Kontorschef till Talenom Blekinge
Talenom Redovisning AB
Ekonomi- och finanschefer

Vi är ett engagerat team som söker en ledare som vill växa tillsammans med oss. Någon som ser människor, bygger förtroende och samtidigt har affären i fokus. Vi hoppas att du gillar att utveckla både team och kundrelationer, att du är lyhörd, stöttande, modig och gillar att ta initiativ. Hos oss får du vara med och forma både vardagen och framtiden – tillsammans med oss. Om du känner igen dig i det här, så hoppas vi att du hör av dig. Om tjänsten Vi är i dagsläget ett team på totalt nio personer där basen i vår verksamhet utgår från vårt kontor i Ronneby. Vi stöttar varandra, delar kunskap och har roligt tillsammans – samtidigt som vi levererar tjänster inom redovisning, lön och rådgivning med hög kvalitet. Nu söker vi en Kontorschef/Service Manager som vill ta ett helhetsansvar för kontorets dagliga verksamhet och långsiktiga utveckling, där både medarbetarnas trivsel och kundnöjdheten står högst på agendan. Du är en trygg och närvarande ledare med en förmåga att inspirera samt skapa tydlighet, riktning och engagemang inom teamet. Vi tror på ett coachande ledarskap där du bygger förtroende och ger utrymme för ansvar. Utöver ditt ledarskap kommer du även att stötta våra konsulter inom redovisning, rådgivning och lön, i deras dagliga uppdrag och därmed ha en djup inblick i våra kunders verksamheter. Du vet vad det innebär att arbeta nära kundens affär och har förmågan att vägleda teamet i både vardagliga utmaningar och strategiska beslut – alltid med kundnöjdhet i fokus. Hos oss på Talenom blir du en del av ett bolag i stark tillväxt, där vi kombinerar mod, omtanke och vilja i allt vi gör. Du blir en nyckelperson i att forma strukturer, arbetssätt och en kultur där samarbete är en självklar del – både lokalt och tillsammans med kollegor på andra Talenom-kontor. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och tar ansvar för planering, genomförande, uppföljning och feedback. Du blir en viktig kulturbärare och en del av vårt arbete med att bygga en stark, hållbar och framtidsinriktad organisation. Vi söker dig som: Har erfarenhet av ledarskap, personalansvar och budgetarbete Har relevant utbildning från universitet eller högskola alternativt relevant arbetslivserfarenhet i kombination med ledarskapsutbildningar Är en naturlig relationsbyggare med förmågan att coacha och inspirera ditt team Har ett entreprenörsinriktat tankesätt och drivs av att skapa resultat Har kunskaper inom redovisning Är en god kommunikatör på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift Det är ett extra plus om du har erfarenhet av digitalisering och automatisering, har bakgrund som redovisningskonsult, revisor eller ekonomichef, och har erfarenhet från förändringsledning. Vi erbjuder dig mer än bara ett jobb – hos oss får du en arbetsplats där trygghet, balans och välmående är en självklar del av vardagen. Vi tror på att skapa långsiktiga förutsättningar för våra medarbetare att trivas och utvecklas. Därför erbjuder vi ett förmånspaket som speglar våra värderingar och ger dig rätt stöd genom hela arbetslivet. Hos oss får du bland annat: Säsongsanpassad arbetstid som skapar bättre balans mellan arbete och fritid Generöst friskvårdsbidrag för att främja hälsa och välmående En marknadsmässig pensionslösning som ger trygghet inför framtiden Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg. Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke – och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. Låter det här som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökan Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval sker löpande. Om du har frågor om tjänsten är välkommen att kontakta Jimmy Dahmén, Regionchef per mail: [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Lärare i slöjd på Listerby/Johannishusskolan
Ronneby kommun
Grundskollärare

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare att undervisa i textilslöjd i åk 4-6. På våra skolor har lärare i trä- och metallslöjd respektive textilslöjd ett nära samarbete med varandra. Tillsammans med övrig personal på skolan arbetar du utifrån skolans värdegrund och kunskapssyn för att ge eleverna förutsättningar för lärande och utveckling. Du ingår också i ett ämnesnätverk med kommunens övriga slöjdlärare. Huvudsakliga arbetsuppgifter är undervisning i slöjd inom skolans årskurser fr.o.m. åk 3 till åk 6. KVALIFIKATIONER Du är utbildad och legitimerad lärare i slöjdämnena. Du är väl förtrogen med att arbeta utifrån slöjdprocessen, från idé till färdig produkt. Erfarenhet från tidigare tjänstgöring som lärare i slöjd är meriterande. Utdrag ur belastningsregistret är ett lagstadgat krav https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Speciallärare/specialpedagog Ronneby Norra skolområde
Ronneby kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun Utbildningsförvaltningen i Ronneby har satt fokus på det kollegiala lärandet! Verksamheten ska genomsyras av kollegialt lärande och de metoder som bygger på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Då når vi framgång! Hos oss ska samtliga medarbetare vara väl medvetna om våra styrkor och värna om dessa, samtidigt som vi hela tiden utvecklas. Det gör vi tillsammans! I utbildningsförvaltningen arbetar vi efter den ”röda tråden”, en gemensam syn på utveckling och lärande med demokratisk värdegrund från förskola, grundskola, anpassad skola till gymnasie- och vuxenutbildning. Ta chansen att jobba i en kommun som fokuserar på kärnan i utbildningen! ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ingå i ett elevhälsoteam med rektor, biträdande rektor, kurator, skolsköterska samt speciallärare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: • Kartläggning och analys: Genomföra kartläggningar och analyser av elevers lärande och utveckling, individuellt och på gruppnivå. • Stöd och handledning: Ge specialpedagogiskt stöd till elever i behov av särskilt stöd, både enskilt och i grupp. Handleda lärare och arbetslag i pedagogiska frågor och anpassningar. • Utvecklingsarbete: Bidra till att utveckla skolans lärmiljöer och undervisning för att möta alla elevers behov. Delta i arbetet med att implementera nya arbetssätt och strategier. • Samarbete: Arbeta nära med skolledning, lärare, elevhälsoteam och vårdnadshavare för att säkerställa ett helhetsperspektiv runt eleven. • Åtgärdsprogram: Ansvara för att upprätta, följa upp och utvärdera åtgärdsprogram Vi söker dig som: • Har en stark tro på att alla elever kan lyckas och en förmåga att se varje individs styrkor. • Har erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd och är väl förtrogen med relevanta lagar och styrdokument. • Är analytisk, strukturerad och har en god förmåga att kartlägga och bedöma elevers behov. • Är flexibel, initiativrik och trivs med att arbeta i team. • Har en god kommunikativ förmåga och kan skapa förtroendefulla relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. • Har ett intresse för skolutveckling och vill vara med och driva pedagogiska frågor framåt. KVALIFIKATIONER För att kunna arbeta hos oss krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret, vilket är ett lagstadgat krav. Du kan läsa mer om detta och ansöka om utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska kunna kommunicera och samarbeta med kollegor, elever, vårdnadshavare samt övriga professioner du möter i ditt yrke. Du bör ha grundläggande kunskaper i office365 samt relevanta system för tjänsten. Du ska vara legitimerad speciallärare eller specialpedagog. Annan person som innehar pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, kan vara aktuell men då för en visstidsanställning. Det är meriterande om du tidigare arbetat som speciallärare eller specialpedagog. ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Intervjuer sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Gymnasielärare i musik på Gymnasieskolan Knut Hahn
Ronneby kommun
Gymnasielärare

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som lärare i musik, eventuellt i kombination med annat ämne hos oss Gymnasieskolan Knut Hahn. Du ska kunna undervisa i Instrument eller sång, ensemble, gehörs- och musiklära på Gymnasieskolans nationella program samt musik på skolans Introduktionsprogram. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare och behörig att undervisa i musik på gymnasial nivå med huvudinstrumenten piano och gitarr. Du behöver vara skicklig på att hålla god struktur i ditt arbete samt vara flexibel och utvecklingsinriktad. ÖVRIGT Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling. Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
CNC-Operatör
Wikan Personal AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Har du erfarenhet av att arbeta som CNC-svarvare, då kan detta vara jobbet för dig Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av svarvning, ritningsläsning och maskinunderhåll samt vanligt verkstadsarbete. Din bakgrund/Dina egenskaper Du skall ha några års erfarenhet av CNC svarvning. Du skall också ha goda kunskaper i ritningsläsning, mättekning och bearbetningsteknik. Du är van att rigga, ställa om och att byta verktyg. Det är en merit och fördel om du dessutom har erfarenhet av allmänt verkstadsarbete såsom kapning, borrning och efterbearbetning. Som person är du en kvalitetsmedveten, drivande, noggrann, självständig och samtidigt en sann lagspelare. Truckkort är ett krav för denna tjänst. Tjänsten är en hyrrekrytering första sex månaderna via Wikan Personal som förväntas övergå i anställning direkt hos kunden. Sök snarast då tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida Information och kontakt Tjänsten är en hyrrekrytering på heltid via Wikan Personal men tanken är att det skall gå över till en anställning hos kund, en så kallad hyrrekrytering. Tillträde är omgående. B-körkort är ett krav. Arbetet är dagtid eller 2-skift måndag till fredag. Eventuella frågor kring tjänsten besvaras av Kjelle Rutzell, 0731 52 17 01. Sista ansökningsdag är 2025-08-03 Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

9 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Operatör Vattenskärning
Stans & Press i Olofström AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

OM FÖRETAGET Stans & Press i Olofström AB är ett verkstadsföretag som är specialiserat på legotillverkning av kvalificerade komponenter i mindre- och medelstora serier till i huvudsak internationella kunder, varav fordonsindustrin utgör en betydande del. Vi är idag ca 65 anställda vid våra produktionsenheter i Vilshult och Kallinge. I Vilshult där flertalet av de anställda finns arbetar vi med bl.a. laserskärning, pressning, svetsning och montering, medan vi i Kallinge är helt inriktade på vattenskärning. Stans & Press grundades 1974 och ingår sedan 2018 i Teqnion som är en snabbt växande företagsgrupp med ett drygt 30-tal självständiga dotterbolag. Vid Stans & Press bedriver vi vår verksamhet med stolthet och ansvarskänsla och med målet att erbjuda de anställda ett företagsklimat genomsyrat av öppenhet, framtidstro och arbetsglädje. Är du intresserad av att arbeta i ett företag i ständig rörelse framåt och tillsammans med glada, kunniga och engagerade medarbetare, sök till oss! Vi söker nu en Operatör inom Vattenskärning till vår enhet i Kallinge. OM TJÄNSTEN Du kommer att ingå i ett mindre team på tre personer som roterar mellan de olika vattenskärningsmaskinerna. Vid längre skärplaner kan arbetet innebära att man kör flera maskiner samtidigt eller gör andra arbetsuppgifter i form av efterbearbetning som gradning och slipning, men även en del administrativa uppgifter förekommer. I arbetsuppgifterna ingår: · Förebyggande underhåll · Enklare underhåll på vattenskärningsmaskiner och högtryckspumpar · Kvalitetskontroll av material och färdiga detaljer · Avrapportering i vårt affärssystem (Monitor ERP) · Att hämta/lämna material från lager med gaffeltruck · Hantering av råmaterial med travers · Packning av artiklar enligt packinstruktioner DIN BAKGRUND Du som söker ska ha verkstadserfarenhet och någon form av teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning och kunskap. Du behöver därutöver ha goda kunskaper i svenska samt vana vid att använda datorer och arbeta i affärssystem. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av arbete vid CNC-styrda maskiner och av vattenskärning samt har giltiga förarbevis för truck och travers. För att lyckas i arbetet behöver du ha förmågan att arbeta självständig, ta egna initiativ och vara flexibel- och problemlösningsorienterad. Du behöver även ha ett stort tekniskt intresse, vilja att lära nytt och utvecklas, tillsammans med ett praktiskt handlag. INFORMATION Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Arbetstiden är dagtid. Urval till intervjuer sker löpande. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Platschef Jonny Persson på tfn 076-866 91 67 eller e-mail [email protected] ANSÖKAN Din ansökan sänder du senast den 10 juli till: [email protected]

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personlig assistent
Ronneby kommun
Personliga assistenter

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun ARBETSUPPGIFTER Vill du göra skillnad? Just nu söker vi assistenter till fasta tjänster. Vi söker erfarna assistenter som kan jobba alla tider på dygnet. För att lyckas som personlig assistent hos oss behöver du vara en person son tar ansvar och lever upp till förväntningarna som ställs på dig. Du ger den enskilde individuellt stöd i dagliga aktiviteter, vilket innebär allt ifrån personlig omvårdnad och hemliv till att ledsaga på aktiviteter och utflykter. Vi arbetar för att skapa förutsättningar för den enskildas möjligheter att nå sina egna mål. Du kommer att utifrån dessa mål utföra vardagsnära och planerade insatser till den enskilde, samt följa upp resultat av arbetet. Du kommer att jobba aktivt med genomförandeplaner och uppföljning av dessa. I arbetet ingår även att ta emot delegering enligt Hälso- och sjukvårdslagen. Omvårdnadsarbete förekommer. Kommunikation och kognitivt stöd är områden som vi arbetar aktivt med och vi använder oss genomgående av beprövade pedagogiska metoder. Vi använder alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) så som bilder, tecken som stöd och olika tekniska hjälpmedel, för att skapa begriplighet och förutsägbarhet. Som personlig assistent arbetar du på schema om dag, kväll och natt samt helg. Tjänsterna är på 90-95%. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med utbildning inom vård- och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildning, eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete, specialpedagogik eller annat pedagogiskt arbete. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Att ha ett stort intresse av att arbeta människor och vill göra skillnad. Vi arbetar i ett antal verksamhetssystem och ser därför grundläggande IT kunskaper som ett krav. Vi ser det även som krav att du har tidigare erfarenhet av social dokumentation. Att du behärskar det svenska språket i tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Vi söker dig som tar ansvar för dina gemensamma arbetsuppgifter med verksamhetens och den enskildes bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Som person tror vi du har en personlig mognad, kan arbeta självständigt samt leda dig själv i ditt arbete. Arbetssättet inom personlig assistans är mycket individinriktat Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Boendestödjare dagtid
Apelgårdens Hvb i Blekinge AB
Vårdare, boendestödjare

Apelgårdens Hvb i Blekinge AB erbjuder vård och behandling för ungdomar. Företaget har sitt huvudkontor i Nättraby. Till vårt HVB Villa Fridhem i Hallabro söker vi nu en personal som ska jobba som boendestödjare. Mer information om företaget och våra enheter finner du på vår hemsida. Arbetet ställer höga krav på gott bemötande, pedagogiskt förhållningssätt och struktur. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara matlagning, städ, enklare vaktmästaruppgifter samt hjälp med körningar till skolan etc. Vi förväntar oss att du bemöter våra boende med trygghet, omtanke och respekt. Du har lätt att möta andra människor och skapa relationer samtidigt som du har förmågan att kunna hantera stressiga situationer och ha modet att sätta gränser samt vara tydlig och konsekvent. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Betong/träarbetare

Om tjänsten Vi söker nu en betongarbetare till en kund utanför Ronneby. Du som söker har bakgrund inom bygg och har inga problem med att arbeta fysiskt. Dina arbetsuppgifter innebär i huvudsak armering och gjutning, även snickeriarbete förkommer. Arbetet sker efter ritningar. Har du god hand med verktyg och gillar att arbeta med kroppen tveka inte att söka denna tjänst. Start: Omgående Arbetstider: Dagtid Din profil Krav: - Utbildning inom bygg och anläggning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av gjutning och armering - Erfarenhet av ritningsläsning - B-körkort Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Blekinge flygflottilj söker Rekryteringsbefäl till Flottiljstaben
Försvarsmakten
Officerare

Blekinge flygflottilj söker Rekryteringsbefäl till Flottiljstaben Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga? Tycker du att det är givande att arbeta med rekryterings- och utbildningsfrågor? Vill du arbeta med ett brett spann av uppgifter inom attraktion och rekrytering med Försvarsmakten som varumärke? Då är kanske du den vi söker. Flottiljstaben är flottiljchefens stöd för att leda och följa upp verksamheten, utarbeta beslutsunderlag och även stödja övriga chefer inom förbandet. Tjänsten som rekryteringsbefäl är placerad på A1 (HR-funktionen) där det arbetar både civila och militära medarbetare inom professionerna: HR, rekrytering och utbildning. F 17 erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete med personliga möten i stor variation. Om tjänsten Som rekryteringsbefäl kommer du framför allt att arbeta med rekryterings- och utbildningsfrågor utifrån flottiljens kort- och långsiktiga behov. Arbetet innefattar att driva och utveckla dessa områden med målsättning att öka andelen sökande för fortsatt engagemang vid F 17. Du kommer att ha ett nära samarbete med alla funktioner på A1, samverka med verksamheterna vid flottiljen samt samverka med regionala och centrala funktioner inom myndigheten. Hos oss kommer du att ha ett intressant, roligt och varierande arbete som även kommer bidra till ett starkare försvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Planera, genomföra och utvärdera information och rekrytering till grundläggande officersutbildning samt stödja till officersprogrammet - Yrkesvägleda värnpliktiga och anställd personal - Delaktig vid besök och relationshantering av våra kadetter till respektive skola/centra - Stödja i processer för flottiljens utbildningsbehov - Stödja i antagningsprocesser - Delta vid rekryteringsevent och konferenser - Övriga förekommande arbetsuppgifter inom A1-funktionen Det finns stora möjligheter att utveckla tjänsten och dess innehåll utifrån F 17:s behov. Kvalifikationer - Yrkesofficer - Goda kunskaper i Officepaketet - B-körkort (manuell växellåda) Meriterande - Efterenhet av Försvarsmaktens utbildningssystem - Utlandstjänst - Utbildad skjutledare Dina personliga egenskaper Vi söker dig som stimuleras av utmaningar, är kommunikativ och utåtriktad. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt som du är en god lagspelare med god samarbetsförmåga. Vi värdesätter att du har en positiv och lösningsinriktad grundsyn och snabbt kan sätta dig in i nya förutsättningar och arbetsuppgifter. Eftersom du kommer samverka med olika funktioner är det viktigt att du har en god social förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Övrigt Tillsvidareanställning. Arbetsort Ronneby. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Mikael Lundberg, Chef A1, 0709- 99 84 46 Torgny Carlsson, Stabsbefäl A1, 0706-12 29 50 Fackliga representanter Peter Bohnsack, OFR/S, 070-857 40 06 Jan-Anders Nilsson, SEKO, 073-422 23 40 Hans Bergvall, OFR/O, 070-949 06 08 Chatrine Larsson, SACO, 070-661 84 37 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-09-01. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Blekinge flygflottilj utbildar tre krigsförband; två stridsflygdivisioner med Jas 39 Gripen och ett basförband. Stridsflygdivisionerna utgör en viktig del i att skydda Sveriges luftrum, vilket kallas incidentberedskap. Basförbandet är det största krigsförbandet som innehåller allt som behövs för att få Gripenplanen i luften. Det handlar bland annat om underhåll av flygmaskinerna, skydd av basen, logistik och drift av flygplatsen. På flottiljen utbildas även flygvapnets enda jägarförband, flygbasjägarna. Deras uppgift är bland annat att inhämta information genom spaning och att skydda luftstridskrafternas personal och fordon. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
1 september 2025