Vi söker nu en lärare till Fordon- och transportprogrammet som ska utbilda våra elever till personbilsmekaniker. Du behöver ha relevant utbildning och erfarenhet för uppdraget. Gärna ha erfarenhet av att undervisa. Meriterande om du är behörig lärare. Har du inte lärarutbildning ges du möjlighet att utbilda dig via Karlstad Universitet. Som lärare hos oss får du möjlighet att hjälpa våra elever att nå sina mål och utveckla kunskaper på ett kreativt sätt. Du bidrar till att elever utvecklar kunskaper som leder till att de kan ta en anställning inom valt yrkesområde. Vi ser att du är självgående och strukturerad med förmåga att organisera, ansvara för och prioritera dina aktiviteter på ett effektivt sätt. Din datorvana är god då viss dokumentation och kommunikation sker digitalt via en lärplattform. Arbetet sker under dagtid . Uppföljning av arbetsplatsförlagt lärande ingår i tjänsten.
Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. Välkommen till lungmedicin Vill du arbeta i ett engagerat team där andningssjukdomar står i fokus? Vi söker nu en legitimerad sjuksköterska till vår lungmedicinmottagning – kanske är det just dig vi letar efter! Vi behöver utöka vår personalstyrka – är du den vi letar efter? Vår verksamhet växer och utvecklas – vi ser ett ökat behov av specialiserad vård inom lungmedicin och vill därför stärka vårt team med ytterligare en engagerad sjuksköterska. Tillsammans kan vi möta framtidens vårdutmaningar och fortsätta erbjuda våra patienter trygg, professionell och personcentrerad vård. Hos oss möter du patienter med astma, allergi, KOL, lungcancer, lungfibros och andra lungsjukdomar. Lungkliniken består av tre öppenvårdsmottagningar och en slutenvårdsavdelning: Allergi- och astmamottagning – Utreder och behandlar både barn och vuxna Lungmedicinmottagning – planerad och subakut vård, bronkoskopier/EBUS, syrgas- och ventilatoruppdrag. Lungonkologimottagning – följer patienten genom hela sjukdomsförloppet. Lungmedicinavdelning – varierad vård från akuta till palliativa insatser. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska hos oss får du ett varierat arbete med både teknik och patientkontakt. Du kommer bland annat att arbeta med: Telefonrådgivning och 1177 Provtagning (inkl. A-resp) Spirometrier/FeNo Assistera vid bla pleuratappning och bronkoskopi/EBUS Syrgas- och ventilatorutprovningar Tjänsten innebär helgtjänstgöring var fjärde helg samt flexibilitet mellan mottagningarna. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska Noggrann, strukturerad och med ett gott bemötande Självständig men också en lagspelare Flexibel och positiv till utveckling Meriterande: Erfarenhet av Melior och Elvis Tidigare arbete inom lungsjukvård eller mottagning Astma/KOL-kompetens Vi ser fram emot din ansökan! Vill du bli en del av vårt team och bidra till att utveckla framtidens lungsjukvård? Sök idag och berätta vad just du kan tillföra! Övrigt Rekryteringsprocessen sker fortlöpande under ansökningsperioden. Ta tillfället i akt! Bättre att söka och tacka nej än att inte söka alls. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Bedömer du att du har en grund att stå på inom brand, inbrott, passage, och/eller CCTV och är redo för nästa steg? I rollen som tekniker ansvarar du för hela processen i olika säkerhetsprojekt! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker nu flertalet tekniker med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som säkerhetstekniker ansvarar du för hela processen i säkerhetsprojekt – från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt. I rollen arbetar du självständigt och nära kunder, leverantörer och kollegor för att leverera lösningar som fungerar i praktiken. Ditt uppdrag handlar om att planera din insats efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer företagets riktlinjer, policys och affärsplan. Som säkerhetstekniker har du mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet och ska aldrig utföra uppgifter som inte kan göras på ett säkert sätt. Du är en viktig del i vårt systematiska arbetsmiljöarbete och rapporterar risker och incidenter. Du rapporterar till projektledare eller närmaste chef beroende på hur organisationen ser ut där du arbetar. Vi söker dig som har ett starkt säkerhetstänk, är noggrann i ditt arbete och gillar att lösa problem tillsammans med andra. För att trivas i rollen behöver du kunna planera ditt arbete proaktivt och agera affärsmässigt för att skapa värde både för kunden och för oss. Ansvarar för hela processen från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt Självständigt arbete i nära samarbete med kunder, leverantörer och kollegor Planera arbetet efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer gällande riktlinjer, policy och affärsplan Mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet för att säkerställa kvalitet i resultatet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom el, teknik, larm, säkerhet, data, tele eller IT Erfarenhet av installationsarbete för brand, inbrott, passage, och/eller CCTV Kunskaper i AutoCAD, MagiCAD och ElproCAD B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du en person som har förmågan att planera och driva dina uppgifter framåt och att du värdesätter en hög grad av självständighet i ditt arbete. Du har en väl utvecklad förmåga att lösa problem och har en lösningsfokuserad inställning, där ditt intresse för att samarbeta med andra innebär att du vill bidra till att hjälpa dina kollegor. Vi tror också att du har förmågan att skapa struktur i ditt arbete och att vidhålla det du planerat, vilket skapar möjlighet för dig att förhålla dig till ändringar som sker under arbetsdagen och att revidera din struktur. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kontoret i Jönköping, Linköping, Ljungby, Norrköping, Nyköping, Skövde, Södertälje och Värnamo Lön: Enligt överenskommelse Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker nu ett antal medarbetare till Funktionsnedsättning inriktning Sjuk- och aktivitetsersättning i område Väst, med placering i Göteborg, Uddevalla, Borås, Trollhättan, Skövde eller Halmstad. Kvalitetssäkring, beslut och kommunikation Som beslutfattare beslutar du om ersättning inom förmånerna Sjuk- och aktivitetsersättning. De som utreder individärendena inom den aktuella förmånen lämnar förslag till beslut som du kvalitetssäkrar. Besluten har stor betydelse för medborgarnas trygghet och försörjning. Därför säkerställer du att beslutet du fattar är rättssäkert och begripligt för den försäkrade. I din roll bidrar du till att ge individen förutsättningar att känna kontroll och trygghet i sina kontakter med Försäkringskassan. Kontakten sker i telefon och skriftligt. Som beslutsfattare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du har högt säkerhetsmedvetande. Du håller dig uppdaterad om aktuellt rättsläge och samarbetar med, förutom de som utreder individärenden, specialister och försäkringsmedicinska rådgivare med flera. Du bidrar aktivt till att utredare har rätt kompetens att möta medborgarnas behov. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • kan förstå och analysera komplexa frågor • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har arbetat på en myndighet med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer. Det är meriterande om du • har specialistkompetens och sakkunskap inom de aktuella förmånerna • har god erfarenhet av effektiv handläggning med hög kvalitet • har goda kunskaper inom förvaltningsrätt • har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i svåra livssituationer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. Placeringsorter: Göteborg, Uddevalla, Borås, Trollhättan, Skövde eller Halmstad. Intervjuer kommer att ske v. 28 via Skype. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: V. 25: Andreas Pettersson, 010-119 66 97, v. 26-27: Trudie Kvarnström, 010-119 77 47 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Maria Hjelmnér, [email protected], 010-114 08 92 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Fatima Gassama Oom, 010-111 39 23, Susanne Ottosson 010-119 27 84, Saco-S: Linda Eriksson Kartal, 010-112 02 00, Tony Engelbrechtsen, 010-113 08 99, Seko: Eliza Grundström 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 30 juni. Ladda upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Vi vet att meningsfullt lärande börjar med elevernas personliga intressen. Genom att förena intresse med kunskap skapar vi utbildningar som både inspirerar, engagerar och förbereder våra elever för framtiden – oavsett om det gäller arbetslivet eller vidare studier. Vi samarbetar nära branschen och arbetar aktivt för att ge varje elev de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas, under skoltiden och i framtiden. Vi söker dig som är kurator Som skolkurator på Realgymnasiet Skövde arbetar du som en del av elevhälsan utifrån skollagen. Du arbetar i nära samarbete med lärare och elevhälsoteamet för att bidra till de bästa förutsättningarna för lärande för våra elever. Du träffar elever, vårdnadshavare och personal som erbjuds yrkesspecifik kompetens i form av samtal, stödkontakter, rådgivning och handledning inom det psykosociala området. Du driver elevhälsoarbetet tillsammans med dina kollegor, i det breda perspektivet utifrån aktuellt utbildningsutbud på skolan. Arbetet sker även tillsammans med övrig pedagogisk personal på skolan för att bidra till elevernas måluppfyllelse. Kvalifikationer För att vara aktuell för uppdraget ser vi att du har: • En relevant utbildning inom exempelvis socialpsykologi, socionom, beteendevetenskap alternativt socialpedagogik på högskolenivå. • Tidigare erfarenhet av uppdraget som kurator inom gymnasiet. Vi söker dig som delar Lärandes kärnvärden- trygghet, utveckling, team och framgång. Du har en god samarbetsförmåga är flexibel och förändringsorienterad med siktet inställt på mål och resultat. Varför välja Lärande? Vår framgång bygger på trygghet, teamkänsla och ständig utveckling. Hos oss är mod, nya idéer och kunskapsutbyten viktiga delar av vår kultur, och vi ser olikheter som en styrka. Sedan starten har vi gått vår egen väg och vi ser lärande som nyckeln till att möta en värld i ständig förändring. Genom nära samarbeten med näringslivet, branscher och andra aktörer så lär vi för morgondagen. Sök till oss och bli en del av Lärande – där din insats gör skillnad! Läs mer om våra verksamheter på: https://www.larande.se/ (https://www.larande.se/) Inom Lärande är vi stolta över att vi är certifierade enligt Great Place to Work® internationella standard. Läs mer här (https://www.greatplacetowork.se/).
Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. Beskrivning Är du sjuksköterska och söker en arbetsplats som både ger dig utmaningar, glädje och trygghet i en arbetsgrupp med hög kompetens behöver du inte leta längre. Välkommen till oss på avdelning 47/48 Njur-, sår- och medicinavdelningen på Skas i Skövde. Njurmedicinavdelningen har plats för 15 njurmedicinska och internmedicinska patienter. Sår- och medicinavdelningen finns till för att ta hand om 15 patienter som har eller riskerar få sår. Vi är även avdelning för de patienter som behöver kärlkirurgisk åtgärd på grund av nedsatt cirkulation. De internmedicinska patienterna är av varierad medicinsk orsak. Vill du vara en del av vår avdelning när vi utvecklas för framtiden ska du hänga med nu! Vi är en arbetsgrupp med hög kompetens där många av oss arbetat på avdelningen länge. Vi är måna om att hela tiden arbeta med att kunna ha en god arbetsmiljö, där personalen trivs och känner sig delaktiga i vardagen och i utvecklingen av verksamheten. Vi är med i utvecklandet av nya system för att omvårdnadsarbetet ska kunna ta del av den IT-utveckling som hela tiden pågår i samhället. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Hos oss kommer du få ett stimulerande och omväxlande arbete. Som sjuksköterska kommer du få arbeta självständigt och med ett nära samarbete med våra undersköterskor. Som sjuksköterska här har du bra stöd i övriga arbetsgruppen och arbetet sker tvärprofessionellt med sjuksköterska, undersköterska, läkare, fotterapeut, dietist, kurator, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du kommer garanterat att få en bredd i din kompetens. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Som person ser vi att du är ansvarstagande, tydlig och strukturerad. Du har en vilja att hela tiden utvecklas och att utveckla verksamheten. Du har ett professionellt förhållningssätt och förmåga att motivera patienten för att bli den självklare medaktören i sin behandling som vi strävar efter. För oss är det viktigt att lära av varandra och att göra alla delaktiga i arbetet kring patienten. Vi uppskattar att människor är olika och ger dig möjlighet att utveckla dina egna intresseområden i ditt arbete. Vi ser en fördel om du är bekant med systemen Melior, Elvis och Samsa. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Du som är nyutexaminerad sjuksköterska ingår i Kliniskt basår som är vårt introduktionsprogram. Kliniskt basår är obligatoriskt och varar under det första året av din anställning hos oss. I Kliniskt basår ingår introduktionsdagar, handlednings- och utbildningsdagar samt hospiteringsdagar. Syftet med Kliniskt basår är att skapa bra förutsättningar för nyutexaminerade sjuksköterskor att stärka sina teoretiska kunskaper och praktisera färdigheter samt växa in i sin nya profession. Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Intervjuer sker löpande. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Som stödassistent i Stödteamet utgör du ett pedagogiskt och psykosocialt vardagsstöd för de boende. Insatserna ska bygga på respekt för människors självbestämmande och integritet, men samtidigt kombineras och balanseras med aktiva, uppsökande insatser. Verksamheten är en del av sektor vård och omsorg, Skövde kommun. Sektor vård och omsorg har ett viktigt samhällsuppdrag. Vi jobbar med stöd, service, vård och omsorg till människor i alla åldrar och vår verksamhet präglas av professionalitet och mänskliga värden. Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och chefer. I rollen får du också så mycket tillbaka från dem du finns där för. Leenden, tacksamhet, förtroende, skratt, vänskap och livshistorier– här är du alltid uppskattad och betydelsefull. För att kunna ge de bästa förutsättningarna för att våra brukare/patienter ska få en så bra stöd och omsorg som möjligt och att våra medarbetare ska lyckas och utvecklas på jobbet är utvecklingsarbete och ständiga förbättringar i fokus hos oss. Vi vill ligga i framkant inom det vi gör. Som medarbetare hos oss är du viktig, vi vill att du ska utvecklas och stanna, därför får du löpande utbildning och kompetensutveckling och om du vill finns alla möjligheter att testa olika roller och att göra intern karriär. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill ha ett givande och utvecklande arbete. I rollen som stödassistent inom boendestöd har du möjlighet att bidra till att våra brukare ska kunna få en så hög livskvalitet i sin vardag som möjligt. Utifrån individuella behov och önskemål stöttar du flera olika brukare genom att vara ett praktiskt och vardagligt stöd. På ett pedagogiskt sätt stimulerar och motiverar du individen till delaktighet och ett självständigt liv. Du hjälper brukarna med att planera, strukturera och genomföra vardagens olika sysslor. Boendestödet är huvudsak stödjande, tränande motiverande - inte kompenserande. Vi arbetar för att stärka den enskilde i att bibehålla och utveckla sina egna förmågor. I din roll kan du också behöva vara stöd i kontakter och besök till hälso-och sjukvård och andra myndigheter. Arbetet är förlagt på schemalagd arbetstid, dag, kväll och varannan helg. - "Fantastiskt roligt jobb, man gör gott. Man går hem och känner att man har gjort ett bra jobb och hjälpt andra. Det är ett tacksamt jobb, man ger vardagen en guldkant". /medarbetare sektor vård och omsorg KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gymnasieutbildning och godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, eller annan likvärdig utbildning. Det är positivt (men inget krav) om du har kunskap om samtalsmetodik, som motiverande samtal (MI), sociala berättelser eller ritprata. Erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter, tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) är också meriterande. Som person är du lugn och trygg och har ett respektfullt, gott och anpassat bemötande. Du har en förmåga att bygga förtroende. För att lyckas i rollen ser vi också att du behöver vara mycket flexibel och snabbt kunna anpassa dig till olika situationer. Arbetet är förenat med stort ansvarstagande, förmåga att planera och fatta beslut, samarbeta och samverka. En personlig mognad och trygghet krävs för att kunna möta individer och deras olika behov av stöd. Du har förmåga att ta eget ansvar i din yrkesroll, är initiativrik och van vid att arbeta självständigt. I den här rollen är det viktigt att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska eftersom du och brukaren behöver förstå varandra, men också för att kunna genomföra dokumentation. Du har datorvana och gärna erfarenhet av social dokumentation. En förutsättning för att du ska kunna jobba hos oss är att du har körkort och att du kan cykla. - Att vilja stötta och utveckla andra människor är en av de egenskaper som behövs allra mest i vårt samhälle. Och du som har den i dig är den verkliga framtiden. Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister kunna visas. ÖVRIGT Att jobba i Skövde kommun I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Läs mer om sektor vård och omsorg: https://skovde.se/kommun-politik/organisation-och-styrning/tjanstepersonsorganisation/Omvardnadsforvaltningen/ Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/jobb Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Nu söker vi på Peab Anläggning Trä- och betongarbetare till vår verksamhet på flera orter i Skaraborg Om jobbet Vi är en arbetschefsgrupp på lokal marknad i Skaraborg på ca 50 medarbetare, fördelat på ungefär hälften tjänstepersoner och hälften yrkesarbetare. Vi har många spännande projekt i gång och på gång och behöver nu bli fler! Hos oss blir du en del av ett gott gäng med engagerade och drivna kollegor. Vi arbetar som ett team ute i våra projekt där engagemang och delaktighet är viktigt, där allas kompetens bidrar till våra gemensamma mål och lyckade projekt. Vi arbetar på lokal marknad i Skaraborg och du behöver vara flexibel och kunna dagspendla inom geografin. Om rollen Vi söker dig som är noggrann och ansvarstagande i ditt sätt att arbeta, du är kvalitetsmedveten och förstår hur viktigt det är att jobba på ett säkert sätt i en riskfylld bransch. Du är en positiv och social person som tycker om att arbeta i team men även kan ta eget ansvar och initiativ. Du är lösningsorienterad och gillar variation i ditt arbete och har förmågan att driva ditt eget och andras arbete framåt och du förstår vikten av att ha en nära dialog och god återkoppling till arbetsledningen. Kvalifikationer Krav på minst 5 års erfarenhet av trä- och betongarbeten inom bygg- och anläggningsprojekt Krav på goda kunskaper i svenska, kunna göra dig förstådd och förstå andra Krav på B-körkort Meriterande om du har yrkesbevis som trä- eller betongarbetare Meriterande om du har erfarenhet av markarbeten inom bygg- och anläggningsprojekt Meriteriande om du har yrkesbevis som mark- och anläggningsarbetare Rekryteringsprocessen Vi tillämpar löpande urval för tjänsten. Skicka in CV eller meritförteckning så vi ser vilken erfarenhet du har, samt ett personligt brev där du beskriver dig som person. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta HR-partner Jennifer Bergman per mail: [email protected] Under veckorna 28–32 kan mail inte besvaras pga. semester Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Är du ambitiös, social och nyfiken på att utvecklas inom försäljning? Svenska Trygghetslösningar AB erbjuder innovativa och kostnadseffektiva säkerhetslösningar med världsledande larmprodukter kända för sin pålitlighet och säkerhet. Vi söker nu drivna personer till vårt säljteam i Skövde. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder och bidra till deras trygghet. Lön: Prestationsbaserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Belöningsprogram: Delta i säljtävlingar och få chansen att vinna fantastiska priser. Förmånsbil: En sprillans ny BMW som du kan köra både privat och i tjänst. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Behärskar svenska språket flytande. Är minst 18 år. Är fri från anmärkningar i polisens belastningsregister. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Skicka in din ansökan enkelt och smidigt på vår webbplats! Det tar bara några minuter att svara på några snabba frågor, och vi kommer att kontakta dig inom kort för ett första samtal. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på [email protected] och märk den "Säljare Skövde". Vi ser fram emot att höra från dig!
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Vår ombyggnadsverksamhet i Skövde söker en ny kollega, är det kanske du? Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och driva och förverkliga många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Ett jobb inom ombyggnad på Riksbyggen är utvecklande och varierande. Projekten varierar stort i art, komplexitet och längd. Exempel på projekt är ombyggnad av lokaler till nya lägenheter, stambyten, klimatskal, hissar, nya gårdar, ventilation och diverse energiåtgärder såsom solceller, energieffektiviseringar med återvinning och laddstolpar för bilar. Inför varje projekt sätter projektledaren ihop ett team av konsulter som tillsammans projekterar fram handlingar och handlar upp entreprenad. Projektledaren driver sedan vidare i produktionsfasen till godkänd slutbesiktning och under hela garantitiden. Under alla skeden sker detta i tät dialog med kunden som oftast är en bostadsrättsförening. Detta är en roll där projektledaren verkligen får jobba från ax till limpa med stor frihet. Hos oss gör du skillnad En projektledare hos Riksbyggen har en viktig roll där man får ett stort förtroende från våra kunder. Du är en del av underhålls- och ombyggnadsprojekten från start till mål. Det innebär att du är med redan från analysfasen av kundens boendemiljö, införsäljning till kund, under projektering och genom hela byggprocessen med slutbesiktning och överlämning, ända tills garantitiden har gått ut. Du driver med andra ord dina egna projekt under alla skeden och har ansvar för så väl genomförande som resultat. När du inte är ute på byggarbetsplatser, träffar kunder eller entreprenörer kommer du att i första hand utgå och arbeta från vårt kontor i Skövde tillsammans med dina projektledarkollegor. Eftersom du kommer att tillhöra regionen Skaraborg, Jönköping och Bohuslän så kan det förekomma projekt på andra orter. Hos oss har du en fri roll där du själv ges möjlighet att planera din tid och dina projekt. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Vi söker rätt person för att ingå i vårt team och som kontakt till våra kunder. Någon som tycker att det är kul att driva projekt, möta kunder och som vill driva flera projekt samtidigt i flera olika skeden. Flerårig erfarenhet av projektledning inom ROT-projekt är ett krav och kunskap om bostadsrättsföreningar är meriterande. Du är utbildad högskoleingenjör, civilingenjör och/eller har erforderlig kompetens och erfarenhet från bygg- och/eller fastighetsbranschen. Du har mångårig erfarenhet av ROT-projekt från analys och projektering till genomförande och avslut, samt ansvarat för budget och prognos. Du är kvalitetsmedveten och har förmåga att hantera helhet i affären mellan dig och kund. Erfarenhet av energiprojekt och arbetsledning är meriterande. Du har en säljande och förtroendegivande sida och trivs med att både jobba självständigt och nära dina kollegor. Det är viktigt att du tycker om att leda mot mål, har bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Den medarbetare vi söker är van att jobba digitalt och i en ständigt varierande miljö. Din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. För detta uppdrag med många återkommande och komplexa arbetsuppgifter krävs både branschkunskap och noggrannhet. Det är ett krav att du har kunskaper om entreprenadjuridik, PBL och arbetsmiljö BAS-P och U. Vad kan Riksbyggen erbjuda dig? Du får tillsammans med ett engagerat och trevligt team vara med om spännande projekt, med stor möjlighet att vara med och påverka dess genomförande, och med många kontaktytor. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat och god kompetensutveckling. Vi förbättrar ständigt vårt arbetssätt där man som medarbetare kan påverka fortsatt utveckling av vår affär, hållbarhet, effektivisering och digitalisering mm. Tjänsten är på heltid och kräver körkort samt tillgång till bil. Tjänsten är placerad i Skövde med i första hand Skaraborg som geografiskt område. Även projekt på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma. Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via RIO och Lediga Jobb senast den 2025-08-15. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Vid frågor kontakta leveranschef Per Isaksson, telefon: 0500-47 76 96 eller e-post: [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Välj ett jobb för att visa detaljer