Klara gymnasium Östra söker lärare i svenska och SVA! Att arbeta som lärare på Klara Teoretiska Gymnasium innebär att vara en del av en skola som verkligen ser och sätter eleven i centrum. Vi kallar det "edyoucation" – ett tillvägagångssätt som fokuserar på teoretisk kunskap och på att utveckla elevernas personliga färdigheter, sociala kompetens och emotionella intelligens. Som lärare hos oss får du möjlighet att vara en nyckelspelare i den här utvecklingen, där din insats bidrar till att motivera och inspirera eleverna att nå sin fulla potential. Klara gymnasium Östra i Stockholm är en fristående gymnasieskola belägen vid Gärdet som har ca 600 elever LÅ24/25 och ca 40 medarbetare. Skolan startade 2012 och har tre högskoleförberedande program Ekonomi-, Samhälls- och Naturprogrammet. Vi är en mångkulturell skola och vi får elever från hela Stockholmsområdet med olika skolbakgrund. Det här söker vi Vi söker dig som är utbildad/legitimerad lärare i svenska och SVA. Det är ett föräldravikariat med start 8/8 på 100% till och med 1/4, med större möjligheter till förlängning. På KLARA är vi övertygade om att en trygg, peppande och direkt kommunikation är grunden för en positiv lärmiljö. Vi tror också att ditt arbete inte bara handlar om att förmedla kunskap, utan om att hjälpa varje elev att navigera i livet med självförtroende och ansvar. Här coachar du eleverna att klara sina studier och motiverar dem till vad framtiden har att erbjuda. Du ska vara intresserad av att arbeta i en mångkulturell miljö och du har erfarenhet av att arbeta med flerspråkiga elever och att arbeta språkutvecklande. Du kommer bl.a. ingå i ett programlag samt ämneslag och har därför gärna ett intresse av att arbeta i team med att bidra till det kollegiala lärandet. Mentorskap kommer också att ingå i uppdraget. Det här erbjuder vi dig Att vara en del av vårt team innebär också att du får arbeta i en miljö som prioriterar både din och elevernas utveckling. Vi erbjuder en trygg och stöttande arbetsmiljö där dina idéer och din kreativitet värderas högt. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Intresserad? Om den här tjänsten låter som något för dig, ansök gärna så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är ett föräldravikariat på 100% med start 8/8. Tjänsten fortlöper till och med 1:a april 2026, dock med större möjligheter till förlängning. Vi erbjuder ferietjänst. Tillträde är 8:e augusti 2025. Har du frågor kring tjänsten eller processen kontaktar du: • Sondes Mejaddam, biträdande rektor, mejladress: [email protected]. Telefonnummer: 076-1112610 Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker nu en inköpare till Swerock och Peab Asfalt – bli en nyckelspelare i Region Mellersta! Är du redo för en spännande och utvecklande roll där du får göra skillnad? Här får du möjlighet att vara med och forma framtidens inköpsarbete i en växande region med högt tempo och god samarbetskultur. I rollen som inköpare hos oss blir du en viktig del i Region Mellersta där du ansvarar för det taktiska och strategiska inköpsarbetet för regionen och samarbetar tätt med både interna kollegor och externa leverantörer. Tillsammans med en sammansvetsad grupp på fyra inköpare, som trivs med att arbeta nära varandra och stöttar varandra dagligen, får du en arbetsplats med god stämning och stark teamkänsla. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar uppföljning av inköpsstatistik, kreditbedömningar och efterlevnad av lagar och regler. Du leder förhandlingar och arbetar med avtalsfrågor samtidigt som du driver utvecklingen av inköpsprocesserna i regionen och bolaget. Din närmsta chef Patrik är en närvarande ledare som stöttar dig även på distans och tillsammans med regioncheferna skapar ni en dynamisk och effektiv arbetsmiljö. Vem är du? Vi söker dig som är affärsmässig, kommunikativ och har en stark vilja att driva inköpsarbetet framåt. Du är skicklig på att bygga och vårda relationer och trivs i en roll där du både arbetar självständigt och i team. Med din nyfikenhet och öppna inställning bidrar du till en positiv och utvecklande arbetsmiljö. För att lyckas i rollen har du: Civil- eller högskoleingenjörsutbildning inom bygg och anläggning med flera års erfarenhet av inköp, alternativt kvalificerad inköpsutbildning på högskolenivå eller YH-utbildning Minst 3 års erfarenhet av taktiskt och/eller strategiskt inköpsarbete Meriterande är erfarenhet från bygg-/anläggningsbranschen Goda kunskaper i Office samt mycket god svenska och engelska i tal och skrift B-körkort och flexibilitet för resor och övernattningar inom regionen Vad erbjuder vi? En tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning där du får vara med och påverka och utveckla inköpsarbetet i en stabil och framåtblickande organisation. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och en ledning som värdesätter närvaro och stöd – även på distans. Tjänsten innebär att du stöttar Region Mellersta till 50%, medan du delar på resterande 50% med övriga tre regioner, vilket ger variation och bredd i arbetsuppgifterna. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Vid frågor om tjänsten kontakta Patrik Lindholm på [email protected] och vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Frida Thorén på [email protected] Välkommen med din ansökan och ta chansen att bli en nyckelperson i Swerock och Peab Asfalt – tillsammans bygger vi framtiden! Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Swerock är en av Sveriges största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. I erbjudandet ingår ballast, betong, transport- och maskintjänster samt miljötjänster som återvinning, marksanering och vattenrening. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro skapar vi helhetslösningar som gör ditt projekt mer hållbart.
Motiveras du av komplexa it-utmaningar där du får möjlighet att utforska olika tekniska miljöer och hitta de bästa lösningarna? Vill du vara en viktig del i Säkerhetspolisens arbete och bidra med din tekniska kunskap? Nu söker vi flera specialister för bedömning av IT-säkerheten i mjukvara och hårdvara. Välkommen med din ansökan. Tillsammans skyddar vi Sverige. Referensnummer: 2025-9694 Det här är ditt uppdrag I rollen som it-säkerhetsspecialist tolkar du krav och dokumenterar kravuppfyllnad av IT-säkerhet som kan gälla både mjukvara och hårdvara. Du deltar i riskanalyser och analyserar sårbarheter och incidenter för att förebygga dem på en strategisk nivå. Du arbetar även operativt med aktuella sårbarheter samt med testning och redovisning av testresultat. Vidare arbetar du med att utbilda funktioner som inte är specialister inom IT-säkerhet. Även verksamhetsutveckling inom gruppens ansvarsområde är en del av dina arbetsuppgifter. Din placering är på vårt regionalkontor i Linköping eller på huvudkontoret i Solna. Arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom Sverige kan förekomma. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Högskoleexamen inom relevant område alternativt arbetslivserfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig Minst två års erfarenhet av IT-säkerhet, exempelvis som mjukvaruutvecklare, systemadministratör/it-tekniker eller hårdvarukonstruktör Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Arbetslivserfarenhet av granskning och ackreditering av IT-system Arbetslivserfarenhet som lösningsarkitekt Praktisk kunskap om standarder inom informations- och IT-säkerhet såsom ISO 27000, CIS Controls eller NIST 800 Kunskap om relevanta delar av Säkerhetsskyddslagen och tillhörande föreskrifter Arbetslivserfarenhet av arbete vid myndighet Certifieringar inom IT-säkerhet Bidragit som utvecklare i öppenkällkods-projekt (exempelvis på Github) Erfarenhet av arbete med sårbarheter (CVE:er) Erfarenhet av arbete med elektronik (exempelvis felsökning/reparation, hobbyprojekt, etc.) Det här är kollegan vi söker Vi fäster stort vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann, strukturerad och har ett genuint intresse för IT-säkerhetsfrågor. Du är initiativrik, van vid att arbeta under eget ansvar och öppen för att lära dig nya arbetsuppgifter. Som person är du kommunikativ och pedagogisk och känner dig bekväm med att presentera och tala inför grupp. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt inom givna ramar samtidigt som din goda samarbetsförmåga ger dig möjligheter att skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer. Du är lösningsorienterad, flexibel och har lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete samt växla i tempo när situationen kräver det. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 8226. För information om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult, tfn 010-568 91 99. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02 Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-08-08. Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev), och besvara urvalsfrågorna som du hittar i annonsen på vår hemsida. Urval och intervjuer kan ske löpande. Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning. Övrig information Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess. I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester. Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Har du erfarenhet från fordonsbranschen, då kan detta vara nästa steg för dig i karriären! Om tjänsten Celab Communications är ett företag som tillhandahåller skräddarsydda kommunikationslösningar för organisationens samband. En stor del av arbetet hos Celab består av montering och installation utav specialutrustning på diverse olika fordon. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som fordonsmekaniker eller erfarenhet från en tidigare liknade tjänst. Som fordonsmontör hos Celab kommer du ha en varierande och händelserik roll, där inget projekt är sig likt det andra. Exempel på arbetsuppgifter kan vara demontering och montering/installation av Access maskiner inuti bussar (kortläsare). Installation och service utav diverse elektriska komponenter inuti bussar och samtransbilar såsom alkolås, kommunikationsutrustning (radio)och navigationssystem såsom GPS. Mycket av arbetet kommer bestå av riva ut inredning och dra kablage i syfte att möjliggöra installation av den nya utrustningen. Vi söker dig som Har kompetens inom följande: • Utbildad fordonsmekaniker eller liknande erfarenhet. • Meriterande om man har arbetat som utrustningsmekaniker eller besiktningstekniker. • Manuellt B-körkort. Tveka inte med att skicka in din ansökan idag då urval kommer att ske löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Motiveras du av komplexa it-utmaningar där du får möjlighet att utforska olika tekniska miljöer och hitta de bästa lösningarna? Vill du vara en viktig del i Säkerhetspolisens arbete och bidra med din tekniska kunskap? Nu söker vi en lösningsarkitekt som tillsammans med engagerade kollegor arbetar för Sveriges säkerhet. Välkommen med din ansökan! Tillsammans skyddar vi Sverige. Referensnummer: 2025-9691 Det här är ditt uppdrag I rollen som lösningsarkitekt arbetar du med att ta fram lösningar för IT-säkerhet anpassat till de krav som är aktuella. Tillsammans med lösningsarkitekter inom andra områden bygger ni hela system, från idé och krav till färdig lösning, där ditt fokus är säkerhet. Du arbetar med system, deras innehåll och gränsytor och då framför allt deras säkerhetsfunktioner. Vidare arbetar du med att utbilda funktioner som inte är specialister inom IT-säkerhet. Även verksamhetsutveckling inom enhetens ansvarsområde är en del av dina arbetsuppgifter. Din placering är på huvudkontoret i Solna eller på vårt regionala kontor i Linköping. Resor både inrikes och utrikes förekommer De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Högskoleexamen inom relevant område alternativt arbetslivserfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig Minst två års erfarenhet som lösningsarkitekt Minst två års erfarenhet av IT-säkerhet, exempelvis som mjukvaruutvecklare eller systemadministratör/it-tekniker Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Arbetslivserfarenhet av granskning och ackreditering av IT-system Praktisk kunskap om standarder inom informations- och IT-säkerhet såsom ISO 27000, CIS Controls eller NIST 800 Kunskap om relevanta delar av Säkerhetsskyddslagen och tillhörande föreskrifter Arbetslivserfarenhet av arbete vid myndighet Certifieringar inom IT-säkerhet Det här är kollegan vi söker För att passa i rollen som lösningsarkitekt ser vi att du är noggrann, strukturerad och har ett genuint intresse för IT-säkerhetsfrågor. Du är initiativrik, van vid att arbeta under eget ansvar och öppen för att lära dig nya arbetsuppgifter. Som person är du kommunikativ och pedagogisk och känner dig bekväm med att presentera och tala inför grupp. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt inom givna ramar samtidigt som din goda samarbetsförmåga ger dig möjligheter att skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer. Du är lösningsorienterad, flexibel och har lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete samt växla i tempo när situationen kräver det. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 8226. För information om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult, tfn 010-568 91 99. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02 Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-08-08. Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev), och besvara urvalsfrågorna som du hittar i annonsen på vår hemsida. Urval och intervjuer kan ske löpande. Övrig information Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess. I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester. Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är det dags för dig att starta din praktik eller LIA? Nu finns möjlighet för dig som bor i Stockholm att utföra din LIA praktik tillsammans med oss på Exsense. Om Nordic Exsense Nordic Exsense är en startup inom Tailor Hill-koncernen och arbetar nära med TagsIT -AB och N-TEK AB, tre bolag som tillsammans skapar innovativa lösningar för kunder i framkant, där vi på Exsense tillsätter hela eller delar av ekonomifunktionen med rätt kompetens för företag med moderna ekonomisystem. Genom att ha lyssnat på kunder som kämpar med komplexa systemmiljöer och höga krav på sina ekonomifunktioner, är vi med och formar framtidens rekryteringslösningar där AI, systemförståelse och mänsklig kompetens samverkar för att möta morgondagens behov. Vi erbjuder rekrytering och interimstjänster inom ekonomi, från CFO och Business Control till redovisning och lönehantering, med en tydlig förståelse för hur tech, data och affär hänger ihop. Tillsammans med TagsIT har vi över 55 konsulter som arbetar med Visma, Unit4 och andra ledande ekonomisystem från implementation till löpande förvaltning. Hos oss möts techonomer, ekonomer och systemexperter, vi bygger broar mellan kompetenser för att skapa värde där det verkligen märks. Vi är Exsense! _____________________________________________________________________________________________ Varför hänga med oss? Vi som är grundare till Nordic Exsense har lång erfarenhet av försäljning och kundrelationer från flertalet branscher, vilket ger dig som LIA en lärorik och affärsnära miljö att utvecklas i: Vi börjar med dig, Vi visar dig hur du blir minnesvärd, trovärdig och relevant i varje möte. Bygg din förmåga att göra skillnad Du lär dig hur du skapar värde för både kund och kandidat genom att förstå behov och koppla rätt lösning till rätt individ. Följ hela kedjan Du får följa affären från behov till leverans, med inblick i hur vi matchar kompetens med teknik, verksamhet och resultat. Tänk nytt och påverka på riktigt Hos oss finns inga fasta mallar. Vi testar idéer, tänker om och bygger nytt, tillsammans med dig. Du får arbeta nära både VD och seniora rådgivare, och får påverka utformningen av din praktik utifrån intresse och styrkor. _____________________________________________________________________________________________ Vi söker dig som, Studerar Account Manager, Key Account Manager eller liknande säljutbildning. Är nyfiken på ekonomi, system och försäljning Är förändringsbenägen med samtidigt vill bidra med struktur, analys och framåtanda Trivs i ett entreprenörsdrivet team med högt tempo och frihet under ansvar Vi ser LIA:n som ett steg mot ett längre samarbete. För rätt person kan det leda till vidare praktik, extraarbete eller anställning. _____________________________________________________________________________________________ Ansökan Skicka CV och kort motivation till: [email protected] Märk mejlet med “LIA – IHM”, eller “Connecta” med oss och sök via vår hemsida jobb.exsense.se Frågor? Hör gärna av dig direkt till Simon på 0761–376313.
Bygg datalager och analysverktyg som BI-utvecklare med fokus T-SQL på Svensk Exportkredit! Är du en fena på T-SQL för ETL-flöden som vill bidra, utmana och ta initiativ? Som BI-utvecklare på Svensk Exportkredit i Stockholm arbetar du över hela BI-flödet från ax till limpa, från Data Engineering till Data Analysis. De datalager och analysverktyg vi utvecklar levererar data och insikter som tar oss vidare på vår datadrivna resa! Vi är ett starkt team med både bred och djup kompetens, och letar nu efter dig som vill vara med och lyfta vår förmåga – tänka nytt, tänka om och se till att vi bygger både rätt och bra lösningar.Här möter du humor, kompetens och samarbetsvilja – och devisen att alla frågor är bra frågor! Vi söker nu två personer för att förstärka vårt team som varje dag arbetar med att möjliggöra SEK:s uppdrag. Har du erfarenhet av finansiella risker är vi extra intresse Vi erbjuder dig • En stark och tydlig verksamhetsvision – att hjälpa svenska företag att expandera produktion och försäljning över hela världen, samt att prioritera grön omställning • Att utvecklas som BI-utvecklare och växa in i större ansvar i och för teamet • Ett starkt engagemang och snabba beslutsprocesser, där varje kollega spelar en viktig roll • En roll där ditt engagemang och dina initiativ får gensvar, och din leverans gör skillnad Det här gör du hos oss Vi ansvarar för att förvalta, vidareutveckla och supportera lösningar för Informationshantering, inklusive analys och rapportering, för SEK:s olika verksamhetsområden. Vi arbetar primärt i en Microsoft-miljö och använder T-SQL för ETL och datalagring, orkestrerat av ett flödesverktyg. För beräkningar och viss analys används även Python. Vi strävar efter automation i så hög utsträckning som möjligt i utvecklingsprocessen, och det är endast i undantagsfall vi har manuell hantering av deployer idag. Kvalitet och spårbarhet är viktigt hos oss och vi använder GIT, Jira och Azure DevOps som våra huvudverktyg för att säkerställa det. Nästan all processning av data från affärssystemen sker nattetid och med hjälp av ett schemaläggningsverktyg från Stonebranch. Varje utvecklingsteam ansvarar för vidareutveckling av sina respektive flöden. För dig som BI-utvecklare hos oss innebär det att du: • Tar in och tolkar krav, där du rådger och bidrar med din expertis för att skapa en förståelse för verksamhetens behov, och den tekniska lösning som möter behovet på bästa sätt • Utvecklar våra datalager, analysverktyg, databaslösningar och analys-kuber • Har en ambition att kliva in i en Tech Lead-roll när du blivit varm i kläderna. I Tech Lead-ansvaret ligger bland annat att vara en förebild när det gäller best practices, samarbeta med andra TL i arkitekturfrågor och att fördjupa sig inom ett eller flera verksamhetsområden Ditt team och arbetsplats Team BI är en grupp om ca 15 kollegor, både konsulter och anställda, med kompetens som spänner brett. Inom teamet är vi uppdelade i fyra mindre grupper med varsin Tech Lead, som är inriktade mot var sitt verksamhetsområde. Vi arbetar tätt tillsammans med de andra utvecklingsteamen, med SEK:s säkerhets- och operationsteam samt med våra kollegor i verksamheten. Vårt kontor ligger på Fleminggatan 20 i Stockholm och vi träffas minst tre dagar i veckan på kontoret, men har i övrigt ett flexibelt arbetssätt och distansarbete när det passar uppgiften. Mer om dig Vi söker dig som arbetat med T-SQL i flera år, som BI-utvecklare med fokus ETL, eller som analytiker. Det är meriterande om du arbetat inom bank- eller finansbranschen, och med Python-utveckling, Azure DevOps och/eller kub-utveckling. Det viktigaste för oss är att du är redo att axla en utvecklarroll där ditt fokus ligger både på detaljerna och helheten, och där du får utrymme att komma med idéer och driva små och stora frågor framåt. Kanske har du redan en sådan roll i ditt nuvarande team? Du är bekväm med både svenska och engelska som arbetsspråk. Som person och kollega drivs du av att lösa problem, ta initiativ och ha en överblick över både detaljerna och helheten. Du bidrar aktivt i diskussioner, vill och vågar ta ansvar och bygger förtroende. Samarbete, transparens och kommunikation är viktigt för oss, både som team och organisation, och vi söker dig som delar den inställningen – de bästa idéerna och lösningarna kommer vi fram till tillsammans. Om din ansökan - bra att veta under semestertiderna Annonsen kommer vara publicerad under sommaren och vi kommer att ta emot ansökningar under hela perioden. Vi kommer dock börja de senare stegen av urvalet under slutet av juli och början av augusti. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Har du ett starkt intresse för logistikutveckling, kundrelationer och hållbara varuflöden? Till Logent Transport Management söker vi nu en Varuplanerare som tycker om att utveckla och sälja och som vill arbeta med att effektivisera flöden, skapa goda resultat och på så sätt bidra till nöjda kunder! Om tjänsten: Logents verksamhet ”Transport Management” innebär ett långsiktigt samarbete med våra kunder där vi stödjer utvecklingen av kundens transportlogistik och varuflöden. Vi förstärker kundens logistikavdelning och arbetar aktivt med flödena för att säkerställa kostnadseffektivitet, minimal miljöpåverkan, flexibilitet och rätt kvalitet – alltid med högt kundfokus. Då vår verksamhet växer så behöver vi nu stärka vårt team med ytterligare en kompetent kollega! Med din säljande förmåga och inriktning arbetar du med existerande såväl som nya kunders varuplanering (Sales & Operational Planning): Demand planning, Supply planning samt orderhantering (lagerpåfyllnad). Du är en viktig kugge i såväl kundernas logistikutveckling som i vår egen löpande verksamhetsutveckling. Till ditt stöd finns moderna verktyg och en unik kompetens i form av erfarna och hjälpsamma kollegor inom olika specialistområden. Vi söker dig som dessutom är intresserad av affärsutveckling, att kommersiellt utveckla tjänsten och aktivt deltaga i försäljningsarbetet med nya kunder. Arbetet innebär således en mix mellan hands on-arbete och mer långsiktig affärsutveckling. Du kommer i rollen att få en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens inom både Transportlogistik, planering och Supply Chain. Organisationen du blir en del av består av ca 30 personer. Din arbetsplats blir Logents Transport Management-center som är beläget i Stockholm (Mörby), verksamheten och kunderna finns främst i Norden. Om dig: Vi söker dig som har tidigare kunskaper inom Supply Chain-områden och specifikt har bred erfarenhet av och kunskap inom lager- och varustyrning. Din passion ligger i samarbetet med kunden samt i din förmåga att skapa goda resultat. Du besitter en stark drivkraft och vilja att utveckla dina kunders varuflöden genom att hitta lösningar och driva löpande förbättringsarbeten, och därigenom bidra till din egen kompetensutveckling. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och duktig på att självständigt driva processer framåt. Som person är du prestigelös, relationsbyggande och bra på att samarbeta lösningsorienterat med kollegor för att nå uppsatta mål och hög kundnöjdhet. Du är flytande i svenska samt engelska i både tal och skrift. Om Logent: Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik och har en unik position på marknaden. Vi har ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige, Finland, Danmark, Belgien, Nederländerna och Norge med ca 2800 anställda. Logent omsätter ca 2,2 miljarder SEK. Logent är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001. Intresserad av tjänsten? Ansök gärna så snart som möjligt via annonsen. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde efter sommaren. Vill du utveckla din spetskompetens inom Transportlogistik och Supply Chain samt arbeta i ett bolag med stora individuella utvecklingsmöjligheter och duktiga kollegor så är rollen hos oss på Logent en unik möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan!
Åt vår kunds vägnar – ett innovativt teknikföretag vars produkt är specialiserad på separation av fasta partiklar från vätskor – söker vi nu en resande servicetekniker. Om tjänsten Som resande servicetekniker får du ett omväxlande och självständigt arbete med stort ansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Installation, felsökning och service av dekantercentrifuger Optimering av processer ute hos kund genom mätning, analys och justering av maskinparametrar Förebyggande underhåll enligt serviceavtal Dokumentation och rapportering av utfört arbete Du kommer att resa inom Sverige, Norge och Finland, och du använder företagets servicebil i tjänsten. Vi söker dig som Har ett genuint intresse för processer och optimering Tycker det är stimulerande att justera inställningar, testa och finjustera maskiner för att hitta optimal prestanda Trivs med att analysera mätdata och dra slutsatser för att förbättra drift och effektivitet Gillar att arbeta systematiskt med mätning, dokumentation och förbättringar ute hos kund Är nyfiken, analytisk och tålmodig – egenskaper som krävs för att lyckas med optimering av komplexa processer i fält Övrigt Plats: Du utgår från hemmet, men samlas i Kungsbacka vid behov Tider: Mån–fre, 08:00–17:00 Kollektivavtal & tjänstepension ingår Vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på [email protected]. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Välkommen in med din ansökan!
Omfattning: Heltid Startdatum: 2025-08-11 Slutdatum: 2026-12-31 Språk: Svenska Om tjänsten Vi söker nu en material- och produktionsplanerare till ett teknikintensivt företag inom tillverkningsindustrin. Rollen kombinerar traditionell planering med fysisk hantering av material, vilket innebär ett helhetsansvar för att säkra att material och produkter hanteras korrekt – både praktiskt och i affärssystemet. Du kommer att ingå i ett engagerat och samarbetsorienterat team där alla har en viktig roll i att hålla produktionen i gång. Uppdraget ställer krav på struktur, ansvarstagande och driv, samt en vilja att förbättra och utveckla interna processer. Arbetsuppgifter Planera och starta Shop Orders på kort och lång sikt Frisläppa inköpsrekvisitioner för att täcka materialbehov Driva materialflöden för att säkerställa tillgång till rätt material i rätt tid Kassation och registrering av färdiga produkter Batchspårning och inläggning i förråd Skapa transportförfrågningar och hantera utgående materialflöden Hantera returer till leverantörer Genomföra inventeringar i samarbete med produktion Löpande uppdatera produktionsplanen Bidra i förbättringsarbete och effektivisering av interna flöden och processer Kvalifikationer och önskade erfarenheter 1–3 års erfarenhet av materialplanering, produktionsplanering eller operativt inköp Erfarenhet av affärssystem, gärna IFS Förmåga att planera långsiktigt samt genomföra uppföljning och exekvering God struktur och egen drivkraft God samarbetsförmåga och kommunikation Erfarenhet av förbättringsarbete inom logistik och materialflöden är meriterande Övrigt Tjänsten omfattas av säkerhetsskydd. Det innebär att du behöver genomgå och godkännas enligt gällande bestämmelser. Det kan även förekomma krav på visst medborgarskap beroende på säkerhetsklassificeringen för tjänsten. Ansökan Är du rätt person för rollen som material- och produktionsplanerare? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer