Lediga jobb i Tibro
Sök totalt 39 lediga jobb i Tibro
Tibro kommun söker nu fler personliga assistenter till en av våra brukare som är ett nystartat ärende för kommunen. Varmt välkommen med din ansökan! Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Arbetet handlar om att vara den funktionshindrades förlängda arm och hjälpa hen med det hen behöver eller vill göra, men som på grund av sin funktionsnedsättning inte klarar av på egen hand. Förutom att hjälpa till med hens personliga hygien, hushåll och måltider. I arbetet ingår även att följa med vederbörande och assistera hen med det hen har planerat för dagen, vid sjukhusbesök och hjälp till aktivering. Arbetet utförs hemma hos familjen. Du som söker ska vara en lugn och trygg person med stort tålamod och lyhördhet. Det är viktigt att du ej är rädd för ansvar eftersom du jobbar ensam. Det är även viktigt att kunna samarbeta och jobba mot samma mål i arbetsgruppen. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska eller har genomgått annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Erfarenhet av att ha arbetat med track, PEG, hostmaskin och liknande uppdrag är meriterande. Personlig lämplighet är avgörande. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. På grund av semester finns ansvarig chef Camilla Berg tillgänglig för frågor från och med 2025-07-21. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.
Vill du göra skillnad för barn och deras familjer? Är du en trygg, självgående socionom med erfarenhet av myndighetsutövning? Då kan det här vara nästa steg för dig. Sök idag och bli en del av vårt engagerade team. Tibro kommun söker nu två barnhandläggare till Myndighetsenheten. Här får du bidra med din kompetens och erfarenhet i arbetet med barn, unga och deras familjer – i en organisation med starkt fokus på samverkan och utveckling. Som barnhandläggare har du helhetsansvar för dina ärenden, från utredning till beslut och uppföljning. Du arbetar nära barn, ungdomar och deras vårdnadshavare, samt i samverkan med andra viktiga aktörer som skola, hälso- och sjukvård och andra myndigheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Självständigt ansvara för ärenden: utreda, bedöma och besluta samt följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av unga (LVU). Hålla möten med barn/ungdomar och vårdnadshavare, samt samarbete med hälso- och sjukvård, skola andra myndigheter. Bidra med erfarenhet och ge stöd till kollegor. Arbeta i verksamhetssystemet Lifecare För att trivas i rollen ser vi att du har: Socionomexamen Några års erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga Trygghet i att fatta egna beslut utifrån socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av unga (LVU). B-körkort, manuell växellåda Goda kunskaper i svenska och engelska Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är flexibel, strukturerad och självgående. Du vill göra skillnad för barn och deras familjer, du tror på varje individs möjlighet till förändring och ser familjenätverket som en positiv drivkraft. Du kan hantera ett högt arbetstempo och är van vid komplexa ärenden. Du erbjuds: Starkt team och kollegialt stöd – du blir en del av en sammansvetsad grupp där vi hjälper och stöttar varandra Omväxlande arbetsuppgifter – du får arbeta med hela processen, vilket ger en bred kompetens och utvecklande arbetsdagar. Möjlighet till kompetensbreddning – här finns chans att arbeta med olika typer av ärenden och målgrupper över tid. Om Tibro Kommun Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! I denna rekrytering samarbetar Tibro kommun med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Vi söker nu en gymnasielärare för att undervisa i spanska på vår skolenhet i Tibro. Om oss I nyrenoverade lokaler ligger Olinsgymnasiet Tibro. Här erbjuder vi både högskole- och yrkes-förberedande program samt vår unika idrottsprofil som präglas av Tibros starka föreningsliv. Olinsgymnasiet är ett flexibelt och inspirerande komplement till de större skolorna. Våra skolors storlek ger oss rätt förutsättningar att se, och förstå varje elevs individuella behov. Hos oss får drömmar ta plats och vi lägger stort fokus på att våra elever ska ha möjlighet att kombinera studierna med sina intressen. Olinsgymnasiet har sedan 2016 erbjudit både högskole- och yrkesförberedande utbildningar i toppklass. Det som började som en skola i Skara har nu växt till att bli fem skolor på lika många orter. Idag finns vi i Götene, Mariestad, Skara, Sparresäter och Tibro. Vill du vara med och göra gymnasietiden till en glädjefylld och lärorik tid för våra elever? Då tycker vi att du ska ta chansen att vara med på vår spännande resa där vi tillsammans formar framtiden för Olinsgymnasiet. Vi kommer alltid att vara den lilla skolan – att vara liten är en stor egenskap. Hos oss blir du en nyckelperson som spelar en viktig roll i ett lag som gör skillnad varje dag. Tjänsten Den aktuella tjänsten innebär att du kommer planera och undervisa i spanska (steg 3 och 4). Du kommer jobba i nära samarbete med övriga kollegor på skolan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på ca 20 % med tillträde enligt överenskommelse. Din erfarenhet Vi söker dig som är legitimerad gymnasielärare för att undervisa i spanska. Du har goda ämneskunskaper och har tidigare erfarenhet av undervisning. För att lyckas i rollen som lärare behöver du ha en god pedagogisk förmåga, vilket innebär att kunna undervisa och lära ut till elever med olika förutsättningar och förkunskaper på ett individanpassat, flexibelt och lösningsfokuserat sätt. Som medarbetare är du engagerad, tar ansvar i det kollegiala arbetet och vill utvecklas i din roll som lärare och bidra till skolans fortsatta utveckling. Kontakt Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rektor Peter Johansson på 076-007 56 09 eller [email protected]. Inför en eventuell anställning behöver du kunna uppvisa ett registerutdrag. Du beställer utdraget från polisens webbplats. Beställ gärna utdraget i förväg då viss handläggningstid kan förekomma. Så här söker du Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte för länge med att söka. En anställning kan ske före annonsens sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2025-07-25.
Vi söker nu en gymnasielärare för att undervisa i franska på vår skolenhet i Tibro. Om oss I nyrenoverade lokaler ligger Olinsgymnasiet Tibro. Här erbjuder vi både högskole- och yrkes-förberedande program samt vår unika idrottsprofil som präglas av Tibros starka föreningsliv. Olinsgymnasiet är ett flexibelt och inspirerande komplement till de större skolorna. Våra skolors storlek ger oss rätt förutsättningar att se, och förstå varje elevs individuella behov. Hos oss får drömmar ta plats och vi lägger stort fokus på att våra elever ska ha möjlighet att kombinera studierna med sina intressen. Olinsgymnasiet har sedan 2016 erbjudit både högskole- och yrkesförberedande utbildningar i toppklass. Det som började som en skola i Skara har nu växt till att bli fem skolor på lika många orter. Idag finns vi i Götene, Mariestad, Skara, Sparresäter och Tibro. Vill du vara med och göra gymnasietiden till en glädjefylld och lärorik tid för våra elever? Då tycker vi att du ska ta chansen att vara med på vår spännande resa där vi tillsammans formar framtiden för Olinsgymnasiet. Vi kommer alltid att vara den lilla skolan – att vara liten är en stor egenskap. Hos oss blir du en nyckelperson som spelar en viktig roll i ett lag som gör skillnad varje dag. Tjänsten Den aktuella tjänsten innebär att du kommer planera och undervisa i franska (steg 3 och 4). Du kommer jobba i nära samarbete med övriga kollegor på skolan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på ca 20 % med tillträde enligt överenskommelse. Din erfarenhet Vi söker dig som är legitimerad gymnasielärare för att undervisa i franska. Du har goda ämneskunskaper och har tidigare erfarenhet av undervisning. För att lyckas i rollen som lärare behöver du ha en god pedagogisk förmåga, vilket innebär att kunna undervisa och lära ut till elever med olika förutsättningar och förkunskaper på ett individanpassat, flexibelt och lösningsfokuserat sätt. Som medarbetare är du engagerad, tar ansvar i det kollegiala arbetet och vill utvecklas i din roll som lärare och bidra till skolans fortsatta utveckling. Kontakt Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rektor Peter Johansson på 076-007 56 09 eller [email protected]. Inför en eventuell anställning behöver du kunna uppvisa ett registerutdrag. Du beställer utdraget från polisens webbplats. Beställ gärna utdraget i förväg då viss handläggningstid kan förekomma. Så här söker du Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte för länge med att söka. En anställning kan ske före annonsens sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2025-07-25.
Vi söker nu en gymnasielärare för att undervisa i tyska på vår skolenhet i Tibro. Om oss I nyrenoverade lokaler ligger Olinsgymnasiet Tibro. Här erbjuder vi både högskole- och yrkes-förberedande program samt vår unika idrottsprofil som präglas av Tibros starka föreningsliv. Olinsgymnasiet är ett flexibelt och inspirerande komplement till de större skolorna. Våra skolors storlek ger oss rätt förutsättningar att se, och förstå varje elevs individuella behov. Hos oss får drömmar ta plats och vi lägger stort fokus på att våra elever ska ha möjlighet att kombinera studierna med sina intressen. Olinsgymnasiet har sedan 2016 erbjudit både högskole- och yrkesförberedande utbildningar i toppklass. Det som började som en skola i Skara har nu växt till att bli fem skolor på lika många orter. Idag finns vi i Götene, Mariestad, Skara, Sparresäter och Tibro. Vill du vara med och göra gymnasietiden till en glädjefylld och lärorik tid för våra elever? Då tycker vi att du ska ta chansen att vara med på vår spännande resa där vi tillsammans formar framtiden för Olinsgymnasiet. Vi kommer alltid att vara den lilla skolan – att vara liten är en stor egenskap. Hos oss blir du en nyckelperson som spelar en viktig roll i ett lag som gör skillnad varje dag. Tjänsten Den aktuella tjänsten innebär att du kommer planera och undervisa i tyska (steg 2, 3 och 4). Du kommer jobba i nära samarbete med övriga kollegor på skolan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20-30 % med tillträde enligt överenskommelse. Din erfarenhet Vi söker dig som är legitimerad gymnasielärare för att undervisa i tyska. Du har goda ämneskunskaper och har tidigare erfarenhet av undervisning. För att lyckas i rollen som lärare behöver du ha en god pedagogisk förmåga, vilket innebär att kunna undervisa och lära ut till elever med olika förutsättningar och förkunskaper på ett individanpassat, flexibelt och lösningsfokuserat sätt. Som medarbetare är du engagerad, tar ansvar i det kollegiala arbetet och vill utvecklas i din roll som lärare och bidra till skolans fortsatta utveckling. Kontakt Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rektor Peter Johansson på 076-007 56 09 eller [email protected]. Inför en eventuell anställning behöver du kunna uppvisa ett registerutdrag. Du beställer utdraget från polisens webbplats. Beställ gärna utdraget i förväg då viss handläggningstid kan förekomma. Så här söker du Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte för länge med att söka. En anställning kan ske före annonsens sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2025-07-25.
Konsult uppdrag!! 2-3 månader Är du flexible apotekare/receptarie? Vi ställer oss för boende. Start omgående 2-3 månader med möjlighet till förlängning. Bra betalning, reseersättning och milersättning. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående 2-3 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för boende. Bra betalning, reseersättning och milersättning. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Nu söker vi en strategisk och drivande HR-chef till Tibro kommun! Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats i en kommun som satsar på utveckling, ledarskap och hållbarhet? Då kan detta vara din nästa utmaning och möjlighet att göra verklig skillnad. Tibro kommun intar en viktig position i Skaraborg och arbetar aktivt för att vara en modern, utvecklande och attraktiv arbetsplats där medarbetarna ges ansvar, utvecklas och växer i sina roller. Tibro är en västsvensk kommun med ca 11 400 invånare som präglas av engagemang, samverkan och utveckling. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och att erbjuda invånarna en hög nivå på den kommunala servicen. Tibro har den lilla kommunens fördelar; nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. ARBETSUPPGIFTER Som strategisk och drivande HR-chef tar du en central roll i att fortsätta utveckla och forma en självgående HR-funktion. Med en stark utvecklingsvilja och ett helhetsperspektiv bidrar du aktivt till organisationens framgång och arbetar strategiskt tillsammans med kommunledningen för att utveckla organisationen. Du skapar strukturer som främjar initiativkraft och ansvarstagande där HR blir en dynamisk och värdeskapande kraft. Du leder och utvecklar arbetet inom HR-området och blir en viktig drivkraft för organisationens kompetensförsörjning, ledarskapsutveckling, arbetsgivarvarumärket och arbetet med en ansvarstagande och utvecklande kultur. Du är föredragande i olika mötesformer, verkar nära de politiska processerna och stöttar de kommunala bolagen vid behov. Du leder och ansvarar för HR-enheten som består av tre HR-konsulter. Tillsammans arbetar ni med stöd, service och styrning gentemot verksamheterna inom både operativa och strategiska HR-frågor. Du rapporterar till kommunchefen och ingår i kommunledningsgruppen, där ni tillsammans tar ett gemensamt ansvar och helhetsperspektiv att driva kommunövergripande utvecklingsprocesser. I rollen som HR-chef ansvarar du för enhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ditt uppdrag är utåtriktat, med en central roll både inom organisationen och i regionala samt nationella HR-nätverk. Du bygger långsiktiga relationer och driver strategiska frågor som främjar utveckling och samarbete över organisationsgränserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en akademisk utbildning inom personalvetenskap, HR eller annan relevant högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig. Du har gedigen kunskap om offentlig förvaltning och det kommunala uppdraget samt värdesätter samverkan med kommunledning, verksamhet och förtroendevalda. Din kompetens inom strategisk HR, ledarskap och organisationsutveckling gör att du aktivt kan bidra till kommunens långsiktiga utveckling. Vi ser gärna att du är intresserad av och har erfarenhet av att jobba med digitalisering och utvecklande stödprocesser inom HR samt att du har erfarenhet av att leda i dialog och samverkan med fackliga organisationer. Som person och ledare är du trygg, kommunikativ, inspirerande och får medarbetare och kollegor att växa du både ger och skapar energi i mötet, och bidrar till ett drivande och samarbetsinriktat klimat med ett tydligt fokus på organisationens syfte och behov. I dina tidigare roller har du framgångsrikt skapat en positiv, inkluderande och engagerande organisationskultur. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och ditt engagemang för uppdraget. Det är meriterande om du har haft personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Vi ser fram att höra ifrån dig som med handlingskraft och driv, vill vara med och bidra till Tibro kommuns fortsatta utveckling både som attraktiv arbetsgivare och samhällsaktör. Välkommen för intresseanmälan och kontakt! Vi ser fram emot din ansökan redan nu och allra senast den 11 augusti 2025. ÖVRIGT Intresseanmälan och konfidentiell kontakt: I den här rekryteringen samarbetar Tibro kommun med Solum Search. För frågor om rekryteringsprocess, kravprofil och för en konfidentiell kontakt är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ylva Dahl, Solum Search.
Vi söker nu en senior PR- och relationsmarknadsförare som vill ta ett helhetsgrepp om Mios kommunikation utanför de traditionella kampanjerna. Det här är en roll för dig som brinner för varumärkesutveckling, affärsdrivande kommunikation och starka relationer — och som trivs allra bäst när du får kombinera strategi med praktiskt genomförande. Om rollen Som ansvarig för Mios relationsbyggande och varumärkesstärkande kommunikation blir du en nyckelperson i vår fortsatta varumärkesresa. Du kommer att driva och utveckla arbetet inom PR, influencer marketing, sociala medier och kommersiella samarbeten — alltid med målet att skapa engagemang, bygga relationer och stärka Mios position på marknaden. Det här är en bred och fartfylld roll där du jobbar nära både ledningsgrupp, centrala team och våra butiker. Du har stort eget ansvar, höga förväntningar på dig att leverera kvalitet och affärsnytta — och möjligheten att påverka Mios kommunikation på riktigt. Ditt ansvar - Sociala medier & UGC: Övergripande ansvar för Mios organiska flöde i sociala kanaler. Du hanterar strategi, planering av innehåll och uppföljning samt tar fram guidelines för våra butikers lokala närvaro. Du ansvarar även för att samla in, kvalitetssäkra och administrera User Generated Content (UGC) och bildrättigheter. - Influencer marketing & affiliate: Du leder hela kedjan från strategi, urval och förhandling till brief, publicering och uppföljning. Här bygger du långsiktiga relationer och representerar Mio i både professionella och privata sammanhang. Du ansvarar också för planering och upphandling av våra affiliate samarbeten. - PR & populärpress: Du producerar och distribuerar pressmeddelanden, hanterar mediekontakter och driver proaktiv PR-bearbetning. I samband med detta ansvarar du även för vår pressbildbank och dagliga mediebevakning. - Event & samarbeten: Du projektleder allt från mässor, butiksevent och externa samarbeten till podcasts. Du ansvarar för allt från koncept och planering till logistik, produktion och uppföljning. - Mediebevakning, rådgivning & trendspaning: Du ansvarar för mediebevakning av varumärket och våra talespersoner, rapporterar till organisationen och agerar bollplank till butiker i kommunikationsfrågor. Dessutom fångar du trender och identifierar möjligheter för att stärka vår närvaro i rätt sammanhang. - Budgetansvar: Du planerar och följer upp budget för ditt ansvarsområde. Vem vi söker Vi söker dig som är kommunikativ, affärsdriven och trygg i en senior roll med högt tempo och stort ansvar. Du har dokumenterad erfarenhet av att jobba med sociala medier, PR, influencer marketing och event — och kan leda hela processen från strategi till genomförande. Du är en skicklig skribent med känsla för tonalitet, målgrupp och varumärke. Samtidigt har du ett välutvecklat öga för inredning, färg och form och vet hur man skapar engagerande och relevant innehåll i digitala kanaler. Du är van vid att förhandla avtal, arbeta proaktivt med trender och mediebevaka både varumärke och talespersoner. Att arbeta med Meta Business Manager, Adobeprogrammen samt publicerings- och mediebevakningsverktyg är en självklarhet för dig. Som person är du lösningsorienterad, noggrann, stresstålig och socialt skicklig. Du har hög integritet, ett starkt driv och förmågan att hålla ihop många parallella projekt med bibehållen kvalitet och känsla för detaljer. Vi tror att du är en naturlig relationsbyggare och framför allt att du älskar att bygga varumärke. Varför Mio? På Mio är vi stolta över att vara ett idédrivet och snabbfotat företag där alla har möjlighet att påverka. Vi tror att kommunikation handlar om mer än kampanjer — det handlar om att bygga relationer, varumärkesnärvaro och ett sammanhang man vill vara en del av. Du kommer få en fartfylld, kreativ och utvecklande roll med engagerade kollegor och spännande samarbeten. Här får du utrymme att testa idéer, driva projekt och göra skillnad på riktigt. Tjänsten är placerad vid vårt energifulla kontor i Tibro. Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas efter semesterperioden men vänta inte med din ansökan! Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.
Ansvaret för folkhälsa och social hållbarhet är fördelat mellan flera olika aktörer på nationell, regional, delregional och lokal nivå. Ett framgångsrikt folkhälsoarbete bygger på samverkan där alla aktörer bidrar till att hantera gemensamma utmaningar och Sveriges folkhälsomål. En viktig del i detta är att skapa förutsättningar för en god och jämlik hälsa för Tibro kommuns invånare. Kommunerna i Skaraborg har samverkansavtal med Västra Götalandsregionen om det lokala folkhälsoarbetet. Då vår nuvarande folkhälsostrateg valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi en strateg till Tibro kommun, som kan fortsätta utveckla vårt folkhälsoarbete. Vill du vara med och arbeta för att Tibro ska var en kommun med ökad hållbarhet, förbättrad folkhälsa och goda levnadsvillkor? Välkommen med din ansökan till tjänsten som folkhälsostrateg! Utgångspunkter för kommunens folkhälsoarbete: • Samverkansavtal avseende lokalt folkhälsoarbete med delregional nämnd östra i Västra Götalandsregionen • Gemensam målbild för folkhälsoarbete i Skaraborg • Plan för regionövergripande folkhälsoarbete ARBETSUPPGIFTER Som folkhälsostrateg har du ett övergripande ansvar för att driva och samordna kommunens arbete med social hållbarhet och folkhälsa. Arbetet innebär samverkan med kommunens förvaltningar samt andra myndigheter och frivilligorganisationer. Du bevakar området, identifierar behov och stöttar i planering och uppföljning. I rollen som folkhälsostrateg ansvarar du för framtagande och uppföljning av den årliga folkhälsoplanen samt att genomföra och delta i aktiviteter kopplat till folkhälsorådets och nämndernas verksamhetsplaner. Du leder och ingår i kommunala arbetsgrupper och projekt där din kompetens behövs. Du bidrar och deltar också i samverkan kring folkhälsofrågor på delregional och regional nivå. I uppdraget ingår även att tillsammans med kommunens trygghets- och säkerhetssamordnare bidra i organisering och genomförande av aktiviteter av kommunens trygghets- och brottsförebyggande arbete, där det lokala ANDTS-arbetet ingår. Som folkhälsostrateg är du också kommunens representant för demokrati-, jämställdhets-, och barnrättsfrågor samt för frågor om mänskliga rättigheter. Du administrerar folkhälsorådets möten, där du är föredragande tjänsteperson, samt är sekreterare i kommunens tillgänglighetsråd. Organisatoriskt tillhör folkhälsostrategen kommunstyrelseförvaltningens kansli, som har kompetenser inom nämndadministration, dokument- och ärendehantering, trygghet- och säkerhet samt digitalisering. Till enheten hör även kollektivtrafikkontor, med färdtjänst och skolskjutshandläggare. På förvaltningen finns också ekonomi-, HR-, kommunikations- och näringslivsenhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk utbildning inom exempelvis folkhälsovetenskap, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i en offentligt, politiskt styrd verksamhet, erfarenhet av att leda och driva processer samt att stödja samverkan mellan olika aktörer i tvärsektoriella frågor. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att hantera bidrag, fördela medel och att leda projekt med många deltagande aktörer på olika organisatoriska nivåer. God språklig förmåga i svenska, muntligt och skriftligt, är ett krav för att kunna bereda och färdigställa beslutsunderlag. Du behöver vara en god kommunikatör och kunna hålla presentationer för olika målgrupper. Du behöver också ha förmåga att jobba digitalt och kunna ta till dig nya kunskaper inom området. För att lyckas i rollen som folkhälsostrateg ser vi att du är initiativtagande, kommer med idéer och har ett genuint intresse och stort engagemang för hållbarhet, välbefinnande, folkhälsa, rättvisa levnadsvillkor och demokrati. Du tycker om att samverka med andra. Därtill har du förmåga att självständigt organisera ditt arbete samt förstå och balansera olika perspektiv för att nå resultat. Förändring, utveckling och innovation är naturliga inslag i rollen som folkhälsostrateg. Vi lägger också stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT På grund av semester finns ansvarig chef tillgänglig för frågor från och med 2025-07-21. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag. Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Tibro. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Perioden för arbetet gäller under sommaren mellan V.26-V.35 med en stor chans till förlängning. Kan man inte arbeta hela perioden är det också av intresse. Om jobbet: Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare. Vi söker dig som är redo att jobba heltid som C-Chaufför åt ett transportföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Ansvara för godset i bilen Leverera med ett leende på läpparna Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom distribution och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 39 jobb