Verksamhetsutvecklare
REGION UPPSALA
Planerare och utredare m.fl.

Akademisk primärvårdscentrum Utveckling Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Vill du arbeta som verksamhetsutvecklare hos oss? Välkommen att söka en tillsvidareanställning som verksamhetsutvecklare på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi på Akademiskt primärvårdcentrum (APC) Utveckling arbetar med verksamhetsnära utvecklings- och förbättringsarbete. Detta arbete är centralt i utvecklingen mot en mer nära och effektiv vård för medborgarna. Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och bra förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Ditt uppdrag Vi söker dig som vill vara med och tillsammans med oss bidra till en förbättrad hälsa för våra medborgare i regionen. Vi erbjuder ett spännande arbete i en positiv och kreativ arbetsmiljö. I rollen som verksamhetsutvecklare är ditt uppdrag att utveckla verksamheterna inom förvaltningen genom att i nära samverkan med verksamheterna leda och genomföra, facilitera, koordinera, följa upp och rapportera olika typer av utvecklingsarbeten. Uppdragen kan röra verksamhetsutveckling både lokalt på enskilda vårdcentraler men också på förvaltningsövergripande nivå. Fokus för ditt uppdrag blir i huvudsak inom områdena vårddokumentation, tillgänglighet och patientsäkerhet. Ett verksamhetsnära stöd i nära dialog med chefer och medarbetade är centralt för uppdraget. Uppdraget kräver en flexibilitet och snabb omställningsförmåga. I arbetsuppgifterna ingår att vara både driva, facilitera och medverka i olika uppdrag och projekt. I uppdraget ingår även att delta i olika arbetsgrupper både inom förvaltningen och på förvaltningsövergripande nivå utifrån kompetensområde och behov. Ditt uppdrag kommer vara att stödja våra verksamhetsområden med lokalt utvecklingsarbete efter deras behov. Vi tillämpar ett teambaserat arbetssätt där vi arbetar tillsammans kring olika frågor för att nå bästa resultat. Förvaltningen NVH förbehåller sig rätten att under perioder med hög arbetsbelastning som till exempel sommaren, kan du bli ombedd att arbeta kliniskt vid behov. Din kompetens Vi söker dig som har en högskoleexamen med hälso- och sjukvårdsinriktning – företrädesvis distriktssköterska. Du har erfarenhet av att leda och ingå i utvecklings- och förändringsarbete inom primärvård. Det är meriterande om du är utbildad inom förbättringskunskap, har erfarenhet av att arbeta processorienterat och har erfarenhet av projektledning inom primärvård. Det är också meriterade om du har erfarenhet av datadrivet förbättringsarbete med hjälp av exempelvis kvalitetsregister, SAS och andra vårdadministrativa system. Har du arbetat med produktionsplanering inom primärvård är även detta meriterande liksom erfarenhet av utvecklingsarbete. Även chefs -och ledarerfarenhet är meriterande för tjänsten. Som person är du självgående, initiativtagande och genuint intresserad av kvalitets- och förbättringsarbete. Du är kvalitetsmedveten och vill se konkreta resultat av ditt arbete. Du är analytisk och strukturerad samt har förmåga att prioritera och samtidigt se helheten. Du tar självständigt ansvar för att arbetet blir färdigt inom givna tidsramar. Du fungerar väl såväl i grupp som med självständiga arbetsuppgifter. Du har en god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Vår verksamhet APC Utveckling tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala. APC Utveckling ingår tillsammans med APC Utbildning, APC Forskning, Forskning Funktionshinder, Hälsoäventyret samt FoU Socialtjänst och angränsande hälso- och sjukvård i förvaltningens enhet för Forskning, Utveckling och Utbildning (FoUU). APC Utvecklings uppdrag är att stödja verksamheterna för att nå fastställda mål. Vi är förvaltningens stöd i primärvårdsgemensamma utvecklingssatsningar, projektarbeten och i specifika utredningsuppdrag. Kliniska processer utgör tillsammans med andra processer grunden för att utveckla verksamheten med syfte att skapa god vårdkvalitet. Du kommer att ingå i en stor, multiprofessionell verksamhet med kunniga kollegor. Vill du veta mer? Vill du veta mer om oss, våra arbetsuppgifter och uppdrag är du välkommen att kontakta tf verksamhetschef för APC Utveckling Jennie Nordberg, e-post [email protected] tel. 070-2769541. Fackliga representanter nås via växeln för Region Uppsala, 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Idag
Sista ansökan:
28 februari 2025
Undersköterska till Luthagen hemvård
Uppsala kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Luthagen hemvård Är du en engagerad undersköterska som söker ett arbete där du får göra skillnad för andra människor? Vill du arbeta i en välfungerande grupp med härliga kollegor och tillsammans med oss bidra till att utveckla verksamheten? Då är hemvården något för dig! Välkommen med din ansökan redan idag! Du hittar oss på Dalgatan i Luthagen, ett innerstadsområde där alla brukare finns på cykelavstånd. Vi är bemannade alla dagar i veckan 7-22 och arbetar enligt ett rullande schema med tjänstgöring varannan helg. Vi arbetar i team tillsammans med sjuksköterska, rehab-personal och planerare. Ditt uppdrag Vårt uppdrag är att hjälpa människor, främst äldre personer, i det egna hemmet enligt beslut från biståndshandläggare samt med uppgifter delegerade av legitimerad personal. Som undersköterska har du en viktig roll i verksamheten. Du fungerar som fast omsorgskontakt och är en viktig länk mellan brukare, anhöriga och andra för brukaren viktiga kontakter. Du arbetar varje dag för att ge en god omvårdnad och service med stor hänsyn till brukarens individuella behov. Du utför även uppgifter delegerade från legitimerad personal och dokumenterar enligt socialtjänstlagen. I ett nära samarbete med dina kollegor arbetar du för att hela tiden utveckla dig själv och verksamheten. Din bakgrund Vi söker dig som har undersköterskeutbildning. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av arbete inom hemtjänsten. Arbetet kräver att du kan cykla och är bekväm med att göra det i arbetet. Vi ser även att du har god datorvana och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vidare är du flexibel och du ser möjligheter i förändringar. Vi ser även att du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Sist men inte minst söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Eva Högberg, verksamhetschef, 018-727 64 38 Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02. Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/) Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Idag
Sista ansökan:
23 februari 2025
Legitimerad Dietist till Märsta Rehab

Vi söker ytterligare en legitimerad dietist till vårt glada gäng på Märsta Rehab. Märsta Rehab är en del av Rehab Nordväst som erbjuder primärvårdsrehabilitering i kommunerna Solna/Sundbyberg, Järfälla, Upplands Bro och Märsta/Sigtuna i Region Stockholms regi. Vi har fyra mottagningar med ca 135 medarbetare bestående av arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter/sjukgymnaster, kuratorer, kiropraktorer, logopeder, rehabkoordinatorer och undersköterskor. Vi erbjuder ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete med eget ansvar! Vårt arbete präglas av arbetslust och stort engagemang i våra patienter. I Märsta är vi en grupp på 22 medarbetare. Arbetsplatsen är belägen i trevliga lokaler 5 minuters gångavstånd från Märsta Station. Vi söker en kollega till våra nuvarande dietister. Du kan läsa mer om det på Märsta rehab (regionstockholm.se)  Vi erbjuder: Inom SLSO finns goda möjligheter för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. På vårt intranät finns information för dig som nyanställd som stöd i din introduktion när du börjar hos oss. Vi har ett antal obligatoriska utbildningar och utöver detta finns ytterligare möjligheter till kompetensutveckling. Vi erbjuder också våra medarbetare förmåner såsom flexibla arbetstider, friskvårdsersättning, fri öppen hälso- och sjukvård samt tjänstepension mm. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsuppgifter: Hos oss på Rehab är dietisten en viktig del i rehabiliteringen av våra patienter. Du kommer att arbeta med patienter i alla åldrar som har livsstilsrelaterade sjukdomar som diabetes, hjärt-kärlsjukdom, övervikt samt mag-tarmsjukdomar, undernäring, allergi/intolerans. Arbetet sker genom bedömning, behandling och rådgivning både på mottagningen och vid hembesök inom hemrehabilitering. Teamarbete förekommer i hemrehab och när man håller i grupper tillsammans med andra professioner. Grupperna kan vara t ex artros- och livsstilsskola.  I arbetet ingår handledning av studenter.  Du kommer också att samverka med anhöriga, hemtjänst och andra vårdgivare kring dina patienter. Möjlighet att arbeta på distans finns, tillämpas enligt överenskommelse när verksamheten så tillåter. Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid 100%, 40 tim./vecka. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstid måndag-fredag. Tillträde efter överenskommelse. Kvalifikationer: Legitimerad arbetsterapeut med kandidatexamen är ett krav B-körkort är ett krav Meriterande är erfarenhet från primärvård och/eller hemrehabilitering Erfarenhet av dokumentation i journalsystemet Take Care är meriterande Personliga egenskaper: Du är trygg i dig själv och i din profession med god förmåga till självständigt arbete samt är bra på att samarbeta med andra professioner. Du är intresserad att vara med och driva utvecklings- och förbättringsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är kommunikativ och med god förmåga att självständigt och flexibelt planera ditt arbete. Du arbetar mot tydliga mål och ser det som en positiv utmaning att lägga upp ditt arbete efter de krav som ställs.   Eftersom vi arbetar i patientens hem måste du klara av att vistas i miljöer med pälsdjur och inte vara känslig för tobakslukt. Övrig information: För att motverka spridning av MRSA tillämpar Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) friskhetsintyg innan nyanställning och reglerar möjligheterna för vårdpersonal att bära piercing. Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

Idag
Sista ansökan:
2 mars 2025
Verksamhetschef
REGION UPPSALA
Chefer inom hälso- och sjukvård

Akademiskt primärvårdcentrum Utveckling Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Vill du arbeta som verksamhetschef för en dynamisk och målinriktad utvecklingsenhet? Vi på Akademiskt primärvårdcentrum (APC) Utveckling arbetar med verksamhetsnära utvecklings- och förbättringsarbete inom den nära vården i Uppsala län. Detta arbete är centralt i utvecklingen mot en mer nära och effektiv vård för invånarna. Vår vision inom Nära vård och hälsa är: Tillsammans för din hälsa genom livet. Vi stödjer och arbetar nära de kliniska verksamheterna för att tillsammans hitta nya innovativa sätt att möta nuvarande och framtida behov i den nära vården. Vi söker nu dig som vill bli vår nya verksamhetschef och dig som vill bli del av och leda vårt härliga gäng verksamhetsutvecklare, strateger, projektledare och administratörer! From 1 januari 2025 är tillsvidareanställning standard för chefer inom Region Uppsala. Provanställning kan komma att tillämpas. För interna sökande utan tidigare chefserfarenhet kommer ett tidsbegränsat förordnande om 3 år att tillämpas. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Introduktion till uppdraget samt chefsutbildning kommer att ingå. Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och bra förmåner, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Ditt uppdrag Som verksamhetschef för APC Utveckling ansvarar du för att planera, organisera och leda arbetet i verksamheten. Du har ansvar för verksamhetens måluppfyllelse, verksamhetsplanering, samt budget. Som verksamhetschef har du personalansvar för medarbetarna i verksamheten, vilket innebär ansvar för rekrytering, medarbetar- och lönesamtal, arbetsmiljö samt rehabilitering. Inom verksamheten finns idag två gruppchefer som har medarbetaransvar för en del av medarbetarna och som stödjer dig i arbetet med arbetsledning och planering. I ditt uppdrag ligger ett strategiskt ansvar för verksamhetens uppbyggnad, uppföljning och utveckling samt ekonomi. Du kommer ingå i (Forskning, Utbildning och Utveckling) FoUUs ledningsgrupp tillsammans med FoUU-chef och övriga verksamhetschefer inom verksamhetsområdet. En viktig del av ditt uppdrag är att skapa goda relationer med andra chefer inom de kliniska verksamheterna för att fånga och möta deras behov av stöd för lokalt utvecklingsarbete. För att lyckas med uppdraget behöver du ha kapacitet att se möjligheter till samskapande och nya lösningar. Ett stort mått av flexibilitet och nytänkande behövs för uppdraget, då behov och krav på verksamheten är i ständig förändring. Du väger samman komplex information samt visar omdöme vid uttalanden, ageranden och beslutsfattande. I uppdraget som verksamhetschef ingår även att delta i olika arbetsgrupper och styrgrupper både inom förvaltningen och på förvaltningsövergripande nivå och i samverkan med vårdgrannar och länets kommuner. Din kompetens Vi söker dig som har flerårig chefserfarenhet inom ett för uppdraget lämpligt område. Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av ledande av utvecklingsarbete/förändringsledning i primärvårdskontext. Vidare söker vi dig som har erfarenhet av att leda en verksamhet inom en politiskt styrd organisation. Det är meriterande med erfarenhet av att leda andra chefer och personer med expertkunskap. Du har ett coachande och tillitsbaserat ledarskap, är självgående, initiativrik och intresserad av att utveckla både grupper och individer. Du är resultatorienterad, samhällsengagerad och har erfarenhet av att leda processer mot uppsatta mål och budgetramar. Vi söker en person med god samarbetsförmåga och förmåga att tydligt kommunicera ditt ansvar och verksamhetens mål både internt och externt. Ditt arbete genomsyras av våra ledord: Respektfull, Engagerad, Omtänksam och Kunnig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vår verksamhet APC Utvecklings uppdrag är att i nära samverkan med ledning och verksamheter föreslå, leda, genomföra, koordinera, följa upp och rapportera olika typer av utvecklingsarbeten inom den nära vården. Uppdragen kan röra verksamhetsutveckling lokalt på enskilda vårdcentraler men kan också omfatta större arbeten på förvaltningsövergripande nivå, exempelvis kopplat till omställningen till effektiv och nära vård. Vi har idag pågående arbeten inom exempelvis patientsäkerhet, tillgänglighet, vårddokumentation, samverkan, hälsofrämjande arbete, klinisk farmaci och läkemedelshantering. Verksamheten omfattar cirka 60 medarbetare, där majoriteten är verksamhethetsutvecklare. I verksamheten finns också strateger, processledare, projektledare, samordnare och kliniska apotekare. Akademiskt primärvårdscentrum (APC) Utveckling tillhör FoUU-enheten på förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala. Vill du veta mer? Vill du veta mer om oss, våra arbetsuppgifter och uppdrag är du välkommen att kontakta FoUU chef Hanna Fagerlind; [email protected] Fackliga representanter nås via växeln för Region Uppsala, 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga CV och andra relevanta bilagor som styrker din kompetens. Vi vill ha din ansökan senast 28 februari 2025. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper.

Idag
Sista ansökan:
28 februari 2025
Administrativ chef till SLU Institutionen för Ekologi
Poolia Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du ha en central funktion i en akademisk organisation med specialister som har ett stort engagemang för sitt uppdrag? Tycker du om att utveckla de administrativa processerna inom organisationer? Drivs du av att utveckla dina medarbetare? Då är det här ett jobb för dig. Poolia har återigen fått äran att hjälpa SLU att hitta deras nästa administrativ chef som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av ekologiinstitutionen. Uppdraget är på heltid och uppskattas starta i maj för att pågå i sex månader. Avsikten är sedan att tjänsten övergår till en direktanställning hos SLU, förutsatt att det fungerar bra för alla parter. Under uppdraget så kommer du att vara anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Vid institutionen för ekologi bedrivs forskning, utbildning och samverkan för uthållig skogs- och jordbruksproduktion och effektiv naturvård. Institutionen är ett nationellt centrum för ekologiforskning med internationellt framstående forskargrupper. Vi har cirka 130 helårsanställda som bedriver verksamhet i Uppsala och på Grimsö forskningsstation i Bergslagen. Vår miljö är internationell vilket gör att samtal och möten till stora delar förs på engelska. Mer information om SLU och institutionen finns på universitetets hemsida www.slu.se. Som administrativ chef kommer du vara med och leda samt vidareutveckla det ekonomiska och administrativa stödet i organisationen. Du blir en viktig nyckelperson i institutionens ledning som även utvecklar processer och funktioner som möter institutionens behov och bidrar till hög kvalitet. Din närmsta chef är institutionens prefekt som du också har ett mycket nära samarbete med. Till din hjälp i uppdraget har du medarbetare med kompetens inom ekonomi, personal, arkiv, bibliotek, upphandling och kursadministration som du även har personalansvar för. Du har personalansvar för totalt nio medarbetare, varav två är placerade vid forskningsstationen Grimsö. Rollen innebär därmed att du besöker Grimsö cirka en gång per månad för att leda och stötta medarbetarna på plats. På Grimsö finns det övernattningsmöjligheter. I rollen som administrativ chef får du möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt och rutiner samt bidra till vår vision att skapa förutsättningar för ett hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • chef och arbetsledare för administrativa enhetens personal • ansvara för HR administrationen samt leder rekryteringsprocessen och personaladministrationen • ingå i institutionens ledningsgrupp • delta aktivt i ledningens arbete och bidra till institutionens långsiktiga utveckling • rapportera till ledningen och vara föredragande i samtliga ekonomiska- och personaladministrativa ärenden • leda en fortlöpande administrativ utveckling för hela institutionen, både i form av rutiner och kompetenser • delta i utredningar och andra uppdrag initierade av fakultet och institutionens ledning • driva och utveckla budgetarbete, prognoser, uppföljning och projektrapportering • skapa strukturer för ekonomistyrning som stödjer organisationens verksamhetsmål • ansvara för halvårs- och årsbokslut och ekonomiska rapporter vid kvartalsuppfölningar • driva och utveckla arbetet inom projektekonomi • avtalsgranskning och bistå forskare i upphandlingsärenden. Vem är du? Tjänsten har en bredd av olika arbetsuppgifter, för att lyckas krävs att du har mycket god förmåga att prioritera då arbetsbelastningen periodvis kan vara hög. Du är en person med integritet som leder personal genom att skapa engagemang och delaktighet. Som person arbetar du strukturerat och trivs med att lösa utmaningar tillsammans med organisationens medarbetare och ledare. Du kommer att ha mycket kontakt med institutionens medarbetare så du behöver vara kommunikativ och gilla att arbeta med olika slags människor samt ha ett relationsinriktat arbetssätt. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi värdesätter erfarenhet från liknande arbete högt, likväl att du har ett brett samhällsfokus som krävs för att förstå forskningens betydelse i samhällsutvecklingen. Vi söker dig som har: • akademisk examen med inriktning på ekonomi • grundläggande kunskaper inom avtalsrätt och arbetsrätt • dokumenterad flerårig erfarenhet av chefskap och att leda en grupp medarbetare • har arbetat med att utveckla administrativa processer och system • är en god kommunikatör med förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift • lätt att aktivt nätverka med andra och bra på att skapa goda relationer • god förmåga att se de gemensamma behoven och kunna öppna dörrar mellan olika delar i organisationen • erfarenhet av att stötta medarbetare och ledningspersonal i förändringsarbete kring administrativa processer och rutiner Meriterande är att du har: • erfarenhet av statlig ekonomistyrning liksom förståelse för de olika villkor som gäller i en akademisk verksamhet. • tidigare erfarenhet av att leda och utveckla det administrativa arbetet inom en offentlig sektor • du kan på ett pedagogiskt sätt förklara ekonomiska begrepp och sammanhang. Om verksamheten Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Idag
Sista ansökan:
2 mars 2025
Vi söker restaurangmedarbetare till en pizzeria i Uppsala
Eyes4work AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Eyes4work söker nu, för kunds räkning, en engagerad medarbetare till en pizzeria i Uppsala. Vi letar efter dig som är redo att ta en hel- eller deltidsroll och bli en del av ett sammansvetsat och serviceinriktat team. Om tjänsten Som restaurangmedarbetare kommer du att ha en central roll i den dagliga driften av pizzerian. Arbetsuppgifterna inkluderar: • Matförberedelse och tillagning – Hjälpa till med pizzabakning och andra rätter på menyn • Kundservice och kassahantering – Ta emot beställningar, hantera betalningar och ge kunder ett trevligt bemötande • Städning och disk – Hålla restaurangen ren och trivsam för både gäster och personal Ingen tidigare erfarenhet krävs, men det är meriterande om du har arbetat inom restaurang, café eller annan servicebransch. Vem vi söker Vi söker en person som: • Har en positiv inställning och kan arbeta i ett högt tempo • Är noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta i team • Har god servicekänsla och tycker om kundkontakt • Är flexibel och anpassningsbar Det är meriterande om du har rätt till anställningsstöd via Arbetsförmedlingen. Vad vi erbjuder • En introduktionsutbildning där du får lära dig arbetsuppgifterna • Möjlighet att utvecklas inom restaurangbranschen • En trivsam arbetsplats med god sammanhållning • Tjänster både på heltid och deltid, med möjlighet till kvälls- och helgarbete Kvalifikationer • Du har fyllt 18 år • Du talar och förstår svenska Ansök redan idag Vi ser fram emot din ansökan! Du kan skicka in den digitalt eller lämna in den direkt på något av våra kontor: Eyes4work AB - Uppsala Thunmansgatan 8, 754 21 Uppsala Eyes4work AB - Tierp Centralgatan 14, 815 38 Tierp Välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
7 mars 2025
Testingenjör / tekniker
Lövånger Elektronik Uppsala AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Lövånger Elektronik Uppsala AB är en kontraktsleverantör inom elektronikbranschen. Våra kunder finns inom olika branscher och vi levererar till såväl globala som lokala kunder. Lövånger Elektronik Uppsala AB ingår i LEAB gruppen, som i sin tur ägs av Lifco-koncernen. Vi söker nu en ingenjör/tekniker med elektronik- och programmeringskunskaper till vår avdelning för Försäljning och Projekt. Du kommer att delta i testning, felsökning, testutveckling och projektledning. Erfarenheter eller utbildning inom generell elektronik, inbyggda system, mätteknik, felsökningsmetodik, schemaläsning, uppbyggnad av testsystem samt programmering av testsystem är klart meriterande. Som person bör du vara driven, självgående, stresstålig och framför allt gilla utmaningar och förändringar. Har du mindre dokumenterad erfarenhet men ett brinnande intresse för elektronik så finns det goda möjligheter att utvecklas inom rollen! Välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
9 mars 2025
Vi söker Produktionsingenjörer
Fresenius Kabi AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik. Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag. Under mottot Caring for life sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare. Vill du vara en del av vår tillverkning i världsklass och verka i produktionens hjärta? Vi söker nu produktionsingenjörer till avdelningen SVP där vi tillverkar ampuller och vialer - produkter som räddar liv! Rollbeskrivning Arbetet som produktionsingenjör innebär att förbättra och utveckla befintliga produktionsprocesser och produktionsutrustning med avseende på kvalitet, ekonomi, arbetsmiljö och produktivitet. Du kommer att arbeta med framtagning av styrande dokument och arbetsrutiner. Du ansvarar även över optimering och validering vid framtagning av nya processer/metoder samt förbättrande av befintliga processer. Vidare arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för utredningar/felsökningar av processer och utrustning. Din placering blir hos avdelningens supportgrupp som består av kvalitetstekniker, tekniker och ingenjörer. Ansvarsområden och arbetsuppgifter I rollen kommer du vara en nyckelperson i att driva utvecklingen av avdelningen framåt. Du kommer att arbeta aktivt för att effektivisera produktionsprocesserna med arbetsmiljö, kvalitet och produktivitet i fokus. En del av ditt arbete består av att: utföra utredningar och felsökningar av processer och utrustningar aktivt leda förbättringsarbetet inom avdelningen bistå med kompetens i projekt utreda kvalitetsavvikelser Om dig Du är nyfiken, driven och initiativtagande med fokus på problemlösning och när det kommer till detaljer är du mycket noggrann. Det är också viktigt att du har förmågan att arbeta strukturerat och hantera parallella arbetsuppgifter. Du är en person som värdesätter att göra ett bra jobb och tar ansvar för ditt arbete.  Kvalifikationer/krav: Dokumenterad erfarenhet av tekniskt arbete Mycket goda språkkunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift Datorkunskaper Meriterande kunskaper: Ingenjörsexamen med inriktning maskin, automation eller liknande. Kunskaper inom LEAN production kunskaper inom validering Ändringsarbete GMP kunskaper Om tjänsten Tjänsterna är visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna. Tillträde omgående. Arbetstiden är förlagd till dagtid.  Om oss Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi. Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv. Fresenius Kabi har dessutom, för tredje året i rad , blivit utsedda till   Karriärföretag   och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter. Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef  Julia Hedström via telefon 070 326 0262 eller mejl [email protected] eller Kristofer Söderholm [email protected]   För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  [email protected]  för kontakt med Unionen och till  [email protected]  för kontakt med Akademikerföreningen. Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post. Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Idag
Sista ansökan:
2 mars 2025
Dansktalande administratör till aktör i bilbranschen
Svensk Autorekrytering AB
Kundtjänstpersonal

Arbetsbeskrivning Vill du jobba i en varierad roll där du får använda dig både av din administrativa och sociala ådra? Talar du dessutom Danska? Då är detta rollen för dig! Här kommer du arbeta för att stötta våra kunder genom att administrera ordrar, se över fakturor och arbeta med annan förekomande administration. Du kommer vid behov behandla och uppdatera relevant kund-data (priser, produkter, avtal etc). I den här rollen ingår mycket kundkontakt och du kommer att stötta och supportera våra kunder i olika ärenden. Du kommer arbeta i en väletablerad organisation och arbeta nära flertalet kollegor. Placering för tjänsten är i Uppsala och är ett Konsultuppdrag. Din Profil Vi ser att du tidigare har arbetat i en roll som innefattar kundkontakt, genom det har du utvecklat en god kundförståelse och tillhanda håller en hög servicegrad i ditt arbete. Som person är du kommunikativ, social och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god administrativförmåga och kunskaper i MS-office. Vidare talar du Danska, Svenska och Engelska samt innehar B-körkort. Om företaget Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag nischat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten besvaras av Konsultchef Alida Antonsson, tel 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
23 februari 2025
Administratör med kundkontakt
Lövånger Elektronik Uppsala AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Lövånger Elektronik Uppsala AB är en kontraktsleverantör inom elektronikbranschen. Våra kunder finns inom olika branscher och vi levererar till såväl globala som lokala kunder. Lövånger Elektronik Uppsala AB ingår i LEAB gruppen, som i sin tur ägs av Lifco-koncernen. Vi söker nu en assistent till vår försäljningsavdelning! Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande, allt från orderregistrering till leveransuppföljningsmöten med kund samt systemvård kan förekomma under en och samma dag. Vi värdesätter en hög grad av flexibilitet och ett stort mått social kompetens. Har du erfarenhet av teknik och också ett tekniskt intresse så är det ett stort plus! För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom allt från försäljning, till produktion och teknik. Välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
9 mars 2025