Sjuksköterska till ASIH Väsby
Aleris Sjukvård AB
Grundutbildade sjuksköterskor

ASIH Väsby är ett välfungerande team med hög kompetens som ger avancerad vård i hemmet. Korta beslutsvägar och ett nära samarbete med alla professioner gör att personalen trivs bra och möjligheten till att kunna påverka det dagliga arbetet är stor. Kontorslokalen finns i ljusa fina lokaler i Upplands Väsby. Om oss ASIH:s uppdrag är att utföra avancerade vårdinsatser till patienter som vårdas i hemmet. Vårt mål är att skapa förutsättningar för en så god livskvalitet som möjligt för våra patienter, där vi tar stor hänsyn till patientens egna önskemål samt tillgodose bästa möjliga symtomkontroll och lindring. Genom vårt multiprofessionella team har vi ett nära samarbete med varandra för att tillgodose patienternas behov på bästa möjliga sätt. Möjlighet till kompetensutveckling är också något som verksamheten kan erbjuda. Rollen Som sjuksköterska inom ASIH får du möjlighet att ge en personlig och kvalitativ vård till patienterna. Ingen dag är den andra sig lik, och variationen i arbetet och mötet med olika människor är mycket givande. Teamet har i dagläget ansvar för cirka 50 patienter, där vissa har dagliga besök och andra mer sällan. Merparten av patienterna är onkologpatienter, men vi vårdar alla typer av sjukdomstillstånd. Arbetsuppgifterna varierar: hantering av centrala infarter som SVP, CVK och Piccline, provtagningar, ge läkemedel , ge blodtransfusioner och olika omläggningar vid behov. Kontroll av vitala parametrar, göra olika riskbedömningar samt inskrivningar och utskrivningar tillhör några av arbetsuppgifterna. Vi ger även vård i livets slutskede.  Teamet använder olika digitala verktyg för att förenkla arbetet och kommunikationen med våra patienter. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. En anpassad och väl utarbetad introduktion Interna utbildningar En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras Fredagsfrukost Fri sjukvård upp till högkostnadsskyddet Friskvårdsbidrag God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt  förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten Om dig är legitimerad sjuksköterska, med minst ett års erfarenhet gärna inom ASIH, onkologisk vård, hematologi eller inom palliativ vård. arbetar evidensbaserat och är professionell i ditt bemötande samt värnar om att sätta patienten först är flexibel och öppen för nya utmaningar har en god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i multiprofessionella team har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Kunskaper inom Take Care, är meriterande B körkort är ett krav Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: 100 % eller enligt överenskommelse.  Har även behov av timanställning till sommaren. Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Övrigt: Veckoarbetstid heltidsmått är 37 tim/v, blandad dag/kväll/helgtjänstgöring, helgtjänstgöring två helger av fem. Vi lägger önskeschema och har flextid Ansökan Vi hoppas denna annons fångat ditt intresse! Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2025-05-25  men tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen, så vi rekommenderar  dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Lena Pettersson på telnr 070-003 83 02. Välkommen med din ansökan!

58 dagar sedan
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill göra skillnad och vara med och bidra till livskvalitet. Din roll som personlig assistent är både viktig och värdefull. Det är avgörande att du är trygg i dig själv, flexibel och har hjärtat på rätt plats. Om Uppdragsgivaren:  Jag är en 34-årig kvinna som söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov – främst i sommar som semestervikarie, men även extra vid andra tillfällen. Du kommer vara en viktig del i att stötta mig i min vardag – både i hemmet och vid aktiviteter. Jag bor i en egen lägenhet och har egen bil som körs av mina assistenter. Vem är du som söker? Du är en lugn, lyhörd och omtänksam kvinna med ett mjukt och positivt sätt. Tidigare erfarenhet från assistans eller vård är ett stort plus, men din personliga lämplighet väger tyngst! För mig är det viktigt att du: Är rökfri. Tål pälsdjur (mina föräldrar hälsar på och har hund).  Har B-körkort och känner dig trygg med att köra min bil i tjänsten.  Har grundläggande kunskaper i svenska (tal & skrift).  Arbetsuppgifter: Du kommer att hjälpa mig med: Personlig hygien & omvårdnad. På- och avklädning. Förflyttningar (med bl.a. golvlift).  Hushållssysslor & matlagning. Träning & sociala aktiviteter. Stöd vid dusch och toalettbesök.  Resor och utflykter.  Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående.  Avtal: Timanställning och semestervikarie.  Arbetspass: Dygnspass (24 timmar med jour under natten) Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

59 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Söker du ett arbete i Upplands Väsby som montör eller inom lager?
Miljonbemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Ny Utmaning som Elmontör/lager – Välkommen att Ansöka! Vad söker vi? Är du en lösnings orienterad person med ett intresse för el och teknik? Vi söker nu en engagerad montör som vill vara en viktig del av vårt team. Du behöver inte ha tidigare utbildning eller erfarenhet som montör utan det viktigaste är din personliga lämplighet och vilja att lära. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att arbeta självständigt, ta instruktioner och kunna hantera varierande arbetsuppgifter. Sammanfattning av vad vi söker: Ingen specifik utbildning krävs – personlig lämplighet och vilja att lära är avgörande. - Arbetslivserfarenhet som elektriker eller inom elrelaterade områden är ett plus - Allmän teknisk kompetens och säkerhetstänk. - Du är händig och kan arbeta med händerna - Öga för detaljer och noggrann i ditt arbete - Förmåga att arbeta i projekt och hantera varierande arbetsuppgifter. - Du ska kunna arbeta både självständigt och i team. - Du kan svenska flytande i tal & skrift - - B-körkort & Tillgång till bil (meriterande). Dina arbetsuppgifter: - Montera och märka elskåp enligt arbetskort och elschema. - Utföra besiktningar på färdigmonterade elskåp. - Programmering av systemkort och tillverkning av kablage. - Hantera administrativa rutiner som dimensionering av el, kalkylering och inköp. - Rapportera digitalt i affärssystemet Monitor efter utfört arbete. - Kommunicera tekniska frågor till kunder och energiverk. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad och vill arbeta i en dynamisk miljö. Du behöver inte ha tidigare utbildning inom el eller elbehörighet, men det är viktigt att du är lösningsorienterad och har ett tekniskt intresse. Du trivs med att arbeta självständigt men är också en god lagspelare. Vidare har du en hög säkerhetsmedvetenhet och en vilja att ge bästa möjliga service. För att trivas hos oss bör du vara social, strukturerad och kunna prioritera dina arbetsuppgifter effektivt. Du är en problemlösare som gärna hjälper till där det behövs, och du tycker om att vara en pålitlig resurs för både kunder och kollegor. Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval kommer att ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor, kontakta oss gärna på: Email: [email protected] Telefon: +46 (0)8 400 227 50 Vi ser fram emot din ansökan!

60 dagar sedan
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Mekaniker för nattarbete
Randstad AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Arbetsbeskrivning Vi söker en mekaniker till Mondelez underhållsteam i deras livsmedelsfabrik. Jobbet innebär ansvar och deltagande i underhållsfelsökning och reparationer för att säkerställa en produktionlinjes driftsäkerhet, hållbarhet och effektivitet under natten. I rollen ansvarar du för att felsöka, reparera maskiner och maskindelar, få maskiner i optimalt skick efter haverier, samarbeta med underhållskollegorna för lösa problemen, skapa arbetsordrar, ha god kontakt med produktionspersonal samt koordinera mellan produktion och underhåll. Som kollega är du en god lyssnare, nyfiken, bra på att ge och ta konstruktiv feedback, en kunskapsdelare samt professionell i ditt sätt att arbeta. Tjänsten är omväxlande och ger goda möjligheter till utveckling. Mondelez mål är att säkerställa maximal driftstid för produktionslinjer genom effektivt förebyggande och planerat underhåll och minimera oplanerade stopp och produktionsförluster. De jobbar för att upprätthålla hög säkerhetsstandard och följa regler kring arbetsmiljö och maskinsäkerhet. Om anställningen  Omfattningen är heltid. Arbetstid är förlagd till ständig natt 23:06-06:06. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Placeringsort: Upplands Väsby Ansvarsområden Utföra underhåll och reparationer med precision och effektivitet. Felsökning och reparationer under oplanerade stopp/haverier. Säkerställa att maskiner och utrustning återgår till drift i optimalt skick. Medverka i riskbedömningar för underhåll. Införskaffa nya och/eller bearbeta trasiga beståndsdelar. Dokumentation av utfört arbete och rapportering. Samarbeta med tekniker och Operatörer för att åtgärda olika typer av haverier. Arbeta enligt säkerhetsföreskrifter och följa företagets policy för arbetsmiljö. Delta i utbildningar och workshops för att hålla sig uppdaterad om nya tekniker och utrustning. Kvalifikationer Krav: Minst 2 års erfarenhet av industriellt underhåll Erfarenhet av reparation och felsökning Erfarenhet av Microsoft och Officepaket God mekanisk kunskap Praktisk erfarenhet av arbete med produktionsmaskiner Meriterande Kunskap om automation och PLC-system. Svetsning och svarvning Dataanalys för att förutse underhållsbehov (predictive maintenance). Kompetens i digitala underhållssystem (t.ex. SAP PM). Erfarenhet av att arbeta enligt Lean Six Sigma El kunskaper  Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

60 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Linjetekniker
Randstad AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Arbetsbeskrivning Vi söker en tekniker till underhållsteamet i Mondelez livsmedelsfabrik. Jobbet innebär ansvar och deltagande i förebyggande och planerat underhåll för att säkerställa en produktionlinjes hållbarhet och effektivitet. I rollen ansvarar du för att skapa arbetsordrar, ha kontakt med leverantörer, skapa planerat och förebyggande underhålls scheman, koordinera mellan produktion och underhåll. Som kollega är du en god lyssnare, nyfiken, bra på att ge och ta konstruktiv feedback, en kunskapsdelare samt professionell i ditt sätt att arbeta. Tjänsten är omväxlande och ger goda möjligheter till utveckling. Mondelez mål är att säkerställa maximal driftstid för produktionslinjer genom effektivt förebyggande och planerat underhåll och minimera oplanerade stopp och produktionsförluster. De jobbar för att upprätthålla hög säkerhetsstandard och följa regler kring arbetsmiljö och maskinsäkerhet. Om anställningen  Omfattningen är heltid. Arbetstid är dagtid 07:06-15:36 Tillträde och lön enligt överenskommelse. Placeringsort: Upplands Väsby Ansvarsområden Utföra underhåll och reparationer under planerade stopp med precision och effektivitet. Säkerställa att maskiner och utrustning återgår till drift i optimalt skick. Följa och förbättra underhållsrutiner enligt plan (t.ex. smörjning, justeringar, kontroll av delar). Medverka i riskbedömningar för underhåll av ny utrustning Införskaffa nya och/ eller bearbeta trasiga beståndsdelar Deltagande i provkörningar och kvalificeringar av ny utrustning Felsökning och reparationer under planerade stopp. Dokumentation av utfört arbete och rapportering av behov av ytterligare åtgärder. Samarbeta med produktionsteamet för att minimera påverkan på driften. Säkerställa att verktyg och reservdelar är tillgängliga och organiserade Koordinera externa och interna resurser vid större underhålls- och reparationsarbeten och ansvara beställning av material Arbeta enligt säkerhetsföreskrifter och följa företagets policy för arbetsmiljö. Delta i utbildningar och workshops för att hålla sig uppdaterad om nya tekniker och utrustning. Kvalifikationer Krav: Minst 2 års erfarenhet av industriellt underhåll Erfarenhet av snabb reparation och felsökning Erfarenhet av Microsoft och Officepaket Erfarenhet av tekniskt dokumentation som tekniska ritningar och scheman  God kunskap om mekaniska system, hydraulik och pneumatik Praktisk erfarenhet av arbete med produktionsmaskiner Erfarenhet från automatiserade produktionsmiljöer Meriterande: Kunskap om automation och PLC-system. Dataanalys för att förutse underhållsbehov (predictive maintenance). Kompetens i digitala underhållssystem (t.ex. SAP PM). Arbeta enligt Lean Six Sigma Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

60 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Servicetekniker
Culligan Sverige AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Culligan Nordic Group Vi på Culligan Nordic är stolta över att vara en av Nordens största leverantörer inom vatten, kaffe och storkök. Vårt uppdrag är att vara det självklara valet för innovativa och hållbara vattenlösningar för den privata och offentliga sektorn i Norden, och vår målsättning är enkel - alla ska ha tillgång till rent dricksvatten samtidigt som vi minskar engångsförbrukningen av plast! På Culligan Nordic Group arbetar 365 anställda, spridda över Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du känner igen oss på vårt höga kundfokus, pålitliga service och dedikation till miljövänlig & etisk handel. Vi tror på mångfald och tillsammans är vi som bäst - Culligan as one. Tjänsten i korthet Älskar du att lösa problem, jobba självständigt och träffa nya människor? Vill du ha en roll där ingen dag är den andra lik, och där du får röra mycket på dig - både geografiskt och fysiskt? Då kan du vara vår nästa servicetekniker!  Som servicetekniker är du Culligans ansikte utåt. Du åker ut till våra kunder för att installera, serva, felsöka och reparera vattenkranar och kaffemaskiner. Det handlar både om teknik och kundrelationer - därför tror vi att du trivs med att vara på språng och har en naturlig känsla för service. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av att arbeta som servicetekniker - det viktigaste är att du är nyfiken, har rätt driv och vill lära dig. Resten lär du dig hos oss.  Du kommer att:  Installera och driftsätta vattenlösningar, kaffemaskiner och tillbehör  Utföra felsökning, reparationer och förebyggande underhåll på plats ute hos våra kunder Göra översyner samt ta hand om returer av både maskiner och tillbehörsprodukter Leverera källvatten och vattenkylare, och se till att allting funkar som det ska Vi söker dig som:  Har ett tekniskt intresse och är duktig på att förstå manualer, både på svenska och engelska  Har B-körkort (ett måste - vi fixar bilen!) Har tidigare erfarenhet från kundservice och kundrelationer - oavsett bransch Trivs med att möta kunder och lösa problem på plats Är självgående och strukturerad Tidigare erfarenhet inom samma roll är meriterande, men vi värdesätter inställning högst - resten lär vi dig! Vad vi erbjuder: En trygg anställning i ett växande företag med stark teamkänsla Tjänstebil, utrustning och arbetskläder Onboarding och utbildning - inklusive möjlighet att ta truckkörkort En omväxlande vardag där du får växa både tekniskt och i din roll Plats  Tjänsten utgår från vårt kontor & lager i Upplands Väsby. På dagarna är du ute hos våra kunder, som finns runt om i Stockholm med omnejd. Startdatum  Maj 2025 Vi rekryterar löpande, och kommer att granska din ansökan så fort vi kan. Om din profil passar för tjänsten kommer vi att kontakta dig för ett första steg, och skulle just den här rollen inte vara en matchning för dig kommer vi oavsett att återkoppla dig så du vet. Har du frågor kring tjänsten eller din ansökan når du oss på [email protected].  Känner du igen dig? Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot att höra från dig!

60 dagar sedan
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Personlig assistent sökes till en man i Upplands Väsby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en man på 61 år som bor i Upplands-Väsby med min familj. Jag har en neurologisk sjukdom och söker en personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Jag sitter i rullstol och du behöver därför vara mina förlängda händer och ben. Arbetsuppgifterna är allt från hjälp vid måltider, hygien, klä av/på sig och sköta hemmet till att göra det möjligt för assistansanvändaren att vara förälder, make, arbeta, ägna sig åt fritidsintressen, umgås med vänner eller följa med på resor. Din arbetsplats blir alltså där jag befinner mig. Jag åker på rehabilitering utomlands varje år och det förväntas av assistenterna att följa med på resan. Jag rehabiliteringstränar flera gånger i veckan och då behöver jag dig som fysiskt stöd. Du behöver kunna simma (åka med mig på vattengympa) och kunna cykla med mig. Tjänsten är vid behov och ordinarie personals frånvaro, och arbetstiderna hos denna kund fördelas på morgon-, dag-, och kvällstid, mån-sön.  Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt.  Om dig - Egenskaper som jag efterfrågar hos dig som söker är att du är initiativrik, empatisk och ansvarstagande. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt. Meriterande är även ifall du har tidigare erfarenhet av att arbeta som assistent och om du tycker om att (och kan eller är villig att lära dig) laga god mat. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg och att du har ett intresse för matlagning.  Krav är att du kan simma, cykla och har möjlighet att följa med på eventuella resor i tjänsten.  Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

60 dagar sedan
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Plats: Upplands väsby Om Uppdragsgivaren: Jag är en 34-årig kvinna som söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov – främst i sommar som semestervikarie, men även extra vid andra tillfällen. Du kommer vara en viktig del i att stötta mig i min vardag – både i hemmet och vid aktiviteter. Jag bor i en egen lägenhet och har egen bil som körs av mina assistenter.Vem är du?Du är en lugn, lyhörd och omtänksam kvinna med ett mjukt och positivt sätt.  För mig är det viktigt att du: Tål pälsdjur (mina föräldrar hälsar på och har hund) Är rökfri Har B-körkort och känner dig trygg med att köra min bil i tjänsten Har grundläggande kunskaper i svenska (tal & skrift) Tidigare erfarenhet från assistans eller vård är ett stort plus, men din personliga lämplighet väger tyngst! Arbetsuppgifter Du kommer att hjälpa mig med: Personlig hygien & omvårdnad På- och avklädning Förflyttningar (med bl.a. golvlift) Hushållssysslor & matlagning Träning & sociala aktiviteter Stöd vid dusch och toalettbesök Resor och utflykterOmfattning Detta är en timanställning som gäller vid behov, främst semestervikariat under sommaren, men även extra pass löpande när ordinarie personal vill vara ledig eller är sjuk. Passen sträcker sig 24 timmar med jour på natten. Vi söker dig som… ...vill göra skillnad och vara med och bidra till livskvalitet. Din roll som personlig assistent är både viktig och värdefull. Det är avgörande att du är trygg i dig själv, flexibel och har hjärtat på rätt plats. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående Sysselsättningsgrad: Sommarvikarier och vikarie vid behov Avtal: Timanställning enligt kollektivavtal Arbetspass: Dygnspass (24 timmar med jour under natten) Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

64 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Servicetekniker för växellådor till KG Knutsson
Starfinder AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du vår nästa servicetekniker till vårt vinnande team? KGK behöver utöka ZF-verkstaden i Sollentuna där vi jobbar med utmanande uppdrag från kunder och produkter från världsledande ZF. Vi erbjuder dig ett roligt jobb i en positiv och utvecklande miljö, på en trevlig arbetsplats med mycket spännande teknik och hjälpsamma kollegor. Om tjänsten ZF Friedrichshafen AG är ett företag beläget i Friedrichshafen, Tyskland, som tillverkar komponenter för bilindustrin. ZF tillverkar bland annat växellådor, axlar, kopplingar och stötdämpare för tillverkare av person- och lastbilar, bussar, tåg, fartyg, helikoptrar samt andra maskiner. Våra kunder skickar transmissionskomponenter till oss som vi felsöker, reparerar och renoverar i vår verkstad. I rollen som servicetekniker kommer du bland annat att: Diagnostisera, reparerar, renovera och provköra ZF växellådor, axlar och liknande inom ZF:s produktprogram i vår egen ZF verkstad Ge teknisk support till våra interna avdelningar och externa kunder Arbeta med drivlinor till bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, spårbundna fordon och fartyg främst på vår verkstad men ibland även ute i fält För att trivas som servicetekniker hos oss behöver du vara fordonstekniskt kunnig och gärna ha erfarenhet av att arbeta med tunga fordon som buss, lastbil, entreprenadmaskiner och/eller personbil. Du är van att självständigt felsöka och problemlösa och är förtrogen med både mekanik, hydraulik och elektronik. Rollen är stationerad på vår välutrustade verkstad i Sollentuna och du rapporterar till vår servicechef.  Din profil För att matcha rollen tror vi att du:  Har teknisk erfarenhet från fordonsbranschen, där du jobbat flera år med  liknande arbetsuppgifter Är van att självständigt felsöka Är problemlösningsfokuserad Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Har B-körkort Det är också meriterande om du har kunskaper inom fordonselektronik och har erfarenhet av svarv och svets. Vi erbjuder: En modern och fräsch verkstad Kontinuerlig utbildning och goda utvecklingsmöjligheter Välkända och världsledande produkter med mycket gott rykte Konkurrenskraftiga förmåner Ett fräscht och välutrustat gym som du har tillgång till i huset God ergonomi och bra arbetsmiljö Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! KG Knutsson AB Vår vision är att föra människor framåt. Med våra produkter och tjänster tar vi människan framåt på vägen, genom livet, i rusningstrafiken, på semestern eller på jobbet. Vill man göra det lätt för sig säger man att vi med vår e-handelsplats autokatlogen.se säljer reservdelar och tillbehör till bilar, lastbilar, bussar, båtar och arbetsfordon. Det är onekligen en stor del av vår omsättning. Men vi är så mycket mer, vi deltar i omställningen till en fossilfri fordonsflotta med vårt dotterbolag Carsmart, vi strävar mot att skapa en cirkulär ekonomi för de delar av transportbranschen vi verkar i, vi har som mål att genom smarta produkter och tjänster skydda liv på vägarna. Genom hela vår historia har långsiktiga relationer värderats högt och lika så att kunna erbjuda våra kunder produkter med hög kvalitet. Vi har en privat ägare, är cirka 1300 medarbetare och vi finns förutom i Sverige också i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

66 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025
Leveranschaufför - Sommarvikariat - Stockholm
Finsk Lakrits i Sverige AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Söker du sommarjobb och är positiv, ansvarsfull och tycker om att köra bil? Vi söker dig som har B-körkort, gillar att jobba självständigt och är van att ta eget ansvar. Du är leverantörens ansikte utåt till kunder och är därför en social person som gillar möten med människor. Det är meriterande men inget krav om du tidigare arbetat med någon form av produktplacering i butik. Din arbetsdag: Du arbetar självständigt, levererar och sköter upplockning av matvaror till butiker, främst inom dagligvaruhandeln. Varorna är förpackade i mindre lådor som du själv ska kunna lyfta mellan lager och bil samt leverera till våra kunder. Du jobbar i ett modernt leveranssystem via en mobiltelefon och därför är det bra om du gillar teknik och har viss datorvana. Du arbetar dagtid: måndag till fredag och har eget ansvar över att ditt körschema följs. Period: 3 dagars betald utbildning under 9:e Juni - 11:e Juni. Sedan arbetsdagar från och med 14:e Juni - 08:e Augusti. Ansökningsprocessen fortgår löpande och kan komma att avslutas så fort vi hittat dig som är rätt person för tjänsten, mao innan sista ansökningsdatum. Maila din ansökan till [email protected] och första kontakt sker via mail. Glöm inte att ange din mailadress i ansökan och specificera vilken ort det gäller dvs. Kristianstad. Om företaget: Finsk Lakrits i Sverige AB är ett ungt, modernt och expansivt bolag i godisbranschen. Med egna chaufförer levererar vi idag våra högkvalitativa och mycket omtyckta lakritsprodukter till över 1300 butiker inom dagligvaruhandeln över hela landet. Vi tror på människor, varför social kompetens är avgörande för vår framgång. Vårt förhållande till våra kunder kännetecknas av hög kvalité, pålitlighet och servicegrad. www.finsklakrits.se

77 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025