Underhållsingenjör HVDC
Svenska Kraftnät
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Hos oss på division Nät är du med och bygger ut samt underhåller stamnätet – en avgörande del av Sveriges elektrifiering. För att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag behöver vi varje år bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer. Tillsammans skapar vi en stabil och hållbar energiinfrastruktur för framtiden. Om tjänsten Vi söker två underhållsingenjörer som vill bidra till driftsäker förvaltning av våra elkraftsanläggningar, främst inom HVDC FACTS. Du planerar och budgeterar för förebyggande och avhjälpande underhåll, koordinerar resurser, beställer material och leder reparationsarbeten. I rollen samarbetar du med andra enheter för att stödja utredningar och projekt. Genom ditt arbete medverkar du till att våra anläggningar är såväl person- som driftsäkra och du bidrar till en förbättrad anläggningsförvaltning. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom underhållsarbete och utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet och kommer att  ha ansvar för tekniskt underhåll av elkraftsanläggningar inom främst HVDC FACTS. Vi är måna om din personliga utveckling och erbjuder utbildningar för att stärka din kompetens.  Som underhållsingenjör kommer du främst att ansvara för: • Planering, budget och följa upp förebyggande och avhjälpande underhåll och mindre utbyten av anläggningsdelar i ditt ansvarområde. • Följa upp och styra underhållsentreprenörens arbete. • Delta med kunskap och kännedom till stations- och förvaltningsprojekt för att efter överlämning hantera dess förvaltning. • Besöka dina anläggningar regelbundet och ha god kännedom om projekt och arbeten som pågår i dem. • Följa upp kvaliteten på entreprenörernas arbete där HMSK (Hälsa, Miljö, Säkerhet, Kvalitet och personsäkerhet) - arbetet är en viktig del.  Rollen innebär en nära samverkan med andra enheter, sektioner och avdelningar inom hela Svenska kraftnät och du erbjuds stor möjlighet att utvecklas inom din roll och utbyta erfarenheter med andra kollegor. Du kliver in på en enhet med hög kompetens. Rollen innebär också att du får utbyta erfarenheter med andra nordiska TSO:er och leverantörer. Som underhållsingenjör tillhör du enheten Kabel och HVDC FACTS. Enheten består idag av sju underhållsingenjörer som ansvarar för operativt underhåll av högspänningskablar och HVDC/ FACTS anläggningar. Enheten kommer på sikt att bestå av åtta till tio medarbetare. Medarbetarna sitter idag utspridda över hela landet. Vi söker två underhållsingenjörer, där tjänsterna är tänkta att fördelas på en som ansvarar för seriekondensatorstationer i mellersta och norra Sverige samt en som ansvarar för HVDC och Statcom i mellersta Sverige. Om dig Skallkrav:  För att trivas i rollen ser vi att du gillar att ta ansvar och leda dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Vi ser också att du kan samarbeta, samverka och kommunicera med andra människor, då denna roll innebär att skapa nya relationer och att du har många kontaktytor i organisationen och externt. Vi söker dig som uppskattar att arbeta mot mål och att skapa resultat, där du även anpassar dina prioriteringar och din planering efter dessa och kan ändra inriktning när målen förändras. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat och hittar nya vägar framåt om hinder uppstår. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har minst en tvåårig högskoleutbildning inom Elkraft. Alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet förvärvats på annat sätt som myndigheten bedömer likvärdig. Du har även: • Minst två års arbetslivserfarenhet av underhållsarbete inom HVDC FACTS anläggningar • B-körkort • God kommunikativ förmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska.  Vi ser det som meriterande om du har: • God teknisk kunskap avseende HVDC FACTS anläggningar • Specialistkompetens inom något teknikområde inom stationsunderhåll eller erfarenhet inom 220-400 kV AC stationer. • Entreprenadkunskaper • Erfarenhet av att ha arbetat självständigt Bra att veta  • Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg, Sundsvall. Alternativt hemstationering i mellersta eller norra Sverige.  • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Resor förekommer i denna tjänst främst inom Sverige. Övernattning förekommer och resor utomlands kan bli aktuellt.  • Sista ansökningsdag 4 augusti 2025, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. • Förmåner | Svenska kraftnät  Vid frågor om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Sofia Högfeldt, tel: 010-475 8105. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Ethel Marx, tel: 010-489 2055. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Mikael Hedenheim ST, 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected] Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet.  Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

10 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Arbetsmarknadskonsulenter till Enheten Arbetsmarknad och Integration
Sundbybergs kommun
Arbetsförmedlare

Du vill ge människor en bra vardag. Och ett rikare liv. Precis som vi. Vi söker nu två engagerade arbetsmarknadskonsulenter för att möta ett ökat behov. Tjänsterna är tillsvidareanställningar, provanställning kan komma att tillämpas.  Om oss Enheten för Arbetsmarknad och Integration ingår i sektorn för Välfärd och omsorg. Vi arbetar med flera viktiga uppdrag som bidrar till att stärka individens möjlighet till egen försörjning. Våra huvudsakliga ansvarsområden är: • Mottagande av nyanlända • Sommarjobb för ungdomar • Kommunenernas aktivitetsansvar (KAA) • Uppsökande verksamhet för unga vuxna (16–24 år) som varken arbetar eller studerar • Stöd till arbetssökande som uppbär ekonomiskt bistånd Vi är drygt 20 engagerade medarbetare som arbetar tillsammans och i samverkan med andra enheter och aktörer. Vårt arbete är relationsbyggande och förebyggande,  vi ser helheten hos varje individ.  Om rollen Som arbetsmarknadskonsulent har du en central roll i att motivera och stödja individer mot arbete eller studier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • Kartlägga deltagarnas kompetenser, erfarenheter och behov • Motivera och stödja individer i deras väg mot arbetsmarknaden eller utbildning • Planera, genomföra och följa upp insatser samt dokumentera dessa enligt gällande rutiner • Samverka med interna och externa aktörer, exempelvis Arbetsförmedlingen, utbildningsanordnare, näringslivet och civilsamhället • Planera och hålla i gruppaktiviteter för deltagare Kvalifikationer: Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadsfrågor och matchning mot arbete eller studier • Erfarenhet av att arbeta med individer som står långt från arbetsmarknaden • Kunskap om Arbetsförmedlingens insatser samt erfarenhet av att planera och hålla gruppaktiviteter (meriterande) Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är: • Relationsskapande – du är positiv, lyhörd och kommunikativ, och skapar förtroendefulla kontakter • Flexibel och förändringsbenägen – du anpassar dig efter verksamhetens behov och mål • Lösningsfokuserad – du har ett analytiskt och metodiskt arbetssätt och drivs av att nå resultat tillsammans med andra • Självständig och samarbetsinriktad – du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till samverkan Du behöver också trivas med att vara fysiskt närvarande på arbetsplatsen minst fyra dagar i veckan, då vårt uppdrag kräver nära kontakt med de arbetssökande och en aktiv dialog med kollegor. Att bygga relationer och lära känna deltagarna är avgörande för att kunna stödja dem vidare mot egen försörjning. Erfarenhet av samverkan med andra aktörer ses som meriterande.  Anställningsvillkor • Omfattning: Heltid • Tillträde: Enligt överenskommelse • Sista ansökningsdag: 31 juli 2025 Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan!  Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Projektledare inom förvaltningsprojekt luftledning
Svenska Kraftnät
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Hos oss på division Nät är du med och bygger ut samt underhåller stamnätet – en avgörande del av Sveriges elektrifiering. För att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag behöver vi varje år bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer. Tillsammans skapar vi en stabil och hållbar energiinfrastruktur för framtiden. Om tjänsterna Enheten Förvaltningsåtgärder driver projekt inom två områden. Teamet för revisionsprojekt driver statushöjande ledningsåtgärder i det svenska stamnätet. Entreprenadprojekten är många, av varierande storlek och utspridda över hela landet. Utmaningen är att 1300 mil luftledning ska ses över och statushöjas. Exempel på projekt är byte av isolatorer, vibrationsdämpare, topplina, skarvar, distansjärn, flytt av stolpar och skruvningsåtgärder. Teamet för steg och beröringsspänningsmätning driver projekt spridda över landet. Teamet ser till att kvalitetssäkra stamnätet med mätningar och kontroller. Teamet jobbar också med att utveckla en ny metod, högspänningsmetoden, för steg och beröringsspänningsmätning. Enheten Förvaltningsåtgärder söker nu tre nya projektledare med följande inriktningar: • Projektledare avslut av entreprenader inom revisionsprojekten • Projektledare projektering till revisionsprojekt • Projektledare steg och beröringsspänningsmätning Du driver projekt parallellt med dina projektledarkollegor och rapporterar till huvudprojektledaren. Du driver dina projekt och arbeten självständigt och när det behövs hjälp stöttar du och dina projektledarkollegor varandra. Ovanstående roller passar dig som trivs med att självständigt ansvara för samt driva infrastrukturprojekt. Du trivs i en roll där du förväntas ta beslut samt driva arbetet framåt tillsammans med övriga projektmedlemmar, konsulter och entreprenören. Som projektledare hos Förvaltningsåtgärder ansvarar du för att styra och leda projektgruppen och projektets entreprenörer i entreprenadfas. Du driver processen för att sammanställa förfrågningsunderlag, utvärdera anbud, upphandla samt genomföra investeringsprojekt med kontrakterade konsulter och entreprenörer. Inom Svenska kraftnät har vi ett gemensamt arbetssätt där alla är delaktiga i utvecklingen av verksamheten och där du som medarbetare uppmuntras att bidra till förbättring och utveckling av rutiner och processer. Du kommer att tillhöra avdelning Ledningsprojekt som finns representerad på Svenska kraftnäts huvudkontor i Sundbyberg samt de olika lokalkontoren. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga då det i rollen är centralt att samverka med olika kontaktytor. Som projektledare driver du projekt där tydlig kommunikation mot projektmedlemmar och entreprenörer är viktigt för att du ska lyckas med ditt uppdrag. I ditt ledarskap är du motiverande och skapar förutsättningar för medarbetare att uppnå gemensamma mål.  Du är van att fatta snabba beslut och agera utifrån dessa. Du arbetar mål- och resultatorienterat och har god förmåga att prioritera och planera. Du är trygg i din roll som projektledare och kan driva projekt från Svenska kraftnäts kontor även om arbetena utförs i en annan del av landet. Du är van vid arbete med projektstyrmodeller, WBS, göra projekt- och tidsplaner och andra moment. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skallkrav   • Högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, alternativt längre arbetslivserfarenhet inom områdena samhällsbyggnad, infrastruktur eller elkraft, som vi bedömer likvärdigt. • Minst 2 års arbetslivserfarenhet som projektledare, uppdragsledare eller projektingenjör inom området luftledningar 130 - 400kV. • Erfarenhet inom ett eller fler av nedan listade områden: • Steg och beröringsspänningsmätning. • Elsäkerhetsarbete högspänning. • Projektarbete inom entreprenad. • Erfarenhet av projektering av kraftledningar. • Projektledare inom teknisk administration. • Erfarenhet inom mark och tillstånd. • B-körkort. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande krav • Branscherfarenhet av luftledningsprojekt med spänningsnivå över 220 kV. • Erfarenhet av att ha arbetat som projektledare inom eller gentemot offentlig sektor. • Projektledarutbildning PMI/IPMA eller liknande. • Kunskaper inom entreprenadsjuridik (tex ABT, AB). • Förhandlingsvana och erfarenhet av upphandling. • Har erfarenhet från stödsystem som PPS, Antura, UBW, IFS. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Luleå, Sollefteå, Sundsvall, Västerås eller Göteborg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Inrikesresor förekommer i denna tjänst (ungefär 2-4 dagar per månad). • Sista ansökningsdag 2025-08-13. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten avser en tillsvidareanställning. • Under sommaren har vi begränsade möjligheter att svara men har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta [email protected]. Kontakta gärna rekryterande chef Ola Holgersson, 010-475 83 06 alternativt ansvarig rekryterare Anna Charles, tel. nr. 010-489 23 28. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. nr. 010-475 87 72.  och Erica Midfjäll, ST, tel. nr. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

10 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Delprojektledare inom markåtkomst

Hos oss på division Nät är du med och bygger ut samt underhåller stamnätet – en avgörande del av Sveriges elektrifiering. För att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag behöver vi varje år bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer. Tillsammans skapar vi en stabil och hållbar energiinfrastruktur för framtiden. Om tjänsten I rollen som delprojektledare kommer du att ha det övergripande ansvaret för markåtkomstfrågor inom investerings- och reinvesteringsprojekt för Svenska kraftnäts anläggningar. Delprojektledaren ansvarar för att hantera kontakter och förhandlingar inom det fastighetsrättsliga området inklusive avtalsskrivning, skadereglering och dokumentation. Arbetet präglas av att hantera fastighetsfrågor gällande anläggningsinvesteringar och reinvesteringar på ett enhetligt, effektivt och rättssäkert sätt. Arbetet som delprojektledare innebär att du säkrar markrättigheter för Sveriges stamnät. Delprojektledare Markåtkomst upphandlar, leder och följer upp konsulter inom sitt delprojekt på ett effektivt sätt, samt kvalitetssäkrar leveranserna utifrån tid, kostnad och kvalitet. Du har täta kontakter med såväl interna som externa resurser, myndigheter, sakägare och andra intressenter. Inom ramen för enhetens uppdrag går det att fördjupa sig inom olika ansvarsområden och det finns möjlighet att forma sin roll utefter erfarenheter och utvecklingsambitioner. Organisationen växer och verksamhetsutveckling är en del av arbetet vilket ger möjlighet till utveckling och fortbildning för att förbättra och effektivisera arbetet med markåtkomst. I rollen som delprojektledare är du en del av Svenska kraftnäts projektgrupp där du leder, styr och ansvarar för ditt delprojekt inom markåtkomst och skadereglering. Bland annat så arbetar du tätt tillsammans med kollegor på tillståndsenheterna och kan diskutera frågor med enheten för juridik. Du rapporterar till projektledare samt enhetschef. Arbetet innefattar även budgetansvar för delprojektet, att företräda Svenska kraftnät vid lantmäteriförrättningar och ta fram underlag inför t.ex. domstolsärende samt kontinuerligt deltagande och bidragande i verksamhetsutveckling. Du kommer att tillhöra enheten Markåtkomst Mitt, som tillsammans med en till enhet arbetar med att säkerställa Svenska kraftnäts mark- och fastighetsrättsliga frågor. Markåtkomstenheterna är idag ca 28 personer och tillhör sektionen Tillstånd och Markåtkomst, som är en växande sektion med ca 60 medarbetare, vilka ansvarar för säkerställande av framkomlighet samt tillstånd och rättigheter för att kunna uppföra och bibehålla Svenska kraftnäts anläggningar. Om dig Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga då det är centralt i rollen att samverka med olika kontaktytor såväl externt som internt. Du skapar kontakter och upprätthåller relationer inom nätverken och grupper du verkar inom. Som delprojektledare arbetar du i flera projekt parallellt, därav krävs det att du har en god förmåga att skapa struktur för att uppnå resultat.  Du är stabil och behåller lugnet i utmanande situationer. Du har även ett positivt förhållningssätt och hanterar press och motgångar på ett konstruktivt sätt samt hittar effektiva lösningar på uppkomna problem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skallkrav Du har en akademisk examen som exempelvis lantmätare, skogsmästare, jägmästare, agronom (inom växt) eller jurist med erfarenhet inom fastighetsrättsliga frågor. Alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Vidare har du: • Flerårig erfarenhet av arbete inom markåtkomst eller inom det fastighetsrättsliga området. • Erfarenhet av att styra och leda uppdrag och projektdeltagare. • Erfarenhet av intrångsvärdering och skadereglering. • Förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska samt behärskar engelska. • B-körkort. Vi ser det om meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet av markåtkomst för energidistribution. • Erfarenheter av lantmäteriförrättning. • Goda kunskaper om skogs- och åkernormen. • Genomfört offentlig upphandling. • Leda och följa upp konsultleveranser. • Relevant erfarenhet från offentlig sektor. • Erfarenhet av projektentreprenad. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg eller Sundsvall. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Resor förekommer ca 2-4 ggr/månad i denna tjänst och kan inkludera övernattning. • Sista ansökningsdag är 2025-08-08. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. Kontakta gärna rekryterande chef Katarina Haglund, tel. nr. 010 489 24 24 alternativt ansvarig rekryterare Anna Charles, tel. nr. 010-489 23 28. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. nr. 010-475 87 72 och Erica Midfjäll, ST, tel. nr. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

10 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Teaterlärare 40%
Sundbybergs kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi. Kulturskolan är en del av Kultur Sundbyberg, enheten som jobbar med kultur för alla åldrar. Kulturskolan innefattar en rad olika konstnärliga uttryck såsom musik, dans, teater, bild och form, textil och cirkus. Genom kursverksamhet, öppen skapande verksamhet, lovverksamhet och mycket annat bidrar kulturskolan till att barn och unga i åldrarna 4-20 år i Sundbyberg och Solna har en meningsfull fritid. Sektorn för kultur- och fritid i Sundbyberg är HBTQ-certifierad och vi förutsätter att du vill arbeta tillsammans med oss för att skapa en inkluderande verksamhet. Arbetsbeskrivning  Som teaterlärare undervisar du i kulturskolans lokaler på Kulturcentrum i Hallonbergen. Du ansvarar för undervisningen i teater för elever i olika åldrar och på varierande nivåer. Dina arbetsuppgifter inkluderar att planera och genomföra teaterlektioner, inklusive uppsättningar och föreställningar. Du förbereder eleverna för olika aktiviteter och anpassar undervisningen efter deltagarnas individuella behov och förmåga. Du deltar aktivt i Kulturskolans utvecklingsarbete, samarbetar med kollegor inom olika konstformer och medverkar i lovverksamhet, evenemang, möten och fortbildning. Administration, elev- och vårdnadshavarkontakt ingår i tjänsten, liksom att bidra till måluppfyllelse för verksamheten tillsammans med kollegor och chef.  Om dig Du har relevant pedagogisk utbildning och erfarenhet samt kompetens inom teaterundervisning och är trygg i att arbeta med barn och unga. Du är van vid samarbeten och självständigt arbete och har ett genuint intresse för barnets egen skapandekraft och vilja. Du söker självständigt upp nya utmaningar inom arbetet för att utmanas och utvecklas. Du har grundläggande kunskaper inom ljud- och ljusteknik, särskilt i samband med elevföreställningar och evenemang.   Om tjänsten Befattningen är en tillsvidareanställning på 40%, onsdagar och torsdagar. Vi tillämpar semesteranställning. Tillträde den 27 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 6 augusti 2025. Intervjuer och provlektioner kan påbörjas under annonsperioden. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller post. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Kontaktperson Klara Degerman 070-087 60 19 [email protected] Facklig kontaktperson Nås via kommunens växel 08-706 60 00

11 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Software Developer to Stockholm
Tech Recruitment i Södermanland AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

To out client in Stockholm we are looking for a Data engineer The company  has embarked on an ambitious transformation journey and is now looking to hire an Automation Engineer to join us. The company is the market leader in pallet inspection with key markets in USA and Europe. Company Background Headquartered in Stockholm SE, with offices in Gothenburg SE and Chicago US, the company develops innovative solutions for examining the structural integrity of pallets in high volume sites such as distribution centers and production plants. Our Goal Claim the position as thought leader in Machine Vision by developing innovative vision solutions that enhances a world class experience. Dedication to details in everything we do, benefit power by data driven innovation. The Spirit of Innovation is our mantra to stay ahead of the game, strech the limits and develop new innovative solutions based on the latest technology. Responsibilities and Mandates Responsible for programming and maintaining our standard software for machines and automation equipment Develop interfaces towards industrial hardware and UI Involved in developing technical solutions and machine concepts from user requirement specification to installed equipment. Contribute, as part of a team with different technical expertise to drive the projects forward with common goals Strong focus on software development Develop complete or part of software frameworks and applications Participate in testing and start-up of finished solutions Participate in second line support of delivered machines You need to be open, communicative and motivated by technical challenges. Requirements Formal Education: e.g. BSc in Engineering or vocational training Experience level: +3 years experience in C++ or Python and HTML programming. Experience in using Git Fluency in professional English Drivers license Knowledge in one of the following areas of expertise, is a strong merit: vision systems, machine learning, robot programming or .NET/C# The Company 40+ employees HQ Stockholm, Sweden, with offices in Gothenburg, Sweden, and Chicago, US Customers in 10 countries Working with some of the most premium brands in the world Customer requests from all over the world Presence in several industries such as Logistics, Food & Beverage, Retail and Warehouse Automation Company Culture A can-do company culture in a flat organization that makes fast decisions in a collaborative and ambitious environment Energized, ambitious, and proactive co-workers Market leading products with a brand you can be proud to represent Welcome with your application

11 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lösningsarkitekt IAM
Kronofogdemyndigheten
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi söker nu en lösningsarkitekt inom området Identitet och Åtkomst! Vi har relativt stora IT-miljöer med många integrationer och samverkar flitigt med andra myndigheter och organisationer. Digitalisering, automation och utveckling av våra e-tjänster står i fokus hos oss. Vår teknikmiljö präglas av informationscentrisk syn och händelsedriven arkitektur. Vi är närmare 200 kollegor som arbetar med IT-utveckling.  Placeringsort är Göteborg, Stockholm, Malmö, Kalmar eller någon av de orter där vi har kontor. Om jobbet  Vi har en spännande resa framför oss med fortsatt modernisering av vår teknikmiljö. Vi driver framåtriktade projekt och i fokus finns bland annat containerteknik, frontend-applikationer, API:er och mobila tillämpningar.  Vår teknikmiljö består av bl a JavaEE/WLS, Openshift, SpringBoot, Windows/.NET, Oracle DB och SQL Server. Inom identitet och åtkomst används tjänster/protokoll såsom OpenID Connect, OAuth2, SAML, WIA/Kerberos, ADFS, Active Directory. Lösningsarkitekten är en viktig spelare i utvecklingsinitiativ och stöttar utvecklingsteam med kravhantering och lösningsförslag. I rollen som lösningsarkitekt för området IAM har du ett ansvar för att ge våra utvecklingsteam stöd i hur autentisering och auktorisation ska implementeras samt ta fram återanvändbara lösningsmönster till olika tillämpningar. Du driver utvecklingen av förmågor och tekniska lösningar inom området i samarbete med leverantörer. Du blir en del av arkitekturstyrningen där du deltar i att ta fram målbilder och driva arkitekturen mot dessa. Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbets­upp­gifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott.  Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår medarbetar­policy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du är en erfaren lösningsarkitekt eller teknisk specialist inom området Identitet och Åtkomst med erfarenhet av att hjälpa utvecklare och andra arkitekter med tillämpningar inom området. Du har en god förmåga att identifiera och tillämpa best practices, mönster och lösningar till en fungerande och säker slutprodukt. Du delar med dig av din expertis och hjälper till att skapa förståelse för hur IAM kan integreras på bästa sätt i system och applikationer. Du är en person med en stark analytisk förmåga och ett gott omdöme. Du arbetar alltid för att skapa mesta möjliga mervärde för myndigheten. Eftersom vi arbetar tvärfunktionellt ser vi att det är viktigt att du har mycket lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter och nätverk. Det är viktigt att du är strukturerad, kan samverka med andra för att nå målen men även att du arbetar självständigt för att driva utveckling. Du har mycket goda kommunikativa färdigheter och kan på ett pedagogiskt sätt tydliggöra frågor inom din expertis gentemot de olika roller du möter inom myndigheten. Dina kvalifikationer: Vi söker dig som har: minst 3 års arbetslivserfarenhet av design, utveckling och tillämpning av IAM-lösningar i komplexa systemmiljöer erfarenhet av att arbeta med standarder och ramverk inom IAM såsom OAuth2, OpenID Connect, SAML2 förmåga att arbeta både strategiskt/taktiskt samt hjälpa utvecklare och team att implementera lösningar hands-on erfarenhet av att designa och implementera API-säkerhet, inklusive autentisering, auktorisation och säker kommunikation goda kunskaper i svenska och engelska utbildning på minst gymnasienivå Det är önskvärt om du har arbetat med och har kunskap om, något eller flera av följande: systemutveckling genom vilken du fått god kunskap om IAM-tillämpningar vid mjukvaruutveckling, t ex hur olika flöden implementeras i kod livscykelhantering av identiteter/konton med hjälp av IGA-lösningar såsom Sailpoint, NetIQ, Savyint eller liknande åtkomstkontroll och behörighetsstyrning med mekanismer såsom RBAC, ABAC, PBAC Public Key Infrastructure (PKI) med hantering av certifikat och nycklar PAM (Privileged Access Management) och hur man säkrar privilegierad åtkomst identitetsplattformar såsom EntraID, AD/ADFS, Okta, Keycloak erfarenhet av att arbeta med containerbaserade lösningar Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlings­kraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som IT-handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brotts­lighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och närings­förbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhets­prövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbets-uppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekry­teringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår hemsida. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Piano-, keyboard-, musikproduktionslärare 80%
Sundbybergs kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi. Kulturskolan är en del av Kultur Sundbyberg, enheten som jobbar med kultur för alla åldrar. Kulturskolan innefattar en rad olika konstnärliga uttryck såsom musik, dans, teater, bild och form, textil och cirkus. Genom kursverksamhet, öppen skapande verksamhet, lovverksamhet och mycket annat bidrar kulturskolan till att barn och unga i åldrarna 4-20 år i Sundbyberg och Solna har en meningsfull fritid. Sektorn för kultur- och fritid i Sundbyberg är HBTQ-certifierad och vi förutsätter att du vill arbeta tillsammans med oss för att skapa en inkluderande verksamhet. Arbetsbeskrivning  Som musiklärare undervisar du i kulturskolans lokaler på Kulturcentrum i Hallonbergen. Du ansvarar för undervisningen i piano, keyboard och musikproduktion för elever i olika åldrar och på varierande nivåer. Dina arbetsuppgifter inkluderar att planera och genomföra musiklektioner, inklusive evenemang och konserter. Du förbereder eleverna för olika aktiviteter och anpassar undervisningen efter deltagarnas individuella behov och förmåga. Du deltar aktivt i Kulturskolans utvecklingsarbete, samarbetar med kollegor inom olika konstformer och medverkar i lovverksamhet, evenemang, möten och fortbildning. Administration, elev- och vårdnadshavarkontakt ingår i tjänsten, liksom att bidra till måluppfyllelse för verksamheten tillsammans med kollegor och chef.  Om dig Du har relevant pedagogisk utbildning och erfarenhet samt kompetens inom musikundervisning och musikproduktion. Du är trygg i att arbeta med barn och unga och har erfarenhet av gruppundervisning. Du är van vid samarbeten och självständigt arbete och har ett genuint intresse för barnets egen skapandekraft och vilja. Du söker självständigt upp nya utmaningar inom arbetet för att utmanas och utvecklas. Du får saker att ske; agerar när andra tvekar.  Om tjänsten Befattningen är en tillsvidareanställning på 80%. Vi tillämpar semesteranställning. Tillträde den 27 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 6 augusti 2025. Intervjuer och arbetsprover kan påbörjas under annonsperioden. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller post. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.  Kontaktperson Klara Degerman 070-087 60 19 [email protected] Facklig kontaktperson Nås via kommunens växel 08-706 60 00

11 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Butiksmedarbetare (extrajobb), Willys Sundbyberg Esplanaden
Willy:S AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Timanställning vid behov. Tillträde: 2025-08-01 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 16 år och gått ut nian. Du behöver ha goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Sundbyberg Esplanaden, och som kan arbeta extra vid behov. Det perfekta jobbet för dig som pluggar eller som har en annan sysselsättning och vill jobba lite mer. Många som jobbar hos oss idag har börjat med ett extrajobb – ett bra tillfälle att testa på att jobba i butik! Tjänsten innebär kort och gott att du bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den dagliga driften i butiken. Du packar upp varor och ser till att våra hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Vi är ett gott gäng som anstränger oss för att alla ska trivas och känna sig som en viktig del i teamet. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Dawit Westin, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-07. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

11 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Lärare i engelska

Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Stockholmsregionen är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver förskola, grundskolor, gymnasier, eftergymnasiala utbildningar, yrkesutbildningar (YH-utbildning och KU-utbildning) samt företagsutbildningar. Läs mer om Medborgarskolan Stockholms verksamheter på www.medborgarskolan.se/stockholm Lärare i engelska Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Stockholmsregionen är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver förskola, grundskolor, gymnasier, eftergymnasiala utbildningar, yrkesutbildningar (YH-utbildning och KU-utbildning) samt företagsutbildningar. Läs mer om Medborgarskolan Stockholms verksamheter på www.medborgarskolan.se/stockholm Om skolan: Kulturama grundskola i Sundbyberg är en profilskola med cirka 50 engagerade medarbetare och 520 kreativa elever i årskurs 4–9. Skolan erbjuder tre specifika inriktningar: Bild och form, musik och sång samt musikal. Våra elever, som kommer från hela Storstockholm och dess omnejd, väljer aktivt att söka till oss för vårt unika fokus. Profilinriktningarna genomsyrar hela verksamheten och skapar utmärkta möjligheter till sammanhållning och samarbete. Denna speciella inriktning bidrar också till en tillåtande miljö där eleverna får vara sig själva och utvecklas i en trygg och inspirerande atmosfär. Vår personal präglas av gemenskap och stort engagemang. Vi utökar vår verksamhet och söker nu dig som, liksom vi, trivs i en miljö fylld av kreativitet och skapande. Välkommen att bli en del av vårt dynamiska team! Anställningsform: • Heltid (100%), tillsvidareanställning, provanställning • Tillträde HT 25 Arbetsuppgifter: Som lärare i engelska hos oss undervisar du elever i årskurserna 6–9. I uppdraget ingår bland annat att: • Planera, genomföra och utvärdera undervisning i engelska i enlighet med läroplan och skolans profil. • Anpassa undervisningen utifrån elevernas olika förutsättningar och behov, i samarbete med övrig skolpersonal och elevhälsoteam. • Delta aktivt i skolans pedagogiska utvecklingsarbete och bidra till en sammanhållen och inspirerande helhet för eleverna. • Mentorskap för en halvklass i årskurs 8.  Kvalifikationer: • Lärarexamen med behörighet att undervisa i engelska för grundskolans årskurser 6–9. • Erfarenhet av undervisning i engelska är meriterande. • Förmåga att arbeta både självständigt och i team, med god planering och struktur. • God kommunikationsförmåga och vilja att samarbeta med elever, kollegor och vårdnadshavare. Personliga egenskaper: • Engagerad och lösningsfokuserad med ett positivt förhållningssätt. • Kreativ och flexibel i din undervisning, för att motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna. • Intresserad av att utveckla ämnet i samverkan med andra lärare och ämnesområden, för att skapa en helhetsupplevelse för eleverna. Vi erbjuder: • En inspirerande arbetsmiljö med kompetenta och engagerade kollegor. • Möjlighet till kompetensutveckling och ämnesövergripande samarbeten. • En skola som värnar om att alla elever ska lyckas och utvecklas. Ansökan: Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vid anställning kräver tjänsten uppvisande av utdrag ur belastningsregistret. Kontakt: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande rektor David Lundberg på [email protected] Medborgarskolan är ett studieförbund med ett brett kursutbud, stor musikverksamhet och samarbete med föreningar och grupper inom många olika ämnen. Deltagarna är i alla åldrar och med olika bakgrunder och intressen.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025