Ekonomiassistent
MEDELPADS NORRA PASTORAT
Ekonomiassistenter m.fl.

Medelpads norra pastorat söker nu en ekonomiassistent till vårt kansli som är placerad vid Sköns kyrka. Hos oss blir du en del av ett engagerat och kunnigt ekonomiteam som tillsammans ansvarar för pastoratets ekonomiska administration. Du kommer att arbeta nära våra två ekonomer och kanslichef i en gemensam kontorsmiljö tillsammans med administratörer och chefer. Pastoratet omfattar flera församlingar och är en del av Svenska kyrkans viktiga arbete i norra Medelpad. Hos oss får du en meningsfull vardag där dina kunskaper inom ekonomi kommer till nytta och gör skillnad. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av: Bokföring: Att registrera pastoratets ekonomiska transaktioner. Fakturering: Hantera inkommande och utgående fakturor. Betalningsuppföljning: Se till att betalningar kommer in och ut i tid. Kundreskontra och leverantörsreskontra: Hantera fordringar och skulder. Moms och skatter: Bistå vid hantering av moms och skatter. Vara behjälplig kring budget och bokslutsarbete Vi söker dig som har grundläggande kunskaper om ekonomi och redovisning. är noggrann, strukturerad och ordningsam samt lätt för att samarbete. har god datorvana. Är du den vi söker? Skicka din ansökan med CV och personligt brev idag! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Provanställning kan förekomma. Inför nyanställning kommer ett belastningsregister att tas ut.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Farmaceut Sundsvall

Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult strax utanför Sundsvall under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Farmaceut Sundsvall

Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult strax utanför Sundsvall under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Redovisningsekonom
Qflow Group AB
Redovisningsekonomer

Med flera av Sveriges främsta konsulter, är Scior Geomanagement ett av landets ledande företag inom mätningsteknik för samhällsbyggande. Bolaget har ett 60 tal anställda och omsätter ca 100 mkr. Huvudkontoret är beläget i Sundsvall med större filialer på flertalet orter runtom i Sverige. Scior Geomanagement är även en viktig del av Qflow Group AB som kopplar samman de bästa teknikkonsultbolagen inom bygg- och anläggningsbranschen. Hos oss få du ta del av fördelarna med att vara en nyckelspelare i Scior men samtidigt ingå i en växande koncern. Vi söker nu efter en redovisningsekonom som trivs att arbeta i en dynamisk verksamhet där du får möjlighet att arbeta i en bred roll. Vi söker dig som tycker om att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv utan att tappa vikten för detaljerna. Du är van att arbeta självständigt och har en hög förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter och processer samtidigt. För rollen krävs det att du är noggrann, analytisk, ansvarstagande och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. I din yrkesroll har du kontakter med såväl kollegor, chefer samt koncernledning varpå det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Löpande bokföring, avstämning av konton, kund och leverantörsreskontra Kundfakturering Genomföra månads-, kvartals- och årsbokslut. Upprätta samt sammanställa årsredovisningar. Upprätta och lämna in skattedeklarationer och momsredovisning Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter Bortom relevant ekonomisk utbildning ser vi att du har några års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom. Du har god systemvana och lätt för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har jobbat i regelverket K3 och Visma Control/PX. För rollen krävs det även att du har goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket i både tal och skrift. Du kommer att arbeta jämte Sciors controller och Qflows ekonomifunktion. Du rapporterar till Sciors controller. Vi ser fram emot din ansökan!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
AKUT TILL SOMMAREN MED START NU

Ett självständigt sommararbete med ansvar som gör att du växer som människa och gör en värdefull insatts varje dag. Du kommer ingå i vårat team med underbara och duktiga medarbetare som bjuder på många skratt. Vi är en privatdriven hemtjänst som finns i Njurunda området och är 28st i teamet med ordinarie samt vikarier. 7st jobbar dagtid från 7.00 till 15.00 och 4st jobbar eftermiddag/kväll från 15.00 till 22.000 Du erbjuds en bra arbetsplats där du blir väl omhändertagen och kommer utveckla din kompetens och karaktär som du kommer kunna ta med dig i andra delar av arbetslivet samt privat. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna är allt inom kundens vardag som just den behöver stöd och hjälp med till exempel: · Hjälp/stöd med personliga hygienen · Tillagning eller uppvärmning av måltider · Handling, städ och tvätt · Aktiviteter, som promenad · Hantering av delegerade insatser, ex läkemedel stödstrumpor · Ledsagning Du ska utifrån ett professionellt förhållningssätt, ta vara på varje individs behov, vanor och intressen. Det är vi som ska tillgodose deras önskemål och göra det med god kvalité och respekt. Arbeta utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt i syfte att ge kunden förutsättningar för att förbättra eller bibehålla sina förmågor. För att du ska kunna utföra arbetsuppgifterna korrekt och på ett säkert sätt kommer du genomgå utbildning i läkemedelshantering samt basala hygienrutiner. Du får en genomgång av rutiner och riktlinjer visning av lokalen och introduktion ute hos kunderna mellan 3-5 tillfällen bredvid en ordinarie personal. Allt för du ska känna dig trygg och kunna göra det bästa i arbetet. Kvalifikationer: Vi söker dig med känsla, intresse av att finnas där för andra människor inom vård och omsorg med förmågan att hitta lösningar, möjligheter inte stoppas av situationer som kan uppstå. Du är lugn, lyhörd, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Ser gärna att du som söker är utbildad undersköterska, eller studerar till undersköterska, sköterska, socionom eller liknande utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av människovårdande arbete. Du ska ha god förståelse i svenska språket, även i tal och skrift. Körkort för manuell bil är ett krav för att kunna arbeta med oss då bilkörning ingår i arbetet. Tjänsten: Hemtjänst Ditt liv AB söker 1 person till sommarvikariat för V.26 till V.32 på schema. Finns även möjlighet att stanna kvar efter sommarvikariatet. Tjänsterna är timvikariat med fasta dagar på schema. Arbetstiderna är varierande och kan vara förlagda både på dag, kväll och helger. Vi tillämpar individuell lön. Det kommer bli en snabb rekrytering men med god inskolning. Vi lägga stor vikt på erfarenheter och dina personliga egenskaper. Vill du vara en av oss, varmt välkommen att skicka in ansökan, samt ringa på 060-606 33 00 personligt brev samt cv skickar du via mailen: [email protected] eller via hemsidan: www.dittlivab.se

17 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Svetsmontör till STT Emtec
Stegra Rekrytering AB
Svetsare och gasskärare

Har du ett öga för teknik och kvalitet, och vill vara en del av ett växande företag med framtidsfokus? Då kan detta vara jobbet för dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Om STT Emtec Vår affärsidé är att utveckla, marknadsföra och leverera innovativa lösningar och tjänster inom avgasrening och motorprovning. Vi har genom åren utvecklat och sålt avgasreningssystem för eftermontering och för OEM-marknaden. Avgasreningssystemen baseras på flera olika tekniker såsom EGR, aktiva DPF-system, lean NOx och SCR. Vi har fokuserat på de viktigaste komponenterna i systemen, såsom doseringssystem för HC- och DEF(urea-lösning), elektronisk styrning och övervakning. Vi levererar kompletta avgasreningssystem främst för den marina marknaden men även för stationära applikationer och arbetsmaskiner. Vi har ett eget motortestcenter med utrustning och en organisation ackrediterad enligt ISO/IEC 17025. Motorlaboratoriet använder toppmodern testutrustning för avancerad mätning av motorparametrar och avgasemissioner från tunga och lätta motorer. Motorlaboratoriet erbjuder motortesttjänster och relaterade konsulttjänster till våra kunder och spelar en nyckelroll för vår egna produktutveckling. Om rollen I rollen som svetsmontör arbetar du huvudsakligen med tillverkning av katalysatorer i rostfritt stål. Arbetet innebär svetsning med TIG och MMA, samt till viss del MIG. Du kommer även att valsa och arbeta efter ritningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: Personligt ansvar, där du arbetar med problemlösning och kreativt tänkande. Arbeta proaktivt mot deadlines och ta stort eget ansvar. Tillverkning av katalysatorer genom valsning, svetsning och montering enligt ritning. Din profil Du har ett starkt tekniskt intresse och ett lösningsorienterat tankesätt. Du är självgående, kvalitetsmedveten och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara kreativ. Krav för tjänsten Verkstadsutbildning eller motsvarande erfarenhet Några års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter Kunna läsa ritningar och följa dessa Flytande svenska i tal och skrift Erfarenhet av svetsning med TIG, MMA och MIG Valsning B-körkort Meriterande Datorvana Svetslicens Truckkort (motviktstruck) Erfarenhet av supportsvarv Övrigt Uppdragsform: Konsultuppdrag under 6 månader med goda chanser att bli överrekryterad till kund Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid (måndag till fredag, 08.00-17.00 med möjlighet till flex) Ort: Sundsvall, Njurunda Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via O76-022 49 82 och [email protected] Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Brinner du för försäljning?
More Than Love AB
Företagssäljare

Vår ambition är att ta More Than Love till nya höjder, och för att lyckas med det så söker vi nu drivna säljare som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du orädd, resultatorienterad och älskar att prata med människor? Vi arbetar i en miljö där kollegor och ledning stöttar varandra. Vill du utvecklas och få möjligheten att öka dina färdigheter? Vi rustar dig med trygghet och kunskap från första dagen. Tycker du om att arbeta kvällar och helger? Då kommer du att passa in som säljare hos oss på More Than Love. Din roll hos oss innebär att du kommer att hålla partyn hemma hos människor som tillsammans med sina vänner förväntar sig en lustfylld kväll där du som vårt ansikte utåt säljer våra vuxenleksaker och skapar en lång och personlig relation med kunden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling. Enda kravet vi har på dig som säljare är att du är över 18 år. Om oss More Than Love startade mer eller mindre i ett garage i Västerlanda i slutet av 2005. Grundaren Åsa jobbade då till största del som homepartysäljare men kände ett kall för att göra mer och kunna hjälpa fler. More Than Love har i snart 20 år byggt upp ett rykte som en pålitlig och tillförlitlig vuxen leksaksaffär, både i den fysiska butiken i Trollhättan, på webben samt via våra uppskattade homepartyn. Vi ser fram emot att höra ifrån just dig!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Platschef Anläggning Västernorrland
NCC AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du vara med och driva samhällsutveckling genom spännande och utmanande projekt? Nu söker vi en engagerad platschef till vår anläggningsverksamhet i Västernorrland.  Om oss  Civil North är en del av NCC:s anläggningsverksamhet och arbetar med mark-, anläggnings- och infrastrukturprojekt. Vi är cirka 500 medarbetare fördelade på nio produktionschefsgrupper inom Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Värmland. Tillsammans skapar vi hållbara lösningar för framtidens samhälle.  Din roll som platschef  Som platschef hos oss har du det övergripande ansvaret för projektets genomförande – från kontraktsskrivning till överlämnande. Du leder planering, genomförande och uppföljning med fokus på kvalitet, tid, arbetsmiljö och ekonomi. I rollen ingår att:  Leda och samordna projektets resurser och aktiviteter  Säkerställa att projektet drivs enligt uppsatta mål och NCC:s riktlinjer  Bygga och vårda relationer med kunder, medarbetare, underentreprenörer och leverantörer  Arbeta nära projektchef, projektingenjör, arbetsmiljöingenjör, inköpare, anbudsingenjör och HR  Vi arbetar systematiskt med säkerhet och har en nollvision för arbetsplatsolyckor – en självklar del av vårt hållbarhetsarbete. Här kan du läsa mer om att jobba som Platschef | NCC  Din profil  Vi söker dig som har:  Byggteknisk utbildning eller motsvarande flerårig erfarenhet inom anläggning  Dokumenterad erfarenhet inom anläggningsprojekt, meriterande om du har betongkompetens  Goda kunskaper inom arbetsmiljö, säkerhet, produktionsteknik och entreprenadjuridik  Ekonomisk förståelse och god planeringsförmåga  Förmåga att leda, motivera och skapa goda relationer  Du är affärsmässig, lösningsorienterad och trivs med att driva effektiv och lönsam produktion. Du är van att arbeta digitalt och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt.  NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Läs mer om NCCs förmåner Länk till Karriär och utveckling  Övrig information  Anställningsform: Heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning  Placeringsort: Du utgår från närmaste NCC-kontor i Västernorrland, med fördel Sundsvall eller Örnsköldsvik  Flexibilitet krävs då projekten varierar inom hela regionen  B-körkort är krav samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift  Bakgrundskontroll genomförs enligt vår säkerhetskultur  Ansökan och kontakt  Urval sker löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-17. Vid frågor, kontakta gärna Jonas Hed, projektchef, på 070-425 37 46. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna Denise Jäger, HR Business Partner, 079-072 84 35. Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!  Bygg med oss och få branschens bästa kollegor  På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Bedrägeriutredare till regionalt bedrägericenter i Sundsvall

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få möjlighet att känna stolthet över din yrkeskompetens, samtidigt som ditt arbete bidrar till att bekämpa den ekonomiska brottsligheten i Sverige. Nu söker vi dig som vill arbeta som bedrägeriutredare inom IT-brottscenter med placering i Sundsvall. Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen. Regionalt bedrägericenter är placerat i Sundsvall och ligger under Sektionen Regionalt IT- brottscentrum vid Polisens regionala utredningsenhet. Vi ansvarar för inflödet av Polisregion Nords samtliga anmälningar inom bedrägeri, bidragsbrott, brott mot penningtvättslagen, IT- brott och andra ekonomiska brott. Regionalt bedrägericenter samverkar med regionens fyra polisområden och dess bedrägerigrupper. ARBETSUPPGIFTER Som utredare för bedrägerigruppen arbetar du med utredning av ekonomisk brottslighet i såväl polisledda som åklagarledda brottsutredningar. Du har ett nära samarbete med utredningssektionens andra grupper, lokalpolisområden inom polisområdet, det regionala bedrägericentret samt Åklagarmyndigheten. Du planerar och genomför förhör samt andra förekommande utredningsåtgärder utifrån förundersökningsledarens direktiv och inriktning. Ärenden kan vara både omfattande och komplexa och du förväntas analysera och sammanställa olika typer av information tydligt och lättbegripligt. Bedrägeribrotten är under ständig utveckling och en del av arbetet innebär att ligga i framkant och att ta del av nya brottstyper och metoder. KVALIFIKATIONER • Polisexamen eller annan relevant akademisk utbildning, alternativt annan sammanhängande arbetslivserfarenhet under minst två år och i närtid, som arbetsgivaren bedömer relevant. • Svenskt B-körkort • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Goda IT- kunskaper och god vana av MS Office, framförallt i Excel Meriterande • Arbetslivserfarenhet av utredningsarbete/analytiskt arbete från en brottsbekämpande verksamhet såsom Polismyndigheten, Tullverket, Kustbevakningen, Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, alternativt annan verksamhet som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet inom bokföring, redovisning, företagsekonomi • Arbetslivserfarenhet av att tolka och tillämpa lagar samt ekonomiska underlag som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet av att hålla förhör/intervjuer/enskilda samtal Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och flexibel i ditt arbetssätt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du som person är lyhörd och serviceinriktad med en god kommunikativ förmåga. Du som person är analytisk och noggrann och har förmåga att förklara det komplexa såväl visuellt som i ord och text. Du har förmågan att driva arbetsuppgifter effektivt både självständigt och i nära samarbete internt med kollegor samt externt med andra parter. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Sundsvall Arbetstid: Dagtid Funktion: Utredare bedrägeri Anställningsbenämning: Handläggare Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Masterdata Admin
SCA Forest Products AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, 2,7 miljoner hektar i norra Sverige, Estland, Lettland och Litauen. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. SCA har en effektiv och integrerad värdekedja med ett miljöcertifierat skogsbruk och moderna produktionsanläggningar belägna i anslutning till skogsinnehavet. SCAs snabbt växande skog binder koldioxid, bolagets produkter bidrar till ett mer hållbart samhälle och den förnybara fibern kan ersätta produkter baserade på fossila råvaror. Inom Business Services Finans har vi ett masterdatateam som arbetar med design, administration, förvaltning och kvalitetssäkring av masterdata. Vårt mål är att leverera högklassig service till våra verksamheter och du blir i rollen som masterdataadministratör en viktig spelare i vårt masterdatateam. I arbetet ingår att administrera och underhålla masterdata inom områdena leverantör, kund och material. En viktig del är även att säkerställa hög datakvalitet i våra system. SCA arbetar just nu med ett förändringsprojekt, SHAPE, där vi byter affärssystem till SAP S/4Hana. Det innebär att du dels kommer hantera masterdata i den nya systemmiljön, där vi arbetar i ett verktyg som är speciellt framtaget för att underhålla masterdata, och dels i andra SAP-lösningar, IFS och Agresso. Detta ställer höga krav på god systemvana men också på en vilja att lära och utvecklas inom nya områden. Vårt masterdatateam arbetar mycket med den nya systemimplementationen och där förväntas du delta i valda aktiviteter som städning, mappning och validering av data för att säkerställa ett korrekt data med hög kvalitet i det nya systemet. Du kommer arbeta nära med kollegor internt inom Business Services, kunder inom våra affärsområden och kollegor i vårt projekt SHAPE. Vem är du? Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasial nivå med några års arbetslivserfarenhet eller relevant eftergymnasial utbildning. Tidigare erfarenhet av arbete med masterdata, dataadministration, inköp eller försäljning är meriterande. Vi ser också att du har god systemvana och ett genuint tekniskt intresse. Goda kunskaper i SAP värdesätts men är inte ett krav. Vidare ser vi att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Som person är du en strukturerad, lösningsorienterad och en analytisk. Du har en positiv inställning, tycker om att bidra till förändring och trivs med att arbeta i och med team. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du nyfiken och har god problemlösningsförmåga, initiativtagande och kan självständigt prioritera och driva förbättringsarbete, positiv och har god samarbetsförmåga. Du förväntas bidra till ett gott samarbete och trivsel i gruppen och med kollegor i organisationen. Du är öppen för förändringar, flexibel och serviceinriktad, har god administrativ förmåga, kan skapa struktur samt arbeta med god ordning och reda. Du är mycket noggrann och med ett sinne för hantering av siffror Vill du veta mer? Har du frågor om rollen så är du välkommen att kontakta: Jenny Forsberg, gruppchef Masterdata and BankPayments, [email protected] Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av Maria Nyberg, Rekryteringschef, [email protected] fram till den 11 juli. Från den 14 juli är du välkommen att ta kontakt med Nina Sterning-Näslund, HR specialist rekrytering, [email protected].  Facklig företrädare: Maria Jonsson, Unionen, [email protected] Martin Holmvall, Akademikerföreningen, [email protected] Sista ansökan är 2025-07-30 I samband med intervju kontrollerar vi giltig identitetshandling.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025