PTP-psykolog

Om oss Capio vårdcentral Stenungsund ligger i hjärtat av Stenungsund med badrocksavstånd till havet och bra pendlingsmöjligheter. Hos oss har drygt 12 000 patienter valt att lista sig - det ser vi som ett gott betyg. På Capio vårdcentral Stenungsund arbetar vi i team över professionsgränser för att säkerställa att patienten får rätt vård av rätt profession. Utöver läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sekreterare mm har vi en stor rehabmottagning med fysioterapeuter och arbetsterapeuter samt ett stort psykosocialt team med bl.a. psykologer, kuratorer, rehabkoordinator och KBT-terapeuter. Totalt är vi drygt 60 medarbetare på Capio Stenungsund. Din roll Tjänsten innebär bland annat bedömning, psykologisk rådgivning, stödsamtal och behandling av lindrig till måttlig psykisk ohälsa. Arbetet är omväxlande och stimulerande, då du kommer att möta patienter i många olika åldrar som söker för olika typer av svårigheter och erbjuds en uppsjö av behandlingsinsatser. Vi arbetar enligt målbilden digifysisk vård: ”digitalt när det är möjligt, fysiskt när det behövs”. Det innebär bland annat arbete med fysiska besök, videosamtal och förberedande formulär via digitala plattformar. Hos oss erbjuds både individuella behandlingar, gruppbehandlingar och internetbaserad behandling, så kallad internet-KBT. Hos oss finner du ett stort och välfungerande psykosocialt team med hög kompetens och låg personalomsättning. Det psykosociala teamet består av sju medarbetare.Samtliga samtalsbehandlare arbetar huvudsakligen utifrån KBT. Alla insatser görs med patientens behov i fokus. Vi strävar efter att alltid ha en hög tillgänglighet för bedömning och behandling och samarbetar nära med andra professioner såsom läkare, sjuksköterskor och rehab. Som PTP-psykolog hos oss har du en handledare på plats och kommer även delta i vår grupphandledning med extern handledare. Du deltar äveniregionens PTP-program. Vi erbjuder dig Möjligheter till utveckling i en digifysisk primärvårdsmiljö i framkant Inflytande och delaktighet i verksamheten God arbetsmiljö som du aktivt kan påverka Flexibla arbetsförutsättningar med möjlighet till visst hemarbete En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar En arbetsplats med tydliga mål, där kvalitet och service prioriteras Kollektivavtal i alla verksamheter Friskvårdsbidrag Om dig Du som söker har en avslutad psykologexamen med KBT-inriktning. Du är trygg i både person och profession samt har god förståelse för primärvårdens syfte och arbetssätt. Du är nyfiken och har en vilja att lära. Tidigare erfarenhet från arbete eller praktik i primärvård och psykiatri är meriterande men absolut inte nödvändigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där bland annat personlig mognad, integritet och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. Publicerat: 2024-04-17 Sista ansökningsdag: 2024-05-17

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Söbacken LSS-boende söker Stödassistenter

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; Särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg, Ordinärt boende/personlig assistans samt Funktionshinder. Inom området funktionshinder verkställs insatser enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen (SoL) riktat till människor med olika funktionshinder. Insatserna utformas så att de stärker den enskildes möjlighet att aktivt få delta i samhällslivet och leva och bo under trygga förhållanden, med respekt för självbestämmande och integritet. Gruppbostäder/boendestöd, daglig verksamhet, korttidsboende, och olika avlastningsformer är några av stödfunktionerna. Alla instanser i kedjan bidrar till ett kvalitativt och tryggt stöd för personer med funktionshinder. ARBETSUPPGIFTER Centralt placerat på redan befintligt boende söker nu fler kollegor samt så öppnas nu en enhet till som också söker medarbetare. Som stödassistent verkar du för att främja brukarnas delaktighet, självständighet, förmågor och färdigheter i alla avseenden. Huvuduppdraget är att göra vardagen meningsfull för våra brukare och se till att de får en tillvaro så de kan leva ett liv som alla andra. Personal på boendet ska stödja brukarna med den dagliga livsföringen genom individanpassat vardagsstöd. Detta innebär varierande arbetsuppgifter med störst fokus på motivationsarbete och mycket verbalt stöd med städning, matlagning och övriga hushållsbestyr. Personal ska även stödja brukarna i deras fritid och sociala liv. Du kommer att vara stödperson för en eller flera brukare vilket innebär att du har ansvar för upprättandet och reviderandet i genomförandeplanen genom att upprätta mål och delmål tillsammans med brukaren. Behovet anpassas kontinuerligt efter verksamhetens behov vilket innebär att du kommer att arbeta både dag, kväll och helg. Låter det som ett uppdrag för dig? Känns det både utmanande och utvecklande? Då vill vi gärna att du söker! Man jobbar två helger av fyra. Enhet 2: Här jobbar du med fokus mot självständighet, du kommer möta personer med diagnoser som Autism, Socialfobi, ADHD, intellektuell funktionsnedsättning, du kommer även möta utmanande beteenden och brukare som kräver mycket motivation. Enhet 3: Här möter du personer inom autismspektrat, arbetet på enhet 3 kan du komma att möta utåtagerande brukare och/eller blandproblematik som exempelvis autism i kombination med psykisk diagnos. Även på denna enhet jobbar man mycket med motivationsarbete. Man kommer att jobba huvudsakligen på Söbacken, men kommer att alternera mellan enhet 2 och 3 också. KVALIFIKATIONER Vi vänder oss till dig som har en positiv människosyn samt god värdegrund. Du ska ha förmåga att skapa goda relationer och att leva dig in i en annan persons situation, önskemål och behov för att kunna arbeta utifrån brukarperspektiv och sätta individens behov i centrum. Arbetet kräver ansvarstagande, noggrannhet, flexibilitet, trygghet, lyhördhet, tålamod, servicekänsla, god samarbetsförmåga och ett gott bemötande. Du ska ha gått omvårdnadsprogrammet med inriktning stödassistent eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du bör dessutom ha kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, motiverande arbete/-förhållningssätt samt god förmåga att omsätta den teoretiska kunskapen till praktiska arbetet med den enskilda brukaren. Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med insulin och även med problemskapande beteende och utagerande. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift. Du kan arbeta både i grupp och självständigt. Körkort B är meriterande. Stor vikt läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Vi söker nya kollegor, B-körkort med placering i Kungälv/Stenungsund/Tjörn

Rönnäng industritjänst AB startades 1998. Vi är ett städföretag som erbjuder skräddarsydda städtjänster för företag inom kontorsstädning, industri- och processtädning, golvvård, byggstädning, fönsterputsning, fasadrengöring med mera. Idag hjälper vi även ett stort antal hushåll med städning hemma genom RUT-avdraget där våra primära tjänster är hemstädning, fönsterputsning och flyttstädning. I övrigt kan vi även hjälpa till med kringtjänster såsom mattuthyrning och hygienmaterial. Vi arbetar även med klottersanering och generell sanering. Vi är verksamma i Bohuslän och då primärt Stenungsund, Orust, Tjörn, Kungälv, Uddevalla och Ljungskile med omnejd. RIAB utgörs idag av cirka 100 serviceinriktade och duktiga medarbetare som dagligen utför stora som små uppdrag inom städning där ledord är flexibilitet, kompetens, och snabbhet. Som städföretag är personalen vår absolut viktigaste resurs där vi ser att vårt med Fastighetsanställdas förbund tecknade kollektivavtal som en central del och vidare kontinuerlig utbildning av arbetsstyrkan är en självklarhet. ARBETSBESKRIVNING I huvudsak är det lokalvård som innefattar, hemstädning, storstädning, kontorsstädning och flyttstädning. Vi utför även fönsterputs, fasadrengöring och i vissa fall sanering. Våra uppdrag utförs framförallt på vardagar och är schemalagda dagtid. normalt sett mellan 7-16 Anställningsgrad: Heltid/ -deltid 6 månaders provanställning tillämpas alltid. För omgående start söker vi nu personal med placering i Stenungsund med omnejd KVALIFIKATIONER Flytande svenska eller engelska i tal, detta är en central punkt då vår medarbetare förväntas kommunicera med våra kunder på en daglig basis samt att kunna ta instruktioner vid evt extrauppdrag. B-Körkort är ett krav för tjänsten. VEM ÄR DU? Du är noggrann, självständig och har god samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad och har ett trevligt bemötande mot våra kunder och har inställningen att agera som en god representant för företaget och dess tjänster. -Känner du dig träffad av ovan beskrivning och har viljan att utvecklas i din yrkesroll uppmanas du att söka dig till vårt glada gäng! ÖVRIGT Erfarenhet är meriterande men inget krav, du kommer att få introduktion på plats. Maila in din ansökan till [email protected] och märk din ansökan med STO i ämnesfältet. 

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Vill du leda ett team med supportmedarbetare?

Är du nyfiken på en roll där du leder och utvecklar vårt Customer Service team på Hogia Infrastructure Services i Stenungsund? Vi lägger stor vikt vid att leverera högsta kvalitet och expertkompetens för alla våra tjänster. Områden vi arbetar inom är Microsoftsystem, molnlösningar, datakommunikation, säkerhetslösningar, projektledning och teknisk rådgivning, allt med drift av Hogias applikationer som kärnverksamhet.   Om tjänsten Vårt supportteam består av fyra personer som varje dag hjälper våra kunder med användarstöd och rådgivning i tekniska frågor över telefon, mail och webb. Frågorna är varierande, allt från enklare användarfrågor till mer komplexa tekniska problem. Vi som arbetar här hjälps åt, att få stöd och hjälp av andra i teamet är avgörande för vår framgång. Vi söker nu en kollega som till hälften av sin tid kommer att arbeta operativt i supportteamet, samt ha personal- och budgetansvar för gruppen. På sikt finns möjlighet till ytterligare ansvarsområden inom bolaget.    Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat att: - Planera och fördela det dagliga arbetet i supporten - Via telefon och mail hjälpa våra kunder med programfrågor  - Erbjuda utökade funktioner och stöd i vardagen till befintliga kunder - Coacha och stötta medarbetarna i teamet - Samarbeta med andra supportansvariga inom Hogia för att utveckla och hitta nya sätt att driva supportfunktionen    Är du vår nya kollega?  Viktigast av allt är att du är teknikintresserad och serviceminded. Vi tror att du har en utbildning inom IT och har arbetat i en roll med mycket kundkontakter tidigare, gärna inom support. Vi tror att du som söker har en bakgrund inom kundservice, allra helst i ledande roll till exempel som teamleader. Du brinner för service och problemlösning och tar ett stort ansvar i din roll. Du är en fena på att hantera kunder och lösa deras problem, samtidigt som du ger en bra kundupplevelse. I tillägg till det är du en ledare som lockas av personalansvar och vill utveckla vår supportverksamhet till att bli ännu bättre. Du har övergripande IT-kunskaper i windowsmiljö samt erfarenhet av Microsofts produkter. Kunskaper inom SQL är meriterande. Tjänsten innefattar mycket kommunikation, både externt och internt. Därför är det viktigt att du kan kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.  Kanske arbetar du med it-support idag och vill ta nästa steg utan att släppa tekniken? Då är detta tjänsten för dig!    Att jobba hos oss  Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det. Vi arbetar med löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag!    Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Fysioterapeut

Om oss Capio Rehab Stenungsund är en del av Capio Närsjukvård och ingår i Västra GötalandsregionensVårdval Rehab. Vi är ett härligt team bestående av sjufysioterapeuter och två arbetsterapeuter med bredkompetens och stort engagemang. Vår mottagning ligger i hjärtat av Stenungsund med utsikt över havet.Capio rehab är en del av Capio vårdcentral Stenungsund och genom teamarbete med läkare och övrigpersonal gynnas både patienter och medarbetare. Din roll Arbetet som fysioterapeut/sjukgymnast hos oss innebär självständiga bedömningar, undersökningar ochbehandlingar av patienter. Vi erbjuder även olika typer av gruppverksamhet för våra patienter, så om duhar intresse och kompetens för detta finns möjlighet till sådant arbete. Vi arbetar mer och mer meddigitala besök. Att arbeta inom primärvården innebär att du träffar patienter med mycket varierandediagnoser och problematik, så du bör känna dig trygg i både akuta bedömningar samt ett arbete medkroniska diagnoser. På Capio Stenungsund har vi en stor tilltro till varje professions unika kompetensoch en ambition att ligga i framkant avseende arbetssätt. Denna tilltro innebär för fysioterapeuten bl.a.att första bedömningen vid akut skada eller smärta från rörelseapparaten görs av fysioterapeuten. Detinnebär också att fysioterapeuterna självständigt utför kortisoninjektioner samt skriverröntgenremisser och ortopedremisser. Vi har ett nära samarbete med kollegorna på vårdcentralen ocharbetet präglas av teamsamverkan samt inter- och intrakollegialt lärande. Vi har avsatt tid varje vecka förgemensam handledning i rehabgruppen för att skapa en god lärandemiljö och därigenom kunna hjälpavåra patienter på bästa sätt. Vi erbjuder dig Utöver trevliga kollegor och fina lokaler erbjuder vi badrocksavstånd till salta bad och luncher på bryggan när vädret tillåter. Vi erbjuder dessutom: Kollektivavtal Närvarande chef Kompetensutveckling, både internt och externt Friskvårdsbidrag 3000 kr Frukost varje fredag Som anställd har du fri tillgång till vårt gym En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra och där du har stora möjligheter att själv planera din arbetstid. Om dig Du som söker är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast och är trygg i både person och profession samthar ett patientfokuserat arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från mottagningsarbete. Har duarbetat på vårdcentral tidigare är det meriterande. Vi tar gärna emot studenter för praktik såhandledarskap eller flerårig fysioterapierfarenhet är också meriterande. Förutom fysiska besök så arbetarvi även med digitala besök och bedömningar.Som person är du trygg, positiv och empatisk och har förmågan att kunna organisera ditt arbete på etteffektivt och självständigt sätt. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett helhetstänk med patientensbehov i fokus. Övrig information Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning samt har ett löpande urval. Sista ansökningsdag:2024-05-16

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Onsitetekniker för jobb i sommar och extra under våren

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker en onsite-tekniker på heltid 8 veckor i sommar till spännande kund i Stenungsund! Gillar du att ge utmärkt service, har ett stort IT intresse samt något års erfarenhet inom IT/teknik branschen är du rätt person att skicka in din ansökan! Som Onsitetekniker kommer du att jobba ihop med ett mindre team på 2 personer. Tjänsten är på heltid under 8 veckor i sommar, men man ska även ha möjlighet att hoppa in som vikare under våren (ibland med kort varsel). Vi söker dig som kanske är student eller har möjlighet att jobba deltid under våren samt heltid under sommaren. Stora chanser till deltid efter sommaren finns också. Några arbetsuppgifter som onsite-tekniker inkluderar: - Installation och felsökning av mjukvara - Felsökning och support i Windows-miljö & Office 365 - Hantera inkommande ärenden från användare - Ta emot, hantera, tanka och skicka ut IT-utrustning - Hantera Juniper nätverksmiljö Säkerhetsutbildningar via webben måste genomföras innan start, vilka kunden står för. För att lyckas i rollen är det viktigt att du innehar en naturlig förmåga att ge utmärkt service till de olika användarna. Det är många olika kontaktytor som behöver teknisk support och du kommer att vara deras hållplats för högt och lågt. Bakom dig har du IT- system och ett team som står behjälpligt i hur olika ärenden hanteras. Det är meriterande om du har arbetat med följande: - Installation och felsökning av mjuk/hårvara - Felsöka, konfigurera och reparera nätverk och nätverkskomponenter - B-körkort krävs Vidare ser vi gärna att du är: - Driven och vill utvecklas inom IT-service - En lagspelare som kan samarbeta bra med andra - Serviceminded och vet vikten av att skapa färtroendefulla relationer med kollegor och kunder - Nyfiken och initiativtagande - Kommunikativ och alltid nyfiken på att lära dig mer. Vi kommer lägga stor vikt vid personlighet, det är dock meriterande med utbildning inom IT/Teknik/Nätverk samt tidigare erfarenhet.

16 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Automationsingenjör / Programmerare

Är du en driven och nyfiken automationsingenjör som är intresserad av nya utmaningar? Vill du också arbeta i en organisation med en stabil grund ochen stark utveckling och sammanhållning? Då kan det vara dig vi söker! Du kommer att tillhöra en större koncern med varumärken såsom Actemium, Emil Lundgren, Eitech Electrooch INAC som erbjuder tjänster inom elteknik och automation. Hos oss blir du en del av ett härligt gäng och samtidigt får du tillgång till vårt världsomspännande nätverk där säkerhet, ansvaroch en vilja att delakunskap och kompetensstår i fokus. Din rollSom automationsingenjör kommer du att utgå från vårt kontor i Stenungsund, men våra industriprojekt finns runt om i Sverige. Vi är en agil affärsenhet inom Actemium med kärnkompetens inom automation och industriell teknik som utför skräddarsydda automationslösningar för broar och andra infrastrukturprojekt med samhällsviktiga funktioner. Vi har bland annat utfört el- och styranläggningar på dennya Hisingsbron där vi gjort allt jobb med PLC och SCADA. Nu söker vi dig som vill vara och bidra till att ta Actemium Automation in i framtiden Som automationsingenjör arbetar du agilt i våra olika projekt med inriktning inom automation, med programmering. Vår affärsenhet Actemium Industri Stenungsund består av 75 medarbetare och du ingår i avdelning Automation som består av 15 medarbetare i olika åldrar, med olika arbetsuppgifter och erfarenhet. Vi söker dig som vill utvecklas i din yrkesroll och skaffa dig fördjupade kunskaper inom automationsområdet. Hos oss lär vi av varandra genom att jobba tätt tillsammans och utbyta erfarenhet och kunskap. För att trivas i rollen behöver du därför vara nyfiken med mycket ödmjukhet, vilja utvecklas och ta initiativ som tar dig och avdelningenframåt. Nyfiken på att veta mer om våra projekt och vad våra medarbetare och kunder tycker? Se filmen nedan. Vem är du?För oss är din inställning och potential minst lika viktig som din kunskap och erfarenhet. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot automation, alternativt likvärdig erfarenhet ochkunskap.Vi ser helst att du har ett par års relevant teknisk arbetslivserfarenhet, gärna i en liknande roll. Du har:• Erfarenhet från aktivt arbete med programmering av PLC baserade styrsystem som Siemens, Mitsubishi eller SCADA/HMI som Win CC OA, iFix, Citect eller liknande erfarenhet. • B-körkort är ett krav. För att behålla den goda sammanhållningen vill vi att du tar eget ansvar och bidrar till ett gott samarbete med dina kollegor. Vi anser att detär av stor betydelse i arbetsgruppen och viktigt för att ge våra kunder bästa möjliga leverans och service. Vi värdesätter även ett gott affärsmässigt förhållningssätt och initiativtagande. Vad erbjuder vi?Tillsammans med dina kollegor erbjuder vi dig möjlighet att utvecklas i din yrkesroll,vara med i spännande projektoch skaffa dig fördjupade kunskaper inom automationsområdet. Vi är ett företag med medarbetaren i fokus och vi lägger stor vikt på en god och säker arbetsmiljö samt trevliga personalaktiviteter. Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter, regelbundna utbildningar och en stark gemenskap. Då vi ingår i Vinci Energies globala koncernfinns det stora möjligheter att nätverka och utvecklas åt olika riktningar. Vi hoppas att just DU vill berika vår grupp med dinakunskaper och erfarenheter. Vid frågorKontakt avdelningschef Tomas Taglind, tfn 070 416 68 11. Sista ansökningsdag är 31 maj. Urval, intervjuer och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag! Samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Välkommen med din ansökan! Sitter du på mobilen? Du vet väl att du enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede. Om ActemiumVi utvecklar lösningar för att förbättra och optimera kundernas system och processer inom el- och automationsindustrin, från strömförsörjning till automationsstödd tillverkningskontroll. Genom vårt marknadsorienterade kunnande och drivna tillvägagångssätt anlitas vi ofta för omfattande och komplexa projekt. Vi bildar ett nätverk av specialister som tillsammans med våra kunder förbättrar deras produktionsprocesser. Vårt nätverk består av 350 affärsenheter som är 100% dedikerade till industrin. Dessa affärsenheter finns i 40 länder runt om i världen och vanligtvis nära våra kunder.

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fältsäljare till Svea Solar - En ny möjlighet i vår säljorganisation

Svea Solar är Sveriges och ett av Europas största företag inom solenergi, och vår vision är att "Rid the planet of fossil fuels" . För att nå vår vision gör vi nu en satsning där vi kommer att dubbla (!) vår säljavdelning under 2024.I rollen som fältsäljare kommer du att utgå hemifrån, och vi förväntar oss att du bor i västra delen av mellansverige. Detta är en helt ny roll och en satsning inom företaget.Med tanke på vår expansion på säljavdelningen finns det stora möjligheter att utvecklas och Grow as we grow.Kort om Svea Solar:Vi finns idag i sex länder Vi består av närmare 1100 engagerade Power Shifters (medarbetare) Vi blev utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag 2023 & var med på listan bland Sveriges främsta arbetsgivare 2024 Om rollen?Hos oss lönar det sig att vara en duktig säljare. Därför har vi uppdaterat vår provisionsmodell för att säkerställa att den är bäst i branschen. Som fältsäljare blir du en del av Svea Solars Residential (B2C) avdelning och kommer att arbeta direkt mot privatkunder ute på fältet med bas hemifrån. Du kommer att genomföra fysiska säljmöten där du har de bästa förutsättningarna för en affär, med förbokade möten som organiseras av våra egna mötesbokare. I rollen kommer du att samarbeta nära Eric, som innehar huvudansvaret för hela avdelningen, samt din närmsta chef och Team Lead Niklas.Du kommer att få kontinuerlig säljcoaching och delta i ett tydligt målsättningsarbete där du strävar mot en månatlig budget, under ledning av dina överordnade. Sammanfattningsvis kommer du att: Ansvara och genomföra fysiska säljmöten ute hos kunder runt om din region. Det kommer främst vara förbokade möten men du kommer även ha ett ansvar i att kontakta egna leads samt boka in egna mötenSkapa och ta fram skräddarsydda erbjudanden (solceller, batterier, laddstolpar mm)utifrån kunds förutsättningar, önskemål och dina professionella rekommendationer Sammanställa och inhämta teknisk information där du skapar panellayout och säkerställer lämpliga installationsförhållanden Arbeta kontinuerligt i vårt CRM (Salesforce)Rollen har 100% fokus på försäljning, och du kommer att ha stöttning med mycket av det administrativa. Dock förekommer visst administrativt arbete i rollen. Om teamet?Detta säger Eric, din framtida ledare om rollen: "Ta nu chansen att vara med på en mycket spännande resa med vårt senaste initiativ! En nyskapad avdelning som kommer att arbeta med fysiska säljmöten och som redan står på en mycket stabil grund. Var med och påverka arbetssätt, standarder samt utmana mig och din blivande Team Manager i hur just vi som grupp ska vara framgångsrika."Låter det intressant? Sök tjänsten och bli en viktig del av oss på Svea Solar! Vad erbjuder vi? Möjligheten att påverka din egen lön (Fast lön + Provision) Förmånsbil, dator, mobil och drönare (för att precisionsmäta taken) ingår i tjänsten. När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - Goda säljresultat innebär klirr i kassan samtidigt somdu bidrar till vår vision: Rid the planet of fossil fuel! Vi växer. Snabbt. Och ska nu även dubblera vår säljavdelning - detta innebär många utvecklingsmöjligheter för våra Power Shifters. Vi vet att alla mår och presterar bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor.Här kan du läsa mer om vår kultur. Är vi en match?Vi söker dig som.... -Har automatkörkort (förmånsbil ingår givetvis!) - Erfarenhet från sälj med goda resultat, vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av fältsälj och/eller annan typ av direktförsäljning-Erfarenhet av att bygga kundrelationer - Erfarenhet av att arbeta mot försäljningsbudget - Talar svenska flytande både i språk och skrift samt har goda kunskaper i engelska Erfarenhet från solcellsbranschen är starkt meriterande!Om rekryteringsprocessen Du behöver intebifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi inleder processen relativtomgående efter att annonsen publicerats. Första steget i processen är tester via Alva Labs, följt av en telefonintervju och endigital intervju. Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser För slutkandidatgör vi bakgrundskontroll av belastningsregister Mångfald och inkluderingVi på Svea Solar tror att mångfald och olika erfarenheter bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. Varmt välkommen med din ansökan! #LILS2

16 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
It-specialist som vill arbeta med installation, drift och integrationer

Hogia är en av de ledande aktörerna inom kollektivtrafiken och har idag en unik position på marknaden som leverantör av prestandakritiska, komplexa realtidssystem. 1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias informationssystem. Hogias kommunikations och integrationsplattform säkerställer en exakt, konsekvent och harmoniserad syn på verksamheten som täcker behoven före, under och efter varje resa. För alla inblandade. Vi på Hogia Public Transport Systems växer och ska nu utöka vårt team. Är du en IT-specialist och har erfarenhet av installation, drift och integrationer, då är det dig vi söker.   Arbetsuppgifter Våra kunder består av trafikhuvudmän och operatörer, där vi sköter om deras servermiljöer och programvaror. Rollen innebär installationer, uppsättning, felsökning som ingår i det dagliga arbetet.  Som konsult kommer du vara en kugge i de olika driftsättningsprojekten både on Prem och i Azure där du är den tekniska resursen som planerar och utför implementation / driftsättningen med hjälp av projektledare. Vi har en nära relation till våra kunder och arbetar dagligen via Remote Desktop i kundernas miljöer. Våra arbetsdagar är varierande och utmanande, och involverar allt från uppgraderingar av tjänster, konfigurering och integrationer till felsökning och analyser. Under felsökning sker mycket av arbetet i MS SQL. Vi tar även initiativet att framställa rekommendationer om hur systemet kan nyttjas på bästa sätt. Vi tar fram utbildningsmaterial samt håller utbildningar. Att förstå och kunna undervisa i våra produkter är inte bara en del av jobbet – det är en nödvändighet. Vi tror på att dela med oss av vår kunskap både digitalt och personligen hos kunden. Din uppgift kommer också bestå av att hålla utbildningar i våra produkter. Hos oss finns även goda möjligheter att utvecklas, kanske vill du på sikt ta ett större ansvar eller växa kunskapsmässigt inom avancerad felsökning, SQL Server eller som produktspecialist?!   Är du vår nya kollega? Du som söker har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Det viktigaste för oss är dock att du har ett gediget tekniskt intresse och en stor nyfikenhet kring nya tekniker. Om du därtill har dokumenterad erfarenhet av felsökning och tekniskt analysarbete, gärna inom driftsättning av olika tekniska lösningar, så är det mycket meriterande. Då våra kunder verkar inom kollektivtrafiken så är det ett plus om du har erfarenhet ifrån det eller annat transportområde. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper inom Windows Operativ, SQL Server, Nätverk och driftsäkerhet. Kunskaper inom Azure och AWS är meriterande. Som konsult/driftsättare arbetar du ofta i våra kunders produktionsmiljöer, vilket innebär att du behöver vara noggrann, strukturerad och med service i fokus, driver uppdrag i relation till kunder, medarbetare och andra grupper inom bolaget. För oss är en god teamkänsla avgörande och vi stöttar dagligen varandra i olika uppdrag. Då daglig kontakt med kunder sker via mail och/eller telefon krävs mycket god förmåga att kommunicera i så väl tal som skrift på svenska och engelska.   Kvalifikationer - Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom IT-system - Goda kunskaper av Microsoft servermiljöer med olika typer av installationer och uppsättning av applikationer och tjänster. - Väl bekant med brandväggsöppningar, AD grupper, DNS uppsättning och klustring av miljöer - Kunskaper inom AZURE och AWS är meriterande men inget krav - MS SQL server Vem är du? Vår främsta prioritet är ditt gedigna tekniska intresse och nyfikenhet för nya teknologier. Om du dessutom kan visa dokumenterad erfarenhet av felsökning och teknisk analys, särskilt inom driftsättning av olika tekniska lösningar, är det mycket meriterande. Har du erfarenhet från kollektivtrafiken eller andra transportområden är det också en fördel.  För att lyckas i den här rollen ser vi att du: - Kan kommunicera i så väl tal som i skrift på svenska och engelska - Är stresstålig  - Lagspelare - Är strukturerad i ditt arbete - Har ett stort intresse och nyfikenhet av teknik och viljan att lära nytt   Varför Hogia? På Hogia arbetar vi agilt och erbjuder stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att prova nya saker. För oss är det viktigt att du utmanas, trivs och mår bra på jobbet! Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan om du har behov av det.  Låter detta intressant? Vi genomför löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vi söker en gruppchef till vårt område Maintenance ELIN Kracker

Bilfingers affärsområde Maintenance: Vilka är vi? Bilfinger Maintenance Sverige, är ett av fem affärsområden i Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB, som arbetar med underhåll av industrianläggningar. Våra underhållstekniker ser till att våra kunders anläggningar fungerar som de skall, undviker oplanerade fabriksstopp och utför service, reparation och projektarbeten. Maintenance har idag över trehundra anställda och finns från Helsingborg i syd, till Gävle i norr. Vi söker nu en gruppchef för vår EL & Instrumentavdelning som underhåll för vår verksamhet hos en av våra huvudkunder i Stenungsund. Att tillhöra ett team är både givande och roligt – eller hur? Men att få leda, inspirera och se en grupp växa är något som du känner ger dig väldigt mycket. För om det är så, kan du vara den vi söker! Hur du kommer arbeta * Du har fullt personalansvar för den nuvarande gruppen på ca 18 anställda. * Du leder gruppens utveckling dvs säkrar rätt medarbetarkapacitet, kompetensutveckling och att resursplaneringen är i linje med de långsiktiga verksamhetsmålen. * Du genomför mål och utvecklingssamtal och planerar personalens kompetensutveckling. * Du har kostnadsansvar inom ramen för kostnadsbudgeten. * Du optimerar resurser map. kundens behov och sörjer för ett effektivt utfört arbete inom gruppen. * Du ansvara för att gruppen följer gällande kollektivavtal, företagets ledningssystem, attestordning samt regelverk för skydd, säkerhet samt Compliance. * Du leder och informerar fortlöpande om gruppens utveckling och informerar om företagets löpande verksamhet. * Du har kontinuerligt en löpande dialog med kundens kontaktpersoner för säkerställande av att utförandet motsvarar kundens behov och sörjer för goda kundrelationer. * Till din hjälp i det dagliga arbetet har du två arbetsledare/förmän som hanterar den dagliga verksamheten och du rapporterar till utförande chefen för kundkontraktet. Vad du medför * EL alternativt Instrument/automation underhållsbakgrund med minst gymnasiekompetens * Har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, du känner dig trygg i rollen som ledare. * Du är en god kommunikatör och har hög integritet * Har du arbetat inom processindustri så är det meriterande För att trivas * För dig är gruppen viktig och trivs i rollen som hjälper den att lyckas * Du har lätt för att hitta lösningar och gör så på ett kommunikativt och inkluderande sätt * Tekniskt intresserad * Är social och har ett prestigelöst förhållningssätt Vad vi medför * Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget * Stöttande och engagerade kollegor - Hos oss hittar du en bred kompentens inom så väl el, instrument, mek./piping, process och projektledning. Stöter du på utmaningar så finns här ett socialt gäng för dig. Vi är ett team där alla hjälper varandra. * Flexibla arbetstider - Vi vet att livet ibland blir enklare att få ihop om du emellanåt behöver gå tidigare eller arbeta hemifrån. Vårt fokus ligger på kundnöjdhet och att kunden får korrekt leverans. * Bra sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag * Förmånligt kollektivavtal med arbetstidsförkortning och klämtimmar. Kontakt och ansökan  För vidare frågor om tjänsten kontakta Pierre Rekstad Utförande Chef E&I, Telefonnummer: 0730988416 Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB tillämpar alkohol- och drogtest vid nyanställningar. Vilka är Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB  Vi ingår i Bilfingerkoncernen som är en internationell leverantör av industri- och ingenjörstjänster som är verksam inom flertalet marknader och discipliner. Koncernen har 31 000 anställda globalt, med huvudkontoret i Tyskland. I vår nordiska verksamhet, som finns i Sverige, Norge och Finland, har vi 3 500 anställda i olika projekt hos spännande kunder, onshore och offshore. Vi täcker hela värdekedjan från rådgivning, ingenjörskonst, produktion, montering, underhåll, revisioner – men även miljöteknik och digitala applikationer. På Bilfinger är vi engagerade i att skapa värde och att kontinuerligt arbeta med förbättringar tillsammans med våra kunder. Fokus på hälsa, säkerhet och miljö är en viktig del av våra leveranser och även det som gör oss konkurrenskraftiga.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024