Sjuksköterska till urologen!

Beskrivning Urologiska kliniken består av ca 75 medarbetare. Vår slutenvårdsavdelning har 24 vårdplatser och där bedrivs både akut och elektiv vård. Vi utför ca 1600 operationer per år där tonvikten ligger på de stora urologiska folksjukdomarna såsom godartad prostataförstoring, urologiska tumörsjukdomar samt sten i urinvägarna. Vi tar emot ca 8000 patienter per år inom öppenvården och vi har ett nära samarbete med ett nätverk av privata urologer runt SÖS. Vi bedriver kliniknära forskning och deltar i flera läkemedelsstudier. Urologiska kliniken ingår i verksamhetsområde Specialistvård.   Vi erbjuder dig som sjuksköterska på avdelning 65 följande:  Individuell inskolning med erfarna sjuksköterskor och undersköterskor. En mycket trevlig arbetsplats med ett klimat präglat av lärande där kliniken under flera år ansvarat för en SÖS-övergripande kateterverkstad.  En avdelning som arbetar med förbättringsarbeten i syfte att utveckla vården och öka patientsäkerheten.  Arbetet som sjuksköterska sker nära patienten i samarbete med undersköterska och läkare. En stor del av dina uppgifter utgörs av administrering av läkemedel, antibiotika hantering, omvårdnad och övervakning av vitala funktioner m.m.  Arbetsuppgifter I din roll som sjuksköterska på vårdavdelning 65 planerar, leder och utför du omvårdnadsarbete. Vi arbetar tillsammans i tvärprofessionella team. Arbetsuppgifterna är varierande och du har stora möjligheter att påverka och kontinuerligt utvecklas. Vi lägger stor vikt vid att utveckla vår verksamhet genom våra medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår därför att arbeta med förbättringar från idé till genomförande. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska. Vana från en akutvårdsavdelning är meriterande men inte ett krav.  Du är ödmjuk och bemöter människor med respekt  Intresserad av att bidra med din kunskap och entusiasm  Positiv och ser möjligheter  Du förenar självständigt arbete med god förmåga att samarbeta  Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och värderingar för din yrkesroll. Villkor Schemalagd arbetstid 38,15 timmar/vecka. Övrigt *Vår nya medarbetare ska vid anställningstillfället inte vara anställd av Region Stockholms nämnder/bolag eller av akutsjukhus som drivs på uppdrag av Region Stockholm (Med detta avses samtliga nämnder inom Region Stockholm (t ex Karolinska och SLSO), samtliga helägda bolag och kommunalförbund (t ex Södersjukhuset, Danderyds sjukhus, Södertälje sjukhus, AISAB, Norrtälje TioHundra och S:t Eriks ögonsjukhus) samt akutsjukhus som drivs på uppdrag av regionen så som Capio S:t Görans sjukhus). Samtliga belopp är bruttobelopp och inte pensionslönegrundande. Södersjukhuset tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning. Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus. Akutsjukvården står i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi har även en av Sveriges största förlossningskliniker. Hos oss arbetar cirka 5000 medarbetare. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning och för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. Vår vision är att vara Sveriges ledande akutsjukhus. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Medicinsk fotsjukvårdare till Hässelby vårdcentral

Vi söker en medicinsk fotsjukvårdare till Hässelby vårdcentral. Vårdcentralen är belägen på torget i Hässelby gård, nära T-banan. Vi har drygt 18.000 listade patienter. Vår trevliga personalgrupp består av läkare, sjuksköterskor/distriktssköterskor, undersköterskor, rehab-koordinator, fotsjukvårdare, kuratorer, psykolog och sekreterare, totalt ca 60 personer. Vi arbetar i en mångkulturell miljö där vi värdesätter och strävar efter goda möten. Du kan läsa mer om oss på Hässelby vårdcentral (regionstockholm.se) Vi erbjuder: Vi erbjuder också våra medarbetare förmåner såsom flexibla arbetstider, friskvårdsersättning, fri öppen hälso- och sjukvård samt tjänstepension mm. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter som medicinsk fotsjukvårdare på vårdcentral. Utföra fotstatus, riskindela enligt riktlinjer och arbeta med fokus på prevention/egenvårdsråd samt diabetessårvård. Som medicinsk fotsjukvårdare på vårdcentralen ingår du i vårt diabetesteam som består av fotsjukvårdare, läkare och diabetessköterskor. Arbetet är självständigt och utförs i nära samarbete med vår fotsjukvårdare, läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor och övrig personal. Kvalifikationer: Vi söker dig som är utbildad Medicinsk fotterapeut eller Podiater med grund- och fördjupningskurser i fotterapi inom diabetesbehandling. Erfarenhet är ett krav. Vana att dokumentera i TakeCare. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Måndag - fredag, hel- eller deltid. Vi tillämpar flextid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Personliga egenskaper: Det är viktigt att du är serviceinriktad, noggrann och har förmåga att arbeta självständigt med eget ansvar men också ha lätt för att samarbeta. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Account Manager till Xamera

Xamera söker Account Manager – Är du vår nästa talang? Är du en passionerad och resultatinriktad säljare som brinner för att bygga långsiktiga relationer och att hjälpa företag att växa? Har du erfarenhet inom B2B-försäljning och är redo att ta nästa steg i din karriär? Då kan du vara den vi söker för rollen som Account Manager hos oss på Xamera! Om Xamera Xamera är en ledande aktör inom matchning av unga ingenjörer och studenter inom IT, teknik och ekonomi. Xameras vision är att lösa kompetensbristen inom svensk industri- och techsektor. För att göra det krävs ett nytt tänk. Vi utmanar traditionella tillvägagångssätt som har präglat rekryteringsbranschen senaste decenniet. Vi fokuserar på att matcha rätt talanger med rätt företag från början, vilket ökar produktiviteten och skapar framgångsrika verksamheter och karriärer. Vi är ett engagerat och framåtlutat företag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Xamera växer snabbt och vi behöver ambitiösa, drivna personer som vill följa med oss på resan och förändra en bransch på allvar. Vi utlovar trevliga kollegor och ett utvecklande arbete där du ständigt blir utmanad för att nå din fulla potential. Om rollen som Account Manager Som Account Manager hos Xamera kommer du att ansvara för att utveckla och underhålla starka och långsiktiga relationer med våra kunder, inklusive både små och medelstora företag. Din roll innebär att bearbeta kunder för att möta deras behov och skapa värde. Du kommer att ha ansvar för hela försäljningscykeln, från prospektering till avtal och uppföljning. Du kommer även att vara delaktig i att utveckla och förbättra vårt erbjudande och delta i olika marknadsaktiviteter. I denna roll är du ytterst ansvarig för bearbetning av nya kunder i Malmö med omnejd. Malmöregionen öppnades upp i början av året vilket innebär att du som axlar denna roll ges möjlighet att driva och sätta grunden för marknaden i Malmö. Vi tror dock att du kan ha stort stöd i att sitta tillsammans med något avvåra befintliga säljteam som återfinns i Linköping, Stockholm eller Göteborg och vid behov resa till Malmö. M.a.o arbetsort Linköping, Göteborg eller Stockholm. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning alternativt utbildning inom motsvarande område. Kan svenska och engelska, i både tal och skrift. Har en stark drivkraft och motiveras av att nå resultat och utvecklas i din karriär. Är en passionerad säljare med en naturlig fallenhet för att skapa och underhålla affärsrelationer. Det är meriterande om du har 1-2 års tidigare erfarenhet av B2B-försäljning. Vad erbjuder vi? En spännande och utmanande roll där du får möjlighet att arbeta med en mängd olika kunder och branscher. En stimulerande arbetsmiljö där du får chansen att vara en del av ett engagerat och dynamiskt team. Möjligheter till personlig och professionell utveckling. En attraktiv ersättningsmodell som inkluderar en fast lön och en rörlig del baserad på dina resultat och prestationer. Ansökan Är du vår nästa Account Manager? Skicka in din ansökan samt där du beskriver varför just du är rätt person för rollen. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Start: hösten 2024. Om du har några frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och att välkomna dig till vårt team på Xamera!

15 maj 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024
Bolagsekonom till ett föräldravikariat i Bromma

Arbetsbeskrivning: Till vår kund i Bromma söker vi nu en bolagsekonom för att täcka upp under ett föräldravikariat. I din roll som bolagsekonom kommer du att arbeta brett med redovisningen och hantera månads-, kvartals- samt årsbokslut, löpande redovisning och avstämningsarbete. Du kommer även att bistå i upprättandet av deklarationer och årsredovisningar. Vidare kommer du att sköta löpande rapportering mot koncernen, hantera anläggningstillgångar samt lagerredovisning. Du kommer att ingå i ett härligt team på totalt 7 personer och rapporterar direkt till redovisningschefen.  De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar: • Löpande redovisning • Månads- och årsbokslut • Deklarationer • Årsredovisning • Myndighetsrapportering • Ad hoc uppgifter Vem är du? Vi söker dig som har jobbat som redovisningsekonom alternativt bolagsekonom under 2-3 år och är självständig i månadsbokslut. Du har med fördel jobbat i nordiska organisationer där du har löpande kontakt med både interna och externa intressenter. Vidare är du en van användare i Excel och vi kommer se det som meriterande om du tidigare jobbat i SAP. Som person trivs du i familjära och säljdrivna organisationer med högt i tak. Vidare är du social, lyhörd och motiveras av intern service. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Vad vi Erbjuder Vi erbjuder en konsultanställning via oss på Jurek där du arbetar ute hos vår kund med fina lokaler i Bromma. Du kommer att bli en del av ett härligt gäng med en god stämning på kontoret och ett företag som erbjuder sociala aktiviteter och en trygg och stabil organisation. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt, alternativt efter sommaren och förväntas fortlöpa under ett år. Uppdraget är förlagt på heltid och möjlighet till hemarbete 1 dag i veckan erbjuds. Hos Jurek Recruitment & Consulting är vi stolta över att kunna erbjuda dig en attraktiv och konkurrenskraftig månadslön. Din professionella och personliga välbefinnande är viktiga för oss, och därför inkluderar vårt erbjudande även en generös semesterförmån samt möjligheter till friskvårdsaktiviteter. Vi tror på att stötta och engagera våra konsulter på bästa sätt, och därför tillhandahåller vi även en dedikerad konsultchef som finns där för att stödja dig i din arbetsresa. Om du har några frågor eller vill veta mer om denna spännande tjänst är du varmt välkommen att kontakta vår konsultchef, Sara Winberg, via e-post på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur denna möjlighet kan vara nästa steg i din karriär.. Om Oss Jurek Recruitment & Consulting erbjuder en omfattande portfölj av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områden som juridik, ekonomi, HR, marknadsföring och administration. Låt oss hjälpa dig att ta nästa steg i din karriär!

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Säljande Kundansvarig till Carotte Group - Stockholm

Om CarotteCarotte-koncernen har växt och utvecklats sedan grundandet 1982. Vår mångsidighet representeras genom tre framstående bolag inom koncernen: Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans utgör de en helhetslösning för allt som rör mat, möten och service för våra kunder. Vår resa har präglats av långsiktiga perspektiv och stark tillväxt, stöttad av investerare som inte bara delar vår vision utan också har erfarenhet från olika roller inom koncernen. År 2019 inleddes en ny fas för Carotte, och sedan dess har vi inte bara tagit marknadsandelar utan också tredubblat vår omsättning från 2021 till 2022. Denna framgång har varit drivkraften bakom våra högt uppsatta tillväxt- och utvecklingsmål som också syns på 2023 års siffror.Vårt fokus inom Soft Facility Management har gjort oss till en nyckelspelare på marknaden. Genom att erbjuda högkvalitativa produkter och service inom Food & Event, Staff och Housekeeping har vi framgångsrikt hjälpt våra kunder att lyfta sina kontorsmiljöer till nästa nivå, och detta är bara början.Carotte strävar alltid efter att vara en föregångare inom branschen. Under 2023 tog vi ett stort steg in i live- och upplevelseindustrin genom att arrangera flera evenemang öppna för allmänheten. Detta har inte bara breddat vår verksamhet utan även stärkt vår position som en innovativ aktör.Vi ser nu fram emot 2024 med en positiv och stark tillväxt. Vår ambition är tydlig – att växa till Sveriges främsta bolag inom Soft Facility Management och fortsätta att etablera våra tjänster i både befintliga och nya regioner. Om tjänstenI rollen som säljande kundansvarig på Carotte spelar du en central roll i företagets övergripande strategi för att öka försäljningen och utveckla starka affärsrelationer. Du hanterar både befintliga kunder och tar dig an utmaningen att bearbeta nya potentiella kunder för att expandera kundbasen. Genom att vara en del av ett dedikerat säljteam får du möjligheten att påverka och forma företagets framgång. Din huvudsakliga uppgift är att skapa och utveckla långsiktiga relationer med kunder, samtidigt som du aktivt driver försäljningsprocessen för Carottes komplexa tjänster. Du kommer att vara involverad i hela säljcykeln, från prospektering och initial kontakt med potentiella kunder till att hantera möten, utforma och presentera offerter samt följa upp för att säkerställa kundnöjdhet och långvariga affärsrelationer. Du får en gedigen introduktion kring rollen, Carottes utbud och kunder. Du ges stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din och Carottes fortsatta utveckling framåt.Arbetsuppgifter- Nykundsprospektering- Boka och utföra möten- Bearbeta och bibehålla kunder - Mer- och korsförsäljning för nya samt befintliga kunder-Offerhantering och Prisförhandling Vi söker dig som-Har arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning -Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska- Harbranscherfarenhet (starkt meriterande)- Har avslutad eftergymnasial utbildning inom försäljning/ekonomi (meriterande)- Inte är rädd för att ta dig an nya utmaningar och lätt för att lära dig nya saker- Har vana av att lyfta telefonen och genomföra uppsökningsarbete För att lyckas i rollen tror vi att du är en målinriktad person som motiveras av att verka i en föränderlig och snabbväxande miljö. Din vilja att uppnå goda resultat och växa i din roll märks tydligt i alla delar av ditt arbete. Vidare är du handlingskraftig och initiativtagande, du räds inte att komma med nya idéer och uttrycka dina tankar kring förbättringsmöjligheter. För att nå framgång i rollen ser vi även att du besitter en social säkerhet och god samarbetsförmåga då rollen innebär många kontaktytor, såväl internt som externt. I den här rekryteringen läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med en provanställning på sex månaderStart: Enligt överenskommelseLön: Fast lön + provisionVälkommen med din ansökan!Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.Vibehandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt med CV och personligt brev.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Rekryteringsgruppen söker en Affärsområdeschef / Operations manager

Rekryteringsgruppen fortsätter sin tillväxtsresa!Söker du ditt nästa drömuppdrag? Sluta leta!För nu söker vi förstärkning till huvudkontoret i Hägersten i form av en engagerad:Operations Manager tillika Affärsområdeschef Transport I rollen som Operations Manager kommer du ta lead för vår expansionsresa och utvecklandet av vår affär framåt på flera spännande orter runt om i Sverige. Dessutom kommer du ansvara för vårt största affärsområde Transport med målsättningen att göra oss till den tydliga branschledaren i Stockholm. Om tjänsten:- Affärsområdeschef Transport Leda och fördela arbetet för Transportteamet genom ett tydligt och engagerat ledarskap. Fullt budgetansvar med målet att få affärsområdet att verkligen ta nästa steg och förstärka vår position som en av branschledarna i Stockholm. - Operations Manager Ansvara för Rekryteringsgruppens expansionsplan där målet är att utöka vår affär till ett antal nya orter i Sverige där de framtida Områdescheferna kommer rapportera till dig. - I övrigt Fullt ut ansvarig för affärsområdets budget och nyckeltal Delaktig i Rekryteringsgruppens Extended Ledningsgrupp Driva förbättringsarbete tillsammans med kund Ansvara tillsammans med säljchef och teamet för nykundsförsäljning Kundansvar som innefattar kundnöjdhet, kvalitet i leveransen och utveckling avsamarbetet Ansvar för och utveckling av personalen på kontoret samt alla konsulter ute påuppdrag Detta är en delad tjänst där du initialt främst kommer arbeta som affärsområdeschef men som successivt över tid kommer övergå till merparten en Operations Manager-roll. I denna roll rapporterar du till VD. Krav och meriterande för tjänsten:Du är en trygg och erfaren ledare med minst 7års erfarenhet från branschen i motsvarande roller.Samten självgående, målmedveten och strukturerad problemlösare med stark operativ ådra som får saker att hända. Vi ser gärna att duhar ett stort engagemang och passion för människor med en smittande energi I övrigt vill vi gärna att du har: Erfarenhet från transportbranschen Erfarenhet av etableringar och expansion Minst kandidatexamen inom relevant inriktning för tjänsten Om oss ochdin blivande arbetsplats: Vi är ett bemannings och rekryteringsföretag där våra engagerade medarbetare är hjärtat och själen i allt vi gör, passion och prestation är nyckeln till vår framgång. Rekryteringsgruppen har funnits i över 23 år och verkar främst inom affärsområdena: Lager & Industri, Transport, Kontor samt Service & Butik. Rekryteringsgruppen är ett värderingsstyrt företag som sätter sin personal i första rummet.Vi samarbetar med företag och organisationer som ser medarbetarna som sin viktigaste resurs Du erbjuds bland annat: Konkurrensmässig lön Bonusupplägg Möjlighet att arbeta hemifrån (1dag/vecka) Förkortad arbetstid under sommarmånaderna (jun-aug) Vi är ett tajt gäng med mycket aktiviteter såsom AWs, middagar, aktiviteterochresa Placeringsort är Stockholm men med löpande resor till våra planerade hubbar runt om i Sverige. Preliminärt startdatum är2:a september eller enligt överenskommelse. Känner du dig träffad? I så fall sök! Skicka in din ansökan snarast möjligt då vi intervjuar löpande. Om du har några frågor, vänligen kontakta Fredrik Björklund, VD [email protected], 070 553 01 25. Sökord: Affärsområdeschef, Operations Manager, ledarskap, affärsutveckling, strategi, verksamhetsoptimering, teamledning.För mer information om oss och våra lediga tjänster,www.rekryteringsgruppen.com

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Vi söker en ambitiös och motiverade restaurangbiträde till The Fishery.

Om jobbet: The Fishery & The Farm Family letar efter en glad, positiv och lagspelande restaurangbiträde till vår enhet 4 kvällar i veckan. The Fishery & The Farm Family under ledning av Malin Söderström och Carl Ullsten är en modern, nytänkande restaurang i ett öppet restauranglandskap. Vi söker en glad, positiv och ambitiös restaurangbiträde som vill fortsätta utveckla ett lyckat koncept vidare tillsammans med oss. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och säkerställa hög kvalité. Du har lätt att arbeta i team, bra ordningssinne, älskar ett rent kök, gillar att möta gäster då vi arbetar i ett öppet kök. I arbetet ingår att hämta varor, städa, diska och en del matlagning som att skala och hacka grönsaker. Vi är en glad och positiv grupp som jobbar som ett team. Du måste också passa in i vårt team. Kunskaper i svenska eller i engelska är ett krav.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Fryshuset söker ekonomiassistent, inriktning skola

Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 730 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Om Fryshusets grundskolor Huvudman för Fryshusets skolor är Stiftelsen Fryshuset. Fryshuset driver tre grundskolor, en gymnasieskola, en folkhögskola och flera yrkesinriktade utbildningar. Fryshusets skolor är inte vinstdrivande utan eventuella överskott går alltid tillbaka till verksamheten. Fryshuset grundskola i Hammarby Sjöstad innefattar åk 7-9. Fryshusets grundskolor i Järva är just nu i en utvecklingsfas med en nyetablerad åk F-6 skola i Akalla och en utökad åk 7-9 skola i Husby. Om uppdraget Vi erbjuder arbete i en organisation som arbetar i centrum för några av de mest aktuella frågorna i samhället. Du får vara med och skapa förutsättningar för Fryshusets medarbetare att göra skillnad för unga. Som ekonomiassistent är du en del av ekonomiavdelningen där vi är elva personer, varav tre ekonomiassistenter. Arbetet i teamet präglas av öppenhet och prestigelöshet; vi tror på att lära av varandra, testa nya saker, utmana varandra och ha kul. Vi är i en fas av förändring där vi ser över och utvecklar en del av våra processer. Vi söker dig som tar dig an det dagliga arbetet med nyfikenhet och som aktivt identifierar och antar kontinuerliga förbättringar inom våra ekonomiprocesser, genom implementering av nya metoder och ökad automatisering. Arbetsuppgifter Tyngdpunkten i rollen ligger på avstämning, kontering och uppföljning av skolpeng. Du arbetar i nära kontakt med skolornas rektorer, skoladministratörer och andra kollegor i verksamheterna. Rollen är bred och innehåller varierande arbetsuppgifter. Bitvis krävs uthålligt arbete med repetitiva arbetsuppgifter och för att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med detta. Löpande arbetsuppgifter: • Avstämning, kontering och utredning av skolpeng • Mejlförfrågningar och kommunikation med kommuner samt internt • Fakturering • Arbete med kund - och leverantörsreskontra • Identifiera, initiera och driva kontinuerliga förbättringar • Kontoavstämningar och manuella inbetalningar • Vid behov assistera controllers arbete med prognos och uppföljning • Assistera i månads- och årsbokslut • Diverse administrativa ekonomiuppgifter Utöver detta kommer du att stötta i andra arbetsuppgifter tillsammans med kollegorna på ekonomiavdelningen samt bidra i utvecklings- och förändringsarbete.  Om dig Vi söker dig med en ekonomisk utbildning inom redovisning på högskola eller YH. Du har en god förståelse för de löpande ekonomiprocesserna, har en analytisk blick och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du trivs med att anpassa dig till förändrande omständigheter och ser möjligheter i förändring. Vi ser att du är en social person som har god samarbetsförmåga och som gärna hjälper andra. Du delar Fryshusets värdegrund och har en vilja att verka i en mångkulturell miljö. För att lyckas i rollen är du ordningsam, ansvarstagande och noggrann i hur du utför dina arbetsuppgifter. Du arbetar strukturerat med god planeringsförmåga samtidigt som du har en förmåga att växla upp när det behövs. Viktigt för oss är att du har en hög ansvarskänsla och ett engagemang i att skapa relation och tillit i ditt samarbete med verksamheterna. Att jobba effektivt i olika digitala system är något du känner dig helt bekväm med. Krav: • Relevant akademisk examen från högskola, YH eller liknande adekvat utbildning. • Minst 2 års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter. • God systemkunskap, kunskap inom Officepaketet, främst Excel. Meriterande: • Erfarenhet av att jobba med ekonomisk administration inom skola. • Erfarenhet av ekonomisystemet Xledger. Kollektivavtal: Fremias avtal Tjänstemän inom civilsamhället Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning på 6 mån Sista ansökningsdag: 12:e juni. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde: I mitten av augusti enligt ök Placering: Hammarby Sjöstad, samt deltid på skolorna i Akalla och Husby. Facklig kontaktperson: Unionen: Anna McAllister [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Hemstädare till Stor-flyttstädningar i Stockholm län - Hemfrid

We are looking forbig house- / house moving cleaners,to join our team in Stockholm. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from working within service. A strong merit within big house -/house moving cleaning and window cleaning. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Weeked work may occur. Have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a big house- / house moving cleanerat Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. Youareresponsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Cleaning windows and glazed balconies may occur.About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! -------------------------------------------------------- Vi letar efter stor- flyttstädaretill vårt team i Stockholm. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet av ett serviceyrke. En starkt merit inom stor- flyttstädningar och fönsterputs. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Viss helgjobb kan förekomma. Ha ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som stor-flyttstädare påHemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och i grupp och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Putsa /tvätta fönster, och även inglasade balkonger kan förekomma. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Senior C# Fullstack Developer – Stockholm heltid

Modernera är ett modernt rekryteringsföretag. www.modernera.se På uppdrag av en kund söker vi nu en senior C# Fullstack Developer. Vår kund är ett snabbväxande teknik- och designkonsultföretag. Företaget tillför affärsvärde med digitala innovationer för en bättre slutanvändarupplevelse. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Stockholm och Lissabon. Företaget grundades 2017 och har ett 80-tal medarbetare. Du kommer att jobba i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån. Du kommer in i en snabbväxande, prestigelös och stöttande arbetsmiljö. Du får arbeta med nyutvecklingsprojekt där det finns utrymme för kreativitet och personlig utveckling. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och stimulerande. Krav: - Minst 5 års erfarenhet av utveckling - Goda kunskaper i C# - Goda kunskaper i JavaScript (React, Vue.js, Angular) - Kunskap om DevOps-principer och verktyg - Förståelse för versionskontroll med GIT och erfarenhet av att arbeta enligt agila utvecklingsmetoder - Relevant högskoleutbildning inom datavetenskap, informationsteknik eller motsvarande erfarenhet - Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: - Goda kunskaper i Python - Kunskap i Elasticsearch, MongoDB eller liknande dokumentdatabaser är önskvärt. - Erfarenhet av Docker och Kubernetes är starkt meriterande Du får: - Kompetensutveckling - Generöst friskvårdsbidrag - Cykelförmån - Pensionssparande - Sjukförsäkring - Flexibla arbetstider - Jobbdator och valfri telefon - Valfria hörlurar - Kostnadsfria terminalglasögon och synundersökning - En kultur präglad av trygghet och öppenhet Du kommer att bli anställd hos vår kund. Heltid. Provanställning som övergår i en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående. Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Skriv ”Senior C# Fullstack Developer – Stockholm heltid” i ärenderaden.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024