Systemutvecklare Java
Skatteverket
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du jobba med teknik i framkant, samtidigt som du är med och bidrar till att trygga den svenska demokratin? Var med och utveckla ett robust utbetalningssystem som säkerställer Sveriges statliga förmåga att betala ut värdfärdsmedel. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med systemutveckling i ett agilt utvecklingsteam där ni tillsammans ansvarar för teamets leveranser samtidigt som ni ser till helheten leveransen. I din roll är du med och utvecklar den statliga betalningsförmedlingen för välfärdsutbetalningar i ett myndighetssamarbete. I teamet organiserar ni själva ert arbete och jobbar tillsammans mot gemensamma mål i nära samarbete med verksamheten. Teamet är tvärfunktionellt och hjälps åt över kompetensområdena för att säkra leveranserna. Vi har ett långsiktigt uppdrag och satsar på hållbara, framtidssäkra lösningar där samhällsnyttan alltid är i fokus. Du arbetar med varierande arbetsuppgifter i moderna utvecklingsmiljöer, plattformar och verktyg. Den tekniska miljön omfattar bland annat mikrotjänster, Red Hat OpenShift, Oracle Db, React, Springboot, JavaScript mm.  Hos oss får du möjlighet till ständig utveckling och lärande i arbetet. Du tillhör it-avdelningen, som är en av Sveriges största med cirka 1500 medarbetare. Tack vare att vi är en stor it-organisation kan vi erbjuda goda möjligheter till intern rörlighet. Det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid och vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid och möjlighet att delvis jobba hemifrån. Du får en friskvårdstimme i veckan och friskvårdsbidrag. Placerings ort för denna tjänsten är Sundbyberg. Skatteverkets it-avdelning arbetar aktivt för att främja en inkluderande arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald där alla medarbetare får lika möjligheter att bidra och utvecklas. Läs mer på https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/jobbamedithososs.4.13948c0e18e810bfa0c55ba.html. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande - ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar - ha god problemlösningsförmåga, se mönster och kunna göra avgränsningar - vara målfokuserad och bidra till att syftet med verksamheten uppnås - agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt - uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Du ska även ha: - relevant efter gymnasial utbildning inom it alternativt arbetslivserfarenhet inom it som arbetsgivare bedömer relevant - flerårig, relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av systemutveckling i Java - flerårig, relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av agila utvecklingsmetoder.  Det är önskvärt med: - aktuell och relevant erfarenhet av testdriven utveckling och/eller Continuous Integration/Continuous Delivery (CI/CD) - aktuell och relevant erfarenhet av frontendutveckling med Angular eller React - arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i rollen som Scrum Master - aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom komplexa it-organisationer, som tex. myndighet eller annan stor organisation Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan!   Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Kvalitetsutvecklare till sektor för lärande och bildning
Sundbybergs kommun
Övriga utbildare och instruktörer

Kvalitetsutvecklare till sektor lärande och bildning   I Sundbybergs stad vet vi att utbildning förändrar liv. Vi tror på undervisningens kraft och vi menar allvar med vårt uppdrag: att varje barn och elev ska få rätt förutsättningar att lyckas – oavsett bakgrund.  I våra verksamheter strävar vi ytterst efter höjd måluppfyllelse och stärkt likvärdighet inom och mellan våra verksamheter. I Sundbybergs förskolor och skolor utvecklar vi kvalitet tillsammans. Genom en samlad bildningsorganisation arbetar vi för att alla verksamheter ska samverka och ge bästa möjliga förutsättningar för barn och elevers lärande och utveckling.  Vi på sektor lärande och bildning är i uppstarten av ett större förändringsarbete där målet är att vässa vår organisation och skapa förutsättningar för att mer framgångsrikt möta våra kärnverksamheters behov.  Vi söker nu en kvalitetsutvecklare som ska stödja sektorns arbete med att bygga upp ett nytt och mer samordnat systematiskt kvalitetsarbete som tydligare än idag grundar sig på barn och elevers behov och förutsättningar. Arbetsuppgifterna innebär varierande operativa och strategiska arbetsuppgifter inom hela förvaltningen.  Vi söker dig som vill vara med där det viktiga händer och som har en stark förmåga och vilja att tillsammans med alla medarbetare göra skillnad för våra barn och elever.    Välkommen att arbeta tillsammans med oss i Sektorn för lärande och bildning, mot vår vision: ”Vad vill du bli när du blir stor? Vi gör det möjligt!”    Varför ska du arbeta med oss?  • Du får vara med och bygga framtidens bildningsorganisation – från grunden. • Du får ett stort mandat och möjlighet att påverka på riktigt.  • Du arbetar i en stad med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och ett starkt utvecklingsfokus.  Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i staden vi jobbar har vi det gemensamt att vi är till för Sundbybergs stads medborgare. Vi vill ge dig som medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Arbetsprestation och hälsa går hand i hand.   Arbetsuppgifter  I arbetsuppgifterna ingår i huvudsak att:   • utveckla, leda, samordna och följa upp det samlade systematiska kvalitetsarbetet • processleda genomförandet av nulägesanaslyser inom sektorns verksamheter • delta i och samverka med arbetsgrupper, referensgrupper, samt ta fram underlag för gemensam utveckling • ansvara för att följa upp och analysera insatser som leds genom central förvaltning  Du är även ett nära strategiskt och operativt stöd till bildningsdirektör och ledningsgrupp. Vidare behöver du bidra till att bryta stuprör, skapa helhetssyn och främja samverkan – inom och mellan stadens sektorer och med externa aktörer.         Det här söker vi hos dig  För att lyckas i rollen som stabschef tror vi att du har:   • akademisk universitets- eller högskoleexamen med pedagogisk inriktning • genomförd rektorsutbildning • erfarenhet av undervisning inom förskola eller grundskola • erfarenhet som skolledare minst fem år • erfarenhet av att vara chef över chefer • erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation • dokumenterad erfarenhet av att processleda nulägesanalyser (Skolverkets modell)  • dokumenterad erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete (SKA) • dokumenterat goda resultat av att leda och driva systematiskt förändring- och utvecklingsarbete • goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som skrift • god digital kompetens    Det är meriterande om du också har:  • god kunskap om skolans styrdokument • god förståelse inom forskning kring undervisning, lärande samt ledning    Personliga egenskaper vi letar efter  Du är en trygg ledare som skapar goda relationer till medarbetare. Med en positiv människosyn tror du på att alla kan lyckas med rätt förutsättningar. Du är lyhörd, flexibel och tycker om att samarbeta. Som person är du strukturerad och har förmågan att planera, prioritera och arbeta mot uppsatta mål. Du är analytisk och är van att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva processer framåt, samtidigt som du engagerar och får med kollegor i utvecklingsarbete. Ditt sätt att kommunicera skapar engagemang och säkerställer att budskap och förväntningar når fram tydligt.  Vår rekryteringsprocess  Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod. Befattningen är en projektanställning på deltid (ca 60-80%) under 12 månader. Sista ansökningsdag är 14 juli 2025. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.   Jobba hos Sundbybergs stad  Sundbyberg – Sveriges minsta kommun till ytan – är samtidigt den näst snabbast växande med över 50 000 invånare. Med närhet till Stockholm city, flygplatser och en stadskärna där alla allmänna kommunikationer finns, har ”Sumpan” mycket att erbjuda.  Vi växer så det knakar. Behovet av vår service ökar och vi behöver anställa många nya medarbetare och chefer. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum.  Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Gruppchef för projektledning till Sundbybergs stad
Sundbybergs kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vill du vara med och forma en av Sveriges mest dynamiska och spännande kommuner?  Välkommen till Sundbyberg – en stad fylld av liv, innovation och stark gemenskap. Här bor över 56 000 personer på nio välanvända kvadratkilometer, vilket gör Sundbyberg till en av landets mest livfulla och tätbefolkade platser.   Om enheten  Projektenheten är hjärtat i vår Stadsbyggnad. Här får du en unik möjlighet att bli en del av en värderingsstyrd organisation där nyfikenhet, entreprenörskap och omtänksamhet är ledorden. Tillsammans arbetar vi strategiskt och operativt med ett "hela staden-perspektiv" för att skapa Sveriges mest innovativa, hållbara och intressanta stad. Projektenheten ligger organisatoriskt under Stadsbyggnadsavdelningen - Samhällsbyggnadskontoret.   Enheten består av två grupper: Projektledning och Byggledning. Vi är tillsammans cirka 20 personer – projektledare, byggledare, projekteringsledare, projektcontroller, entreprenadsingenjör och projektingenjör.   Din roll  Som gruppchef för projektledning tar du rodret för både kortsiktig och långsiktig investeringsplanering. Du bär ansvaret för verksamheten, personalen och arbetsmiljön, och du är även den som främjar och utvecklar dina medarbetare.   Du rapporterar till enhetschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Inom projektledningsgruppens ansvarsområde ingår genomförandet av stadens samtliga infrastrukturprojekt genom projektutveckling, projektering samt projektledning.   Är du den vi söker?  För att trivas i rollen behöver du vara en coachande, trygg, kommunikativ och engagerad ledare. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap med personalansvar och har gärna gått någon form av ledarskapsutbildning. Med ditt öga för detaljer och din förmåga att se helheten kommer du att hjälpa oss att fortsätta bygga Sveriges mest nyskapande och hållbara stad.   Utöver ovan har du:   • Högskole- eller universitetsexamen inom samhällsbyggnad alternativt gedigen erfarenhet från entreprenörs-, konsult- eller beställarsidan.  • Minst 5 års erfarenhet från infrastrukturprojekt.  • God förståelse för budgetering och ekonomisk planering.  • Tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet ses som meriterande.    Vi erbjuder dig:   • Möjlighet att påverka utformningen av Sveriges mest nyskapande och hållbara stad.  • En nyckelroll med stort inflytande i vår organisation och våra arbetssätt.  • Tjänstepension enligt kollektivavtal samt extra avtal för chefer.  • Goda möjligheter till kompetensutveckling för att växa tillsammans med oss. • Friskvårdsbidrag, förmånscykel, möjlighet till löne- och semesterväxling och en modern arbetsmiljö i Sundbybergs stadshus  • Hybridarbete till viss del. Vi tillämpar 39-timmars arbetsvecka   Vi strävar efter att vara en arbetsplats där kunskap, mångfald och nytänkande möts för att skapa en bättre vardag för våra invånare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla Sundbyberg till en stad att vara stolt över.   Mer information och ansökan  Du kan komma att bli ombedd att genomföra ett eller flera tester i denna rekrytering. Vi kommer att genomföra en bakgrundskontroll i denna rekrytering för slutkandidater.  Facklig kontakt nås via Sundbybergs stads växel: 08-706 80 00.  Befattningen är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.    Sista ansökningsdag är torsdagen den 31 augusti 2025.    Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.  I den här rekryteringen samarbetar vi med Larenius & Partners. Vid frågor, kontakta Gustav Kroon på 073-521 21 68. Du anmäler ditt intresse för tjänsten via Larenius & Partners hemsida. Övrig information  En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.   Välkommen att söka och göra skillnad!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Barnskötare till längre vikariat

Vi söker en utbildad barnskötare som vill vikariera hos oss en längre tid. Eventuellt kan det finnas möjlighet till förlängning. Vikariatet är på 75 procent. Badankan har funnits i mer än 30 år och drivs som ett föräldrakooperativ. Vi har nyrenoverade lokaler och en egen gård. Förskolan består av tre avdelningar, varav två är för de yngre barnen i åldern 1-3 år. Avdelningen som vi söker vikarie till heter Bubblan och har 24 barn i åldern 3 till 6 år och fyra pedagoger. Vi arbetar efter montessoripedagogiken, så det är meriterande om man har erfarenhet från sådan verksamhet sedan tidigare. Adressen till oss är Högklintavägen 27, 17264 Sundbyberg.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Genuin och engagerad personlig assistent till Annedal
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Jag bor med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Hit tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken eller med cykel/promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film.   Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger du självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. För att jag ska kunna komma iväg på mina aktiviteter så behöver jag dig som har driv och god planeringsförmåga. Du kommer också att assistera mig i samband med diverse vardagsbestyr; såsom att tvätta, diska, städa och handla, duscha, av- och påklädning, kommunikation och allt annat som ingår i de flesta människors vardag.     Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är du som hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Obs! Inga pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla).  Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem * Det är viktigt att du vill lära dig och förstå hur jag fungerar och kan anpassa dig efter mina behov. Stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Du kommer få en gedigen introduktion, kontinuerlig handledning och fort- och utbildning av Balans, som blir din arbetsgivare. INFORMATION KRING TJÄNSTEN Jag söker två personer som kommer arbeta blandat i mitt schema med dagpass 7-15.30, kvällspass 15.30-21.30 och ibland vaken natt. Passen är förlagda under veckans alla dagar, när man jobbar helg är passen oftast lite längre Bemanningsansvar kan förekomma  Du är öppen för att hoppa in när någon kollega blir sjuk eller vill vara ledig Vi tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre. Lön:  Individuell lönesättning. Avtal: Fremia-Kommunal Sök gärna tjänsten och det gör du via formuläret nedan Jag ser fram emot din ansökan!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
IT-drifttekniker 24/7
Svenska Kraftnät
Supporttekniker, IT

Svenska kraftnät är en nyckelaktör i energiomställningen. Vår IT-division växer för att möjliggöra en fördubblad elproduktion och en fossilfri framtid. Med ny teknik ökar vi både infrastrukturens kapacitet och utvecklingstakten inom digitalisering och processer. Om tjänsten I rollen som IT-drifttekniker kommer du främst att ansvara för 1:a linjens incidenthantering, initial felsökning, fördelning av ärenden samt monitorering av flöden och larm. Du får en central position där du säkerställer och samordnar det som krävs för att garantera en hög driftsäkerhet. Tillsammans med kollegorna arbetar ni tätt tillsammans och agerar snabbt för att incidenter ska få en så liten negativ påverkan som möjligt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ta emot incidenter och skapa ärenden i ärendehanteringssystemet • Åtgärda och/eller skicka vidare öppna incidenter till 2:a/3:e linjen • Utföra enklare diagnostiseringar och återställa tjänster enligt instruktioner (Linux, Nätverk och Windows) • Följa upp och återkoppla ärenden till såväl tekniker som anmälare. • Arbeta enligt ITIL med fokus på incidenter i ärendehanteringssystemet samt förbättringsarbeten I rollen som IT-drifttekniker kommer du att bidra till att säkerställa en stabil IT-Driftmiljö för Svenska kraftnät. Här får du utmanas i att agera tillräckligt fort och hitta avvikelser innan det påverkar användarna. Tjänsten innebär rullande 2-skift det vill säga arbete både dag och natt. Alla pass är 12 timmar, antingen från kl 07.00 – 19.00 eller från kl 19.00 – 07.00. Arbetet sker på plats. Utvecklingsmöjligheterna är goda då IT-divisionen på Svenska kraftnät är under kraftig tillväxt och det finns möjlighet att byta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Som IT-drifttekniker tillhör du enheten IT-Driftcentral som består av 9 medarbetare som alla har samma roll. Du kommer att ha många kontaktytor, framförallt internt, men även externt i form av leverantörskontakter med mera. Om dig För att bli framgångsrik i den här rollen ser vi att du är en ansvarstagande person som ser ditt arbete som viktigt och vill samarbeta i teamet. Du är strukturerad i hur du tar dig an uppgifter samt möter deadlines. Som person har du är god känsla för service och vill genuint hjälpa alla intressenter. Vidare har du förmåga att både lyssna in, förstå och kommunicera väl för att prioritera rätt saker. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare ser vi att du har examen inom IT, systemvetenskap eller motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har även: • Minst 2 års aktuell och relevant erfarenhet av arbete i 1:a eller 2:a linjens support av Windows och/eller Linux miljöer • Erfarenhet inom serverdrift (t ex Linux/Unix, Windows) • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om du har: • Arbetat enligt ITIL-processerna (Incident, Problem, Change, Request) • Erfarenhet av monitorering och larmhantering • Arbetat i en NOC/systemövervakningsfunktion Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg (precis vid stationen), Stockholm • Arbetet sker på plats • Sista ansökningsdag är 2025-08-04, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev • Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med rullande skiftschema 24/7 • Förmåner | Svenska kraftnät Kontakta gärna rekryterande chef Mattias Granström, tel. nr. 010-350 92 46 alternativt ansvarig rekryterare Maria Sahlén, tel. nr. 010-489 20 27 ([email protected]). Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010-475 87 72 och Erica Midfjäll, ST, 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]   Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Vikarierande lärare grundskola

Vikarierande lärare till grundskola i Stockholm med omnejd Vill du jobba som vikarie på olika skolor där du själv bestämmer vilka dagar du ska jobba. Då är jobbet hos oss på BILDA perfekt för dig. BILDA personal är ett auktoriserat bemanningsföretag med över 20 års erfarenhet av uthyrning och förmedling av vikarier till skolor och förskolor. Genom ett stort yrkeskunnande med hög kvalitet erbjuder vi våra kunder och personal ett genuint engagemang. BILDA är upphandlad leverantör i de flesta kommuner i hela Stockholmsregionen. Att jobba som vikarie på BILDA innebär att du får ett utvecklande, kul och flexibelt arbete. Du bestämmer själv hur mycket eller lite du vill jobba. Genom BILDAs app kan du se och ansöka om alla uppdrag som matchar din profil. Brinner du för att arbeta med barn och unga samt vill vara med och utveckla deras olika förmågor? Vi på BILDA har ett ständigt behov av att anställa fler behöriga och obehöriga vikarier. Nu söker vi dig som vill jobba som vikarierande lärare inom grundskola. Du kommer att arbeta på olika skolor i hela Storstockholmsområdet. Uppdragens längd varierar alltifrån en till flera dagar och ibland även längre vikariat. BILDA har kollektivavtal, erbjuder en introduktionsutbildning samt löpande stöd och dialog med en tilldelad kontaktperson hos BILDA. Som vikarierande lärare har du ansvar för en hel eller del av en klass. Oftast finns lektionsplanering, men i de fall där lektionsplanering saknas är det viktigt att vara lösningsorienterad för att snabbt kunna skapa en så innehållsrik lektion för eleverna som möjligt. För att arbeta som vikarie behöver du: - Gymnasieexamen eller motsvarande - Tidigare arbetslivserfarenhet inom skola - Har erfarenhet av pedagogiskt arbete - Tala och skriva god svenska - Vana att leda/tala inför grupp Meriterande är om du: - Har relevant utbildning och/eller kunskap att undervisa i varierande ämnen För att passa in i rollen som vikarie tror vi även att du har hög social kompetens, är flexibel samt van att ta egna initiativ. Du bör även trivas i en energisk miljö samt vara engagerad och ansvarstagande i ditt arbete. Det centrala i vikarierollen är även ditt stora intresse för att arbeta med barn och ungdomar. Tycker du att detta passar in på dig? Sök då tjänsten via vår hemsida eller klicka på “sök jobbet” här i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post eller telefon. För att arbeta med barn behöver du enligt lag ha ett utdrag ur Polisen belastningsregistret. Via vår hemsida kan du hitta information och ladda ner blanketten "begäran om utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn inom skola & förskola” https://bildapersonal.se/konsult/blanketter/ Beställ gärna belastningsregistret redan idag så går processen snabbare om du går vidare i rekryteringen. Vi ser fram emot din ansökan. Hälsningar Rekryteringsteamet på BILDA personal

8 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Personlig assistent sökes till kund med särskilda behov – Sundbyberg
Sanda Assistans AB
Personliga assistenter

Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Vill du göra verklig skillnad i en människas liv? Vi söker nu engagerade och trygga personliga assistenter till en kund med omfattande funktionsnedsättningar. Tjänsten är förlagd i Sundbyberg där kunden bor tillsammans med sin familj. Om kunden Kunden är ett barn med autism, intellektuell funktionsnedsättning, tal- och språksvårigheter. Kunden har även en medfödd medicinsk diagnos som innebär att hjärtat och lungorna är spegelvända i kroppen (situs inversus), vilket medför återkommande förkylningar och behov av dagliga inhalationer. Kunden kommunicerar med hjälp av tecken, bilder, gester och några enstaka ord. Personen har inget utvecklat verbalt språk, men använder metoder som "Först och sedan"-schema samt timstock som stöd i vardagen. Om arbetet Som assistent arbetar du nära kunden i det dagliga livet och stöttar vid olika moment såsom: -Personlig hygien och medicinering -Dagliga rutiner i hemmet -Aktivering, lek och promenader -Stöd i konfliktsituationer och känsloreglering -Kommunikation och strukturering av dagen Arbetet kräver stor lyhördhet och tålamod. Kunden är utåtagerande, kan få starka utbrott, slåss eller skada sig själv. Det är därför viktigt att du är stabil, har ett lågaffektivt bemötande och kan hantera stressiga situationer på ett professionellt sätt. Vi söker dig som: Har erfarenhet av arbete med personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) och utmanande beteende -Har god fysik och är trygg i att sätta gränser på ett respektfullt sätt -Talar god svenska (för dokumentation och kommunikation med kollegor) -Är tålmodig, flexibel och har en god förmåga att samarbeta -Det är meriterande om du har utbildning inom LSS, barn- och fritid, socialt arbete eller liknande -Erfarenhet av alternativ kommunikation (AKK), lågaffektivt bemötande eller tecken som stöd är ett stort plus Omfattning och arbetstid: Arbetstiderna är varierande, med både dag, kväll och helgpass. Vi söker assistenter för både fasta scheman för deltid och som timvikarier vid behov under veckorna 29, 30, 31 och 32. Vi erbjuder: -En meningsfull arbetsplats där du gör verklig skillnad -Introduktion och handledning -Trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Låter detta som ett uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
25-1559 Särnmark assistans söker vardagshjältar till lilla Charlie!
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Nu söker vi dig som vill göra verklig skillnad – som vill bli en trygg punkt och en varm närvaro i livet hos en alldeles särskild liten kille.   Om Charlie Charlie är 13 månader – liten till kroppen stor i behov. Trots en tuff start i livet rör han vid hjärtat hos alla omkring honom – en kämpe med en tyst styrka som fångar hjärtat hos alla som lär känna honom. Han har en neurologisk diagnos, behöver stöd med allt i vardagen och omfattande tillsyn dygnet runt. Han kommunicerar på sitt eget lilla, försiktiga sätt – därför behöver du som assistent vara lyhörd, uppmärksam och ha förmågan att läsa av små signaler.   Hos Charlie handlar det inte om ord eller fart, utan om närvaro, omsorg och de små stunderna som betyder allt – hålla handen, gå en promenad, läsa en bok, sjunga en sång och vara just där tillsammans. Ditt arbete kommer inte alltid belönas med ord eller leenden – men i det lilla, i lugnet och i bandet som växer, finns allt.   Vi söker nu personliga assistenter för: • Dag- och kvällspass • Vaken natt • Helgarbete Tjänsterna tillsätts löpande – så vänta inte med att söka.   Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av barn med särskilda behov – kanske är du utbildad undersköterska, barnskötare, har jobbat inom LSS eller på annat sätt fått med dig kunskap, tålamod och en trygg famn. Du behöver vara lyhörd, varm, inkännande och redo att bli en viktig del av ett litet barns stora värld. Hos Charlie får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag – inte genom stora ord, utan genom närvaro, omsorg och kärlek.   Är du den han väntar på? Välkommen med din ansökan – kanske är det just du som blir en av Charlies hjältar.   Tillsammans gör vi skillnad Hos oss är du aldrig ensam – vi har kollektivavtal och erbjuder löpande utbildning, arbetsledning samt ett starkt stöd i ditt arbete med Charlie.   Du kommer att arbeta i familjens trygga och välkomnande hem, där arbetsmiljön är god och trivsam. Arbetsplatsen är lättillgänglig med bra kommunikationer, så körkort är inte ett krav. Vi ser att du behärskar svenska i tal och skrift, eftersom dokumentation sker dagligen och det även förekommer kontakt med myndigheter och sjukvård.     För oss är du som personlig assistent hos kund en livsviktig person som i ditt dagliga arbete skall vara delaktig i vår kunds grundläggande behov och aktiva liv. Att arbeta som personlig assistent innebär att ge stöd och hjälp i kundens vardag. I ditt arbete skapar du trygghet, självständighet och livskvalitet utifrån kundens individuella behov. Arbetsuppgifterna varierar beroende på det behov kunden har, men det omfattar personlig hygien, matlagning, förflyttningar, medicinering; aktiviteter och inköp och social gemenskap. Du jobbar nära kund och du är lyhörd, respektfull och flexibel i ditt bemötande, Som personlig assistent behöver man vara ansvarstagande, tålmodig och ha god förmåga att samarbeta. Det är viktigt att ta egna initiativ samtidigt respektera kundens vilja och integritet. Tystnadsplikt och ett professionellt förhållningssätt är en självklarhet i ditt arbete. Följa upprättade rutinlister och arbetsbeskrivningar, veta vem och till vilka man skall vända sig med frågor i akut eller mindre akuta situationer. Ansökan med cv, personligt brev och eventuella referenser skickas till: Referens Charlie. [email protected] kontakt: 073-843 20 56

9 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lagermedarbetare Sundbyberg
Simplex Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Vi på Simplex söker nu dig som vill arbeta som Lagermedarbetare hos ett växande företag inom e-handel i Sundbyberg. I rollen kommer du främst att arbeta med plock och pack av teknikprodukter. Du blir en viktig del av teamet där fokus ligger på noggrannhet, tempo och samarbete för att få rätt varor ut till kund i tid. Dina arbetsuppgifter: ✔️ Plocka och packa varor ✔️ Kontrollera utleveranser ✔️ Hantera övrigt lagerarbete Vi söker dig som: ✅ Är noggrann, snabb och gillar att jobba fysiskt ✅ Trivs i ett högt tempo och har lätt för att samarbeta ✅ Har god svenska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av lagerarbete - Truckkort Vi erbjuder: Ett fartfyllt heltidsjobb med härliga kollegor i fräscha lokaler med bra kommunikationer i Sundbyberg. Start: Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Sök direkt – urval sker löpande!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025