Te Crea Care söker sjuksköterskor till uppdrag inom bemanning!
Te Crea Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com

7 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Ett Sommarjobb med mening
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten: Är du på jakt efter ett viktigt och meningsfullt sommarjobb? Som personlig assistent får du möjlighet att göra en verklig skillnad och bidra till att förbättra någon annans liv på ett personligt plan. Vi söker timvikarier till en snart 28-årig tjej i Skellefteå som lever ett självständigt och aktivt liv. Hon älskar att umgås med vänner, ta en fika på stan och delta i olika aktiviteter som boccia. Under sommaren tillbringar hon mycket tid i familjens stuga i Piteå, och vi söker därför assistenter som kan följa med och arbeta där. Din roll blir att stötta henne i vardagen – med allt från personlig hygien och förflyttningar till matlagning, hushållssysslor och att strukturera dagen. Har du ett ansvarstagande och lyhört sätt, och trivs du i en social och positiv miljö? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi söker en engagerad och lyhörd assistent – är det du? Vi letar efter dig som har lätt för att känna in situationer – som vet när det är dags att ta initiativ och när det är bättre att bara finnas där. Att du klickar med vår uppdragsgivare är viktigast, så vi ser gärna att du är i en liknande ålder för att underlätta gemensamma intressen och förståelse. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel, men det viktigaste är din inställning och vilja att vara ett stöd i hennes vardag.   God samarbetsförmåga – både med vår uppdragsgivare och hennes familj. Körkort krävs – då jobbet innebär vistelser i Piteå under sommaren.   Ej allergisk mot katter – familjen har en katt. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse.  Avtal: Innan sommaren kommer du att ha inskolning så att du kan känna dig bekväm i arbetsuppgifterna och komma in i rutinerna.  Arbetspass: Dagar, kvällar och helger.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Vi söker fler grymma elektriker!
Nelab Försäljnings AB
Installations- och serviceelektriker

Är du elektriker och letar efter en arbetsplats där jobbet är varierande, kollegorna sköna och utvecklingsmöjligheterna stora? Då har du kommit rätt! På Nelab söker vi nya stjärnor som vill vara med och ta oss till nästa nivå. Vi är inget stelbent företag där allt handlar om siffror och hierarkier – här jobbar vi tillsammans, har kul på vägen och ser till att alla får möjlighet att utvecklas. Vi erbjuder allt från stora entreprenader till mindre servicejobb, och vi lovar att du nästan aldrig kommer ha en tråkig dag på jobbet! Vad innebär jobbet? Som elektriker hos oss får du en omväxlande vardag med arbetsuppgifter som: Ombyggnad, felsökning och reparationer Nyinstallationer i allt från bostäder till företag Självständigt arbete med egna kunder Möjlighet att påverka din egen arbetsdag Oavsett om du gillar att gräva ner dig i tekniska lösningar eller brinner för kundkontakt, så finns det plats för dig hos oss! Vem är du? Vi letar efter dig som: Har en el-teknisk utbildning (minst gymnasienivå) Har minst tre års erfarenhet som elektriker Är en problemlösare med positiv inställning Trivs både självständigt och i team Har B-körkort (bra att ha när vi rör oss mellan uppdrag) Varför Nelab? Vi må ha funnits sedan 1948, men vi har långt ifrån fastnat i gamla hjulspår! Hos oss får du: Roliga kollegor och en härlig arbetsmiljö Stabil arbetsgivare sedan 1948, välj själv om du vill jobba inom service eller projekt Möjlighet att utvecklas och växa i din roll Träningsförmåner och hälsoundersökningar Fredagsfika för att veckan ska avslutas på rätt sätt Vi tror på kort väg från idé till handling, så här är det ingen som drunknar i möten eller får sina idéer stoppade i lådor. Har du en bra idé? Vi kör på det! Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande, så vänta inte för länge. Ring eller maila Erik Skarin på 072-735 44 91 eller [email protected]. Eller ännu bättre – kom förbi kontoret och säg hej! Vi ser fram emot att träffa dig! (Vi sköter rekryteringen själva, så rekryteringsfirmor behöver inte höra av sig.) Är det aktuellt med en flytt till Piteå inför en eventuell anställning? Ta hjälp av Move to Piteå. Deras team av experter tar hand om alla detaljer som är nödvändiga för att göra det så smidig som möjligt. De kan bland annat hjälpa till att hitta lämplig bostadslösning, förmedla kontakter till skola och barnomsorg, tipsa om nödvändigt serviceutbud samt informera om föreningsliv och fritidssysselsättning. De har också möjlighet att hjälpa medflyttare att hitta arbete tack vare ett gediget samarbete med Piteås näringsliv. För mer information: www.flyttatillpitea.se

7 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Arbetsterapeut sökes till Rehabenheten
Piteå kommun
Arbetsterapeuter

Gillar du att arbeta i team bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeuter och distriktsköterskor, ha ett omväxlande arbete och har förmågan att lösa problem? Då är det här jobbet för dig. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats och ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med ett härligt gäng i hemsjukvården, som har för vana att stötta och hjälpa varandra. Vi ansvarar för hälso-och sjukvårdsinsatser för personer från 18 år och uppåt som behöver hjälp i ordinärt- och särskilt boende i Piteå kommun. Arbetsuppgifter vanligen förekommande som arbetsterapeut. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet av arbete inom hemsjukvård och särskilt boende för äldre eller liknande verksamhet är meriterande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet då arbetet innebär kontakter med patienter, anhöriga och personal. Som person är du positiv, flexibel och har god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du har ett gott bemötande, god kommunikationsförmåga och har en väl utvecklad planerings- och samarbetsförmåga. Du ska ha förmågan att se möjligheter och lösningar i ett helhetsperspektiv. B-körkort är ett krav. Övrigt Vi arbetar enligt Hel/del-modellen vilket innebär anställning på heltid med möjlighet att söka ner i tid. Tjänsten är på dagtid med flexanställning. Anställningen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Löpande rekrytering sker. Tillgång till tjänstebil. Sista ansökningsdagen 2025-08-01 För samtliga tjänster skall "Blankett för att kontrollera egna uppgifter - Begäran om utdrag från belastningsregistret för enskild person (442.3)" uppvisar innan anställning. Blanketten hittar ni på polisens hemsida. www.polisen.se Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om arbetsplatsen  Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  www.pitea.se  Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Chef Ekonomistöd
Piteå kommun
Ekonomi- och finanschefer

Piteå är en trygg småstad med storstadens alla möjligheter. Med ett centralt läge mitt i den gröna omställningen, stark företagartradition och framskjuten position inom forskning ska vi bli en förebild för hållbar tillväxt och samhällsutveckling. Kommunledningsförvaltningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen och ansvarar för flera kommunövergripande processer. Ekonomiavdelningen leds av ekonomichef och här ingår enheterna Ekonomistyrning, Ekonomistöd och Inköp. Är du en driven chef som tillsammans med kompetenta och engagerade chefskollegor och medarbetare vill leda och samordna planeringen och uppföljningen av kommunens ekonomi? Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som chef för Ekonomistöd ansvarar du för att leda och utveckla ekonomistödsfunktionen med elva medarbetare. Tillsammans med ekonomichef, övriga enhetschefer inom Ekonomiavdelningen och dina medarbetare har du uppdraget att utveckla och matcha kommunkoncernens omfattande ekonomistyrningsprocesser så att god ekonomisk hushållning uppnås. Vi erbjuder ett utvecklande chefsuppdrag där förändringsledning, samarbete och goda resultat värderas högt. Enhetens arbete sker i nära samarbete med kommunkoncernens olika verksamheter, kommunmedborgare och näringsliv. Du ansvarar för kommunens konsumentvägledning samt budget- och skuldrådgivning i Piteå och Älvsbyns kommuner. Du ansvarar också för kommunens kassafunktion, leverantörsreskontra, anläggningsreskontra samt kundreskontra inklusive kravhantering. Ständiga förbättringar och utvecklingsarbete är en viktig del i uppdraget och arbetssättet är teambaserat. Samarbete med andra chefer och ekonomiadministrativa funktioner inom kommunkoncernen är väsentligt för att nå våra mål. Du leder och samordnar kommunens ekonomiadministrativa nätverk. Kvalifikationer Som chef i Piteå kommun är du en förebild för andra och tar ett helhetsperspektiv i ditt agerande och beslut. I ditt ledarskap är du tydlig, kommunikativ och skapar engagemang och delaktighet utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning, ekonomistyrning eller annan likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av kvalificerat arbete inom redovisning samt har erfarenhet av att leda verksamhet i förändring.  Som person har du ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där helheten är viktig. Du är trygg i yrkesrollen och säkerställer att uppdraget utförs väl inom utsatt tid. Du har en god förmåga att samarbeta med andra och är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Du vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt. Mer om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 250824 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10. Om arbetsplatsen  Kommunledningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  Pitea.se/jobbaiklf Vi gör verklighet av politiken - Våra verksamheter Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Läs mer - Move to Piteå I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakt från andra annonsörer och konsulterande rekryteringsföretag.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Boendehandledare till gruppbostad i centrala stan.
Piteå kommun
Vårdare, boendestödjare

Vill du arbeta med både omvårdnad, tydliggörande pedagogik och dagliga aktiviteter? Då är jobbet som boendehandledare någonting för dig! Här arbetar du med personer som har intellektuella-, psykiatriska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Du är viktig då du varje dag möjliggör en bra livssituation för våra brukare. Vi erbjuder individuell kompetensutveckling utifrån dina och verksamhetens behov. Kom och jobba med oss, vi ser fram emot din ansökan!  Arbetsuppgifter   Du ger praktiskt stöd samt handleder de boende för att skapa delaktighet i deras dagliga liv. Målet är att, utifrån den enskildes behov och resurser, stödja och möjliggöra en bra livssituation.  I arbetet ingår det att planera, dokumentera och följa upp insatser tillsammans med den enskilde samt dina kollegor. Du deltar vid arbetsplatsträffar och metodträffar samt ansvarar för att upprätta och arbeta efter de boendes genomförandeplaner. Vi arbetar med olika metoder så som tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande.  Kvalifikationer   Du har slutförd gymnasial utbildning, som Vård- och omsorgsprogramet, Barn- och fritidsprogramet eller annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har kunskaper i dokumentation, erfarenhet av arbete med målgruppen samt om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande (LAB). Det är också meriterande om du har kunskap och erfarenhet av insulin samt erfarenhet att jobba med psykiatrisk vård och omvårdnad. Arbete med personer som har olika funktionsnedsättningar kräver god kompetens baserad på personlig lämplighet, samarbete, mognad, flexibilitet och arbetslivserfarenhet. Det är viktigt att du: - Kan tillvarata och stärka den enskildes resurser med ett pedagogiskt arbetssätt. - Är trygg och professionell i din roll som boendehandedare. - Är initiativrik, flexibel och har en god samarbetsförmåga. - Vill bidra till att utveckla verksamheten. Mer om tjänsten   Tjänsten är tillsvidare heltid med möjlighet till deltid. Schemalagd arbetstid dag, kväll- och helg. Vi använder oss av schemaverktyget TimeCare. Samplanering med andra verksamheter kan förekomma. Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-06.   För samtliga tjänster skall "Blankett för att kontrollera egna uppgifter - Begäran om utdrag från belastningsregistret för enskild person (442.3)"www.polisen.se - uppvisas i obrutet kuvert Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.  Om arbetsplatsen   Socialtjänsten är en av kommunens åtta förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.   Move to Pitea – för dig som vill flytta till Piteå   Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.   Läs mer:   www.pitea.se

8 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Hamburgersäljare till Piteå
Big Boy Söder AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Om jobbet Verksamhetsbeskrivning Vi på BigBoy vet vad du vill ha. Bra käk, helt enkelt. Därför serverar vi burgare som är precis sådär som burgare ska vara - nygrillade, med goda råvaror och äkta smaker. I mer än 30 år har vi satt bra burgare på Sverigekartan. På den resan har vi fått vår edge i kunnig personal, de rätta råvarorna och i slutändan - mätta och glada kunder. Arbetsuppgifter Du vill flippa burgare. Vi har burgare. Vill du få in en fot i restaurangbranschen, eller ha ett lärorikt och flexibelt jobb vid sidan av dina t.ex. studier? Vi på Big Boy gillar människor med en positiv inställning, som har en god känsla för service och som tycker om att arbeta i team. Hos oss utvecklas du snabbt, därför lägger vi inte så stort fokus på om du har någon tidigare erfarenhet i branschen eller inte - viktigast för oss är att du vill lära dig. #jobbjustnu Ansökan skickas vi mail. Märk ansökan med "Piteå".

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Host Piteå 5h/veckan
Espresso House Sweden AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker passionerade Hosts som vill leverera världens bästa upplevelse till världens bästa gäst! Är du under 18 år och vill jobba extra vid sidan om dina studier? Då är tjänsten som Host perfekt för dig! Som Host på Espresso House får du, tillsammans med fantastiska kollegor, bidra till gästupplevelsen i våra coffee shops genom att överträffa våra gästers förväntningar. Varenda gäst ska lämna med en känsla av att vilja besöka oss igen! All arbetstid är förlagd i coffee shopen och kan variera mellan dag, kväll och helger. Som Host säkerställer du shopens kvalitet gällande renlighet och service, samt ge gästerna det lilla extra i sin kaffeupplevelse. Arbetet kommer även att bestå av kassaarbete, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Ingen tidigare erfarenhet krävs, du får din utbildning av oss! Tjänsten som Host är en förberedande roll till att senare utvecklas till Barista när du har fyllt 18 år. Vi söker dig som: • Är under 18 år och är intresserad av ett extrajobb • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor • Är ansvarsfull, tävlingsinriktad och initiativtagande • Trivs i ett högt tempo och strävar efter att coffee shopen alltid är i toppskick • Vill utvecklas med oss på Espresso House och känner stolthet för det varumärke du arbetar för • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida.   Vi ser fram emot din ansökan, så skicka in den redan idag!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Arbetsledare till Nordec Construction
Bravura Sverige AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du ta nästa steg som arbetsledare och arbeta med stålbyggnadsprojekt som skriver industrihistoria? Hos oss får du leda arbetet på plats i några av Sveriges mest betydelsefulla industriprojekt – tillsammans med erfarna platschefer och starka team. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du en viktig roll i projekt på byggarbetsplatser i norra Sverige, främst Piteå och Boden. Du arbetar nära platschefen och leder det dagliga arbetet på plats. Projekten är ofta kopplade till den gröna omställningen och är både stora och komplexa – med höga krav på samordning, ansvar och teknisk förståelse. Teamens sammansättning varierar beroende på projektens art. Du kommer att arbeta i olika teamkonstellationer, vilket kräver att du är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya samarbeten. Du arbetar enligt digital modellering (BIM) som har till syfte att förbättra samordning, minska fel och öka effektiviteten i byggprojekt genom att samla all byggnadsinformation. Idag använder man plattformen Dalux samt Tekla Structures för att tillgängliggöra rätt information till både interna samt externa parter. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter:  Planera och leda det dagliga arbetet på montageplatsen Samordna underentreprenörer och säkerställa rätt resurser på plats Bidra till att projektet följer uppsatta mål för tid, kvalitet och arbetsmiljö Hantera intern logistik och rapportering i digitala system Samarbeta med platschef, projektledning och tjänstemän Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av byggprojekt, gärna inom stål, betong och prefab Erfarenhet i roll som arbetsledare, projektingenjör eller i annan produktionsnära roll God vana av digitala verktyg och vet hur information hanteras i fält Svenska och engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort I rollen som arbetsledare söker vi dig som är lösningsorienterad och har ett praktiskt sinne – någon som snabbt kan identifiera behov och agera för att hitta effektiva lösningar, både för kollegor och kunder. Du har en positiv grundinställning, behåller lugnet även i pressade situationer och bidrar med ett stödjande förhållningssätt i teamet. Du är öppen med din kunskap och ser värdet i att dela erfarenheter med andra, samtidigt som du själv är nyfiken och ständigt vill utvecklas. Att utmana gamla arbetssätt och söka efter mer effektiva och hållbara lösningar är naturligt för dig. Du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och trivs i en roll där teknik, kommunikation och ansvar går hand i hand. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-13. #Specialist

9 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Platschef till Nordec Construction
Bravura Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Nordec söker en platschef till norra Sverige – med ansvar för några av landets mest betydande industriprojekt inom stålbyggnation i den gröna omställningen! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter I rollen som platschef i norra Sverige ansvarar du för några av landets mest betydande byggprojekt inom stål- och prefabbyggnation. Du har totalansvar för montageplatsen, leder det dagliga arbetet och säkerställer att genomförandet håller rätt kvalitet samt följer tidplan, budget och säkerhetskrav. Du har personalansvar på plats och samarbetar med erfarna arbetsledare. Som platschef är du en nyckelperson i våra projekt inom samtliga Nordecs affärsområden. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva byggprojekt inom stål, betong och prefab  Leda montageplatsen och säkerställa kvalitet, tidplan, budget och säkerhet Samordna arbetet med arbetsledare och ha indirekt personalansvar Arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar och stort inflytande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Dokumenterad erfarenhet av att leda montage- eller byggprojekt, gärna inom industribyggnation eller stålbyggnation Erfarenhet av helhetsansvar inklusive budget- och resultatansvar Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalansvar Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-13. #Specialist

9 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025