Söker dig som trivs att arbeta utomhus

Vi söker dig som är aktiv, tycker om att vara utomhus och göra en 16-årig killes liv innehållsrikt! Arbetet innebär att assistera en glad och aktiv 16 årig kille med funktionsvariationer i sin vardag. Du ska kunna stötta vid tex hygien, kommunikation, matsituationer och fritidsaktiviteter. Den vi söker ska vara driven, flexibel och förstå när du ska assistera och när du ska ta ett steg tillbaka. Du ska vara lösningsfokuserad, stresstålig och initiativrik. I hemmet finns flera husdjur. Är du van vid hästar är det ett plus då kunden rider. Tidigare arbete som personlig assistent eller arbete inom vård- och omsorg är meriterande men inget krav, personkemin är viktigast. Varierande arbetstider så som dag, kväll, natt (vaken) och helger. Bil och körkort är ett krav då arbetsplatsen ligger utanför Östervåla. Vi söker dig som vill ha en fast rad men även dig som söker ett sommarjobb! Skriv i din ansökan vad du är intresserad av.    Har du frågor om denna annons uppge Id 240223-1166 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

5 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
4 lärare åk 7-9 till Aspenskolan

Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Aspenskolan är en F-9-skola med ca 500 elever. Här arbetar alla lärarna tillsammans för att utveckla verksamheten. Vi får nu möjlighet att öka lärartätheten för att kunna ge de elever som behöver ytterligare stöd. ARBETSUPPGIFTER Till en satsning för ökad likvärdighet i kommunens skolor söker vi 4 lärare. Du som söker är legitimerad i något av basämnena matematik, svenska/sva och/eller engelska samt gärna ytterligare ämnen. Du kommer att arbeta mycket nära dina kollegor i såväl planering ,genomförande och utvärdering av undervisningen. Målet med satsningen är att höja elevernas resultat så att de ska nå sin fulla potential och därmed ges förutsättningar för ett bra liv! Tjänsterna är tillsvidare och och ligger utöver ordinarie antal lärare! KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad i något av basämnena matematik, svenska/sva och/eller engelska samt gärna ytterligare ämnen. ÖVRIGT Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

4 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sjuksköterskor sökes till långt uppdrag inom SÄBO!

Vårdkuriren letar efter erfarna sjuksköterskor till SÄBO i Gävle! Som sjuksköterska kommer du att bli anställd som konsult av Vårdkuriren och arbeta ute hos våra kunder, antingen direkt eller som underleverantör genom ditt eget företag. Om tjänsten: Du kommer att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska inom Säbo. Arbetstider: V.16-35 100% Vad Vårdkuriren erbjuder dig: Flexibilitet och frihet: Du bestämmer när och var du vill arbeta, vi skapar ett schema som passar dig! Ersättning för resa och boende (om du inte bor nära arbetsplatsen). Dedikerad konsultchef som alltid finns redo att stötta och guida. Genom att erbjuda olika uppdrag inom slutenvården strävar vi efter att ge en varierad och givande arbetsupplevelse. Kvalifikationer: Färdigutbildad och legitimerad sjuksköterska med minst 2 års erfarenhet. God svenska i både tal och skrift för effektiv kommunikation med personal och patienter. Tidigare erfarenhet av kommunal verksamhet. Personliga egenskaper: Förmåga att arbeta självständigt som sjuksköterska. Flexibilitet och anpassningsförmåga till olika arbetsmiljöer. Kommunikation som skapar trygghet för både patienter och kollegor. Ett starkt intresse av att utveckla din egen kompetens som sjuksköterska. Sista ansökningsdag Skicka in ditt CV och examensbevis där du delar med dig av din erfarenhet av sjukvård. Ansökningar granskas löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Varmt välkommen in med din ansökan och tveka inte att höra av dig till vår kontaktperson för mer information! Företagsinformation: Vårdkuriren AB är ett företag som arbetar tillsammans med våra uppdragsgivare och medarbetare för att hitta rätt person för rätt tjänst. Vi arbetar kontinuerligt för att uppnå maximal kund- och patientnöjdhet. För att trivas hos oss är det viktigt att du motiveras av att jobba flexibelt. Vi är ett personligt bemanningsföretag som håller god kontakt med samtliga konsulter och vi värnar om att du känner dig trygg och motiverad i din roll när du arbetar som konsult för oss. På Vårdkuriren har vi djup förståelse för vårdsektorn och sammantaget har vi förmedlat över 5000 tjänster till olika uppdragsgivare inom vården. Kontaktperson Filippa J Recruitment Researcher Mobil: +46 70 930 42 15 Växel: +46 8 721 64 00 Mail: [email protected] #jobbjustnu

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Dingo söker säljare!

Dingo expanderar och öppnar upp för nya tjänster inom telemarketing i Uppsala. Vi är på jakt efter fler talanger som vill påbörja en spännande karriär inom försäljning. Ingen erfarenhet krävs då vi ger dig en gedigen sälj-utbildning. Arbetet går ut på att kontakta nya och befintliga kunder över telefon för att sälja mobilabonnemang . Vi erbjuder dig: - Löpande säljutbildningar - En härlig arbetsmiljö med drivna och glada kollegor - Säljtävlingar och AWs - Utvecklingsmöjligheter till andra tjänster inom bolaget Vi söker dig som: - Kan svenska i tal och skrift - Drivs av att tjäna pengar och utvecklas - Har vilja och är samarbetsvillig Känner du dig träffad? Skicka in en ansökan så ser vi vart det leder! Start: Omgående Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Atlas Copco in Tierp hiring Operational Controller

Atlas Copco Industrial Technique AB in Tierp are currently seeking a proactive and analytical Operational Controller. Join us! Are you an Operational Controller looking to join us at the dynamic crossroads of finance and production? Here at Atlas Copco, you´ll play a vital role in streamlining our operations, enhancing efficiency, and maximizing profitability.Step into an environment brimming with opportunities where your insights will directly shape our success and expansion. Join our team and become part of a collaborative and supportive atmosphere where your skills and contributions are highly appreciated. Let´s work together to drive excellence in finance and production! Purpose, Offer and Benefits We are committed to creating great customer value by keeping competitive lead time promises, providing world class quality and continuously improving cost efficiency. We are a devoted and loyal team of 550 collegues at our site in Tierp. We welcome you to be a part of our group where we strives for diversity and inclusion. We value all our colleagues equally highly, and you have the opportunity and will be encourage to develop and pursue the path you desire for your career. At Atlas Copco we have a friendly, family-like atmosphere and a culture known for respectful interaction, ethical behavior and integrity. We offer plenty of opportunities to grow and develop, as well as potential to see your ideas realized and make an impact. You have plenty of occasions to international interaction and, as part of the Atlas Copco Group, you also have access to global job opportunities. Your Responsibilities • Collaborate with and report to the Tierp Works business controller, while closely working with the Product Company finance team and wider Tierp Works organization. • Contribute to the continuous development of a well-structured, resilient, and efficient finance department. With a lean mindset focusing on reducing waste and fostering a sustainable working environment. • Prepare accurate, relevant, and timely business and financial analyses to support general management in making effective decisions. • Develop an understanding of Atlas Copco processes over time to assist in larger systems development projects and act as a super user for business systems used at Tierp Works. • Drive digitalization projects as part of the company´s digitalization journey to enhance efficiency. • Actively engage with and comprehend the machining, assembly, and operational supply chain, understanding both internal and customer requirements. • Conduct factory visits and provide close support to production teams to gain a holistic view of operations and address business needs effectively. The Bigger Picture Tierp Works is the main production plant for the Motor Vehicle and General Industry divisions of Atlas Copco Industrial Technique. The plant consists of a machining workshop, final tool assembly and a special production workshop. We are situated in bright offices in Tierp where we all work in the office throughout the workweek. We offer friendly colleagues, a staff canteen, and an on-site gym. There are express buses running adjacent to our working hours to and from the train station, and ample parking spaces are available. Our Expectations You have a university degree in Business Administration and a couple of years of experience from a similar role with a good understanding in financial controlling. Since we are an international company you need to have good level of both Swedish and English, both written and spoken. In order to be successful, you will also need: • Excellent Excel skills • Experience from ERP systems is an advantage and SAP more specifically. • Accounting skills • Good analytical capability and a concern for quality and accuracy • Experience from Microsoft Power BI or other BI systems is an advantage. To be successful in this role you have strong communication skills and have an open-minded and inclusive approach to people. You have the ability to build and maintain a structured workplace that enables efficiency in reoccurring tasks and flexibility for ad-hoc requests. As a person you are curious and unpretentious and like to explore the underlying causes for events and results.   Interested? The recruitment is administered by TNG, specialists in competence-based and unbiased recruitment, staffing and interim solutions. We're excited to see your application with either a CV or LinkedIn profile – no need for a cover letter – just use our straightforward application form. Please note that we can not accept any applications by e-mail. However, you are always welcome to contact the recruiter with questions. After the application has been submitted, we will both anonymize your personal data, and invite you to do some of our recruitment tests, before making an initial assessment. Of course, we'll give you more details about each step when the time comes. As soon as you submit your application, you can track it in real-time on our website. Keep in mind that we're reviewing applications continuously, so the position might be filled before the final application date. Let’s stay in touch!

3 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Personlig assistent till kvinna utanför Tierp

Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent åt en kvinna utanför Tierp. I arbetsuppgifterna ingår allt från att hjälpa till med förflyttningar och personlig omvårdnad till att assistera vid fritidsaktiviteter och träning. I arbetet ingår även vanliga hushållssysslor som matlagning, bakning, tvätt och städning. Du som söker ska vara kvinna, gärna med erfarenhet av liknande arbete.  Tiderna avser mån-sön 08:00-16:00  Kvällsarbete kan förekomma. Krav körkort + bil, för att kunna ta dig till och från arbetet.  Anställningen är förlagd på timmar med timlön enligt kollektivavtal. Tillträde omgående

2 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Dingo söker säljare på deltid!

Dingo expanderar och öppnar upp för nya tjänster inom telemarketing i Uppsala. Vi är på jakt efter fler talanger som vill påbörja en spännande karriär inom försäljning. Ingen erfarenhet krävs då vi ger dig en gedigen sälj-utbildning. Arbetet går ut på att kontakta nya och befintliga kunder över telefon för att sälja mobilabonnemang . Vi erbjuder dig: - En deltidstjänst (dagtid) på en stabil och rolig arbetsplats - Löpande säljutbildningar - Säljtävlingar och AWs - Utvecklingsmöjligheter till andra tjänster inom bolaget Vi söker dig som: - Kan svenska i tal och skrift - Drivs av att tjäna pengar och utvecklas - Har vilja och är samarbetsvillig Känner du dig träffad? Skicka in en ansökan så ser vi vart det leder! Start: Omgående Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Deltid

29 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Biståndshandläggare SoL

Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Tierps kommun kännetecknas av kundsfokus och framtidstro. Vi söker dig som visar respekt, tar ansvar och har mod att tänka nytt i arbetet som biståndshandläggare hos oss. Inom vård och omsorg arbetar vi för att ha en verksamhet med hög kvalité som är värdeskapande för våra kunder. ARBETSUPPGIFTER Till sommaren kommer en av biståndshandläggarna att gå i pension och därför söker vi nu efter dennes efterträdare. Som handläggare har du ett helhetsperspektiv och utgår från individens behov. Arbetet innebär bland annat att ta emot ansökningar från den enskilde, utreda, fatta beslut samt dokumentera. I det dagliga arbetet har du kontakt med den enskilde i form av hembesök, telefonsamtal och du samverkar med slutenvården samt övrig personal och anhöriga. Vi utreder enligt modellen IBIC, Individens Behov i Centrum. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor, andra professioner och verksamheter både internt och externt. Tierps kommun är stor till ytan och du behöver kunna resa i tjänsten på dagtid. Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse för helheten, då är detta tjänsten för dig! KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller sociala omsorgsprogrammet - Skallkrav Rekrytering sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Arbetsterapeut Tierp

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och engagerad Arbetsterapeut! Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats. Utföra administration som tillhör uppdraget Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet Bidra till nöjda deltagare Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP). Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. VI ERBJUDER: Nya spännande utmaningar varje dag! Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor - vi har roligt på jobbet! En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete Möjlighet att göra skillnad - hjälpa människor till sysselsättning Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter. Har du frågor, maila ansvarig gruppchef Annika Holm [email protected] Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Varmt välkommen med din ansökan!

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Sommarvikarier till Villa Siggbo

Nu söker vi på Villa Siggbo i Tierp sommarvikarier till sommaren 2024. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden - oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Introduktionsutbildning Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper Arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Villa Siggbo Vardagas boende i Tierp, i det nya området Siggbo Trädgårdsstad. Boendet vänder sig till personer med demenssjukdom, kroppsligt omvårdnadsbehov eller i behov av psykogeriatrisk omsorg. Huset har tre våningar och 57 lägenheter fördelat på sex avdelningar. Varje avdelning har ett gemensamt kök och trivsamma utrymmen för samvaro och måltider. Det finns gemensam uteplats och balkonger Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-04-15 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024