Lärare i svenska och engelska till Stenbocksskolan

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! I Ulricehamns kommun består sektor lärande av verksamhetsområdena: •Förskola •Grundskola (förskoleklass till årskurs 9) •Tingsholm Som stöd för verksamheterna finns enheten för skolutveckling. Stenbocksskolan ligger centralt i Ulricehamn och hos oss går cirka 620 elever. Skolan har tre arbetslag med varsin rektor, specialpedagog, speciallärare, fritidsledare samt flera engagerade pedagoger och elevassistenter. Stenbocksskolan söker lärare för arbete i årskurs 7-9 som utifrån behörighet bedriver undervisning och medverkar till att våra elever ska uppleva meningsfulla sammanhang, goda relationer, glädje och delaktighet. Tillsammans kan vi skapa en trygg och vänskaplig skolmiljö så att alla får bästa möjligheter att lära sig. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som lärare ingår det att planera, genomföra, följa upp samt anpassa undervisningen. I uppdraget ingår också ett klassföreståndaransvar för en klass, och att planera och genomföra utvecklingssamtal samt dokumentera elevernas lärprocess. Tillsammans med arbetslaget och ämneslaget ansvarar ni tillsammans för elevernas kunskapsmässiga och sociala utveckling samt bedriver utvecklingsarbete för både undervisningen och skolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad grundskollärare med inriktning grundskolans senare år med behörighet att undervisa i svenska och engelska. Har du tidigare erfarenhet som undervisande lärare ser vi det som meriterande. För att fungera i rollen är du trygg i ditt ledarskap och som person är du lyhörd samt har en god samarbetsförmåga med såväl elever som föräldrar och kollegor. Då Stenbocksskolans elever har varsin digital enhet, och vi bland annat använder oss av en lärplattform i undervisningen och i kommunikationen med elever och vårdnadshavare, ser vi det som meriterande att du har erfarenhet av ett sådant arbetssätt. Du är lösningsfokuserad och har förmåga att prioritera och anpassa ditt arbetssätt efter verksamhetens behov. Du är engagerad och intresserad av skolutvecklingsarbete. ÖVRIGT Vi ser gärna att du bifogar examensbevis och legitimation i din ansökan. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Vikarierande lärare i cello

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! I Ulricehamns kommun består sektor lärande av verksamhetsområdena: •Förskola •Grundskola (förskoleklass till årskurs 9) •Tingsholm Som stöd för verksamheterna finns enheten för skolutveckling. Kulturskolan vänder sig i till elever i grundskole- och gymnasieåldern. Cirka 550 elever finns hos oss varje vecka. Alla elever har möjlighet att delta i ensemble eller orkester. Vi följer grundskolans läsårstider och vi har undervisning både på skoltid och på eftermiddagstid. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som musiklärare blir att undervisa i cello och orkester. I tjänsten ingår arbete med kulturskolans grundkurs INTRO. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har I/E-utbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Du har även med dig tidigare erfarenhet av undervisning i cello. Det är meriterande om du kan spela och undervisa i andra instrument. Körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten då undervisning sker både i kulturskolans lokaler och i grundskolans lokaler utanför tätorten. Som person har du god förmåga att skapa relationer, såväl med elever som till annan personal. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

11 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Biståndshandläggare SoL och LSS till Västra Götalands län!

Vi söker En van biståndshandläggare inom äldreomsorgen till ett uppdrag i Västra Götaland, i en närliggande kommun till Ulricehamn. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår under hösten. Du ska ha god erfarenhet av målgruppen och vara en van användare av verksamhetssystemen Treserva och Samsa. Som person ska du vara flexibel, ha god samarbetsförmåga och god förmåga i svenska i både tal och skrift. Är du inom området och tillgänglig under efterfrågad period? Tag chansen och sök uppdraget redan idag! Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för Biståndshandläggare äldre. Du kommer att ta emot, utreda och besluta om insatser samt följa upp beviljade insatser. Samverkan med interna och externa aktörer ingår i uppdraget. Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult hos oss erbjuds du: • Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter • Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning • Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider • Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort • Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll • En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

11 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Biståndshandläggare

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Handläggarenheten inom sektor välfärd ansvarar för verksamheten inom myndighetsutövning mot äldreomsorg, biståndshandläggning, färdtjänst och bostadsanpassning. Handläggarenheten består av 18 medarbetare, varav 14 biståndshandläggare. 12 av dessa arbetar med brukare som bor i ordinärt boende utifrån geografiskt läge, två handläggare arbetar med kommunens korttidsenhet. Söker du en meningsfull och utmanande roll där du får möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv? Då är detta din chans att bli en del av vårt team som biståndshandläggare! Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare kommer du att vara en nyckelperson i att tillgodose individuella behov och säkerställa att våra klienter får den bästa möjliga vård och stöd enligt Socialtjänstlagen (SoL). Ditt arbete kommer att innefatta noggranna utredningar, bedömning och beslut om lämpliga insatser, alltid med individens välbefinnande i fokus. Tjänsten innebär att kunna arbeta både självständigt och i team liksom förmågan att samverka smidigt med olika aktörer såsom utförarverksamheter, sjukvården och andra relevanta organisationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en för uppdraget adekvat högskoleutbildning, exempelvis socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet som handläggare inom myndighetsutövning. Det är meriterande om du har utbildning inom IBIC samt om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva. Körkort är ett krav för tjänsten För att lyckas i uppdraget är du flexibel och har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet ställer vidare krav på att du är lösningsfokuserad, kan arbeta självständigt och har förmåga att bibehålla struktur även under press. Som person har du ett gott bemötande, har en god förmåga att samarbeta samt har intresse för att arbeta med människor inom målgruppen. ÖVRIGT Vänta inte med din ansökan - urval och intervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningstiden. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

11 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Kommunservice söker lokalvårdare

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Kommunservice består av enheterna park & skog, lokalvård och servicecenter. Tillsammans sköter vi kommunens parker och utemiljöer, står för lokalvård av kommunens fastigheter och ansvarar för receptionerna, posten och kommunens växel. Nu söker vi medarbetare till två tjänster hos oss i lokalvården. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER • Tjänst 1 Som lokalvårdare kommer du att arbeta med lokalvård av offentliga lokaler, exempelvis skolor, förskolor samt kontorslokaler. Vidare arbetar du utifrån lokalvårdens rutiner och efter en arbetsbeskrivning på objektet. Då verksamheterna har olika behov kan arbetet se olika ut på olika arbetsplatser. Din arbetsdag präglas av hög serviceanda och ett tydligt kundfokus. • Tjänst 2 Som lokalvårdare i våran pool kommer du att arbeta med lokalvård av offentliga lokaler, exempelvis skolor, förskolor samt kontorslokaler. Du kommer att vara den som täcker upp vid frånvaro och bidrar vid särskilda insatser. Vidare arbetar du utifrån arbetsbeskrivningen på respektive objekt som du kommer till. Då verksamheterna har olika behov kan arbetet se olika ut på de olika arbetsplatserna. Din arbetsdag präglas av hög serviceanda och ett tydligt kundfokus. Utöver din fasta månadslön kommer även ett pooltillägg att tillkomma. Vi arbetar med ständiga förbättringar och hållbarhet i fokus där du som lokalvårdare har möjlighet att vara med och utveckla lokalvården. KVALIFIKATIONER Till uppdraget som lokalvårdare söker vi dig med god känsla för service! Om du har tidigare arbetslivserfarenhet av lokalvård alternativt SRY-utbildning eller liknande är det meriterande. Det krävs att du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. God datorvana är meriterande då vi sköter viss kommunikation och rapportering via datorn. För att fungera i rollen ser vi att du har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta och kommunicera med andra. Du visar ansvar och engagemang, har en känsla för kvalité och sätter stolthet i att göra ett bra arbete Som person är du serviceinriktad, noggrann, lösningsfokuserad och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi har hela Ulricehamns kommun som arbetsplats vilket ställer krav på flexibilitet. För att du ska ha möjlighet att uppfylla uppdraget hos oss måste du därför ha B-körkort och tillgång till egen bil. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Provanställning kan komma att tillämpas. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33) Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
EnRival söker driven handledare inom RoM2 till Ulricehamn

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha. EnRival är auktoriserade som rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. EnRival växer i snabb takt och söker nu dig som vill bidra till att ge människor en meningsfull sysselsättning! Vi skapar möjligheter! Handledare inom Rusta & Matcha till Ulricehamn Som handledare i Rusta & Matcha är ditt övergripande uppdrag att coacha arbetssökande mot arbete eller studier. Som handledare på EnRival kommer du att arbeta individanpassat efter en strukturerad modell med fokus på att få ut deltagare i jobb eller studier så fort som möjligt. Så vi söker därför dig som är engagerad, driven och som vill arbeta med att coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi ser mycket positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom EnRival och Storskogen så stor vikt kommer att läggas vid personliga kompetenser, motivation och engagemang för tjänsten. Vad rollen som Handledare innebär: • Du behöver uppfylla gällande SKA-krav för tjänsten som Handledare utifrån relevant erfarenhet och/eller utbildning. Är du osäker på vilka krav som gäller är du välkommen att kontakta kontaktperson / ansvarig rekryterare då vi kommer ställa krav på intyg innan tjänst hos EnRival kan påbörjas • Kartläggning, coachning, praktiskt stöd, vägledning och förmåga att genom ett pedagogiskt samt engagerat arbetssätt verka för våra deltagare i deras sökande efter ny sysselsättning • Dokumentation och rapportering utifrån avtalsriktlinjer • Arbeta resultatdrivet utifrån uppsatta mål samt individanpassat utifrån deltagarnas förutsättningar • God kommunikativ förmåga både till interna och externa kunder För att passa i rollen som Handledare önskar vi att du: • Har eller är bra på att etablera ett hållbart och långsiktigt nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Redan etablerade kontakter ses som meriterande. • Tidigare erfarenhet av Rusta & Matcha eller motsvarande. • Lösningsfokuserad inställning • Säljande personliga egenskaper utifrån hållbara resultat och långsiktiga relationsbyggande • God service samt gedigen vilja att hjälpa andra • Strukturerat arbetssätt och god digital kompetens • Goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt Andra meriterande egenskaper; • Erfarenhet av rekrytering eller konsultbemanning • Flexibilitet i ditt arbete och god vilja att ställa upp för närmaste kollegor • Språkkunskaper utöver svenska och engelska har ett högt värde hos oss • Erfarenhet av att jobba med Grade Matcha / Workbuster, FAMS och liknande system • • • Har B-körkort och tillgång till egen bil. Vad en tjänst hos EnRival kan innebära för dig; • Få jobba med ett inspirerat och inspirerande företag inom ett av Sveriges viktigaste arbetsområden • Möjligheten att jobba bredvid och Tillsammans med engagerade, kompetenta och drivna kollegor utspridda över hela Sverige. Där vikten av att trivas och må bra på jobbet är en del av vår företagsstrategi • Goda förmåner och anställningsvillkor • Företag som är anslutet till kollektivavtal • Bli en del av Storskogen Group AB´s växande företagsgrupp (https://www.storskogen.com/sv/) vilket innebär goda karriärmöjligheter Praktiskt om tjänsten Placeringsort: Ulricehamn Tjänstegrad: Heltid Provanställning sex månader med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Mer information och ansökan Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt! Frågor om tjänsten Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Marie Sandvall på [email protected] alt 0704532270 Varmt välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
CFO

Arbetsbeskrivning Vi söker en affärsmässig och utvecklingsinriktad CFO som vill vara med på vår fortsatta resa framåt. Som CFO hos Botek kommer du att få arbeta i en bred och verksamhetsnära roll och vara delaktig i såväl operativa som strategiska beslut. Du arbetar tätt ihop och rapporterar till VD och sitter med i ledningsgruppen. I dina arbetsuppgifter ingår: Ansvara för redovisning och det löpande ekonomiarbetet samt planering, utveckling och effektivisering av detta Löpande bokföring, skatt, moms, statistik Månads- och Årsbokslut Årsredovisning och deklaration Vara ett stöd till organisationens chefer i ekonomiska frågor, processer och verktyg Delaktig i budget, prognos och forecast Rapportering samt uppföljning och analys av resultat till övrig ledning och ägare Ansvar för utveckling av affärssystem Uppföljning och framtagning av nyckeltal KPI:er För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har god erfarenheter från att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten framåt. Vi arbetar i Pyramid, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du proaktiv, engagerad och driven med en god förmåga att skapa ordning och struktur. Du har en väl utvecklad analytisk ådra och ett lösningsorienterat angreppssätt med en vilja att kontinuerligt utveckla processer och rutiner. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen För att passa in och trivas i vår organisation är du en prestigelös och bra lagspelare. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. I den här rekryteringen samarbetar Botek AB med Randstad. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För information: Liza Dahlin, rekryteringskonsult e-mail: [email protected] Ansvarsområden Ansvara för redovisning och det löpande ekonomiarbetet samt planering, utveckling och effektivisering av detta Löpande bokföring, skatt, moms, statistik Månads- och Årsbokslut Årsredovisning och deklaration Vara ett stöd till organisationens chefer i ekonomiska frågor, processer och verktyg Delaktig i budget, prognos och forecast Rapportering samt uppföljning och analys av resultat till övrig ledning och ägare Ansvar för utveckling av affärssystem Uppföljning och framtagning av nyckeltal KPI:er Kvalifikationer För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har god erfarenheter från att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten framåt. Vi arbetar i Pyramid, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Om företaget Botek Systems AB Botek Systems AB utvecklar, tillverkar och säljer fordonsmonterade avfallsvågar och system för automatisk tömningsregistrering med tillhörande programvaror anpassade för den växande renhållningsbranschen. Bolaget har sitt huvudkontor i Ulricehamn, är idag ca 50 anställda och omsätter ca 130 miljoner.

9 april 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
Teknisk inköpare

Haglund Industri är ett familjeföretag sedan fem generationer med all tillverkning och utveckling i Sverige. Hos Haglund Industri går lång tradition hand i hand med framtidsfokus och utvecklingspotential. Vi har kompetensen, tekniken och resurserna för att konstruera och tillverka kyl- och frysutrustning av högsta kvalitet – med kundanpassad design. Produkterna som i huvudsak säljs under eget varumärke finner du på många välrenommerade krogar och caféer runtom i Norden. Haglund omsätter idag 250 MSEK och är drygt 150 medarbetare. Teknisk Inköpare Haglund Industri är i en tillväxtresa och vi vill nu förstärka vår inköpsavdelning. I rollen som Inköpare hos Haglund Industri kommer du att ingå i ett team om tre personer och du rapporterar till Inköpschef. Vi jobbar tätt ihop för att uppnå en optimal process kring inköp för bolagets bästa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Inköp av råvaror, produkter, tjänster och förbrukningsmaterial. Utvärdering och uppföljning av befintliga leverantörer. Innovativt utföra utvärdering av potentiellt nya leverantörer och material. Driva uppkomna kvalitetsärenden mot Analysera och optimera affärssystemet för att säkerställa en kostnadseffektiv materialförsörjning. Dagligt på avdelningen utföra förekommande arbetsuppgifter. Din profil Vi söker dig som har en relevant utbildning och/eller erfarenhet av tekniskt inköp, gärna inom tillverkningsindustrin. Du har en mycket god teknisk kompetens och förståelse kring tekniska specifikationer och krav samt kunskap inom ritningsläsning för säkerställande av en effektiv kommunikation med våra leverantörer. Du har ett gott affärssinne och förstår vikten av en fungerande leverantörskedja för att möta våra kunders krav på leverans. Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Du har god datavana och erfarenhet av arbete i ERP-system, där tidigare arbete i Monitor är meriterande. Som person är du självgående, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du har en stark vilja av att utvecklas kontinuerligt och trivs att arbeta i ett företag som växer. Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper då du som anställd på Haglund Industri blir en viktig ambassadör och en viktig del i helheten av nöjda kunder internt som externt. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsroll inom ett familjärt bolag med stora framtidsvisioner. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Robert Andersson på [email protected] Din ansökan skickar du till [email protected]. Rekrytering sker löpande, sista ansökningsdag är 26/5.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Enhetschef till Resursenheten

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Verksamhet hemtjänst och hemsjukvård arbetar över hela kommunen och har ansvar för myndighetsutövning, hemsjukvård, hemtjänst och korttidsverksamhet. Vårt uppdrag är att ge stöd och hjälp till de äldre som har svårt att klara det dagliga livet samt ge god och kvalitetssäker hemsjukvård. Vi söker nu en enhetschef till Resursenheten vilket innefattar både korttidsverksamhet och dagverksamhet för demenssjuka. Korttidsverksamhet erbjuds bland annat personer som är färdigbehandlade på sjukhus men inte är redo att återgå till det egna hemmet. Det erbjuds även växelvård och avlastning som en del av anhörigstödet. Vi söker dig som har ett starkt individfokus, som trivs i teamarbete och som vill arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor i ett nära samarbete med ledningsgrupp och personal. Är det du? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som enhetschef är att planera, leda och driva din verksamhet utifrån ett kundfokus där individens behov står i centrum. Att hitta de goda lösningarna för individen och ha en hög kundnöjdhet är ett givet mål. Genom ditt sätt att leda, utveckla och fördela resurser ger du personalen rätt förutsättningar att ge en kvalitetssäker vård och omsorg. För oss är ett tillitsbaserat ledarskap en viktig del av vår värdegrund. Du har verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. För att möta framtida krav och förväntningar ingår ett systematiskt kvalitetsarbete som en naturlig del i ditt ledaruppdrag. Som enhetschef är du ansvarig för bemanning och rekrytering samt att arbeta aktivt med dina personalgrupper. I din roll ansvarar du dessutom för samverkan på en rad arenor och förmågan till samarbete är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Du ansvarar för budget med målet att ha en ekonomi i balans. Kompetensförsörjning är en av de utmaningar vi står inför, och vi arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare. Organisatoriskt är du underställd verksamhetschef för hemtjänst och hemsjukvård och i ditt arbete har du stöd av administratör, HR-konsult, rekryterare och ekonom. Du ingår tillsammans med övriga åtta enhetschefer i verksamhetsområdets ledningsgrupp, där vi arbetar utifrån principer om teamarbete, kollegialt lärande, kommunikation och lösningsfokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett engagemang, driv och vilja att fortsätta utveckla vår äldreomsorg. För att vara aktuell för tjänsten har du relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot socialt arbete, organisation eller ledarskap alternativt annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig. B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten. Det är meriterande om du dessutom har: • Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, och då särskilt inom korttidsverksamhet • Erfarenhet av att ha arbetat som chef, gärna inom äldreomsorg eller annan vård och omsorgsverksamhet För att lyckas i rollen som enhetschef har du förmåga att prioritera ditt arbete, se olika lösningar, visa handlingskraft och fatta beslut. Tillsammans med kollegorna driver du verksamhetsgemensamma frågor, vi ser därför att du har ett helhetsperspektiv och kan anpassa såväl dig som verksamheten efter nya utmaningar och behov. Du är en trygg ledare och ditt ledarskap präglas av en öppen och rak kommunikation, prestigelöshet och lyhördhet. Arbetet innebär hög grad av samverkan vilket ställer krav på att skapa goda relationer och gott samarbete. Arbetet på Resursenheten kräver snabba omställningar, så stor vikt kommer läggas på flexibilitet och personlig lämplighet. Vi erbjuder dig: • Väl inarbetade stödfunktioner inom HR, ekonomi och administration samt stöttning av chefskollegor inom verksamheten. • Flexibel arbetstid • Semesterväxling där du kan byta semesterersättning mot fler semesterdagar • Generösa möjligheter till kompetensutveckling • Friskvårdsbidrag • Förmånscykel ÖVRIGT Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

8 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Ulricehamn kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller är du redo att starta, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Ulricehamn kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

7 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024