Campus Sundbyberg söker en IT-administratör

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Campus Sundbyberg (Viktor Rydbergs skola åk 7- 9 och Viktor Rydberg gymnasium) söker en IT-administratör. Anställningen är på 100% och tillsvidare med start i augusti 2024. Vid behov kan det även ingå administrativa såväl som pedagogiska uppdrag i IT-administratörstjänsten. I ditt uppdrag som IT- administratör ingår att, i samarbete med andra medarbetare på campus Sundbyberg samt i Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor, stödja skolverksamheten så att vi skapar de bästa förutsättningarna för det pedagogiska uppdraget. Fokus i uppdraget är att uppnå goda effekter och värden för eleven och att bidra till en god arbetsmiljö för såväl medarbetare som elever. Du utgör ett nära stöd till eleverna, lärarna och skolledarna. Utifrån din kompetensnivå ser vi gärna att du bidrar med kompetensutveckling i olika system samt bidrar i den pedagogiska diskussionen och utvecklingen men grundläggande är också att kunna de återkommande uppgifterna: t.ex. assistera lärare och stötta elever i klassrummet med t.ex. projektorer, skrivare, nätverk och ljudsystem i klassrum och aula. Du blir också ansvarig för inköp av hårdvara. Därutöver ingår uppgifter som systemadministration och kontohantering i skolans digitala system samt handläggning av skolans reparationsärenden av datorer och övrig IT-utrustning. Det är av vikt att du är strukturerad och systematisk i ditt tillvägagångssätt samt att du är observant och lyhörd för vad som behöver göras och kan prioritera på ett effektivt sätt. Du har hög social kompetens, god samarbetsförmåga, är ansvarstagande samt har ett professionellt förhållningssätt och bemötande. Därutöver har du naturligtvis ett stort ett intresse för IT och teknik/datorer. Du bör ha lätt att ta till dig olika operativa system och plattformar. Du bör vara bekant med Google Workspace for Education. Vidare är det meriterande om du är bekant med lärplattformen Canvas, skolinformationssystemet Admentum och provverktyget DigiExam.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Campus Sundbyberg söker en IT-administratör

Campus Sundbyberg (Viktor Rydbergs skola åk 7- 9 och Viktor Rydberg gymnasium) söker en IT-administratör. Anställningen är på 100% och tillsvidare med start i augusti 2024. Vid behov kan det även ingå administrativa såväl som pedagogiska uppdrag i IT-administratörstjänsten. I ditt uppdrag som IT- administratör ingår att, i samarbete med andra medarbetare på campus Sundbyberg samt i Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor, stödja skolverksamheten så att vi skapar de bästa förutsättningarna för det pedagogiska uppdraget. Fokus i uppdraget är att uppnå goda effekter och värden för eleven och att bidra till en god arbetsmiljö för såväl medarbetare som elever. Du utgör ett nära stöd till eleverna, lärarna och skolledarna. Utifrån din kompetensnivå ser vi gärna att du bidrar med kompetensutveckling i olika system samt bidrar i den pedagogiska diskussionen och utvecklingen men grundläggande är också att kunna de återkommande uppgifterna: t.ex. assistera lärare och stötta elever i klassrummet med t.ex. projektorer, skrivare, nätverk och ljudsystem i klassrum och aula. Du blir också ansvarig för inköp av hårdvara. Därutöver ingår uppgifter som systemadministration och kontohantering i skolans digitala system samt handläggning av skolans reparationsärenden av datorer och övrig IT-utrustning. Det är av vikt att du är strukturerad och systematisk i ditt tillvägagångssätt samt att du är observant och lyhörd för vad som behöver göras och kan prioritera på ett effektivt sätt. Du har hög social kompetens, god samarbetsförmåga, är ansvarstagande samt har ett professionellt förhållningssätt och bemötande. Därutöver har du naturligtvis ett stort ett intresse för IT och teknik/datorer. Du bör ha lätt att ta till dig olika operativa system och plattformar. Du bör vara bekant med Google Workspace for Education. Vidare är det meriterande om du är bekant med lärplattformen Canvas, skolinformationssystemet Admentum och provverktyget DigiExam. Meriterande är också: skolbakgrund pedagogisk insikt högskoleexamen Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är en organisation som drivs av en klar och uttalad vision och verksamhetsidé, som går ut på att man vill ligga i framkant i den pedagogiska utvecklingen och bidra till att den svenska skolan i stort förbättras. Därför ger man stor pedagogisk frihet till medarbetarna, vars idéer bidrar till att driva verksamheten framåt, kompletterat med noggrann utvärdering och uppföljning. Elevernas uttalade och underförstådda behov, önskemål och förväntningar är vägledande för verksamheten. Vi har byggt upp en kultur av att arbeta i team i en tvåspråkig miljö, där både svenska och engelska är arbetsspråk. Varje skola har en egen ledningsgrupp, vilket ger korta beslutsvägar och bidrar till en kreativ arbetsmiljö. Stiftelsen har lång erfarenhet av att tillämpa IT, såväl pedagogiskt som administrativt och tillhandahåller de system och tekniska verktyg, som våra lärare behöver i alla aspekter av sitt arbete.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
UX-designer

Vi söker en UX-designer för HMI’er och molntjänster till våra produkter inom avloppspumpning. Du behöver vara en analytisk och kreativ designer som har lätt att uppfatta och förstå våra kunders problem. Vi har följande krav på tjänsten Mycket gott designöga Mycket god kommunikationsförmåga God intervjuteknik Väldokumenterad lång erfarenhet av UX design för digitala produkter för avloppspumpning. Erfarenhet av Xylem’s digitala produkter är ett plus

16 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Användarsupport

Vi söker en erfaren Användarsupport Utbildningsansvarig! Om uppdraget: Uppdraget innebär att, hos vår kund, bistå produktägare och verksamhetsspecialister inom den verksamhetsnära IT-förvaltningen som användarstöd, där du har direkt kontakt med användare och utvecklar deras kompetens inom framförallt affärssystemet IFS. Du är en del av ett team, där även utbildning, behovsinsamling, utveckling av processer, dokumentation och kvalitetssäkring av krav ingår. Du anpassar ditt arbetssätt och ambitionsnivå utifrån uppdragets specifika förutsättningar och jobbar i nära samarbete med andra roller i IT-förvaltningen samt i linjeorganisationen. Du kommer vara användarnas operativa systemstöd inom anläggningsförvaltning och ditt uppdrag är att bidra till effektiv förvaltning och mesta möjliga nytta ur systemstödet IFS. Du kommer att utbilda vår kunds användare och driva förbättringar i deras system, så att de blir effektivare och utnyttjar IT-systemets möjligheter bättre.  I arbetet ingår en kontinuerlig dialog med användare. Arbetet innebär att svara på användarnas frågor, samla in och kommunicera behov, utbilda och dokumentera. Exempel på arbetsuppgifter: Stödja användarna operativt genom användarsupporten, via ärendehantering och direktkontakt med både interna och externa användare Vara ett stöd i att utveckla verksamhetens processer som relaterar till IFS. Arbeta nära verksamhetsspecialister för att hjälpa dem översätta sina processer till behov av systemstöd Vara delaktig i och leda framtagande av digitala manualer och e-learning med övningsuppgifter för användarna och koppla dessa till verksamhetens arbetsprocesser Skapa och hålla i utbildningar för användare Ansvara för att det finns en aktiv kommunikation och dialog med användarna kring förändringar som påverkar dem Vara en del av och representera verksamheten i förvaltningsteamet och vara delaktig i prioritering av backlogg Föreslå och delta i utveckling av nya funktioner eller ny struktur i IFS   Skallkrav: Minst 5 år från att planera, leda och ta fram digitala utbildningar och utbildningsmaterial för IT-system eller digitala tjänster och ansvarat för att hålla kurser Minst 5 år från att skriva användarmanualer och stötta användare med instruktioner för IT-system eller digitala tjänster Minst 5 år med att stötta användare med dagliga användarfrågor som exempelvis superuser eller second-line support Akademisk examen inom systemvetenskap eller kommunikation, alternativt motsvarande kompetens (med motsvarande kompetens menas erfarenhet av arbetsuppgifter enligt arbetsbeskrivningen ovan) förvärvad genom minst 5 års arbetslivserfarenhet   Meriterande: Minst 5 års erfarenhet som superanvändare i ett IT-system, gärna ett system för arbetsordrar och anläggningsregister Minst 5 års verksamhetsnära förvaltning av IT system, gärna med erfarenhet av IFS  Minst 2 års erfarenhet av planering och uppföljning med hjälp av agila arbetssätt Minst 2 års arbete med anläggningsförvaltning, till exempel hos leverantör, entreprenör eller projektstöd Minst 1 års arbetslivserfarenhet från att bedriva utbildningar för IT-systemet IFS  Minst 1 års arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning i roll inom IT-systemförvaltning (PM3)    Personlighet: God samarbetsförmåga och initiativförmåga Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning Utåtriktad och kommunikativ Ödmjuk och förtroendeingivande Självständig och målinriktad Administrativt lagd God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift    Övrigt: Uppdraget är på 100% (40h/v) från 01-aug-2024 - 31-jul-2025. Uppdraget utförs på plats hos vår kund i centrala Sundbyberg. Det finns viss möjlighet att arbeta hemifrån.  Det här uppdraget är säkerhetsklassat vilket innebär att en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning på ca 4-6 veckor behöver genomföras och godkännas innan tjänsten kan påbörjas.   Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

16 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Fältsäljare

Vill du bli en del av ett vinnande team som motiverar, utmanar och lyfter varandra? Då har du hittat rätt! Våra uppdragsgivare är stora och välkända varumärken som du förmedlar genom face2face försäljning. Du ansvarar över att ditt eget försäljningsmål uppnås där du också får kontinuerligt stöd av teamledare och kollegor för att nå framgång. Mh Enterprises erbjuder: - En attraktiv lönemodell - Motiverande tävlingar i form av utlandsresor, det senaste inom tekniken m.m - Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag - Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling - Roliga event och en härlig företagskultur med glädje och energi Mh Enterprises söker dig som: - Är tävlings- och resultatinriktad - Har goda kommunikativa egenskaper - Trivs med att arbeta med ett högt tempo - Har lätt för att uttrycka dig genom det svenska språket Vi erbjuder en gedigen utbildning inom försäljning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och nå dina mål. Tidigare erfarenhet från försäljning är därför inget krav! Om Mh Enterprises: Mh Enterprises är ett banbrytande företag med nya idéer och koncept. Vi finns i stora delar av landet och består idag av ca 110 duktiga medarbetare. Våra samarbetspartners är stora och välkända varumärken som alltid kan förvänta sig en hög kvalité och service från oss. Kreativitet, kvalité och passion för service och försäljning är grunderna till vår framgång. Mh Enterprises är ett tillväxtföretag som är ett självklart val för dig som har höga ambitioner och vill ha möjligheten till karriär. Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Stockholm. Du utgår från vårt kontor i Stockholm. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Ansökan tas emot via e-post till: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Användarsupport/Utbildningsansvarig, Stockholm

Dina arbetsuppgifter För kunds räkning söker vi en kandidat till rollen som Användarsupport/Utbildningsansvarig med start 1 augusti och ett år framåt. Bolaget spelar en central roll i omställningen till en hållbar energiförsörjning och du blir en viktig kugge i att kunna genomföra transformationen till att elektrifiera landet. Konsulten kommer att ha i uppgift att ge direkt operativt stöd till användare av IFS-systemet inom ramen för anläggningsförvaltning. Detta inkluderar att utbilda användare och driva förbättringar för att göra systemanvändningen mer effektiv och effektfull. Ansvarsområden Operativt stöd: Ge dagligt användarstöd genom ärendehantering och direktkontakt med både interna och externa användare. Processutveckling: Stödja i utvecklingen av affärsprocesser relaterade till IFS och assistera i att översätta dessa processer till systemstödsbehov. Utbildning och dokumentation: Delta i skapandet av digitala manualer och e-lärningsmaterial med övningsuppgifter, genomföra användarutbildningar och se till att alla aktiviteter är väl dokumenterade. Kommunikation: Upprätthålla aktiv kommunikation med användarna om förändringar som påverkar dem och säkerställa att de är adekvat utbildade om nya funktioner och uppdateringar. Projektengagemang: Deltaga i och eventuellt leda prioriteringen av backloggen inom ledningsgruppen, föreslå och delta i utvecklingen av nya funktioner eller strukturer i IFS. Krav Erfarenhet: Höga kompetenser och utbildning inom relevant område, med 5-9 års erfarenhet och en historik av att utföra liknande högkvalitativa uppdrag. Ledarskap och självständighet: Förmåga att leda ett mindre team, arbeta självständigt och ta ansvar för ett specifikt område. Samarbete och rådgivande färdigheter: Fungera som förebild för andra konsulter och ge expertisråd inom ditt specialiseringsområde. Säkerhet och efterlevnad En säkerhetsprövning inför uppdraget kommer att genomföras. Placering och logistik Den primära arbetsplatsen är ett kontor i Sundbyberg, även om en del resor (både inrikes och utrikes) kan vara nödvändiga. Möjligheter till distansarbete kan finnas men beslutas i samråd med närmsta chef. Kontraktsdetaljer Uppdraget är heltid Tillträde och ansökan Start: Snarast Uppdragets längd: 1 år Ort: Sundbyberg, Stockholm Sista ansökningsdagen: snarast Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

16 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Jobba Som B2B-säljare

Sök jobbet som säljare på NetJobs Group för att jobba som B2B-säljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som B2B-säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som B2B-säljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & hög provision ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Jobba Som Account Manager

Sök jobbet som säljare på NetJobs Group i Stockholm för att jobba som account manager! Pratar du flytande svenska & vill jobba som account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som account manager. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & hög provision ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Undersköterska

Undersköterskor/vårdbiträden till Bällstahofs äldreboende juli-augusti 2024 Här på äldreboendet Bällstahof finns 47 lägenheter fördelade på sex flyglar och tre våningsplan. Varje flygel har 7-8 lägenheter. På plan 1 finns en stor och inbjudande terrass för utevistelse och aktiviteter. Bällstahof ligger i centrala Sundbyberg, nära till både kommunikationer, affärer och restauranger. Som omvårdnadspersonal kommer du att tillhandahålla stöd, omsorg och vård till våra boende utifrån deras behov. Det innebär att du ansvarar för att de ska känna sig trygga. Du ska värna om deras integritet och arbeta för deras välbefinnande. Dina arbetsuppgifter innebär att ha de boendes bästa i fokus och arbeta utifrån vårt motto är: "Mänskliga möten - vi bryr oss!" Du är en viktig del i vårt tvärprofessionella teamarbete där Undersköterskor, Rehab personal och Sjuksköterskor ingår. Vi vill att du är utbildad undersköterska eller studerande inom hälso- och sjukvård med erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom och/eller somatiska sjukdomar. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift. Viktigt är att du har ett genuint intresse och engagemang för äldre människor i behov av omvårdnad. Du ska kunna arbeta självständigt men också trivas med att samarbeta med andra i team. Andra egenskaper vi värdesätter högt är personlig mognad, flexibilitet samt professionellt bemötande. Sommarvikariaten är tidsbegränsade anställningar på deltid/heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Tjänstgöring sker dagar och kvällar eller nätter. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 3 maj 2024. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.      Välkommen med din ansökan!   Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

15 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024