Hos oss på division Nät är du med och bygger ut samt underhåller stamnätet – en avgörande del av Sveriges elektrifiering. För att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag behöver vi varje år bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer. Tillsammans skapar vi en stabil och hållbar energiinfrastruktur för framtiden. Om tjänsten Vi söker nu två nya medarbetare med fokus på risk eller kvalitet. Det går även att kombinera dessa områdena. Som specialist inom risk och kvalitet inom Projektkontorets enhet Program- och Projektstöd kommer du att bidra med specialiststöd inom risk- och kvalitetsarbetet för anläggningsprojekt. Inom området risk kommer du bl.a. att facilitera genomförandet av riskanalyser, stötta med dokumentation av risker och tillhörande åtgärder i projektverktyg samt även vid rapportering och uppföljning. Arbetsuppgifter inom kvalitet innebär att du stöttar program och huvudprojekt under genomförandet i planering och uppföljning av kvalitetsrelaterade arbetssätt och processer. Du kommer även medverka vid workshops samt i programmen arbeta med att sätta specifika arbetssätt och följa upp arbetssätt. Rollerna är på programnivå, men arbetsuppgifterna kan utifrån behov omfatta både program, huvudprojekt och projekt. Du kommer att få möjlighet att vidareutveckla rollen och stödet i samverkan med projektkontorets övriga medarbetare inom risk, kvalitet, tid och ekonomi, men även i tät dialog med programledning, huvudprojektledning och projektledning, samt övriga stödresurser i program- och projektgrupperna. Din insats kommer att bidra till att effektivisera och förbättra anläggningsprojektverksamheten, vilket direkt bidrar till att säkra Sveriges elförsörjning. Arbetsuppgifterna varierar beroende på programmens karaktär och behov. Följande uppgifter är exempel och anpassas tillsammans med program- och huvudprojektledarna. • Planera, genomföra och dokumentera riskanalyser med program- och projektgrupperingar enligt Svenska kraftnäts riktlinjer, anvisningar och instruktioner. • Stötta program- och projektledare i deras operativa risk- och åtgärdshantering, primärt via projektverktygets funktionalitet. • Bistå programmet med sammanställning och analys över generella riskbilder och trender. • Stödja och utbilda i tolkning och tillämpning av ledningssystem/processer. • Introducera nyanställda inom programmet i risk- och kvalitetsrelaterade arbetssätt och processer. • Stödja vid framtagandet av programplan/projektplan och etablering av programmets/huvudprojektets risk- och kvalitetsarbete. • Stödja i struktur och arbetssätt för uppföljning av programmet/huvudprojektet ur ett risk- och kvalitetsperspektiv. • Stödja i utveckling och ständiga förbättringar av programmets/huvudprojektets risk- och kvalitetsrelaterade arbetssätt. • Stödja i metodik och arbetssätt för erfarenhetsåterföring. Tjänsten är placerad på avdelning Anläggningsinvesteringar i sektion Projektkontoret på enheten Program och Projektstöd. Program och Projektstöd stöttar program och projekt under genomförandet i planering och uppföljningsfrågor. På enheten finns expertområdena; Tidplanerare, Riskkoordinator, Projektekonom, Kvalitetskoordinator samt Projekt och programadministratör. Gruppen består av 32 personer. Om dig För att trivas i rollen ser vi att du är samarbetsorienterad och har lätt för att anpassa dig och hitta lösningar tillsammans med kollegor med fokus på det gemensamma målet. För att bli framgångsrik i den här rollen tycker du om att arbeta i en organisation i förändring och blir stimulerad av att hitta nya lösningar och arbetssätt. Du tar gärna egna initiativ och du har såväl helhetsperspektiv likväl som strategiskt perspektiv på frågor. Som person är du strukturerad och organiserar ditt arbete väl med fokus på mål och resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skallkrav Du har en akademisk utbildning inom relevant ämnesområde eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig.Vidare har du: • Minst åtta års erfarenhet från risk och/eller kvalitetsarbete inom infrastruktur- och/eller energibranschen. • Minst fem års erfarenhet från offentlig verksamhet av att stötta projektledare inom investeringsprojekt med risk- och kvalitetsarbetet. • Erfarenhet av systematiskt riskarbete. • Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete. • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av systematisk erfarenhetsåterföring från projektverksamhet. • Erfarenhet av analys och rapportering inom risk och kvalitet. • Erfarenhet av att arbeta med risk- och kvalitetsarbete på verksamhetsövergripande nivå. • Erfarenhet av succesivmetod/succesivprincip och kvantitativ riskhantering. • Kunskap om projektledning och projektmodeller. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Sundsvall, Luleå, Göteborg eller Västerås. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Resor förekommer ca 1ggr/månad i denna tjänst. • Sista ansökningsdag är 2025-08-08. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. Kontakta gärna rekryterande chef Eva Jönsson, tel. nr. 010- 475 87 66 alternativt ansvarig rekryterare Anna Charles, tel. nr. 010-489 23 28. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. nr. 010-475 87 72 och Erica Midfjäll, ST, tel. nr. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs även svenskt medborgarskap. Läs här för mer information om säkerhetsprövning. Med anställningen följer även en skyldighet att krigsplaceras. Här kan du läsa mer om vad krigsplacering innebär.Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: https://www.svk.se/jobba-har/var-arbetsplats/
Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi. Sundbybergs simhall står inför nya spännande utmaningar – med fler aktiviteter och ännu större gemenskap. Nu söker vi dig som vill vara med och göra detta möjligt. Simhallen är en välbesökt och omtyckt mötesplats med cirka 260 000 besökare per år. Vi erbjuder allt från bad, gym och gruppträning till simskola och motionspass. Här arbetar vi nära invånarna – i en varm, trygg och inkluderande miljö. Sundbybergs stad växer snabbt, men har samtidigt lyckats behålla det bästa av småstadens närhet. Hos oss är det kort väg till beslut, och stor möjlighet att påverka verksamheten. Det gör arbetet både meningsfullt och utvecklande – varje dag. Om tjänsten Som badmästare blir du en del av det team som ansvarar för simhallens dagliga drift. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till en säker, trivsam och professionell verksamhet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Simundervisning för både barn och vuxna • Badbevakning och trygghetsarbete • Reception och caféverksamhet • Lokalvård och skötsel av anläggningen Vi söker dig som: • Är utbildad simlärare (krav) • Har arbetat i simhall tidigare (meriterande men inte ett krav) • Tycker om att arbeta med människor • Är serviceinriktad, ansvarstagande och flexibel • Vi ser att du delar vårt engagemang för inkludering och respekt i verksamheten Villkor • Anställningsform: Vikariat fr om aug 2025 - juni 2026 • Arbetstider: dag, kväll och helg (38,25 tim/vecka) Sista ansökningsdag: 13 juli 2025 Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi framtidens simhall!
Om jobbet Sundbybergs Vårdcentral erbjuder primärvård av högsta kvalitet. Vi är nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi är ett stark team och vi jobbar tillsammans. Vårdcentralen ligger centralt i den växande kommunen Sundbyberg. Till Central Sundbyberg finns goda pendlingsmöjligheter med tåg, tunnelbana, tvärbana och busar. Vårdcentralen är belägen i modern nyrenoverade lokalen. Sundbybergs vårdcentral har en stabil personalstyrka där vi tillsammans har byggt upp en fin och familjär vårdcentral där vi fokuserar på god tillgänglighet och gott bemötande. Vi arbetar aktivt med att förbättra och utveckla verksamheten där alla är delaktiga. Just nu behöver vi en diabetes sjuksköterska som kan starta omgående på timmar eller deltidsanställning och därefter finns möjligheten tillsvidare anställning. Om arbetet: Dina arbetsuppgifter omfattar mest att ta emot diabetes patienter, telefonrådgivning och förskriver hjälpmedel. Antingen du själv justera patienternas behandling eller i samråd med läkare. Ev hemsjukvård samt eventuellt handledning av ssk studenter kan förekomma. Övrigt: Intervjuer på vårdcentralen sker löpande . Välkommen med din ansökan! Skicka din ansökan till: [email protected]
Du har öga för detaljer och kan se helheten! Resursteamet HSL inom avdelningen för funktionsstöd är en organisation som arbetar professionellt och tar sin utgångspunkt i brukarens egen verklighet. Vårt arbete präglas av hög kvalitet, samarbete och gott bemötande med hänsyn till brukaren och andra samverkanspartners. Här får du möjlighet att bidra till att brukaren ska uppleva största möjliga hälsa och välbefinnande inom ramen för det kommunala hälso- och sjukvårdsuppdraget. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för hälso- och sjukvårdsinsatser till brukare som har stödinsatser enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och SoL (Socialtjänstlagen). I uppdraget ingår även att stötta och vid behov ersätta dina kollegor. I ditt arbete kommer du möta personer som är i början på vuxenlivet, mitt i livet eller i slutet av sitt liv. Det betyder att du kommer att behöva ta hänsyn till flera olika behov hos den enskilde. Du ingår i ett tvärprofessionellt team med arbetsterapeuter, fysioterapeuter och sjuksköterskor. I nuläget består teamet av 7 personer. Personerna inom teamet arbetar individuellt utifrån sina funktioner men även i gemensamma uppdrag och är en resurs för varandra. Dina samverkanspartners är i huvudsak läkare på vårdcentral, psykitrimottagning och kommunens MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska). Arbetsplatsen är belägen i en stuga som ligger vid Ekbacken i Duvbo. Du kan också starta dagen på en boendeenhet eller i en daglig verksamhet. Det är brukarnas behov som styr hur din dag ser ut. Färdmedlet är antingen cykel, buss eller en skön promenad i härlig omgivning. Som sjuksköterska ansvarar för att säkerställa god och säker hälso- och sjukvård utifrån det kommunala hälso- och sjukvårdsuppdraget och rådande lagstiftning inom området. Du delegerar, ger rådgivning och handleder medarbetare i omvårdnadsarbetet och ger stöd till chefer inom verksamheterna. Du har ansvar för att uppmärksamma, bedöma, åtgärda och följa upp insatser, dokumentera och skriva vårdplaner. Du arbetar systematiskt med patientsäkerhetsarbete, avvikelsehantering och utvecklingsarbete som direkt eller indirekt främjar den enskilda individen. Vi vill att du har brukarens behov i fokus, ett bra bemötande både inom och utanför organisationen samt att du är service- och samarbetsinriktad. Du kan vara flexibel i ditt arbete, arbeta självständigt och samtidigt vara ansvarstagande utifrån det kommunala uppdraget. Vi vill att du ser vikten av att arbeta i team med flera olika professioner. Du möjliggör god stämning på arbetsplatsen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med personer med funktionsvariation, psykiatrisk sjukdom och beroendeproblematik. Vi vill att du har yrkeserfarenhet kring somatiska sjukdomar och omvårdnad. Du är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande med kommunal erfarenhet och erfarenhet av socialpsykiatri. Du uttrycker dig väl i svenska i tal och skrift och har goda IT-kunskaper. Personliga egenskaper väger tungt. Befattningen är en tillsvidareanställning 100 % Arbetstiden förläggs måndag till fredag med arbetstider mellan 8.00-16.30, ej röda dagar. Är du nyfiken på och vill vara en del i det kommunala teamarbetet? Känner du extra för personer med funktionsvariation och psykiatrisk diagnos är du välkommen att skicka ditt CV och personligt brev och beskriva varför just du är den vi söker. Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan!
Ny startad trafikskola i Sundbyberg söker trafiklärare Deltid/Konsult omgående. kontakta oss så snart ni kan
Är du en skicklig systemutvecklare inom Java som också har erfarenhet av lösningsarkitektur, kravhantering- och/eller testautomatisering? Tycker du om att ha ett jobb som räknas? Då måste du läsa vidare! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag samtidigt som du får möjlighet att bidra och utveckla dina kunskaper! Kronofogden erbjuder ett modernt och hållbart arbetsliv där t. ex. distansarbete är en möjlighet i den omfattning verksamheten beslutar. Just nu anställer vi medarbetare i Göteborg, Stockholm, Malmö och Kalmar. Välkommen med din ansökan redan idag! Om jobbet Vi är närmare 230 kollegor på Kronofogden som arbetar med IT-utveckling och vi har en spännande resa framför oss med modernisering, digitalisering och automatisering. Vi driver framåtriktade projekt och i fokus finns bland annat internetteknik, informationscentrisk syn, händelsedriven arkitektur (EDA) och moderna e-tjänster. Våra främsta framgångsfaktorer är att vi arbetar tillsammans i agila team med verksamheterna inom myndigheten. Som javautvecklare hos oss kommer du att ha omväxlande och utmanande arbetsuppgifter. Du arbetar dagligen i högt prioriterade och strategiskt viktiga it-system tillsammans med kompetenta kollegor som du delar ditt intresse för teknik med. Du kommer att vara med och utveckla nya system och vidareutveckla samt förvalta befintliga system. Vår nyutveckling görs i Spring Boot. Vår system- och informationsstruktur är komplex, med mycket integration där en del av systemen även är integrerade med andra myndigheter såsom Polisen, Försäkringskassan och Skatteverket. Här finns således goda möjligheter att utvecklas som systemutvecklare, men även möjlighet att prova andra roller inom it- organisationen. Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbetsuppgifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott. Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du har personliga egenskaper som innebär att du är ansvarstagande, kreativ samt har förmåga att kommunicera och skapa goda relationer med kollegor och leverantörer. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och kvalitetsmedveten. Dina kvalifikationer: Vi söker dig som har: • minst 4 års aktuell arbetslivserfarenhet som java-utvecklare • minst 1 års arbetslivserfarenhet av Spring Boot, v2 eller v3 • arbetslivserfarenhet av automatiserad testning, agil kravhantering och/eller lösningsarkitekt • arbetslivserfarenhet av CI/CD • goda kunskaper i svenska och engelska • utbildning på minst gymnasienivå. Det är önskvärt om du har: • arbetslivserfarenhet av utveckling baserat på Openshift Container Plattform eller annan Kubernetesbaserad plattform • erfarenhet av JavaEE/JakartaEE och Weblogic Server eller JBoss • erfarenhet av att arbeta med Angular, React eller liknande Frontend-ramverk • erfarenhet av databas-hantering i JPA eller motsvarande baserat på relationsdatabas • erfarenhet av agil kravhantering • erfarenhet av testdriven utveckling. Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlingskraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som IT handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brottslighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och näringsförbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbets-uppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom primärvården Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom primärvården. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
Du siktar högt och har fötterna på jorden! I oktober 2025 öppnar vi en ny gruppbostad i Sundbybergs stad, Solskiftets Gruppbostad. Gruppbostaden är belägen i Rissne med närhet till flera smidiga kommunikationer. Gruppbostaden omges av en vacker trädgård med frukträd och buskage. Här finns plats för 6 vuxna personer som beviljats insatser enligt LSS 9§9. Personerna som flyttar in här kommer bo i sina egna lägenheter som i sin tur ligger i anslutning till gemensamma utrymmen där man kan utöva gemensamma aktiviteter om man så önskar. Vi söker nu stödassistenter som vill vara med och skapa hälsa för vår målgrupp utifrån ett salutgogent synsätt där de boendes önskemål och drömmar tas på allvar. Dina arbetsuppgifter kommer framförallt innebära att ge praktiskt och pedagogiskt stöd som främst ges i den enskildes hem (men stödet kan även förläggas på annan plats om individen har behov av det). Vi arbetar med utgångspunkt i individens behov och strävar ständigt efter att uppfylla individens önskemål och drömmar. Arbetet styrs även utifrån ett myndighetsuppdrag med uppsatta mål och individens genomförandeplan. Genomförandeplanerna utgår från IBIC (Individens Behov I Centrum). Som stödassistent på Solskiftets Gruppbostad är du bärare av Sundbybergs stads vision, värdegrund och värderingar. Du skall arbeta pedagogisk och individanpassat, genom att coacha, stötta och vara närvarande i alla moment och aktiviteter som rör brukaren och som brukaren önskar, utifrån detta kan behovet av stöd ges i situationer som utförs utomhus eller som är fysistkt krävande. Arbetsteamet på Solskiftet planeras vara på ca 10-12 årsarbetare och arbetstiderna kommer förläggas dag, kväll och helg. Vi vill att du har omvårdnadsutbildning med inriktning på funktionsnedsättning, gärna stödassistentutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömmer som likvärdig. Har du ytterligare utbildning inom autism eller psykiatri är detta meriterande. Fler önskvärda meriter är: - Kunskap och erfarenhet av att arbeta lågaffektivt med tillhörande verktyg, AKK, Teacch och andra pedagogiska metoder. - Tidigare erfarenhet av att arbeta strukturerat efter tydliga rutiner. - Tidigare hanterat problemskapande- samt utåtagerandebeteende utifrån riskbedömningar och handlingsplaner. Du arbetar på rullande schema med tjänstgöring på vardagar, kvällar samt helger. I samband med denna rekrytering kan provanställningar komma att tillämpas då verksamhetens utformning och beläggning fortfarande är i ett planeringsstadie. Intervjuer kommer att hållas löpande under rekryteringsperioden. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Projektstöd AMS (Arbete med spänning) erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov planerar Svenska kraftnät att bygga 7 000 kilometer stamnätsledningar den kommande 20-årsperioden. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige! Om tjänsten Här hos oss får du en nyckelroll i vårt arbete med att utveckla och möjliggöra arbeten med och nära spänning på våra kraftledningar. Eftersom enheten är ny har du chansen att vara med från början och sätta strukturer, bidra till arbetssätt och påverka hur vi organiserar oss. Vi söker dig som är intresserad av eller har erfarenhet av AMS på luftledning eller på station. Kanske har du jobbat med beräkningar, beredningar eller praktiskt utförande inom el, elkraft eller entreprenad men du kan också vara i början av din karriär med grundläggande kunskaper inom området och en vilja att lära dig mer. I teamet finns både erfarenhet och engagemang att stötta din utveckling. Dina arbetsuppgifter kan inkludera: • Att stötta underhålls- och projektverksamheten med AMS-kompetens. • Identifiera möjligheter för att genomföra AMS. • Kravställa och följa upp säkra och effektiva AMS-arbeten. • Delta i forsknings- och utvecklingsprojekt inom området. • Samverka med andra aktörer och myndigheter inom branschen. Enheten NKLA-AMS tillhör avdelningen Ledningsteknik och är en del av sektionen Luftledningsteknik. Tillsammans ansvarar vi för den tekniska utformningen och utvecklingen av våra luftledningar, med fokus på säkra arbetsmetoder för arbete med spänning. Här blir du en del av ett kompetent team med stort samhällsengagemang. Hos Svenska kraftnät blir du en del av en dynamisk arbetsplats med spännande utmaningar. En arbetsplats där du växer och får ta ansvar. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra och du får gärna läsa mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: Förmåner | Svenska kraftnät Om dig Eftersom rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, ser vi att du har en god samarbetsförmåga och trivs med att bygga relationer för att nå gemensamma mål. Du är strukturerad, lösningsorienterad och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas inom AMS. Skallkrav: • Teknisk utbildning eller arbetslivserfarenhet inom energiområdet. • God kommunikativ förmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska. • B-körkort. Det är meriterande om du har: • Kommit i kontakt med barhandsmetoden exempelvis i planering eller utförande. • Tidigare arbetat inom stamnät eller eldistribution. • Deltagit i utveckling av arbetsmetoder eller säkerhetsrutiner inom el/AMS. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Resor förekommer i denna tjänst. • Sista ansökningsdag 08-08-2025. Vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. Kontakta gärna Svenska kraftnäts samarbetspartner för denna roll May Molin QRIOS Engineering [email protected], rekryterande chef Peter Nyström, tel. nr. 010-475 88 37 eller ansvarig rekryterare Anna Charles tel. nr. 010-489 23 28. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information kring säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Vill du få praktisk erfarenhet av kommunikation i ett företag som bygger framtidens järnväg? Vi på Infranord söker en nyfiken och driven kommunikationsstudent som vill vara med och bidra till vårt kommunikationsteam i sommar. Hos oss får du möjlighet att omsätta dina kunskaper i praktiken och få inblick i hur kommunikation fungerar i en stor organisation med ett viktigt samhällsuppdrag. För att leverera på vår strategi, Infraway 2027, utvecklar vi nu både hur vi arbetar och hur vi kommunicerar. Som ett led i detta pågår ett stort varumärkesarbete som du kommer att få vara del av. Samtidigt pågår flera spännande förändringsprojekt internt och kommunikation spelar en central roll i att driva dem framåt. Därför söker vi nu förstärkning under sommaren. Sommarjobbet pågår mellan 21 juli och 29 augusti med placering på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Vi tillämpar hybridarbete så du har möjlighet att arbeta delvis på distans. ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör blir du en del av vårt kommunikationsteam där du får arbeta nära både kollegor och verksamhet. Du får en handledare som stöttar dig längs vägen och möjlighet att testa dina kunskaper i praktiken. Rollen innebär främst att stötta i projekt kopplade till varumärkesutveckling, skapa innehåll till intranät och sociala medier samt hantera administrativa ad hoc-uppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Studerar en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, media eller marknadsföring. • Har ett gott öga för språk och gillar att skriva. • Har god systemvana och är van att arbeta i Office 365. • Är intresserad av sociala medier och hur de kan användas strategiskt. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Att arbeta i SharePoint, Adobe-program eller liknande system. Vi är ett sammansvetsat team och tror att du kommer passa bra in om du värdesätter att ha kul på jobbet, är initiativtagande och prestigelös. Vi ser att du bor i Stockholm då placering för tjänsten är på vårt huvudkontor i Sundbyberg med möjlighet till viss del distansarbete. Som anställd på Infranord erbjuder vi: • 29-30 dagars semester årligen • Friskvårdsbidrag • Ersättning för läkarvård • Ersättning för receptbelagd medicin • Tjänstepension ITP • Föräldrapenningtillägg • Rabatter på privata hotellvistelser, större optikerkedjor och hyrbil • Rabatt på frivillig gruppförsäkring hos Skandia ÖVRIGT Om oss: Infranord är Sveriges största järnvägsentreprenör och en växande aktör i Norge. Vi bygger och underhåller järnvägen med hög kompetens, lång erfarenhet och ett starkt fokus på säkerhet och kvalitet. Vi finns på över 70 orter och är cirka 1 600 medarbetare varav 75 procent arbetar i produktionen. Främst som tekniker inom bana, el, signal och tele. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och vi ägs av svenska staten. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. Ta chansen att göra något nytt i sommar och bygg värdefull erfarenhet för framtiden. Urvalsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I vår rekryteringsprocess genomför alla nyanställningar alkohol- och drogtester. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/
Välj ett jobb för att visa detaljer