Familjärt säljteam Hjärup

Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik så passar du in i vårt team. Hos oss får du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar. Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag . Det vi erbjuder Dig är: *Grundlig försäljningsutbildning *Vidareutbildning, feedback och stimulans *Goda möjligheter att avancera inom företaget. Skräddarsytt efter dina önskemål *Du har betalt för varje kundbesök du gör Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer. Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar. Att du har någon erfarenhet av försäljning är en merit men inget vi kräver. Däremot så är humor och envishet ett stort plus. Du har körkort & tillgång till egen bil. Som försäljare kommer du att sälja Clear Sky som är ett av världens mest hälsosamma Luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Dina besök bokas upp av vår bokningsavdelning. Det innebär att du som säljare åker ut på förbokade besök, anpassade efter ett schema som du är med och utformar tillsammans med oss veckovis. Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu, finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Bifoga Cv och ditt personliga brev i din ansökan! Välkommen med din din ansökan redan idag! Produkten: Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus. Clear Sky är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 25 länder över hela världen. Clear Sky tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion. #workatclearsky Lönetyp: Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Familjärt säljteam Staffanstorp

Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik så passar du in i vårt team. Hos oss får du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar. Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag . Det vi erbjuder Dig är: *Grundlig försäljningsutbildning *Vidareutbildning, feedback och stimulans *Goda möjligheter att avancera inom företaget. Skräddarsytt efter dina önskemål *Du har betalt för varje kundbesök du gör Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer. Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar. Att du har någon erfarenhet av försäljning är en merit men inget vi kräver. Däremot så är humor och envishet ett stort plus. Du har körkort & tillgång till egen bil. Som försäljare kommer du att sälja Clear Sky som är ett av världens mest hälsosamma Luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Dina besök bokas upp av vår bokningsavdelning. Det innebär att du som säljare åker ut på förbokade besök, anpassade efter ett schema som du är med och utformar tillsammans med oss veckovis. Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu, finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Bifoga Cv och ditt personliga brev i din ansökan! Välkommen med din din ansökan redan idag! Produkten: Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus. Clear Sky är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 25 länder över hela världen. Clear Sky tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion. #workatclearsky Lönetyp: Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Behandlingsassistent till skyddat boende

Satin AB Satin bildades i syfte att erbjuda skydd, trygghet och skapa ett hem för samtliga utsatta målgrupper. Vi erbjuder olika typer av boenden med målet att, utifrån varje individs särskilda förutsättningar, skapa trygghet och erbjuda möjlighet till utveckling och en god framtid. Satin ingår i Funkisgruppen koncernen och har sitt säte i Skåne. Vi är nu i startgroparna för att etablera oss i Sörmland och Stockholmsregionen. Dina arbetsuppgifter Vi är nu i behov av timvikarier som kan arbeta inom våra skyddade boenden. På sikt finns det goda möjligheter att erbjudas tillsvidareanställning. I dina arbetsuppgifter ingår det att: • Möta upp akuta behov och finnas tillhands för de som bor • Stötta den enskilda i sin planering • Ta emot akuta placeringar och göra akuta bedömningar • Göra praktiska sysslor i boendet • Myndighetskontakter • Journalföring Att arbeta som anställd på skyddat boende handlar i grunden om engagemang, flexibilitet och lyhördhet. Då arbetsuppgifterna är varierande är det en fördel med bred erfarenhet och kompetens. Därför söker vi dig som: • Är utbildad eller studerar inom socialt arbete • Trivs med att arbeta självständigt och att samarbeta i grupp • Är ansvarsfull och uppnått personlig mognad som gör att du är trygg i dig själv • Har ett empatiskt och professionellt förhållningssätt • Har kunskap i lågaffektivt bemötande • Har körkort Meriterande om du även har arbetslivserfarenhet från socialt arbete med personer i missbruk/beroende, har erfarenhet och kunskap att möta våldsutsatta personer samt är van att möta personer i akut kris. Vi lägger därtill stor vikt vid personlig lämplighet.

15 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Kurera Omsorg söker ledsagare till olika ledsagar uppdrag.

Kurera Omsorg söker ledsagare till olika ledsagaruppdrag genom staffanstorps kommun.    Kurera omsorg har sedan 2019 en upphandling med staffanstorps kommun där det innefattar att Kurera ansvarar för all ledsagarservice genom kommunen.  Kurera Omsorg söker nu ledsagare till några av våra kunder inom ledsagarservice i Staffanstorp. Kunderna har olika typer av behov samt önskemål om ledsagarens kvaliteter och karaktärer.  Storleken på beslutet på ledsagarservicen som personen får beviljad är helt beroende på vilken funktionsveriation personen har och vad för stöttning denna behöver i sin vardag. Ledsagarservice är en insats knuten till aktiviteter utanför hemmet. Insatsen ska ge möjlighet att delta i fritidsaktiviteter, i kulturlivet, besöka vänner eller bara promenera. Insatsen kan även tillgodose behov av ledsagning vid exempelvis sjukhusbesök.  Kurera Omsorg ansvarar för cirka 25 ledsagaruppdrag för tillfället där insatsen varierar allt från 3 timmar i veckan upp till 32 timmar i månaden. Du som söker en tjänst som ledsagare ska alltså söka detta arbete då du är intresserad av att stödja en person i sin vardag till att göra diverse olika fritidsaktiviteter eller ha ett aktivt kulturliv. Detta är ett utmärkt extra arbete för dig som studerar eller vill utöka arbetslivserfarenheten utöver sitt vardagliga arbete.  Exempel på vad som kan krävas av dig som ledsagare beroende på hos vilken kund du arbetar: Intellektuell funktionsvariation Tydliggörande pedagogik Lågaffektivt bemötande Tecken som alternativ kommunikation (TAKK) Barn Du som ledsagare bör ha ett lekfullt sinne och vara beredd på att leka på golvet samt att vara utomhus i alla typer av väder. Att du är kreativ och påhittig är önskvärt.  Fysiskt aktiv. Belastningsregister: För att arbeta som ledsagare krävs utdrag ur belastningsregistret. Det kan man beställa och få ut samma dag på adress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Erfarenhet av omsorgsarbete är önskvärt men inget krav. Om Kurera Omsorg Kurera Omsorg är ett ungt och modernt omsorgsföretag med tre verksamhetsgrenar; Personlig Assistans, Familjehem och Öppenvård & Boende. Kurera Omsorg har sitt huvudkontor i Malmö samt ett kontor med personlig assistans i Västervik. Att vara tre verksamhetsgrenar ger goda synergieffekter. Samtliga våra medarbetare arbetar med socialt arbete men ur olika vinklar, med olika bakgrund. Våra medarbetare betyder allt för oss. Utan engagerade och nytänkande medarbetare är vi ingenting. Därför tar vi rekryteringar på största allvar och bryr oss om vår personal, under hela anställningstiden hos oss. Vi är tillgängliga för ärliga samtal och vill veta hur vi kan utvecklas att bli bättre. Alltid med målet att våra kunder också ska ha det så bra som möjligt hos oss. Kurera Omsorg kan även erbjuda sociala arbetslösningar som andra omsorgsföretag har svårare att utföra. Vi har till exempel familjehemsplaceringar med personlig assistans och vi har möjlighet till att skapa praktikplatser och jobb för placerade ungdomar och unga vuxna.  Hos oss finns specialkompetenser och en vi har en unik vårdfläta för barn, ungdomar och vuxna. På Kurera Omsorg strävar vi efter att utföra vårt arbete med engagemang, ansvar, nytänkande och glädje. Vi vill göra skillnad och bryr oss på riktigt. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvård.  Är detta ett extra jobb för dig? Tveka in att ansöka nu. Lycka till!

15 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Servicekoordinator till Staffanstorp

Om tjänsten Din roll blir att administrera och ge service till kunder och kollegor genom att vara noggrann, strukturerad och serviceminded. I allt ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och att du har en affärsmässig approach. Du kommer att bli en del av den dagliga verksamheten på vår eftermarknadsavdelning där arbetsuppgifterna sträcker sig från beställning av material, planering av serviceinsatser, kundkontakt, ordermottagning och kontroll av utförda serviceorder, översyn av lager samt vara del i ledningen för fortsatt utveckling. Du kommer också att få delta i att forma och bidra till att säkra det interna flödet på avdelningen. Vi erbjuder dig ett självständigt och utmanande arbete med stor frihet under ansvar. Du får arbeta i ett stabilt internationellt företag med det lilla teamets flexibilitet. Du arbetar tillsammans med erfarna servicetekniker och alla gör vi vårt yttersta för att våra kunder och kollegor ska trivas och utvecklas. Vi söker dig som vill vara med på vår resa framåt där vi avser att fortsätta växa på den svenska marknaden. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Tillhandahålla excellens i kundservice inklusive att bygga och upprätthållarelationer med befintliga och nya kunder samt att säkerställa en hög grad av kundnöjdhet Utföra administrativa uppgifter effektivt och korrekt, inklusive hantering av servicedatabasen och proaktiv uppföljning med kunder vid behov Erbjuda lösningar av hög kvalitet genom fackmannamässig bedömning och rådgivning Samordna, schemalägga och planera fältservice för/med tekniker och kunder Göra överenskommelser med kunder om akuta servicebesök Beställa artiklar till service- och verkstadsorder Säkerställa att service har utförts enligt plan, fånga upp eventuella avvikelser Kontrollera underlag för fakturering samt kontering av leverantörsfakturor Underhålla dokumentation som stöder teknikerlicenser, introduktioner och relevanta certifieringar Dina personliga och professionella kvalifikationer: Utmärkt organisatorisk förmåga och att prioritera och arbeta inom erforderliga tidsramar och fatta logiska beslut när det krävs för att hitta lösningar på utmaningar Exceptionell kundtjänstfärdighet med visat hög interpersonell kompetens För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel och har en öppen personlighet med gedigen servicekänsla samt är lösningsorienterad Behöver vara ansvarsfull och besitta en god förmåga att arbeta strukturerat, kunna planera och prioritera ditt arbete självständigt Du är van vid att använda IT som arbetsverktyg och trivs med varierande arbetsuppgifter Du är bra på att lyssna och sätta dig in i kundens behov och skapa en trovärdig dialog Med bra överblick och system säkerställer du optimal planering av arbetsdagen för teknikerna Du är uthållig och flexibel när planer behöver ändras och med ditt lösningsorienterade förhållningssätt får du planen att fungera Du tar ansvar för att dina uppgifter löses professionellt och med hög kvalitet Din bakgrund är inte avgörande, dock kräver tjänsten att du har erfarenhet av teknik/mekanik för att förstå kundernas problem och våra produkter. Erfarenhet från branschen meriteras Som vårt ansikte ut mot kunden är det av vikt att du är kundorienterad,serviceinriktad och noggrann för att lyckas och bör ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer Vara självständig men ödmjuk person med stor förmåga att ta egna initiativ Att vara flexibel och kan ta dig an varierande uppgifter beroende på uppkomna situationer, alltid med kundens bästa för ögonen, ser vi som en självklarhet Du bör även ha: Datorvana Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Grundläggande kunskaper i engelska både i tal och skrift

12 april 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Grundlärare fritidshem/fritidspedagog

Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med snart 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!UTBILDNINGSFÖRVALTNINGEN Utbildningsförvaltningen arbetar i 1 till 19-årspespektiv och omfattar förskola, skola och fritidshem. Vi arbetar systematiskt och inkluderande i våra processer med ett tydligt barn- och elevfokus, vilket är en av orsakerna till våra goda resultat i både förskola och skola. Är du en person som vill vara med och påverka framtidens generation tillsammans med oss? BALDERSSKOLAN På Baldersskolan, med lite drygt 480 elever, ges du möjlighet att arbeta i professionella och kreativa arbetslag. Tillsammans med kollegor och skolans två rektorer får du vara med och bygga upp och vidareutveckla Baldersskolan. ARBETSUPPGIFTER I denna tjänst får du vara med och bedriva utvecklingsarbete i fritidshemmet! Fritidshemmet på Baldersskolan tar emot elever från F-6 och samarbetet mellan de olika åldrarna är stort. Fritidshemspersonalen träffas en gång i veckan för gemensam planering. Utöver det har du även individuell planering schemalagd. På fritidshemmet ser vi dig som en viktig nyckelperson som tillsammans med ledning och övrig fritidshemspersonal driver det pedagogiska arbetet framåt. Under skoltid arbetar du i skolverksamheten tillsammans med ämneskollegor i arbetslagen tillhörande F-6. Vi ser gärna att du har behörighet i något ämne- gärna idrott, bild eller musik, för att stödja ordinarie lärare i undervisningen. KVALIFIKATIONER Du är utbildad och legitimerad fritidspedagog alternativt grundlärare i fritidshem. Vidare är det meriterande om du är behörig att undervisa i något ämne. Förutsättningar utifrån din behörighet kan skapas inom befintlig tjänst. Du har ett starkt elevfokus och i ditt arbete är du kreativ, nytänkande och lösningsfokuserad. I arbetslag och ämneslag har du en stor förmåga att samarbeta och samverka. Du besitter ett relationellt ledarskap och ser det som en självklarhet att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. ÖVRIGT En löpande urvalsprocess kan komma att användas och vi kan komma att kalla till intervju innan ansökningstiden löpt ut. Så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vill du veta mer om vår kommun så gå in på www.staffanstorp.se. Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun, vill du bli deltidsbrandman? Hör av dig till oss på räddningstjänstens mailadress: rtj @ staffanstorp.se. Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

11 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Undersköterska nattpatrullen

Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med snart 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! OMSORGSFÖRVALTNINGEN Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser till äldre, sjuka och funktionshindrade. En stor del av omsorgsverksamheten i kommunen utförs av privata företag enligt LOU eller LOV, och regleras av avtal. De verksamheter som drivs av kommunen finns samlade i en avdelning. HEMTEAM, LARMGRUPP OCH NATTPATRULL Hemteamets uppgift handlar om att ge vårdtagare en trygg hemgång från sjukhus eller korttidsenhet. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi ser alla vardagliga aktiviteter som träning. Arbetet syftar till att ge vårdtagare god livskvalitet. Larmgruppen ansvarar för att utföra arbetsuppgifter utifrån SOL- och HSL-beslut samt besvarar och åtgärda alla trygghetslarm under dag- och kvällstid. Larmgruppen ansvarar också för att Installera trygghetslarm samt nyckelfria lås. Nattpatrullen ansvarar för att utföra arbetsuppgifter utifrån SOL- och HSL-beslut samt besvarar och åtgärda alla trygghetslarm under nattetid. ARBETSUPPGIFTER Är du ansvarsfull och engagerad? Är du en lagspelare men samtidigt självgående och bekväm med ensamarbete? Då är det dig vi söker till nattpatrullen i Staffanstorps kommun. Vi erbjuder två tillsvidareanställning på 82% med tillträde enligt överenskommelse. Som undersköterska ska du tillgodose vårdtagarens individuella behov av vård och omsorg utifrån beviljat biståndsbeslut. Du kommer även att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation från legitimerad personal samt dokumentera i våra olika verksamhetssystem. Under ditt nattpass åker du hem till brukare i ordinärt boende och utför SOL- och HSL-insatser samt besvarar och åtgärdar inkommande larm. Arbetstiden är förlagd till natt samt varannan helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gått omvårdnadsprogrammet eller motsvarande utbildning med yrkestitel som Undersköterska. Det är krav på erfarenhet av omvårdnadsarbete och B-körkort. Du är en stabil person som kan arbeta både självständig och i grupp och är van och orädd för ensamarbete. Du är en trygg och organiserad person som kan hantera och prioritera ditt arbete. Goda kunskaper i sjukdomslära och akut omhändertagande av patienter är viktigt, då du i ditt arbete kommer att behöva stå för bedömningar för typ av hjälpinsats. Arbetet kräver att både kunna läsa och skriva instruktioner samt dokumentera. All dokumentation skrivs i system på dator, vilket innebär att du måste ha datorvana. Du ska vara bekväm med att använda telefon eftersom den är ditt verktyg ute i fält både för att hantera insatser , larmsamtal och digitala lås hos vårdtagaren. Kontakt med kundval, rehab personal, sjuksköterska, biståndshandläggare och ambulans är vanligt förekommande. För detta arbetet ska du därför ha goda kunskaper i svenska och kunna uttrycka dig väl i svenska språket både i tal och skrift. ÖVRIGT Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Staffanstorps kommun gå till: www.staffanstorp.se/jobb-och-foretagande/jobbahososs/ Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun har möjlighet att även arbeta som deltidsbrandman. Hör av dig till oss på Räddningstjänsten via kommunens växel om du är intresserad av detta.

11 april 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Annonssäljare B2B centralt Lund

Vi söker nu annonssäljare till vårt nya kontor i Lund, centralt på Lilla Fiskaregatan. Du kommer att starta med annonsering och sedan arbeta med mer komplexa produkter för event, print och digitala lösningar, där du även skapar individuella paketlösningar och anpassar med ditt handelsmannaskap. Om rollen Som annonssäljare är det viktigt att du är kundorienterad och brinner för att interagera med kunder och göra affärer. Du både skapar nya kundkontakter, underhåller och vidareutvecklar befintliga affärsrelationer. Du har eget budgetansvar och kombinerar både långsiktiga och kortsiktiga försäljningscykler. Du trivs med att arbeta proaktivt och uppsökande och kan snabbt sätta dig in i kundens verksamhet och förstå dess behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär: – Viss prospektering och omvärldsbevakning där du identifiera nya affärsmöjligheter – Bygga relationer genom fysiska och digitala kundmöten – Driva och äga hela försäljningsprocessen – Sälja annonser i olika format Om dig För att ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas behöver du vara en positiv, strukturerad, ambitiös och driven person med stort intresse av att skapa och utveckla långsiktiga affärer. Vi söker dig som har ekonomisk förståelse, erfarenhet av försäljning och kundrelationer, du är van att jobba självständigt, har hög aktivitet och är målfokuserad. Vi söker dig som har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Har du arbetat med mediaförsäljning är det ett plus men inget krav, vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi vill erbjuda dig En riktigt bra möjlighet att självständigt driva hela försäljningsprocessen med chansen att sätta ribban för vad du själv vill tjäna. Vi har en ekonomisk modell som består både av en fast + högre rörlig del. Vi stödjer dig i din roll för att du ska uppnå dina mål. – Ett attraktivt jobb i en expansiv och snabbrörlig bransch i framkant – En dynamisk tillväxtorganisation – En familjär företagskultur med härliga drivna engagerade kollegor – En central arbetsplats i ljusa lokaler mitt i centrala Lund på Lilla Fiskaregatan 4A – Aktiviteter såsom kickoffer, luncher och tävlingar – Heltidsanställning med fast lön och provision – Spännande kunder – Kollektivavtal, friskvårsbidrag, tjänstepension och andra personalförmåner Låter det intressant? Välkommen att skicka din ansökan med cv och personligt brev till [email protected] Rekryteringen sker löpande, så skicka din ansökan redan idag. Om oss Pauser Media AB är ett växande och lönsamt medieföretag som levererar strategisk kunskap till våra kunder! Vi ger ut tidningarna Telekom idag, Kvalitetsmagasinet, Miljö & Utveckling och Vd-tidningen samt arrangerar ett stort antal konferenser och har ett antal nyhetsbrev. Pauser Media sysselsätter idag ett 40-tal personer och har kontor i Stockholm, Lund och Umeå. Kontoret i Lund finns på Lilla Fiskaregatan 4A mitt i centrala Lund . Här kan du läsa mer om våra varumärken: https://www.pausermedia.se/produktergrupper/tidningar/ Här kan du läsa mer om oss: https://www.pausermedia.se/om-oss/ Vi ser fram emot din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Servicetekniker

Gillar du teknik och att jobba med service? Nu behöver vi bli fler och söker en servicetekniker till vår anläggning i Staffanstorp. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reservdelar och verkstadstjänster. Vi är omkring 800 anställda och finns över hela Sverige. Är du redo att göra skillnad? Dina arbetsuppgifter I den här varierande rollen kommer du jobba både med reparation i vår verkstad och ute på fält hos våra kunder. Din vardag kommer bestå av allt från enklare service och underhåll till mer avancerade reparationer och felsökningar på olika typer av maskiner. Det här behöver du för att lyckas och trivas: - En fordonsteknisk utbildning och/eller praktisk erfarenhet av arbete med tunga fordon. - Goda kunskaper inom el/hydraulik och du kan läsa schema av dessa - Datorvana - Körkort, lägst B - Det är också viktigt att du kan kommunicera på svenska och att du behärskar engelska. - Du är självgående, tycker om att utmana dig själv och tycker att det ger energi att hitta lösningar på kundens utmaningar. - Du är utåtriktad och trivs med att jobba tillsammans i team och bidra till en bra stämning. Vad vi erbjuder dig Vi vill att du ska utvecklas och växa hos oss. Därför erbjuder vi dig både interna och externa utbildningar – så att du alltid ska ha kunskap om den senaste tekniken. Som en del av Lantmännen-koncernen får du ännu fler utvecklingsmöjligheter i olika riktningar. Det här kan, med andra ord, vara starten på en spännande framtid hos oss. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi ger dig möjlighet att utvecklas i en tjänst med stort ansvar. Du blir en viktig del i vårt team och vi kan erbjuda dig ett varierande arbete där uppgifterna planeras utifrån dagens händelser. Som anställd inom Lantmännen Maskin erbjuds du fina förmåner och möjlighet att påverka och utveckla vår verksamhet i Staffanstorp. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online senast den 2024-06-09. Urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. I rekryteringsprocessens sista steg ingår referenstagning och bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Då arbetsmiljö och säkerhet är av högsta prioritet för oss utför vi även drogtest innan kontraktsskrivning. Detta utförs på anläggningen genom salivprov där ett test som visar positivt för icke receptbelagda narkotikaklassade substanser utgör hinder för anställning. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Sofie Åkesson, Platschef, på 0105560148. Vi ser fram emot din ansökan! Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 60 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

11 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Tekniker | Mobergs Produktkontroll

Lyssna på annonsen som ett PodJob Nu har du möjlighet att lyssna på vårt podcastavsnitt för denna tjänst. Studio HIREQ gästas i avsnittet av Mobergs VD Fredrik Moberg. Lyssna när Fredrik beskriver tjänsten som tekniker. Om Mobergs Mobergs Produktkontroll har 30 års erfarenhet av produktkontroll och materialsortering för den skandinaviska tillverknings-, process- och återvinningsindustrin. Med specialisering på metalldetektorer, magneter, röntgenteknik, vågar, detekterbara produkter samt optiska kontroll- och sorteringssystem säkerställer vi produktflöden utan avvikelser. ArbetsbeskrivningVi förser våra kunder med avancerad utrustning för att säkerställa att inga främmande föremål förekommer i deras produkter. Det handlar främst om optisk detektering, sortering och kontroll av främmande föremål. Våra kunder, som är allt från mindre producenter till stora välkända varumärken, är verksamma över hela landet och vi behöver förstärkning med ytterligare en kollega med placering i Staffanstorp. Vi är en tight grupp här på Mobergs vilket gör att du kommer bli involverad i många olika delar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av: Service och underhåll på fältet – du åker ut till våra kunder och bedriver förebyggande och avhjälpande underhållsarbete på plats hos kund Validering, mätning och kontroll av utrustning Förevisa/utbilda våra kunder i handhavande av utrustningen Support och service på distans tillsammans med reservdelsförsäljning Administration och offerering Kontakt med leverantörer och samarbetspartners Din profil Framgången skapar vi tillsammans och därför är det viktigt att du trivs med arbetet och arbetsgruppen. Vi läger stor vikt på personlighet och laganda varför det är viktigt att du kan samarbeta effektivt med andra. Du är kommunikativ men agerar på eget initiativ – du får saker att hända och tar ansvar för resultatet. Du har en god förmåga att analysera och lösa problem. Ingen sitter på alla svaren därför är det också viktigt att du är prestigelös och vågar be om hjälp samtidigt som du kan dela med dig av kunskaper, erfarenheter och information till andra för att vi ska nå våra gemensamma mål. När du börjar hos oss kommer du genomgå en gedigen utbildning och genomgång av vår utrustning och hur allt fungerar. Du kommer få följa med våra erfarna kollegor för att lära dig göra jobbet på ett bra sätt. Vi tror att du tidigare har arbetat med något praktiskt och kundnära och tycker mycket om det. Din pedagogiska förmåga och servicekänsla är viktig för att du ska kunna göra ett bra jobb. Utöver detta tror vi att du: Har ett tekniskt intresse och är en händig person. Har erfarenhet av service- och kundfokuserat arbete. Kommunicerar obehindrat på svenska och behärskar grundläggande engelska. B-körkort – Du kommer resa med personbil i tjänsten ungefär varannan vecka och du trivs med variationen det medför. Utöver det ser vi det som extra intressant om du tidigare har arbetat med: Tillverkningsindustri som underhållstekniker eller processoperatör Pneumatik/Elektronik/Mjukvara Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar Mobergs med HIREQ. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024