Systemutvecklare integrationer

Vi söker nu en systemutvecklare till vårt team som arbetar med integrationer, där det ingår utveckling och förvaltning i Mule och OCP, som i huvudsak stödjer våra interna förmågor inom ledning, styrning och verksamhetsstöd. Gillar du att arbeta i team, är flexibel, samarbetsvillig och har goda kunskaper inom integration, då kommer du trivas hos oss. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Utvecklingsteamet hanterar den gemensamma integrationsplattformen inom det Interna Kundmötet och är ett centralt nav för verksamhetskritisk information. Teamet ansvarar för integrationer inom områden så som bland annat ekonomi och HR. Din roll har även fokus på löpande förvaltning och hantering av incidenter, men bidrar också inom andra områden som kravställning, test och dokumentation. Du arbetar både självständigt och tillsammans med teamet och ni hjälper varandra på ett prestigelöst sätt. Skatteverkets utvecklingsverksamhet arbetar agilt med stöd av ramverket SAFe och du är med och påverkar arbetet. Hos oss kommer du ha varierande arbetsuppgifter i utvecklingsmiljöer som omfattar olika tekniker, plattformar och verktyg. Den tekniska miljön omfattar bland annat kubernetesplattformar samt tekniker och verktyg som Java, MuleSoft Anypoint, JavaScript, Angular, React, Jenkins och Gradle. Hos oss jobbar du med problemlösning och skriver kod som har betydelse för många. Du kommer tillhöra ett positivt gäng på IT-avdelningen. Vi är ca 30 medarbetare på sektionen. Tillsammans med dina kollegor har du roligt på jobbet samtidigt som du bidrar till samhällsnytta. Du har frihet och eget ansvar att bidra till nya lösningar. Vi erbjuder dig utvecklingsmöjligheter både på djupet och på bredden. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du har balans mellan arbete och fritid. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: vara resultatinriktad och se till både gruppens och din egen prestation, kunna analysera informationsflöden, se samband, mönster och göra avgränsningar, agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt, ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande. Du ska vidare ha förmåga och vilja att lära dig nya saker, vara flexibel och kunna ställa om vid förändringar samt kunna kommunicera väl på svenska. Du ska även ha: Eftergymnasial utbildning inom IT, kunskap och erfarenhet av Java, Spring Boot och SQL Det är även önskvärt att du har: Erfarenhet från utveckling och förvaltning av integrationer, gärna i Mule plattform och tjänster i OCP eller motsvarande. Erfarenhet av Jira och Confluence. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer därför att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

26 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Säljare till Sundbyberg

Vill du bli en del av Sveriges bästa säljteam? Kickstarta din säljkarriär hos oss på Verisure!  Våra medarbetare är vår största tillgång och vi erbjuder därför en onboarding i världsklass! Du får lära dig försäljningsarbetet från grunden och får alla verktyg för att lyckas i din säljkarriär. Är du driven och vill utvecklas vidare så har vi fantastiska karriärmöjligheter samt erbjuder vidareutbildning inom både försäljning och ledarskap.  Vi erbjuder dig:  * Garantilön och attraktiv provisionsstege  * Tjänstebil  * Onboarding i världsklass  * Attraktiv karriärstege  * Säljtävlingar med extraordinära priser  * Kollektivavtal och friskvårdsbidrag  * Mållön 30.000-40.000 kronor Vad innebär tjänsten?  Som säkerhetssäljare jobbar du med försäljning som hjälper familjer och människor att känna trygghet i vardagen. I praktiken besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning och sälj av säkerhet för ett smartare hem. Du ansvarar för hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande och har därför inget krav på tidigare försäljningserfarenhet.   Vi söker dig som:  * Har B-körkort (obligatoriskt krav) * Kan arbeta vardagar mellan kl.12-20.30 * Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål  * Har stort kundfokus med hög integritet  * Värdesätter samarbete och ett bra team  Sök direkt utan CV  Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR.   Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.   Läs gärna mer om oss på vår Karriärsida eller följ oss på vår Instagram .  Har du frågor? Kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i.  Vi ser fram emot din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Försäljningsledare Delikatess - Stora Coop Sundby park

Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet? Nu söker Stora Coop Sundby park dig som har ett stort fokus på försäljning och en stark drivkraft att leverera resultat. Du brinner för att testa nya vägar i ditt arbete och för ett kundmöte i världsklass! Är du redo? Vi erbjuder dig: Som Försäljningsledare på Coop kommer du att vara en nyckelperson i butiken och inom ditt ansvarsområde med kundnöjdhet, försäljning och ständig förbättring i fokus. I ditt arbete ingår att: - Skapa den bästa kundupplevelsen inom ditt ansvarsområde med matglädje och inspiration - Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat utifrån butikens mål och nyckeltal inom ditt ansvarsområde - Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat inom ditt ansvarsområde - Säkerställa att rutiner hålls i det dagliga arbetet - Arbeta aktivt med hållbara val i butik Tjänsten är ett vikariat på 36h/veckan som längst t o m februari 2025 men med stor möjlighet till fortsatt anställning. Vem söker vi: För oss på Coop är det viktigt att ständigt lära oss av varandra för det är genom utveckling vi skapar resultat! Till oss på Coop tar du med dig: - Erfarenhet från detaljhandeln och/eller hotell- och restaurangbranschen - Erfarenhet av att leda personal är meriterande Det är meriterande om du har dokumenterat goda resultat av försäljning inom detaljhandeln. Även flerspråkighet och intresse/erfarenhet av olika kulturer är meriterande. Har du tidigare erfarenhet av delikatess ser vi det som extra meriterande. Vi ser fram emot att vara en del i din utvecklingsresa. Genom dina personliga egenskaper och erfarenheter är du med och bidrar till en arbetsplats där vi tar hand om varandra, våra kunder och vårt samhälle. Resten lär vi dig på vägen. Välkommen till Coop! Kontaktpersoner: Andréa Eriksson [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mejl kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Coop Butiker och Stormarknader, CBS, driver ca 200 Coop-butiker i Uppsala, Stockholmsområdet, Södermanland och Östergötland. Vi har en omsättning på ca 13 miljarder kr och är ca 5000 anställda, varav merparten är butiksanställda. Tillsammans kan och ska vi bli Sveriges bästa matkedja och den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

26 mars 2024
Sista ansökan:
16 april 2024
Head of IT Accounts & Payments Sweden

Are you passionate about leading IT development for Accounts & Payments in Sweden? In Swedbank you have the opportunity to: - Lead and oversee IT teams consisting of 250 FTEs responsible for maintaining and developing the Payments & Accounts systems in Sweden. - Execute on talent management strategies, onboarding, career development, motivating and retaining talent. - Coach and mentor IT managers on people management, career growth and talent attraction tactics. - Establish and develop relevant forums for collaboration, escalation and decision-making concerning work environment, staff well-being, capacity management and other relevant people management topics. - Be accountable for establishing and supporting relevant Communities of Professionals. - Own and coordinate the process of assigning staff to the delivery organization. - Establish relevant forums that enable a close collaboration with stakeholders to understand actual and future competence needs and business priorities. - Be accountable for Strategic workforce planning according to short- and long-term needs. - Ensure Agile methodologies and foster a culture of continuous improvement. - Develop and mentor IT staff, promoting professional growth and building a cohesive, high-performing team. What is needed in this role: - Relevant academic background - 10+ years in IT management roles, with proven leadership in financial services. - Experience with Agile and Lean methodologies. - Experience in leading large and diverse teams. - Skilled in stakeholder engagement across levels. - Fluency in Swedish and English. - Commitment to teamwork and collaboration. What we offer when you join us: - An open, simple and caring culture - Opportunity to create the best experience for our customers - An international, sustainable and inclusive work environment - Development opportunities and advancement in your career - Flexible working options - Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits (https://www.swedbank.com/work-with-us/compensation-and-benefits.html) Join our team and... be a part of a team of professionals, who are jointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage”. Anna Johansson, your future manager We look forward to receiving your application by 03.04.2024. Location: Sundbyberg, Stockholm Contacts Recruiting manager: Anna Johansson SACO: Henrik Joelsson, [email protected] Finansförbundet: Kristine Nordin, [email protected] We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability - everybody is welcome. LI-AB

26 mars 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Head of Portfolio Direction and Execution – Group Cards & Payments

Are you passionate about leading the development portfolio for Cards & Payments? In Swedbank you have the opportunity to: - Steer IT portfolios, both for Cards and Payments, ensuring alignment with business objectives and market development. - Lead operational execution of portfolio strategies, optimizing delivery and maximizing value. - Coordinate cross-functional teams across IT and business units to drive portfolio initiatives. - Manage investment decisions, prioritizing projects based on strategic impact and ROI. - Oversee risk management within portfolios, ensuring robust controls and compliance with regulations. - Enable innovation by identifying use of emerging technologies and methodologies. - Collaborate with senior leadership to refine portfolio strategy and contribute to overall business strategy. - Track and report on portfolio performance, making adjustments as necessary to meet business goals. What is needed in this role: - Relevant academic background - 10+ years in IT portfolio management, with proven leadership in financial services. - Strong project and portfolio management skills, with relevant certifications. - Experience with Agile and Lean methodologies. - Experience in leading large and diverse teams. - Skilled in stakeholder engagement across levels. - Strong analytical abilities. - Fluency in Swedish and English. - Commitment to teamwork and collaboration. What we offer when you join us: - An open, simple and caring culture - Opportunity to create the best experience for our customers - An international, sustainable and inclusive work environment - Development opportunities and advancement in your career - Flexible working options - Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits (https://www.swedbank.com/work-with-us/compensation-and-benefits.html) Join our team and... be a part of a team of professionals, who are jointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage”. Johan Sälgström, your future manager We look forward to receiving your application by 03.04.2024. Location: Sundbyberg, Stockholm Contacts Recruiting manager: Johan Sälgström SACO: Henrik Joelsson, [email protected] Finansförbundet: Kristine Nordin, [email protected] We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability - everybody is welcome.

26 mars 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Viktor Rydberg gymnasium Sundbyberg söker en legitimerad lärare i företagse

Viktor Rydberg gymnasium Sundbyberg söker en legitimerad lärare i företagsekonomi. Tjänsten är visstid med omfattning 100%. Start omgående eller efter överenskommelse och tjänsten sträcker sig fram till läsårsavslut i juni. Eventuellt möjlighet till förlängning. Stiftelsen Viktor Rydbergs skolors verksamhet är innovativ och kännetecknas av hög kvalitet och lust att lära – både för elever och personal. Vi lär oss tillsammans och genom det når vi längre. Viktor Rydbergs skolor består av tre gymnasieskolor och fyra grundskolor varav den senaste grundskolan startade i augusti 2021 i Fisksätra. Att organisation växer ger Dig stora möjligheter till tjänster på flera av våra skolor. Du är en kompetent och engagerad lärare med stor förmåga att möta varje enskild elev med passion och engagemang. Du förstår vikten av att undervisning ska vara kreativ och stimulerande, samtidigt som den ska vila på forskning och beprövade metoder. Du är prestigelös och nyfiken och delar med Dig av Dina kunskaper till andra. Du trivs i en föränderlig miljö med entreprenörsanda, där initiativ och samarbete värderas högt. Som lärare på Viktor Rydbergs skolor har Du stora möjligheter att påverka utvecklingen av skolan tillsammans med kollegorna. Våra lärares professionalitet och stora engagemang är en förutsättning för att eleverna ska känna sig inkluderade, sedda och utmanade varje dag. Arbetar Du hos oss kommer Du uppleva en stimulerande och flexibel arbetsmiljö, allt för att Du som lärare ska kunna utvecklas så mycket som möjligt och ha roligt under tiden! Vi är övertygade om att konst och vetenskap går hand i hand och att hjärnan vill ha roligt! Du ser digitala verktyg som en självklarhet i Ditt arbete, såväl som i elevernas. Inom Viktor Rydbergs skolor uppmuntrar vi och investerar i kollegial och individuell fortbildning kontinuerligt över året, för att Du ska känna att Du är med och utvecklar en mångsidig, kompetent och innovativ skola samtidigt som Du själv utvecklas som ledare. Du har också möjligheter att ta flera kliv inom organisationen; som projektansvarig, förstelärare eller skolledare. Är du nyutexaminerad? Vi erbjuder ett förstärkt stöd för Dig som är nyutexaminerad lärare genom handledning och mentorskap av våra erfarna lärare – allt för att ge Dig den bästa starten på Din karriär. Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är en organisation som drivs av en klar och uttalad vision och verksamhetsidé, som går ut på att man vill ligga i framkant i den pedagogiska utvecklingen och bidra till att den svenska skolan i stort förbättras. Därför ger man stor pedagogisk frihet till medarbetarna, vars idéer bidrar till att driva verksamheten framåt, kompletterat med noggrann utvärdering och uppföljning. Elevernas uttalade och underförstådda behov, önskemål och förväntningar är vägledande för verksamheten. Vi har byggt upp en kultur av att arbeta i team i en tvåspråkig miljö, där både svenska och engelska är arbetsspråk. Varje skola har en egen ledningsgrupp, vilket ger korta beslutsvägar och bidrar till en kreativ arbetsmiljö. Stiftelsen har lång erfarenhet av att tillämpa IT, såväl pedagogiskt som administrativt och tillhandahåller de system och tekniska verktyg, som våra lärare behöver i alla aspekter av sitt arbete.

26 mars 2024
Sista ansökan:
9 april 2024
Produktägare

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Till avdelningen Beslutsstöd och IT-beställningar inom division System söker vi nu Produktägare som varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.  På division System arbetar vi på en övergripande nivå med att designa elmarknaden, utveckla och driva elsystemet. Vi är med och finner svaren på klimatomställningen och skapar välstånd för hela samhället. Vi är en nyckelspelare för att det svenska samhället ska kunna utvecklas och skapar förutsättning för att det ska fungera. Vi löser såväl dagens som morgondagens utmaningar. Vi ser till att Sverige har en lysande framtid.   Om tjänsten I rollen som Produktägare kommer du att bygga en bred kunskap om såväl kraftsystemet som IT-lösningar i framkant. Du kommer att samarbeta med experter både internt på Svenska kraftnät, hos andra Transmissionsägare och leverantörer. Produktägarrollen på Svenska kraftnät är baserad på Verksamhetspecialistrollen (pm3), men med ett utökat ansvar för långsiktigt planering av produkten. Rollen innebär bl.a. hålla ihop hela kedjan från behov, krav och test till att säkerställa framdrift i utveckling, integration och förvaltning. Vidare innebär rollen att: • ansvara för en produkt. Med produkt syftar vi på en kombination av verksamhets- och IT-komponenter som tillhandahåller en viktig funktion för kraftsystemet  • ha nära kontakt med användare av produkten för att förstå deras behov och hur de ska prioriteras  • kontinuerligt utveckla produkten för att möta verksamhetens förändrade behov på kort och lång sikt  • tillsammans med ett tvärfunktionellt team ansvarar du för aktiviteter som ska drivas på Svenska kraftnät kopplat till utveckling och förvaltning av produkterna.   Du kommer att koordinera ett tvärfunktionellt team där du samordnar och driver förändringsarbete. Du representerar Svenska kraftnät i nordiska och europeiska samarbeten med möjlighet att aktivt påverka förändringar på kort- och lång sikt. Tillsammans med dina kollegor får du ansvara för att strukturerat formulera behov och systematiskt driva utveckling och förvaltning av IT- och beslutsstöd för System-divisionens kärnprocesser. Svenska kraftnät är mitt i den digitala utvecklingen av framtidens kraftsystem då energiomställningen kräver en digital omställning. Som Produktägare ansvarar du för utveckling och anpassning av din produkt för att möta de omställningar som vi står inför. Du kommer ansvara för ett nordiskt system som delar information inom elbranschen. Systemet hanterar bla information om kapacitet på elnäten, reglerbud för frekvensbalansering och hantering av reserver. Systemet förändras nu för att anpassas för de pågående stora förändringar som elmarknaden står inför närmast åren. Du kommer att tillhöra enheten Elmarknadsstöd som har i uppdrag att stödja kärnverksamhetens processer i kontrollrummet med Elmarknadslösningar, i form av olika IT-stöd. Enheten består av tio medarbetare med bred kompetens och innefattar olika roller. Inom enheten främjas tvärfunktionellt samarbete både internt inom division System och gentemot division IT. Vi upprätthåller nära samarbeten inom Svenska kraftnät och engagerar oss i arbete som sträcker sig över Norden och Europa. För enheten är samarbete, ömsesidig stöttning och jämställdhet centrala principer som genomsyrar vårt dagliga arbete. Om dig Då tjänsten innebär många kontaktytor både internt och externt söker vi dig som arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicerar. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar själv ditt arbetssätt samt driver dina processer framåt. Som person är du lugn och stabil och kan prioritera vid stressande situationer. Då du i rollen behöver ha koll på förändringar i omvärlden söker vi dig som har förmågan att se helheter utifrån verksamhetens bästa. Du arbetar även bra med komplexa frågor och kan analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare har du examen från universitet eller högskola inom relevant område som exempelvis elkraft, energisystem, energiteknik alternativt annan teknisk utbildning och erfarenhet som Svenska kraftnät anser relevant. Vidare har du: • minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet exempelvis som processledare, verksamhetsspecialist eller produktägare • arbetslivserfarenhet av att samordna och/eller leda tekniska uppdrag inom exempelvis behovsanalys eller kravställning • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska   Det är meriterande om du har: • teoretiskt eller praktiskt förvärvad kunskap om kraftsystem, balansering eller elmarknad • arbetslivserfarenhet av internationellt eller nordiskt samarbete • arbetslivserfarenhet inom förvaltningsmodellen PM3   Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor inom och utanför Norden förekommer ca 10 gånger per år • Sista ansökningsdag 15 april 2024, vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten är en tillsvidareanställning Kontakta gärna rekryterande chef Madalena Afram, tel. nr. 010-475 82 99 alternativt ansvarig rekryterare Ethel Marx, tel. nr. 010-489 20 55. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected].             Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

26 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Head of Payments & Accounts Sweden

Are you ready to lead the future of payments and accounts in Sweden? In Swedbank you have the opportunity to: - Execute the strategy for Payments & Accounts Sweden, ensuring alignment with the company’s vision and market demands. - Lead a multidisciplinary team of 350 FTEs across IT, business/product, and operations to drive excellence and innovation. - Demonstrate transformational skills to deliver on Payments & Accounts Sweden’s change journey. - Drive product development and management, ensuring the portfolio meets current and future customer needs. - Facilitate digital transformation to enhance customer experience and operational efficiency. - Build strong stakeholder relationships, internally with teams and externally with partners, to support business goals. - Implement robust risk management and compliance frameworks to safeguard payment systems and accounts. - Oversee financial performance, setting and achieving targets for cost management. - Set a culture of continuous improvement, encouraging innovation, knowledge sharing, and professional growth among team members. - Navigate regulatory landscapes, ensuring compliance and proactively adapting to new regulations affecting payments and accounts. What is needed in this role: - Relevant academic background with 15+ years in leadership roles or within management consulting. - Experience in leading large and diverse teams. - Demonstrated ability to lead large transformation journeys. - Skilled in stakeholder engagement across levels. - Strong analytical abilities. - Fluency in Swedish and English. - Financial sector experience, focus on payments and accounts. - Commitment to teamwork and collaboration. What we offer when you join us: - An open, simple and caring culture - Opportunity to create the best experience for our customers - An international, sustainable and inclusive work environment - Development opportunities and advancement in your career - Flexible working options - Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits (https://www.swedbank.com/work-with-us/compensation-and-benefits.html) Join our team and... be a part of a team of professionals, who are jointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage”. Johan Sälgström, your future manager We look forward to receiving your application by 03.04.2024. Location: Sundbyberg, Stockholm Contacts Recruiting manager: Johan Sälgström SACO: Henrik Joelsson, [email protected] Finansförbundet: Kristine Nordin, [email protected] We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability - everybody is welcome. LI-LS1

26 mars 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
IT-specialist OT/IT

Vi söker en IT-specialist till samhällsviktig kund! Om uppdraget: Under införande av nya OT-system behöver vår kund stärka upp sin förvaltningsorganisation med IT-specialister för att säkerställa och utveckla robusta system för larmhantering och datainsamling. Vår kund behöver IT-specialister som är vana att förvalta verksamhetskritiska system i Linux-miljö.  Som IT-specialist kommer du att ingå i ett team som tillsammans ansvarar för den dagliga förvaltningen av kontrollrumssystem där både IT och OT-miljöer förvaltas.  I rollen ingår att säkra leverans och drift av kontrollrumssystem inklusive underhåll och övervakning. Du kommer också delta i arbete med uppgraderingar och systemförbättringar. Konfigurering, montering och testning av hårdvara kommer också att vara en del av rollen. Exempel på arbetsuppgifter är att montera och konfigurera hårdvara i labbmiljö samt testa och följa upp. Det ingår även att upprätthålla och konfigurera tillhörande applikationsmiljöer i kontrollrummet. Du kommer också löpande säkerställa att tekniska förändringar i applikationer inte påverkar driftsäkerhet, IT-säkerhet och befintliga funktioner. I rollen kommer du att få bidra kontinuerligt till att utveckla teamets aktiviteter och processer. Skallkrav: Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete i IT-miljöer baserade på Linux/Unix  Minst 2 års arbetslivserfarenhet av programmering i JAVA, C/C++, Python, Perl, Shell-script eller SQL Minst 2 års arbetslivserfarenhet av utveckling, felsökning och test av både mjukvara och hårdvara Meriterande: Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom arbete med verksamhetskritiska eller driftkritiska IT-system (t.ex. styrning och övervakning av realtidskommunikation) Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom säkerhetskänslig verksamhet  Minst 1 års arbetslivserfarenhet av likströmskretsar upp till 220V  Personlighet: God samarbetsförmåga och initiativförmåga Problemlösande analysförmåga Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning Utåtriktad och kommunikativ Ödmjuk och förtroendeingivande Serviceinriktad och prestigelös Självständig och målfokuserad Goda kunskaper i svenska och engelska Övrigt: Uppdraget utförs på plats hos vår kund i Sundbyberg. Uppdraget är på heltid (40h/v) och pågår mellan 03-jun-2024 - 02-jun-2025. Inför det här uppdraget krävs det att man genomgår en säkerhetsprövning som tar ca 4-6 veckor.  Uppdraget kan ej påbörjas förrän den är genomförd och godkänd.  Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

26 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024