Lediga jobb i Uppsala
Hitta bland 1987 lediga jobb i Uppsala. Aktuella karriärmöjligheter i Uppsalas blomstrande arbetsmarknad. Sök bland spännande jobbchanser och kickstarta din karriär i denna dynamiska stad.
Här erbjuds du med ett tekniskt intresse en unik möjlighet att fortsätta din karriär och utvecklas på Forsmarks Kärnkraftverk. Är du också noggrann och gillar att samarbeta med andra människor är du varmt välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Forsmarks kärnkraftverk är en av Sveriges största elproducenter och söker nu dig som vill arbeta med mekanisk dokumentation på anläggningen. När om- och tillbyggnader samt reporationer av anläggningarna utförs så påverkar det den tekniska dokumentationen. Ditt ansvar är att tillse att anläggningen och den tekniska dokumentationen är samstämmiga. Så här beskriver Johan, som arbetar i denna tjänst idag, arbetet: ”Det som gör att jag trivs med min arbetsroll är framförallt de varierande arbetsuppgifterna. En stor del nyfikenhet och detektivarbete är det som färgar arbetsdagen när jag letar bland ritningar och dokumentation. Jag uppskattar variationen i att du arbetar både självständigt med eget ansvar samt att du har möjligheten att jobba i en större gemenskap, antingen i din närmsta arbetsgrupp eller i större projekt." Du erbjuds - En arbetsplats med goda möjligheter att hålla en god balans mellan arbete och privatliv - Utbildning i AutoCAD för att underlätta introduktionen till arbetsuppgifterna - Lönetillägg för dig som pendlar minst 5 mil till Forsmark, exempelvis för dig som bor i Uppsala, Gävle eller Tierp - Att kunna arbeta hemifrån cirka två dagar i veckan, förutsatt att du kommit in i dina arbetsuppgifter väl samt att arbetsuppgifterna för veckan tillåter det - Kollektivtrafik till och från Forsmark som är anpassade efter dina arbetstider ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Registrera dokumentationen i dokumenthanteringssystemet samt arkiven för att göra informationen sökbar * Registrering av apparater och komponenter i anläggningsregistret * I samband med sammanställning och framtagning av tekniska underlag samarbeta med kvalitetsingenjörer, arkivarier samt detalj- och systemkonstruktörer * Revidera de ritningar som påverkats av montaget. Exempelvis isometrier, flödesscheman och tillverkningsritningar VI SÖKER DIG SOM - Har en teknisk förståelse från ett tidigare arbete eller utbildning inom exempelvis produktion eller process - Är flytande i svenska i tal och skrift då kommunikation och dokumentation sker på svenska Det är meriterande om du har erfarenhet av AutoCAD Mechanical, Autodesk Inventor eller likvärdiga programvaror. Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kvalitetsmedveten - Strukturerad - Samarbetsinriktad Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen kommer ett drogtest att genomföras. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Forsmark här.
Intendenturorganisationen är en samarbetsorganisation med uppgift att för institutioner och motsvarande verksamheter inom respektive intendenturområde ansvara för kostnadseffektiv samordning av gemensamma stödfunktioner för kärnverksamheten inom utbildning och forskning. Intendenturområdet Blåsenhus omfattar ca 470 anställda. I intendenturens uppdrag ingår bland annat lokaladministration, lokaldrift, säkerhetsfrågor, teknisk-fysisk arbetsmiljö och miljö och övrig service. Arbetsuppgifter Teknikernas arbetsuppgifter är att bistå institutioner och avdelningar med service inom campusområdet Blåsenhus. Arbetsuppgifterna är mångfacetterade och består exempelvis av att ta emot och åtgärda felanmälningar, möbelflytt, post- och godshantering, hantering av lås och nycklar, översyn och underhåll av lärosalar, löpande kontroll av utrustning, brandskyddsarbete, administration av larm- och passerkortssystem, samt att vara behjälplig med AV-teknik i lärosalar. Visst arbete med ekonomi, inköp och uppföljning av avtal samt tjänstgöring i receptionen förekommer. Kvalifikationskrav För arbetsuppgifterna krävs relevant utbildning på lägst gymnasienivå eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du ska ha erfarenhet av arbetsuppgifter som av arbetsgivaren bedöms vara relevanta för tjänsten. Vi söker dig som är en serviceinriktad, initiativtagande, noggrann, analytisk och självgående person med mycket goda datakunskaper. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Önskvärt/meriterande i övrigt Utbildning på gymnasienivå med teknisk inriktning är meriterande. Meriterande är erfarenhet av arbete med modern AV-teknik, receptions-, ekonomiarbete samt administrativt arbete. B-körkort. Extra meriterande är erfarenhet av olika datasystem som t.ex. Integra, Sesam, CardsOnline, AKKA, FileMaker, MS Office, Zoom och andra videokonferenssystem. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper varför intervjuer så väl som referenstagning kan komma att ingå i urvalsprocessen. Universitetet kommer i denna rekrytering främst att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten. Om anställningen Individuell lönesättning tillämpas. Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. 2024-08-31. Omfattning är heltid. Tillträde 2024-04-01 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Intendent Madeleine Larsson, [email protected], 018-471 2478, eller tekniker Mikael Waldenvik, [email protected], 018-471 2480 I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Välkommen med din ansökan senast 2 januari 2024, UFV-PA 2023/3965. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 500 anställda och 54 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Dags för en ny utmaning? Vi erbjuder dig ett roligt och mycket utvecklande jobb där du är den viktiga länken mellan företaget och kunden. Trivs du att jobba med människor? Gillar du utmaningar och tävlingar? Talar du svenska obehindrat? Vill du utvecklas inom försäljning? Nu söker vi dig som vill arbeta som telefonförsäljare hos oss. Vi är ett peppande gäng som gläds åt varandras framgångar och jobbar ständigt för utveckling. Hos oss får du växa genom coachning i en positiv och givande miljö där vi tillsammans arbetar för att vara Uppsalas bästa arbetsplats. Som innesäljare hos oss så kommer du att representera våra uppdragsgivare. Även fast försäljning kan vara svårt så kommer du kommer snabbt komma in i uppgiften då vi står vi för all utbildning som krävs för att du ska komma igång och utbildningen fortsätter så länge din karriär pågår hos oss – för som säljare kan du nämligen alltid utvecklas. Dina arbetstider är måndag-fredag klockan 9.00-17.15. Fast lön med hög provision. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om företaget: REKO Marketing är ett säljbolag med kontor i Uppsala och på Gran Canaria. Sedan vi startade 2013 har vi befunnit oss i en positiv tillväxtfas. Våra kunder återfinns i det svenska toppskiktet av olika branscher så som TV-, telecom- och elbranschen. Vi vägrar att gå i gamla fotspår och våra metoder har bevisligen gjort oss framgångsrika inom försäljningsmarknaden - vi har bland annat vunnit utmärkelsen för 'Årets Säljare'. Vi vill alltid ha ut mer av arbetet och är allergiska mot lagom. Det är dessutom lika viktigt för oss att du lyckas som säljare som det är för dig. #JobbJustNu Nyckelord: Innesäljare, abonnemangsförsäljare, business development representative, mötesbokare, sälj
Verksamhetsområde Akademiska laboratoriet Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vi söker två genetiska vägledare till klinisk genetik! Vi vänder oss till dig med intresse för genetisk vägledning och som aktivt vill vara med och möta den spännande utvecklingen inom specialiteten! Vår verksamhet Verksamheten omfattar patientmottagning och konsultverksamhet samt laboratoriediagnostik av genetiskt betingade sjukdomar och tillstånd. Till patientmottagningen remitteras patienter från Sjukvårdsregion Mellansverige (https://www.sjukvårdsregionmellan.se/)som har behov av klinisk genetisk diagnostik, utredningar och vägledning. Vid patientmottagningen ges genetisk vägledning åt personer eller familjer med misstänkt eller konstaterad ärftlig sjukdom hos sig själv, sitt barn eller annan i släkten. Vårt uppdrag omfattar också forskning, utveckling och utbildning i samarbete med Uppsala universitet. Klinisk genetik har ingen jour eller beredskap. Laboratorieverksamheten är ackrediterad enligt ISO15189 och miljöcertifierad enligt ISO 14001. Klinisk genetik är en expansiv och spännande verksamhet som finns inom Akademiska sjukhuset. Du får arbeta på ett universitetssjukhus med fokus på patienten. För närvarande arbetar drygt 70 personer inom klinisk genetik samt ytterligare cirka 15 personer med forskning och utveckling. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade kollegor, delaktighet och gott ledarskap! Ditt uppdrag Att vara genetisk vägledare på Akademiska sjukhuset är ett omväxlande, betydelsefullt och utvecklande arbete. Som genetisk vägledare har du ansvar för egen patientmottagning och utför administrativt arbete inför familjeutredningar, ex. remisshantering, telefonrådgivning, upprättande av släktträd, skattning av cancerrisk m.m. Patientmottagningen är uppdelad i tre specialinriktningar: onkogenetisk, allmängenetisk och barngenetisk mottagning. Främst arbetar du med patienter vid onkogenetiska mottagningen men även allmängenetisk mottagning och frågor om barngenetik kan komma att ingå, beroende på din bakgrund. Klinisk genetik är en verksamhet i expansion med många olika projekt som syftar till att öka kvalitén för våra patienter och medarbetare. Vi är i utveckling och utgår från att du vill bidra! Är du rätt för oss? Vi söker två genetiska vägledare motsvarande 180 högskolepoäng. Du kan vara legitimerad sjuksköterska eller ha annan lämplig bakgrund med erfarenhet eller utbildning inom genetisk vägledning. Meriterande är erfarenhet av patientnära arbete. För legitimerad sjuksköterska är utbildning i genetisk vägledning inget krav men du bör ha erfarenhet av kliniskt arbete till exempel inom onkologi, kardiologi, hematologi eller annat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utvecklingsarbete och kan ta ansvar för att samordna och leda projekt som syftar till att förbättra mottagningens flöden och rutiner. Att du har lätt för att samarbeta, är lyhörd och har god förmåga att kommunicera och arbeta självständigt är personliga egenskaper som vi värdesätter högt. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift, och ha grundläggande kunskaper i engelska. Passar detta in på dig kan du vara vår nya kollega som vi söker! Villkor Vi kan erbjuda tillsvidareanställning 100% med tillämpning av provanställning 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Varmt välkommen höra av dig till Charlotte Z Möller avdelningschef, 018-611 97 21 Bodil Edman Ahlbom genetisk vägledare 018-617 06 92 Anja Gustavsson genetisk vägledare 018-611 02 11 Facklig företrädare nås via växeln 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Välkommen till ett snabbt växande bemanningsföretag med hjärtat på rätt ställe och fokus på rätt saker. På SjukvårdsMäklarna har vi en gedigen erfarenhet av att bemanna sjukvårdspersonal, i både Sverige och Norge. Tillsammans har vi ett brett kontaktnät med såväl vårdgivare som personal. Samtliga anställda hos SjukvårdsMäklarna Sverige AB har goda personliga referenser genom tidigare bemanningsverksamhet inom vård och omsorg, företagsutveckling & ledning. Sjukvårdsmäklarna söker en akutsjuksköterska till ett uppdrag inom akutsjukvård i Uppsala. Period och uppdrag Uppdraget startar 2023-12-11 och pågår till 2024-02-04 Tjänstgöring som akutsjuksköterska med sedvanliga uppgifter inom akutsjukvård. Ansök senast 2023-12-08. Du behöver ha minst två års erfarenhet som akutsjuksköterska samt relevant erfarenhet
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Motiverad inför försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar
Brinner du för dans eller idrott? Att arbeta som ledare för barn på Be Sporty är fantastiskt. Tusentals söker varje år, men endast ett fåtal blir utvalda. Vi tror att du är en av dem. Ta chansen och få ett meningsfullt och utvecklande extraarbete. Varje termin innehåller 10 kursveckor och kommande termin startar i februari 2024. Be Sporty erbjuder bra villkor för rätt person: Upp till 300 kr/klass Betald förberedelsetid Betald utbildningstid Du blir en del av ett team av talanger med massor av vilja, energi och ansvar Gå gärna in på @besportylife på instagram för att följa livet som ledare på Be Sporty. Ansök idag inför start våren 2024! Tillsammans gör vi skillnad för Sveriges barn.
PBM är en koncern fokuserad kring att tillhandahålla beteendepsykologisk kompetens inom tre huvudområden: Hållbart arbetsliv, Hälso- & sjukvård och Konsultverksamhet inom affärs-, ledarskaps- och organisationsfrågor. PBM förbättrar människors och organisationers välbefinnande och prestationsförmåga. Vår devis är ”Förändring som håller”. Inom koncernen arbetar ca 270 personer varav merparten psykologer. Sedan hösten 2021 är vi en del av Kry. Vi söker dig som är legitimerad psykolog, har erfarenhet och kompetens inom beteendepsykologi och vill bli en del av vårt kompetenta team med en klinisk tjänst som verkar både inom både Hållbart Arbetsliv och Hälso- & sjukvård. Om tjänsten Vi söker nu en legitimerad psykolog för att arbeta främst med psykologisk behandling utifrån KBT, men även med möjlighet till att i perioder göra andra typer av arbetsuppgifter exempelvis neuropsykiatriska utredningar eller aktivitetsförmågeutredningar. De vanligaste problemställningarna vid behandling är stressrelaterad problematik och utmattning, ångest, depression, sömnstörning, relationsproblem och krisreaktioner. Du kommer i dessa ärenden också i viss mån att ha kontakt med arbetsgivare och stötta chefer i rehabiliteringsärenden. Våra kunder är primärt företag, försäkringsbolag och privatpersoner gällande behandling, och vi arbetar på landstingsavtal gällande NP-utredningar. Vi erbjuder ett utmanande och stimulerande arbete där du tillsammans med våra kunder får verka för utveckling och förändring som håller. Individuella erfarenheter, kompetens och intresse kan också påverka det exakta innehållet i den mån det är förenligt med våra kunders behov. Tjänsten är placerad i Uppsala, men beroende på tjänstgöringsgrad kan delar föreläggas i Stockholm. Resor kan på frivillig basis även förekomma till andra orter i Sverige. Tjänsten är på minst 50%, men kan troligen också utformas till en heltid (100%). Om dig Du legitimerad psykolog, gärna med erfarenhet inom något av områdena primärvård, företagshälsovård, psykiatri eller dylikt. Av stor betydelse är att du vill arbeta med just psykologisk behandling på individnivå och med neuropsykiatriska utredningar och att du trivs med att arbeta med en stor del av din arbetstid i kontakt med klienter/patienter. Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Som person vill vi att du är dedikerad till att skapa värde för klienter och kunder. Du arbetar strukturerat, är flexibel och tycker om att dela med dig av kunskap och erfarenheter till kollegor. Du drivs också av att arbeta med ständiga förbättringar och är öppen för nya metoder och håller dig uppdaterad med ny kunskap på området löpande. Om PBM Inom PBM är vi måna om att arbeta nära forskning och evidens. Vi är stolta över att kunna uppvisa hållbara och mätbara resultat i det vi gör för våra kunder och klienter. PBM tillhandahåller vetenskapligt grundade specialisttjänster (fysiska samt digitala) för att skapa ett hållbart arbetsliv. Målet är att uppnå ökad produktivitet, välmående och uthållighet hos våra kunders chefer och medarbetare, team och verksamheter. Låter detta intressant? För frågor om tjänsten vänligen kontakta biträdande klinisk chef: Loo Westfelt, [email protected]. Sista dag för ansökan: 20240110. Provanställning om 6 månader tillämpas. Tillträde enl. ök. Intervjuer hålls löpande så tjänsten kan därför tillsättas innan. För att uppnå en så objektiv och rättvis urvalsprocess som möjligt tillämpar vi arbetspsykologiska tester. Läs mer om PBM och tjänsterna på www.pbm.se
Om jobbet Vi på Burger King Uppsala city söker dig som är serviceinriktad som vår nya medarbetare! Du skall kunna behärska det svenska språket i både tal och skrift samt kunna göra dig förstådd på engelska. Som medarbetare på Burger King trivs du med att jobba i team, har en positiv attityd och gillar en fartfylld vardag. Våra medarbetare arbetar både i kassan, köket och ute i restaurangen. Tidigare erfarenhet som restaurangbiträde eller annat servicearbete är inget krav men meriterande. Vi utbildar alla nyanställda på samtliga arbetsstationer, oavsett tidigare arbetslivserfarenhet för att ge alla medarbetare en bra introduktion till arbetet. För dig som önskar att utvecklas och växa med ansvar finns det många olika karriärmöjligheter. Många av våra restaurangchefer och franchisetagare har också börjat som medarbetare. Vi vet att engagerade, motiverade och trevliga medarbetare skapar goda gästupplevelser och är nyckeln till vår framgång. Därför är det viktigt för oss att du trivs i vårt team. Vi söker dig som: Gillar att arbeta i en miljö med högt tempo Du har lätt för att samarbeta med andra människor Du är bekväm med att bemöta och ta hand om våra gäster på bästa sätt Du har en hög arbetsmoral, tar egna initiativ och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalitet Du är positiv, gör alltid ditt bästa och strävar ständigt efter förbättring Varför ska du välja oss? Du får erfarenhet av att samarbeta i ett team, vilket kommer vara värdefullt för dig hela livet. Du får lära dig om gästservice. Vi erbjuder flexibla arbetstider vilket gör att du kan enkelt kombinera jobbet med fritidsaktiviteter. Hos oss finns goda karriärmöjligheter för dig som önskar växa till högre roller inom företaget. Vi erbjuder kollektivavtalsenlig lön.
Visar 1 till 10 av 1987 jobb