Lärare NO och matematik åk 4-6 till Mariekällskolan

”Vi lär oss för livet, tillsammans lyckas vi!” Oxbacksenheten består av två kommunala skolor, Oxbacksskolan (F-3) och Mariekällskolan (4-9). Båda skolorna ligger centralt i Södertälje kommun och har högt söktryck. Idag har vi ca 750 elever och 80 anställda. Vi är en mångkulturell skola och arbetar ständigt med hur vi kan utveckla och förbättra våra arbetssätt för att möta alla elevers behov. Lärande och trygghet står i fokus och vi på skolan arbetar regelbundet med resultat- och närvarouppföljning av alla elever där du som lärare har en central roll. Vi har ett aktivt elevhälsoteam på skolan som stöttar såväl elever som personal i det dagliga arbetet. Skolans värdegrund vilar på en ansvarskultur där det är viktigt att alla är med och definierar behoven och tillsammans prioriterar efter de resurser som finns.   Dina arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra arbetslag 4-6 på Mariekällskolan där du undervisar i ämnet NO och matematik samt ingår ingår i ett delat mentorskap för en årskurs. På skolan arbetar vi med att tillgängliggöra undervisningen för alla elever där vi utgår från en gemensam lektionsstruktur samt med språk- och kunskapsutvecklade arbetssätt (SOKA). Tillsammans med skolledningen och engagerade pedagoger i såväl arbetslaget som EHT och Trygghetsteam samarbetar vi för alla elevers rätt till lärande, trygghet och utveckling. Som lärare hos oss är du beredd att pröva och ompröva din undervisning, individuellt och tillsammans med arbetslaget för att nå alla elever. Du deltar aktivt i våra kollegiala lärandemöten (KLM) som utgår ifrån verksamhetens behov.   Vem är du? Krav:  - Du är behörig lärare med lärarlegitimation. - Du är väl förtrogen med styrdokumenten och skolan som organisation. Personliga egenskaper: - Du är strukturerad och ansvarstagande. - Du är prestigelös och ser på arbetet med eleverna som ett lagarbete där var och en har en viktig roll. - Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete inom skolan men även nyexaminerade är välkomna att söka. - Du är tydlig och trygg i ditt ledarskap och upprätthåller goda relationer med såväl elever som vårdnadshavare och personal. - Du utgår från elevernas styrkor i undervisningen och har en övertygelse om att alla kan lyckas med rätt stöd. - Du planerar din undervisning utifrån alla elevers olika behov och förutsättningar. Meriterande: - Du har god kännedom om NPF samt språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig - En utvecklande roll som lärare i ljusa, fräscha lokaler centralt i Södertälje. - En verksamhetsnära skolledning och EHT. - Kollegiala lärandemöten (KLM). - Pedagogisk lunch. - Medarbetarförmåner i Södertälje kommun, t.ex. friskvårdsbidrag (3000 kr/år) Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Tjänsten avser ett föräldravikariat på 100 %.   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Exploateringsekonom

Exploateringsenheten på Samhällsbyggnadskontoret utvecklar och förvaltar kommunens mark. Enheten genomför bland annat markanvisningar och marköverlåtelser för genomförande av exploateringsprojekt.  Vi söker nu en exploateringsekonom som kan stötta och styra enhetens arbete kring samtliga pågående exploateringsprojekt samt ansvara för uppföljning av enhetens ekonomi genom att lägga budget och prognos. I uppdraget ingår att driva och utveckla arbetet med kommunens exploateringsekonomi samt ansvar för projektportföljen inom exploatering. Tjänsten kommer innebära ett nära samarbete med kontorets ekonomistab Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär att du som exploateringsekonom på ett pedagogiskt sätt ger stöd till chefer och projektledare i arbetet med budget, prognoser och uppföljning av exploateringsekonomin. Du arbetar både med planering för innevarande år och på längre i sikt. I dina uppgifter ingår också att stödja i uppföljningen av investeringar, arbeta med projektkalkyler och ta fram likviditetsplaner. I ditt ansvar ingår att driva och vara delaktig i utvecklingen av arbetssätt och rutiner inom dina arbetsområden.  Uppgifterna omfattar bland annat uppföljning och analys, budgetering och bokföring. Du förväntas att självständigt driva och utveckla det ekonomiska arbetet inom enheten och se till att flödena fungerar i hela kommunen i nära samarbete med verksamheten. Politiska beredningar och kommunikation med kommunens andra delar ingår också i arbetet. Vi arbetar mycket med verksamhetsutveckling och en stor del av arbetet består i att driva utvecklingen inom främst ekonomiska frågor, skapa mallar och rutiner samt underhålla dessa. Eftersom vi arbetar mycket med verksamhetsutveckling är det viktigt att du är flexibel i att arbetsuppgifterna kan ändras snabbt och även inkludera saker som inte är av ekonomisk karaktär. Andra exempel på arbetsuppgifter är kreditbedömning, säkerheter och bokslutsreserveringar.    Vem är du? Tonvikt i tjänsten ligger på att kunna se helheter. Du har relevant högskoleutbildning med flera års erfarenhet, gärna inom exploateringsverksamhet. Viktiga personliga egenskaper är att du är en driven och erfaren, kommunikativ, utvecklingsinriktad, affärsmässig, pedagogisk och analytisk samt kvalitetsmedveten. Som person känner du dig trygg med att arbeta självständigt och samarbeta i team samtidigt som du drivs och motiveras av att beskriva komplexa sammanhang på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du är nyfiken, noggrann, prestigelös och analytisk. För att trivas i rollen bör du uppskatta att arbeta såväl operativt som strategiskt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav: - högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - erfarenhet av projektstyrning, projektredovisning samt projektekonomi - god kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift - goda kunskaper i Officepaketet (word, excel, powerpoint) Meriterande: - erfarenhet från arbete i offentlig sektor - grundläggande kunskaper om samhällsbyggnadsprocessen   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Arbetsplatsen finns i Södertälje stadshus endast ett stenkast från pendeltågs- och bussstation. Vi har en ny fräsch arbetsplats där vi tillämpar aktivitetsbaserat arbetssätt. Som medarbetare har du ofta möjlighet till förlägga del av arbetsveckan på distans.   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Arkivarie med ansvar för E-arkiv

Till stadskansliet i Södertälje kommun söker vi nu en arkivarie att arbeta med vårt e-arkiv. Arbetet sker tillsammans med stadsarkivarien och vår övriga arkivpersonal. Du kommer även att samarbeta med en rad specialistroller i kommunen. Stadsarkivet tillhör organisatoriskt stadskansliet som i sin tur är en del av kommunstyrelsens kontor.    Dina arbetsuppgifter I rollen som arkivarie ingår att vara systemförvaltare för kommunens e-arkiv och utifrån ett utvecklingsstrategiskt perspektiv vara med och styra digitala informationsflöden. I den här rollen kommer du att ha en viktig roll i den fortsatta resan mot digitalisering och nya arbetssätt. I ditt arbete kommer du att ha såväl strategiska som operativa uppgifter och du kommer bland annat att ansvara för: - stöd och samordning inom digital arkiv- och informationshantering - bevaka strategiska informationshanteringsfrågor i kommunens verksamheter - fånga utvecklingsbehov i nära dialog med användarna och de olika verksamheterna - leda leveransprojekt till e-arkivet i samverkan med levererande verksamheter och e-arkivets leverantör - utforma vägledningar och annan dokumentation och hantera systeminställningar i e-arkivet - kravdialog med externa systemleverantörer och interna leverantörer så som IT och annan backoffice   Vem är du? Vi söker dig som har arbetat några år som arkivarie och har erfarenhet av att arbeta med e-arkiv och digital informationshantering, gärna i offentlig verksamhet. Som person tar du initiativ, är flexibel och lösningsorienterad. Du är positivt inställd till de möjligheter som finns med digitala arbetssätt och vill vara med och utveckla detta i kommunens verksamheter. I tjänsten förekommer både ensamarbete och arbete inom ramen för projekt, med arbetsuppgifter som kan vara repetitiva såväl som syfta till utveckling av verksamheten. Denna omväxlande typ av arbete där du planerar och organiserar dina uppgifter ensam såväl som tillsammans med andra är något du är bekväm med. Krav: - Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig varav minst 60 hp arkivvetenskap - Några års arbetslivserfarenhet som arkivarie eller motsvarande och erfarenhet av att arbeta med e-arkiv och/eller digital informationshantering samt långsiktigt digitalt bevarand - Mycket goda kunskaper i svenska, både i skrift och tal Meriterande: - Kunskap om de regelverk som styr arkiv- och informationshantering samt ha arbetat med klassificeringsstrukturer - Utbildning i systemvetenskap - Erfarenhet från arbete med e-arkiv i offentlig verksamhet Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Stadskansliet har sina lokaler både i Södertälje kommuns stadshus och i våra arkivlokaler under Mariekällskolan samt Heijkensköldska gården. Beroende på vilken typ av arbetsuppgift du jobbar med kan din arbetsplats variera. Anställningen är en tillsvidareanställning.  Välkommen till oss!   Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Development Engineer Working on Future Electrified Powertrains

Scania is currently undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses, and engines to becoming a provider of complete and sustainable transport solutions. Due to increasing environmental concerns in major cities and legislative requirements, electric trucks and buses are becoming the obvious choice for many players in the transport sector. Scania, with a solid history of delivering premium quality products, is at the forefront of this shift in the automotive industry. We are now looking for a new team member to join our group, which consists of engineers with diverse backgrounds and experience levels. Our work environment embraces agile methods, allowing you to turn ideas into reality quickly! Some of the responsibilities within our group include dynamic torque control for optimal drivability and comfort, hardware protection functions, and estimating and predicting temperatures in the electric propulsion system. A typical day for us might involve implementing a software change in the electric machine torque control algorithm, followed by testing it in a virtual truck before lunch. After lunch, you could continue verifying your software performance in a real truck. Additionally, we conduct yearly expedition activities where our engineers verify our functionality in both northern Sweden and southern Europe. Your profile • You hold a master’s degree in mechatronics, electrical engineering, system engineering, or a related field. • You have work experience or have taken courses in areas such as control theory, hydraulics, electric motor control, signal processing, programming, modeling, and simulation using MATLAB Simulink. • You are adaptable when faced with late changes and approach problems with a solution-oriented mindset. • You are fluent in English, and knowledge of Swedish is a plus. Having previous experience in software development for embedded systems is certainly advantageous. However, even as a recent graduate eager to learn and explore new challenges, we have plenty of engaging tasks for you. What we offer As a Scania employee, you’ll enjoy excellent professional development opportunities, collaborate with great colleagues, and be part of a revolutionary journey. Benefits include a company car, mutual performance bonuses, occupational pension, flexible working hours, and more. If you reside in Stockholm, take advantage of our direct bus service between Stockholm City, Liljeholmen, and Södertälje—the Scania Job Express. For further information For additional details, please contact Vaheed Nezhadali (manager) at +46 8 553 50 838 (office hours only) or [email protected]. Application Send us your CV, university grades, and a cover letter describing why you want this job and how you can contribute. Ongoing selection and interviews will take place during the application period, the position may be filled before the end of the application period. We may use logic and personality tests in our selection process and a background check may be conducted for this position. Welcome to apply! #LI-Hybrid

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Fritidsledare och nattjour på internatet

Om jobbet Hej! Vi söker nu personal till vårt internat. På internatet arbetar varje vardagskväll tre fritidsledare. Arbetsuppgifterna består av viss administration vad gäller närvarohantering men mest av att planera och driva aktiviteter med ungdomarna. Arbetspassen börjar 16.30 och slutar 07.00 morgonen efter. Vi turas om att arbeta natt så varannan vecka slutar du ca 23.00. Sovande natt börjar 24.00. I tjänsten ingår alla måltider då du förväntas äta tillsammans med eleverna. Du som söker till tjänsten behöver vara en trygg vuxen. Du behöver vara organisatorisk och lugn men också vara bra på att sätta gränser. Meriterande för tjänsten är fritidsledarutbildning eller liknande. Kanske är du lärarstudent som behöver ett extrajobb? Det pass som nu är ledigt är en vardagskväll varje lovfri vecka, vi har inte ännu lagt schemat utan du som får jobbet kan komma med önskemål om lämplig kväll. Det finns också möjlighet till fler arbetstillfällen då vi i denna arbetsgrupp vikarierar för varandra när så krävs. Vi kommer att träffa kandidater löpande under ansökningsperioden.

7 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Personlig assistent till vår kille i Järna - extra timmis med möjlighet til

. Nu förstärker vi vårt team kring vår härliga kille på 24 år i Järna! Du är en mjuk, snäll och ansvarsfull kille eller tjej som söker ett extrajobb med varierande arbetstider (dag/kväll/helg), på sikt kan det bli större tjänstegrad om vi trivs med varandra. Du är någonstans mellan 20-40 år och kan teckenspråk, alternativt är intresserad av att lära dig! Du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande och är i grunden en lugn och trygg person med fötterna på jorden. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Lite om mig: Jag är en glad och positiv kille på 24 år som jobbar på Daglig verksamhet. Jag har autism, språkstörning och Downs Syndrom. Min kommunikation sker främst med teckenspråk. Jag mår bra av att ha koll på min dag och mitt schema och vill gärna veta vad som skall hända framöver, behöver därför din hjälp att få den kontrollen och tydligheten. Att vara aktiv är något jag gillar och spelar tex gärna fotboll, åker till badhuset eller klyver/staplar ved. Jag tycker om att vara utomhus och lyssnar gärna på musik och ser på youtube.  Jag bor med min pappa en bit ut på landet utanför Järna och ibland bor jag hos min mamma i Strängnäs. Jag trivs väldigt bra utanför storstan där det inte är så mycket stress.  Du är i alla lägen mitt viktiga stöd och även då jag behöver lite egentid och vill vara för mig själv, är det viktigt att du finns i närheten och ser och hör det som jag ser och hör. Du behöver stötta mig tex vid matsituationer, personlig hygien och övriga situationer under dagen.  Jobbar du med mig får du en glad och trevlig arbetsplats med utmanande och varierande arbetsuppgifter! Varmt välkommen till oss, vi hoppas du ska trivas! Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du HÄR Som personlig assistent hos God Assistans erbjuds du: -Goda lönevillkor -Vidareutveckling i din yrkesroll -Utbildning fortlöpande -Generöst friskvårdsbidrag -Trygghet via kollektivavtal -Hälsoundersökning Vill du ha världens viktigaste jobb med vår kille? Ansök redan i dag då urval och intervjuer sker löpande! God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Hotellstädare till hotell utanför Södertälje

Vill du jobba på Sveriges största bemanningsföretag inom Hotell och Restaurang?Då kan det vara dig som vi söker! Om jobbet: Nu söker RestaurangAssistans duktig och erfaren personal inom hotellstäd till ett hotell utanför Södertälje. Det finns även möjlighet att få arbeta på flerolika hotell runt om i Stockholm vilket ger dig goda möjligheter till att utvecklas och få nya erfarenheter. Arbetet är förlagt dagtid, varierat vardagar och helger. Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal.Vem är du? du har minst ett års tidigare erfarenhet av hotellstäd i Sverige du är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb du kan kommunicera på svenska eller engelska du har körkort och tillgång till egen bil (ett krav eftersom det inte går att ta sig till hotellet med hjälp av kollektivtrafiken) Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

7 maj 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Arbetsledare Avgående Södertälje (kväll)

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan! Dessutom erbjuder vi: * Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify * Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal * Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris * Personlig utveckling i form av utbildning och utvecklingssamtal * Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan! Dessutom erbjuder vi: * Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify * Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal * Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris * Personlig utveckling i form av utbildning och utvecklingssamtal * Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat Schenker AB söker nu en Arbetsledare för vårt kvällsskift (12:00-21:00) till vår terminal i Almnäs, Södertälje. Vi söker dig som ser vikten av gott ledarskap och drivs av att motivera andra. Arbetsuppgifter * Leda och fördela arbetet utifrån arbetsmetoder, processer och rapporteringsrutiner * Personalansvar med bla utvecklingssamtal, bemanning, kompetensutveckling, rehab samtal. * Utveckla samarbete med andra avdelningar och enheter. * Följa upp fastställda mål kopplat till ekonomi, kvalitet och produktivitet. * Åtgärda brister och avvikelser inom den egna enheten och rapportera till överordnad chef * Tillämpa riktlinjer enligt Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM). * Säkerställa att utrustningen för den fysiska godshanteringen sköts och underhålls enligt plan. Din Profil För att trivas i rollen är du serviceinriktad och har lätt för att skapa nya kontakter. Du brinner för ledarskap och har lätt för att samarbeta med andra människor. Du ser att de bästa prestationerna kommer genom teamwork och att vi genom vårt teamwork hittar de bästa lösningarna och förbättringarna för våra kunder. Som person är du trygg och stabil. Vidare är du självgående, noggrann och trivs med en tydlig struktur. Vi ser även att du: * Har erfarenhet av ledarskap. * Har lätt för att motivera och engagera andra. * Arbetar för att efterleva framtagna och överenskommana värderingar. * Har kunskaper i MS Office samt vana att arbeta i stödsystem. * Behärskar det svenska språket i tal och skrift. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenhet och stor vikt läggs på personlig lämplighet. Information och ansökan: Tjänsten är en heltidstjänst med sex månaders provanställning med start enlig överenskommelse. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Terminalchef Therese Hällgren via mail Intervjuer och urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, men senast den 28/5. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter: Terminalchef Therese Hällgren: [email protected]

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Lokalvårdare med körkort vid behov - Södertälje och/eller Stockholm

Serviceföretaget PIMA AB levererar auktoriserad- och ISO-certifierad lokalvård och mjuka FM-tjänster till verksamheter i Sverige. Bland företagets kunder finns många välkända och marknadsledande varumärken, offentlig verksamhet samt lokala företag. Verksamheten präglas av hög kompetens och innovationskraft med hållbarhet i fokus. Bolaget med dotterbolag sysselsätter idag kring 400 medarbetare. Beskrivning Har du tidigare erfarenhet av lokalvård? Har du körkort och tillgång till egen bil? Vill du arbeta i Södertälje och/eller Stockholm?  Är du flexibel och vill arbeta vid behov?  Då kan det vara dig vi söker! Pima söker nya medarbetare med körkort och tillgång till bil som vill arbeta vid behov för att vara med och stärka upp teamet då ordinarie personal är frånvarande. För att arbeta hos oss är det viktigt att du har sinne för detaljer och brinner för att leverera god kvalitet. Vi värdesätter att du som anställd innehar en positiv attityd och gillar att ha roligt på arbetet! Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med lokalvård hos våra våra offentliga- och företagskunder. Detta innefattar bland annat arbete på kontor, förskolor, skolor och äldreboenden i Södertälje och/eller Stockholm. Arbetet innefattar bland annat att damma, soppa, moppa golv, städa toaletter, städa omklädningsrum etcetera.  Vi tillhandahåller de arbetsredskap som brukas i tjänsten.  Vi ser att du som söker: - Tidigare erfarenhet av lokalvård eller hemstädning - Innehar B-körkort och tillgång till egen bil - Kan arbeta ensam och i grupp - Kommunicerar obehindrat på svenska eller engelska - Har dator/telefonvana för att kunna läsa digitala scheman och instruktioner Meriterande - Tidigare erfarenhet av hemstädning - Har intyg att uppvisa från avklarad lokalvårdsutbildning Krav Då arbete på förskola/skola förekommer krävs utdrag ur belastningsregister Villkor - Behovsanställning - Varierande arbetstider på vardagar mellan klockan 06:00-18:00 - Vid anställning får du ta del av vår digitala utbildningsplattform - Avtalsenliga löner - Start enligt överenskommelse Låter tjänsten intressant? Inkom med din ansökan snarast då intervjuer sker löpande!

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Butikssäljare

Säsongen är igång och vi behöver förstärka upp butiken. Vi är en Skog och Trädgårdsbutik som funnits i Södertälje sedan 2004. Produkterna vi arbetar med är Trädgårdsmaskiner, Reservdelar, Redskap, Tillbehör m.m. Tjänsten kräver att du är flexibel och stresstålig då det vissa tider är högtryck och du kan även behöva hoppa in i andra delar av verksamheten. Tekniskt intresserad är meriterande, då reservdelsförsäljningen kräver kunskap att läsa sprängskisser. B-Körkort är meriterande då det ibland behöver levereras eller hämtas maskiner. Tjänsten startar omgående och är fram tills 31/8. Kan bli förlängt enlig Ö.K Lön enligt handels avtal. Arbetstiden är schemalagd mellan Mån-Fre 7-17 samt Lördagar 9-13

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024