Avarn söker brandväktare till Scania

Du utför ett viktigt arbete! Som väktare inom Avarn Security får du ingen vanlig arbetsplats - ingen dag är den andra lik utan du får en spännande vardag där din uppgift är att stärka våra kunders trygghet och förebygga incidenter samt värna för en tryggare miljö. Du kommer att växa tillsammans med dina kollegor i utmaningarna ni möter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att skapa en inkluderande arbetsmiljö, där alla ska känna sig välkomna oavsett ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller religionstillhörighet. Du ska vara en god och hjälpsam kollega, som bidrar till att skapa trivsel på jobbet. Självklart delar du våra värderingar. Det är vårt jobb att skapa trygghet. För allmänheten och våra kunder representerar du en trygg hamn, där de kan söka stöd och få hjälp. Våra kunder har gett oss ett stort ansvar och det ställs vissa formella krav på våra medarbetare. Oavsett tjänst så är ditt arbete viktigt. Det här kan du förvänta dig av oss som arbetsgivare • ett arbete där din insats är viktig • goda utvecklingsmöjligheter i företaget • lön efter avtal • att vi tar din arbetsmiljö på allvar och arbetar med ständiga förbättringar Annonsen riktar sig mot Scania i Södertälje där du kommer att arbeta huvudsakligen som brandväktare. Vi arbetar nära vår kund som har höga krav på vår leverans och utförande av tjänst. Du kommer primärt att åka på brandlarm/sjukdomsfall/olycksfall, samt utför tillståndsskrivning i Heta Arbeten. Även rondering och en viss stationärbevakning kan förekomma. Du kommer att vara en del av kundens larmorgansation.  Kvalifikationer: Vi söker dig som är utbildad brandväktare sedan tidigare och innehar en väktarutbildning. Vi söker dig som är flexibel, serviceinriktad, lugn och organiserad person och som har ett högt säkerhetstänkande. Du ska kunna ta egna initiativ, lösa problem och tycka om att arbeta i grupp. Förmåga att fatta egna beslut och samverka med externa aktörer är viktigt då du ofta är först på olycksplatser. Tjänsteställe: Södertälje Varaktighet: Varierande, tillsvidare  Tillträde: Enligt överenskommelse  Våra krav för denna tjänst är att du som söker ska: - inneha Vu1 och Vu2 utbildning - godkänd gymnasieutbildning med betyg - ha god hälsa och fysik - vara myndig och ostraffad - vara drogfri - ha god svenska i tal och skrift - för denna tjänst är det ett krav att du kan engelska i tal och skrift - ha god hälsa och fysik - heta arbeten med godkänt certifikat - anläggningsskötarutbildning - ha ordnad ekonomi - ha B-körkort Meriterande är att du har arbetat som brandväktare tidigare eller liknande arbetsuppgifter. Ledarskapsutbildning samt gärna några års arbetslivserfarenhet. För denna tjänst behöver du ha utbildingar sedan tidigare. Tester kommer att tillämpas  Sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl.  Välkommen med din ansökan - vi vill ha din ansökan senast 2024-05-30 Urval av kandidater kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 7500 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.

8 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Miljöassistent sökes till bussdemontering

Demonteringar i Edeby AB är ledande på den svenska marknaden inom demontering av bussar samt försäljning av begagnade delar. Vi söker en miljöassistent som kan hjälpa oss i frågor angående miljöinspektion samt avfall. Tjänsten kan vara både heltid samt deltid, tillsvidareanställning med provanställning. Är du pensionerad men har tidigare jobbat på till exempel kommun inom miljö & avfall och behöver en hel eller deltidsanställning? Eller om du har tidigare erfarenhet inom hållbarhet, miljö, avfall? Då är denna tjänst perfekt för dig! Du ska också ha god datorvana samt goda kunskaper inom Office-paketet, svenska i tal och skrift. Du är självgående, noggrann, strukturerad och positiv. Du har ett intresse för miljö & hållbarhet. Dina arbetsuppgifter: Planera, genomföra och följa upp periodiska besiktningar och tillsynsbesök Delta i bolagets arbete för internrevisioner Arbeta för en aktiv dialog och goda relationer med kommun & miljöinspektionen samt tillsynsmyndigheter Vidareutveckla bolagets egenkontrollprogram för att säkerställa lagefterlevnad och minska belastningen på miljön Ansvara för framtagandet av myndighetsrapporter inklusive miljörapporter och klimatbokslut samt rapportera in erforderliga data till andra intressenter Följa upp och besvara/hantera klagomål och andra avvikelser som rör verksamheten under miljötillstånden Vara drivande i ansöknings- och anmälningsärenden samt övrigt förekommande myndighetsärenden Delta i projekt som rör nya tillståndsärenden Stödja driftsorganisationen i syfte att säkerställa och förbättra kvaliteten i arbetet och kontrollen av avfall Tillträde: tillträde enligt överenskommelse Om du har frågor beträffande tjänsten är du välkommen att kontakta: Anton Golbraikh på 0720 49-19-14 Ansökan ska bestå av CV, referenser och ett personligt brev. Skickas din ansökan till: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

8 maj 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Portfolio Lead at Finance

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses, and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. This also affects Scania’s financial processes and its IT system support together with the infrastructure. To support in this journey we are now recruiting a Portfolio Lead to Finance Way & Innovation Office (FWIO). We are looking for a talented Portfolio Lead to support us in driving the finance transformation forward! Are you up for your next career challenge? Then you are the person we are looking for! Your role As a Portfolio Lead you will orchestrate the portfolio management of the Finance Community, be part of a PMO team, and be an important player when we run and develop our portfolio WoW in the Finance Community as well as how we run PMOs in other larger programs and projects. This position will give you a unique insight into Scania’s Finance Transformation. Typical tasks include, but are not limited to: · analyse the content of the portfolio, prepare decision material, and orchestrate prioritisations dialogues · orchestrate the different portfolio review meetings for senior management · monitor and safeguard strategic alignment of the portfolio with finance strategic objectives · align and contribute to our Strategy Planning Process and Deployment Process · visualise roadmaps · elaborate portfolio management as maturity evolves · orchestrate governance in the Finance Transformation program · orchestrate different governance forums in the Finance Community · develop (accelerate and harmonise) the finance governance system not only in the portfolio layer but in surrounding levels as well · contribute in the communication arena of the Finance Community Your profile You would describe yourself as a proactive and communicative person. You have a strategic mindset and are motivated by complexity and to make it understandable and simplified to your stakeholders. You have an eye for what senior and top management need and want, even before they know it themselves. You have a pragmatic and situation-based approach with a large portion of “gut feeling” combined with self-confidence. To succeed in this role you have a passion and understanding for that cross-collaboration with peers and management is the road to deliveries and demand-driven value creation. In this recruitment, we place great value on your personal qualities. We offer We can offer you a dynamic workplace with diverse and challenging tasks in a hybrid work setup, meaning you can work from home or at our remote office at Scania Sergel a few days a week if the job allows. We can also provide you with a development plan, so you can reach your goals and receive the right support along the way. Scania offers many opportunities to develop your career both within the country as well as internationally. The professional development of our employees is a priority for us, so education via internal and external courses is encouraged and supported. In addition to career and development opportunities, we can offer you other benefits such as free training at Scania's health center Gröndal, or a wellness allowance. You will also be offered performance bonuses, an occupational pension, flexible working hours, the opportunity to lease a car through the company, and much more. Scania also organizes several events yearly where family and friends are always welcome. If you live in Stockholm, we also offer a direct bus service between Stockholm and Södertälje with Scania Jobexpress. Application Your application should include CV and cover letter. Please apply as soon as possible and no later than May 22, 2024. For further information If you want to know more about the position, please contact: Gunilla Stjernlid - Head of Portfolio & Program management, ZETB Phone: +46 70 160 68 32 e-mail: [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Network Security Fortinet Specialist

Your main responsibilities as Network Security Fortinet Specialist Fortinet Ecosystem is growing at Scania and we are looking for 2 Specialists that can contribute with knowledge and experience. In your role you will help driving the Scania Cloud transformation journey as a global evolving service, with a special responsibility to make sure that we design and implement needed network security capabilities in a fast pace and with quality. You both will work as a part of a dynamic team where we have experts with a deep Scania expertise and also partners. Mandatory skills and main responsibility: Network Skills Network Security Skills (mainly Next Generation Firewall) Fortinet knowledge with NG-Firewall Develop and maintain the Fortinet Ecosystem solution that is under development and is being rolled out Desired: SD-WAN knowledge Fortinet Ecosystem (e.g: Fortinet switches, Aps, Forticlient) Fortinet Fabric Cisco LAN/WiFi knowledge DevOPs and/or SeCOPs Your profile as Network Security Fortinet Specialist You have at least 4-6 years of experience of previous work within network and network security. You have a great commitment and a drive to deliver and improve. You are structured, self-propelled, and enjoy working in change towards a long-term goal. You are good at communicating and collaborating with others. You should have a university degree in IT, or relevant professional experience, as well as great interest and experience in working with agile methods. You express yourself well in speech and writing in English and Swedish is preferable to keep a good communication internally and globally with our customers. Application . A background check might be conducted. For more information please contact the Hiring Manager (Da Silveira Oliveira Cipriano Rejane) [email protected] #LI-hybrid

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Personlig Assistent Sovande Natt

Omgående!! Sovande Natt ( jour) Vi söker nu en personlig assistent till en sovande nattjänst,till en man på 64 år . Du kommer att arbeta 5 nätter och sedan ha 5 nätter lediga enligt ett schema.Man jobbar två helger och två helger ledigt Du som söker är en person lugn, lättsam, omtänksam och trygg person i samt glad, positiv, självgående, omtänksam, ansvarstagande och punktlig, Du bör inte heller vara allergisk mot rök . Tidigare erfarenhet av assistans är inte nödvändigt, utan det är personkemin som är avgörande. Du kommer att ingå i ett arbetslag med andra kvinnor men du arbetar ensam på denna nattjänst. För att kunna arbeta här ska du kunna tala och förstå svenska.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Senior Fullstack Developer

Role Summary Are you ready to elevate your career and become a part of a team that is transforming the way TRATON delivers exceptional software solutions to our customers? We are on the lookout for several Senior Fullstack Developers to join our dynamic team and build our “developer portal”. You will be working in a hybrid work-setting with exciting and complex software development! Who We Are We are dedicated to an inclusive and diverse workplace. You will join a diverse and competent team with a friendly, helpful and inclusive atmosphere. The team has a common vision of the goals and values, allowing us to take our jobs seriously while having fun at the same time. We care for each other’s personal development to learn, grow and evolve, in order to make our deliveries the best we can produce. Be yourself and reveal your talents! Your Role In your role as a Senior Fullstack Developer, you are an essential contributor to our mission of establishing a world-class developer experience. You will help scope, design, and implement our “developer portal” including user interfaces and backend logic for a connected development loop inspired by Platform Engineering. The “developer platform” is integral to any modern tech organization. You will collaborate with a skilled team to develop and sustain this vital component. The aim is to enable our engineers to validate and deploy their ideas within 24 hours of conception. Seize this opportunity to work with cutting-edge technology and make a significant impact on the industry. Key responsibilities · You will create cloud-based solutions using modern approaches and best practices to cater business needs of TRATON . · You will develop and sustain our “developer portal”. · You will encourage and improve knowledge sharing by working with peers from across the organization, sharing your experience, learning from others and contributing to our shared knowledge base. · You will evaluate the performance and quality of our solutions and seek ways to improve them. Qualifications · Senior-level of competence within fullstack development. · Strong software development background in React, Typescript and/or Python. · Experience with AWS. · Strong understanding of software development processes, tools, and methodologies. · Working collaboratively in an Agile/Scrum environment. · Strong communication and collaboration skills. Application Your application should include a CV, personal letter, and grade copies. Ongoing selection and interviews will take place during the application period, the position may be filled before the end of the application period. We use logic and personality tests in our selection process and a background check may be conducted for this position. Welcome to apply! Further information If you would like to learn more about the position please contact Mariette Annergren (Group Manager, EEDCD) at +46855353145.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Do you have a passion for testing and are curious about cybersecurity?

The Complete Vehicle Cybersecurity Test team is looking for a new team mate. The current team consists of a mix of testers with experience in automotive and IT security. We now want to welcome you who is a passionate tester and wishes to learn more about cybersecurity and how to find vulnerabilities. We strive for the vision “We find it before they do!”. The position You will be part of a group of ambitious and enthusiastic cybersecurity testers working on a complete vehicle integration test level. The test scope for the group is the actual vehicle and all possible interfaces to the vehicle. Your work will be hands-on, and examples of test methods are functional security tests, fuzzing tests, side-channel attacks, and vulnerability scanning. We mix structured test suites and exploratory testing. The testing will be performed on in-house-designed test rigs/platforms and real vehicles. The group is closely collaborating with groups such as the Cybersecurity Architects, Product Security Incident Response Team, Scania Vehicles Security Operation Centre, other test groups, and developing organizations. Your profile Most importantly, you have a strong testing mindset. As a person, we think you are curious and cooperative. Responsibility and solving problems are some of the things that motivate you. To succeed in this role, we believe you have a BSc or MSc in Computer Science, Electronics, Engineering, Mechatronics, or a related field, or similar knowledge gained from work experience. You have experience with: · Testing at SW/System/Function and/or Complete Vehicle Integration test level. and/or · Development of automotive embedded systems. It is also meritorious to have experience with: · programming, CAN Protocol, automotive ethernet, DoCAN, and DoIP. · Cybersecurity on automotive. · penetration testing within IT or automotive. We offer You will have the opportunity to work in a dynamic environment that provides personal growth, and the possibility to gain a wide knowledge about our products and explore new emerging cybersecurity technology. It might conduct a background check. For further information, please contact: Sara Green, Group Manager for Complete Vehicle Cybersecurity Test, +46 76 516 69 04, [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Processingenjör Kemi, API - Sweden Operations

Är du intresserad av samspelet mellan teknik, människor och kemiska processer? Vill du jobba i en viktig roll som processingenjör med stora utvecklingsmöjligheter på ett av världens ledande läkemedelsföretag? Då är detta något för dig! Vi söker nu en Proecessingenjör med kemikompetens till vårt Site API inom Sweden Operations. API står för Active Pharmaceutical Ingredient, dvs. det ämne som gör medicinen verksam och är en viktig del i tillverkningen av läkemedel för behandling av bland annat astma och hjärt- och kärlsjukdomar. Inom Sweden Operations är pulsen hög och utvecklingen framåt i ständig fokus. Här möts vi i innovativa och högteknologiska miljöer för att tillverka läkemedel som förändrar liv. Vi arbetar hållbart för varandra och för vår planet i en positiv miljö. Din roll Du arbetar tvärfunktionellt i projekt eller nära produktionen och hanterar olika processtekniska frågeställningar. Du verkar för att skapa robusta processer där LEAN är ett av våra verktyg. Arbetet är självständigt, varierande och bedrivs i nära samarbete med andra funktioner inom företaget. Du rapporterar till chef processteknik och tillhör en grupp om ca 10 stycken processingenjörer. Tjänsten som Processingenjör inom kemi är en tillsvidareanställning med placering i Snäckviken. Dina arbetsuppgifter innefattar: * Ingå i/leda olika tvärfunktionella team framförallt nära produktionen, t ex förbättringsprojekt * Utreda avvikelser * Delta i verksamhets- och investeringsprojekt * Delta i/leda validering och kvalificering * Medverka som processteknisk expert vid myndighetsinspektioner * Arbeta med processförbättringar * Dokumentera, analysera, förfina och förvalta erhållen processkunskap Vi förutsätter att: * du har en teknisk/naturvetenskaplig utbildning på högskolenivå med inriktning mot kemi, analytisk kemi eller processteknik * du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska * du kan förmedla din kunskap till andra i tvärfunktionella grupperingar där framdrift är en avgörande faktor * du trivs i en miljö med hög förändringstakt och digitalisering och kan självständigt driva dina uppgifter i mål * du har förståelse för samverkan mellan produktkrav, material, process och maskin Erfarenhet från läkemedelstillverkning, kvalificering, validering samt kunskap om LEAN och förbättringsarbete är meriterande. Framgångsfaktorer För att lyckas så krävs att du är analytisk och att du har god vetenskaplig grund. Du behöver också kunna ta egna initiativ, ta ansvar för ditt eget lärande, samarbeta samt vara duktig på att kommunicera. Du tycker om att arbeta med olika frågeställningar inom ett brett område och har ett intresse av att vårda produkten. Vill du landa på en plats där ditt engagemang och din nyfikenhet får utrymme? Vi längtar efter att välkomna dig till Site API, Snäckviken! Varför AstraZeneca? När vi på AstraZeneca ser chansen att förändras tar vi tillfället i akt - för varje möjlighet, oavsett hur liten, kan vara början på något stort. Att leverera medicin som förändrar människors liv handlar om att ha entreprenörsanda - att hitta stunderna och förstå dess potential. AstraZeneca värdesätter din kommunikativa ådra, din förmåga att få saker gjorda och din känsla för struktur. Din vana av högt tempo och utveckling kommer komma väl till pass hos oss! Information om våra förmåner, bonus, semesterdagar m.m. hittar du här: https://bit.ly/AstraZenecaBenefitsSWE Nästa steg? För mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef inom Processteknik: Martin Norling +46722235621 eller chef Processutveckling: Josefine Fors +46720623671 Välkommen med din ansökan, CV samt personligt brev på svenska, senast den 31 Maj. Beskriv gärna varför du ser dig själv som en blivande Processingenjör på AstraZeneca. Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Resultatenhetschef till Hemtjänsten

Södertälje ska vara en trygg kommun att åldras i. Allt fler lever längre och antalet äldre blir fler, vilket ställer krav på en fungerande välfärd. Oavsett ålder ska det finnas en framtid att längta till. En av våra viktigaste uppgifter framöver är att fortsätta utveckla äldreomsorgen genom att leda, utveckla och säkerställa god kvalitet av innovativ omsorg och vård. Inom ordinärt boende är målsättningen att öka den del av arbetstiden som vi tillbringar hos våra brukare samtidigt som medarbetare har goda arbetsvillkor, relevant kompetens och utbildning. Vi ska också stärka det förebyggande arbetet kring äldre i syfte att minska ofrivillig ensamhet. Vi söker Nu söker vi dig, en tillitsfull ledare som skapar motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare! Vi behöver en chef med ett genomtänkt och grundat ledarskap som genomsyras av en hög grad av tillit och förtroende för medarbetarna. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer. Du förstår behovet av ett nära samarbete med både dina medarbetare och medlemmarna i ledningsgruppen och andra aktörer inom kommunen. Du ser helheter och sammanhang och förstår vikten av att leda och planera verksamhet utifrån rådande ekonomiska förutsättningar. Ditt ledarskap bottnar i förståelse för vad som får medarbetarna att växa och känna engagemang i sitt uppdrag. Vi erbjuder dig att jobba i en organisation med en stabil värdegrund och en tydlighet om vilka krav och förväntningar vi har på ledarskap i Södertälje kommun. Uppdraget Som resultatenhetschef i ordinärt boende  kommer du att ansvara för att leda arbetet i ett av våra hemtjänstområden. Du har ansvar för ekonomi, arbetsmiljö och kvalitet. Du kommer ha personalansvar för de undersköterskor och vårdbiträden som arbetar på enheten samt en gruppledare som arbetar administrativt med den dagliga planeringen. Då vi kommer att se över vår organisations struktur är det ännu inte fastställt vilken enhet som kommer att bli aktuell. Du ingår i ordinärt boendes ledningsgrupp som består av en resultatområdeschef, 14 resultatenhetschefer och en verksamhetsutvecklare.   Din profil För att trivas i tjänsten som resultatenhetschef tror vi att du har en god samarbets- och initiativförmåga. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation samt ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Har förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Krav: -    Högskoleutbildning med inriktning mot vård- och omsorg eller hälso- och sjukvård alternativt utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig -    Erfarenhet av chefsrollen ur ett arbetsgivar- och ledarskapsperspektiv Vi ser gärna att du även har: -    Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation -    Erfarenhet av att leda förändringsarbete -    Erfarenhet av att arbeta i miljö där flera kulturer och förhållningssätt möts -    Ledarskapsutbildningar som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten -    Erfarenhet av att arbeta som chef inom ordinärt boende Vi erbjuder dig  Möjlighet finns att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Årsarbetstid innebär att du i den mån verksamheten tillåter, kan styra din egen arbetstid. Generöst friskvårdsbidrag på upp till 3 000 kronor per år.  Vi satsar på våra chefer och erbjuder kompetensutveckling bl.a. genom vårt mentorsprogram samt möjlighet till kollegial handledning som sker kommunövergripande. Din arbetsplats kommer att vara förlagd på den enhet som du kommer att leda. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Outbound Engineer

The Global Outbound Process is part of Scania Logistics. We have the responsibility to deliver the Scania products to our customers, no matter their location on the globe. Our task is to perform this delivery at the right place, on the right time, through a multi modal, efficient and sustainable transport network by utilizing alternative fuels and smart logistics. We are in a period of exciting challenges aiming for sustainability, robustness and cost efficiency throughout the entire delivery chain. The outbound engineering team is responsible for: • Serving our customers with the best possible delivery precision and information • Setting up efficient and robust top quality transport flows with sufficient capacity from our production units to customers around the world • Supporting the operational delivery functions with forecasting, supplier development, tools and methods to perform a good job delivering our finished products to our customers • Quality and delivery performance follow up and development • Digitalisation, sustainability and IT system development We have daily cooperation with purchasing, corporate insurance, export teams, the operational delivery functions and our carriers. The position As a Outbound Engineer in the Outbound engineering team you are responsible for process developments in the form of both smaller assignments and larger projects. You will have a central role in shaping the future outbound process for Scania where main tasks will be: • Take lead and coordinate cross functional improvement initiatives within Scania as well as with suppliers. • Act as project leader, define market and transport requirements, evaluation of suppliers, and work closely with purchasing in tender projects for new transport solutions. • Act as a process owner and support the operational daily planning team. • Design and implement customized, sustainable transport solutions for trucks, busses and engines. • Development of carrier relations and carrier performance based on common KPI’s. • Analysing upcoming volumes and manage capacity coordination. • Develop and implement new digital tools to visualize volumes, performance and progress. • The position involves opportunities for travelling. Your profile We are looking for a committed and responsible person willing to work in close cooperation with other organizations and building good relations within the international outbound team as well as with our customers and carriers. To be successful in the role you should have: • Knowledge of logistic flows, process development and flow optimization • Interest in Logistics Engineering • Fluency in English (written and spoken). Knowledge in Swedish is a plus. • Academic degree, in engineering or similar • Some years of working experience from supply chain related positions, preferably with carrier or customer contact • Analytical ability to solve operational problems without losing sight of long-term strategies. • Usage of Excel and different Business intelligence tools on a daily basis is natural for you Application Your application should include CV, personal letter and relevant certificates. Please apply as soon as possible but not later than 2024-05-26. Ongoing selection and interviews will take place during the application period, the position may be filled before the end of the application period. We use logic and personality tests in our selection process and a background check may be conducted for this position

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024