Vill du vara med och forma framtidens hållbara reselösningar inom särskilda persontransporter? Nobina Care söker nu en affärsdriven och strategiskt tänkande Projektledare till vår Anbudsavdelning – en nyckelroll för dig som vill kombinera projektledning, affärsutveckling och samhällsnytta. Nobina är Nordens största kollektivtrafikföretag och Sveriges ledande aktör inom särskilda persontransporter. Vi möjliggör resor för människor som inte kan använda den ordinarie kollektivtrafiken – exempelvis skolskjuts, sjukresor, färdtjänst och omsorgsresor. All vår trafik är upphandlad, vilket innebär att vi arbetar i nära samverkan med offentliga uppdragsgivare för att skapa lösningar som gör verklig skillnad – för individen, samhället och miljön. Om rollen Som Projektledare Anbud hos Nobina Care leder du hela anbudsprocessen – från tidig analys och strategisk planering till färdigt anbud och överlämning till verksamheten. Du ansvarar för att driva effektiva och kvalitativa processer, skapa konkurrenskraftiga lösningar och säkerställa att våra erbjudanden möter både kundens behov och Nobinas affärsmål. Du arbetar nära både ledning och operativa funktioner, och har en central roll i att utveckla vårt erbjudande inom särskilda persontransporter. Tjänsten är placerad på Nobinas huvudkontor i Solna och du rapporterar till Anbudschef för Nobina Care. Huvudsakliga ansvarsområden Leda och koordinera anbudsprojekt från start till mål – med ansvar för både innehåll, kvalitet och tidsplan. Samordna arbetet med interna intressenter, inklusive affärsområdesansvariga, trafikledning, ekonomi och juridik. Utveckla kreativa, hållbara och konkurrenskraftiga anbudslösningar som möter kundens behov och stärker Nobinas position. Skriva och kvalitetssäkra anbudstexter, kalkyler och andra underlag. Förbereda och delta i presentationer och dialoger med uppdragsgivare. Bidra till utvecklingen av Nobina Cares anbudsprocesser och verktyg. Delta i omvärldsbevakning och påverkansarbete kopplat till upphandlingar och branschutveckling. Din profil Vi söker en strategisk och drivande person med stark analytisk förmåga och ett kommersiellt mindset. Du har en akademisk bakgrund inom ekonomi, logistik, teknik eller motsvarande, och du har dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt – från djupgående analys till framgångsrikt genomförande. Du är en skicklig kommunikatör, både i tal och skrift, och trivs i roller där du får ta ansvar och påverka. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kollektivtrafikbranschen, affärsutveckling och/eller arbete med anbud till offentlig sektor. Du har god förståelse för ekonomi och affärsmodeller, och du är van vid att arbeta nära beslutsfattare. Att förbereda och leda effektiva möten är en självklarhet för dig, liksom att arbeta strukturerat och målinriktat i en dynamisk miljö. För att lyckas i rollen tror vi att du är: En stark analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt, med förmåga att se både detaljer och helhetsperspektiv i komplexa sammanhang. Nyfikenhet och en vilja att förstå verksamheten på djupet, där du snabbt sätter dig in i nya områden och omsätter insikter till konkreta förbättringar. Hög stresstålighet och ett målinriktat driv, där du trivs med att arbeta mot deadlines och leverera resultat även under tidspress. En kommunikativ och samarbetsinriktad personlighet, med förmåga att bygga starka relationer och nätverk internt och externt för att driva arbetet framåt. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och anammar konsekvent ett utifrån-och-in perspektiv för att möta våra passagerares behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för framtiden. Vår kultur är byggd på respekt, att vi bryr oss och ansvar, och vi söker ständigt nya perspektiv för att utveckla vårt resenärslöfte.
Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vår kund arbetar i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Din framtida utmaning Som lösningsarkitekt kommer du att designa och utveckla IT-lösningar/applikationer för att stödja affärsområden med systemstöd för processer inom bland annat Document Management, Project Management, HR och Travel Management. Du kommer att arbeta nära olika team och funktioner inom företaget i spännande projekt och uppdrag. Som IT-Arkitekt ansvarar du för att IT-lösningar realiseras enligt regulatoriska krav, verksamhetens krav och behov samt i förhållande till andra IT-lösningar. Du säkerställer att företagsövergripande arkitekturprinciper och riktlinjer följs i den tekniska arkitekturen. Exempel på arbetsuppgifter är: Ansvara för övergripande arkitektur och säkerställa att IT-lösningar utvecklas i linje med strategi för IT, regler, lagar, processer och standards. Analysera nya verksamhetskrav och säkerställa att de tekniska lösningar som tas fram görs med hjälp av branschens best praxis och standard. Designa lösningsförslag för både on-premise och cloudlösningar. Vara med och skapa beslutsunderlag för både affärsmässiga beslut och tekniska vägval. Presentera och kommunicera lösningar mot olika målgrupper och forum. Den du är idag Vi söker dig som kan växla mellan detalj och helhet samt kommunicera tekniska lösningar på ett tydligt sätt. Du tar initiativ, leder och trivs med frihet under ansvar. Att skapa kundnytta är din drivkraft, och du ser nya utmaningar som möjligheter att utvecklas. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och prestigelös, van att samarbeta och dela kunskap i team. Akademisk utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet. Flera års erfarenhet av att ha arbetet med IT, gärna i en uttalad arkitektroll. Erfarenhet av att designa, utveckla eller förvalta IT-applikationer Erfarenhet av applikations-, informations- och/eller integrationsarkitektur. Goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av Erfarenhet av HR-system Erfarenhet av dokumenthanteringssystem, gärna OpenText. Erfarenhet av Hybrida IT-miljöer (On-Premise Cloud) Certifiering inom arkitektur Behärskar du ramverk som Togaf och även arbetat med BPMN, ArchiMate, eller UML är det en fördel men inte ett krav. Omfattning och villkor Behovet av denna resurs är omgående och tolv månader framåt på heltid, med möjlighet till förlängning. Resor inom Sverige blir aktuellt någon gång per månad. Visstidsanställning med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar kollektivavtal. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Låter detta som ett intressant uppdrag? Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.
Astar AB Har du en passion för att se människor växa? På Astar, som finns från Malmö till Kiruna, letar vi brett efter nya kollegor med olika bakgrunder och kompetenser som vill vara och tända stjärnor i vår organisation. Vi bedriver vuxenutbildning, företagsutbildningar och arbetsmarknadsutbildningar och skapar en arbetsmiljö där ”Tillsammans” är mer än ett ord – det är en känsla av samhörighet och delaktighet som är själva grunden för allt vi gör. Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas i din karriär och samtidigt hjälpa andra att nå sina mål. Om du gillar tanken på att vara med och forma framtidens arbetskraft, är det hos Astar du hör hemma. Erfaren och inspirerande lärare till Elektrikerutbildningen inom vuxenutbildning. Vi söker nu en engagerad och kunnig lärare till vår elektriker-utbildning i Solna. Som lärare kommer du att undervisa i både teoretiska och praktiska moment inom elteknik och energisystem, samt handleda elever under deras arbetsplatsförlagda lärande (APL). Du kommer också att utveckla och anpassa undervisningsmaterial för att möta elevernas behov och säkerställa att undervisningen följer gällande säkerhetsföreskrifter och standarder från Elsäkerhetsverket. Vi söker dig som har yrkeslärarexamen och relevant utbildning och erfarenhet inom elteknik eller energisystem. Du har även goda kunskaper i svenska och förmågan att inspirera och motivera. Om du saknar examen som yrkeslärare är kravet att du har minst 5 års erfarenhet från branschen och är redo att ta dig an pedagogik och lära dig undervisningsdelen av yrket. Krav för tjänsten är: B -auktorisation och/eller AI-auktorisation som elektriker Yrkeslärarexamen Tidigare erfarenhet från utbildning Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling, samt möjlighet att påverka och forma framtidens elektriker. Du får också stöd och resurser för att utveckla din undervisning. Tjänsten behöver tillsättas omgående men är du rätt person för oss så väntar vi gärna också. Intervjuer sker löpande och endast utifrån uppfyllande av kravbild. Referenser överlämnas vid intervjutillfället. Så ansöker du Vi tillämpar löpande rekrytering så sök omgående, men finns annonsen ute så pågår rekryteringen, sista ansökningsdag: 2025-06-30 E-post: [email protected] Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Inspirerande Ellärare" Omfattning upp 100 % för rätt person, tillsvidare med provanställning Vi vill arbeta med Sveriges mest engagerade medarbetare, så är du en av dem, välkommen med din ansökan direkt!
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du vara med och utveckla Folkhälsomyndighetens kommunikation? Då har vi ett spännande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir chef för en enhet som arbetar med planerad kommunikation, webb och utveckling av digitala kanaler. Just nu gör vi en organisationsjustering på Kommunikationsavdelningen. Du är en av tre enhetschefer som tillsammans med kommunikationschefen och avdelningens medarbetare kommer att sätta den nya organisationen, utveckla arbetssätt och samarbeten som möter de behov som vi har. Enhetschefen ingår i avdelningens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för myndighetens arbete med planerad kommunikation, övergripande utveckling för digitala kanaler och webb (utveckling, förvaltning och publicering). Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Leda verksamheten utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, med fokus på att skapa resultat som är till nytta för våra målgrupper. • Ansvara för planering, uppföljning och kvalitetssäkring av kommunikationsinsatser. • Ge medarbetarna förutsättningar att göra ett bra arbete genom att inspirera, coacha och motivera till utveckling. • Säkerställa samarbete inom avdelningen och med andra delar av myndigheten. • Initiera och driva förändrings- och utvecklingsarbete inom kommunikation – i nära samarbete och dialog med dina medarbetare. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog både inom myndigheten och med andra aktörer. • Bidra till en stärkt kommunikationskultur inom myndigheten. I anställningen ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Akademisk examen inom kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, statsvetenskap, journalistik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete – både strategiskt och operativt. • Tidigare chefserfarenhet inom kommunikation med ansvar för personal och budget. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • God samarbetsförmåga, ansvarstagande och kommunikativ i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Goda ledaregenskaper. Du leder med tillit, tydlighet och ett coachande förhållningssätt. Du har förmåga att inspirera och motivera till utveckling och förbättring. • Beslutsförmåga. Du är trygg i att fatta beslut även i komplexa eller snabbrörliga situationer. • Erfarenhet av digital utveckling och webb. • Erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete. • Erfarenhet av att driva förändringsarbete och verksamhetsutveckling inom kommunikation. • Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Vana att arbeta med kommunikation i eller inför kris/särskild händelse. Vikt läggs vid: • Erfarenhet från offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande. Vad gör enheten? Den nya enheten Planerad kommunikation och webb (från 1 september 2025), kommer att ansvara för planerad kommunikation inom flera av myndighetens kommunkationsintensiva uppdrag. Enheten ansvarar även för myndighetens webbplatser – utveckling, förvaltning och publicering. Just nu pågår ett stort webbprojekt för att förbättra struktur och innehåll med användarna i centrum. Enheten ansvarar även för myndighetens utveckling av digitala kommunikationskanaler och rollen digital strateg är placerad här. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Anna Maria Böök, telefon 010- 205 26 66. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-08-01 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02571-2025-2.1.1
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Frösunda äldreboende i Solna ligger i ett nybyggt område med bra kommunikationer ett stenkast från Hagaparken. Det finns 41 lägenheter fördelat på fyra våningar. Två av dessa våningar är för personer med demensdiagnos, de övriga för personer med olika omvårdnadsbehov. Beskrivning av tjänsten Allmän visstidsanställning Arbetstider dagtid måndag-söndag Tillträdesdatum enligt överenskommelse Stämmer denna beskrivning in på dig? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, har yrkeserfarenhet och ett intresse för äldreomsorgen. Som person är du ansvarstagande, självständig och ödmjuk med förmågan att prioritera. Du trivs med att handleda och delegera omvårdnadsmedarbetare i hälso- och sjukvårdsuppgifter och motiveras av att tillsammans med dina kollegor skapa en högkvalitativ vård för dem som bor hos oss. På våra boenden får du ett omväxlande arbete där du dels arbetar långsiktigt med hälsoplaner för att öka livskvaliteten för de boende men där det är också du som gör bedömningar och fattar beslut om åtgärder i akuta situationer. I ditt ansvar ingår också att erbjuda en god palliativ omvårdnad. Omställningen till Nära vård gör att allt fler sjukvårdsinsatser på specialiserad nivå sker på boendet. Det ger dig en mångfald av stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter. Arbetet är självständigt samtidigt som du har tillgång till många kompetenta kollegor i våra sjuksköterskenätverk. Som sjuksköterska i Attendo är du betydelsefull och din kompetens värdesätts högt. Du är en del av laget som arbetar för att stärka individen. Du har en arbetsledande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten. Våra värderingar är Omtanke, Engagemang och Kompetens. Delar du dem? Varmt välkommen med din ansökan! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, via samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-06-08 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Hemfrid söker Husmor Premium – En exklusiv roll inom hushållsnära tjänster Hemfrid är Sveriges ledande företag inom hushållsnära tjänster. Vi erbjuder våra kunder en förstklassig helhetslösning med tjänster såsom städning, tvätt, organisering, matlagning och barnpassning. Nu söker vi dig som vill arbeta som Husmor Premium – en prestigefylld och ansvarsfull roll där du tar hand om hela kundens hem och vardag. Om rollen som Husmor Premium Som Husmor Premium arbetar du med ett helhetsansvar i exklusiva hem där du skapar ordning, trivsel och en harmonisk miljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Professionell hemstädning och organisering Tvätt, strykning och garderobsplanering Matlagning och förberedelse av måltider Barnpassning och familjestöd Planering och genomförande av evenemang i hemmet Inköp, ärenden och koordinering av hushållets behov Vem söker vi? För att trivas i denna roll ser vi att du är en erfaren och självgående person med ett öga för detaljer och service i toppklass. Du har en naturlig känsla för struktur, är diskret och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Vidare ser vi att du: Har flera års erfarenhet inom hemstädning, husmor, hushållsnära tjänster eller som Housekeeper, Au-pair eller liknande Har erfarenhet av matlagning och gärna ett intresse för gastronomi Är organiserad och självgående med förmåga att planera och strukturera hemmet Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska Är flexibel och kan arbeta måndag - fredag mellan 8-17 Har körkort (B) och gärna tillgång till egen bil (meriterande) Vad erbjuder vi? Hos Hemfrid vill vi vara branschens bästa arbetsgivare. Därför erbjuder vi: Tillsvidareanställning Kollektivavtal och trygga anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring Friskvårdsbidrag Utbildning och vidareutveckling inom hushållsnära tjänster Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget Gratis mobilabonnemang Ett inspirerande och internationellt arbetsklimat Vill du bli en del av vårt Premiumteam? Skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta oss på [email protected]. Observera att vi genomför en bakgrundskontroll innan anställning.
Join our team – We're looking for new service workers in Stockholms län! Are you looking for a job where you make a real difference in people’s everyday lives? Do you enjoy working independently, delivering excellent service, and leaving a home sparkling clean? Then we’d love to meet you! Your profile At Hemfrid, we’re passionate about making everyday life easier for our customers – and we’re looking for someone who shares that passion. You are: Independent and responsible Detail-oriented and thourough Punctual, positive and service-minded A people person who enjoys helping others About the role As a service worker at Hemfrid, you are responsible for creating a clean and welcoming home environment for our customers. You work independently and take full responsibility for customer satisfaction. Your tasks include: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. We're looking for someone who: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. What we offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. We offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid We are Sweden’s leading provider of household services. Our mission is to simplify life for our customers – through cleaning, laundry, moving services, gardening, and more. At Hemfrid, we work as a team to offer top-quality services that truly improve quality of life. What happens next? Please note that a background check is part of the process. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! Bli en del av vårt team – vi söker efter nya servicemedarbetare i Stockholms län! Vill du ha ett jobb där du gör skillnad i människors vardag? Tycker du om att arbeta självständigt, ge god service och lämna ett hem skinande rent? Då vill vi gärna träffa dig! Din profil Hos Hemfrid brinner vi för att förenkla vardagen för våra kunder – och vi söker dig som delar den passionen. Du är: Självständig och ansvarsfull Noggrann med ett öga för detaljer Punktlig, positiv oh serviceinriktad En person som gillar att arbeta med människor Om jobbet Som servicemedarbetare hos oss ansvarar du för att skapa trivsel i våra kunders hem genom noggrant utfört städarbete och hög servicenivå. Du arbetar självständigt och har ett eget ansvar för att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter inkluderar Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Vi ser gärna att du: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Det här får du hos oss Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare – därför satsar vi stort på våra medarbetare. Hos oss får du trygghet, utveckling och en härlig gemenskap. Vi erbjuder dig bland annat: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Vi är Sveriges ledande företag inom tjänster i hemmet. Vårt uppdrag är att göra vardagen enklare för våra kunder – genom allt från städning och tvätt till flytt, trädgårdsarbete och enklare hantverk. Hos oss jobbar människor som brinner för service och som tillsammans skapar livskvalitet. Så här går det till Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. Vill du arbeta med att driva verksamhetsprojekt i syfte att etablera nya enheter, utveckla befintliga samt effektivisera verksamheter inom ett innovativt och dynamiskt företag? Då kan du vara den vi söker! VAD Som Projektledare kommer du att ansvara för att leda olika typer projekt. Du kommer att arbeta med tvärfunktionella projekt som inkluderar ett helhetstänk kring etablering eller utveckling av våra verksamheter. Det kan handla om att etablera verksamhet i nya lokaler, större installationer av teknisk utrustning eller implementering av nya tjänsteerbjudanden. Du ansvarar för att leda projekten från start till mål och kommer att arbeta nära ledningen för Sverige och andra nyckelpersoner inom företaget för att säkerställa att företaget levererar högkvalitativa tjänster till våra kunder. Detta är en bred och varierad tjänst med både strategiska samt mer operationella och verksamhetsnära delar. VEM Till den här rollen söker vi dig som har gedigen erfarenhet av att driva tvärfunktionella verksamhetsprojekt i nära samarbete med kund. Vi söker dig med erfarenhet från industriell eller tjänstebaserad miljö. Du har gedigen erfarenhet av att hantera projekt som inkluderar teknisk utrustning, lokaler och IT lösningar. Du har ett analytiskt tänkande och god problemlösningsförmåga, erfarenhet av att arbeta med projektverktyg samt förmåga att kommunicera och presentera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Vidare besitter du ledaregenskaper som engagerar projektdeltagarna och driver vår kultur kring öppenhet och ständiga förbättringar framåt i projekten. Vi vill hitta dig som kan bidra med nya ögon där du kan se möjligheter till effektivisering. Du förstår värdet av struktur och kvalitet och har tidigare arbetat inom regulatoriskt styrd verksamhet. Vidare ser vi gärna att du är en självgående, initiativrik och resultatorienterad person som trivs med att arbeta i team och leda förändringsprojekt. Vi söker dig som har: - Minst 5 års erfarenhet av att leda komplexa projekt/program med fördel i en internationell miljö. - Erfarenhet från Life Science eller motsvarande reglerad miljö. - Relevant högskoleutbildning såsom civilingenjör, biomedicinsk analytiker, apotekare eller motsvarande naturvetenskaplig examen. - Kunskaper eller erfarenhet av lokalanpassningar samt installationer av utrustning inklusive tillhörande behov av el- och mediaförsörjning. - Analytisk förmåga och förståelse för affärsprocesser. - Förmåga att målinriktat leda ett projektteam på ett proaktivt och inkluderande sätt. - Kunskaper i Projektmetodik och tillhörande verktyg. - Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift På Unilabs vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser. Tjänsten är placerad på Unilabs huvudkontor i Huvudsta, Solna. Det är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse, vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Sabis står inför en spännande nystart och kommer öppna en intern enhet hos ett stort företag som flyttar till Solna Strand. En imponerande satsning med en yta på cirka 66000 kvadratmeter där omkring 2500 medarbetare samlas under ett och samma tak. Sabis kommer att ansvara för hela mat- och dryckeserbjudandet i huset, vilket innefattar en lunchrestaurang med cirka 700 gäster per dag, ett café/mini-shop under varumärket Petite Sabis med tillhörande vendinglösning som är tillgänglig dygnet runt, samt en exklusiv representationsvåning med två matsalar och loungeyta. Vi kommer även att aktivera en fantastisk takterrass om 1400 kvadratmeter, leverera frukt till kontorets pentryn och sköta all konferens- och mötesservering. Utöver detta kommer vi arrangera större event i nära samarbete med hyresgästen. Om rollen Som kock på vår nya enhet får du vara med från start och bidra till att skapa matupplevelser i toppklass. Här serveras 3–4 olika tallriksserverade lunchrätter varje dag, tillsammans med en fräsch och varierad salladsbuffé. Du är delaktig i hela flödet – från förberedelse och tillagning till upplägg och service. Utöver lunchproduktionen arbetar du även med café, konferensförtäring, event och catering. Du samarbetar tätt med köksmästaren och övriga kollegor för att skapa ett välfungerande och trivsamt kök. Du arbetar enligt HACCP och Sabis rutiner och bidrar till att vår filosofi ”Jag är kundupplevelsen” genomsyrar varje måltid vi serverar. Tjänsten är placerad i Solna Strand med planerad start i augusti 2025. Arbetstiden är främst vardagar dagtid, men kvällar och helger kan förekomma vid event och beställningsverksamhet. Din profil Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet som kock, gärna från större enheter med högt tempo och varierat utbud. Du har en stark matglädje, goda råvarukunskaper och förmåga att arbeta effektivt och kvalitetsmedvetet även under press. Du är van att arbeta med både varm och kall mat, och har ett naturligt öga för smak, balans och presentation. Som person är du ansvarstagande, flexibel och trivs i team. Du bidrar med energi, glädje och respekt i köket och har ett starkt engagemang för gästens upplevelse. Du uppskattar ordning och reda, är noggrann med hygien och följer rutiner. Erfarenhet av specialkost, catering eller uppstarter av nya kök är meriterande. Observera att alla tjänster på denna enhet kräver en godkänd säkerhetsprövning enligt vår kunds rutiner. Det innebär bland annat ett utdrag ur belastningsregistret, och för vissa roller även ytterligare kontroller via Säkerhetspolisen. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och karriärvägar inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Subventionerad massage varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer Ansökan Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss.
Vi välkomnar en sjuksköterska som vill bli en del av vårt fantastiska team! I rollen som sjuksköterska i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och din kompetens och trivsel värdesätts högt. Vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs, du ges därmed goda möjligheter att växa och utvecklas med oss. Du får en arbetsledande roll i teamet med möjligheter att påverka verksamheten. Här kommer du att arbeta Hallen är ett särskilt boende som har inriktning mat och dryck. Med vår passionerade matinspiratör i spetsen är måltider och matglädje i fokus. Hallen ligger i Råsunda och erbjuder 69 lägenheter fördelade på fem enheter, varav tre enheter är för personer med demenssjukdom och två enheter har en somatisk inriktning. Det finns även två dagverksamheter samt ett café på Hallen. Hallen har ett bra läge för pendling, med gångavstånd till tunnelbanestation Näckrosen samt till bussar som går till pendelstationerna Solna och Sundbyberg. Vi har sjuksköterskebemanning dygnet runt. Vem är du? Du är ansvarstagande, självständig och trygg med att göra prioriteringar och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor, är prestigelös och motiveras av, att tillsammans med dina kollegor, organisera omvårdnaden på bästa sätt. I din roll ingår att ha kontinuerlig dialog med närstående och informera vid förändringar i hälsotillståndet. Du samarbetar med kollegor, läkare och eventuellt andra, både interna och externa, kontakter för att säkerställa en god omvårdnad. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu en kollega för en tillsvidareanställning. Arbetstiderna är dag, kväll och helg, med tjänstgöring varannan helg. Tillträdesdatum är enligt överenskommelse. Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. Meriterande är även specialistutbildning inom vård av äldre, demensvård eller palliativ vård. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som medarbetare på Forenede Care får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Sista ansökningsdag 20250523 Kontaktperson Emma Lundin E-post: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer