete mellan klasserna genom att alla elever och personal känner varandra. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som Lärare i fritidshemmet kommer du tillsammans med en annan pedagog att ansvara för undervisningen. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att skapa kvalitetssäkrad, intresseväckande och entusiasmerande undervisning utifrån läroplanens mål i fritidshemmet och skolan samt skolans årshjul. Du kombinerar din undervisning i fritidshemmet med undervisning i något annat ämne i skolan. Tillsammans med dina kollegor på fritidshemmet planerar och leder du rast verksamhet. Du arbetar utifrån de demokratiska värdena och väger in vad eleverna vill ha i fritidsverksamheten. Dina relationer till eleverna karakteriseras av ömsesidig respekt, samarbete, förtroendefullt förhållningssätt samt positiva förväntningar. Du tar en aktiv del i det kollegiala lärandet och på ett systematiskt sätt reflekterar du över arbetet enskilt och tillsammans med andra, kopplat till målen i verksamheten. Dokumentation av verksamheten i fritidshemmet ingår. KVALIFIKATIONER Du som söker har lärarlegitimation med behörighet att bedriva undervisning i fritidshem samt lärarlegitimation för årskurs 1 - 6 i ämnet idrott i grundskolan alternativt annat ämne. Vi ser gärna att du har arbetat som lärare i fritidshem alternativt har erfarenhet från arbete inom annan pedagogisk verksamhet. Du är väl förtrogen med och lever upp till de yrkesetiska principerna för lärare samt har förmåga att verka för demokratiska värderingar och utgår från att alla barn/elever är lika värda. Vidare hanterar du ledarskapet i fritidshemmet/klassrummet samt arbetar med målstyrning, planering och dokumentation. Du har förmåga att entusiasmera, skapa intresse och möta barn på den nivå de befinner sig. Din goda kommunikationsförmåga, lyhördhet och samarbetsförmåga krävs för att skapa förtroendefulla relationer med kontakter inom som utanför skolan. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Mekanisk Montör

Om företaget Glasmek AB arbetar med helhetslösningar för att underlätta industriarbete, med fokus på glasindustrin i både Sverige och Europa, men servar både plåt- och stålindustrin med kundanpassade utrustningar och verktyg. Mer information om Glasmek AB och våra produkter hittar du på vår hemsida www.glasmek.se Vi söker nu en reparatör till vår verkstad i Osby. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter I rollen som mekanisk reparatör kommer du företrädesvis arbeta med service, underhåll, reparation samt rekonditionering av maskiner och utrustning till glasindustrin. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas i denna tjänst önskar vi att du tidigare har arbetat några år som underhållstekniker eller reparatör och att du har en bred verkstads- och maskinkunskap. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och förändringsbenägen. Du är trygg och van att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. God förmåga att prioritera arbetsuppgifter utifrån behov och att hålla deadlines är en självklarhet för dig. Vidare ser vi gärna att du har ett driv och intresse av att utveckla och förbättra rutiner och processer. Erfarenhet inom el, hydraulik, pneumatik och elektronik är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du ska arbeta för att skapa trivsel och gemenskap samt fungera som en förebild för vårt företag och våra produkter. Information och kontakt Tjänsten är på heltid, måndag-fredag. Efter en inhyrningsperiod hos Wikan personal förväntas anställningen övergå i en tillsvidareanställning hos Glasmek AB. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan snarast möjligt via vår hemsida, www.wikan.se. Sista ansökningsdag är 5 maj. Tillsättning sker snarast möjligt efter överenskommelse. För mer information eller frågor, kontakta Tomas Nilsson på telefon 0451-70 74 81. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lärare till vård och omsorgsutbildning på vuxenutbildningen

Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och utveckla morgondagens vårdutbildning för vuxna. Du är intresserad av den studerandes lärande och vill vara med och utveckla pedagogiska metoder så att alla studerande får bästa förutsättningar att lyckas med sina studier. I dina arbetsuppgifter ingår att undervisa i huvudsak på distans men även på plats, planera, coacha, handleda studerande samt uppföljning. Det är viktigt att du har god pedagogisk förmåga. Samverkan med branschen och arbetsplatsförlagt lärande är en del stor del av uppdraget. Att arbeta som lärare hos oss innebär möjlighet till ett varierat arbete med olika typer av utbildningar och uppdrag. Resor kan förekomma i arbetet. Det är ett stimulerande uppdrag där du utifrån stort eget ansvar är med och utvecklar verksamheten. I din roll som vårdlärare ingår du i ett team tillsammans med andra lärare. Utbildningen är upplagd som verklighetsförankrad utbildning där lärandet ofta leder till jobb, som i sin tur leder till tillväxt och utveckling i vår region. De studerande är ute i praktik ett par dagar i veckan under hela utbildningstiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill arbeta som yrkeslärare inom Vård och omsorg gärna med sjuksköterska kompetens. Du är legitimerad yrkeslärare med behörighet att bedriva undervisning inom vård och omsorg. Annan utbildning i grunden som ger dig förutsättningar för undervisning av studerande på vårdprogrammet såsom till exempel sjuksköterska eller en yrkeshögskoleutbildning inom vård kan vara aktuell. I uppdraget ingår digitalt lärande och kunskaper inom distansundervisning är en extra viktigt merit. Ett utvecklande och varierat arbete i en positiv och kreativ miljö där arbetsglädje och kvalitet är viktigt för oss. Du ska ha förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du har tidigare erfarenhet av IT baserad undervisning och kan använda digitala hjälpmedel som ett naturligt inslag inom lärandet. Erfarenhet av validering, vuxenutbildning och god insikt i social omsorg exempelvis LSS och bistånd är meriterande. Du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: • Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete • Du är prestigelös, flexibel och en självgående lagspelare • Du har en förmåga att hantera nya situationer och lösa komplexa problem • Du ser möjligheter i förändringar • Du har kompetens att coacha vuxna elever mot sina mål • Du har goda kunskaper i att använda digitala verktyg • Du har stor vana av flexibla lösningar och nytänkande • Du har ett starkt engagemang och en positiv människosyn ÖVRIGT Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Truckförare sommar

Nu söker vi en skicklig truckförare som är van vid att arbeta självständig och ta egna initiativ. Du bör ha en god datorvana och gilla fysiskt arbete. Låter detta som dig? Tveka då inte att söka den här tjänsten! Dina arbetsuppgifter Vi söker både godsmottagare och orderplockare. Som godsmottagare arbetar du med lossning och lastning av gods. Arbetsuppgifterna består även av placering av gods, överföringar och påfyllning till plocklagret, kontroller mot saldo samt viss returhantering. Som orderplockare på lagret arbetar du med att plocka efter order samt packa. Du bokar din order i affärssystemet samt gör bokningar internt av transporter. Uppdragets längd sträcker sig med start i mitten/slutet av juni tom slutet av augusti. Det kan eventuellt finnas möjlighet till en viss förlängning under hösten. För denna tjänst blir du anställd av oss på Maxkompetens som uthyrd konsult och arbetar hos vår kund i Osby. Din profil Vi söker dig som en är en skicklig truckförare och som har giltigt truckkort med minst A-behörighet och som har viss erfarenhet av lager-arbete och som har goda förutsättningar att lyckas i ovan beskrivna arbetsuppgifter. Dina personliga egenskaper är av stor vikt för tjänsten. Vi söker dig som är noggrann och stresstålig samt dig med en god vilja att utföra ditt arbete på ett bra sätt. Du måste också vara van vid självständigt arbete och att ta egna initiativ. Du har god datavana och är inte rädd för att ta i fysiskt när så behövs. Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placering: Osby Start: Mitten av Juni Varaktighet: tom slutet av augusti Arbetstid: Heltid, 07:00-15:30 Lekolar AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar på Lekolar i Osby. Har du frågor angående tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare på Maxkompetens Jenny Öster på [email protected] eller 073 436 81 69. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Vi vågar påstå att vårt sortiment för lek och lärande är marknadens bästa. Över 20 000 produkter - skapade med pedagogiska insikter och läroplanerna som grund. Alla testade för att motsvara, och ofta överträffa, lagkraven för säkerhet och miljömässig hållbarhet. Lekolars produktutveckling sker i nära samarbete med skola och förskola. Att noggrant följa forskningen inom bl.a pedagogik, ergonomi och lärmiljö är en självklarhet. På Lekolar finns en stark bildningstradition; här arbetar allt från inredningsarkitekter och pedagogiska experter till erfarna pedagoger. Allt för att vara bästa möjliga partner till våra kunder. Lekolar är klar marknadsledare på lärmiljöer i Norden. Våra produkter och lösningar är en självklar del av lärandet för barn och elever på cirka 50 000 skolor och förskolor. Lekolar ägs av Nalka och finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Koncernen, med huvudkontor i skånska Osby, har totalt ca 300 medarbetare.

8 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Specialist i allmänmedicin till Vårdcentralen Osby

Gör skillnad. Varje dag. Trivs du med att ta eget ansvar samtidigt som du värdesätter att samarbeta i team? Då tror vi att du har goda förutsättningar för att trivas hos oss! Vårdcentralen Osby ligger i nordöstra delen av Skåne, med goda pendlingsmöjligheter. Osby är beläget i ett naturskönt område med många möjligheter till friluftsliv. Vi har cirka 6 500 listade patienter och vår strävan är att erbjuda trygghet, tillgänglighet, hög vårdkvalitet och kontinuitet för våra patienter. I samma byggnad som vårdcentralen finns familjecentralen med öppen förskola. Vi driver familjecentralen tillsammans med Osby kommun, där kommunen har ansvar för den öppna förskolan och social rådgivning och vårdcentralen ansvarar för barnhälsovård. Detta arbetssätt gör att vi kan stötta barnet och familjen på rätt nivå utifrån deras livsvillkor. Det finns även ett äldreboende i samma byggnad, där vi till stora delar ansvarar för läkarstödet. Samarbetet med kommunens hemsjukvård och äldreomsorg är mycket välfungerande samt präglas av korta beslutsvägar och ömsesidig personlig kännedom. ARBETSUPPGIFTER Som specialistläkare hos oss erbjuds du ett stimulerande arbete som täcker hela det allmänmedicinska området. I arbetsuppgifterna ingår bland annat läkarmottagning med både akuta och planerade besök. Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter inom primärvårdens mål och ramar, så att du kan vidareutvecklas inom professionen. Du kommer ges möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter och arbetstider utifrån dina intressen och verksamhetens behov. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team och bidra med din kompetens för att fortsätta utveckla verksamheten. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Därtill har du specialistkompetens i allmänmedicin. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Erfarenhet av arbete inom primärvården är meriterande. För oss är det viktigt att du arbetar med patientens bästa i fokus och att du trivs med en varierande arbetsdag. Vi värdesätter också att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs med ett tvärprofessionellt samarbete. Du ser även fram emot att bidra till utveckling och samarbete här på vårdcentralen. Vi värderar trivseln hos vår personal högt och det finns därför goda möjligheter att påverka schema och arbetstider. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Vi ser fram emot att träffa dig vid ett personligt möte, där du har möjlighet att berätta mer om dig själv och få reda på mer om oss. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Arbetsterapeut till Vårdcentralen Osby och Vårdcentralen Perstorp

Gör skillnad. Varje dag. Vill du ha inflytande och arbetsglädje och trivs du med stor variation i arbetet? Nu välkomnar vi en engagerad arbetsterapeut för kombinerad tjänstgöring på Vårdcentralen Osby och Vårdcentralen Perstorp. Vi erbjuder dig ett mycket varierande uppdrag där du får möjlighet att använda hela din kompetens och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor med samma mål. Då tjänsten är nyinrättad kommer du att ha stor möjlighet att påverka hur arbetet ska utformas. Vårdcentralen Osby ligger i nordöstra delen av Skåne, med goda pendlingsmöjligheter. Vi har cirka 6 500 listade patienter och vår strävan är att erbjuda trygghet, tillgänglighet, hög vårdkvalitet och kontinuitet för våra patienter. I samma byggnad som vårdcentralen finns familjecentralen med öppen förskola. Vi driver familjecentralen tillsammans med Osby kommun, där kommunen har ansvar för den öppna förskolan och social rådgivning och vårdcentralen ansvarar för barnhälsovård. Det finns även ett äldreboende i samma byggnad, där vi till stora delar ansvarar för läkarstödet. Samarbetet med kommunens hemsjukvård och äldreomsorg är mycket välfungerande samt präglas av korta beslutsvägar och ömsesidig personlig kännedom. Vårdcentralen Perstorp är en välkomnande arbetsplats där vi tar emot dig som ny kollega med glädje och öppenhet. Vårt fokus är hög medicinsk kvalitet, hög tillgänglighet och patientsäkerhet. Vårdcentralen Perstorp har idag cirka 5 900 listade patienter och ligger med sju minuters promenadavstånd från tågstationen. Vi har flera medarbetare som pendlar från bland annat Helsingborg, Lund och Hässleholm. Tillsammans med vår verksamhetschef står vi inför många spännande utvecklings- och förändringsarbeten för att hitta modeller och verktyg som ska ge våra invånare rätt vård i rätt tid. Teamet kring patienten består av sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeut, kurator, dietist och medicinska sekreterare. Både på Vårdcentralen Osby och Vårdcentralen Perstorp arbetar vi aktivt med utveckling och som ett resultat av detta hittar vi nya arbetssätt och samarbetsformer. Denna tjänst som arbetsterapeut, där vi arbetar över gränserna och delar en tjänst mellan de båda vårdcentralerna, är ett resultat av vårt arbete att tänka nytt. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsterapeut bidrar du med din specifika kompetens för att öka individens självständighet och delaktighet i vardagliga aktiviteter. Du kommer vara första instans för bedömning, diagnostisering och behandling av skador i hand, underarm och armbåge samt utprovning och tillverkning av ortoser. I arbetsuppgifterna ingår även att göra aktivitets- och funktionsbedömningar samt medverka vid kognitiva utredningar. Förskrivningar och utprovningar av hjälpmedel samt uppföljningar enligt förskrivningsprocessen förekommer också. I dina arbetsuppgifter ingår mycket rådgivning både individuellt och i form av att du leder utbildningar för olika patientgrupper. Du kommer tillsammans med övriga yrkeskategorier på vårdcentralerna arbeta tvärprofessionellt för att ge våra patienter bästa möjliga vård, och du har möjlighet att ingå i redan etablerade nätverk med dina primärvårdskollegor och kring olika ansvarsområden. Vi förväntar oss att du, liksom vi, vill bidra till utvecklingen av verksamheten utifrån patienternas behov. Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss! KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad arbetsterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet inom yrket, gärna inom primärvård. Då resor i tjänsten förekommer, är giltigt B-körkort ett krav. För att trivas hos oss är det av stor vikt att du är trygg i din yrkesroll, då denna tjänst kräver hög grad av självständighet. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett flexibelt förhållningssätt. Du bidrar till ett gott arbetsklimat med ditt engagemang och din positiva inställning med fokus på att erbjuda bästa vårdkvalitet för våra patienter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Osby kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller vill du driva, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Osby kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

6 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024