Lediga jobb i Ovanåker
Sök totalt 29 lediga jobb i Ovanåker
Om företaget Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Vi söker nu på uppdrag av kund, erfaren och självgående lastmaskinsförare för arbete i området Ovanåkers kommun. I den här annonsen har vi tillsammans med vår kund valt att inte gå ut med kundföretagets namn, men vi kommer att informera dig om det vid en första intervju. Dina arbetsuppgifter Största delen utav jobbet består utav att köra lastmaskin, resterande tid görs i produktionen på emballalering. Du kommer jobba med lagerläggning, lasta och lossa och märka gods. På vintertid förekommer en del snöskottning och sandning På emballeringen kommer du att jobba med emballering och uppmärkning av prudukter. Omfattning: Heltid 100% kvällsskift Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker en driven och noggrann lastmaskinsförare som tycker om att jobba självständigt, som vill ta ansvar och är flexibel. Arbetet kan vara under tidspress så det är viktigt att du är effektiv och förstår vikten av att arbeta för att nå uppsatta mål. Du skall vara bekväm med att arbeta självständigt men förstå vikten av ett gott samarbete både inom avdelningen, mot andra avdelningar och mot kunder. Personliga egenskaper vi värdesätter: • Flexibel • Noggrann, tycker om ordning och reda • Självständig, utåtriktad och lätt att samarbeta med Kravprofil: • Lastmaskinskort och truckkort • Önskvärt att du har viss vana att arbeta med en scanner och datorer. Information och kontakt Tjänsten som lastmaskinsförare är ett konsultuppdrag, du blir anställd av Wikan Personal och arbetar som uthyrd konsult hos kundföretaget. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta Catrine Pehrsson via epost, [email protected] eller ring på 0278- 52 33 12. Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se. Wikan Personal kan bland annat erbjuda dig: - Att arbeta för en ledande leverantör inom verkstadsarbete. - Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och löner. - En lokal och närvarande konsultchef. - Friskvårdsbidrag årligen efter 6 månader. - Kollektivavtal.
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Ny tjänst – vi stärker vårt team med ett administrativt ledningsstöd För att ytterligare stärka vårt arbete med kvalitet och struktur utökar vi nu Sjuksköterskeenheten i Ovanåkers kommun med en ny tjänst som administrativt ledningsstöd. Det här är en strategisk satsning där du som legitimerad sjuksköterska får möjlighet att arbeta nära enhetschefen och vara en viktig del i det dagliga ledningsarbetet. Rollen kombinerar administrativa och samordnande uppgifter med fokus på bemanning, planering och kvalitetsutveckling. Du får arbeta i en organisation med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och stort fokus på samarbete. Vi söker dig som vill bidra till att skapa struktur och stabilitet i en viktig samhällsfunktion, där vi tillsammans sätter patientens bästa i centrum. Om rollen Som ledningsstöd arbetar du nära enhetschefen och stöttar i både strategiska och operativa frågor. Du har ett administrativt ansvar som bland annat omfattar planering av bemanning, samordning av interna aktiviteter och utveckling av enhetens kvalitetsarbete. I rollen ingår även att följa upp rutiner, delta i rekryteringsprocesser och vara ett stöd för medarbetare i frågor som rör dokumentation, arbetsflöden och mål. Du fungerar även som ersättare vid enhetschefens frånvaro och förväntas bidra med initiativ och lösningar som driver verksamheten framåt. Vid behov kan även hälso- och sjukvårdsuppgifter förekomma om verksamheten kräver det. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har ett särskilt intresse för struktur, samordning och utvecklingsfrågor. Tidigare erfarenhet av arbetsledande roller är meriterande, liksom erfarenhet av bemanning, gärna med förståelse för arbetsrätt och ett hälsofrämjande synsätt i arbetsmiljöarbetet. Du är en person som trivs med att skapa ordning och överblick. Du har lätt för att organisera, prioritera och se lösningar och du är van vid att driva saker i mål. Du är flexibel, trygg i dig själv och har en hög ansvarskänsla i din yrkesroll. Du har god kommunikationsförmåga, är lyhörd i samarbetet med andra och har förmåga att arbeta självständigt inom givna ramar. Att ta egna initiativ faller dig naturligt, och du ser helheten utan att tappa bort detaljerna. Du har också ett genuint engagemang för teamarbete och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att bidra till ett gott arbetsklimat. Med en positiv inställning och ett gemensamt fokus på patientens bästa, är du en person som skapar trygghet och bidrar till en stabil, utvecklingsinriktad arbetsmiljö. Eftersom detta är en ny tjänst kan innehållet komma att förändras över tid i takt med verksamhetens behov, något du ser som en möjlighet snarare än ett hinder. Villkor Hos oss får du ett stimulerande och meningsfullt arbete i en mindre organisation med korta beslutsvägar och hög delaktighet. Vi är ett team med stort engagemang som värnar om arbetsmiljö, samarbete och patientfokus. Du får tillgång till friskvårdsbidrag, personalstöd och ett öppet klimat där idéer välkomnas. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Spännande och intressant montörsjobb till etablerat stort kundföretag i Ovanåker Dina arbetsuppgifter Självständigt montera olika produkter utifrån ritningar, vara självgående och "ta tag i" uppgifter på eget initiativ. Vara beredd att hjälpa övriga avdelningar med diverse sysslor. Din bakgrund/Dina egenskaper Händig montör med hög arbetsmoral! Meriterande om du har truck & travers kort. Information och kontakt För mer information om tjänsten kontakta Catrine Pehrsson 076-6493312, konsultchef Wikan Personal Hälsingland. Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se. Wikan Personal kan bland annat erbjuda dig: - Att arbeta för en ledande leverantör inom verkstadsarbete. - Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och löner. - En lokal och närvarande konsultchef. - Friskvårdsbidrag årligen efter 6 månader. - Kollektivavtal.
Dina arbetsuppgifter Vi söker en duktig CNC-operatör (fleroperatör: svarvning och fräsning) som är redo för nya utmaningar hos vår samarbetspartner inom metallindustrin. Vi vill att du har ett brinnande tekniskt intresse, att du är duktig på programmering, att du är social och gillar att ha roligt på jobbet! Din bakgrund/Dina egenskaper Du som söker bör ha följande utbildning/erfarenhet: Du skall självständigt kunna rigga och köra en cnc-maskin (företaget använder sig av olika maskiner) Ritningsläsning, mätning och hantera manuella svarvar och fräsar Arbetstid: Heltid Till denna tjänst rekryterar vi fortlöpande så skicka in din ansökan redan i dag. Information och kontakt Wikan Personal ansvarar för denna rekrytering till vår samarbetspartner. I denna rekrytering har vi valt att informera vilket företag du kommer att jobba hos, vid en första intervju hos. Tanken är att du ska övergå till kundföretag efter en viss tid som anställd hos Wikan. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta endera Catrine Pehrsson via epost, [email protected] eller ring på 0278- 52 33 12, eller Magnus Jonsson via e-post, [email protected] eller ring på 0278-523311 Vänta inte med att söka tjänsten då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Dina ansvarsområden Att arbeta som sjuksköterska inom Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun innebär ett varierande och stimulerande jobb. Du arbetar med förebyggande hälso- och sjukvård i kommunens Hemsjukvård, Särskilt boende (SÄBO), Korttidsboende enligt SoL samt bostad med särskild service och daglig verksamhet enligt LSS. Vi erbjuder dig ett stimulerande och flexibelt arbete med stort eget ansvar där du har möjlighet att vara med och göra skillnad. Du kommer arbeta självständigt och möta patienten i dennes hem där du utgår från patientens behov. På Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun kan vi nu erbjuda tre lediga tjänster som sjuksköterska. Dessa tjänster avser heltidstjänster med huvudinriktning hemsjukvård, särskilt boende och pooltjänst. Tjänsterna innefattar kvällstjänstgöring samt i dagsläget tjänstgöring var fjärde helg. Under tjänstgöring kväll och helg arbetar medarbetaren mot kommunens samtliga ansvarsområden (hemsjukvård, särskilt boende och LSS). Då vi är en relativt liten kommun och sjuksköterskeenhet, behöver medarbetare byta huvudområde när verksamhetens behov kräver så. Det här arbetssättet medför teamkänsla, god kollegial sammanhållning samt att erfarenhetsutbyte blir en naturlig del av vår vardag. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska är arbetsuppgifterna varierande och innehåller bl.a. omhändertagande av palliativa patienter, bemöta personer med kognitiva eller psykiska sjukdomar, såromläggningar, injektioner, provtagningar och bedömning av olika hälsotillstånd. I rollen ingår även att handleda omvårdnadspersonal, patienter och deras närstående. Du ingår i ett hälso-och sjukvårds team tillsammans med fysioterapeut, arbetsterapeut, rehab assistenter, undersköterskor och sjuksköterskor. Du har ett nära samarbete med bland annat enhetschefer, omvårdnadspersonal och primärvårdens läkare. Vi arbetar aktivt för att upprätthålla en bra arbetsmiljö med återhämtnings möjlighet och därmed skapa goda förutsättningar för ett hållbart yrkesliv. En trivsam och bra arbetsmiljö är viktigt för oss. Erfarenhet Att ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga samt ett bra bemötande är viktigt. Du ska vara lyhörd, flexibel samt ha förmåga att dela med dig av kunskap och information på ett pedagogiskt sätt. Kvalifikationer Du är utbildad sjuksköterska och har en svensk sjuksköterskelegitimation. Det är meriterande om du har genomgått specialistutbildning till distriktssköterska, demenssköterska, vård av äldre eller inom palliativ vård. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket och behärska det i både tal och skrift. Goda datorkunskaper är en förutsättning för att kunna utföra uppdraget då vi arbetar i flera olika IT-system. B- körkort för manuell växellåda är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och urval kommer att ske löpande under annonseringsperioden, så tveka inte med din ansökan! Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Vill du vara med och utveckla framtidens lönearbete i ett team där engagemanget är högt och där förbättring och innovation är en del av vardagen? Då har du hittat rätt. Vi söker en Payroll Generalist till vårt People & Culture-team, som vill vara med och driva vårt lönearbete framåt. Du blir en viktig del av vårt Sverige/Norge-team - ett engagerat gäng där vi arbetar tillsammans över gränserna, med kollegor i Danmark, Norge och England. Det här är en spännande tid för oss! Vi stärker teamet och startar samtidigt upp ett nytt HR-system, vilket ger dig chansen att påverka och utveckla både system och arbetssätt från grunden. Din roll Rollen är en kombination av operativt ansvar för lönehanteringen i Sverige, och ett nära samarbete med HR i det dagliga arbetet. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att ansvara för hela löneprocessen i Sverige och fungera som backup för lönerna i Norge, där vi idag samordnar arbetet med externa partners. Du arbetar för våra svenska och norska bolag: * Svenska Fönster * Mockfjärds Fönster * VELFAC * Natre (Norge) Du hanterar bland annat löner, semester, ledigheter, reseräkningar, utlägg och traktamenten. Du kommer ingå i vårt Payroll-team på tre personer, där en kollega har huvudansvar för HR-systemet i regionen. Om dig: Vi tror att du är en prestigelös lagspelare som trivs i ett klimat där samarbete, nyfikenhet och förbättring står i fokus. Du har: * Några års erfarenhet av löneadministration * Eftergymnasial utbildning inom relevant område * Vana att arbeta i Office 365, särskilt Excel * Goda kunskaper i både svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystem eller HR-systemimplementationer. Därför ska du välja oss Hos Svenska Fönster får du mycket mer än bara ett jobb: * Ett hjälpsamt och positivt team där vi delar kunskap och stöttar varandra * Möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt i en organisation som satsar på digitalisering * Flexibla arbetssätt och möjlighet till hybridarbete * En inkluderande och modern arbetsmiljö med fräscha lokaler i Edsbyn * Hälsofrämjande aktiviteter och utvecklande teamträffar Ansökan Denna rekrytering sker i samarbete med Jefferson Wells. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson på +46 70 377 06 64 eller [email protected]. Mellan 7 juli och 8 augusti är det bäst att mejla dina frågor. Vänligen skicka in ditt CV - inget personligt brev behövs. Vi ber dig istället att svara på tre inledande frågor. Ansök så snart som möjligt, dock senast 2025-08-10. Svenska Fönster är en del av Dovista-koncernen, som har cirka 6 500 anställda och är den ledande leverantören av vertikala fönster och ytterdörrar i Europa, med starka varumärken och djup lokal förankring. Koncernen ägs av VKR Holding - ett danskt familje- och stiftelseägt företag med cirka 17 200 anställda i nästan 38 länder. I Sverige består Dovista-koncernen för närvarande av tre företag: Svenska Fönster, Mockfjärds Fönster och Velfac, med en sammanlagd omsättning på cirka 2 miljarder kronor och cirka 600 anställda.
Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Vill du göra skillnad för barn och ungas psykiska hälsa i skolan? Ovanåkers kommun söker en engagerade skolkurator till den Centrala elevhälsan. Som skolkurator är du en viktig del av elevhälsoteamen på respektive skola. Ditt uppdrag är att i första hand arbeta hälsofrämjande och förebyggande i nära samverkan med skolledning, pedagoger och övrig personal. Du bidrar aktivt till skolans värdegrundsarbete och det kompensatoriska uppdraget. Ovanåker kommuns Centrala elevhälsa består just nu av två skolkuratorer och vi behöver förstärka teamet med ytterligare en skolkurator. Förutom denna profession så ingår även skolpsykolog, skolsköterskor samt specialpedagoger i den Centrala elevhälsan. Som skolkurator arbetar du på rektors uppdrag. Arbetsuppgifter Som skolkurator arbetar du på både grupp-och individnivå, för att få till ett väl fungerande arbete som är hälsofrämjande istället för åtgärdande, arbetar vi alltmer på gruppnivå. Du bidrar utifrån din profession till de olika skolornas elevhälsoteam. Du samarbetar med många olika professioner både inom skolan, kommunen och med andra aktörer. Du genomför yrkesmässiga samtal, såsom stöd-, motivations-, kris- och konfliktsamtal liksom rådgivande och bearbetande samtal med enskilda elever. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har socionomexamen eller motsvarande utbildning Har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar Är engagerad i frågor som rör barns och ungas psykiska hälsa Har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer Arbetar strukturerat och självständigt, men också gärna i team Har ett professionellt bemötande och är trygg i att möta elever i olika livssituationer Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning 100% Semestertjänst med månadslön Tillträde enligt överenskommelse Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under annonseringstiden Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Vill du vara med och göra verklig skillnad för barns och elevers lärande, utveckling och välmående? Som skolpsykolog är du en viktig del i vårt elevhälsoarbete, där den psykologiska kunskapen är en viktig kompetens för att skapa en skola där varje elev får möjlighet att lyckas. I Ovanåker kommuns Centrala elevhälsa arbetar kuratorer, specialpedagoger, skolsköterskor och en skolpsykolog tillsammans utifrån varje enskild profession. Det är ca 1200 elever i grundskolan och det är 7 grundskolor men 9 skolenheter varav 2 enheter är högstadieskolor i kommunen. Som skolpsykolog utgår du från den centrala elevhälsan och arbetar på rektors uppdrag. Du kommer ha tillgång till en arbetsplats på båda Centrala grundskolorna som ligger i Alfta respektive Edsbyn. I din roll arbetar du både förebyggande och hälsofrämjande, men också med riktade insatser när behov uppstår. Arbetet sker på individ-, grupp- och organisationsnivå och präglas av nära samarbete med skolans personal, vårdnadshavare och andra aktörer. Arbetsuppgifter - Bidra med psykologiskt perspektiv i elevhälsoteamens arbete och i skolans utvecklingsinsatser. - Arbeta förebyggande genom att handleda och ge konsultation till pedagoger, skolledare och övrig personal. - Göra observationer, kartläggningar och analyser av lärmiljöer och elevgrupper för att stödja pedagoger i undervisningssituationen och utveckla insatser för eleverna. - Stärka skolans personal genom utbildningar och kompetensutveckling inom områden som psykisk hälsa, neuropsykiatriska svårigheter och bemötande. - Genomföra psykologiska bedömningar och utredningar, främst inför beslut om anpassad skolform. - Ge rådgivning och stöd till vårdnadshavare och elever vid skolrelaterade svårigheter. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens i ett sammanhang där den verkligen behövs – och uppskattas. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad psykolog med erfarenhet av att arbeta med barn och elever inom grundskolan och den anpassade grundskolan. Du har god kännedom om arbetsmetoder relevanta för skolpsykologens uppdrag och trivs i en roll där både självständigt ansvar och samarbete med andra är avgörande. För att lyckas i rollen ser vi att du: - Är stabil, trygg i din yrkesroll och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. - Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team samt i tvärprofessionella sammanhang. - Är självgående och strukturerad, med god förmåga att planera, prioritera och följa upp ditt arbete. - Har ett analytiskt förhållningssätt, ser helheter och kan väga samman komplex information i ditt beslutsfattande. - Är flexibel och anpassningsbar, och ser möjligheter även när förutsättningarna förändras. - Har integritet och ett etiskt medvetande i både vardagliga och mer komplexa situationer. - Kan driva utvecklingsarbete och ta egna initiativ som främjar skolans och elevhälsans utveckling. - Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, särskilt din förmåga att kommunicera tydligt, vara lyhörd och bidra med ett professionellt psykologiskt perspektiv i olika sammanhang. Meriterande är: - Erfarenhet av utredning av barn med särskilda behov, inklusive neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. - Vana av att bedriva handledning, konsultation och fortbildning för pedagogisk personal. Villkor Tillsvidareanställning 100% med semestertjänst och månadslön Tillträde enligt överenskommelse så snart som möjligt Intervjuer kommer ske fortlöpande under ansökningstiden Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
ValueOne söker en transportadministratör för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom industrin i Ovanåkers kommun. Uppdraget startar omgående och löper på fram till sista september 2025 med chans till förlängning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som transportadministratör ansvarar du för att boka, koordinera och följa upp transporter i nära samarbete med lager, säljavdelning och externa transportörer. Transporterna sker huvudsakligen inom Sverige, men även export till utlandet förekommer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Boka transporter i affärssystem enligt order och leveransplan. Kontakta och följa upp med transportbolag vid avvikelser, förseningar eller specialkrav. Hantera transportdokumentation, bland annat fraktsedlar, tulldokument och exporthandlingar. Samverka med interna avdelningar för att säkra rätt leverans i tid. Säkerställa att transporter sker enligt gällande lagar och avtal. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har arbetat med att boka transporter inom industri, logistik eller liknande miljö. Gärna med erfarenhet av tull-, export- och importadministration. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har god systemvana, särskilt inom affärssystem och Microsoft 365. Vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, exempelvis från en yrkeshögskola inom spedition eller logistik. Som person har du en god administrativ förmåga och trivs med att arbeta strukturerat. Du har lätt för att kommunicera tydligt och professionellt. Vi tror även att du är lösningsorienterad, självgående och duktig på att samarbeta. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.
ValueOne rekryterar ytterligare en Gruppchef till en av Sveriges äldsta producenter för kontorsmöbler och det offentliga rummet, Edsbyn i Hälsingland. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenhet inom produktion i tillverkningsindustrin med intresse för produktionsadministration och produktionsstyrning. Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. I ett samarbete med några av Skandinaviens bästa formgivare med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Edsbyn grundades 1899 och har idag cirka 140 medarbetare samt en omsättning på omkring 200 miljoner kronor. Om rollen Som Gruppchef för bearbetningsavdelningen leder du det dagliga arbetet för ett team på cirka 20 personer, inklusive en teamledare. Rollen är bred och arbetsuppgifterna omfattar allt från att hantera bemanning till produktionsadministration samt skapa och förbättra rutiner. Avdelningen bearbetar materialet för möbler såsom kapning av bordsskivor, kantlistning och applicering av olika material på exempelvis bordskivor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt arbete med daglig styrning och optimering av produktionen. Uppföljning av produktion, kvalitet och leveransprecision. Detalj- och kapacitetsplanering utifrån kundorder. Lageroptimering, materialavrop och inventering. Kvalitetsarbete, reklamationer och avvikelser. Ansvara för budget, personal och utvecklingsmål. Aktivt arbeta med kompetensutveckling och medarbetarnöjdhet. Underhållsplanering i samråd med underhållsavdelningen. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som haft ledaransvar inom produktion i tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft 365. Samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du även talar ytterligare språk. Det är dessutom fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda projekt, arbeta med daglig styrning och/eller förbättringsarbete. Som person är du en trygg och närvarande ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat, analytiskt och med ett affärsmässigt förhållningssätt. För att passa in i rollen behöver du vara självständig och inte vara rädd för att ta egna initiativ genom att du har ett öga för vilka arbetsuppgifter som ska göras utan delegering från kollegor. Vi ser gärna att du är målinriktad som person och trivs med att arbeta med ett tydligt fokus på resultat. Dessutom trivs du i förändring och har ett starkt driv att utveckla både processer och människor. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20. ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 29 jobb