Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du en engagerad och driven sjuksköterska med ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö? Då ska du söka dig till oss på Falck hälsa och arbetsliv i Södertälje! Genom ditt arbete kan du aktivt bidra till att ge människor goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och privatliv! Vi som söker en kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team i trevliga lokaler på Nygatan i Södertälje. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagssköterskor, företagsläkare, psykolog, fysioterapeut mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Du kommer bl.a. att arbeta med: • Genomföra och återkoppla resultat från hälso- och arbetsmiljöenkäter/undersökningar exempelvis • nyanställningsundersökningar, hälso- och arbetsmiljöprofil, eller kundanpassade undersökningar m m • Hälsorådgivning / Hälsocoachning och individuella handlingsplaner • Vaccinationer och provtagningar • Lagstadgade hälsoundersökningar • Chefs- och medicinsk rådgivning • Kartläggning av arbetsmiljö och hälsa • Riskbruk • Drogtestning • Genomföra kundanpassade utbildningar exempelvis HLR, Första hjälpen på arbetsplatsen mm Vi söker dig som: • är minst legitimerad sjuksköterska, meriterande med utbildning till företagssköterska alt. distriktsköterska • har några års erfarenhet från medicinsk verksamhet, meriterande med erfarenhet från arbete i företagshälsovård • behärskar svenska och engelska i tal och skrift • har goda IT-kunskaper och förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet som Instruktör i HLR och Första hjälpen • Erfarenhet av vaccinationer/rådgivning • Erfarenhet av spirometriundersökningar • Erfarenhet av motiverande samtal Som person • är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras • är du självgående, tar ansvar för ett proaktivt samarbete med våra kunder och driver ditt eget arbete • har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov • har du förmåga att planera och strukturera och hålla ihop helheten • är du kundorienterad och affärsmässig • har du en god kommunikativ förmåga Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal med bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Självständigt arbete i en kompetent grupp med fantastiska kollegor • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Tjänsten innebär ibland resor mellan enheterna och till kunder i närområdet vilket innebär att du måste ha körkort. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Nina Hultqvist på [email protected] eller på telefon 08-12817203 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.
Vad vi erbjuder 💼 Möjlighet att arbeta heltid (40h/vecka) på distans med flexibilitet i arbetstiderna. 💰 30 % provision på nyförsäljning – din prestation avgör din inkomst. 🎯 Gedigen introduktion i våra arbetssätt och försäljningssystem. 🌟 En väletablerad produkt och starkt varumärke i studentvärlden. Vill du arbeta med försäljning hemifrån och har erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning sedan tidigare? Trivs du med att arbeta självständigt, driva hela säljprocessen från första kontakt till långsiktiga kundrelationer och med provisionsbaserad lön? Vem söker vi? Vi söker dig som vill jobba med uppsökande B2B försäljning där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på omslaget av Studieblocket, Sveriges mest använda kollegieblock. Vi söker dig som vill ha mer frihet i vardagen genom att bestämma dina arbetstimmar själv, samtidigt som din prestation är direkt kopplad till din lön. För att trivas i rollen behöver du vara disciplinerad, målmedveten och drivas av att tjäna pengar. Vi söker dig som: Har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon. Är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma. Har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand. Trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset. Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna för upplärning och sedan besöka HK ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige. Om oss Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner och ett av Sveriges största företag riktat mot högskole- och universitetsstudenter. Vi samarbetar med studentkårer i hela landet och erbjuder unika möjligheter för företag att nå studenter genom annonsplatser på Studieblocket – ett av Sveriges mest använda kollegieblock som sedan 2002 distribuerats på över 30 universitet och högskolor. Övrig information Arbetstid: 40h/vecka (heltid) fördelat enligt dina önskemål. Lön: Endast provisionsbaserad lön, 30% provision på nya kunder och 23% provision på befintliga kunder. Arbetsort: Distans, men inom Sveriges gränser. Välkommen med din ansökan!
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid. Så här säger Simon Kogner, rekryterande chef om rollen: "Vi är en enhet med passionerade säkerhetsentusiaster med ett tydligt uppdrag: säkerställa att våra samhällsviktiga nyttigheter kan fullfölja sitt uppdrag. Vi har höga ambitioner –vårt mål är att ligga i framkant och vara en förebild i branschen. Där är vi inte riktigt ännu, men vi är på god väg. För att lyckas behöver vi bli fler som brinner för säkerhet och som vill vara med och göra skillnad. Som säkerhetssamordnare inom informationssäkerhet hos oss på Telge Nät blir du en nyckelperson i vår nystartade säkerhetsenhet. Du kommer att stödja, samordna och utveckla informationssäkerhetsarbetet inom både Telge Nät och Telge Elnät – i nära samverkan med Södertälje kommuns CISO. Etableringen av säkerhetsenheten är ett viktigt steg i Telge Näts strategiska utveckling. Vi bygger upp ett robust, motståndskraftigt och integrerat säkerhetsarbete i takt med vår digitaliseringsresa. Hos oss är säkerhetsfrågor en självklar del av affärsutvecklingen och vi står inför många spännande utmaningar. Nu söker vi dig som vill växa tillsammans med oss och följa med på resan." Arbetsuppgifter och ansvar Som säkerhetssamordnare med inriktning mot informationssäkerhet blir du en nyckelperson i Telge Näts nyetablerade säkerhetsenhet. Enheten ansvarar för att samordna, stödja och följa upp säkerhetsarbetet inom hela bolaget. I rollen får du ett övergripande ansvar för att samordna, driva och vidareutveckla informationssäkerhetsarbetet strategiskt och operativt i nära samarbete med säkerhetschefen och andra nyckelpersoner i organisationen. Eftersom rollen är ny kommer du att vara med och forma den tillsammans med oss, och vi ser gärna att du vill växa i takt med uppdraget. Du kommer bland annat arbeta med att utveckla styrdokument, ge stöd till ledningen, följa upp rutiner och planer, säkerställa efterlevnad av relevanta regelverk som NIS2, säkerhetsskyddslagen och GDPR, samt delta i kommunens informationssäkerhetsforum. Du ansvarar även för att följa upp status, hantera incidentrapportering, medverka vid revisioner och bidra till att stärka säkerhetskulturen, både genom samordning och genom utbildningsinsatser för att höja den interna kompetensen. Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands. Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. Vi ser gärna att du har en utbildning inom säkerhet, gärna med inriktning mot informationssäkerhet, samt dokumenterad erfarenhet från liknande roller. Du arbetar självständigt, har ett starkt eget driv och tar ansvar för att föra arbetet framåt. Samtidigt har du lätt för att samarbeta och trivs med att vara en del av ett sammanhang. Du är socialt trygg, gillar att ha många kontaktytor både inom och utanför organisationen och känner dig bekväm med att hålla presentationer, leda workshops och utbildningar inför olika målgrupper. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten. B-körkort är även ett krav för den här tjänsten. Säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras på slutkandidat före anställning. Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning eller kommunalt bolag. Kunskap om Offentlighets- och sekretesslagen samt erfarenhet av arbete inom ISO 27000-serien. Dokumenterad utbildning inom områden relaterade till säkerhet eller beredskap. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Sista ansökningsdatum 20 augusti 2025 Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Simon Kogner du ska kontakta, på 08-550 214 04. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected]. Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål. Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid. Så här säger Malin Jensen, rekryterande chef om rollen: ”Telge Nät söker en engagerad, nyfiken och driven kundansvarig som vill vara med och forma framtidens energilösningar. Vi erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med försäljning kring flextjänster, där du kommer att spela en nyckelroll i onboarding av våra kunder som har batterier och andra energiresurser där de tecknat vår flextjänst med vår partner Varberg Energi. Du kommer också spela en stor roll i samverkan tillsammans med Varbergs Energi.” Arbetsuppgifter och ansvar Som kundansvarig för våra nya tjänster ingår du i enheten för Anslutning och försäljning med andra säljare, anslutnings- och affärsingenjörer, och du kommer vara länken mellan Telge Nät, Varberg Energi, aggregator, installatör och kund. Du kommer att säkerställa att våra kunder får en smidig och effektiv upplevelse när de ansluter sig till våra flextjänster. Du projektleder och koordinerar installationer och onboarding/processer. Samarbetar med interna och externa parter för att säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet. Du utvecklar och implementerar tekniska lösningar för att optimera våra flextjänster samt stödjer och utbildar kunder och samarbetspartners i användningen av våra flextjänster. Du kommer också agera som teknisk kundsupport och felsökning för våra flexkunder. På sikt kommer även hantering av andra nya produkter och tjänster som laddinfrastruktur och energitjänster att tillkomma i uppdraget. Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands. Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. Vi ser att du har en teknisk utbildning och/eller motsvarande erfarenhet genom relevant säljutbildning. Du har erfarenhet av försäljning och/eller projektledning, gärna inom energisektorn och är van att ha kunddialoger. Som person är du kommunikativ och har förmågan att samarbeta med olika intressenter. Du är lösningsorienterad och besitter ett starkt kundfokus. Du har även mycket god vana av strukturerat administrativt arbete i affärs- och kundsystem. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten. Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Microsoft Dynamics, CS Transmission och Digpro. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Sista ansökningsdatum 1 september Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Malin Jensen du ska kontakta, på 08-550 215 54. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected]. Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål. Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
1 rektor till 2 mindre förskolor Tivoli Förskolor Södertälje Upptäck en spännande Förskole koncern där din vision och ambition blir ramen för vad som är möjligt. I rektorsteamet utvecklar vi våra ledarskapsförmågor och kompetenser tillsammans. Det ger stöd, mångfald och energi till det viktiga uppdraget vi delar; att ge en trygg, givande och lärorik utbildning till alla barn i Tivoli Förskolor Korta fakta om jobbet Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Krav Förskollärare - Minst 3 års erfarenhet. Erfarenhet av ledarskap chefskap inom förskolan Utbildning Krav Legitimerad förskollärare Merit dock ej krav; rektorsutbildning Om Tivoli Förskolor Tivoli Förskolor är en dynamisk växande organisation där vi i framtiden behöver stärka vår organisation med en rektorer. Vi är idag 35 förskolor i och runt Stockholm. Idag räknas vi som en av de större aktörerna i Stockholm vår organisation drivs av tillit, våra värderingar och decentralisering. Varje enhet tar sina egna beslut och drivs av sina visioner vilket gör att känsla av småskalighet finns kvar. Detta klimat skapar utveckling och entusiasm. Varje rektor får ett introduktions år där vi introducerar våra arbetssätt, kvalitetsverktyg och ger ett extra handledning den första tiden som rektorer. Tivoli Förskolor har ett gediget backuppsystem till varje rektor och enhet med erfarna och rutinerade regionchefer som arbetat som rektor. Rektorn kommer samarbete med vår leding, löneadministration, It-support, HR, chefsnätverk samt ekonomi avdelning. Detta gör att du som rektor kan känna sig trygg och lägga fokus på att leda utbildningsverksamheten. Tivoli Förskolor är en organisation med utveckling och mångfald som drivkrafter. Möjligheterna är många för de som arbetar hos oss. Rektorerna hos oss är avgörande för en bra kvalité och därmed satsar vi stort med att ge de som vill ta ansvar, chansen att komma vidare i sin utveckling. Välkommen med din ansökan och ring gärna mig för vidare dialog! Anders Grahn VD ägare 0722-522353, [email protected] Om jobbet Vi har 2 förskolor i Södertälje, Förskolan Parken och Förskolan Polstjärnan med ca 50 barn på varje förskola. Du ska leda båda förskolorna och det med ett närvarande ledarskap. 50% av tiden är adm rektorstid och 50% av tiden är handledning och förskollärartid. Vi tycker det är viktigt att rektorn är med i processerna, utvecklar verksamheten och träffarna barn och föräldrar. Enheterna ska känna att rektorn är delaktig i verksamheten. Detta leder till Kvalet. Vi kommer att bearbeta ansökan omg då tjänsten ska vara tillsatt snarast. ARBETSUPPGIFTER Som rektor kommer du ansvarar för det systematiska kvalitetsarbetet, personal-, budget-, arbetsmiljö-, lokal- och verksamhetsfrågor. Du leder och fördelar arbetet och har ett övergripande ansvar för att förskolornas utbildning utvecklas och bedrivs i enlighet med skollagen och inom givna budgetramar. Du får ett gediget dokument och administrationsstöd från våra centrala stödfunktioner och samarbetar väll med vår ekonomiavdelning, HR och övriga funktioner. Du kommer också ingå i vårt rektorsnätverk där kompetensutveckling och samverkan inom Tivoli Förskolor sker kontinuerligt bl.a. via tre rektorsdagar per termin. Du kommer även att vara den personen som ansvara för de lokala marknadsföringsaktiviteterna för att göra förskolan intressant för barn och vuxna i stadsdelen. Som förskollärare leder du undervisningen och det gemensamma arbetet med barnen. Ditt uppdrag är att se och möta barnet, samt ge stöd och kraft till lek, fantasi och kreativitet så att varje barn kan lära och utvecklas till sin fulla potential. Du ser vikten av en god och stimulerande lärmiljö där det digitala uttryckssättet är en del av arbetet. Du skapar möjlighet till reellt inflytande för förskolans barn och familjer. TJÄNST: 1 tillsvidareanställning med start enlig överenskommelse. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med stort engagemang för uppdraget och förmåga att engagera andra och inspirera till arbetsglädje. Som person är du målmedveten, kan leda medarbetare och bidra till deras utveckling. Du är en god kommunikatör och samverkar på ett förtroendefullt sätt med barn, vårdnadshavare, medarbetare och ledning. Du är ansvarstagande och tar aktivt tag i dina arbetsuppgifter och håller fokus på mål och kvalité. Du stimuleras av att arbeta i en organisation som växer och utvecklas. Du är tydlig och strukturerad och har förmåga att bilda dig en helhetssyn och utifrån det kunna fatta beslut och hitta lösningar. Du är väl inläst på styrdokument och barnkonventionen och van att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete och digitala lösningar. Du värdesätter olikheter och är öppen för förändring och mångfald. Kvalifikationer Vi söker dig som har: · Högskoleexamen samt legitimation som förskollärare · God arbetserfarenhet inom förskola · Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift · Goda datorkunskaper · God vana att arbete med digitala verktyg Det är meriterande om du har: · Slutfört eller ett pågående rektorsprogram · Ledarerfarenhet av personal-, budget-, kvalitets- , lokalansvar eller platsansvar. VI ERBJUDER: · Introduktions år i Tivolis arbetssätt · Stödfunktioner för Adm. och ekonomi · Samarbete med Rektorsgrupp och it support · Kompetensutveckling · Rektorsdagar · Fria pedagogiska måltider · Friskvårdsbidrag Lön: Individuell lönesättning Arbetsplats: Ansökan: Välkommen med din skriftliga ansökan, gärna med löneanspråk och referenser. Rekryterings processen pågår även under svarstiden och vi återkopplar till de ansökningar som överensstämmer med de givna kraven. Om anställningsvillkoren Enligt kollektivavtal Kontaktinformation Anders Grahn VD 0722-522353 [email protected] Om ansökan E-posta din ansökan bestående av cv och personligt brev samt löneanspråk till mig. Om du går vidare i rekryteringen blir du kallad till intervju. Vid intervjutillfället vill vi att du tar med intyg och betyg på alla uppgifter som finns i din ansökan. Ansökningssätt E-POST [email protected] Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Truckförare till Eternis kunder Är du en flexibel och ansvarsfull person som söker efter ditt nästa jobb? Vi söker nu efter engagerade medarbetare med erfarenhet av truckkörning! Eterni söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta inom lager med truckkörning. Du är noggrann i ditt sätt att arbeta, då kvaliteten i ditt arbete är A & O. För oss är goda relationer en hjärtefråga, så väl med kunden, som med kollegor och medarbetare. Vi söker dig som är en ödmjuk lagspelare och alltid gör det lilla extra. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, men kan även jobba självständigt. Arbetet kan ibland vara fysiskt krävande, så Du får inte vara rädd att ta i när det behövs. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta hos någon av våra kunder i Södertälje med omnejd. Som truckförare spenderar du en stor del av dagen med att köra truck men andra arbetsuppgifter kan också förekomma. Exempel på övriga arbetsuppgifter: Hantera inkommande och utgående leveranser Registrera leveranser i kundens system Sortera och lagra leveranser på lagret Kvalifikationer Truckkort A+B Körkort Relevant erfarenhet av liknande tjänster Behärskar svenska muntligt och skriftligt Personliga egenskaper Då du kommer att jobba tätt tillsammans med andra så ser vi gärna att du är en flexibel person som trivs med att arbeta i lag. Vi lägger stor vikt vid personlighet och vi söker dig som är driven, social och positiv. Arbetet som truckförare kan vara ansträngande och det är ofta högt tempo vilket ställer krav på din fysiska kapacitet. Arbetstider Dagtid, 2-skift, Vi ser fram emot din ansökan!
Eneskolan är en F-9 skola, belägen i Järna i södra delen av Södertälje kommun. Skolan har ca 500 elever och ungefär 50 medarbetare. Vi söker nu en erfaren kollega till vårt specialpedagogiska team. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för specialundervisning i svenska och engelska för elever i åk 7-9 samt, beroende på din behörighet och kompetens, även matematik. Förutom specialundervisning ingår i arbetsuppgifterna även att genomföra screening, utreda barns behov av särskilt stöd samt upprätta och utvärdera åtgärdsprogram. Det specialpedagogiska teamet består av sva-lärare, speciallärare och specialpedagoger och tillsammans ansvarar ni för arbetet med utredning av elevers behov av särskilt stöd, åtgärdsprogram, kartläggning av nyanlända elever samt specialundervisning. Vem är du? Du är utbildad och legitimerad lärare för högstadiet i svenska. Vi ser gärna att du även är utbildad speciallärare eller specialpedagog. Har du lärarlegitimation i engelska eller matematik är det meriterande. Du har tidigare erfarenheter av arbete i grundskolan och av specialundervisning. Då Eneskolan just nu arbetar med ett spännande utvecklingsarbete ser vi gärna att du som person är intresserad av vara en del av vår utvecklingsresa. En del av det kollegiala fortbildningsarbetet handlar om att i högre utsträckning arbeta med relationen och elevdelaktigheten i folus. Vi ser därför att du har ett relationellt arbetssätt och en stor tro på elevernas förmåga att utvecklas. Personliga egenskaper: - Du har god kommunikationsförmåga och behärskar det svenska språket i tal och skrift. - Du har erfarenhet av och god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som vårdnadhavare och elever. - Du har ett tryggt och tydligt ledarskap i klassrummet och bygger goda relationer till dina elever. Krav: - Du är legitimerad lärare i svenska. - Du har erfarenhet att arbeta med specialundervisning - Du har tidigare erfarenhet av undervisning i på högstadiet. - Erfarenhet av arbete med utredning av elevs behov av särskilt stöd och åtgärdsprogram Meriterande: - Legitimation i engelska och/eller matematik - Legitimation i svenska som andraspråk - Speciallärar- eller specialpedagogexamen Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig En tillsvidareanställning på heltid som speciallärare/specialpedagog med undervisning med start i augusti 2025. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vi på R&M salong söker dig som kan göra (fade) och skäggtrim. Salongen lägger i Weda handel, du är välkommen och komma och prata med arbetsgivaren derikt!
Vi söker nu sommarvikarier med möjlighet till fasta pass i sommar med ev. möjlighet till fast schema i framtiden. Vi söker personliga assistenter under sommaren till en man i 70-årsåldern i Järna Är du engagerad, omtänksam och vill göra skillnad i någons vardag? Vi söker nu personliga assistenter till en trevlig man i 70-årsåldern som bor med sin fru i en villa i centrala Järna. Han har MS och nedsatt talförmåga och använder hjälpmedel, och det är mycket viktigt att arbetet innefattar träning för att bibehålla och förbättra hans funktion. Vi söker nu sommarvikarier som eventuellt kan leda till en tjänst längre fram. Vi arbetar skift. Start omgående. Dubbelbemanning viss tid vid träning dagtid annars är det självständigt arbete. Om kunden: Har behov av hjälp med all omvårdnad samt vid förflyttningar. Är intresserad av matlagning och tycker om att vara med i köket. Gillar att vara ute i trädgården och njuta av naturen Tycker om att göra utflykter och uppleva nya miljöer Arbetsuppgifter: Ge stöd och hjälp i vardagliga aktiviteter med fokus på träning och funktion Assistera vid matlagning och andra intressen Hjälpa till vid utflykter och utevistelser Ge stöd vid förflyttningar och personlig omvårdnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av personlig assistans och van att arbeta självständigt. Är trygg och van vid att arbeta med personer med neurologiska sjukdomar som MS. · Är positiv, flexibel och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Kan arbeta med fokus på träning och att bibehålla kundens funktion. Kan dokumentera och prata obehindrat i svenska språket. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! Tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg, journätter kan förekomma vid behov. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vilka är vi Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 47 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK. Best Western Plus Skogshöjd är från januari 2025 en del av Ligula Hospitality Group. Hos oss är du en del av ett team som sätter gästens upplevelse i fokus. Gör en nystart med oss och bli en del av Ligula Hospitality Group I januari 2025 öppnade vi dörrarna till Ligulas nyförvärvade hotell, Best Western Plus Skogshöjd i Södertälje. Vi söker nu en entusiastisk medarbetare som vill vara med från början och skapa en minnesvärd upplevelse för våra gäster. Vill du bli en del av en växande koncern där kvalitet, service och glädje står i centrum? Då är det här din chans! Vem söker vi? Vi söker en flexibel, service-minded och positiv person till vår reception. Vi söker dig som trivs i en miljö med stor variation, tycker om att samarbeta och har ett genuint intresse för service. Vi söker dig som vill jobba deltid eller jobba extra vid behov både dagtid, kvällar och helger vid behov, med god chans till heltid. Dina arbetsuppgifter kan inkludera: - Reception: Gästbemötande, in- och utcheckning, logi- och mötesbokning, svara på mail och gästrecensioner, arbeta proaktivt med serviceförsäljning, mötesmöblering och vara behjälplig hos övriga avdelningar. Du är en viktig del av arbetslaget på hotellet och ser till att våra gäster blir personligt bemötta och får bästa möjliga service. Kvalifikationer vi värdesätter: - Kvalifikationer - Minst ett års erfarenhet av hotellreception - Kunskap i hotellbokningssystemet MEWS är en fördel - Gillar att hantera många saker samtidigt - Är positiv, engagerad, utåtriktad, noggrann, ansvarstagande och tar egna initiativ - Älskar att jobba med service - Är både lagspelare och självständig - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska - Erfarenhet prioriteras Vad erbjuder vi? - Lön enligt kollektivavtal - En fantastisk möjlighet att vara med från start och påverka upplevelsen på ett hotell i framkant. - Möjligheter till både hel-, deltids- och Extrasanställningar och utvecklingar. Välkommen med din ansökan via länken! I de centrala delarna av Södertälje, ett stenkast från Torekällbergets friluftsmuseum ligger Best Western Plus Skogshöjd. Här trivs både affärsgäster, familjer och den som behöver en god natts sömn i Södertälje. Best Western Plus Skogshöjd är ett bra ställe att bo och träffas på. Här finns många inbjudande sociala ytor. På hotellets sex våningar ryms 225 rum med allt från singelrum till familjerum.
Välj ett jobb för att visa detaljer