SOMMAR PERSONAL UCKLUM

Vi söker assistent till vår kund, en I2-årig tjej bosatt i Ucklum med sin familj. Vi har nu byggt en härlig assistansgrupp kring vår kund men behöver nu stärka upp i gruppen under sommaren vid semestertider så tveka inte att söka till oss! Du kommer arbeta som assistent åt flickan i familjens hem. I ditt arbete ska du finnas där i hennes vardag. Hon har flera funktionsvariatoner. Du kommer att finns där vid hennes sida under aktiviteter både i och utanför hemmet. Flickan är kreativ och älskar att teckna, måla samt leka med lera. Inom kommer hon börja rida på fredagar. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner tills du känner dig trygg. Assistentens roll och erfarenhet Du som person behöver vara lugn, trygg i dig själv, lyhörd och initiativrik. I detta arbete behöver du ha tålamod och vara stabil som person samt helst ha erfarenhet av att arbeta med barn med funktionsvariationer. Vi hoppas på någon som är närvarande och engagerad i lekar, kan hantera krävande situationer när det behövs, samt har lätt för att smälta in i en familj. Kanske är det du? Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. I hemmet finns en katt. Meriterande erfarenheter · Epilepsi. · Autism. · Ej pälsdjursallergiker. · B- Körkort. Arbetstid/tjänstgöringsgrad · 2st tjänster till sommaren på schema med chans till fortsättning till hösten. · Arbetstiderna är förlagda natt, eftermiddagar, kvällar, helger och skollov. · Dubbelassistans förekommer. Kontaktperson Kundansvarig: Fredrika Klemmt Tel: 076–1408486 Märk din ansökan med referens: UCKLUM Ansök till tjänsten via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Instrumenttekniker

UppdragetActemium befinner sig i en spännande tillväxtfas med många projektoch därför sökervi efter fler skickliga instrumenttekniker för att förstärka vårt team i Stora Höga. Våra kunder är huvudsakligen inom infrastruktur, processindustrin och energisektorn. Som instrumenttekniker hos oss får du ett omväxlande och intressant arbete inom ett flertal olika teknikområden, där du i huvudsak kommer att arbeta med kalibrering, felsökning, loop-check, start-up samt löpande underhåll av processinstrumentering hos våra kunder. Du kommer att vara baserad i Stora Höga. Vi anlitas ofta för spännandeprojekt i hela Sverige, vilket kan innebärauppdrag med resor eller tillfälligt boende på annan ort.Vem är du?Du besitter erfarenhet inom instrumentteknik, kalibrering och mätteknik och har tidigare arbetat i en liknande roll. Du harutbildning och kunskap inom områden som elteknik, instrumentering eller liknande.Alternativt har du nyligen avslutat din utbildning inom el, automation ellerinstrumentering och vill rikta in dig mot och lära dig rollen som instrumenttekniker.Du är teknikintresserad och vill bidra med din kunskap och dela med dig av dina erfarenheter. Vi vill att du värnar om att bidra till ett gott arbetsklimat och ett bra samarbete med såväl våra kunder som kollegor inom Actemium. För att lyckas i rollen som instrumenttekniker hos oss ska du trivas med variation i arbetet och ha förmågan att snabbt kunna anpassa dig efter förändrade arbetsförhållanden då det kan ske på kort tid.Du bör känna dig bekväm i att agera självständigt och ha god förmåga att lösa problem.Vi erbjuderDu blir en del av en välfungerande affärsenhet med stark lokal närvaro och samarbete inom Actemium i Sverige och globalt. Som instrumenttekniker hos oss ges du stor möjlighet att påverka ditt arbete och utvecklas tillsammans med dina kollegor.Att trivas på jobbet är viktigt för oss där sociala aktiviteter, bl. a genom våra idrottsföreningar, bidrar till en god sammanhållning bland personalen.Vill du veta mer?Kontakta Stefan Larsson tfn 0303-799148Facklig kontaktperson är Reine Karlsson, tfn 0303-799 110Sista ansökningsdag är 20 maj. Urval, intervjuer och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så ansök redan idag!Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag- Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp.Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Sitter du vid mobilen? Du vet väl att du snabbt och enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede. Om Actemium Instrumentation Actemium Process (fd. Processkontroll AB) är ett företag i VINCI Energies Nordic och vi är cirka 70 anställda. Företaget grundades 1970 och införlivades i VINCI Energies Nordic koncernen 2012. Vi erbjuder ett brett register av tjänster på områdena Engineering, Installation och Underhåll. Största vikten ligger i fältinstallation inom processtyrning på områden som instrumentinstallation, klenrörsinstallation, kabelförläggning, pneumatikinstallationer samt byggnation av analys och automationsskåp. Till detta erbjuder Actemium Process instrumentmontörer/tekniker inom löpande underhåll, kalibrering, felsökning, reparation och idrifttagning. Samt ventiltekniker inom löpande underhåll, provtryckning, täthetskontroll, reparation och idrifttagning av de flesta på marknaden förekommande ventiltyperna.

19 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Manlig Personlig assistent till Tjörn

Optimal Assistans i Göteborg AB startades år 2005. Vår vision är att skapa självständighet för brukare som vill leva sina egna liv och en central grundsten i vårt arbete är att utforma en assistans som är optimal för varje individ. Nu söker vi dig som vill jobba som personlig assistent i Tjörn. Måndag till fredag kl 9-17. Körkort ett måste Kund ser gärna manlig sökande . Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie eller är intresserad av fast tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet och har goda kunskaper i det svenska språket. Som personlig assistent hos oss får du tillgång till: Kompetensutveckling Nära kontakt med din närmaste chef En trygg arbetsmiljö Friskvårdsbidrag Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal. Varmt välkommen att skicka din ansökan till oss!

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Söbacken LSS-boende söker Stödassistenter

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; Särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg, Ordinärt boende/personlig assistans samt Funktionshinder. Inom området funktionshinder verkställs insatser enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen (SoL) riktat till människor med olika funktionshinder. Insatserna utformas så att de stärker den enskildes möjlighet att aktivt få delta i samhällslivet och leva och bo under trygga förhållanden, med respekt för självbestämmande och integritet. Gruppbostäder/boendestöd, daglig verksamhet, korttidsboende, och olika avlastningsformer är några av stödfunktionerna. Alla instanser i kedjan bidrar till ett kvalitativt och tryggt stöd för personer med funktionshinder. ARBETSUPPGIFTER Centralt placerat på redan befintligt boende söker nu fler kollegor samt så öppnas nu en enhet till som också söker medarbetare. Som stödassistent verkar du för att främja brukarnas delaktighet, självständighet, förmågor och färdigheter i alla avseenden. Huvuduppdraget är att göra vardagen meningsfull för våra brukare och se till att de får en tillvaro så de kan leva ett liv som alla andra. Personal på boendet ska stödja brukarna med den dagliga livsföringen genom individanpassat vardagsstöd. Detta innebär varierande arbetsuppgifter med störst fokus på motivationsarbete och mycket verbalt stöd med städning, matlagning och övriga hushållsbestyr. Personal ska även stödja brukarna i deras fritid och sociala liv. Du kommer att vara stödperson för en eller flera brukare vilket innebär att du har ansvar för upprättandet och reviderandet i genomförandeplanen genom att upprätta mål och delmål tillsammans med brukaren. Behovet anpassas kontinuerligt efter verksamhetens behov vilket innebär att du kommer att arbeta både dag, kväll och helg. Låter det som ett uppdrag för dig? Känns det både utmanande och utvecklande? Då vill vi gärna att du söker! Man jobbar två helger av fyra. Enhet 2: Här jobbar du med fokus mot självständighet, du kommer möta personer med diagnoser som Autism, Socialfobi, ADHD, intellektuell funktionsnedsättning, du kommer även möta utmanande beteenden och brukare som kräver mycket motivation. Enhet 3: Här möter du personer inom autismspektrat, arbetet på enhet 3 kan du komma att möta utåtagerande brukare och/eller blandproblematik som exempelvis autism i kombination med psykisk diagnos. Även på denna enhet jobbar man mycket med motivationsarbete. Man kommer att jobba huvudsakligen på Söbacken, men kommer att alternera mellan enhet 2 och 3 också. KVALIFIKATIONER Vi vänder oss till dig som har en positiv människosyn samt god värdegrund. Du ska ha förmåga att skapa goda relationer och att leva dig in i en annan persons situation, önskemål och behov för att kunna arbeta utifrån brukarperspektiv och sätta individens behov i centrum. Arbetet kräver ansvarstagande, noggrannhet, flexibilitet, trygghet, lyhördhet, tålamod, servicekänsla, god samarbetsförmåga och ett gott bemötande. Du ska ha gått omvårdnadsprogrammet med inriktning stödassistent eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du bör dessutom ha kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, motiverande arbete/-förhållningssätt samt god förmåga att omsätta den teoretiska kunskapen till praktiska arbetet med den enskilda brukaren. Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med insulin och även med problemskapande beteende och utagerande. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift. Du kan arbeta både i grupp och självständigt. Körkort B är meriterande. Stor vikt läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Automationsingenjör / Programmerare

Är du en driven och nyfiken automationsingenjör som är intresserad av nya utmaningar? Vill du också arbeta i en organisation med en stabil grund ochen stark utveckling och sammanhållning? Då kan det vara dig vi söker! Du kommer att tillhöra en större koncern med varumärken såsom Actemium, Emil Lundgren, Eitech Electrooch INAC som erbjuder tjänster inom elteknik och automation. Hos oss blir du en del av ett härligt gäng och samtidigt får du tillgång till vårt världsomspännande nätverk där säkerhet, ansvaroch en vilja att delakunskap och kompetensstår i fokus. Din rollSom automationsingenjör kommer du att utgå från vårt kontor i Stenungsund, men våra industriprojekt finns runt om i Sverige. Vi är en agil affärsenhet inom Actemium med kärnkompetens inom automation och industriell teknik som utför skräddarsydda automationslösningar för broar och andra infrastrukturprojekt med samhällsviktiga funktioner. Vi har bland annat utfört el- och styranläggningar på dennya Hisingsbron där vi gjort allt jobb med PLC och SCADA. Nu söker vi dig som vill vara och bidra till att ta Actemium Automation in i framtiden Som automationsingenjör arbetar du agilt i våra olika projekt med inriktning inom automation, med programmering. Vår affärsenhet Actemium Industri Stenungsund består av 75 medarbetare och du ingår i avdelning Automation som består av 15 medarbetare i olika åldrar, med olika arbetsuppgifter och erfarenhet. Vi söker dig som vill utvecklas i din yrkesroll och skaffa dig fördjupade kunskaper inom automationsområdet. Hos oss lär vi av varandra genom att jobba tätt tillsammans och utbyta erfarenhet och kunskap. För att trivas i rollen behöver du därför vara nyfiken med mycket ödmjukhet, vilja utvecklas och ta initiativ som tar dig och avdelningenframåt. Nyfiken på att veta mer om våra projekt och vad våra medarbetare och kunder tycker? Se filmen nedan. Vem är du?För oss är din inställning och potential minst lika viktig som din kunskap och erfarenhet. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot automation, alternativt likvärdig erfarenhet ochkunskap.Vi ser helst att du har ett par års relevant teknisk arbetslivserfarenhet, gärna i en liknande roll. Du har:• Erfarenhet från aktivt arbete med programmering av PLC baserade styrsystem som Siemens, Mitsubishi eller SCADA/HMI som Win CC OA, iFix, Citect eller liknande erfarenhet. • B-körkort är ett krav. För att behålla den goda sammanhållningen vill vi att du tar eget ansvar och bidrar till ett gott samarbete med dina kollegor. Vi anser att detär av stor betydelse i arbetsgruppen och viktigt för att ge våra kunder bästa möjliga leverans och service. Vi värdesätter även ett gott affärsmässigt förhållningssätt och initiativtagande. Vad erbjuder vi?Tillsammans med dina kollegor erbjuder vi dig möjlighet att utvecklas i din yrkesroll,vara med i spännande projektoch skaffa dig fördjupade kunskaper inom automationsområdet. Vi är ett företag med medarbetaren i fokus och vi lägger stor vikt på en god och säker arbetsmiljö samt trevliga personalaktiviteter. Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter, regelbundna utbildningar och en stark gemenskap. Då vi ingår i Vinci Energies globala koncernfinns det stora möjligheter att nätverka och utvecklas åt olika riktningar. Vi hoppas att just DU vill berika vår grupp med dinakunskaper och erfarenheter. Vid frågorKontakt avdelningschef Tomas Taglind, tfn 070 416 68 11. Sista ansökningsdag är 31 maj. Urval, intervjuer och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag! Samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Välkommen med din ansökan! Sitter du på mobilen? Du vet väl att du enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede. Om ActemiumVi utvecklar lösningar för att förbättra och optimera kundernas system och processer inom el- och automationsindustrin, från strömförsörjning till automationsstödd tillverkningskontroll. Genom vårt marknadsorienterade kunnande och drivna tillvägagångssätt anlitas vi ofta för omfattande och komplexa projekt. Vi bildar ett nätverk av specialister som tillsammans med våra kunder förbättrar deras produktionsprocesser. Vårt nätverk består av 350 affärsenheter som är 100% dedikerade till industrin. Dessa affärsenheter finns i 40 länder runt om i världen och vanligtvis nära våra kunder.

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fältsäljare till Svea Solar - En ny möjlighet i vår säljorganisation

Svea Solar är Sveriges och ett av Europas största företag inom solenergi, och vår vision är att "Rid the planet of fossil fuels" . För att nå vår vision gör vi nu en satsning där vi kommer att dubbla (!) vår säljavdelning under 2024.I rollen som fältsäljare kommer du att utgå hemifrån, och vi förväntar oss att du bor i västra delen av mellansverige. Detta är en helt ny roll och en satsning inom företaget.Med tanke på vår expansion på säljavdelningen finns det stora möjligheter att utvecklas och Grow as we grow.Kort om Svea Solar:Vi finns idag i sex länder Vi består av närmare 1100 engagerade Power Shifters (medarbetare) Vi blev utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag 2023 & var med på listan bland Sveriges främsta arbetsgivare 2024 Om rollen?Hos oss lönar det sig att vara en duktig säljare. Därför har vi uppdaterat vår provisionsmodell för att säkerställa att den är bäst i branschen. Som fältsäljare blir du en del av Svea Solars Residential (B2C) avdelning och kommer att arbeta direkt mot privatkunder ute på fältet med bas hemifrån. Du kommer att genomföra fysiska säljmöten där du har de bästa förutsättningarna för en affär, med förbokade möten som organiseras av våra egna mötesbokare. I rollen kommer du att samarbeta nära Eric, som innehar huvudansvaret för hela avdelningen, samt din närmsta chef och Team Lead Niklas.Du kommer att få kontinuerlig säljcoaching och delta i ett tydligt målsättningsarbete där du strävar mot en månatlig budget, under ledning av dina överordnade. Sammanfattningsvis kommer du att: Ansvara och genomföra fysiska säljmöten ute hos kunder runt om din region. Det kommer främst vara förbokade möten men du kommer även ha ett ansvar i att kontakta egna leads samt boka in egna mötenSkapa och ta fram skräddarsydda erbjudanden (solceller, batterier, laddstolpar mm)utifrån kunds förutsättningar, önskemål och dina professionella rekommendationer Sammanställa och inhämta teknisk information där du skapar panellayout och säkerställer lämpliga installationsförhållanden Arbeta kontinuerligt i vårt CRM (Salesforce)Rollen har 100% fokus på försäljning, och du kommer att ha stöttning med mycket av det administrativa. Dock förekommer visst administrativt arbete i rollen. Om teamet?Detta säger Eric, din framtida ledare om rollen: "Ta nu chansen att vara med på en mycket spännande resa med vårt senaste initiativ! En nyskapad avdelning som kommer att arbeta med fysiska säljmöten och som redan står på en mycket stabil grund. Var med och påverka arbetssätt, standarder samt utmana mig och din blivande Team Manager i hur just vi som grupp ska vara framgångsrika."Låter det intressant? Sök tjänsten och bli en viktig del av oss på Svea Solar! Vad erbjuder vi? Möjligheten att påverka din egen lön (Fast lön + Provision) Förmånsbil, dator, mobil och drönare (för att precisionsmäta taken) ingår i tjänsten. När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - Goda säljresultat innebär klirr i kassan samtidigt somdu bidrar till vår vision: Rid the planet of fossil fuel! Vi växer. Snabbt. Och ska nu även dubblera vår säljavdelning - detta innebär många utvecklingsmöjligheter för våra Power Shifters. Vi vet att alla mår och presterar bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor.Här kan du läsa mer om vår kultur. Är vi en match?Vi söker dig som.... -Har automatkörkort (förmånsbil ingår givetvis!) - Erfarenhet från sälj med goda resultat, vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av fältsälj och/eller annan typ av direktförsäljning-Erfarenhet av att bygga kundrelationer - Erfarenhet av att arbeta mot försäljningsbudget - Talar svenska flytande både i språk och skrift samt har goda kunskaper i engelska Erfarenhet från solcellsbranschen är starkt meriterande!Om rekryteringsprocessen Du behöver intebifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi inleder processen relativtomgående efter att annonsen publicerats. Första steget i processen är tester via Alva Labs, följt av en telefonintervju och endigital intervju. Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser För slutkandidatgör vi bakgrundskontroll av belastningsregister Mångfald och inkluderingVi på Svea Solar tror att mångfald och olika erfarenheter bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. Varmt välkommen med din ansökan! #LILS2

16 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Serviceassistent i Kungälv/Stenungsund/Tjörn

Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Stenungssund med omnejd. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Göteborgskontoret med uppdrag i Kungälv/Stenungssund/Tjörn Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Onsitetekniker i Stenungsund sökes över sommaren!

Vi söker en onsite-tekniker på heltid 8 veckor i sommar till spännande kund i Stenungsund! Gillar du att ge utmärkt service, har ett stort IT intresse samt något års erfarenhet inom IT/teknik branschen är du rätt person att skicka in din ansökan! Som Onsitetekniker kommer du att jobba ihop med ett mindre team på 2 personer. Tjänsten är på heltid under 8 veckor i sommar, men man ska även ha möjlighet att hoppa in som vikare under våren (ibland med kort varsel). Vi söker dig som kanske är student eller har möjlighet att jobba deltid under våren samt heltid under sommaren. Stora chanser till deltid efter sommaren finns också.     Några arbetsuppgifter som onsite-tekniker inkluderar: - Installation och felsökning av mjukvara - Felsökning och support i Windows-miljö Office 365 - Hantera inkommande ärenden från användare - Ta emot, hantera, tanka och skicka ut IT-utrustning - Hantera Juniper nätverksmiljö Säkerhetsutbildningar via webben måste genomföras innan start, vilka kunden står för. För att lyckas i rollen är det viktigt att du innehar en naturlig förmåga att ge utmärkt service till de olika användarna. Det är många olika kontaktytor som behöver teknisk support och du kommer att vara deras hållplats för högt och lågt. Bakom dig har du IT- system och ett team som står behjälpligt i hur olika ärenden hanteras.    Det är meriterande om du har arbetat med följande: - Installation och felsökning av mjuk/hårvara - Felsöka, konfigurera och reparera nätverk och nätverkskomponenter  - B-körkort krävs Vidare ser vi gärna att du är: - Driven och vill utvecklas inom IT-service - En lagspelare som kan samarbeta bra med andra - Serviceminded och vet vikten av att skapa färtroendefulla relationer med kollegor och kunder - Nyfiken och initiativtagande - Kommunikativ och alltid nyfiken på att lära dig mer.  Vi kommer lägga stor vikt vid personlighet, det är dock meriterande med utbildning inom IT/Teknik/Nätverk samt tidigare erfarenhet.    Välkommen med din ansökan! Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag! Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnéa Lundström på [email protected]. Om Barona Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

11 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Instrumentingenjör till globalt kemiföretag i Stengundsund

Är du i början av din karriär och brinner för teknik samt utveckling av processer, instrument och konstruktioner? Då har vi en spännande möjlighet för dig där du får vara med och bidra till utvecklingen av processer och instrument från start till mål för produktionsanläggningar över hela världen. Om rollen: Enheten som söker förstärkning arbetar med utvecklingsprojekt och investeringar i bolagets olika produktionsanläggningar över hela världen. Du tillhör en grupp bestående av 15 anställda och 25 konsulter som arbetar vid bolagets anläggningar i Stenungsund, Perstorp och Tyskland och har kompetens inom instrument, DCS och elkraft- I din roll som instrumentingenjör kommer du arbeta med att bistå/leda konstruktionsarbetet i framtagandet av nya instrument och säkerställa att det sker enligt överenskommen plan. Konkret innebär arbetet att ta fram konstruktioner och ritningar i CAD enligt den framtagna kravspecifikationen och säkerställa att de levereras enligt projektplanen. I din roll ingår även att arbeta med förbättring av de processer och underlag som används i projektarbetet. Arbetet innebär även att du kommer samarbeta med anläggningar i Sverige och utomlands. Rollen är placerad antingen i Stenungsund eller Perstorp, och uppdrag på andra platser, både nationellt och internationellt, förekommer som en naturlig del i arbetet. VI SÖKER DIG SOM:  Har en högskole- eller YH-examen inom mekanik, automation, process eller dylikt. Erfarenhet av arbete med CAD-verktyg. Har du arbetslivserfarenhet i rollen som instrumentingenjör eller dylikt är det starkt meriterande. Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. För denna tjänst sätter vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du beskriver dig som noggrann och ansvarstagande samt har ett intresse för struktur och ordning och reda. Vidare ser vi att du är van att ta egna initiativ för att driva ditt arbete framåt, och trivs med att ha tydliga mål och deadlines. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra och räds inte att ta kontakt med nya medarbetare eller kunder.  OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av oss på Friday.  ÖVRIG INFO:  Omfattning: heltid Start: Omgående med hänsyn till ev uppsägningstid Placering: Stenungsund Ansvarig: Gustav Widman, [email protected] Lön: Månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.  OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

10 april 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024