Isaksson Byggbemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom bygg - och fastighetsbranschen. Isaksson Byggbemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen. Isaksson Byggbemanning AB söker för kunds räkning två arbetsledare till två olika nyproduktionsprojekt i Uppsala. Kunden som Isaksson Byggbemanning samarbetare med står inför en spännande och expansiv framtid och söker nu två engagerade, ansvarsfulla och resultatinriktade arbetsledare. Du kommer att bli anställd på Isaksson Byggbemanning och uthyrd till vår kund. Tjänsten är placerad i Uppsala och planeras pågå i minst 6 månader. Om tjänsten som arbetsledare Som arbetsledare kommer du planera, leda och följa upp produktionen inom tilldelat ansvarsområde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Planera och samordna personal och underentreprenörer Bevaka och följa upp produktionen med avseende på tidplan och logistik Kontinuerligt följa upp godkänd produktionskalkyl och göra prognos inom tilldelade ansvarsområden samt rapportera till platschef Stämma av fakturor och sak attestera inom ansvarsområde Hålla arbetsberedning och daglig beredning med hantverkare och underentreprenörer inom tilldelat ansvarsområde Medverka vid skyddsronder Dina kvalifikationer: Arbetslivserfarenhet från byggbranschen, gärna från en arbetsledande befattning med inriktning mot nyproduktion av flerbostadshus, radhus, kommersiella fastigheter eller liknande Du innehar B-körkort och egen bil Du talar och skriver det svenska språket obehindrat Relevant akademisk examen är meriterande God datavana Ansök idag! Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Byggbemanning AB. Vid frågor eller funderingar angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Emila Olsson 070-935 00 40 e-post: [email protected] eller Erica Stråhle 076-0169500 e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Vi på Medica Nord söker sjuksköterska till Uppsala kommun. Period: v. 33 - v. 05 Omfattning: 90-100% med helgtjänstgöring var sjätte helg. Om oss på Medica Nord Medica Nord erbjuder kvalitetssäkrade HLR-utbildningar ledda av legitimerad och erfaren vårdpersonal med instruktörsutbildning – vi vet vad som krävs när det verkligen gäller. Hos Medica Nord satsar vi på kompetensutveckling för våra konsulter 🎓 Våra interna utbildningar hålls av legitimerade sjuksköterskor som är certifierade instruktörer. 🚑 Vi erbjuder: ✅ S-HLR för sjukvårdspersonal ✅ A-HLR vuxen & barn ✅ Akutsjukvård – för alla våra konsulter 🧠 Trygg personal = tryggare vård! 💙 Välkommen till Medica Nord! Vi har uppdrag inom: Kommun Region Privata verksamheter Varför välja oss? Personlig och tillgänglig konsultchef Möjlighet att arbeta i ett engagerat och kompetent team Trygga försäkringar Tjänstepension Utvecklingsmöjligheter Flexibel schemaläggning Ansökan Låter detta som något för dig? Kontakta oss på [email protected] eller konsultchef / Leg. Sjuksköterska [email protected]
Lövsta lantbruksforskning Vi söker dig som vill jobba på ett vikariat som stalltekniker från augusti 2025 till september 2026 i kostallet på SLU, Lövsta lantbruksforskning utanför Uppsala. Vi är närmare ett trettiotal medarbetare i teamet på Lövsta där hälften arbetar med mjölkkobesättningen på 300 kor med rekrytering och ca 6 medarbetare arbetar i grisstallet där grisbesättningen omfattar 110 suggor med integrerad produktion. Stallen är högt mekaniserade med bland annat mjölkningsrobotar (VMS) i kostallet. Verksamheten genomför årligen 20-talet forskningsprojekt och tar emot ett par tusen SLU studenter. Om jobbet Vi söker dig som vill arbeta med de vanliga sysslorna i en mjölkkobesättning som tillsyn i stallar och på bete, rengöring, registreringar, administration, vägningar och utfodring. Arbetet är schemalagt med helg- och beredskapsarbete. Visst arbete kan förekomma i Lövstas kyckling- och värphönsstall vars verksamhet är integrerad med kostallet. Det dagliga arbetet är varvat med arbetsuppgifter som är kopplade till forskningsverksamheten och som stöd vid undervisningen. Din bakgrund Du ska ha praktisk erfarenhet av arbete med lantbruksdjur och mjölkproduktion, teoretiska kunskaper är meriterande. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper så som samarbetsförmåga, självständighet, samt initiativ- och organisationsförmåga. Du ska vara intresserad av att arbeta med forskare och studenter. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har gått seminkurs och/eller kurs i läkemedelshantering samt om du har erfarenhet av traktorkörning. Om oss Lövsta Lantbruksforskning vid Sveriges lantbruksuniversitet är en av Europas modernaste anläggningar för forskning och undervisning på lantbrukets djur. I stallarna finns en omfattande produktion med grisar, mjölkkor och fågel. Stallarna används dagligen av studenter och forskare vid SLU. Länk till Lövstas webbsida https://www.slu.se/forskning/forskningsinfrastrukturer/infrastrukturer-vid-slu-tillgangliga-for-externa-anvandare/slu-lovsta-lantbruksforskning/ Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Uppsala Anställningsform: Vikariat augusti 2025 till september 2026. Omfattning: 100% Tillträde: I augusti 2025 - enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-15. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
Verksamhetsområde psykiatri Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vill du arbeta i psykiatrins hjärta och utvecklas i ett erfaret team där du gör verklig skillnad för patienter med komplexa behov? Vi söker en engagerad underläkare för ett års visstidsanställning inom psykosvårdens slutenvård på Akademiska sjukhuset. Här får du en unik möjlighet att utveckla din kliniska skicklighet och förståelse för psykiatrins helhet i en miljö präglad av samarbete och starkt medicinskt ledarskap. Vår verksamhet Psykossektionen vid Akademiska sjukhuset bedriver högspecialiserad vård för patienter med schizofreni och liknande tillstånd, ofta med samsjuklighet och social problematik. Vår heldygnsvård har 23 vårdplatser fördelade på två avdelningar och arbetar med personcentrerad vård, kontinuitet och nära samverkan med öppenvård och kommunala aktörer. Teamet består av specialistläkare, underläkare, sjuksköterskor, skötare, och kurator som tillsammans skapar en strukturerad, trygg och engagerad arbetsmiljö. Ditt uppdrag Som underläkare arbetar du nära ansvarig specialistläkare och är en nyckelperson i den dagliga vården. Du genomför bedömningar vid in- och utskrivningar, rondarbete, dokumentation, vårdplanering, farmakologiska insatser och medicinska uppföljningar. Vid behov deltar du i akuta insatser tillsammans med teamet och kan, efter introduktion, även tjänstgöra på psykiatriska akutmottagningen beroende på din erfarenhet och intresse. Tvärprofessionellt samarbete med övriga yrkesgrupper är en central del av arbetet. Du har även ett visst studentansvar (KLASS, klinisk utbildning av studenter) och handleder de läkarstudenter som placeras på avdelningen – en uppskattad och meriterande roll. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad läkare eller har läkarexamen med behörighet att tjänstgöra som underläkare. Du talar och skriver svenska flytande (minst C1-nivå) och har ett genuint intresse för psykiatri och psykosvårdens komplexitet. Som person är du ansvarstagande, nyfiken och bidrar aktivt i teamet. Erfarenhet av psykiatri, klinisk forskning eller undervisning är meriterande, men tjänsten passar både dig som är i början av din karriär och dig som vill fördjupa din förståelse för psykiatrisk vård. Vi erbjuder · Vi erbjuder en strukturerad introduktion och kontinuerlig handledning av specialistläkare · Tillgång till interna utbildningar och möjlighet att delta i forsknings- eller kvalitetsprojekt · En engagerad och stöttande arbetsmiljö med fokus på teamarbete · Kompetensutveckling inom psykosvård och akutsjukvård · En stark grund för fortsatt ST, flera tidigare underläkare har valt att fortsätta sin specialistutbildning hos oss Om anställningen Anställningsform: Visstid, 12 månader, heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Alexander Joneby, biträdande verksamhetschef, på 018-611 23 56 eller Upplands Allmänna Läkarförening på 018-611 34 95 för fackliga frågor. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan snarast. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Upplands Energi grundades 1918 och erbjuder elförsäljning samt energiprodukter till privatpersoner och företag i hela Uppland. Företagets elnät omfattar halva Uppsala samt delar av Heby- och Östhammars kommun. Upplands Energi lever och verkar i din närhet samt brinner för det lokala – vi stöttar föreningar och organisationer med ett lokalt uppländskt samhällsengagemang. Upplands Energi är det lokala energibolaget som bryr sig och som vill vara nära kunden. Om tjänsten Är du en person som brinner för att hjälpa kunder? Har du en naturlig känsla för försäljning? Då kan du vara den vi letar efter! I denna roll kommer du inneha ett omväxlande arbete där du tillsammans med härliga kollegor är företagets ansikte utåt. Teamets huvudsakliga uppgift är att arbeta med personlig rådgivning, merförsäljning, administration och support. Inom teamet ges service både externt såväl som internt via flera olika kommunikationskanaler som telefon, mail, web och personliga möten. Teamet ansvarar för ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom försäljning och administration där det är viktigt att du känner dig bekväm med att prioritera, planera samt organisera ditt arbete för att alltid leverera med hög kvalité. Du har i denna tjänst möjlighet att göra skillnad för kunden och kundens helhetsupplevelse av oss som företag. Hos oss på Upplands Energi är det alltid vår strävan att sätta kunden i fokus, vilket ställer krav på din förmåga att kommunicera på ett förtroendegivande sätt. Kvalifikationer Vi ser att du har en gymnasial utbildning samt har tidigare erfarenhet från kund- & försäljningsarbete. Extra meriterande är om du tidigare har arbetat inom Energibranschen. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska samt har förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift. Att du har en god IT-kompetens och ett administrativt sinne ser vi som en självklarhet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet då det är en viktig egenskap för att lyckas i denna roll. Vi erbjuder • Ett modernt och kundfokuserat energibolag med ett brett utbud av energilösningar och elavtal som bygger elnätet för framtiden. • Engagerande arbetskamrater som arbetar tillsammans i team mot gemensamma mål. • En roll i en förankrad koncern där vi drar nytta av vår historik samtidigt som vi skapar möjligheter för framtiden med vår starka framåtanda och vårt varumärke. • Vi agerar med stort samhällsfokus samt mot framtidens fossilfria samhälle. • Ett starkt lokalt förankrat energiföretag med fokus på hållbarhet och hög kundnöjdhet. • Ett företag med nära samarbeten och korta beslutsvägar. • Vi lägger stor vikt vid din utveckling. Vi vill såklart att du blir så bra som bara du kan och vi vill hjälpa dig att nå dit. Personlighet Vi ser att du är en driven person med ett starkt intresse i att supportera andra samt är resultat- och leveransfokuserad. Du är trygg i dig själv, handlingskraftig och vågar ta för dig. Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar även att jobba i en miljö med mycket kontaktskapande och i ett team. För att lyckas i rollen behöver du vara social, flexibel, noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av framåtanda och har förmåga att tänka nytt och ständigt utmana dig själv och dina kollegor för att komma framåt. Vi tror att du är en person med positiv syn på omvärlden som uppskattar både långsiktighet som snabba förändringar. Vi ser att du har ett väl utvecklat affärsmannaskap. För oss är det viktigt att våra kunder får bästa möjliga service samt att våra medarbetare trivs och har förutsättningar att utveckla både sig själv som verksamheten. Du kommer ha möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, men det ställer också höga krav på att du är villig att satsa. Tillträde och ansökan Tjänsten är en heltidstjänst och tillsätts omgående efter överenskommelse. Intervjuer kan ske löpande. Sista dag för ansökan: 2025-08-31 Rekryteringsprocess Vi undanber oss ansökningar via e-post. Samtliga ansökningar skickas via nedanstående ansökningsformulär. Inför rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt, kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare. Upplysningar om tjänsten Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig chef Louise Söderberg samt av fackliga representanter. Samtliga nås på telefon 018-67 84 00.
Vill du kombinera tekniknära utveckling i C/C++ med att stötta en kund i ett långsiktigt digitaliseringsarbete? Hos CAG Consoden får du arbeta i ett uppdrag där din tekniska kompetens väger lika tungt som din förmåga att bygga relationer och leda kunden framåt. OM FÖRETAGET CAG Consoden är experter på verksamhetsnära utveckling och digitala lösningar inom försvar och samhällssäkerhet, men även hälsa och vård. Bland CAG Consodens kunder finns företag, myndigheter och organisationer som behöver en kompetent och tillförlitlig IT-partner för att lyckas gå från idé till verklighet. CAG Consoden består av 40 konsulter inom olika specialistområden och är en del av den större koncernen CAG. Som medarbetare får du tryggheten av att ha den stora koncernen i ryggen men den familjära känslan och delaktighet i utvecklingen av CAG Consoden. Du kan läsa mer om företaget här. OM TJÄNSTEN Vi söker nu en systemutvecklare inom C/C++ till ett uppdrag där du blir en del av ett team som arbetar med ett verksamhetskritiskt system hos en etablerad kund inom energisektorn. I projektet kommer du bland annat att arbeta med modernisering och vidareutveckling av befintliga C/C++-baserade system samt ha en tät dialog med kunden kring kravställning, planering och tekniska vägval. Du kommer även att bidra till att etablera struktur i utvecklingsarbetet och coacha kunden i bästa praxis. Hos Consoden får du arbeta med uppdrag som värdesätter pålitlighet och professionalism, uppdragen innebär arbete inom områden där kraven på säkerhet och tillförlitlighet är särskilt högt ställda. VI SÖKER DIG För att lyckas i denna roll så tror vi att du är/har: Högskole- eller Civilingenjörsutbildning inom relevant område Minst 2 år arbetslivserfarenhet inom C/C++ Är öppen för att arbeta i en blandad teknikmiljö där även .NET förekommer Svensk medborgare då det rör sig om säkerhetsklassat arbete Flytande svenska i tal och skrift Det är också meriterande om du: Vana av Git och/eller CI-verktyg som Jenkins Erfarenhet av att arbeta i kundnära projektmiljöer med stort eget ansvar MEN VIKTIGAST AV ALLT SÅ TROR VI ATT DU ÄR: Kommunikativ och flexibel Driven och vill utvecklas i din roll Prestigelös och pragmatisk En lagspelare som också kan arbeta självständigt när det krävs Är du redo för en ny utmaning? Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIG INFORMATION Start: Enligt överenskommelse Plats: Uppsala Anställningsform: Heltid Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Nu söker vi en Fastighetschef som vill vara med och bidra till utvecklingen av framtidens studentboende i en av Sveriges största studentstäder. Ditt uppdrag hos oss Som Fastighetschef för distriktet Studentstaden har du en nyckelroll i att leda och utveckla förvaltningen av våra studentbostäder. Tillsammans med ditt team ansvarar du för att skapa en trygg, hållbar och effektiv förvaltning som möter studenternas behov och skapar långsiktigt värde för både våra hyresgäster och verksamheten – idag och i framtiden. I denna roll leder du ett team av förvaltare, förvaltningsassistenter och skadesamordnare. Ni arbetar tätt tillsammans med andra avdelningar på Uppsalahem – med det gemensamma fokuset på hyresgästerna och verksamhetsnytta. Du ingår i ledningsgruppen för förvaltningen där du tillsammans med dina chefskollegor har en stor påverkan på hela Uppsalahems förvaltning och dess utveckling. Du rapporterar till Förvaltningschefen. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara: Ha personalansvar och leda, coacha och utveckla teamet inom distriktet. Ansvara för budget, resultat och uppföljning Ansvara för att säkerställa att distriktets uppdrag går i linje med affärsplan och verksamhetsplan Driva förbättrings- och utvecklingsinitiativ som ökar kundnöjdheten och stärker värdet för både hyresgäster och bolaget. Säkerställa att studentboendet utvecklas i linje med målgruppens behov och framtida krav. Aktivt bidra till bolagets långsiktiga fastighetsutveckling och förvaltning av bostäder. Vem är du? Du är en tydlig och närvarande ledare som visar vägen, skapar engagemang och bygger tillit. Du ger din grupp en klar riktning, kommunicerar förväntningar och involverar medarbetare i beslut som rör deras vardag. Du arbetar lösningsorienterat och affärsmässigt, följer upp och är tillgänglig för stöd och dialog. Du uppmuntrar initiativ, främjar lärande och skapar en trygg miljö där det är okej att testa nytt och utvecklas tillsammans. Med positiv energi, mod och fokus på samarbete bidrar du till en arbetsmiljö där människor trivs och växer. Vi söker dig som har: Har högskole-eller universitetsutbildning inom fastighet, bygg, samhällsbyggnad eller ekonomi eller liknande. Har flerårig erfarenhet från affärsdrivande verksamhet inom fastighets- eller byggsektorn. Har en vana av att leda andra och är trygg i att driva förändringsarbete. Är van att arbeta med ekonomisk uppföljning och fastighetsutveckling. Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Har körkort B. Har du erfarenhet från ett allmännyttigt bolag, fastighetsförvaltning av studentbostäder eller arbetat på ett bostadsbolag tidigare är det meriterande. Vi på Uppsalahem Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se. Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. Om anställningen Omfattning: Heltid Arbetstider: 08.00-17.00 Anställningsform: Tillsvidare Start: Enligt överenskommelse Placering: Cykelfabriken Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Förvaltningschef, Benny Enholm, [email protected]. I och med semestertider kommer urvalet att ske efter sista ansökningsdag och därav kommer återkoppling att dröja. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Vi ser fram emot att höra från dig!
Brinner du för administration? Vill du vara med och påverka och göra skillnad? Flygstaben befinner sig i en expansiv tillväxtperiod där ett framgångsrikt HR-arbete är avgörande. Flygvapnet, tillsammans med Försvarsmaktens övriga verksamhet, försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband. I samverkan med mark- och sjöstridskrafter genomför Flygvapnet gemensamma operationer såväl nationellt som internationellt tillsammans med andra nationer, organisationer och myndigheter. Med stöd av Flygstaben leder Flygvapenchefen samtliga förband i Flygvapnet i alla nivåer på konfliktskalan. Inom Flygvapnet arbetar cirka 5400 medarbetare varav ca 400 vid Flygstaben. Huvudsakliga arbetsuppgifter Flygstabens personalavdelning består av tre sektioner där du tillhör Flygstabens HR-sektion med fokus på Flygstaben som arbetsplats. Sektionens arbete leds av Flygstabens HR-chef. I arbetsuppgifterna ingår även att stötta avdelningens gemensamma arbete. Arbetet som HR-administratör är varierande och innebär att samordna och utföra olika administrativa arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en HR-avdelning. Bland annat innefattar arbetsuppgifterna att bereda och ta fram sammanställningar, beslutsunderlag samt upprätta skrivelser i vårt ärendehanteringssystem VIDAR. Du ansvarar för att hålla ihop agenda, möteskallelser samt skriva minnesanteckningar och protokoll vid förekommande samverkansforum. Arbetet innebär även att vara ansvarig för underhåll och hantering av förbandets personakter. Som en del i arbetet kommer du att stötta med personaladministrativa underlag samt att vara behjälplig med bokningar och beställningar inom avdelningen. KRAV Kvalifikationer ● Lägst gymnasieexamen ● Erfarenhet av administrativt arbete ● God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift ● Goda kunskaper i Office-paketet ● B-körkort MERITERANDE ● Examen på högskole-/ universitetsnivå inom personal/HR ● Erfarenhet av HR-administration ● Erfarenhet av arbete i SAP/ Försvarsmaktens personalsystem PRIO Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull, noggrann och har ett bra ordningssinne. Du är en positiv och lösningsorienterad administratör som är van att arbeta självständigt. Du har en god social kompetens och har lätt för att ta kontakt med människor. I vardagen krävs att du är driven och strukturerad men även flexibel, detta då vi verkar i en dynamisk organisation som kan skifta karaktär. Vi söker dig som har förmåga att ta eget ansvar och kan arbeta självständigt såväl som i team. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Uppsala. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Lön och förmåner: Enligt kollektivavtal. Upplysningar om befattningen Kontakta HR-chef Lisa Svedlund eller avdelningschef Marcus Ekengren. Fackliga företrädare OFRO Lars-Olof Wretling OFRS Caroline Nilsson SACO Johan Nyström SEKO Jan Salomonsson Samtliga kontaktpersoner nås via FM växel på 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är bäst lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Verksamhetsområde anestesi, operation och intensivvård Vi på anestesi, operation och intensivvård tar hand om patienter och familjer som står inför en avgörande stund. För vissa är vi det sista hoppet. För andra skapar vi en möjlighet till ett bättre liv. Oavsett om du jobbar på steriltekniska avdelningen, i någon av våra flygande verksamheter, på intensivvårdsavdelningen eller på operation så har du en avgörande roll i avgörande stunder. Välkommen med din ansökan för att bli en del av oss. Vår verksamhet Gillar du varierande kirurgi, akut verksamhet och en trevlig arbetsplats är vi arbetsplatsen för dig! Här på anestesi- och operationsavdelningen ing 95–96 opererar vi patienter inom specialiteterna gynekologi, obstetrik, endokrin kirurgi, colorektal kirurgi och urologi. Arbetet är omväxlande, liksom tempot, och det finns goda möjligheter att utvecklas i din profession. Hos oss utförs akuta och selektiva operationer under dygnets alla timmar och vi har en egen uppvakningsavdelning. Operationsavdelningen består av sju operationssalar varav en disponeras av accessmottagningen och en är lokaliserad på förlossningen. Hos oss utförs akuta och elektiva operationer under dygnets alla timmar och vi har en egen uppvakningsavdelning. Vi vill gärna hitta någon som tillsammans med oss vill utveckla vår verksamhet. Ditt uppdrag Att vara specialistsjuksköterska på anestesi och operationsavdelningen ingång 95–96 är ett spännande arbete där du får möta människor i många olika situationer. Du blir en del av ett skickligt team som stöttar och hjälper varandra samtidigt som du kommer att arbeta självständigt. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete där din roll är betydelsefull i samarbete med kollegorna i operationsteamet. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom operationssjukvård. Tidigare erfarenhet inom operationssjukvård ses som meriterande. Din kompetens Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du sätter alltid patienten i fokus, är ansvarstagande och motiverad i ditt arbete. Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Vi ser även att du är flexibel, strukturerad och lojal. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstider är förlagd dagar, kvällar, helger och nätter i verksamhetsanpassat schemaläggning enligt akademiska modell 3, med möjlighet att komma ner till en veckoarbetstid på 32,33h/vecka. Inskolningen anpassas efter ditt behov. Provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef Lotta Sjö, 018-611 48 82 Biträdande avdelningschef Karin Pona, 018-611 57 22 Biträdande avdelningschef Julia Cohen, 018-611 57 33 Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Verksamhetsområde neuro Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Ögonmottagningen är en av sjukhusets största mottagningar med cirka 45 000 besökare per år. Trots det stora patientflödet har vi en trivsam arbetsplats och vi som jobbar här är ett härligt gäng. Nu söker vi nya medarbetare som vill vara med och utveckla vår mottagningsverksamhet. Vi arbetar bekväm arbetstid, måndag till fredag. Ditt uppdrag Som medarbetare på ögonmottagningen kommer du att få ett omväxlande arbete med bl.a. synfältsundersökningar, OCT, ögonbottenfotografering, bildbedömning, telefonrådgivning, synundersökningar, förberedelser till olika läkarundersökningar och jourmottagning på dagtid. Du kommer även att få ansvara för egna mottagningar som till exempel tryckkontroller och körkortskontroller för diabetiker. Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på kompetens hos den sökande. Dina kvalifikationer Du som söker ska vara sjuksköterska med klinisk erfarenhet alternativt optiker. Som anställd sjuksköterska finns möjlighet att vidareutbilda sig till ögonsjuksköterska inom tjänsten. Är du optiker med magisterexamen finns möjlighet att utbilda sig till ortoptist. Har du tidigare arbetat på ögonklinik och/eller är optiker med magisterexamen eller är ögonsjuksköterska är det meriterande. Din kompetens Vi söker dig som har ett flexibelt förhållningssätt, god samarbetsförmåga och tycker att höga patientflöden är en spännande och rolig utmaning. Arbetet kräver att du har ett gott bemötande, är strukturerad och kan arbeta självständigt samt tillsammans med andra i ett växlande tempo. Ett gott medarbetarskap är en självklarhet hos oss. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi erbjuder En tillsvidareanställning på heltid med placering på ögonmottagningen Akademiska sjukhuset. Du erbjuds individuellt anpassad inskolning. Provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? TF. avdelningschef: Soudabeh Noroozi, 018-611 51 07 Facklig kontaktperson nås via växeln 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer