BVC-sjuksköterska 50%

Om oss Välkommen till Capio Årsta BVC som är beläget i hjärtat av vackra Årsta. BVC är en del av en verksamhet som erbjuder vård för hela livet: Barnmorskemottagning, BVC, vårdcentral, stort psykologteam för både barn och vuxna samt hemsjukvård. Vi är stolta att erbjuda våra patienter allt under ett och samma tak! BVC har ca 1600 barn listade och vårdcentralen ca 13 500 listade. Vi har ett tätt samarbete och trivs tillsammans. På BVC arbetar 4 BVC-sjuksköterskor varav en är enhetschef och din närmsta chef. För oss är det viktigt att forma en arbetsmiljö där alla kan utvecklas och känna stolthet över sin egen, men även vår gemensamma, insats. Din roll Du kommer ha en omväxlande tjänst med alla vanligt förekommande arbetsuppgifter för distriktssköterska/barnsjuksköterska på BVC. Du kommer träffa barn på mottagning, ansvara för läkarmottagning tillsammans med husläkare från vårdcentralen samt barnläkare, du kommer ha rådgivning via telefon och chatt samt göra hembesök till nyfödda. Dokumentation sker i journalsystemet TakeCare. Vi erbjuder dig Vi arbetar enligt barnhälsovårdens basprogram med varierande och stimulerande arbetsuppgifter. Vi har som mål att arbeta familjecentrerat för att främja barnens hälsa, trygghet och utveckling. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Detta kan du förvänta dig av oss: En närvarande chef och ett inkluderande team med bra stämning där vi lär av varandra! Följande erbjuder vi också: Friskvårdsbidrag och skobidrag Frukost varje onsdag Möjligheter till utveckling En arbetsmiljö som du aktivt kan påverka Flexibla arbetsförutsättningar En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar En arbetsplats med tydliga mål, där kvalitet och service prioriteras Konkurrenskraftig lön utifrån din specifika kompetens Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom barn och ungdom alternativt distriktssköterska. Vi värdesätter personliga egenskaper som förmåga att arbeta självständigt, bra bemötande och god samarbets- och organisationsförmåga. Erfarenhet från BVC är meriterande men inget krav.Du är trygg i din yrkesroll, gillar utmaningar och vill vara delaktig i enhetens utveckling. Publicerat: 2024-04-30 Sista ansökningsdag: 2024-05-30. Tillträde 2024-09-01

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Sjuksköterska till Sollentuna Geriatrik, Sommaruppdrag

Just nu söker vi dig som vill jobba på Sollentuna Geriatrik i sommar! Kom och bli en del av vårt team. Vi söker dig som kan jobba 50-100%. Arbetspassen är förlagda dag/kväll. Sollentuna Geriatrik hardagsläget 4 våningsplan med 8 vårdavdelningar med sammanlagt 120 vårdplatser. Till kliniken hör också vår kognitiva mottagning, osteoporosmottagning samt mottagning för geriatrisk öppenvård. Här har man ett nära samarbete med ambulans och akutmottagning då mer än 65% av patienterna kommer direkt från hemmet via dem under alla dygnets timmar. Därför är det även läkarbemanning dygnet runt. Jornalsystem och digitala hjälpsystem: Take Care, LifeCare, FrisQ, MNA och PNA. Din roll Som sjuksköterska har du ansvar för den dagliga omvårdnaden, läkemedelsadministrering samt för medicintekniska moment som infarter, såromläggningar och blodtransfusioner. Du arbetar i team och har tillsammans med dina kollegor ansvar för att göra patientens vårdtid hos oss till den bästa tänkbara. Vi erbjuder dig På Capio Bemanning och Rekrytering har du en trygg anställning under dina uppdrag med kollektivavtal och marknadsmässiga ersättningar. Vi erbjuder Friskvårdsbidrag och ersättning för sjukvård. Möjlighet till flexibelt schema beroende på uppdrag. Vi bryr oss om dig, och när du är ute på ett uppdrag är du en del av Capio-teamet. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet av slutenvård. Tidigare erfarenhet inom liknande verksamhet är meriterande. Du är trygg i din roll som sjuksköterska och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har god samarbetsförmåga och arbetar prestigelöst med patienten i fokus. Du har goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift. Om oss Capio Bemanning & Rekrytering (CBR) erbjuder bemanningsuppdrag i Stockholm/Simrishamn och Rekryteringsuppdrag över hela Sverige. Vi bemannar specialistläkare, legitimerade läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och dietister inom Geriatrik, Rehab, ASiH, Palliativ slutenvård, läkarinsatser i särskilt boende (SÄBO). Vi erbjuder flexibla och varierande uppdrag med konkurrenskraftiga villkor. Bemanningsuppdragen varierar från enstaka pass till uppdrag över längre tidsperioder. Publicerat: 2024-03-01 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Skadetekniker

SKADETEKNIKER - Stockholm Är du en driven skadetekniker som trivs med ett varierande jobb där ingen dag är sig lik söker Kents Bilplåt sin nya skadetekniker! Om företaget Kents Bilplåt är en verkstad som är specialiserad på reparation av plåtskador för ett brett utbud av bilmärken, inklusive BMW, MINI, Chrysler, Jeep, Dodge, Lancia och Fiat som de även är certifierade för. Med sin expertis och fokus på plåtskador erbjuder de högkvalitativa och pålitliga tjänster för att återställa fordonens utseende och struktur till sin ursprungliga skick. Med en kombination av erfarenhet och specialisering kan Kents Bilplåt garantera att varje reparation utförs med noggrannhet och professionalism, vilket gör dem till det perfekta valet för bilägare som söker högkvalitativ plåtreparation. Arbetsuppgifter Som skadetekniker på Kents Bilplåt skulle din huvudsakliga uppgift vara att analysera och bedöma skador på fordonens kaross och plåtdetaljer. Din arbetsbeskrivning kan inkludera följande: Skadebedömning: Utföra noggranna inspektioner av skadade fordon för att bedöma omfattningen av skadorna och identifiera vilka åtgärder som krävs för att återställa dem till originalskick Reparationsplanering: Utveckla en plan för hur skadorna ska repareras, inklusive att välja lämpliga verktyg, material och tekniker för att återställa fordonet till sin ursprungliga form Karosseriarbete: Utföra reparationer på fordonskarossen och plåtdetaljer, såsom att rikta, svetsa, slipa och lackera för att reparera skador orsakade av kollisioner eller andra händelser Kvalitetskontroll: Utföra noggranna kontroller av utförda reparationer för att säkerställa att de uppfyller höga kvalitetsstandarder och att fordonet är säkert och estetiskt tillfredsställande för kunden Dokumentation: Noggrant dokumentera alla utförda reparationer och använda företagets system för att registrera arbete och material för framtida referens och spårning Personliga egenskaper och kvalifikationer Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse Relevant utbildning Erfarenhet av arbete med krockskadade fordon Erfarenhet av plåt, plast och svetsarbete. Svetslicenser är meriterande Erfarenhet av ram och riktarbete meriterande Ett gott kundbemötande Körkort B (krav) För att trivas i rollen bör du vara lösningsorienterad, kundfokuserad och ordningsam. Rollen kommer att kräva att du är noggrann och har en hög känsla för kvalité.  Övrigt I denna rekrytering samarbetar Kents Bilplåt med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare André Svartling på [email protected] Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi ser fram emot din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Regional bolagsjurist till SYSTRA AB

Vill du arbeta med juridik på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Med en fortsatt tillväxt på den nordiska marknaden söker vi nu en skicklig regional bolagsjurist för att förstärka vårt team ytterligare. Om jobbet Som Regional bolagsjurist hos oss kommer du att agera som juridiskt stöd för företaget och ge rådgivning i olika juridiska frågor relaterade till våra projekt i Norden. Du kommer att arbeta nära företagsledningen, våra medarbetare, samt vara en del av vårt globala juridiska team. Du rapporterar till vår Regional Head of Legal (Nordics), som är baserad i Storbritannien. Du kommer bland annat arbeta med: Kontrakt och avtal för nordiska projekt. Rådgivning inom affärs-, avtals- och entreprenadjuridik. Efterlevnadspolicyer. Stöd vid förhandlingar och kontraktsskrivningar. Dokumenthantering för kontrakt och korrespondens. Hantering av potentiella tvister. Stödja och vägleda kollegor inom juridiken. Identifiering och hantering av juridiska risker. Kommunikation och samordning av koncerngemensamma riktlinjer och policys. Upprätthållande av relationer med interna och externa parter. Genomförande av interna utbildningar inom ditt expertområde. Vem är du? Vi söker dig med en juristexamen och minst 3 års erfarenhet av juridik inom byggbranschen eller liknande område. Du bör ha erfarenhet av att granska, förhandla och upprätta kontrakt och transaktionsdokument. Vidare behärskar du det svenska och engelska språket flytande i både tal och skrift, och har du kunskap i danska, norska eller franska är det meriterande. Vi ser även med fördel på om du har erfarenhet av ABK/ABR-kontrakt och av en kundorienterad och teambaserad roll. Vi söker dig som trivs i en snabbrörlig miljö och har förmåga att navigera genom förändrade förutsättningar. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och är skicklig på att upprätthålla kommunikationen samt påverka interna och externa intressenter på olika nivåer. Vidare bör du ha ett gott omdöme, god analytisk förmåga samt vara organiserad och detaljorienterad i ditt arbetssätt. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta från något av våra kontor i Stockholm eller Göteborg och ibland resa inom tjänsten. Under vår bolagsjurists föräldraledighet kommer du att tillfälligt axla det fulla ansvaret och därefter fortsätta arbeta i ett nära samarbete. SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling. Vi är en arbetsplats som prioriterar balans mellan arbete och fritid och möjlighet till distansarbete finns några dagar i veckan. SYSTRA är en växande organisation där experter stöttar varandra över kompetens- och landsgränser. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. Kontaktuppgifter Bruno Susak, VD [email protected]  Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected]  Ansökan Som en del i vår urvalsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester. Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se SYSTRA – Confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Vill du jobba extra som min personliga assistent i Älvsjö?

Söker du efter ett spännande extrajobb? Jag är en 56-årig man som söker efter dig som vill vara min personliga assistent och hjälpa mig att upptäcka världen efter mina förutsättningar. Min vardag ser lite olika ut beroende på aktiviteterna på min dagliga verksamhet och helgerna varierar beroende på hur jag mår. Du behöver: - Behärska svenska språket flytande samt önskvärt om man kan spanska - Inte vara allergisk mot hund då flera familjemedlemmar har fyrbenta vänner - Inte använda tobak - Måste ha god fysik eftersom du hjälper mig med förflyttningar - Lyhördhet är ett måste för att förstå mina signaler då jag inte kan utrycka mig verbal Som min personlig assistent strävar man efter att bli min vän utan att aldrig glömma vad uppdraget innebär. Mina behov kommer alltid i första hand. Du blir en del av mitt liv och hjälper mig även med grundläggande behov. Det vill jag att du gör med respekt och känsla för min integritet. Din arbetsplats är där jag befinner mig och jag ser gärna att du är vaccinerad mot covid-19. Jag behöver mina assistenter alla dygnets timmar så du ska vara öppet för att arbeta vardag som helg, dag, kväll eller vaken natt. Det innebär att du är utvilad, pigg och vaken oavsett vilken tid på dygnet du arbetar. Du kanske inte jobbar natt till en början men kan vara bra att lära sig mina rutiner ifall du behöver vikariera, hoppa in vid behov. För rätt person kan en schemaanställning bli aktuell. Jag är öppen för förslag om hur mycket/lite du har möjlighet att jobba. Det kan vara bra för dig om du har tidigare erfarenhet med att jobba med människor då alla mina assistenter har hög arbetsmoral men det är inget krav då du får möjligheten att lära dig hur jag fungerar. Personlig lämplighet är största kravet som innebär att vi båda måste känna oss bekväma och trygga med varandra. Vill du hjälpa mig att upptäcka världen utifrån mina förutsättningar och vara en del av vår team? Är du glad, engagerad och matchar ovanstående? Då tycker jag att du ska skicka in ditt CV redan idag! Komplettera gärna din ansökan med ett personligt brev där du beskriver om varför du sökt tjänsten samt vad du tänker att du kan bidra med i assistansen! Annonsens ID-nummer: 219067 Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Group Financial Controller

Do you have experience and understanding of group reporting processes? Then this might be your next challenge! In the Group Accounting team within Sandvik’s financial organization, we’re looking for a Financial Controller to join us. This is a great opportunity to develop and interact in a truly global arena, with an exciting agenda aiming to increase our market position. Some words about the team You’ll be part of a collaborative and professional team that serves as a center of excellence for financial reporting and consolidation within Sandvik. We’re focusing on constant improvements and a top-class performance when it comes to efficiency, processes and reporting – without losing a healthy balance between work and private life. We’re eager to welcome you to our Sandvik world! Your job Together with your colleagues, you play an important part in ensuring the accuracy, transparency, and compliance of our financial reporting processes. In addition to preparing statements and reports, you also provide communication to, and support, the finance community within Sandvik with reporting and accounting related questions. Included in your responsibility is: Analysis and review of reported figures to ensure correct consolidation, including multi-currency inter-company reconciliation. Preparation of Group financial statements, including reconciliations and specifications, documentation for auditors and compilation of notes to our annual report. Preparation of consolidated interim and annual reports. Optimize procedures and continuously improve and develop the quality of the reporting. Ensuring ongoing compliance with international reporting standards (IFRS). You’re located at our headquarters in central Stockholm and report to the Group Accounting Manager. You have flexible work options and a hybrid setup where you can work remotely a couple of days per week, depending on the current tasks and projects. Your skills and personality We’re looking for someone with a degree in business administration, combined with some experience of group accounting and IFRS. You’re comfortable using different tools and systems, especially Excel. Experience in using the consolidation system OneStream is an advantage. As we work in an international setting, you communicate effortlessly in English, both verbally and in writing, while skills in Swedish is beneficial. We highly value your structured and independent workstyle and goal-oriented mindset. Another important feature of your character is the way you endorse team spirit and collaborate with your colleagues to achieve great results. With your good communication skills, you effortlessly build trust among stakeholders and create strong and lasting relationships with the people you meet. Our culture Our role is clear – through every action, every day, we make the shift and advance the world through engineering. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results. Add fair and rewarding benefits, as well as many different career options. Are you intrigued? Visit our website, LinkedIn or Facebook page to get to know us further. Contact information For further information about this position, please contact: Jenny Insulander, recruiting manager, [email protected] We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts in that matter. Union contacts – Sweden Kristina Sundell, Unionen, +46 (0)70 211 64 00    Erik Knebel, Akademikerföreningen, +46 (0)70 340 47 03 Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)70 222 48 55 Recruitment Specialist Lisbeth Häggström How to apply Send your application no later than May 12, 2024. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0065799. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. To learn more about our recruitment process, please visit our career site or contact HR Services at [email protected] Sandvik is a global, high-tech engineering group providing solutions that enhance productivity, profitability and sustainability for the manufacturing, mining and infrastructure industries. We are at the forefront of digitalization and focus on optimizing our customers’ processes. Our world-leading offering includes equipment, tools, services and digital solutions for machining, mining, rock excavation and rock processing. In 2023 the Group had approximately 41​,000 employees and revenues of about 127 billion SEK in about 150 countries within continuing operations.

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Global Teknisk Supportspecialist till IVISYS ⚙️💡

IVISYS söker en teknisk supportspecialist som kan bidra med sin expertis till deraskundserviceteam! Detta är en unik möjlighet att arbeta med spetsteknologi och bidra till en spännande fortsatt expansion globalt. Arbetsuppgifter IVISYS PalletAI, inspekterar trä- och plastpallar för att säkerställa kvalitet genom att använda AI-teknologi. Som kundsupportspecialist är din huvuduppgift att identifiera och felsöka för att lösa kunders problem med pallinspektion. Du kommer också att hantera och monitorera PalletAI för fjärrövervakning och vidta förebyggande åtgärder. Ansvara för övervakning av ärendehanteringssystemet och säkerställa att kundfrågor besvaras. Du kommer även att vara med och installera och konfigurera ny maskinvara och mjukvara vid kundinstallationer. Utbildning av kunder och ta fram dokumenterad kunskap i form av tekniska anteckningar för kunskapsdatabasen är också viktiga uppgifter. Du är med i det globala kundsupportteamet, vilket innebär att du kommer att ansvara för att utveckla standardprocedurer och praxis, dokumentation och uppdateringar när det behövs i form av tekniska lösningar och artiklar i kunskapsbasen. Du arbetar tillsammans med teammedlemmar i Chicago, Stockholm och Göteborg där du är med och driver förbättringar till nytta för kunder, teamet och för IVISYS. Du kommer även resa globalt och ansvara för nyinstallation samt konfigurering av produkten. Vi söker dig som har: En eftergymnasial utbildning, gärna inom automation, mekatronik, elektronik eller data. Fem års erfarenhet i en internationell B2B-miljö. Tre års erfarenhet inom teknisk support, gärna inom automation. God förståelse för mjukvara i hårdvarukontext. Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem. B-körkort. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta istartup eller scaleup. Erfarenhet från automationsindustrin. Erfarenhet av att arbeta med utvecklingsverktyg i Linuxmiljö. Övrig information: Start: Omgående, enligt överenskommelse. Plats: Vällingby, Stockholm. Viss möjlighet till distansarbete erbjuds. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning. IVISYSär en leverantör av helhetslösningar inom automatiserad pallinspektion. IVISYS PalletAI, inspekterar trä- och plastpallar för att säkerställa kvalitet genom att använda AI-teknologi. IVISYS har historiskt varit ett bolag som utvecklat skräddarsydda produkter efter kundens önskemål och behov. IVISYS har under 2022 arbetat med att ställa om verksamheten till att utveckla och sälja standardiserade produkter som är modulära, skalbara och flexibla. PalletAI ger kunden ökad produktivitet, effektivitet och lönsamhet genom IVISYS egenutvecklade hårdvara och mjukvara. IVISYS PalletAI finns i logistikdepåer, lager, distributionscenter och i produktionslinor i flera branscher hos stora internationella kunde både i Europa och USA. Med en produkt som kan integreras i nästan alla industrier, är marknaden för IVISYS global, stor i volym och växer i takt med den pågående automatiseringen av industrier. IVISYS har utnämnts till "TOP 10 Machine Vision solution provider in Europe 2021” av Technology Insights Manufacturing. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

30 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Heltid/ deltid/ extra sökes till Nackas Kretsloppscentraler

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker nya kollegor till Nackas Kretsloppscentraler! Vad kan vi erbjuda dig? För oss är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn, där vi alla är med och bidrar till en bättre miljö. Vi har en företagskultur där vi välkomnar nya idéer och arbetsprocesser. Vi är ett mångkulturellt företag i våra olika verksamheter där alla är med och bidrar till en god och trivsam arbetsmiljö. Vi är idag ett företag med ca 80 anställda där du kommer att vara en del av vårt team inom återvinningscentralerna och kretsloppscentralerna. Vi har kollektivavtal med IF Metall och Unionen, där vi erbjuder friskvårdsbidrag, ATK samt har företagshälsovård. Återvinningscentraler och kretsloppscentraler som vi idag driver ligger i dagsläget i Hässelby Villastad, Bromma, Görväln och från och i Nacka kommun (Saltsjö-Boo, Östervik och Älta). Vi söker nu nya kollegor till Nackas kretsloppscentraler, där vi är i behov utav heltid/ deltid och extra med start efter överenskommelse. Arbetsuppgifter Som återvinningstekniker arbetar du utomhus på våra återvinningscentraler och kretsloppscentraler, där du hjälper till med att öka kunskaperna hos kunderna med att hantera och sortera material samt guidar kunder på rampen och i vårt återbruk. Det viktigaste är att vara serviceminded och hjälper våra kunder och besökare. Vara stresstålig och vara van att hantera kunder på ett lugnt och sansat sätt. Arbetstider är varierande beroende på ÅVC och kretsloppscentral som då är mellan kl 9.00-20.00 vardagar och  9.00-17.00 på helger. Eko- Service Skandinavien följer Återvinningsföretagens kollektivavtal mellan IF Metall och Unionen. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och ATK. Då vi är ett tight team lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Till våra tjänster som är tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Arbetstider och introduktion Tjänsterna är på heltid, deltid och extra dagtid och helger. Arbetet är varierande beroende på ÅVC och kretsloppscentral mellan kl. 09.00-20.00 på vardagarna och 9.00-17.00 på helgerna. Möjlighet till många extratimmar och extrapass finns inom andra delar av verksamheten. Introduktion med handledare och arbetsledare första tiden. Vi erbjuder även utbildning inom bland annat ADR 1.3, HLR, brandutbildning till alla våra medarbetare. Även många fler interna utbildningar finns som bland annat hjullastarutbildning, truckutbildning mm Din bakgrund Vi tror att du som söker är en engagerad, positiv person som är mån om att göra ett noggrant jobb med hög service och att du har minst 2 års erfarenhet inom serviceyrket. För att passa in på dessa tjänster är det av stor vikt att du tycker om att jobba utomhus, tycker om att vara med människor och är ansvarstagande med hög arbetsmoral. Du är dessutom självgående, tar eget ansvar, driven, är en teamplayer och har ett positivt bemötande mot dina kunder, besökare och kollegor. Personliga egenskaper/kvalifikationer Hög servicekänsla. Lätt att ta eget ansvar och har god kommunikation. Minst 2 års erfarenhet inom serviceyrket Meriterande om du har erfarenhet inom ÅVC och kretsloppscentraler Bra sinne för ordning och noggrannhet. Har lätt att samarbeta med kunder och kollegor, är van med teamwork. Kan svenska obehindrat i både tal och skrift Driven och självgående Då vi är ett tight team kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Behörighetskrav B-körkort eller traktorkort är ett krav ADR 1.3 är meriterande Hjullastarkort är meriterande Erfarenhet inom återvinningscentral/ kretsloppscentral är meriterande Om oss I Eko-Service Skandinavien AB ingår verksamheterna Super Soptunna och Svensk Freonåtervinning. Vi var bland de första som kunde erbjuda en totallösning för Freonåtervinning. I dag tar vi hand om ca 170.000 kylskåp per år och driver 6 fullstora återvinningscentraler i 3 olika kommuner runtom i Stockholms län. För oss har det alltid varit viktigt att både uppnå en effektiv återvinning och kunna erbjuda flexibla lösningar med maximal valfrihet. Som företag bryr vi oss om mångfald, jämställdhet och att alla är lika olika som lika där det är av stor vikt att vi alla bidrar till både miljön och vår arbetsmiljö, då vi lägger stor vikt av de personliga egenskaperna i denna rekrytering. Om du tycker att denna roll skulle passa dig så tveka inte på att skicka in din ansökan redan i dag. De tjänster som är tillsvidareanställningar tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi ser fram emot din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Order / inköp hantering och planerare

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter. ABB är en världsledande leverantör av produkter, system och servicetjänster inom elkraft. Med en växande marknad behöver vi utöka vårt team. Just nu söker vi dig som vill vara en del av en mindre grupp med flexibla arbetsuppgifter inom orderhantering, inköp, materialhantering och planering, med placering i Kista/Västerås. Dina ansvarsområden Du blir en central del av vår tillväxtresa inom avbrottsfri kraft, UPS. Nära samarbete med kollegor från UPS-teamet. Ansvar för material, order, inköp (SAP), uppföljning av materielleveranser, teknikers planering och dagliga uppdrag, med mera. Arbete med avtal och projektmodulen på SAP samt som serviceavtalsledare. Delning av ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, där du tar ansvar för dina handlingar och dina kollegor. Din bakgrund Tidigare erfarenhet av arbete med SAP-systemet i olika moduler: CS, material, order och inköp är ett krav. Förmåga att arbeta med projektmodulen på SAP är meriterande. Bekant med datorbaserade kontorspaket och IT-system. Flytande i både engelska och svenska, både muntligt och skriftligt. Serviceinriktad med god ordning och reda på arbetsuppgifter samt skicklig på att kommunicera och rapportera arbete på distans. Noggrann och öppen med en inkännande inställning gentemot kunder och kollegor. Mer om oss Rekryterande chef Bashar Kersheh, +46 722 39 05 63. Fackliga representanter - Sveriges ingenjörer: Senad Huijc, +46 730 88 30 06. Unionen: Johan Lundström, +46 730 77 03 66; Ledarna: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47. Talent Partner: Ludvig Ahlqvist, +46 724 64 43 70. Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Notera att anställningsprocessen på ABB Sverige inkluderar en referenskontroll, ett drogtest och vid vissa rekryteringar även en utökad bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om ansökan är i PDF format. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Säljare Butik Olars Ulla

Om olars ulla: olars ulla är ett svenskt modeföretag grundat 1993 i hjärtat av Dalarna. Med sköna, vackra och naturliga tyger designar vi kläder i vår egen stil och vill hjälpa kvinnor att klä sig på ett unikt och uttrycksfullt sätt. Vi strävar mot att bli ett helt hållbart företag och jobbar noggrant med att få fram de bästa materialen till våra kläder. Vårt mål är att hjälpa kvinnor i alla åldrar att framhäva sin identitet med hjälp av vår omtyckta design och högkvalitativa material. Vi har tre egna butiker i Sverige, en webbutik samt återförsäljare i hela landet och på spridda platser i världen. Som butikssäljare: I rollen som säljare på olars ulla brinner du för det personliga mötet. Du känner dig passionerad och inspirerad över tanken att hjälpa kunden med att hitta plaggen som passar just dem. Du har ett bra öga för vad som klär andra och sätter ett stort värde i att bemöta andra människor på ett positivt och omhändertagande sätt. Vi söker dig som är: • Serviceminded • Ansvarstagande • Bra på att samarbeta • Prestigelös och stresstålig • Har ett öga för detaljer och ser vad som behöver göras • Talar svenska och engelska obehindrat • Har kassavana Plus i kanten om du är textilkunnig och kan skylta. Om tjänsten: Vi söker en säljare till vår butik i Stockholm. Tjänsten är ett semestervikariat på 50-70 %, schemalagt både vardagar och helger. Vi ser gärna att du kan börja jobba lite extra så snart som möjligt, vikariatet är mellan Juni-Augusti. Chans till helgjobb finns i höst. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Du får gärna komma in med ditt cv till butiken i Stockholm, eller så skickar du in din ansökan vi mail: [email protected] Märk mailet med Stockholm.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024