Serviceassistent i Kungälv/Stenungsund/Tjörn

Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Stenungssund med omnejd. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Göteborgskontoret med uppdrag i Kungälv/Stenungssund/Tjörn Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Medarbetare

Vi vet att en anställd som trivs skapar goda gästupplevelser. Vi söker dig som gillar att jobba i direkt kontakt med våra gäster. Varför ska du välja oss? - Du får erfarenhet av vad det är att samarbeta i ett team och det kommer vara värdefullt för dig hela livet. Vi är också ganska säkra på att du träffar många nya vänner. - Du får lära dig mycket om gästservice. - Vi erbjuder flexibla arbetstider vilket gör att du kan enkelt kombinera jobbet med skola och fritidsaktiviteter. - Hos oss finns det goda karriärmöjligheter om du önskar och oavsett hur länge du väljer att stanna hos oss kommer du få värdefull arbetslivserfarenhet. - Vi erbjuder ett spännande och varierande arbete i högt tempo. - Vi erbjuder kollektivavtalsenlig lön. Som medarbetare på Burger King trivs du som gillar att jobba i team, som har en positiv attityd och som gillar en fartfylld vardag. Våra medarbetare har många olika arbetsuppgifter, de som jobbar hos oss arbetar både i kassan, i köket och ute i restaurangen.För dig som önskar att utvecklas och växa med ansvar finns det många olika karriärmöjligheter. Vi rekryterar nästan alla arbetsledare internt. Många av våra restaurangchefer och franchisetagare började också som medarbetare. Burger King är ett av världens största restaurangföretag. Och självklart är engagerade, motiverade och trevliga medarbetare nyckeln till vår framgång. Därför värderar vi vår personal högt och erbjuder en tydlig karriärstege med fortbildning och goda utvecklingsmöjligheter. [youtube J3eFBBzJw8w]

15 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
PTP-psykolog

Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Starta karriären i Västra Götalandsregionen - vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter på kvalitetscertifierade arbetsplatser. Vi satsar på psykologers utveckling och erbjuder ett sammanhållet PTP-program! Varmt välkommen att söka PTP hos oss! Beskrivning Verksamhet Psykiatri, Kungälvs sjukhus, ansvarar för den psykiatriska vården för såväl barn som vuxna inom Kungälv, Kärra-Rödbo, Stenungsund, Tjörn och Ale. Verksamheten bedrivs med välfungerande öppenvårdsmottagningar, en DBT-mottagning och en ätstörningsmottagning samt två avdelningar för heldygnsvård. Psykiatriska mottagningen i Stenungsund är en trevlig öppenvårdsenhet med Stenungsunds och Tjörns kommuner som upptagningsområde. Arbetsplatsen ligger i centrala Stenungsund, alldeles intill havet. Det finns goda kommunikationer med kollektivtrafik och bil, vilket gör det lätt att ta sig hit. Enheten erbjuder bedömning, utredning och behandling på specialistpsykiatrisk nivå. De huvudsakliga diagnosgrupperna är allvarliga och/eller svårbehandlade ångest- och/eller depressionstillstånd, bipolär diagnos, psykossjukdomar, personlighetssyndrom och neuropsykiatriska tillstånd samt patienter med samsjuklighet psykisk sjukdom och riskbruk/beroende. Vi som arbetar är ca 30 personer med olika grundprofession såsom; sjuksköterskor, skötare, psykologer, läkare, sekreterare, kuratorer, sjukgymnast, rehabkoordinator och arbetsterapeuter. Vi är indelade i två allmänpsykiatriska team och ett psykosteam. Mottagningens anda genomsyras av öppenhet och hjälpsamhet. Som PTP kommer du att ingå i ett av de allmänpsykiatriska teamen. Arbetet innehåller en stor variation och bredd, där helhetsperspektivet på patienten är centralt. Utvecklingsmöjligheterna för dig som psykolog är goda. Du kommer ingå i en personalgrupp med bra klimat samt i en psykologgrupp med kompetenta kollegor, där samarbetet är gott. Arbetsuppgifter Att bedriva utrednings-, bedömnings- och behandlingsarbete med individer, familjer och nätverk i nära samråd med vårdkedjan, vårdgrannar och andra myndigheter. Kvalifikationer Psykologexamen. Arbete inom psykiatrisk heldygnsvård samt arbete som psykologassistent i psykiatrisk öppenvård är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Avser visstidsanställning under perioden 2024-09-01 - 2025-08-31 Övrigt Vi begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret på alla som erbjuds anställning inom Verksamhet Psykiatri. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

14 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Jobba Hemifrån Nu

Sök jobbet som säljare på Svensk Mötesbokning för att jobba hemifrån nu! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemifrån nu? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemifrån nu. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba hemifrån/på våra kontor ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat som telefonförsäljare ∙ Har dator, internet & headset

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Stödassistenter och stödpedagoger, är du vår nya pärla, dag och natt?

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 3 verksamheter; Vård och omsorg, Individ- och familjeomsorg samt Funktionsvariation. Inom området funktionsvariationer verkställs insatser enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen (SoL) riktat till människor med olika funktionsvariationer. Insatserna utformas så att de stärker den enskildes möjlighet att aktivt få delta i samhällslivet och leva och bo under trygga förhållanden, med respekt för självbestämmande och integritet. Gruppbostäder/boendestöd, daglig verksamhet, korttidsboende, och olika avlastningsformer är några av stödfunktionerna. Alla instanser i kedjan bidrar till ett kvalitativt och tryggt stöd för personer med funktionsvariation. ARBETSUPPGIFTER Hos oss bor barn med olika funktionsvariationer. Vårt barnboende växer och vi behöver nya kollegor till vår befintliga, suveräna arbetsgrupp. Vi söker stödassistenter för dag- och nattjänstgöring samt en stödpedagog till Pärlans barnboende. Som stödassistent är dina arbetsuppgifter att ge en omsorgsfull vård och omsorg till barn som bor på vårt barnboende, samarbeta med vårdnadshavare, övriga kollegor, skola, habilitering, hemsjukvård och andra inre och yttre aktörer. I arbetet ingår hantering av läkemedel, olika hjälpmedel om tex, andnings- och förflyttningshjälpmedel. Olika rehabiliterande insatser i form av lättare träning ingår också i det dagliga arbetet. Som stödpedagog är dina arbetsuppgifter att stödja, aktivera och handleda personerna i vardagen. Tillsammans med övrig personal ansvara för planering, genomförande, dokumentation och utvärdering av verksamheten. Övergripande mål är att ha brukarens behov i centrum och att kontinuerligt anpassa innehållet så att det är meningsfullt för brukaren. Du är med och skapar förutsättningar för brukarna och dina kollegor genom att stödja i olika metoder som är främjande för vardagens olika aktiviteter. Din uppgift är att medverka i att uppfylla målen i LSS-planen kring självbestämmande, delaktighet och integritet för den enskilde brukaren. Du utför vardagsnära och planerade stödinsatser som utgår från brukarens individuella behov och önskemål i enlighet med LSS. Exempel på verktyg för detta är upprättande av genomförandeplaner, annan dokumentation och evidensbaserade metoder. Du ska bidra med att skapa en meningsfull och trygg vistelse där verksamheten formas efter brukarnas specifika styrkor, intressen och behov. Vår målsättning är att erbjuda bästa vård och omsorg i en trygg miljö med barnkonventionen och IBIC i fokus. Du arbetar tillsammans med dina kollegor för att ge stöd på ett sådant sätt att det stärker den enskildes tilltro till sin förmåga. I arbetsuppgifterna ingår att, utifrån genomförandeplanen, ge individuellt stöd, service och omvårdnad utifrån varje individs behov. I arbetet ingår både praktiska uppgifter och social dokumentation, hantering av läkemedel, andnings-och förflyttningshjälpmedel. Den huvudsakliga placeringen kommer att vara på barnboendet med en viss procent på korttidsboendet som ligger vägg i vägg med verksamheten. Omfattning: 75-100% KVALIFIKATIONER Som stödassistent behöver du ha utbildning i motsvarande gymnasienivå, inriktning omvårdnad med kompetens inom vård- och omsorg, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet samt ett stort intresse av att arbeta med barn med olika funktionsvariationer. Som stödpedagog behöver du ha en eftergymnasial utbildning som omfattar minst 200 YH- poäng eller 60 högskolepoäng. Utbildningen ska ha en tydlig inriktning mot funktionshinderområdet och/eller det beteendevetenskapliga området. För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har erfarenhet av att arbeta inom LSS i minst 1 år. Övriga kompetenser: Det är meriterande att ha arbetat med barn med olika funktionsvariationer samt delegerade arbetsuppgifter. Du är trygg och stabil med en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Vi söker en socialsekreterare till Socialpsykiatrin

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. Inom individ och familjeomsorgen ingår öppenvård och myndighetsutövning för barn, ungdomar, vuxna och äldre personer och socialtjänsten är indelad i olika enheter/ansvarsområden. Varje enhet har en enhetschef och en eller två förste socialsekreterare som kan ger medarbetarna stöd i handläggningsprocessen. Vi har byggt upp nära samarbete med samverkanspartner inom och utanför enheten, vilket bidrar till att kunna göra en skillnad för de som vi arbetar med och för. Med människan i fokus verkställs insatser genom bistånd till personer som har olika behov av hjälp och stöd i sin vardag. Vi kan erbjuda dig en trevlig arbetsplats med många skratt och professionella medarbetare i olika åldrar. Kommunhuset ligger centralt i Stenungsund med närhet till tåg- och busstation för pendlare, tillgång till parkering för bilburna, stort utbud av shopping och lunchrestauranger och precis utanför kontorsfönstret finns möjlighet att ta ett dopp i havet! Stenungsunds kommun erbjuder flera förmåner som exempelvis årsarbetstid, visst hemarbete utifrån förutsättningarna i verksamheten och friskvårsbidrag. Du kommer få en god introduktion och erbjuds både intern och extern handledning. ARBETSUPPGIFTER Biståndsenheten söker socialsekreterare inom individ och familjeomsorgen, IFO, med erfarenhet inom myndighetsutövning i socialtjänsten. Biståndsenheten är indelad i två olika arbetsgrupper: socialpsykiatri och LSS, samt vård och omsorg. På enheten arbetar 14 socialsekreterare, 2 förste socialsekreterare och enhetschef. Tjänsten är förlagd i gruppen som arbetar med socialpsykiatri och LSS, vilket innebär att tjänsten inledningsvis omfattar ärenden som rör socialpsykiatri och till individen knutna LSS-insatser, så som daglig verksamhet och kontaktperson. Över tid och utifrån behov kan innehållet i tjänsten komma att variera och exempelvis omfatta fler insatser enligt LSS. Därtill står vi nationellt inför en förändringsprocess, i och med införandet av den nya Socialtjänstlagen (SoL), vilket kan komma att inverka på tjänstens innehåll och utformning. Hos oss möter du en engagerad arbetsgrupp, med ett levande samarbete, som jobbar teambaserat och vi söker därför en flexibel och nyfiken kollega som vill vara med och dela vi-känslan. I vår arbetsgrupp arbetar vi med metodstöd i liten arbetsgrupp, individuella avstämningar, samt att vi regelbundet under året har extern processhandledning. Vi har närhet till våra olika samarbetspartners, så som öppenvårdspsykiatrin och vi har ett tätt samarbete med andra delar inom IFO, exempelvis vuxenenheten. Som socialsekreterare hos oss kommer du att arbeta med myndighetsutövning med där målgruppen inledningsvis består av företrädesvis vuxna med allvarlig psykisk sjukdom och/eller neuropsykiatrisk diagnos. I arbetsgruppen hanteras även ansökningar som gäller barn, ungdomar, samt vuxna med olika funktionsnedsättningar, varför det kan komma att bli uppgifter som även du utför. Ibland kan den som ansöker vara i behov av insatser från både SoL och LSS. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda behov och fatta beslut enligt SoL och LSS, samt såklart att bidra till en god anda och en utveckling i arbetsgruppen. Som socialsekreterare erbjuds du ett spännande, omväxlande och utmanade arbete som präglas av respekt för allas lika värde. Vi använder oss av dokumentationssystemet LIfecare och arbetar utifrån metoden Individens Behov I Centrum ((IBIC), samt att visst arbete sker i Procapita. I uppgifterna ingår även att hantera vårdplaneringssystemet SAMSA. Vi tror att du har lätt för att sätta dig in i hur olika system fungerar och har en gedigen vana av att hantera datorn som arbetsredskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är bra på att skriva och resonera i text. Du ger ett gott bemötande och samarbetar väl med alla du träffar i ditt dagliga arbete. Du vill utveckla dig själv och vara delaktig i vårt gemensamma arbete och den utveckling i arbetsgruppen som vi är måna om. Du som söker ska ha relevant högskoleutbildning i form av socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska vara väl förtrogen med rådande lagstiftning och rättspraxis inom myndighetsutövningen. Om du har kännedom om IBIC och de dokumentationssystem som vi arbetar i, så ser vi det som ett stort plus. För tjänsten krävs B-körkort. Meriterade är tidigare erfarenhet inom myndighetsutövning, från respektive målgruppsområde. I ett yrke som innebär mycket kontakt med olika människor tänker vi att din kommunikativa och analytiska förmåga är viktig genom att du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån den information som du tar del av i varje ärende. Arbetet består till stor del av utredningsarbete, varför du behöver trivas med både vardagliga utmaningar och problemlösning. Du kan sätta dig in i andra människors situation, har ett gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt. Du behöver vara öppen för regelbunden samverkan med andra professioner såväl internt, som externt. Vi ser det som en fördel om du är en person som gillar ett emellanåt högt temo, har förmåga till flexibilitet och aktivt väljer att se (arbets- )livet från den ljusa sidan. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Kopperskolan söker skoladministratör med start så snart som möjligt

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Utbildning omfattar förskolor och grundskolor med tillhörande skolbarnomsorg, grundsärskola, gymnasium, vuxenutbildning samt Kultur- och fritid. Stenungsund värnar om barns och ungdomars rättigheter och arbetar för att de ska ha en god uppväxtmiljö. Vi erbjuder mycket goda möjligheter till utbildning och arbete eller annan sysselsättning. I Stenungsunds kommun utbildar vi världsmedborgare som står väl rustade för framtidens alla utmaningar. Kopperskolan ligger lugnt och naturskönt nära centrum och idrottsanläggningar. Här finns runt 320 elever från förskoleklass till årskurs 6. Kopperskolan strävar efter en god värdegrund, med glädje och engagemang, vilket är en förutsättning för ett positivt lärande. Tillsammans arbetar vi för att skapa en god gemenskap i klasser och arbetslag. ARBETSUPPGIFTER Kopperskolan söker en administratör med hög servicekänsla! Som skoladministratör hos oss är du en tydlig ambassadör för skolan och ett av våra ansikten utåt. Dina arbetsuppgifter är mångfacetterade men består i huvudsak av att stödja skolledningen och att samarbeta med övrig personal på skolan. Du kommer att ha en naturlig kontakt med elever och deras vårdnadshavare eftersom du i många fall är den första de möter när de kontaktar skolan. Detta kräver att du är flexibel, positiv och har en lösningsfokuserad inställning. Du kommer även att ansvar för gemensamma utrymmen och morgon omsorg/Fritids. Arbetet innebär bland annat: • Service till elever, anställda, vårdnadshavare och andra intressenter via telefon, webb och personliga möten. • Information och kommunikation genom olika digitala kanaler. • Hantering av inkommande post. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som trivs att vara "spindeln i nätet" då du kommer utgöra ett viktigt nav i verksamheten. Det innebär att du har en social förmåga att möta personer med olika behov och förutsättningar och erbjuda ditt stöd. Du är strukturerad och du vill inte bara förvalta uppdraget utan har sinne för förändring och utveckling. Du har egenskaper som innefattar både struktur och kreativitet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av skoladministrativt arbete eller erfarenhet av liknande administrativa uppgifter, gärna med en eftergymnasial utbildning. Du är flexibel, trygg, kommunikativ, lyhörd och kan välja olika angreppssätt för att hitta lösningar. Du är prestigelös och trivs i en miljö där vi samarbetar och hjälps åt. Du bör vara beredd att komma med idéer på nya arbetssätt men också följa givna rutiner. Det är viktigt att du är trygg i din yrkesroll och att du är tydlig gentemot elever, föräldrar samt kollegor. Vi erbjuder: Ett självständigt och stimulerande arbete under ansvar. En hälsofrämjande arbetsmiljö och samarbete med kompetenta kollegor, samt en stor arbetsgivares bredd och utvecklingsmöjligheter. Utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt ska tas med redan till första intervjun. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Personlig Assistent på dagtid till ung tjej i Tjuvkil

Move & Walk Assistans. Move & Walk har under 25 års tid med professionalitet, engagemang och hög kvalitet gett vuxna och barn med neurologiska funktionsnedsättningar hopp och framtidstro. Vi ger möjlighet och verktyg för att alla ska kunna växa till sin bästa potential. Vi tror på alla människors rätt till möjligheten att utvecklas och att genom livslång aktivitet och inlärning kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Move & Walk grundar sig på det pedagogiska konceptet Konduktiv Pedagogik (KP) som är utformad för att personer med motoriska funktionsvariationer ska kunna få just rätt stöd och stimulans i lärandeprocessen. Pedagogiken är ett helhetskoncept som kombinerar motoriska, kognitiva, kommunikativa och sociala funktioner och färdigheter, för att man ska få den utveckling och de redskap som behövs för att klara vardagens olika utmaningar. Målet är att varje enskild individ skall kunna få möjligheten till aktiviteter, självständighet och genom utmaningar kunna växa till sitt bästa jag. Move & Walk erbjuder barn, ungdomar och vuxna Konduktiv Pedagogik genom hela livet. En pedagogisk re-/habilitering som hjälper personer med funktionsvariationer att få rätt förutsättningar i vardagen. Är du en person som inte ser hinder utan möjligheter, som vågar prova nytt och är drivande till att ge en meningsfull och värdig vardag till en 20-årig tjej med stora svårigheter? Har du ett extra intresse för att hitta vägar till kommunikation för icke talande? Läs vidare! Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som personlig assistent till en charmerande 20-årig tjej, som bor i egen lägenhet i samma hus som sin familj i härliga Tjuvkil utanför Kungälv. Här bor tjejen med närhet till havet, en plats hon älskar att besöka och som ger henne ett lugn. Tjejen är aktiv, positiv och gillar när det händer saker. Hon tycker om att träna, bada, shoppa, ta det lugnt framför en film och mycket mer. Tjejen har en svårbemästrad epilepsi vilket innebär att hon alltid måste ha en person vid sin sida. Hennes epilepsi innebär att hon får allt ifrån små anfall med frånvaroattacker och ryckningar i armar och ben till stora omfattande kramper. Ibland måste dessa kraftiga kramper brytas med akutmedicin som hon alltid har med sig. Du som söker behöver ha god fysik, vara trygg i dig själv och ha glimten i ögat. Du läser av situationer och har lätt för att samarbeta med andra, såväl kollegor som tjejens familj. Vi ser gärna att du har erfarenhet av vårdyrket eller relevant utbildning då arbetet innebär medicinsk sjukvård, medicinering, stomi, PEG och hjälpmedel som du behöver komma överens med. Har du även erfarenhet av att arbeta med ungdomar med funktionsvariationer är det också ett plus. Tjejen tränar enligt Konduktiv Pedagogik, ett holistiskt synsätt som för tjejen inte enbart är en träningsform utan en livsstil som genomsyrar hela hennes vardag. För att du ska kunna stötta henne på bästa sätt inom detta erbjuds du grundutbildning i Konduktiv Pedagogik genom din anställning och även individuell utbildning inom KP inriktat på tjejens behov. Din arbetsplats är där personen befinner sig, vilket är i hemmet, på daglig verksamhet på Move & Walk, på aktiviteter och vid de tillfällen hon är inlagd på sjukhus behöver du kunna arbeta där. Nu söker vi dig som vill arbeta heltid med arbetspass förlagda klockan 08.00-16.00. Innan du arbetar dina egna pass får du gå flera introduktionspass, så att du, kunden och familjen känner sig trygga. Att du är rökfri och ej allergisk mot djur/parfym är krav. Om du har körkort är det ett plus men inget måste. Det går bra med kollektivtrafik till och från arbetsplatsen och det finns viss flexibilitet att förlägga schemat så det fungerar med busstiderna. Innan anställning behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret som du beställer antingen via post eller till din digitala brevlåda, Kivra. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Jobba Hemifrån Nu

Sök jobbet som säljare på Svensk Mötesbokning för att jobba hemifrån nu! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemifrån nu? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemifrån nu. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba hemifrån/på våra kontor ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat som telefonförsäljare ∙ Har dator, internet & headset

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024