Sjuksköterska till SÄBO i Piteå

Är du legitimerad sjuksköterska och vill ha flexibilitet i din arbetssituation med möjlighet att påverka din egen vardag? Hos Svea Work är detta möjligt.    På kunds räkning blir du anställd som konsult på Svea Work. Vi söker därför till detta uppdrag en sjuksköterska till ett SÄBO i Piteå.    Tidsperiod: v.27-31 Omfattning: 100% Arbetstider: Dag, kväll och helg   Arbetsuppgifter  Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska på SÄBO.  Svea Work erbjuder dig  Konkurrenskraftig lön  Semesterersättning  Tjänstepension Engagerad och lyhörd konsultchef  Boende och reseersättning utanför hemort    Kvalifikationer  Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med 2 års yrkeserfarenhet. Uppdraget passar perfekt för dig som är trygg i din arbetsroll där ditt arbete uppskattas. Du ska även vara lugn och pedagogisk i ditt arbete, samtidigt som du ska kunna ta beslut gällande patienter. Du ska även ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift, då det förekommer dokumentation i olika journalsystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare.     Personliga egenskaper  Vi söker dig som är en trevlig och social person med både patienter och kollegor. Du ska ha en god samarbetsförmåga med kollegor. Du ska även ha vana att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ditt område. Du har även ett gediget intresse att utvecklas som person, men också i din kompetens inom vården.      Sista ansökningsdag  Ansökningar behandlas löpande. Söker du efter en ny arbetsgivare med kompetensmöjligheter kan detta vara något för dig. Varmt välkommen in med din ansökan!    Företagsinformation: Svea Work är en del av Svea Partners koncernen och är ett rekryterings-och bemanningsföretag som arbetar tillsammans med våra uppdragsgivare och medarbetare för att hitta rätt person för rätt uppdrag. För oss på Svea Work är det betydelsefullt att göra skillnad och bidra med samhällsnytta. En del av resultat skänker Svea Work till Svea Foundation som i sin tur hjälper ensamstående föräldrar och barn.

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Dedicare söker sjuksköterska till Piteå kommun inför sommaren

Dedicare söker just nu sjuksköterskor till olika uppdrag inom äldreomsorgen i Piteå kommun Våra kunder i Piteå har behov av kompetent personal på både längre och kortare uppdrag.  Vi söker dig som är sjuksköterska som vill arbeta inom äldreomsorgen. Att arbeta inom äldreomsorgen är ett fantastiskt givande arbete där du har möjligheten att arbeta både på särskilt boende eller inom hemsjukvården. Oftast arbetar du dagar, kvällar och helger. En del av våra uppdrag finns det även behov på natten.  Du har nu möjligheten till ett mycket stimulerande arbete där du kommer utvecklas i din yrkesroll och där du har möjlighet att kombinera arbete och fritid efter dina behov.    Vi erbjuder Dedicare är ett företag som sätter dig som konsult i fokus. Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter   Kvalifikationer • Sjuksköterskeexamen med minst 1-2 års yrkeserfarenhet beroende på placering • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.  Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. När: Våra kunders behov är olika och det finns behov redan nu och senare i vår men det finns redan nu även uppdrag för hela sommaren.   Ansökan Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. På vår hemsida presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.

15 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Personlig assistent med humor sökes!

Gillar du sport och natur? Tycker du att humor och roliga historier ska vara en del av jobbet! Då kanske just du skulle passa hos vår manliga kund i Piteå! Kunden är en man på 59 år, med MS liknade symtom, han är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta fysiskt. Tunga lyft förekommer, hjälpmedel som lyft m m finns att tillgå. Du är självgående, positiv och kommer gärna med nya idéer och tar egna initiativ, du har en ålder mellan 35 och 70. Tjänsten är på 80%. Arbetstiderna är 7:30- 18:00 och 18:00- 7:30 med jourtid. Vi söker även behovsvikarier.Krav:- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.-Du har körkort dåkunden har egen bil som du kör när ni ska görautflykter, handla, besöka vårdinrättningar eller annat.-Du är icke rökare. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Vill du ha ett meningsfullt jobb i sommar? Vi söker personliga assistenter!

Vi på Inre Kraft i Piteåsöker ständigt nya medarbetare. Både de som vill jobba på fast rad och vikarier. Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad.Nu är även snart sommaren här och vi öppnar därför upp möjligheten för dig som vill arbeta i sommar att söka redan nu! Vi behandlar alla ansökningar löpande. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv dom vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bla vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Dina arbetsuppgifter styrs av kundens hjälpbehov. Vi söker:- Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.- Du bör vara empatisk, handlingskraftig och lyhörd inför kundens behov.- Du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron.Meriterande:- Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent.- Körkort och tillgång till bil.Krav:- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.- Du kan uppvisa brottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Arbetstid/varaktighet:Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt beroende på behov. Vardagar/helger. Tillträde: Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad, söker du arbete som behovsvikarie så har du möjlighet till att få börja arbete omgående. Söker du sommarvikariat är det önskvärt om du är tillgänglig för arbete juni-augusti, introduktion påbörjas omkring Maj eller enligt överenskommelse. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har inga möjligheter att hantera ansökningar via mail eller telefon. Ansök via extern länk(se annonsen) med ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Vill du ha ett roligt sommarjobb? Vi söker personliga assistenter i Roknäs

Vi på Inre Kraft söker nu personliga assistenter som vill arbeta på sommarvikariat hos vår kund i Roknäs. Samt även dig som vill arbeta extra vid behov. Vår kund är en trevlig kille som tycker om när det händer saker, han gillar bl a musik, fotboll, friluftsliv, djur. Han är i 50-års åldern och har en multifunktionsvariant sedan barn. Du som söker behöver kunna lära dig sondmatning, lyft, elrullstol och "hantera läkemedel". Man ska kunna leka och busa med kunden men ändå vara ordningsam och strukturerad för att hålla fokus på kundens behov. Då han enbart kommunicerar via enstaka ljud och kroppsspråk är det viktigt att du som assistent är lyhörd och på ett positiv sätt uppmuntrar honom att vara delaktig i sin vardag. Han har epileptiska anfall och sondmatas vilket gör att du behöver medicindelegering och den tar du under introduktionsdagarna. Vi söker alltså dig som är glad, påhittig, lyhörd och uppmärksam! Meriterande: Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent, men absolut inget krav. Du bör ha körkort och tillgång till egen bil om du bor tex i Piteå (Busstiderna stämmer inte alltid med arbetstiderna). Väljer du att ta buss till arbetsplatsen så är Sjulnässkola närmsta busshållplatsen (ca 1,2 km att gå). Krav: Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig och arbetstiderna kan vara förlagda både dag och natt. Passen är förlagda kl 08.00-20.00, samt 20.00-08.00. Tillträde: Söker du arbete som timvikarie så har du möjlighet till att få börja arbeta omgående. Söker du sommarvikariat är det önskvärt om du är tillgänglig för arbete juni-augusti, introduktion påbörjas omkring Maj eller enligt överenskommelse. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökan: För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Kvinnlig kund söker kvinnliga assistenter!

Vår kund är en kvinna på 31 år med epilepsi, hon bor med sin familj i Öjebyn. Hennes funktionsnedsättning gör att hon behöver ständigt tillsyn dygnet runt. Därför behöver du vara tålmodig, lugn och igenkännande. Med det menas att du ändå ska kunna vara flexibel och intresserad av att dra ut på aktiviteter när hon känner sig pigg. Det gäller att kunna läsa av och anpassa dagen efter dagsformen. Ibland behöver du hjälpa henne att ta beslut i hennes ställe i enklare vardagliga valsituationer. Vi vill gärna att du tjej/kvinna som söker är kreativ och har barnasinnet kvar, som tycker det är både roligt och givande att att från en dag baka, laga mat, vara ute i naturen, spela spel, lägga pussel, teckna- till nästa dag, ta det lugnt, vila se på en film hemma i soffan. Tjänsten är på ca 60% där du jobbar en helg i månaden (dygnspass), övrig tid 08.00-16.00 Krav: Du är rökfri. Endast kvinnliga sökande. Du talar och förstår det svenska språket på en mycket bra nivå. Du har körkort. Du har ett belastningsutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Personlig lämplighet och kundens val är det absolut viktigaste vid rekrytering. Fördel om du har erfarenhet av epilepsi. Lägg extra tid på att skriva ett personligt brev där du berättar om dig själv och förklarar varför du tycker detta uppdrag låter intressant. Vi har kollektivavtal (Bransch G). Att tänka på inför din ansökan För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har igen möjlighet att hantera ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vill du utvecklas som säljare?

Har du erfarenhet av försäljning och söker ditt nästa steg i karriären? Vill arbeta inom ett väletablerat bolag med korta beslutsvägar och stora utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare! Bejoken är inne i en expansiv fas och behöver nu utöka teamet i Luleå med en teknisk säljare. Här får du en fri och varierande vardag där du arbetar nära Bejokens kunder för att utveckla och underhålla långsiktiga affärsrelationer. Låter det som något för dig? Ansök redan idag, urval sker löpande. Information om tjänsten Bejoken är ett familjeägt företag med en lång historia av att leverera högkvalitativa tekniska lösningar inom elektronik och automation. Bolaget samarbetar med stora, erkända aktörer inom respektive område och erbjuder allt ifrån enskilda komponenter till skräddarsydda helhetslösningar. Nu är Bejoken inne i en expansiv period och söker en teknisk säljare till Luleå! Inför anställning kommer du tillsammans med försäljningschefen sätta upp en lämplig onboarding skräddarsydd efter dig – allt för att komma in i rollen på bästa vis. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Bejoken. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Arbetsuppgifter Vi söker nu en engagerad teknisk säljare med kundansvar för att utveckla och underhålla långsiktiga affärsrelationer tillsammans med Bejokens kunder. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: • Ansvara kommersiellt för tilldelade kunder, budget samt nykundsbearbetning. • Utveckla och stärka affärsrelationerna med bolagets kunder genom att vara lyhörd för deras behov och önskemål. • Erbjuda teknisk support och vägledning till kunderna om produkter och tjänster. • Hålla dig uppdaterad om branschens utveckling och identifiera potentiella nya affärsmöjligheter. • Samarbeta med övriga teamet för att uppnå företagets säljmål och bidra till en positiv arbetsmiljö. Du erbjuds  Hos Bejoken blir du en självklar del av ett familjärt bolag där du har en fri, varierande vardag med stort utrymme att självständigt planera ditt arbete. Vidare erbjuds du bland annat följande: • En konkurrenskraftig lön och förmånspaket. • Möjligheten att utvecklas och växa i din karriär inom ett bolag med stark framåtanda. • En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och göra skillnad. Vi söker dig som • Innehar B-körkort • Har tidigare erfarenhet av försäljningsarbete och CRM-system • Har erfarenhet inom automation och elektromekanik • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift   Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer trivas i rollen som teknisk säljare på Bejoken. Vi ser att du är en kommunikativ person med god förmåga att skapa långsiktiga, förtroendefulla relationer. Vidare känner du dig trygg i förhandlingssituationer och har inga problem med att självständigt driva ditt arbete. Du är ansvarsfull och engagerad med ett stort driv att utvecklas inom försäljning. START: Enligt överenskommelse  OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå  URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll  #försäljning #CRM #elktromekanik # automation  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Almia söker sjuksköterska till SÄBO Piteå

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Sjuksköterska, grundutbildad med erfarenhet från SÄBO. Finner du tjänsten som Sjuksköterska, grundutbildad till Piteå intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Wist Last & Buss i Piteå söker Tekniker tunga fordon

Efterfrågan från våra kunder ökar och vi behöver stärka upp vårt team med fler medarbetare. Vi söker därför tekniker till vår anläggning i Piteå! Som tekniker hos oss på Wist Last & Buss är du en del av Wist-familjen. Vi är en okomplicerad arbetsgivare som månar om din trygghet och utveckling. I över 90 år har vi säkerställt bästa möjliga service till våra kunder. Idag har vi kompetenta och trevliga medarbetare på 19 anläggningar i Sverige. Som tekniker hos oss arbetar du med allt från service till kvalificerade felsökningar, diagnos samt reparation på Volvo Lastbilar och släpfordon. Till den här rollen söker vi dig som har ett stort intresse för modern teknologi och ser fordonsbranschens framtid och dess omställning som en häftig utmaning. Inom några år ska fossila bränslen fasas ut och el och gas ser ut att ta över vilket kräver nya kunskaper i våra verkstäder. Vi söker dig som: - Har en fordonsteknisk utbildning eller tidigare erfarenhet inom ett tekniskt yrke. - Har god system- och datorvana - Trivs med att arbeta självständigt men också värdesätter samarbete med arbetskamrater - Har lägst B-körkort, tyngre behörighet är meriterande … har du dessutom kompetens inom hydraulik eller påbyggnationer är det ett plus! Vad kan vi på Wist Last & Buss erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med trevliga kollegor inom verkstad, reservdelar och försäljning. Hos oss får du löpande utbildning för att du ska få möjlighet till vidareutveckling samt för att säkerställa att vi tillsammans erbjuder service av högsta kvalité till våra kunder. Wist Last & Buss ingår i AB Persson Invest som är en familjeägd koncern med anor från 1932. Alla vi som arbetar inom koncernen Persson Invest får vid goda resultat i koncernen ta del av vinsten genom vår vinstandelsstiftelse Årsringen. Vi har också möjlighet att hyra en nyproducerad lägenhet i Åre och en stuga i Hemavan. Utöver detta har vi självklart tjänstepension, personalvårdsförmåner och rabatter hos våra egna bolag. https://www.youtube.com/watch?v=TZriOKz_8O4 Anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicemarknadschef Daniel Lundberg på telefonnummer 0911-20 38 15 eller via [email protected] . Urval sker löpande så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan redan idag! Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Välkommen till oss på Wist Last & Buss! Vi ser fram emot att tillsammans med dig fortsätta att utveckla Nordens största fristående återförsäljare av Volvo lastbilar och bussar. Wist strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Wist Last & Buss är Nordens största fristående återförsäljare av Volvo lastbilar och bussar och består av två bolag. Wist Last & Buss AB i Sverige med 19 anläggningar från Kiruna i norr till Köping i söder och Wist Last & Buss AS i Norge med 14 anläggningar från Mo i Rana i norr till Volda i söder. Bolagen omsätter ca 3 miljarder kronor och har ca 630 medarbetare. Wist Last & Buss ingår i AB Persson Invest som är en familjeägd koncern med anor från 1932 med verksamheter inom bilhandel, träförädling, skogs- och fastighetsförvaltning samt förnybar energi. Koncernen har sitt säte i Östersund och omsätter cirka 7,8 miljarder och har cirka 1 400 medarbetare. För mer information se www.perssoninvest.se och www.wistlastbuss.se. 2023 blev Wist Last & Buss AB utsedd av Deloitte till ett av “Swedens Best Managed Companies” för andra året i rad, en utmärkelse vi är oerhört stolta över att få ta emot.

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Kock 100%, Öjebyns produktionskök

Öjebyns produktionskök är Piteå kommuns största kök med 32 medarbetare. Vi arbetar med kylda måltidsleveranser och tillagar ca 6 500 portioner per dag. Solander slutberedningskök ingå också i verksamheten i Öjebyn som servar elever vid Björklunda och Solanderskolan (förskoleklass till 9an) med frukost, lunch och mellanmål. Verksamheten har två olika uppdragsgivare vilket innebär att arbetsbelastningen är varierad över dagen och året. Därför läggs stor vikt på din samarbetsförmåga samt flexibilitet i arbetsuppgifterna. Vi söker en kock som vill påverka måltider i förskolor, skolor, särskilda och ordinära boenden. Du brinner för att laga mat med fokus ”matlagning från grunden”. Vi är en stor arbetsgrupp som tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Vår styrka är att vi är olika. Vi söker dig som har ett driv och vill arbeta med utveckling samtidigt som du kan kompromissa och vara flexibel.  Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter  Du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter som finns i ett stort produktionskök tillsammans med dina kollegor utifrån ett roterande schema.  Kvalifikationer  Restaurangutbildning på gymnasienivå eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner lämplig och/eller dokumenterad erfarenhet som kock inom storkök och/eller restaurang. Du har tillräckliga kunskaper i svenskaspråket, såväl i tal som i skrift för säkerhantering i verksamheten. Arbetet ställer krav på god fysik i from av styrka, kondition och rörlighet. • Det kalla och varma köket, med inriktning mat lagad från grunden • Special- och konsistensanpassad kost • Råvaror • Egenkontroll, hygien, städning • Ergonomiskt arbete i verksamheten • Storköksutrustning Mer om tjänsten  Semestertjänst måndag-fredag, heltidsmått 37 timmar/vecka.  (Semestertjänsten innebär att arbetet utförs måndag-fredag med tjänstgöring under röda dagar. Det innebär inom en 8 veckors schemaperiod ingår det tre lediga vardagar.) Provanställning kan eventuellt komma att tillämpas. Anställning vid Måltidsservice kräver utdrag från belastningsregister.  Varierande arbetstider enligt schema (kl.6:00-17:00), flextid tillämpas när verksamheten så tillåter. Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan senast 29 maj.  Om arbetsplatsen  Fastighets- och serviceförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  Fastighets- och serviceförvaltningen  Fastighets- och serviceförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se)  Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)  Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se)  Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024