Key Account Manager – Home Appliances
Bee Bemanning AB
Företagssäljare

Vi på Bee Bemanning söker nu en Key Account Manager till vår kundför att driva och utveckla samarbetet med större nordiska kunder inom hemelektronik. Om rollen I denna roll blir du en nyckelspelare iatt implementera den globala strategin för Home Appliances på den nordiska marknaden. Tjänsten är placerad i en stadsdel norr om Stockholm och durapporterar direkt till den nordiska försäljningschefen.Rollen inkluderar regelbundna resor inom Norden samt besök i Stockholm varje vecka. Globala resor kan också förekomma 1-2 gånger per år för mässor eller besök på huvudkontoret. Ansvarsområden Implementera den globala strategin för Home Appliances på den nordiska marknaden. Ansvara för försäljning, produktmix, lönsamhet och planering av kampanjer för stora nordiska konton. Förstå våra återförsäljares och konkurrenters strategier och förändringar i marknadslandskapet. Leda prognos- och planeringsprocesser för tilldelade konton. Utföra detaljerad analys av köp, lager och försäljning (PSI) hos våra återförsäljare. Utföra administration kopplad till interna rapporter och försäljningsprogram. Säkerställa lönsamhetsmålen för Home Appliances-verksamheten. Kvalifikationer Universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet. Minst 3 års erfarenhet av försäljningsledning på senior nivå. Flytande i svenska och engelska, gärna med grundläggande förståelse för norska. Erfarenhet från multinationella företag är meriterande, helst inom konsumentelektronik. Förmåga att arbeta analytiskt och systematiskt med försäljningsdata och prognosverktyg. Körkort (B) Personliga egenskaper Stark kommunikationsförmåga och god samarbetsförmåga. Självständig och trygg i din expertis. Flexibel och anpassningsbar till förändringar. Drivande, initiativrik och uppskattar ett högt arbetstempo. Positiv och en lagspelare med god förståelse för kulturella skillnader. Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen med din ansökan redan idag, då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Detta är en direktrekrytering via Bee Bemanning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt hos vår kund. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdatum: 31/1-2025 Om Bee BemanningVi är ett rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade inom HVAC, teknik och energi. Vi matchar rätt kompetens med rätt företag – oavsett om det handlar om mindre bolag eller stora koncerner över hela Sverige. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att lära känna dig!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Arkivarie till ArkivIT
ArkivIT AB
Bibliotekarier och arkivarier

ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollenVi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gängsom gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågorVi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till digArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. AnsökanVänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]: Enligt överenskommelseOmfattning: 100%, heltidPlacering: Stockholm Välkommen med din ansökan!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Account Manager
SpeakCharlie AB
Företagssäljare

Är du intresserad av att arbeta på ett spännande scale-up-företag i en expansiv och entreprenöriell miljö? Är du intresserad av att driva B2B-försäljning och att bygga långsiktiga kundrelationer med mycket bra provisionsvillkor? Då har du hittat din nya arbetsplats hos oss på SpeakCharlie! Vi erbjuder en energisk och stimulerande arbetsplats där varje individ spelar en viktig roll. Genom att kombinera högt engagemang med humor och tävlingar skapar vi en kultur där vi samarbetar tätt på kontoret och genererar maximal impact. Kom och bli en del av vårt fantastiska säljteam som Account Manager! Vilka är SpeakCharlie? SpeakCharlie AB grundades 2014 och erbjuder språkutbildning och interkulturell affärsträning för såväl stora som små företag. I dagsläget hjälper vi ett hundratal företag med skräddarsydda kurser inom svenska, engelska, mandarin, tyska, franska och interkulturell kommunikation. Men resan har bara börjat. Vi står inför en spännande expansion där varumärket SpeakCharlie tar större plats och vi breddar vårt produktutbud på fler marknader. Utöver det går vi från att vara en språkleverantör till en globaliseringspartner till företag. Bolaget utvecklas snabbt och nu är det en riktigt bra tid att ansluta till teamet. Vad erbjuder vi? Vårt kontor ligger ett stenkast från Nytorget på Södermalm i Stockholm. Vi strävar efter att vara en modern och inspirerande arbetsplats, och satsar mycket på teamet genom bland annat gemensamma utbildningar, och teamutveckling såsom utbildningskonferenser utomlands, senaste två åren på Teneriffa och i Málaga. Som Account Manager i vårt försäljningsteam får du en fast lön kombinerat med en konkurrenskraftig provisionsmodell utan övre gräns, där du tjänar provision från första affären. Utöver det erbjuder vi även teambonus och tjänstepension. Hos oss blir idéer snabbt verklighet, och det ger dig stora möjligheter att utvecklas. Perfekt för dig som brinner för att lära och utmana dig själv! Slutligen, om du, precis som vi, anser att hunden är människans bästa vän, är du mer än välkommen att träffa våra två fyrbenta kompisar på kontoret! Din roll som Account Manager: I rollen som Account Manager kommer du att ansvara för utgående försäljning genom att identifiera, attrahera och utveckla samarbeten med visionära företag. Du kommer att ha en central roll i hela försäljningsprocessen, från prospektering till avslut. Vi kallar rollen Program Advisor eftersom vi ser försäljning som en möjlighet att hjälpa våra företagskunder att hitta de bästa lösningarna för sina globala team. Det här är en utmanande och varierande roll som ger dig möjlighet att utvecklas inom försäljning. Vi har ambitiösa planer för framtiden och du kommer att tillsammans med vårt briljanta säljteam utgöra en viktig nyckel till bolagets framgång. Account Manager-rollen är en heltidstjänst med tillträde i november 2024, eller enligt överenskommelse. Vem söker vi? Vi söker en driven person med en stark ”can do”-mentalitet som är en skicklig nätverkare och som trivs med att utmana sig själv för att uppnå goda resultat. Du har en utmärkt känsla för människor och relationer som gör att du har lätt för att knyta nya kontakter och trivs i sociala sammanhang. Att bygga långsiktiga kundrelationer är en drivkraft för dig och du ser, precis som oss, lyhördhet mot våra kunder och partners som högsta prioritet! Vi tror att du: • är en driven person som trivs med att arbeta mot mål och deadlines • är skicklig på och engagerad i att bygga relationer • kan arbeta självgående och på ett strukturerat sätt • har avslutat en eftergymnasial utbildning eller har praktisk erfarenhet inom B2B-försäljning • kan kommunicera utmärkt på både svenska och engelska, både i tal och skrift Om du tror att Account Manager-rollen passar dig och vill ta nästa steg i din karriär är du varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi arbetar med urval av kandidater löpande.

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Projektledare med intresse för verksamhetsutveckling
ArkivIT AB
Lednings- och organisationsutvecklare

ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Är du en engagerad IT-projektledare som brinner för att skapa verklig verksamhetsnytta? Vill du arbeta i en dynamisk roll där du får möjlighet att kombinera teknik, förändringsledning och affärsutveckling? Då kan detta vara uppdraget för dig! Om rollenI denna roll kommer du att arbeta som konsult med spännande uppdrag hos både privata företag och offentliga organisationer. I rollen ansvarar du för att driva olika typer av projekt som har en tydlig verksamhetsnytta och se till att de lösningar som implementeras verkligen används och skapar värde. Du kommer till exempel att: Planera, leda och följa upp projekt från start till mål. Säkerställa projektbudget, tidsplaner och resurser. Samverka med chefer och medarbetare på olika nivåer inom kundorganisationer. Driva projekt som bidrar till effektivisering och kundnytta. Eftersom detta är ett nytt affärsområde inom ArkivIT kommer du ha möjlighet att vara med och forma detta nya spännande område. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet av att driva IT-relaterade projekt, gärna i miljöer med komplexa förändringsbehov. Erfarenhet av förändringsledning och förmågan att navigera i organisationer på flera nivåer. Ett starkt intresse för verksamhetsutveckling och att skapa lösningar som används och gör skillnad. Erfarenhet av att leda förstudier, exempelvis rörande kravställning och utredning. Förmågan att snabbt lösa problem, prioritera och agera när det behövs. Erfarenhet av projektbudgetering, planering och rapportering. Erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt i projekt. Meriterande är om du har: Certifieringar eller utbildning inom projektledning, såsom PRINCE2, PMP eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med verksamheter inom både privat och offentlig sektor. Kunskap om agil projektledning eller erfarenhet av ramverk som Scrum och SAFe. Tidigare erfarenhet av att leda tvärfunktionella team. Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling i samband med IT-projekt. Kompetens inom implementering och migrering av IT-system. Har du erfarenhet av IT-säkerhet är det ett extra plus. Personliga förmågor Vi söker dig som är intresserad av människor och relationer – du har en naturlig nyfikenhet för att förstå olika individer och deras behov, vilket hjälper dig att bygga förtroende och samarbete. Du är också lyhörd och kommunikativ, du är bra på att lyssna in olika perspektiv och skapa tydlighet i dialoger, vilket främjar samarbete mellan intressenter. Du har en unik förmåga att få människor från olika funktioner och nivåer i verksamheten att arbeta mot gemensamma mål. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events. I denna roll har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Gustav, som är din chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
PST till Hedin Automotive BMW Solna
Starfinder AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Om företaget Vill du arbeta med premiumbilen BMW vars teknik ligger i framkant? Här kommer du ingå i ett team bestående av 6 Fordonstekniker som rapporterar direkt till Servicechef – ett mindre team eftersom vi tror på närhet till chef, löpande feedback och att varje medarbetares bidrag syns och uppmärksammas. Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work - ta chansen och bli en del av fantastiska team! ArbetsuppgifterSom Personlig Tekniker arbetar du i stor utsträckning självständigt eftersom du ansvarar för dina egna kunder och driver din egen kundstock - samtidigt är vi ett litet team med korta beslutsvägar, där man arbetar tight och stöttar varandra både inom och utanför avdelningsgränserna. Centralt för rollen är att ansvara för att kundernas krav och förväntningar infrias genom att utföra servicearbete av hög kvalitet. Arbetet innefattar bl.a.: Planering & tidsbokning av dagens arbeten där du själv aktivt styr din arbetsbeläggning. Felsökning av el- & mekaniska fel samt högspänning. Utföra service och reparationer samt egenkontroll av utfört arbete och information på AO. Prissättning av utförda arbeten. Hålla kund löpande informerad om status på pågående arbete. Vi ser att du har arbetat som Fordonstekniker innan men du behöver inte kunna allt - din inställning och din vilja att lära och utvecklas är viktigare. Även om ditt största fokus kommer att ligga på reparationer och underhåll så kommer du att ha mycket direktkontakt med kunder och därmed vara en viktig del i vårt arbete att bygga våra kundrelationer. Din profilVi ser att du har: Fordonsteknisk utbildning och erfarenhet av jobb på märkesverkstad. God IT-/systemvana, meriterande om du har erfarenhet av Kobra eller andra relevanta IT-system. B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet som Fordonstekniker och eller Personlig Tekniker inom BMW/Mini är det meriterande. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper där vi ser att du delar vår känsla för kundservice och driv till att hitta lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du förstår vikten av goda relationer med såväl medarbetare som kunder och har både vilja och intresse för att hjälpa andra. Vi erbjuder digVi lägger stor vikt vid att våra medarbetare ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder: En utvecklande arbetsmiljö i helt nya lokaler med den senaste utrustningen och tekniken. Arbete i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter och kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna. Kontinuerlig och kvalificerad utbildning samt utveckling i rollen och inom organisationen. Personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatter m.m. Marknadsmässig grundlön samt rörlig del, baserat på prestation. Arbetstiderna är 07:00-18:00, 4 dagar i vecka och ledig 3 dagar i veckan. Denna tjänst tillsätts omgående och intervjuer kommer att hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan. I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marcus Sölvin, [email protected], 070 074 59 18 Välkommen med din ansökan!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Systemadministratörer inom Linux till SysPartner!
Syspartner Consulting AB
Systemadministratörer

Vi söker dig som är en engagerad och skicklig systemadministratör inomLinuxsom vill arbeta med några av Sveriges största och mest intressanta Linuxmiljöer. Vi har behov av flera nya kollegor på såväl medior som senior nivå. Om du har erfarenhet avLinux och ser fram emot att utvecklas i din karriär, välkommen till oss! Ditt arbete hos ossI rollen som IT-konsult inom Linux kommer du arbeta ute hos någon av våra kunder och vara delaktig i arbetet med att driva och utveckla deras IT-miljöer. Bland våra kunder finns företag med både tusentals och tiotusentals maskiner i sina miljöer. Tack vare miljöernas storlek finns det goda möjligheter för dig att utvecklas i den riktning du själv vill och att få chans att arbeta med det som just du tycker är roligt. Hos oss kommer du att erbjudas möjligheten att fördjupa dina kunskaper inom Linuxområdet och att hitta den inriktning som passar din utveckling bäst. Vi erbjuder relevanta certifieringar och vidareutbildning, anpassat efter dina behov. Din profilVi söker dig som har en färdig examen från relevant utbildning och som gillar att arbeta med den senaste tekniken och följa med i branschens utveckling. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har arbetat minst 4 år, gärna fler,inom området och därigenom skaffat dig kunskap och erfarenhet inom följande: Olika distributioner av Linux, gärna Red Hat Underhåll av system och servrar Scripting/programmering Nätverk/brandväggar och säkerhet Det är meriterande om du också har erfarenhet och kompetens inom något av följande: Kubernetes Automation Ansible Du kommunicerar dagligen både skriftligt och muntligt på svenska och engelska varför det är ett krav att du behärskar båda språken väl. Befattningen kan kräva att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, vilket kan innebära krav på visst medborgarskap. Det här uppdraget utförs 100% onsite i kundens lokaler, vilket ej möjliggör distansarbete. Som person är du flexibel, ordningsam och van vid att ta ansvar. Du är mycket mån om att göra ett bra jobb tillsammans med ditt team. I rollen som IT-konsult hos oss på SysPartner är det också viktigt att du representerar vårt starka varumärke på ett bra sätt ute hos kund. Vilka är vi?SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare tre städer, och vi finns idag även i Stockholm, Västerås och Luleå. Här får du en roll i en platt organisation där du erbjuds generösa förmåner och en härlig gemenskap. SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. Vi arbetar främst med längre uppdrag hos medelstora och stora bolag med spännande och tekniskt avancerade miljöer. Hos oss arbetar många kompetenta tekniker med olika specialistområden. Vi är idag snart 70 anställda och vi alla delar ett stort teknikintresse och en passion för IT och teknik. Vi ser till att hitta på många roligheter tillsammans med alltifrån gemensamma AW:n till trevliga företagsresor. Vårt mål är att vara branschens bästa arbetsgivare, med branschens bästa medarbetare! Vill du bli en av oss?Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Senior Systemadministratör Windows till familjärt konsultbolag
Syspartner Consulting AB
Systemadministratörer

SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. I rollen som konsult på SysPartner erbjuds du konsultuppdrag där du ges du möjlighet till snabb utveckling och chans att höja din kompetens inom relevanta områden. Vi jobbar framförallt med längre uppdrag och våra kunder är oftast medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Som Systemadministratör kommer du leverera klient- och servertjänster och vara en del i drift- och supportteamet hos vår kund. Vem är du? För att passa i rollen som Systemadministratör tror vi att du har arbetat minst åtta år inom området. Vi ser helst att du har relevant utbildning.Rollen kräver att du har goda kunskaper i: Avancerad felsökning av klient, server och nätverk Deployment och administration av servrar (uppsättning/installation ochdrift, on prem) Planering och produktionssättningar av nya system Automation och scriptning Migreringar PowerShell Djupa kunskaper i Active Directory Ansible eller likvärdigt automationsverktygOm du har specialistkompetens inom något eller några av följande områden är det meriterande: Migreringar och plattformsuppgraderingar Virtualiseringsplattformar på OS och applikationsnivå Sql och Exchange VWware Horizon Azure, Office365 och andra molnplattformar Du behärskar svenska och engelskai tal och skrift.Befattningen kommer kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap. I och med säkerhetsklassningen är tjänsten placerad 100% på plats hos vår kund i deras lokaler. Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med den senaste tekniken och hänga med i branschens utveckling. I rollen som konsult är du vårt ansikte utåt vilket kräver ett gott kundbemötande och en professionell attityd. Vi jobbar enligt mottot att SysPartners konsulter är trevliga proffs som gör det lilla extra för kunden. Vi söker därför en ödmjuk och ärlig person som visar intresse och nyfikenhet inför uppgiften. Det omväxlande arbetet som konsult ställer stora krav på din vilja och förmåga att anpassa dig och lära dig nya saker. Vilka är vi? SysPartner levererar tjänster inom infrastruktur samt systemutveckling. Vårt fokus ligger på konsultverksamhet men vi har även hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. SysPartner har funnits sedan 2005 och har kontor i Linköping, Västerås, Stockholm och Luleå. SysPartner erbjuder dig som anställd en rad förmåner, bland annat möjlighet till personalbil, friskvårdsbidrag, en personlig hårdvarubudget, föräldralön, sjukvårdsförsäkring, sjukförsäkring, tjänstepension, vidareutbildning, samt en rad sociala aktiviteter varje år där vi träffas och har roligt tillsammans. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Windows Server-Tekniker till stor myndighet
Syspartner Consulting AB
Drifttekniker, IT

SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. I rollen som konsult på SysPartner erbjuds du konsultuppdrag där du ges du möjlighet till snabb utveckling och chans att höja din kompetens inom relevanta områden. Vi jobbar framförallt med längre uppdrag och våra kunder är oftast medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Som Windows Server-teknikerkommer du tillsammans med teametplanera och ansvara för implementation, leveranser och incidenter hos vår kund. Kunden skaunder året migrera över samtliga Windowsserverapplikationer till sin nya plattform, vilket leder till många spännande och utvecklande arbetsuppgifter inom ny teknik! Exempel på arbetsuppgifter: drift och installation av virtuella servrar inkl. kringliggande infrastruktur agera på larm och incidenter på Windows Server-plattformen drift och installation av applikationer inkl. MS SQL-konfiguration genom samverkan med applikationsägare driva arbete med automation och effektivisering med hjälp av PowerShell arbete med certifikat, t. ex. skapa, förnya och felhantera uppsättning och felsökning av federering med hjälp av ADFS arbete med dokumentationshantering säkerhetspatchning av Windowsplattformen med hjälp av SCCM samverka med utvecklingsteamet för Windows Server. Vem är du? För att passa i rollen som Windows Server-teknikertror vi att du har arbetat minst 3 år inom området, där fokus har varit felsökning. Rollen kräver att du har: en för tjänsten relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet vi bedömer likvärdig goda kunskaper och erfarenhet av Microsoft Windows Server 2016 eller senare goda kunskaper och erfarenhet av Microsoft Active Directory goda kunskaper i PowerShell goda kunskaper i att felsöka nätverksproblem i en Windows-miljö minst 3 års erfarenhet av felsökning i Windows Server-miljöer ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar ha god problemlösningsförmåga, se mönster och kunna göra avgränsningar vara målfokuserad och bidra till att syftet med verksamheten uppnås agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är önskvärt om du har: kännedom om MS SQL version 2016 eller senare goda kunskaper om DNS ADFS SCCM. SCOM VMware NetApp CA-infrastruktur F5, verktyg för lastbalansering. Befattningen kommer kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap. I och med säkerhetsklassningen sker arbetet mestadels på plats hos vår kund i deras lokaler. Möjlighet till visst distansarbete finns. Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med den senaste tekniken och hänga med i branschens utveckling. I rollen som konsult är du vårt ansikte utåt vilket kräver ett gott kundbemötande och en professionell attityd. Vi jobbar enligt mottot att SysPartners konsulter är trevliga proffs som gör det lilla extra för kunden. Vi söker därför en ödmjuk och ärlig person som visar intresse och nyfikenhet inför uppgiften. Det omväxlande arbetet som konsult ställer stora krav på din vilja och förmåga att anpassa dig och lära dig nya saker. Vilka är vi? SysPartner levererar tjänster inom infrastruktur samt systemutveckling. Vårt fokus ligger på konsultverksamhet men vi har även hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. SysPartner har funnits sedan 2005 och har kontor i Linköping, Västerås, Stockholm och Luleå. SysPartner erbjuder dig som anställd en rad förmåner, bland annat möjlighet till personalbil, friskvårdsbidrag, en personlig hårdvarubudget, föräldralön, sjukvårdsförsäkring, sjukförsäkring, tjänstepension, vidareutbildning, samt en rad sociala aktiviteter varje år där vi träffas och har roligt tillsammans. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Data Analyst to Global Retail Company - Online Growth Analysis
Digitalenta AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Do you thrive in a dynamic and collaborative environment? We are currently seeking a Data Analyst Consultant to join a Retail BI & Analytics team for a 6-month parental cover. About the TeamThe Retail BI & Analytics team gathers diverse data competencies, including Data Analysts, Data Scientists, Product Data Analysts, and Business Intelligence Analysts. The team collaborates closely with stakeholders within the retail function and regional teams to enable data-driven decisions, tools, and processes. In this role, you will work closely with retail stakeholders and colleagues to address key priorities on the retail agenda. Specifically, you will use internal and external data to analyze areas such as store and online growth, customer behavior, and store planning. You will provide proactive analysis and decision support for strategic decisions and key initiatives, collaborating with other retail teams to tackle complex business challenges. To succeed, you’ll need to take initiative, manage projects independently, communicate effectively with senior stakeholders, and combine technical expertise with business acumen to deliver actionable insights. In This Role You Will: Collaborate with a wide range of stakeholders in retail, both globally and regionally, to understand their analytical needs. Transform business questions into analyses that result in actionable insights, managing the full analysis process from defining the question to presenting your findings. Analyze large datasets and select, test, and develop the best methods or models for your analyses using tools such as SQL, R, Python, Power BI, or other analytics platforms. Perform ad-hoc analyses to address urgent questions and provide rapid insights when needed. Support key analyses, derive insights, and prepare communication materials for senior stakeholders to inform strategic initiatives and decisions. About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants. The assignment is full-time and for a period of the 6 months.

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Procurement Specialist – Driv inköp och innovation i en global miljö
Sway Sourcing Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Sway Sourcing söker en Procurement Specialist för ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm. Uppdraget är på heltid och löper över 6 månader, med start omgående. Du kommer att ingå i Tech Procurement-teamet och arbeta med sourcing och inköp av mjukvara, främst inom Engineering SaaS och Security & Risk Management-portföljerna, samt stötta i andra kategorier vid behov. Arbetsuppgifter Hantera olika teknologikategorier, inklusive Engineering SaaS, Security & Risk Management och hårdvara. Utföra leverantörsbedömningar och stödja prestationsuppföljning. Genomföra kostnadsanalyser, marknadsanalyser och säkerställa att krav uppfylls. Driva kategoristrategi inklusive förhandlingar, RFQs och processdesign. Hantera leverantörsrelationer och uppdatera företagets inköpskontraktsdatabas. Skapa och analysera rapporter, dashboards och scorecards för att identifiera optimeringsmöjligheter. Din profilVi söker dig som: Har 3–7 års erfarenhet av teknologiinriktad upphandling och sourcing. Har erfarenhet av att leda RFx-processer och arbeta med indirekta förbrukningsmaterial. Är organiserad, datadriven och leveransfokuserad med globalt perspektiv. Har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka komplexa idéer på ett tydligt sätt. Är serviceinriktad, lösningsorienterad och trivs i team. Har erfarenhet av att skapa struktur i otydliga situationer. Vi erbjuder Ett utvecklande uppdrag i en global organisation. Möjlighet att bidra till innovation och förbättring inom inköpsprocesser. Ett inkluderande och mångsidigt arbetsklimat där allas perspektiv värdesätts. PlaceringStockholm AnsökanTjänsten tillsätts löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

169 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025