Sommarjobba som distributör i Piteå
SvHL Norr KB
Reklamutdelare och tidningsdistributörer

Ser du dig själv som en nattuggla som fungerar allra bäst när andra sover? Då kan det här vara jobbet för dig. Vi på Svensk Hemleverans söker nu sommarvikarier till vår verksamhet med placeringsort Piteå. Som distributör har du ett av våra viktigaste jobb. Det är du som tar oss över mållinjen, som tar våra produkter hela vägen hem, varje dag. I rollen ansvarar du för att leverera tidningar, brev och paket hem till slutkunden. Arbetet utförs i regel nattetid 6 nätter per vecka, så att våra prenumeranter varje morgon kan läsa och ta del av nyheterna, till dagens första kopp kaffe. Du arbetar med högerstyrd bil. Vi erbjuder dig vackra soluppgångar, konditionsträning på arbetstid, tid för reflektion samt samhörighet och gemenskap med kollegorna. Arbetet ställer inte några krav på förkunskaper. Vi värdesätter i stället din inställning och förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du behöver vara noggrann och ha en hög servicekänsla, vara minst 18 år och kunna kommunicera på svenska eller engelska. B-körkort är ett krav. Vi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja med huvuduppdraget att dela ut morgontidningen. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi även med oss brev och paket. Våra utdelningsområden är Östergötland, norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och norra Västerbotten. Vi är en del av NTM som är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Hemsjukvården/ särskilt boende söker sjuksköterska till natten
Piteå kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker dig om har ett stort engagemang och intresse av att jobba med människor. Som sjuksköterska har du ett viktigt och meningsfullt arbete där du bidrar till att förbättra människors hälsa och livskvalitet. Gillar du att ha ett omväxlande arbete och har förmågan att lösa problem? Vill du vara med och bidra? Skicka in din ansökan! Arbetsuppgifter    Vi erbjuder dej ett självständigt arbete där du har möjlighet att använda dina tidigare erfarenheter. Under arbetspassen samarbetar du med två andra sjuksköterskor där ni tillsammans delar ansvar över patienterna. Ditt arbetet utgår från patientens behov som står i centrum utifrån den hälso-och sjukvård de behöver. Du ger stöd och handledning till omsorgspersonalen i de olika verksamheterna. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för bedömningar, planering och genomförande av hälso- och sjukvårdsinsatser gällande patienter på särskilda boenden, hemsjukvården, psykiatri boenden och gruppbostäder. Du ansvarar även för medicinhantering, specifik omvårdnad samt dokumentation. Arbetet kan också innebära att du möter personer som befinner sig i en palliativ fas i livet, där din uppgift är att skapa en god vård under livets sista tid för både patienten och dess närstående.   Kvalifikationer    Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialisering inom äldreomsorg. Vi ser ett trevligt bemötande, flexibel och har god samarbetsförmåga som värdefulla kompetenser för att arbeta som sjuksköterska. Vi värdesätter en positiv inställning och förmågan att hitta lösningar i arbetet.  För tjänsten krävs B-körkort.  Mer om tjänsten    Vi arbetar enligt hel/del-modellen vilket innebär anställning på heltid med möjlighet att arbeta mindre. Anställningen är tills vidare med tillträde enligt överenskommelse. Du arbetar heltid, arbetstid är natt med helgtjänstgöring.  Tillgång till tjänstebil Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan senast 2025-06-08 Om arbetsplatsen    Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.    Läs mer:  Socialtjänsten Socialtjänsten i Piteå - vi bygger framtiden tillsammans - Våra verksamheter Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)  Piteå växer – www.pitea.se/piteavaxer  Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå    Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.    Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakt

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Enhetschef Teknik och projekt
Piteå kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Fastighets- och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som vill medverka till att Piteå blir Sveriges bästa plats att bo på. Förvaltningen har 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och vaktmästeriverksamhet. Avdelning Fastigheter säkerställer den strategiska lokalförsörjningen, planering, samordning och förändringar i fastighetsbeståndet.  Totalt förvaltas 320 000 m² fördelat på 144 objekt där största delen nyttjas av kommunens kärnverksamhet. I ansvaret ingår också den dagliga driften, skötseln samt planering och genomförande av underhåll och investeringar i kommunens fastigheter. Avdelningen hanterar uthyrning och kontraktshantering för lokaler, bostäder och parkeringar. Antalet medarbetare i avdelningen är 85. Inom avdelning Fastigheter finns två enheter, förvaltning (inklusive fastighetsdriften) samt projekt och teknik, till vilken enhetschef nu rekryteras. Enheten består i dagsläget av nio medarbetare och ansvarar i samverkan med andra förvaltningar för planering och genomförande av ny-, till- och ombyggnationer samt för att säkerställa en hög tillgänglighet och säkerhet i lokalerna. I ansvaret ingår också att säkerställa en framtida kostnads och miljömässigt effektiv drift. Vid enheten arbetar i dagsläget projektledare och teknikansvariga som även arbetar med driftsfrågor. Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. I rollen som enhetschef ansvarar du för ledning och styrning av enheten projekt och teknik. Det innebär ett ansvar för personal, verksamhet och ekonomi. Positiva resultat nås bäst genom att arbeta tillsammans, där du genom ett inkluderande och tillitsbaserat ledarskap skapar förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap. Rollen innehåller många olika kontakter varför ett professionellt förhållningssätt och strävan efter goda relationer är en förutsättning. Som enhetschef ingår du tillsammans med avdelningschef och två enhetschefer för fastighetsdriften i avdelningens ledningsgrupp. Kvalifikationer  Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning samt erfarenhet från verksamhetsområdet alternativt en utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare har arbetat som chef och har kvalificerad projekterfarenhet, ett affärsmässigt förhållningssätt och förstår samt respekterar förutsättningarna i en politiskt styrd organisation. Som person är du strukturerad, analytisk och kvalitetsmedveten. Du är tydlig i ditt ledarskap, vinner medarbetarnas förtroende, inspirerar och skapar en kultur, där vilja, arbetsglädje och olikheter integreras på ett värdeskapande sätt. Du har god samarbetsförmåga och strävar efter att i samspel med andra hitta fungerande vägar framåt. Du är bra på att kommunicera och att skriva, presentera och förklara samband på ett enkelt och tydligt sätt. Goda digitala kunskaper, (vi arbetar med Microsoft 365) och B-körkort är en förutsättning för tjänsten. Mer om tjänsten  Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att omfattas av säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) med i förekommande fall registerkontroll. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10. Om arbetsplatsen  Fastighets- och serviceförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  Fastighets- och serviceförvaltningen  Fastighets- och serviceförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se)  Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)  Piteå växer - Kommun & politik Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)  Vi undanber oss all kontakt från rekryteringsföretag och annonsörer i denna rekrytering

6 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Butikschef second hand
Piteå Rödakors Krets
Chefer inom handel

Är du vår nya butikschef? Svenska Röda korset Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 300 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet. Sista ansökan 2025-08-10 Butikschef Röda Korsets Second Hand-butik i Piteå Piteå rödakorskrets driver idag en Second Hand-butik där överskottet bidrar till lokalt, nationellt och internationellt rödakorsarbete. Second Hand-butiken är också en plats där människor kan mötas och utvecklas. Kärnan i Röda Korsets lokala engagemang är ideella insatser, och i kretsen jobbar idag bl a volontärer och anställda. Vi söker nu en butikschef med ansvar att leda vår Second Hand-butik. Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor, försäljning, marknadsföring och hållbarhet. Du inspireras av att ligga i framkant vad gäller sociala-, miljö- och samhällsfrågor. Vi ser att du trivs med att möta människor och är bra på att skapa samarbete och arbetsglädje i arbetsgruppen med anställda och volontärer. Butikschefen ansvarar för: Utveckla butiken i enlighet med Röda Korset värdegrund och koncept Leda och stötta volontärer, praktikanter och anställda i butiken Utveckla rutiner och arbetssätt för butiksdrift och gåvohantering Bemanning och schemaläggning Varuexponering och prissättning Skapa och upprätthålla samarbeten med relevanta partners och aktörer i samhället Intern och extern kommunikation Upprätta årlig plan för säljaktiviteter och kampanjer Ekonomiskt ansvar för verksamheten Personalansvar Systematiskt arbetsmiljöarbete och säkerhet Rapporteringsansvar till styrelsen Kvalifikationer: Erfarenhet av och förmåga att leda, stötta och utveckla personal, individer och grupper Erfarenhet av försäljning och kundbemötande t ex inom detaljhandel Kunna rapportera resultat mot budget Kännedom om lagar och avtal gällande arbetsgivaransvar och arbetsmiljö God datorvana Körkort B Meriterande om: Erfarenhet av att leda och engagera volontärer Kunskap kring sociala medier och nätverksskapande aktiviteter Erfarenhet av arbete inom Second Hand-försäljning Erfarenhet av arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor samt remake Egen erfarenhet av att arbeta som volontär Erfarenhet av socialt arbete Personliga kvalifikationer: Handlingskraftig, flexibel Trygg ledare Ansvarstagande Förmåga att engagera och delegera Ordningsam Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i vår butik i Piteå. Vi tillämpar provanställning. Kollektivavtal finns. Tillträde enligt överenskommelse. Din ansökan: För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ordförande Röda Korsets Piteåkrets Eva Lidén 070-312 87 82 Ansök genom så snart som möjligt och senast den 10 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Konstruktörer inom Mekanik samt Rör & Anläggning
AFRY AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.  Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.  Jobbeskrivning Vi behöver stärka upp våra team i Piteå med fler erfarna och kreativa medarbetare. Har du erfarenhet av mekanik- eller rör & anläggningskonstruktion? Är du redo att dela med dig av din kompetens? I utbyte lovar vi dig en innovativ arena som du delar med likasinnade kollegor. Hos oss kommer du få jobba med en mängd olika projekt vilket vi tror kommer att ge dig väldigt inspirerande och varierande arbete. Majoriteten av projekten sker In-house men vi har även projekt där du arbetar ute hos kund. Utöver uppdragen ser vi till att nätverka och skapa trivsel tillsammans genom sociala och kompetenshöjande aktiviteter och spontana träffar som gruppluncher och gemensamma frukostar. Att samarbeta och interagera med övriga affärsområden på AFRY är en självklarhet hos oss.   Kvalifikationer Vi ser gärna att du som söker är erfaren inom området Mekanik- eller Rör & Anläggningskonstruktion samt har en relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande, gärna inom mekanik, maskinteknik eller produktutveckling. Som mekanikkonstruktör besitter du med fördel god kunskap inom Creo, Inventor, Solid Works eller annan 3D-CAD. Som Rör & Anläggningskonstruktör efterfrågar vi kompetenser i bland annat Cadmatic, Plant3D eller AutoCAD 2D. Vi ser även att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt B-körkort.  Som person är du en lagspelare som älskar teknik och har en fundamental ”hur funkar det”-inställning. Du tycker även om att ta egna initiativ och trivs med att arbeta i en kreativ miljö. Vi ser gärna att du är utåtriktad, drivande och engagerad i det du gör. Ytterligare information Vi ligger i framkant inom teknik, design och innovation. Vi arbetar med både stora och små projekt där du får möjlighet att prova på uppdrag inom nya områden i team med kollegor runt om i världen.  Vi har en inkluderande kultur med ledare som stöttar din utveckling och som vågar tänka stort. Ledare som är modiga, hängivna och gör det de tror på, och som stöttar dig i att göra detsamma. Vårt fokus på ledarskap ger goda förutsättningar att utvecklas och växa i din roll.   Hos AFRY får du utvecklas och samtidigt vara med och bidra till någonting meningsfullt. Du är med och gör skillnad genom att utveckla hållbara lösningar med ett långsiktigt perspektiv. Vi har ett stort fokus på hållbarhet – det är en central del i vår vision och affärsstrategi. Tillsammans skapar vi hållbara lösningar för framtida generationer.   Vi vet också att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför är vi måna om en god arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en fungerande helhet. För alla våra medarbetare erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med både framåtanda och trygghet.     Ansökningar till dessa tjänster kommer behandlas löpande. Kontaktuppgifter för frågor Sektionschef: Gustav Lindberg  [email protected]  +46 70-640 99 69  Sista ansökningsdag är 2025-08-31 Varmt välkommen med din ansökan!   På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

7 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Researcher in Human-System Interaction

About us RISE Research Institutes of Sweden is Sweden’s research institute and innovation partner. With over 3,000 employees, we collaborate closely with industry, academia, and the public sector to strengthen Swedish competitiveness and contribute to a more sustainable society. We are now looking for a dedicated Researcher in Human-System Interaction to join our Transformation of Industry unit, part of the Prototyping Societies department. Prototyping Societies is a department within the Digital Systems division at RISE. We are about 135 colleagues located in nine sites in Sweden, from Piteå in the north to Lund in the south. We conduct research and innovation at the intersection of people and technology, with a strong humanistic perspective. The department brings together a diverse range of expertise and backgrounds, creating a unique and multidisciplinary environment for addressing today’s complex societal challenges. About the Role As a Researcher, you will take an active role in designing and conducting applied research, with a primary focus on the interaction between humans and AI-based systems. You will contribute to different stages of the research process and may also lead specific activities. The work is primarily carried out in industrial contexts, such as the automotive and process industries, but may also include projects related to the public sector. You will contribute to design-driven research projects, where creative exploration and user-centered approaches are central to generating new knowledge and solutions. A key part of your role will be to develop design concepts and prototypes. Your work may also include tasks such as data collection and analysis, documenting and presenting results, and supporting the development of new project ideas and funding proposals. In addition, your work may include: • Conducting technology scouting and trend analysis • Exploring user needs and challenges • Leading or participating in user studies • Contributing to scientific publications and conference presentations You will be employed in a unit based in Piteå. While some flexibility exists, the work is primarily carried out on-site, as many activities and projects benefit from a physical presence. Who are you? We are looking for someone with an independent, curiosity-driven, and solution-oriented mindset. You’re passionate about shaping future user experiences and exploring emerging technologies. You communicate well and enjoy collaborating across teams and engaging with partners outside the organization. Required qualifications: A master’s degree in Interaction Design, Industrial Design, Human-Computer Interaction, or a closely related field. Demonstrated experience working with emerging technologies such as extended reality (XR), artificial intelligence (AI), or Human-Robot Interaction (HRI). Experience in UX/UI design for complex systems, preferably in collaboration with the automotive, process, or manufacturing industry. Comfortable using various digital design and prototyping tools, such as Figma, Adobe CC, Unity, or comparable software. Strong communication skills in English, both written and verbal. Category B driving license. It is considered a merit if you are able to communicate in Swedish and have an interest in or competence related to sound or acoustics. Are we a good match? Join a forward-thinking team at the intersection of design, technology, and research. You will work on user-centered, future-oriented projects involving technologies such as AI and XR, in close collaboration with leading industry partners across various sectors. Welcome with your application! If this sounds interesting and you want to know more, please contact hiring manager Anna Sirkka, +46 10 228 44 34. Selection and interviews are conducted on an ongoing basis. Last day of application is July 5th. Our union representatives are Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22 and Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Järnvägsingenjör inom lågspänning till Tyréns i Piteå!
Framtiden i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

På Tyréns får du chansen att kombinera teknisk expertis med samhällsnytta – och bidra till hållbara transporter i hela Sverige. Nu söker vi dig som vill ta steget som järnvägsingenjör inom lågspänning och vara med och driva infrastrukturprojekt från idé till färdig anläggning. Beskrivning av tjänsten Som Järnvägsingenjör med inriktning lågspänning på Tyréns blir du en nyckelperson i utvecklingen av elektrisk infrastruktur för svensk järnväg. Du arbetar med projektering och teknisk design av lågspänningssystem – exempelvis belysning, kraftförsörjning, el till teknikhus, signalanläggningar och stationsutrustning – med fokus på säkerhet, tillförlitlighet och integration. I rollen ingår att modellera och upprätta ritningar i CAD-verktyg som MicroStation, ta fram tekniska lösningar i samarbete med andra discipliner, samt säkerställa att lågspänningssystemen följer både interna och externa kravspecifikationer. Om den vi söker Vi söker dig som är initiativrik och drivs av att utvecklas och nå nya mål i karriären. Du är intresserad av samhällsbyggnad och har en vilja att vara en del av framtidens infrastrukturprojekt. Som person är du ansvarstagande och har förmågan att jobba såväl självständigt som i team. Skallkrav: •Gymnasial-, högskole- eller yrkesexamen inom el •Svenska och engelska i tal och skrift •B-körkort Om Tyréns Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samarbete med kunder och partners skapar de hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Med sina 3 000 medarbetare i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien har de en bred närvaro och expertis. Deras ägandeform som stiftelseägt företag gör det möjligt att satsa på forskning och utveckling och de har ett nära samarbete med universitet och högskolor. Hos Tyréns drivs du av nyfikenhet och får vara en del av en arbetsplats där utveckling och innovation står i fokus. Om Framtiden Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Tyréns. Villkor Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Arbetstider: 08:00-17:00 Placeringsort: Piteå Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Systemadministratör till HR-avdelningen (vikariat)
Piteå kommun
Systemadministratörer

Vill du ha ett jobb där struktur, system och samhällsnytta går hand i hand? Ett jobb på HR-avdelningen i Piteå kommun innebär att du får en central roll som systemadministratör – där ditt arbete gör stor skillnad för att vardagen ska fungera framförallt för förvaltningens chefer och medarbetare men också för hela den kommunala organisationen.  HR-avdelningen är en av avdelningarna inom kommunledningsförvaltningen, den del av Piteå kommun som håller ihop helheten – vi stöttar politiken, ledningen och de andra förvaltningarna med allt från planering och uppföljning till HR, kommunikation, IT och utveckling. Vad innebär jobbet? Som systemadministratör säkerställer du att våra HR administrativa system fungerar som de ska och används på rätt sätt. Du är den som ser till att rätt behörigheter finns på plats, att fakturor konteras korrekt och betalas i tid och att användare får det stöd de behöver. Du lägger också en del av din tid som personalredogörare för kommunledningsförvaltningen. Där du arbetar med bland annat systemintroduktion för nya medarbetare och kvalitetsäkring inför utbetalning av lön.  Vem vi söker Vi söker dig med gymnasieutbildning och mer än gärna utbildning inom ekonomi-, löne- eller personaladministration. Har du erfarenhet av system inom HR och ekonomiadministration, gärna från kommunal eller offentlig verksamhet, är du perfekt för oss! Har du dessutom koll på alla finesser i Office 365 och har god digital kompetens, då kommer du bli en stjärna i vårt team.  Vi erbjuder trygga och schyssta villkor Ett jobb hos oss innebär att du omfattas av ett av Sveriges mest omfattande kollektivavtal! Det innebär att du har trygga och förutsägbara villkor, där det mesta redan är klart och tydligt från start. Här är några exempel på vad det innebär för dig: • Generös semester – minst 25 semesterdagar per år, och ännu fler om du har fyllt 40 eller 50. • Flexibel arbetstid – möjlighet till flextid och balans mellan jobb och fritid. • Tjänstepension – arbetsgivaren betalar in till din pension varje månad. • Friskvård – 3000 kr i friskvårdsbidrag   Mer om tjänsten  Anställningen är en visstidsanställning med tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Vikariatet är 12 mån med goda möjligheter till förlängning.  Välkommen med din ansökan senast 2025-07-13.  Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 60 00. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss, läs mer här: www.pitea.se  Bor du inte i Piteå men vill flytta hit? Då kan vi hjälpa dig!  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Läs mer - Move to Piteå

7 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Försäljning av mat på Kyrkmarknaden i Öjebyn
Norrlandssnabbmat AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Hej vill du vara med och sälja mat på, Kyrkmarknaden 28e Juni och 29e ingen förkunskap krävs. Det är Hamburgertält, kebabtält, Suovastält, Vi samlas Lördag 28e 09:30 och slutar ca 19:00 Söndag Ca 11:00-17:00

7 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Brandlarmstekniker till Fastighets och Service
Piteå kommun
Fastighetsskötare

Fastighets och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad. Fastighets och serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och vaktmästeriverksamhet.  Inom avdelning Fastigheters driftorganisation arbetar cirka 60 medarbetare. Yrkeskategorier är fastighetsskötare, drifttekniker, fastighetstekniker - larm, brand, vvs, el, byggenhet med snickare och målare. Enheten säkerställer att den dagliga driften och skötseln av fastighetsbeståndet uppfyller krav från kund, förvaltare och myndigheter. Målsättning är att avhjälpa och förebygga fel inom kommunens anläggningar för att säkerställa ett effektivt, ekonomiskt och problemfritt brukande av fastigheterna. Vi söker nu en brandlarmstekniker.  Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-07-13 Arbetsuppgifter  Som brandlarmstekniker arbetar du i huvudsak med egenkontroller av brand-och utrymningslarm i kommunens fastighetsbestånd såväl som till viss del i kommunala bolag. Du kommer även att utföra felsökning, dokumentation samt underhållsservice på våra befintliga anläggningar.  Till denna tjänst söker vi någon som främst arbetar gentemot de kommunala bolagen. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med många intressanta och utmanande uppgifter. Kvalifikationer  Vi söker dig som har en utbildning med inriktning mot svagström, nätverksteknik, data och tele eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du har gärna några års arbetslivserfarenhet inom området larm och brandlarm. Det är meriterande om du har heta arbeten. En god datavana krävs, då all arbetsorderhantering för serviceregistrering sker via dator. B- Körkort är ett krav för tjänsten så även en god svenska i både tal och skrift. Som person är du flexibel och kan självständigt planera och driva ditt arbete. Du är positiv, en problemlösare och mån om att göra ett bra arbete. Då arbetet innebär många kontakter med kunder både internt och externt är ett professionellt förhållningssätt och en mycket god samarbetsförmåga en förutsättning. Mer om tjänsten  Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, dagtid måndag till fredag. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.  För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.  Om arbetsplatsen  Fastighets- och serviceförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  Fastighets- och serviceförvaltningen  Fastighets- och serviceförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se)  Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)  Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se)  Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

7 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025