Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Om arbetsplatsen Internationella Engelska Skolan i Solna är en nystartad skola med med årskurserna 4-9 och cirka 800 elever. Arbetsuppgifter Vi söker nu en legitimerad lärare till årskurs 4 - 9 med ämnesbehörighet i Engelska till ett vikariet för läsåret 2025/26. I tjänsten ingår delat mentorskap. På IES Solna arbetar vi för att alla våra elever ska uppnå sin fulla akademiska potential i en trygg och lugn lärandemiljö. För att göra IES Solna till en framgångsrik skola tillvaratar vi såväl elevernas alla kompetenser, erfarenheter och skilda bakgrunder som deras tankar och synpunkter i vårt arbete. Du kommer att ingå i ett lärarlag där det finns avsatt tid för att gemensamt utveckla undervisningen och ledarskap i klassrummet. Som lärare hos oss tycker du att det är roligt, stimulerande och utvecklande att undervisa elever som kommer från olika delar av världen och ger varje elev möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och förmågor. Tillsammans med dina kollegor skapar du förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling för att nå läroplanens mål. Du planerar, genomför och utvärderar undervisningen samt arbetar för att skapa en trygg och stimulerande lärandemiljö. Du tar ansvar för att systematiskt dokumentera, analysera, utvärdera och följa upp elevernas kunskapsutveckling. Du tar egna initiativ och bedriver ett tydligt ledarskap i klassrummet. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare med behörighet att undervisa i Engelska 4-9. Behörighet även i andra ämnen är meriternade. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Som lärare hos oss tycker du att det är roligt, stimulerande och utvecklande att undervisa elever som kommer från flera olika länder och ge varje elev möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och förmågor. - Du är klar och tydlig i din kommunikation och har förmåga att motivera och entusiasmera elever till att ta till sig ny kunskap. - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt har goda kunskaper i IKT som pedagogiskt verktyg. - Du är en positiv person med ett inkluderande förhållningssätt. - Skolutveckling i samarbete med kollegor och skolledare är viktigt, lärorikt och intressant för dig. - Du älskar att se elever lyckas och att spela en viktig roll i deras framgång! Är DU den vi söker? Välkommen med din ansökan!
Ekonom med erfarenhet av Pyramid sökes för konsultuppdrag Är du redovisningsekonom, redovisningskonsult eller ekonomiassistent och har arbetat i Pyramid Business Studio? Är du dessutom tillgänglig inom kort för ett 4-månaders konsultuppdrag hos en större koncern i Solna, med möjlighet till förlängning? Då kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig! Vem söker vi? Vi söker efter en ekonomikunnig person som kan stödja och stärka ekonomiteamet i deras arbete med Pyramid. Du kommer att arbeta i en professionell men lättsam miljö, där samarbete och engagemang värderas högt. Teamet består av kunniga och hjälpsamma kollegor, och du får en central roll i att säkerställa effektiva ekonomiprocesser. I teamet finns redan en person med gedigen erfarenhet av Pyramid, men vi behöver dig som kan stötta och bidra med din kompetens inom redovisning från ax till limpa eller andra områden inom ekonomisegmentet. Dina arbetsuppgifter kan inkludera: Löpande bokföring och avstämningar Fakturering och reskontrahantering Stöd i affärssystemet Pyramid Vem är du? Har erfarenhet av redovisning, bokföring eller annan ekonomiadministration Har tidigare arbetat i Pyramid Business Studio Är en lagspelare men också självständig och initiativtagande Trivs i en positiv och dynamisk arbetsmiljö Övrig information: Placering: Solna Omfattning: 4 månader, med möjlighet till förlängning Start: Omgående eller enligt överenskommelse Låter detta som något för dig?Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot din Ansökan! Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och Coop Logistik söker nu en förändringsdriven Taktisk analytiker och planerare till avdelningen Taktisk Transport med placering på huvudkontoret i Solna eller på terminalen i Eskilstuna. Coops vision är att vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel och det är DU som tillsammans med dina kollegor kan göra detta möjligt. Arbetsbeskrivning Taktisk Transport arbetar med att säkerställa att vi levererar varor till eller från butiker, kunder och leverantörer på ett kostnadseffektivt sätt och med fokus på miljö och kvalitet. Vi jobbar med ständiga förbättringar för ökad effektivitet och service till lägsta kostnad. Detta arbete drivs och planeras tvärfunktionellt av Taktisk Transport. Rollen som Taktisk analytiker innebär taktisk analys och förbättringsarbete. Framtagande av leveransplaner. Samt strategiskt och taktiskt ansvar för processer, stöd och verktyg relaterat till detta. Leda och delta i definierade projekt men även analysera, initiera och ta fram beslutsunderlag för idéer och förslag till förändringar. Säkra genomförande och uppföljning av förändringar är andra viktiga ansvarsområden. För att lyckas måste ett mycket gott och nära samarbete ske med de olika funktionerna inom Coop Logistik– Varuflöde, Terminal och Transport. Även ett bra samarbete med externa leverantörer och transportörer är viktigt. Andra affärsområden inom Coop kan också beröras. Du får en nyckelroll med möjlighet att påverka Coops framtida logistiklösningar och tillhör ett dynamiskt team med bred kompetens där vi stöttar, hjälper och utmanar varandra för bästa resultat – och hög trivsel! Huvudsakliga arbetsuppgifter - Framtagning av leveransplaner. - Transportflödesoptimering genom kontinuerlig uppföljning, analys och utvärdering av gällande leveransplaner - Deltagande i leveransplansprojekt. - Högtids- och säsongsplanering - End to end analyser av logistikflödet - Strategisk styrning av SAP TM samt övriga relaterade IT-system. - Vara delaktig i utveckling av metoder och modeller för arbetssätt och leverans inom avdelningen. - Driva utvecklingsinitiativ med andra affärsområden, leverantörer eller andra externa parter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på Heltid. Placeringsort Solna/Eskilstuna efter överenskommelse Är detta rätt utmaning för dig? Vi söker dig som har: - Akademisk examen alternativt likvärdig kunskap från arbetslivserfarenhet - Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet där erfarenhet från dagligvaruhandeln eller leverantör till densamma är starkt meriterande. - Erfarenhet av projektledning och förändringsarbete med dokumenterat gott resultat. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift - Mycket goda kunskaper i MS Office. Erfarenhet av SAP S4, SAP TM och Route Optimizer ses som starkt meriterande. Dina personliga egenskaper: - Strukturerad och levererar resultat med rätt kvalitet, i rätt tid. - Mycket god analytisk förmåga - Stark drivkraft, har ett högt personligt ansvarstagande, är engagerad, självständig och driver initiativ för att förändra och utveckla verksamheten med förmåga att lyssna, samarbeta och leda. - Nyfiken, nytänkande och har förmågan att självständigt initiera och driva aktiviteter med engagemang mot uppsatta mål på kort och lång sikt. - Kommunikativ och kan förklara komplexa problem på ett pedagogiskt sätt. - Är bekväm med och agerar i enlighet med våra värderingar och ser lönsamhet för Coop som mål. Kontaktpersoner Mikael Svensson +46704296214 Fackliga representanter Maria Söderbom | Handels tjänstemän | +46735605108 Juha Perttula | KTF | +46707136366 Joseph Huizar | SACO | +46730339201 Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Vi värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en tjej mellan 20-30 år och bor i en egen lägenhet i Solna. Mina närmaste vänner beskriver mig som glad, positiv och aktiv. Jag har en CP-skada som gör att jag använder en el-rullstol, men det hindrar inte mig från att göra allt roligt. På vardagarna jobbar jag och på min fritid springer jag på min FrameRunner, och tävlar i det också, bland annat i VM. Annars rider jag en gång i veckan också. Därför är det viktigt att du har ett eget intresse för idrott och träning, samt att du inte är pälsdjursallergiker eller rädd för djur. Utövar du dessutom idrott i någon form själv, ser vi det som väldigt meriterande. Jag älskar även att hitta på roliga aktiviteter, så som bio, sola, bada, baka och kolla på snygga killar. Hos mig hjälper du till med dagliga rutiner, personlig hygien, förflyttningar, måltider, på- och avklädning och är en person som hittar på roliga saker. Tjänsten är en behovsanställning och arbetspassen är fördelade på dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och helger. Det är ca. 8 timmars väntetid per natt. Arbetstiderna är 09.00-09.00, 09.00-17.00 eller 17.00-09.00. Omfattning: Tim-/behovsanställning. Antal tjänster: 2. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Jag söker dig som är likasinnad till mig själv, då jag inte bara söker en assistent, men också en person som jag kan anförtro mig till som en vän och som vill hitta på saker med mig. Jag uppskattar om du är påhittig, aktiv och skojsam, så att vi tillsammans kan ha roligt ihop. Det är viktigt att du är rökfri och inte har pälsdjursallergi eller är rädd för djur. Vi kommer att komma i kontakt med pälsdjur, och jag har en katt hemma och kommer köpa en hund snart. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har erfarenhet av journalföring och dokumentation, Innehar B-körkort. Det är krav på att du: Inte pälsdjursallergiker, Är rökfri, Har ett tärnings- och idrottsintresse, Har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Vid en eventuell anställning kan du behöva uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se
Vi söker en person med en stark och passion för sälj, ledarskap och IT.Du trivs med att bygga långsiktiga relationer inom IT-konsultbranschen och ser mer än bara ett jobb – du vill vara med och utveckla både konsulter och ditt eget ledarskap genom hela processen. I den härrollen har du en central position där du skapar och vårdar långsiktiga relationer med både konsulter och kundföretag. Du älskar att knyta ihop affärer som överträffar förväntningarna och skapar mervärde för alla parter.Du har en mångsidig arbetsroll som omfattar rekrytering, försäljning, konsultansvar och långsiktiga kundrelationer. Genom att attrahera och rekrytera nya konsulter till oss, kommer du även att bidra till fortsatt tillväxt, vilket ingår i din roll. Våra konsulter är självständiga och erfarna konsulter med hög kompetens. Varför ska du ta chansen? Du har ett genuint intresse för IT och försäljning och att skapa framgångsrika samarbeten. Du drivs av att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag och finner stor tillfredsställelse i att följa upp lyckade affärer med kunder. Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete och ambitiösa mål är en del av vardagen. Du vill vara en del av ett växande företag. Vi söker dig som har hög energi, starkt driv och är en person med sunda värderingar. Du brinner för ledarskap och att bygga starka relationer inom IT-branschen – du söker mer än bara ett ”jobb”. I rollen ingår bl.a. Nätverkande: Delta i möten med seniora IT-specialister för att etablera och stärka relationer. Du leder hela processer från början till slut, intervjuer och referenstagning, för att presentera rätt konsult till våra kunder. Kundrelationer: Ansvara för att utveckla och vårda långsiktiga kundrelationer. Du arbetar med prospektering, mötesbokning och försäljning för att skapa nya affärer och säkra samarbeten. Personalansvar: Ta hand om konsulterna genom täta uppföljningar för att säkerställa deras välmående och utveckling – både för konsultens och ditt eget ledarskaps skull. Relationsbyggande: Anordna aktiviteter och initiativ som främjar gemenskap och starka relationer på individ-, team- och bolagsnivå. Matchning och uppföljning: Matcha konsulter med rätt uppdrag och se till att leveransen flyter på smidigt följt av uppföljning och merförsäljning. Erfarenheterna och kompetenserna du behöver. För att gå in i den här rollen så vill vi se att du har ett par års relevant erfarenhet. För att ha en grund att stå på bör du också ha eftergymnasial utbildning i ryggen. Den som vi söker har en stark drivkraft att ta sig till nästa nivå, samt stor nyfikenhet och engagemang i överflöd. För den här tjänsten är det även ett grundkrav med obehindrad svenska och engelska.Du har lätt att etablera nya kontakter, likväl som att underhålla befintliga kundrelationer. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för affären samt personalansvaret för dina konsulter som arbetar ute hos våra kunder inom såväl offentlig som privat sektor. Har ett par års erfarenhet av sälj inom konsultbranschen inom IT/Tech. Har eftergymnasial utbildning och ett starkt driv att ta dig till nästa nivå. Är nyfiken, engagerad och har ett naturligt intresse för människor och relationer. Talar och skriver obehindrad svenska samt engelska. Lite Om Oss. Deploja är ett IT-konsultbolag med kunder inom både offentlig och privat sektor. Vår modell är enkel och tydlig - våra IT-konsulter får högre ersättning för samma arbete och har större flexibilitet att välja sina förmåner. Praktisk information. Start: Snarast möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Plats: Stockholm/Solna. Lön: Prestationsbaserad Vi ser fram emot att få lära känna dig! Ansök gärna så snart som möjligt, då urval sker löpande.
Vi söker drivna och förtroendeingivande personer med en stark och passion för sälj, ledarskap och IT.Du trivs med att bygga långsiktiga relationer inom IT-konsultbranschen och ser mer än bara ett jobb – du vill vara med och utveckla både konsulter och ditt eget ledarskap genom hela processen. Företaget har höga ambitioner och din insats kommer att belönas i linje med det värde du skapar för kunderna. I den här rollen spelar du en viktig roll, både internt och externt – du är en drivande kraft som skapar framgång för både kunder och konsulter.Här får du möjligheten att vara en del av företagets tillväxt och bygga upp ett starkt team av toppkonsulter inom IT. I den härrollen har du en central position där du skapar och vårdar långsiktiga relationer med både konsulter och kundföretag. Du älskar att knyta ihop affärer som överträffar förväntningarna och skapar mervärde för alla parter. Varför ska du ta chansen? Du har ett genuint intresse för IT och försäljning och att skapa framgångsrika samarbeten. Du drivs av att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag och finner stor tillfredsställelse i att följa upp lyckade affärer med kunder. Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete och ambitiösa mål är en del av vardagen. Du vill vara en del av ett växande företag. Vi söker dig som har hög energi, starkt driv och är en person med sunda värderingar. Du brinner för ledarskap och att bygga starka relationer inom IT-branschen – du söker mer än bara ett ”jobb”. I rollen ingår bl.a. Nätverkande: Delta i möten med seniora IT-specialister för att etablera och stärka relationer. Du leder hela processer från början till slut, intervjuer och referenstagning, för att presentera rätt konsult till våra kunder. Kundrelationer: Ansvara för att utveckla och vårda långsiktiga kundrelationer. Du arbetar med prospektering, mötesbokning och försäljning för att skapa nya affärer och säkra samarbeten. Personalansvar: Ta hand om konsulterna genom täta uppföljningar för att säkerställa deras välmående och utveckling – både för konsultens och ditt eget ledarskaps skull. Relationsbyggande: Anordna aktiviteter och initiativ som främjar gemenskap och starka relationer på individ-, team- och bolagsnivå. Matchning och uppföljning: Matcha konsulter med rätt uppdrag och se till att leveransen flyter på smidigt följt av uppföljning och merförsäljning. Erfarenheterna och kompetenserna du behöver. För att gå in i den här rollen så vill vi se att du har ett par års erfarenhet ifrån IT-konsultbolag, IT-Konsultförmedlingalt. IT-Bemanning. För att ha en grund att stå på bör du också ha eftergymnasial utbildning i ryggen. Den som vi söker har en stark drivkraft att ta sig till nästa nivå, samt stor nyfikenhet och engagemang i överflöd. För den här tjänsten är det även ett grundkrav med obehindrad svenska och engelska.Du har lätt att etablera nya kontakter, likväl som att underhålla befintliga kundrelationer. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för affären samt personalansvaret för dina konsulter som arbetar ute hos våra kunder inom såväl offentlig som privat sektor. Har ett par års erfarenhet av sälj inom konsultbranschen inom IT/Tech. Har eftergymnasial utbildning och ett starkt driv att ta dig till nästa nivå. Är nyfiken, engagerad och har ett naturligt intresse för människor och relationer. Talar och skriver obehindrad svenska samt engelska. Lite Om Oss. Deploja är ett IT-konsultbolag med kunder inom både offentlig och privat sektor. Vår modell är enkel och tydlig - våra IT-konsulter får högre ersättning för samma arbete och har större flexibilitet att välja sina förmåner. Praktisk information. Start: Snarast möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Plats: Stockholm/Solna. Lön: Prestationsbaserad Vi ser fram emot att få lära känna dig! Ansök gärna så snart som möjligt, då urval sker löpande.
Om XLNT Group XLNT Group är en dynamisk och snabbväxande företagsgrupp som består av tre specialiserade bolag inom facility services. Med över 30 års samlad erfarenhet, omsätter vi cirka 170 miljoner kronor och har runt 350 anställda (2024). Vi har alltid haft stark tillväxt och de senaste åren har vi varit Di gasellföretag fyra år i rad, och ett av Europas snabbast växande företag enligt Financial Times 2022 och 2023. Våra bolag: XLNT Workplace – Arbetsplatser & Kontor XLNT Hospitality – Hotell & Konferens XLNT Facility – Fastigheter & Yttre skötselVi erbjuder digEn rolig och utvecklande roll i ett expansivt och framgångsrikt företag med stora utvecklingsmöjligheter. Du erbjuds ett aktivt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. XLNT Hospitality omfattas av kollektivavtal och erbjuder 14 st kostnadsfria utbildningar om året inom vårt kompetensutvecklingsprogram. Du får en grundlig utbildning enligt de arbetsuppgifter du kommer med såväl teoretiska som praktiska moment. Regelbundna medarbetar- och utvecklingssamtal och gemensamma aktiviteter som exempelvis personalfester och arbetsplatsträffar Du ska drivas av att göra kunder nöjda, göra dig och dina medarbetare nöjda, och vilja göra världen till en mer hållbar och grön plats. Om tjänsten Vi söker nu hotellstädare i Solna. Arbetstiden är från kl.08:00 till 15:00 måndag - fredag. Det finns även möjlighet att jobba på helger. Du kommer vara ansiktet utåt för oss på XLNT och är den absolut viktigaste resursen som finns hos oss! Din Profil Du har minst ett år städerfarenhet. Du är självgående och har ett bra öga för detaljer. Det är viktigt att du har förmågan att vara trevlig mot kunder. Du gillar att arbeta med andra för att gemensamt lösa en uppgift. Du följer eller utformar instruktioner och rutiner samt planerar och arbetar systematiskt. Du ska kunna kommunicera på svenska eller engelska. Körkort är meriterande men inte ett krav.
Vi streamar värme och kyla med hjälp av vatten i rör under marken. Med fjärrvärme tar vi vara på resurser som annars skulle ha gått till spillo och varje dag gör vi ett viktigt jobb. För vi är här för att skapa bättre klimat – våra kunders inomhusklimat och vår planets utomhusklimat. Därför hjälper vi också våra kunder att vara resurssmarta och spara energi, det är bra för alla – enskilda individer, staden och vår planet. Vi tror att vi tillsammans kan göra skillnad. På riktigt. Så gör vi Solna och Sundbyberg lite varmare. Hos oss är du betydelsefull för att de nyfödda bebisarna på Danderyds sjukhus inte ska frysa, och för att tusentals stockholmare ska kunna börja dagen med en varm dusch innan morgonrusningen startar. Det du gör under en arbetsdag hos oss bidrar också till att kyla ned Strawberry arena, när det hettar till där inne. Om tjänsten Som drifttekniker i driftstödsgruppen på Norrenergi arbetar du dagtid och ansvarar, tillsammans med din grupp, för det avhjälpande och förebyggande underhållet inom mekanik. Arbetet är varierande och innebär bland annat avhjälpande underhåll som uppstår i den dagliga driften. Gruppen ansvarar även för förebyggande underhåll och tillståndskontroller som tex egenkontroller och rondering av yttre anläggningar beroende på säsong. I rollen ingår även ett anläggningsansvar, vilken innebär att man får en tilldelad anläggningsdel där man under revisionsperiod agerar revisionsansvarig och tillsammans med gruppen säkerställer att alla planerade åtgärder utförs inom rätt tidsintervall och med rätt kvalité. I denna roll agerar du spindeln i nätet och har god kontakt med såväl inhyrda entreprenörer som med leverantörer. I rollen som drifttekniker på driftstöd finns stora möjligheter till utökade ansvarsområden, allt från att driva förbättringsprojekt till att axla ett utökat ansvar inom mekanik och anläggningsdrift. Vem är du? Vi söker dig som har ett stort driv och kunnande inom området – och vill utveckla både verksamheten och din kompetens. Du är ansvarstagande och har förmågan att kunna lyfta blicken för att se helheten i ditt arbete.Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av mekaniskt underhåll kopplat till kylmaskiner, värmepumpar eller hetvattenpannor. Som person har du förmåga att arbeta självständigt men även lätt för att samarbeta. Du är engagerad, nytänkande och tar ansvar. Du är ödmjuk och delar gärna med dig av dina kunskaper och färdigheter till dina kollegor för att bidra till att hela tiden höja kompetensen i gruppen. På Norrenergi omfattas alla medarbetare av de övergripande kompetenserna Kreativitet: Vi kommer med idéer och nya arbetssätt i arbetsrelaterade frågor. Samarbetsförmåga: Vi arbetar bra tillsammans med våra kollegor, lyssnar ochkommunicerar på ett lyhört och smidigt sätt. Personlig lämplighet är därmedav stor vikt i denna rekryteringsprocess. Krav För att klara av tjänster ser vi att du har: YH-utbildning inom mekanik-/eller driftteknik med inriktning energi eller motsvarande God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. B-körkort Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. Ansökan Om du tycker att detta låter intressant vill vi gärna se din ansökan snarast. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Kristian Kroonpå tel. 072- 562 51 09, gäller din fråga rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakt HR generalist Paula Jansson på 070-274 80 56. Övrigt Före erbjudande om anställning önskas att ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas samt godkänt alkohol och drogtest. Som slutkandidat hos Norrenergi kommer du bli ombedd att lämna 2-3 referenser.Anställningen är tillsvidare och föregås av 6 månaders provanställning. Mer om NorrenergiHos oss har du stora möjligheter att påverka, växa och utvecklas. Här får du ett spännande arbete i en liten organisation där miljö, innovation och utveckling står i fokus. Vi vet att du som medarbetare är nyckeln till framgång och nöjda kunder. Därför arbetar vi medvetet för att vara en stimulerande och ansvarstagande arbetsplats, där kompetensutveckling och balans i livet är viktiga delar. Mångfald och jämställdhet hjälper oss att utvecklas och vi arbetar aktivt med hälsa och friskvård. Våra värderingar genomsyrar vårt dagliga arbete: Vi vill framåt. Vi utvecklas genom att vara lyhörda för nya utmaningar och driver på för mer nytta – för kunder, oss själva och hela samhället. Att prova nya innovativa idéer är kult. Vi arbetar tillsammans. Vi stöttar varandra, våra kunder, samarbetspartners och lokalsamhället, och delar med oss av vår kunskap. Vi är alltid ett lag. Vi skapar trygghet – för oss själva och våra kunder. Vi visar varandra omtanke och genom att vara en trygg arbetsplats, vågar vi agera och ta små och stora steg. Vi har med hjärtat. Vi är stolta över varandra och vårt engagemang, och lyfter gärna fram det för att bygga relationer, vägleda och sporra de omkring oss. Människor och miljö kommer alltid först, och hjärtat ska alltid vara med. Tillsammans skapar vi bättre klimat. Mer om hur det är att jobba hos oss hittar du pånorrenergi.seeller i vårårs- och hållbarhetsredovisning. Lyssna gärna på vår poddcast Norrenergi • Kom med i värmen hos oss!
Junior supporttekniker sökes till välkänd kund inom restaurang Har du arbetat i support i mellan 6 månader och 2 år? Då är vi intresserade av att höra mer om dig! Din nya roll Du kommer att kliva in i en junior roll som supporttekniker inomIT- och Techsupport.Dukommer att arbeta tillsammans med ett team på 10 personer där man hjälperoch stöttar varandra i vått och torrt. Du kommer att lära dig felsökning och problemlösning inom IT-support. Ärenden kan handla om allt från att hjälpa till med datorer, mobiltelefoner, paddor och skärmar. Några exempel på arbetsuppgifter är att du guidar användare i olika program, återställer lösenord, lägger till dem i grupper (tex mejlgrupper), hitta igen försvunna filer, gör olika typer av felsökningar inom nätverk, Windows och Office och mycket annat. När du har arbetat ett tag och blivit "varm i kläderna" så kommer du även att roteras ut på Onsiten som är placerad iStockholm City. På Onsiten är du en vecka då och då. Där hjälper man användarna på plats med diverse IT problem såsom hårdvara, kringutrustning och konferensrum. I gruppen premierar man mångfald och ser att man gärna har en stor variation på individer i olika åldrar, kön, bakgrunder, personligheter etc. Du kommer att arbeta som konsult via oss på Thalamus ute hos vår kund som sitter i Solna/Sundbyberg. Kunden supporterar användare inom restaurangbranschen - en stor, välkänd kedja inom snabbmat Utöver detta så erbjuder vi som anställd hos oss fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Där du har chansen att utvecklas via certifiering, utbildning och nya spännande uppdrag. Vi lägger tillsammans upp en utvecklingsplan och har kontinuerliga samtal för att du ska trivas. Våra anställda är vår viktigaste tillgång och en stor del för oss är att du ska trivas. Om dig Vi ser gärna att duhar jobbat inom IT-support inom Windowsmiljöhar vana att bemöta kunder och lösa problem. Som person är dusocial, trevlig och gillar att prata med folk. Du vill lära dig nya saker och gillar att lösa problem. Du har inga problem med att bemöta människor via telefon, mail och chatt. Krav Erfarenhet av att arbeta med IT-support i Windowsmiljö, vi tror att du har mellan 6 månader och 2 års erfarenhet. Vana att felsöka Microsofts programvara. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du som person Som person så kan du arbeta varierade tider, du brinner för service och att hjälpa människor. Du har inga problem att prata i telefon. Du ska gilla problemlösning och är en teamplayer samtidigt som du kan jobba självständigt. Att vilja lära sig mer om IT och att gilla problemlösning också en viktig del när man jobbar som supporttekniker. Placering Kunden sitter i Solna/Sundbyberg. Start Februari/Mars Arbetstider Passen kan ligga måndag-söndag, 4.55-22.00. Du arbetar 8 timmar per pass.Jour kan tillkomma när du har arbetat en längre tid på företaget.Heltid i snitt 40 timmar/vecka, kan vara lite fler timmar en vecka, lite färre en annan vecka. OBS: Tiderna kan ändras. Passen som börjar vid 5 eller slutar vid 22 kan arbetas hemifrån. Passen som börjar kl 6.00 arbetas från kontoret iSolna Business Park, så det är viktigt att du kan tänka dig att komma in till kontoret tidiga pass. Din ansökan Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Din nya arbetsgivare Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss! Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.
Vi söker just nu en biträdande verksamhetschef till Björkgården i Näckrosen, Solna. Här kommer du att arbeta: Björkgården är ett särskilt boende uppdelat på fyra plan med 51 lägenheter. Björkgården ligger centralt i Råsunda med närhet till tunnelbana, buss och pendeltåg. Tjänsten som biträdande verksamhetschef som gör skillnad Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. I tjänsten ingår att du deltar i omvårdnadsarbetet i handledande och kvalitetssäkrande syfte. Du kommer arbeta kliniskt ca 20%, omfattningen kan variera. Tjänsten är på 100%, vi tillämpar 6 månadersprovanställning. Vi erbjuder I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Du är kundorienterad, serviceinriktad och har en kreativ approach till ditt arbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa relationer och att du är en teamplayer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap eller tidigare har haft en ledande roll, och om du är motiverad att fortsätta utveckla ditt ledarskap ytterligare I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet för såväl patienter, anhöriga, medarbetare som för våra uppdragsgivare. Du som biträdande verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Vi efterfrågar: Leg. sjuksköterska Har minst två års erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Du måste kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt ha god datavana och kunna arbeta i system som Word, Outlook, Excel och Teams m.fl. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på vissa avovanstående utbildningar. Meriterande Det är meriterande att du har utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda samt erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Sista ansökningsdatum 2025-02-28 Kontaktuppgifter Susanne Malmsten,verksamhetschef Mailadress: [email protected] Telefonnummer: 0733 - 150 124 Välkommen till oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer