Koordinator på deltid till Inte Bara Post Bemanning
Rp Rekrytering Bemanning AB
Löne- och personaladministratörer

SNABBFAKTA Omfattning: DeltidArbetstider:Varannan vecka- Tidiga morgnar, kvällar och helgerOrt: Stockholm - HybridStartdatum: OmgåendeAnställningsform:Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATSVi på Inte Bara Post Bemanning söker nu en Koordinator till vår verksamhet i Stockholm.Vi som arbetar på Inte Bara Post Bemanning brinner för entreprenörskap, problemlösning och att leverera hög service. Vi går de extra milen för att vi vill, inte för att vi måste!Vi letar efter dig med ett högt driv och en hög ambition som vill bli en del av vårt team. Hos oss får duvärdefull erfarenhet från HR & Administration och möjligheten att utvecklas och växa inom bolaget. DIN ROLLSom koordinator arbetar du varannan vecka under tidiga morgnar, kvällar och helger. Arbetsuppgifterna utförs mestadels via dator ochtelefon.Vidare kommer du att arbeta i ett team om två och tjänsten omfattar därför deltidsarbete med utgångspunkt i varannan vecka. Vi ser att du har möjlighet och vilja att arbeta heltid under sommaren. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Kontakt med kunder och konsulter via telefon och mail Personalplanering Administration kring tidsrapportering Frånvarohantering Koordinera inkommande bokningar VEM ÄR DU? Som person är du kommunikativ, strukturerad och ansvarstagande. Vidare värdesätter du ett bra samarbete och är prestigelös gentemot dina arbetsuppgifter. Du gillar ett flexibelt arbete och är bekväm i en problemlösande roll. Vi söker dig som: Har minst två år kvar av dina studier Har minst ett års erfarenhet inom service Kan vara flexibel med arbetstiderna Har gymnasial utbildning Har god datorvana och goda kunskaper inom Office-paketetDet är meriterande med utbildning inom HR/Personal ÖVRIG INFORMATION Bli en del av oss och sök nu genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av [email protected]

170 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Drifttekniker till EcoDataCenter Stockholm
Ecodc AB
Drifttekniker, IT

I rollen som Drifttekniker hos oss får du en nyckelroll i att säkra drift och tillgänglighet för våra kunder. Vidare blir du en del av ett företag med stark och positiv kultur som bygger på våra kärnvärden Engagerad, Modig och Pålitlig. EcoDataCenter jobbar med innovativ design och världsledande teknik.Vi är ett bolag i snabb tillväxt med ambitionen att vara ledande i Norden och förstahandsvalet när det gäller hållbara och säkra datacenterlösningar. Vår marknad är internationell och vi har kunder från flera länder. I ryggen har vi kapitalstarka ägare som vill driva förändring i branschen. Som drifttekniker hos oss ingår du i en sammansvetsad grupp medarbetare och även i vår beredskap, när du är redo för det. Läs mer oss på www.ecodatacenter.tech Om tjänsten Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där du får jobba med teknik i framkant, samtidigt blir du del av ett team med kompetenta kollegor som brinner för det vi gör. Som drifttekniker har du en nyckelroll i att säkerställa och utveckla driftsäkerheten så att högsta möjliga tillgänglighet kan garanteras för anläggningen. Exempel på arbetsuppgifter är driftövervakning, elektriskt och mekaniskt underhåll, att hjälpa våra kunder med deras nätverksinfrastruktur, att utveckla rutiner och metoder, avvikelsehantering samt dokumentation. Vidare exempel på arbetsuppgifter enligt nedan: Daglig Rondering i anläggningen Proaktivt arbete i datacenter. Att säkert och med god kompetens, på beredskap eller dagtid, utföra underhåll på utrustning och byggnader. Utveckla rutiner och metoder inom eget ansvarsområde samt avvikelsehantering. Bygga upp, strukturera, skapa ordning och reda samt dokumentation för driftövervakning. Ta emot kunder och leverantörer. Felsökning, med hjälp av exempelvis remote hands/ telefonsupport kunna utföra lättare felsökning av nätverksportar eller kablage som slutat fungera. Installation av kunds infrastruktur som tex server och liknade utrustning. Eskort/övervakning av insläppta personer Lättare tekniska åtagande (filterbyte och liknande) Kunna läsa av BMS system för att förstå larm och förlarm (meriterande med erfarenhet av detta sedan tidigare). För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, sätter säkerheten först och har ett starkt kundfokus. Att jobba på EcoDataCenter EcoDataCenter är under varaktig utveckling, det kommer du också att vara när du jobbar hos oss. För oss är det viktigt att vi som jobbar här mår bra och att det finns en balans mellan arbete, familj och fritid. Dessa faktorer är viktiga för oss både ur ett socialt och ett hållbart perspektiv. Din profil Vi söker dig som får energi av att vara med och bygga framtidens datacenter, som är lösningsorienterad och vill vara med och ta ansvar för utvecklingen av driftsäkerheten. Vi tror att du som söker är: Serviceminded med kundfokus Strukturerad Beslutsmässig när så behövs Mån om att dokumentation ska genomföras enligt föreskrifter Proaktiv med förmågan att även vid lågintentensiv belastning ta initiativ till arbetsuppgifter som ska utföras. Vi tror att du är tekniker med goda kunskaper inom något eller några av följande områden: kraftdistribution, el/automation, drift och underhåll av fastigheter samt kyl- och värmesystem. Har du dessutom erfarenhet av datacenterdrift är detta ytterligare meriterande. Du är drivande i ditt arbete och trivs med att arbeta självständigt. Du vet att samarbete är nyckeln till framgång och är duktig på att bygga relationer. Du är målfokuserad och strukturerad. Det är dock viktigast för oss att du delar våra värderingar och att dina personliga egenskaper matchar kulturen i vårt härliga team. Du har körkort samt egen bil och är van att jobba i Microsoft Office (M365 och Excel). Sist men inte minst har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Låter det som en intressant roll för dig? På EcoDataCenter erbjuds du möjligheten att vara en del av något större och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Ansökningstiden avslutas 2025-02-22, urval samt intervjuer kan komma att ske löpande. Bakgrundskontroll samt drogtest är obligatoriskt för våra slutkandidater och kommer därmed vara en del av rekryteringsprocessen i kommande steg. Vid frågor hör av dig till ansvarig rekryterare David Hinzdahl 072 205 00 69. Välkommen med din ansökan.

170 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Däckskiftare till Stockholm
Starfinder AB
Fordonsmontörer

Vi söker nu dig som har erfarenhet av att skifta däck på bilar. Välkommen till oss! ArbetsuppgifterVi söker duktiga däckmontörer för ett uppdrag som startar till hösten och som pågår cirka 2-3 månader med god chans till förlängning. Du kommer jobba hos en auktoriserad och professionell bilverkstad med moderna lokaler och verktyg. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att hjälpa verkstadens kunder med däckbyte från vinterdäck till sommardäck. Arbetet kommer även innebära att köra in och ut bilar ifrån verkstaden samt hämta och lämna däck på lagret. Du kommer att arbeta i Stockholm. Din profilVi söker dig som tidigare har jobbat med däckskifte/däckmontering eller har ett privat intresse för bilar. Du har gärna läst fordonstekniska programmet på gymnasiet. För att lyckas i rollen krävs det att du är arbetsvillig, stresstålig och inte rädd för att arbeta fysiskt. Krav för att du ska vara aktuell för tjänsten är Du har manuellt B-körkort. Tidigare erfarenhet av liknande arbete. Arbetstiderna är förlagda under dagtid måndag-fredag. Detta är en tjänst på heltid, med start till hösten och där uppdraget kommer att pågå i ett par månader. Du kommer jobba som uthyrd konsult och få en anställning hos Starfinder samt en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig i ditt arbete. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Dennis Palenzovski på 072-099 60 97. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig, välkommen med din ansökan!

170 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Optimeringsingenjör - Fullstack
Ntricity AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens energilandskap och göra verklig skillnad för kommande generationer? Du behövs för att vi på Ntricity ska kunna fortsätta utvecklingstakten av vår molnplattform Enerhive. Du kommer ingå i ett team av utvecklare som i dagsläget består av 4 personer. Hos oss blir du inte en i mängden utan ditt dagliga arbete kommer ha en stor påverkan på företaget och vår vision att göra förnybar energi lönsam och tillgänglig för alla. Hos Ntricity blir du en nyckelperson i vår resa mot framtidens energisystem. Om rollen Du blir en del av ett team fullstackutvecklare som utvecklar Enerhive - vår molnplattform som kopplar ihop batterier, vindkrafts- och solcellsparker med marknadens möjligheter. Plattformen skapar optimerade bud och körscheman baserat på väder, priser och resursanvändning. Du kommer ha ett stort fokus på att vidareutveckla Enerhives optimerings- och prognosfunktioner. Det kan vara prognoser för hur elsystemet beter sig, prisprognoser, lastprognoser osv. Baserat på prognosering kan vi sedan optimera hur våra resurser körs. Vem är du? Du har en masterexamen – eller motsvarande utbildning. Det har gett dig goda kunskaper i avancerad matematik, vilket behövs för de optimerings- och prognosfunktioner du kommer att arbeta med. Du har erfarenhet som fullstackutvecklare och är kunnig inom .NET/C# och har jobbat med någon form av frontend ramverk och molnlösning. (Vi kör React & AWS – vilka just du har jobbat med spelar ingen roll). - Du har ett genuint intresse för hållbar energi och framtidens energisystem. - Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vilka är vi? Energibranschen står inför en enorm förändring – från storskalig energiproduktion till lokal, decentraliserad förnyelsebar produktion och lagring av energi. Vår mjukvara banar väg för företag att effektivt integreras med elmarknaden, vilket underlättar försäljningen av förnybar energi från batterilagring, solenergi och vindkraft vid tidpunkter som ger bäst betalt. Vi är stolta över att ha ett team bestående av några av branschens bästa och mest engagerade experter, som är dedikerade att göra förnybara energikällor lönsamma. Bra att veta Placeringsort är Stockholm, resor kan förekomma. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Energimarknaden genomgår just nu de största förändringarna sedan avregleringsvågen på 1990-talet. Elnäten digitaliseras. Samhället elektrifieras. Nya aktörer kliver in och bidrar med innovationer, kunnande och flexibilitet till systemet. Den förnybara energin växer starkt och håller på att mogna till en stabil resurs och lönsam affär för allt från kommunala energibolag och industrier till privatpersoner och sol- och vindkraftsägare. Snart kommer bilar, båtar, hus och industrier vara uppkopplade mot elmarknaden och med hjälp av batterier och smarta algoritmer fungera som minst lika viktiga grundbultar i elsystemet som trotjänarna vatten- och kärnkraft. Decentralisering. Demokratisering. En värld där alla kan bidra till att göra hållbarhet till det nya normala. Frågan är: hur ska energibolag, industrier, batteritillverkare och sol- och vindkraftsägare tjäna pengar på den här utvecklingen? Vilka nya produkter och tjänster ligger och gömmer sig på vägen mot framtiden? Ntricity grundades 2019 av Lars Skoglund. Bolaget levererar tekniska lösningar och marknadsmässig expertis & rådgivning till både energibolag och andra energiägare, små som stora, i syfte att effektivisera & kommersialisera nyttjandet av flexibla resurser i elnätet.

170 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Senior Frontend Developer till IT Customer and accounts
AB Trav och Galopp
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

I rollen får du:• Skapa värde för våra produkter och kunder.• Jobba med fantastiska medarbetare i en lärande och utvecklande miljö.• Flexibelt arbete och balans i livet.Vi söker nu en senior frontend-utvecklare till IT customer and accounts. Teamet jobbar med centrala applikationer i ATG:s miljö inom områdena payment, responsible gambling och anti money laundry, så det är en fördel om du trivs med att jobba i komplexa och transaktionstunga miljöer. Gör du det så välkomnas du till ett team som har kul tillsammans och som tror på öppenhet och transparens i arbetet. Vi jobbar blandat på kontoret och hemifrån, men har daglig kontakt i teamet och samarbetar även tvärfunktionellt med andra team inom IT.Är det här du?Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du som söker har flera års arbetslivserfarenhet inom frontend-utveckling. Vidare ser vi att du är nyfiken, prestigelös och gillar att dela med dig av din kunskap. Det är viktigt att du är en teamspelare som har en god samarbetsförmåga. Du bör även ha en god kommunikativ förmåga på både engelska och svenska. Meriterande är om du har erfarenhet av och intresse för backend-utveckling samt app-utveckling och eventuellt vill gå mot att bli fullstack-utvecklare på sikt. För att lyckas i denna roll ser vi att du känner till arbete med agila metoder och värdesätter teamarbete men även eget ansvar. Vidare ser vi att du gillar att hålla dig uppdaterad om och är nyfiken på att lära dig nya tekniska lösningar. Vi ser att du har erfarenhet av: • React • Typescript • Redux • Redux Saga • HTML • CSS • (GraphQL) • (React Native) Meriterande: • AWS • Microfrontend "För mig är det bästa med ATG att det är en otroligt inkluderande arbetsplats. Ett brett samarbete och en närvarande och synlig ledning som bryr sig om och lyssnar till sina medarbetare” Jag är en engagerad ledare som drivs av att se människor och organisationer utvecklas. Jag litar på mina medarbetare fullt ut. De är experterna, och jag finns där för att stötta och skapa så bra förutsättningar som möjligt för att alla ska kunna göra ett bra jobb och trivas på arbetsplatsen. Jag har arbetat med IT sen början av 00-talet, men är själv inte tekniskt utbildad, istället finns mina styrkor i ledarskapet och organisationsutvecklingen. För mig är det bästa med ATG att det är en otroligt inkluderande arbetsplats. Ett brett samarbete och en närvarande och synlig ledning som bryr sig om och lyssnar till sina medarbetare. - Lisa Oldmar, Manager IT Customer and Accounts.We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ​ För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ​ Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.​ Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

173 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Environment Artist
Remedy Entertainment Sweden AB
Grafiska formgivare m.fl.

Remedy Entertainment, the creator of Control®, Quantum Break®, Max Payne®, Alan Wake® and Death Rally®, and one of the leading independent game studios in the world, is looking for an Environment Artist for working on Control franchise. From Cauldron Lake, Monarch HQ to the Oldest House; the environments our artists skillfully craft play a critical part in the world building and setting of the story of our games. We are now looking for an Environment Artist to join us in creating high quality environments within the Control franchise. If you like the idea of working on the level architecture and having a major role in developing the look of the environments while contributing to the overall game experience, then this job is for you. We enthusiastically welcome diverse viewpoints and backgrounds. At Remedy we value and are committed to ensuring an inclusive and safe work environment for all our team members. Join us working on the future of Control franchise! WHAT YOU GET TO DO - Be an important part of the environment creation by setting up the environments in collaboration with your level team (environment art and level design). You enjoy creative problem-solving by creating prototypes and iterating on the levels using our proprietary engine, Northlight - As an Environment Artist, you are capable of creating full locations or levels with a great understanding of art direction, gameplay, player guidance and metrics. Being responsible for your own level/locations you get creative ownership with finding and maintaining the vision for that level. - You actively follow the development of environment creation technology and pipelines in the industry and work together with the Northlight tools team in improving our proprietary technology - Advise, review and provide feedback and guidance to external development partners on maintaining the quality and art style of assets - Proactively communicate with different departments and provide accurate time estimations for your work WHAT YOU BRING TO THE ROLE - You have previous work experience as an Environment Artist, Level Artist or in equivalent role - You have good understanding of shape, composition, and layout - You are familiar working either within Maya, 3DS Max or other 3D software package and have good technical understanding of game engines - Strong understanding of PBR and texture creation in Substance Painter and Designer - You have good understanding for gameplay and level design - You are self-motivated and proactive with a dedication to improving your craft - You thrive working in a team environment, sharing ideas and learning from others. You are used to collaborating with colleagues across different departments and you are able to communicate and present your ideas in a clear way. As a team member you are dedicated contributing towards a friendly and inclusive work environment - Additionally, background in traditional art and any relevant experience or studies, for instance photography or architecture and experience of using level/environment editors are beneficial in this role WHAT'S IN IT FOR YOU? - At Remedy, you get to work on awesome, memorable gaming experiences for our players in a studio where your input is valued, and your creative freedom is encouraged. - We offer a collaborative environment that values both individual and teamwork, ensuring that everyone’s voice is heard and workloads stay manageable. We believe in and support work-life balance — happy people work better! - We offer an extensive set of employee benefits and an annual bonus system as well as opportunities for you to develop your skills further. On top of this, in Finland and Sweden you get up to 5 weeks of paid vacation, in addition to public holidays and other special occasions. - We have two offices, one in Finland, in the Helsinki metropolitan area, and one in Stockholm, Sweden. Both locations are well known for their exceptional quality of life, free education and pristine nature at your doorstep. - If you are not already in Finland or Sweden, our relocation service is there every step of the way to take care of you. You can concentrate on work, while we take care of everything else. - Our studio is embracing a hybrid work model that gives you the flexibility to work from home and have valuable face-to-face time with your colleagues. To apply, please fill in the application form with your CV (in English), work references/portfolio and other information relevant to the position. This position will be filled as soon as suitable applicants are found. Join us and you’ll discover a vibrant, connected universe filled with stories and characters that stay with you long after you switch off.​​ Over the past 25 years we’ve built a unique, people-first environment where​ courageous creativity thrives. You might be surprised by the next thing we release,​ but you’ll have no doubt it’s Remedy. The Remedy culture consists of three core values. They describe who we are and how we work and interact together. We base our decisions and actions on camaraderie, pioneering spirit, and smart creativity. Our three core values together make us One Remedy.

174 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Backend Developer PL/SQL inom Business Intelligence
AB Trav och Galopp
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du jobba med ett avancerat affärskritiskt system för finansiell rapportering? Uppskattar du tekniska utmaningar och har ett stort fokus på datakvalitet? Här finns möjligheten att ta dig an en spännande utmaning och att jobba i ett trevligt och välfungerande team med stor stolthet för teknisk kvalitet, prestanda och att ge rätt produkt och service till våra intressenter! I rollen får du: • Tillsammans med teamet ansvara för ATGs centrala rapporterings- och avräkningssystem som hanterar stora mängder transaktioner med höga krav på korrekthet. • Arbeta med Oracle PL/SQL tillsammans med teamet för att kontinuerligt vidareutveckla, underhålla och anpassa systemet i linje med affärsprioriteringar. • Arbeta i nära samarbete med andra erfarna utvecklare och intressenter. • Bidra med din erfarenhet och kompetens för att designa datamodeller och bygga högpresterande lösningar för att garantera kvalitet och prestanda.• Tillämpa relevanta designprinciper lämpliga för ett finansiellt rapporterings- och avräkningssystem. • Säkerställa datakvalitet, säkerhet, dataintegritet och prestanda samt implementera automatiserade processer för validering.• Vara delaktiv i migreringen av nuvarande system till nästa generations lösning där vi tittar på hur molntekniker kan addera värde där du med rätt intresse kan vara en del av den förflyttningen.Vi söker nu en erfaren och driven Backend-utvecklare med stor erfaranhet av Oracle och PL/SQL. Du kommer få möjlighet att jobba med ett avancerat system byggt i PL/SQL som hanterar stora transaktionsmängder med fokus på beräkningar och transformeringar för att säkerställa rätt finansiell rapportering och uppföljning för både interna och externa intressenter. Teamets uppdrag är att säkerställa det finansiella flödet för ATGs spelprodukter online och i butik. Inom teamet jobbar vi enligt agila principer med stöd från roller som Produktägare, Scrum Master och där vi följer ett modernt agilt arbetssätt. Du kommer vara del av vårt större Business Intelligence-team.Är det här du? Vi ser att du är erfaren, driven, nyfiken och lösningsorienterad. Du är en lagspelare som ser kompetensdelning som en självklar väg till lärande för dig och andra. Du förstår vikten av att aktivt bidra till kontinuerliga förbättringar i kod och arbetssätt och att hålla din egen kompetens aktuell. Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska. Vi ser gärna att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom eller motsvarande kompetens och erfarenhet av: • Agilt teamarbete.• Stor erfaranhet av avancerad utveckling i Oracle PL/SQL.• Djup kunskap om hur Oracle som databas fungerar för att kunna optimera och designa på effektivt sätt.• Hantering av stora datamängder med fokus på transformeringar och kvalitet, gärna med ett finansiellt fokus.• Förståelse för AWS och vilka möjligheter molntjänster kan tillföra.• Kunskap om dataarkitektur, design- och datamodelleringsprinciper.• Erfarenhet av transaktionsintensiv verksamhet med höga krav på tillförlitlighet, test och kvalitet, säkerhet och prestanda. Meriterande: • Erfarenhet av Jira, Confluence, GitHub och Solace.• Förståelse för molnarkitektur och vilket värde det kan ge på sikt.”ATG siktar högt, är ambitiösa och har en fantastisk kultur” ATG siktar alltid högt och speciellt inom detta område finns det stora möjligheter att utveckla sig själv och jobba med ny teknik för ett kritiskt område in väldigt dynamisk bransch. Inom teamet har vi påbörjat en förändringsresa och här finns chansen att verkligen komma in och göra skillnad. När det gäller hur vi jobbar är det agila moderna arbetssättet en självklarhet för mig och min syn på ledarskap handlar mycket om att sätta en vision och en riktning och att få alla att känna sig motiverade, engagerade, betrodda och ha full möjlighet att få ut det bästa av sig själva. En annan hörnsten är att alltid leva upp till ATGs kultur och värderingar i hur vi jobbar, kommunicerar och tar oss an utmaningar och självklart har vi kul tillsammans! - Tomas Hagelin, Manager IT Business Inteligence. We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ​ För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ​ Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.​ Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

176 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Senior Frontend Developer till IT Costumer and accounts
AB Trav och Galopp
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

I rollen får du:• Skapa värde för våra produkter och kunder.• Jobba med fantastiska medarbetare i en lärande och utvecklande miljö.• Flexibelt arbete och balans i livet.Vi söker nu en senior frontend-utvecklare till IT customer and accounts. Teamet jobbar med centrala applikationer i ATG:s miljö inom områdena payment, responsible gambling och anti money laundry, så det är en fördel om du trivs med att jobba i komplexa och transaktionstunga miljöer. Gör du det så välkomnas du till ett team som har kul tillsammans och som tror på öppenhet och transparens i arbetet. Vi jobbar blandat på kontoret och hemifrån, men har daglig kontakt i teamet och samarbetar även tvärfunktionellt med andra team inom IT.Är det här du?Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du som söker har flera års arbetslivserfarenhet inom frontend-utveckling. Vidare ser vi att du är nyfiken, prestigelös och gillar att dela med dig av din kunskap. Det är viktigt att du är en teamspelare som har en god samarbetsförmåga. Du bör även ha en god kommunikativ förmåga på både engelska och svenska. Meriterande är om du har erfarenhet av och intresse för backend-utveckling samt app-utveckling och eventuellt vill gå mot att bli fullstack-utvecklare på sikt. För att lyckas i denna roll ser vi att du känner till arbete med agila metoder och värdesätter teamarbete men även eget ansvar. Vidare ser vi att du gillar att hålla dig uppdaterad om och är nyfiken på att lära dig nya tekniska lösningar. Vi ser att du har erfarenhet av: • React • Typescript • Redux • Redux Saga • HTML • CSS • (GraphQL) • (React Native) Meriterande: • AWS • Microfrontend "För mig är det bästa med ATG att det är en otroligt inkluderande arbetsplats. Ett brett samarbete och en närvarande och synlig ledning som bryr sig om och lyssnar till sina medarbetare” Jag är en engagerad ledare som drivs av att se människor och organisationer utvecklas. Jag litar på mina medarbetare fullt ut. De är experterna, och jag finns där för att stötta och skapa så bra förutsättningar som möjligt för att alla ska kunna göra ett bra jobb och trivas på arbetsplatsen. Jag har arbetat med IT sen början av 00-talet, men är själv inte tekniskt utbildad, istället finns mina styrkor i ledarskapet och organisationsutvecklingen. För mig är det bästa med ATG att det är en otroligt inkluderande arbetsplats. Ett brett samarbete och en närvarande och synlig ledning som bryr sig om och lyssnar till sina medarbetare. - Lisa Oldmar, Manager IT Customer and Accounts.We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ​ För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ​ Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.​ Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

177 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
ArkDes söker en projektledare till Think Tank
Statens Centrum För Arkitektur och Design
Planerare och utredare m.fl.

Projektledare, Think Tank, diarienr AM2024-190 ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design och en statlig myndighet. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. Vi bjuder in allmänheten till att reflektera, debattera och påverka designens och arkitekturens roll i samhället. Vi är en förlängning av gatan, en del av staden, ett forum att lyfta de stora frågorna om vad det innebär att vara människa, hur strukturer formar våra beteenden och hur vårt agerande formar framtiden. Vi är en öppen plats för eftertanke och debatt, en plats för många röster att höras, en plats som synliggör systemet inifrån systemet. ArkDes söker en projektledare På ArkDes Think Tank arbetar tre projektledare, en strateg, en utredare, en koordinator och en enhetschef. Nu söker vi en projektledare för en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, för ett nytt projekt som startar 2025.  Think Tank bedriver externa samarbeten med ett flertal aktörer och verkar i nära samverkan med myndigheter inom ramen för Politik för gestaltad livsmiljö. ArkDes är en av myndigheterna i Rådet för hållbara städer och samhällen och har i uppdrag att koordinera noder och regionala nätverksnoder i en nationell samordningsgrupp. Enheten bedriver ett flertal praktiknära forskningsprojekt och koordinerar team inom områden som stads- och samhällsutveckling, mobilitet, återbruk och hållbar design. Med utgångspunkt från designmetodik utgår projekten från arkitekturens och designens möjligheter att bidra till en hållbar utveckling av våra gemensamma livsmiljöer. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med utveckling, framdrift och genomförande av projekt i nära samarbete med externa organisationer och personer från både ArkDes organisation, näringsliv och andra myndigheter. Du kommer att ansvara för projektledning, kontakter, kunskapsinsamling, dokumentation och utvärdering i praktiknära forskningsprojekt. Vidare kommer du att koordinera och samarbeta med ämnesexperter bestående av forskare och praktiker. En stor del av de projekt som bedrivs hos ArkDes presenteras i offentliga arrangemang som kunskapsseminarier, prototypbyggnation och utställningar. Det förväntas därför att du kan göra presentationer vid sådana arrangemang. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har bakgrund och erfarenhet av att bedriva och koordinera projekt i tätt samarbete med externa aktörer och att du säkerställer att projektets kunskapsmål uppnås. Du formulerar dig väl på svenska och i tal och skrift, anpassat för olika typer av mottagare. Du är noggrann, kreativ, lyhörd, analytisk och har en god förmåga att arbeta självständigt. Då rollen har många kontaktytor krävs det att du har god samarbetsförmåga och ett lösnings-orienterat angreppssätt. Du levererar god kvalitet även vid arbete i högt tempo. Vi ställer som krav att du ska ha: • Relevant akademisk examen exempelvis inom arkitektur, stadsplanering eller motsvarande. • Dokumenterad erfarenhet av arbete i privat och offentlig sektor i frågor rörande arkitektur, design och samhällsplanering • Dokumenterad kunskap i att inhämta, analysera och sammanställa praktiknära forskningsresultat • Dokumenterad kunskap om, och erfarenhet av, process- eller projektledning med tonvikt på praktiknära utforskande projekt • Dokumenterad erfarenhet av att arrangera workshops och seminarier • Dokumenterad erfarenhet av samarbetsprojekt Det är meriterande om du har: • Dokumenterad erfarenhet av liknande tjänst inom det statliga avtalsområdet • Kunskap om hållbarhetsfrågor • Kunskap om fastighetsekonomi och/eller fastighetsjuridik • Kunskap om cirkulär ekonomi, omvandling och förvaltning Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ArkDes välkomnar sökande som kompletterar myndigheten avseende jämställdhet och mångfald. Anställning Anställningen är en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, fr.o.m. februari 2025 t.o.m. den 31 maj 2026. Tillträde Februari 2025, eller enligt överenskommelse. Arbetsplats Arbete sker på plats på Skeppsholmen och i våra projekt ute i landet. Viss flexibilitet finns kring arbete hemifrån. Ansökan Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 8 januari 2025. Ange diarienr AM2024-190. Kontaktpersoner Upplysningar lämnas av Jessica Segerlund, enhetschef för ArkDes Think Tank. Fackliga företrädare är Adolfo Vega och Stefan Mossfeldt för ST och Johanna Fogel för SACO-S. Samtliga nås via vår växel på telefon: 08-520 23 500.

209 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2026
Systemförvaltare till RIX-enheten
Sveriges Riksbank
Systemförvaltare m.fl.

Vill du vara med att driva utveckling och förvaltning av Sveriges betalningssystem? Då är det här en tjänst för dig. VI ERBJUDER DIG Utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö där Sveriges betalningsinfrastruktur står i fokus. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och mycket stor möjlighet till kompetensutveckling. DET HÄR GÖR DU HOS OSS Rollen ingår i RIX-enhetens förvaltningsteam och deltar i förvaltningsaktiviteter och forum tillsammans med den interna IT-avdelningen och externa internationella leverantörer. Ditt fokus kommer att ligga på förvaltningen av Riksbankens tjänster för betalningar och säkerheter. Du kommer bland annat att jobba med verksamhetens behovsanalys, kravställning mot externa leverantörer, implementering, konfigurering och test av ny funktionalitet i systemet samt information och support till deltagarna. Just nu pågår flera stora projekt inom betalningsinfrastrukturen där du kommer vara involverad. Viss schemaläggning och 24/7 beredskap förekommer då du kommer att vara en del av incident- och change/releaseorganisationen kring RIX systemet. DITT TEAM RIX-enheten tillhör avdelningen för betalningar med uppdraget att utveckla och förvalta Riksbankens betalningssystem (RIX) för betalningar i svenska kronor på ett säkert och effektivt sätt. Rollen ingår i teamet för vidareutveckling och förvaltning där 15 kollegor arbetar idag. Vi sitter på verksamhetssidan och ansvarar operativt för betalningsflöden och hantering av säkerheter. Här kan du läsa mer om Riksbankens organisation.   MER OM DIG Du har erfarenhet av arbete med verksamhetsnära systemförvaltning eller liknande roller, gärna inom bank och finans. Du har relevant högskoleutbildning i förhållande till tjänsten eller motsvarande erfarenhet. Vårt interna språk är svenska men vi arbetar mycket med internationella kontakter vilket ställer krav på att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av arbete med värdepapper, säkerheter, betalningar eller avvecklingssystem inom finansiell infrastruktur, bank eller finansiell sektor väger tungt i urvalsprocessen.  Utöver ovanstående ser vi även erfarenhet av incidenthantering, avveckling/clearing, SWIFT och ISO20022 som meriterande.  Som person är du initiativtagande, serviceinriktad och är bra på och gillar att arbeta i team. Du är strukturerad, har ett starkt system/ekonomi-intresse och en god problemlösande analysförmåga. Vi ser gärna att du vill utvecklas på lång sikt i vårt team där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter och vara med att bidra till Sveriges betalningsinfrastruktur. MER OM TJÄNSTEN  Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas Placering: Huvudkontoret Klara, Klarabergsgatan 31-33 Arbetstid: Fast arbetstid, viss schemaläggning  Möjlighet att jobba distans: 1 eller 2 dagar i veckan Förmåner: Generösa semestervillkor, löneväxling till pension, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass.  Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap.  ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här. ANSÖK Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 12 december 2024. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning.  Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser. Kontaktperson Eva Billtén Gruppchef [email protected]

212 dagar sedan
Sista ansökan:
12 december 2025