Bitr. rektor till förskola enhet i Sundbybergs stad.

Nu söker vi en Biträdande Rektor till vårt förskoleområde som ligger i Storskogen i centrala Sundbyberg. I ansvarsområdet ingår i dagsläget två förskolor; Vargen, Lärkan samt en omsorg för obekväm arbetstid. Totalt arbetar ca. 55 medarbetare på förskolorna och enheten har kapacitet för ca. 315 barn. Som biträdande rektor kommer du i ett nära samarbete med rektor driva utveckling av pedagogiska frågor via nätverk för medarbetarna. I personalansvaret ligger utmaningen i att ta tillvara allas kompetens och ha tilltro till allas förmåga samtidigt som du som chef måste kunna ta beslut som gagnar helheten för att skapa en kvalitativ undervisning och en trygg arbetsplats. Vid behov ersätter du rektor. I Sundbyberg Stad har vi ett nära samarbete mellan förskoleenheterna och biträdande rektorer har ett gemensamt nätverk och leder tillsammans vår gemensamma resa mot en likvärdighet i digitaliseringen av förskola. Som biträdande rektor vill vi att du är drivande, utvecklingsorienterad och nyfiken. I uppdraget ingår arbetsuppgifter som är enhetsövergripande till exempel VFU samordning samt "Leda digitalisering". Dina arbetsuppgifter inkluderar förutom att leda mot läroplanens strävansmål via ett projekterande och reflekterande arbetssätt, ett personal och arbetsmiljöansvar, vilket också innefattar administrativt arbete i olika system. Du leder, motiverar, skapar engagemang och delaktighet och har en förmåga att skapa väl fungerande arbetslag. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, arbetar mot mål och fokuserar på resultat, tar initiativ och driver projekt för att uppnå önskat resultat. Vi lägger stor vikt vid att du arbetar bra tillsammans med andra människor och att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektfullt sätt. Vi vill att du har en pedagogisk högskoleutbildning och dokumenterad aktuell erfarenhet av att arbeta som chef med personal- och verksamhetsansvar inom förskola. Vi vill även att du är utbildad förskollärare och har arbetat i den rollen i förskolan. Vana att leda pedagogisk utveckling och aktuell erfarenhet och god kunskap om förskoleverksamhet, dess styrdokument och aktuell forskning krävs. Du behöver ha kunskap och erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetarbete samt schemaläggning. Du har en kommunikativ och coachande förmåga och är skicklig på att skapa goda relationer till både medarbetare och vårdnadshavare. Då vi har ett nära samarbete med fackliga representanter via samverkansavtalet, som är viktigt för oss, ser vi dig som en person som är van att samverka. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är en fördel om du har gått, eller går rektorsutbildningen. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en enhet som varit del i ett VFU (verksamhetsförlagd utbildning) kluster kopplat till ett av landets lärosäten. Du kan självständigt leda och ansvara för VFU-arbetet och hålla i kontakter med universitet och planera och genomföra studenternas VFU utifrån ramen för förskollärarutbildningen. Befattningen är tidsbegränsad fram till sommaren med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 31 maj. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Infrastrukturspecialist inriktning Linux

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Hos oss erbjuds du ett viktigt jobb, i vilket du kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Vi är i dag ca 500 personer på IT och vi kommer att växa med ytterligare de kommande åren. Detta för att kunna skapa förutsättningar för Sverige att kunna fördubbla sin elproduktion och nå klimatmålen genom att helt ställa om till fossilfri energi. För att lyckas kommer vi att använda oss av den senaste tekniken för att öka kapaciteten i vår infrastruktur och samtidigt öka utvecklingstakten kring system, digitalisering och processer. Om tjänsten Tjänsten innebär att arbeta i vår komplexa IT-leverans av samhällskritisk IT-infrastruktur. Du kommer att vara med på en spännande resa när vi expanderar och bygger en ny plattform. Med egen kontroll över drift och utveckling av samtliga lager av infrastrukturen har Svenska kraftnät stort fokus på att öka leveransförmågan för att lyckas digitalisera kraftsystemet, ställa om till förnybar el och på sikt fördubbla elproduktionen. Vi är en IT-tung organisation som gör stora investeringar. Du blir delaktig och bidrar i den nya tekniska plattformen med möjlighet att påverka framtida teknikval och lösningar. Vi fokuserar på säkerhet när vi inför nya arbetssätt,  automatiserar och ökar robusthet och hastighet. Du kommer att tillhöra enheten Server Infrastruktur. Teamet arbetar och förstår tekniken på djupet och ser till helheten i miljön. Tillsammans bygger vi upp system och teknikplattformar. Vi arbetar med metoder och produkter så som AD, PKI, PowerShell, VMware och Azure DevOps. I rollen ingår att arbeta med drift, förvaltning och utveckling inom vår Linux plattform. Du hanterar ärenden som incidenter och beställningar, deltar i projekt och planering av teamets aktiviteter. Vi arbetar enligt ITIL och PM3. Arbetsuppgifterna kommer att anpassas efter din erfarenhet inom området. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter. Om dig Vi söker dig som är • bra på att samarbeta och som tar initiativ • nyfiken på teknik och har förmåga och vilja att ta till dig nya kunskaper och är positiv till utveckling och förändring • flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning • ödmjuk, har lätt för att skapa förtroende och är och tydlig i din kommunikation • resultatinriktad med ett stort intresse för att skapa hållbara och säkra IT-lösningar.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare ser vi att du har examen inom IT eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har även: • Aktuell och relevant erfarenhet inom IT-infrastruktur med fokus mot Linux. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. • B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av förvaltning och drift av Unix system och/eller har erfarenhet av att bygga skript i BASH, Ansible eller Python. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 %. • Sista ansökningsdag 2024-05-22. • Tjänsten är en tillsvidaretjänst utan provanställning. • Beredskapsarbete ingår i tjänsten. I denna rekrytering samarbetar vi med IDG Recruitment. Vid frågor kontakta  rekryteringskonsult Oscar Nordström, [email protected] alternativt Maria Sahlén rekryterare hos Svenska kraftnät, 010-489 20 27, [email protected]. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected].   Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

30 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Elevassistent Anpassad grundskola

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi. Risöskolan är en anpassad grundskola F-9. Våra elever läser enligt anpassad grundskolans  ämnen och/eller ämnesområden. Vi erbjuder fritidshemsverksamhet/korttidstillsyn till våra elever efter skolan och under loven. Vi som arbetar är en positiv och engagerad personalgrupp som har fokus på eleven både som individ och grupp. Som elevassistent arbetar du både i skoltid och fritidstid. Du ska vara beredd på att arbeta i hela verksamheten när det behövs. Dina arbetsuppgifter innebär att du under lärarens pedagogiska ansvar deltar i planeringen och genomförande av undervisningen under skoltiden. Tillsammans med fritidspersonal planera, utveckla, genomföra och ansvara för fritidshemsverksamhet. Vi vill att du har erfarenhet och kunskap om att arbeta med barn/ungdomar i stort behov av särskilt stöd, elever som går i anpassad grundskola. Du besitter förmågan att ta ansvar individuellt såväl i grupp som kan ta till dig information/handledning både muntligt och skriftligt och använda det självständigt i ditt eget handlande i arbete med elever. Du har goda erfarenheter och resultat av ditt arbete med barn/elever. Du är utbildad barnskötare/undersköterska eller har motsvarande utbildning. Du tycker om att vistas ute/röra på dig både på land och i vatten. Som person är du lugn, uthållig, initiativrik, flexibel, positiv och har en god samarbetsförmåga. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. I ditt arbete är du tydlig och strukturerad.  Befattningen är heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde 1 augusti 2024 eller efter överenskommelse. Ansök senast den 17 maj 2024. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.   Välkommen med din ansökan!   Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Senior Risk Model Analyst

Are you looking to broaden and deepen your knowledge within credit risk? In Swedbank you have the opportunity to:Deepen your knowledge and understanding within the credit risk area; Develop and implement model validation principles and methodology; Validate and review credit risk models for capital adequacy (IRB) and loan loss provisioning (IFRS 9) as well as portfolio credit risk models (Economic Capital and macro-based stress testing); Present and communicate validation results and other relevant analysis/reports to business units, risk units, management and other stakeholders; Interact with model developers, model owners, business and other counterparties to ensure speedy validation of models and methodologies. What isneeded in this role:Higher education in a quantitative field such as statistics, mathematics, engineering; Being able to connect on a personal level while keeping a strong personal integrity is key to succeed in this role; Previous experience of quantitative credit risk analysis and modelling is a plus; Solid experience of working with large amounts of data; Experience in programming e.g. Matlab, Python, SAS, SPSS; SQL, R; Ability to effectively communicate validation results orally and in writing; Excellent analytical and writing skills and result oriented mindset Fluency in English is required. What we offer when you join us: An open, simple and caring culture Opportunity to create the best experience for our customers An international, sustainable and inclusive work environment Development opportunities and advancement in your career Flexible working options Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits "Join our team and... be part of an international team of dedicated professionals, who are delivering challenging tasks to add value and increase Swedbank’s competitive advantage. We believe in diversity and that an open and caring work environment is truly important. You will be given responsibility and possibilities to develop and grow. Much is up you, but we will be there to support you." Carl Lönnbark, your future leader We look forward to receiving your application by 21.05.2024.Location: Sundbyberg Contacts Recruiting manager:Carl Lönnbark, +46 73- 064 13 57 We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-SW1

30 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Technical account manager

Vill du arbeta tillsammans med kunniga och utvecklingsinriktade kollegor för att driva Skatteverket framåt? Skatteverket går in i en ny fas av uppbyggnad och innovation då vi kommer att stärka vår leverans av it-tjänster och it-drift till fler statliga myndigheter. Därför bygger vi upp en ny enhet med en bred palett av kompetenser. Nu skalar vi upp och stärker våra team med nya kollegor som vill vara med på vår innovationsresa. Låter det intressant? Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar som Technical Account Manager (TAM) i vår Samverkanssektion som ansvarar för att utforma leveranser av it-tjänster och it-drift till samverkande myndigheter. Som TAM arbetar du i en nyinrättad roll där du får vara med påverka den fortsatta förändringsresan på vår nya enhet. I rollen är du insatt i kundens tekniska behov då du är med tidigt i utvecklingsarbete för att förstå behov av nya tjänster. Du identifierar förslag till lösning/design och presenterar paketlösningar som kan tillgodose samverkande myndigheters behov samt ansvarar för att den tekniska lösningen är rätt för dessa myndigheter i leveransen utifrån Skatteverkets tjänsteportfölj/produktportfölj. Som TAM är du teknisk rådgivare och har en helhetsförståelse för myndigheternas behovsbild där du ser till att framtagna lösningsförslag baseras på Skatteverkets tjänsteutbud. I samverkanssektionen finns även kundansvarig och Service Delivery Manager. Du kommer även ansvara för att genomföra fördjupade behovsanalyser tillsammans med kund i syfte att säkerställa bästa lösningsalternativ. Dessutom kommer du ansvara för att besvara förfrågningar samt koordinera interna resurser och partners i leverans mot kund. Vidare kommer du att arbeta med onboarding av arkitektur och som stöd för planering av onboarding för nya kunder. Du kommer även arbeta med att svara på kundfrågor gällande arkitektur och teknik rörande enhetens tjänster samt samarbetar med arkitekter för framtagande av arkitekturroadmap till kund. Hos oss får du möjlighet till ständig utveckling och lärande i arbetet. Vi jobbar aktivt med kompetens- och teknikutveckling. Du har kunniga kollegor som du utbyter erfarenheter med och du kan utveckla både bredd och spets hos oss. Tack vare att vi är en stor it-organisation kan vi erbjuda goda möjligheter till intern rörlighet. Det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid och vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid och möjlighet att jobba delvis hemifrån. Du får en friskvårdstimme i veckan och friskvårdsbidrag. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha god problemlösningsförmåga, se mönster och kunna göra avgränsningar samt analysera verksamhetsbehov och omsätta detta i lösningsförslag - ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande gentemot kunder samt kollegor på ett professionellt sätt med hög servicenivå - ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar - vara målfokuserad och bidra till att syftet med verksamheten uppnås   - ha god ledarskapsförmåga och vara ansvarstagande - uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Du ska även ha: - högskoleutbildning inom it alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för rollen - flerårig relevant och aktuell arbetslivserfarenhet som arkitekt på strategisk nivå - erfarenhet av att arbeta i en organisation som levererar infrastruktur och it-drift - flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av att använda modeller för att analysera och dokumentera arkitektur - aktuell kunskap och arbetslivserfarenhet av agil utveckling. Det är önskvärt om du har arbetat med att leverera it-drift till statliga myndigheter eller arbetat i en liknande roll på en större organisation eller myndighet. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Jobba Som B2B-säljare

Sök jobbet som säljare på NetJobs Group för att jobba som B2B-säljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som B2B-säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som B2B-säljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & hög provision ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Få Säljjobb Direkt

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att få säljjobb direkt! Pratar du flytande svenska & vill få säljjobb direkt? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få säljjobb direkt. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & hög provision ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Säljutbildning- & coachning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Jobba Som Account Manager

Sök jobbet som säljare på NetJobs Group i Stockholm för att jobba som account manager! Pratar du flytande svenska & vill jobba som account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som account manager. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & hög provision ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Jobba Som Fältsäljare

Sök jobbet som fältsäljare på Submit för att jobba som fältsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som fältsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som fältsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning ∙ Driven & resultatorienterad

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024