Cybersecurity Solution Advisor till Mnemonic, Kista

Vill du jobba med att hitta de bästa säkerhetslösningarna i attraktiva kunduppdrag? Tror du, precis som oss, att cybersäkerhet inte är något man ska gissa sig till? Titta hit– för det är just det vi hjälper våra kunder med, varje dag!   Om tjänsten I rollen som Cybersecurity Solution Advisor är din främsta uppgift att hjälpa våra kunder skydda sina tillgångar mot alltmer avancerade säkerhetshot. Vi på Mnemonic är en global leverantör av cybersäkerhetstjänster och är erkända för vår Managed Detection and Response Service (MDR) samt vår flaggskeppstjänst Argus Managed Defence (MDS). Ditt huvudsakliga arbetsområde är att analysera och förstå våra kunders arkitektoniska infrastruktur och sammanställa åtgärder som behöver vidtas för att skydda våra kunder mot säkerhetshot. Denna roll kräver inte bara en omfattande förståelse för olika säkerhetsproblem och lösningar utan också förmågan att utforma effektiva säkerhetsstrategier. Detta innebär att förstå både de säkerhetstjänster som vi erbjuder och kundens specifika affärsprocesser. Efter att lösningen har utformats och presenterats för kunden, överlämnas arbetet till ett projektteam som tar över och ansvarar för att genomföra arbetet på ett operationellt plan. I dina viktigaste arbetsuppgifter ingår bland annat:   Förstå kundens mål och utmaningar, agera som en betrodd rådgivare och säkerställa att våra kunder når sina säkerhets mål Utforma kundlösningar baserade på våra tjänster Arbeta nära våra försäljnings- och marknadsavdelningar Delta i prissättning och förhandlingar   Du kommer att utgå från vårt kontor i Kista. Vi har ett arbetsarrangemang som erbjuder dig möjligheten att delvis arbeta hemifrån. Rollen innebär även kundbesök till våra kunder, främst runt Stockholm med omnejd. Dessutom kommer du resa till vårt huvudkontor i Norge men även besöka våra kontor i Europa ett par gånger per år. Är det här du? För att lyckas i den här rollen bör du ha tidigare erfarenhet inom cybersäkerhet. Vi anar att du i grunden är en lösningsarkitekt med erfarenhet av MDR-tjänster eller cybersäkerhet generellt. Du har god förståelse för logghantering, nätverk och riskhantering. En akademisk utbildning inom systemvetenskap eller liknande är önskvärt, eller om du kan uppvisa arbetslivserfarenhet vi bedömer som likvärdig. Du har troligtvis minst 5 års erfarenhet inom området. Bekantskap med affärsutveckling och konsultvana är fördelaktigt. Ytterligare kompetenser vi värdesätter inkluderar kunskaper inom säkerhetsstandarder och regleringar. Slutligen har du svenskt medborgarskap och är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du bör också ha förståelse för alla nordiska språk och meriterande är om du dessutom talar ytterligare ett europeiskt språk. Vi värdesätter medarbetare av entreprenöriell karaktär. Du är kreativ och har förmågan att tänka utanför boxen för att identifiera nya möjligheter och lösningar på problem. Dessutom tar du ofta initiativ och är självstartande i de projekt du tar dig för. Vidare är förmågan att trivas i kundinteraktioner och att kommunicera på ett tydligt och förståeligt sätt, av stor betydelse. Vi på Mnemonic samarbetar som ett team – du är troligtvis precis som oss, en lagspelare och som lägger stor prestige i sitt arbete. Vad vi erbjuder dig På Mnemonic har en informell och härlig arbetsmiljö som ger möjlighet till tillväxt, inflytande och kompetensutveckling. Vi erbjuder dig, förutom konkurrenskraftig lön och bonusprogram, dig möjligheten att påverka din anställning. Vi främjar en långsiktig anställning där vi är måna om våra medarbetares välbefinnande, där balans mellan arbete och fritid samt möjligheten att anpassa sig efter livspusslet är en självklarhet. Vi har, genom Great Place to Work, fler gånger blivit utsedd till den fjärde bästa arbetsplatsen i Europa – något vi är mycket stolta över! Dessutom erbjuder vi möjlighet att delta vid internationella evenemang och konferenser. Som medarbetare på Mnemonic kan du även ta del av ett förmånligt aktieprogram. Vi ser fram emot att ha med dig på vår resa framåt! Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar Mnemonic med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Christian Smith, 08-120 50 410 eller Stina Koskijev på 08-120 50 421 eller [email protected]. Vänligen notera att inga ansökningar tas emot via e-post. Ansök gärna med CV där du tydligt beskriver vilka delar av rollen du har tidigare erfarenhet av. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
#jobbjustnu 2st Frisörer till Sollentuna centrum

#jobbjustnu I Sollentuna centrum hittar du vår salong med härlig atmosfär. Våra frisörer är erfarna och kunniga inom allt som gäller hårvård och en av våra främsta prioriteringar är att ta vara på det individuella hos varje kund. Vi erbjuder dam-, herr- och barnklippning, hårförlängning och mycket mer. Vi behöver nu rekrytera 2st frisörer erfaren frisör med minst 2 års erfarenhet från frisöryrket. På grund av många kundkontakter är det ett krav att du som söker tjänsten kan tala god svenska. Gesällbrev är inget krav men meriternade för anställning. Anställningen är på heltid beroende på önskemål. Välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fransstylist / Frans och brynstylist till Sollentuna centrum

I Sollentuna centrum hittar du vår salong med härlig atmosfär. Våra frisörer är erfarna och kunniga inom allt som gäller hårvård och en av våra främsta prioriteringar är att ta vara på det individuella hos varje kund. Vi erbjuder dam-, herr- och barnklippning, hårförlängning och mycket mer. Vi behöver nu rekrytera fransstylist erfaren 2 års erfarenhet från fransstylist. På grund av många kundkontakter är det ett krav att du som söker tjänsten kan tala god svenska eller engelska. Anställningen är på heltid / deltid beroende på önskemål. Välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundservicemedarbetare till AB Reservdelar i Sollentuna

AB Reservdelar (ABR) har i över 80 år erbjudit kvalitetsreservdelar, tekniskt kunnande, leveranssäkerhet samt ett brett och djupt sortiment som passar mer än 90 % av den svenska bilparken. Med verksamhet och lager i såväl Stockholm som Malmö kan våra 80 anställda säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser i hela Sverige. Om tjänsten Hos AB Reservdelar utvecklar vi vår egen reservdelskatalog och strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen. Vi är stolta över våra högkvalitativa produkter och över att kunna erbjuda en servicenivå som motsvarar den. Som en del av vårt kundsupportteam kommer du att spela en viktig roll i detta arbete och hjälper våra kunder med allt från katalogapplikationer till teknisk support och reklamationsfrågor. Vår kundserviceavdelning består idag av ett dedikerat team på sju personer. Tillsammans hanterar ni alla inkommande kundorder, returer, offertförfrågningar och andra förekommande arbetsuppgifter på vår kundserviceavdelning. Kundservice är våra kunders första kontakt med vårt företag och ni arbetar mycket över telefon samt mejl, och för ett nära samarbete med våra lager-, produkt- och inköpsavdelningar för att säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet och - support. Rollen är baserad på vårt huvudkontor i Sollentuna och du rapporterar till vår kundservicechef. Din profil: För att matcha rollen tror vi att du: - Har god teknisk förståelse, och det är meriterande om du har erfarenhet från fordonsbranschen. - Har goda dator- och systemkunskaper. - Är van vid att arbeta med telefon eller inom service. - Pratar och skriver svenska flytande och behärskar engelska. Andra språkkunskaper är meriterande. Dina yrkesmässiga färdigheter är viktiga för oss men din personlighet är minst lika värdefull, och vi ser en serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande person framför oss. Det är också viktigt att du är prestigelös, flexibel och noggrann. Vidare är du en självklar lagspelare och trivs med att ha ett nära samarbete med såväl kunder som kollegor. Delar du dessutom vårt intresse för bilar och fordonsbranschen så kommer du att passa in mycket bra hos oss. Vi erbjuder: Hos oss får du inte bara möjlighet att utveckla din karriär i en stimulerande och växande organisation, utan också chansen att vara en del av ett team där din insats verkligen uppskattas och gör skillnad. Vi är måna om våra medarbetares utveckling och du kommer att få alla verktyg du behöver för att utvecklas, växa och lyckas i din roll. Så, om du är redo för en spännande utmaning och vill bli en del av vårt framgångsrika team, skicka in din ansökan redan idag! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin på 070 074 59 18 eller av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Arbetsterapeut 100% Sollentuna Rehab Praktikertjänst

Arbetsterapeut till Poliklinik/hemrehabilitering. Omfattning: Heltid  Anställningsform: Tillsvidare anställning  Information om arbetsplatsen  Sollentuna Rehab bedriver primärvårdsrehabilitering inom vårdval Region Stockholm och är en enhet inom Praktikertjänst AB. Mottagningen ligger centralt i Sollentuna med perfekt läge för pendling både med buss och pendeltåg.  På Sollentuna Rehab är vi totalt 20 medarbetare: fysioterapeut/sjukgymnast, arbetsterapeut, dietist, kiropraktor samt administrativ personal.   Vi som arbetar här är ett glatt gäng med fin kollegial stämning som gärna delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter. Vi är mån om personlig utveckling för att alla ska trivas och hjälpas åt att driva samt utveckla mottagningen framåt. Vi tillämpar mentorskap och erbjuder introduktion den första tiden vid nyanställning.   Mottagningen bedriver både poliklinisk verksamhet samt hemrehabilitering. Vi har ett stort gym, grupprum samt flertalet behandlingsrum att tillgå. I våra arbetsuppgifter ingår att leda grupper/skolor samt handleda studenter. Dokumentation sker i journalsystemet TakeCare och alla medarbetare har tillgång till egen laptop eller dator.   Arbetsuppgifter  Arbetet kommer främst bestå av bedömning och behandling i hemmiljö individuellt eller i team med fysioterapeut. Vanliga arbetsuppgifter är förskrivning/utprovning av hjälpmedel och bostadsanpassning. Målet är att göra patienten självständig och trygg i den egna boendemiljön där är du som arbetsterapeut en viktig del i arbetet. Vi har även en poliklinisk verksamhet för handrehabilitering, arbetsförmågebedömning, demensutredning och gruppbehandling. Vidareutbildning och erfarenhet är meriterande, men vi tar hänsyn till personlig lämplighet. Tjänsten kan passa dig med erfarenhet och som ny inom yrket.  Personliga egenskaper Du är positiv, flexibel och uppskattar samarbete både individuellt och i team.   Vi erbjuder -Flextid samt flexibla arbetstider  -Generöst friskvårdsbidrag   -Trygg anställning genom kollektivavtal, försäkringar och individuell lönesättning  Övrig information  Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.  Arbetsgivaren  Praktikertjänst AB  Besök gärna vår hemsida: https://www.ptj.se/sollentuna-rehab/ Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

20 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Data Enginner

About the role We were now looking for Data Engineer to strengthen our Engineering capabilities in Sweden who is interested in working with state-of-the-art data technologies and frameworks, enabling informed decision-making and having a big impact on your everyday work. As our customers are growing internationally the amount of data will also grow even more and you will be an integral part of a company set out to make our customers more data-driven. What you'll be doing Developing and optimizing our data pipelines, data collection, ETL processes and data warehouse. Work closely with product managers, analysts, other software engineers, DevOps, and stakeholders across the business, to build solutions and data sets to enable new insights and help them discover new opportunities. Scaling new systems and platforms as we grow to enable data as a product. Take ownership and responsibility for the quality of our data with consideration of efficiency and performance. Being an integral part of enabling insights to our customers and users. Use state-of-the-art data processing frameworks, technologies and platforms to help the team achieve success. Play around with data services using major cloud providers. Work with different market-leading customers. You should have More than 5 years of experience in the software industry and at least 3 years of experience in data engineering services (big data), data management, programming and advanced analytics environments, including building data platforms on On-prem and Cloud. Proficiency in at least Python, bash and SQL, and experience in a range of data management technologies, such as NoSQL and distributed systems. Knowledge of Java or Scala is a plus. Experience with designing and architecting cloud-based data solutions (Azure, AWS or GCP) Solid software architecture skills, keen to leverage patterns to write code that is resilient, scalable, and maintainable What we offer We offer you a great opportunity for your professional growth in a challenging role. With us, you will have a good opportunity to directly influence your career development. We believe that trust fosters freedom and creativity. Our culture is built on transparency and active sharing. We provide you the opportunity to work with different projects and technologies to grow your career. We provide space and expenses to learn and get certified in desired technologies that give value to your role. You will get a good salary, pension, insurance plans, gym membership and the possibility to invest your part of the pension in the funds with the help of our partner company. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

19 mars 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Taxameter montör / BILTEKNIKER

Vi på STM Service AB utför vår taxameter montering i Stockholm under noga kontrollerade former som garanterar att arbetet stämmer överens med de lagar och riktlinjer som finns i taxibranschen. Vi är ackrediterade för taxi montering och taxameter installation, samt besiktning och årlig kontroll av taxameter med många års erfarenhet inom branschen. Vi arbetar även med dekaler och bildekor / foliering / solfilm av bilar. Tjänsten kommer så småningom också innefatta övriga installationer som vi utför såsom belysning , alkolås mm. Då det inte finns några utbildningar riktade till vår bransch så är det av stor vikt att du har stort intresse för fordon. Du som söker denna tjänst bör kunna hantera vanligt förekommande handverktyg, vara utåtriktad med ett trevligt bemötande då kundkontakter förekommer. Du skall vara stresstålig, självgående och hålla en hög servicenivå. Vi ser också gärna att du har god datorvana då det mesta vi installerar skall programmeras på ett eller annat sätt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

19 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundservicemedarbetare till AB Reservdelar i Sollentuna

AB Reservdelar (ABR) har i över 80 år erbjudit kvalitetsreservdelar, tekniskt kunnande, leveranssäkerhet samt ett brett och djupt sortiment som passar mer än 90 % av den svenska bilparken. Med verksamhet och lager i såväl Stockholm som Malmö kan våra 80 anställda säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser i hela Sverige. Om tjänsten Hos AB Reservdelar utvecklar vi vår egen reservdelskatalog och strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen. Vi är stolta över våra högkvalitativa produkter och över att kunna erbjuda en servicenivå som motsvarar den. Som en del av vårt kundsupportteam kommer du att spela en viktig roll i detta arbete och hjälper våra kunder med allt från katalogapplikationer till teknisk support och reklamationsfrågor. Vår kundserviceavdelning består idag av ett dedikerat team på sju personer. Tillsammans hanterar ni alla inkommande kundorder, returer, offertförfrågningar och andra förekommande arbetsuppgifter på vår kundserviceavdelning. Kundservice är våra kunders första kontakt med vårt företag och ni arbetar mycket över telefon samt mejl, och för ett nära samarbete med våra lager-, produkt- och inköpsavdelningar för att säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet och - support. Rollen är baserad på vårt huvudkontor i Sollentuna och du rapporterar till vår kundservicechef. Din profil: För att matcha rollen tror vi att du: - Har god teknisk förståelse, och det är meriterande om du har erfarenhet från fordonsbranschen. - Har goda dator- och systemkunskaper. - Är van vid att arbeta med telefon eller inom service. - Pratar och skriver svenska flytande och behärskar engelska. Andra språkkunskaper är meriterande. Dina yrkesmässiga färdigheter är viktiga för oss men din personlighet är minst lika värdefull, och vi ser en serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande person framför oss. Det är också viktigt att du är prestigelös, flexibel och noggrann. Vidare är du en självklar lagspelare och trivs med att ha ett nära samarbete med såväl kunder som kollegor. Delar du dessutom vårt intresse för bilar och fordonsbranschen så kommer du att passa in mycket bra hos oss. Vi erbjuder: Hos oss får du inte bara möjlighet att utveckla din karriär i en stimulerande och växande organisation, utan också chansen att vara en del av ett team där din insats verkligen uppskattas och gör skillnad. Vi är måna om våra medarbetares utveckling och du kommer att få alla verktyg du behöver för att utvecklas, växa och lyckas i din roll. Så, om du är redo för en spännande utmaning och vill bli en del av vårt framgångsrika team, skicka in din ansökan redan idag! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin på 070 074 59 18 eller av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

19 mars 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Nanny and Cook Wanted in Sollentuna!

Are you an experienced nanny and also have a flair for cooking nutritious meals? A family in Sollentuna is in search of a caring nanny for their 22-month-old son, on Mondays and Tuesdays from 12:30 PM to 4:30 PM, making sure the child is safe, happy, and engaged in activities. He will be home from preschool on these days. Once or twicce a week they also need help with cooking and preparing large quantities of healthy and simple meals, ensuring that these can be easily stored for future use. Note: Cooking duties must be performed separately from childcare hours to ensure full attention to the child’s needs. We are looking for someone who: Has experience in childcare, particularly with toddlers, and understands their needs Is skilled in cooking and meal preparation Is reliable, loving, and has a genuine interest in contributing positively to the child’s growth and family’s health. This is a unique opportunity for someone who loves to blend childcare with culinary skills, making a significant impact on a family’s well-being. Apply today!

18 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Mötesbokare | Vasastan

MÖTESBOKNING Som Mötesbokare är du ansvarig för att boka möten mellan Företagets försäljningsrepresentanter och potentiella kunder. Du representerar några av Sveriges största aktörer på marknaden och kommer spela en viktig roll i att skapa nya affärsmöjligheter och utveckla vårt kundnätverk. DIN ROLL INNEBÄR: Försäljning över telefon. Driva din försäljning mot budget. Jobba tätt ihop med drivna & engagerade kollegor. VI SÖKER DIG SOM: Ansvarsfull och karriärsdriven. Är utåtriktad, social och nyfiken. Flytande Svenska både i tal och skrift. Erfarenhet inom försäljning är meriterande, men inget krav. VI ERBJUDER DIG: Fastlön + Provision. Heltidstjänst: Mån - Fre kl. 08-17 Personlig och professionell utveckling genom olika utbildningar. Möjlighet till karriärsutveckling inom företaget. IMPRESSIVE RELATIONS Vi är ett etablerat Sälj- och Bemanningsföretag, grundat år 2012. Vi jobbar idag med flera stora aktörer över hela Norden, inom branscherna Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. Impressive ser starkt på personlig utveckling och erbjuder kontinuerliga säljutbildningar. Vi ger våra medarbetare möjligheten oavsett tidigare erfarenhet att växa inom företaget. Här får du som medarbetare själv bestämma hur långt du vill nå. Vi jobbar alltid i starka team och skapar roliga arbetsdagar tillsammans. Impressive Relations utmärker sig på marknaden genom att göra ett bra jobb med goda resultat. Vi tror på att en stadig tillväxt och pålitliga relationer är nyckeln till framgång. De affärsområden vi jobbar inom: Event, Bemanning och Försäljning ger möjligheten till alla våra medarbetare att ha en trygg grund med olika valmöjligheter inom företaget. Välkommen med din ansökan! Vi genomför löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag!

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024