Lärare i fritidshem

We are looking for an outstanding a highly motivated, creative, and dynamic Fritidspedagog  to join  https://uppsalainternationalschool. com/ Qualifications The successful applicant will have the following: -  A bachelor’s degree in a related subject and a certified teaching qualification  If you meet the above criteria, are enthusiastic about teaching and learning and have the drive and passion to get the most from our students then we would very much welcome your application. Important Note: https://uppsalainternationalschool.com/ is committed to safeguarding and promoting the welfare of all its students. Applicants will be required to submit a current police criminal clearance check or equivalent from their home country or current country of residence prior to appointment.

64 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten Vi söker ansvarstagande vikarier som vill göra en verklig skillnad i vardagen för en fantastisk 24-årig tjej som bor i en mysig bostad nära sin familj strax utanför Uppsala, i närheten av Ramstalund. Tjejen lever med CP-skada, autism och epilepsi och behöver stöd för att skapa en meningsfull och strukturerad vardag. Genom att hjälpa henne med praktiska sysslor, följa rutiner och stötta i sociala situationer blir du en viktig del av hennes trygghet och utveckling. Du får möjlighet att göra en verklig skillnad, samtidigt som du växer och lär dig något nytt varje dag. Dina arbetsuppgifter inkluderar personlig omvårdnad, hushållssysslor, stöd i hennes fritidsintressen samt att följa med och hjälpa till vid olika aktiviteter. För att känna dig trygg och säker i ditt arbete är det viktigt att arbeta regelbundet och bygga en stabil och förtroendefull relation med tjejen, där din kontinuerliga tillgänglighet reflekterar ditt engagemang. Vem är du? Engagerad och erfaren: Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer med autism. Uppmärksam och flexibel: Du är duktig på att läsa av situationer och hitta lösningar utifrån individens behov. Meriterande färdigheter: Erfarenhet av lågaffektivt bemötande, bildstöd och tecken som stöd är ett stort plus. Djurvän: Du trivs i ett hem där både hund och katt är en del av familjen. Självständig och initiativrik: Du kan arbeta självständigt och tar egna initiativ när det behövs. God kommunikation: Du behärskar svenska väl i både tal och skrift. Omfattning och arbetstider Tjänsten startar som timanställning vid behov, där du täcker upp för ordinarie personal vid sjukdom, ledighet och obemannade pass. Om allt fungerar bra finns goda möjligheter till fasta pass framöver. Arbetstiderna varierar och kan inkludera dag, kväll, natt med jour samt helger. Du har möjlighet att önska arbetstider, vilket innebär att din flexibilitet är viktig för att kunna arbeta vid olika tidpunkter. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast sysselsättningsgrad. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett Bank-id. Alla våra anställda ska inom en månad efter påbörjad anställning genomföra en webbaserad introduktionsutbildning som tar ca 1 timme. Tillträde: Efter överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

64 dagar sedan
Sista ansökan:
15 april 2025
Erfaren städare för stor- och flyttstädningar - Hemfrid Uppsala

We are looking for new home cleaners to join our team in Uppsala. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who lives and breathes customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. Of course, you are a team player and like working close to your colleagues. You should: Have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent. Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner in our service team, you are responsible for cleaning our customers' homes to the highest quality. You will be an on-site supervisor on a temporary assignment.You will primarily be responsible for cleaning tasks when there is a need for temporary cover at a customer's home, as well as assisting with key management. You will often clean together with your colleagues, and you will be responsible for the quality assurance on these assignments. To enjoy this role, you should like working at a fast pace and be adaptable. About us Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt serviceteam i Uppsala.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som brinner för kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Självklart är du en lagspelare som tycker om att arbeta nära dina kollegor. Du bör: Ha arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Ha tidigare erfarenhet av ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare i serviceteamet ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Du kommer vara arbetsledare på plats på befintligt uppdrag. Du kommerfrämst ansvara för städuppdrag där det finns ett behov av vikarier för en kund, samt hjälpa till med nyckelhantering. Du kommer ofta att städa tillsammans med dina kollegor, och du kommer vara ansvarig för kvalitetssäkringen av dessa uppdrag. För att trivas i den här rollen bör du tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara anpassningsbar. Om oss Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

64 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Personlig assistent till kvinna med hund
Vivant Assistans AB
Personliga assistenter

Vi på Vivant assistanserbjuder personlig assistans till människor med funktionsvariation enligt lagen om stöd och service. Vår vision är att, i samarbete med den personliga assistenten, värna om kundenss självbestämmande, goda levnadsvillkor och möjlighet till frihet i det vardagliga livet. Till grunden av vårt arbete på Vivant ligger en gedigen värdegrund och vår ambition är att anpassa det praktiska utförandet av vårt arbete för att det ska passa den enskilda individens behov. Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Vidare ser vi att du är positiv, har en god kommunikativ förmåga, är stresstålig och har lätt för att komma in i en ny arbetsrutin. Att ditt arbete präglas av ett gott omdöme och integritet är en självklarhet för dig. Vi sätter stort värde i att du värnar om andra människors välmående, drivs starkt av att skapa positiva relationer och har ett prestigelöst förhållningssätt till ditt arbete. Tidigare erfarenhet av liknande arbete eller adekvat utbildning är meriterande men störst vikt kommer att läggas på personlig lämplighet då tjänsten innebär ett mycket nära samarbete med kunden. OM TJÄNSTEN Vi söker nu personliga assistenter till våran kund i Uppsala. Nu söker vi flera assistenter som vill arbeta hos våra kund i centrala Uppsala, Kunden har en hund av större ras så det är väldigt viktigt att man är hundvan och förstår att det kommer finnas en större hund i bostaden så vi ser gärna att du är en hund människa.Det är mycket viktigt att du är flexibel, snabbtänkt och lyhörd till hur du bäst kan hjälpa kundens utefter deras behov. Du kommer stundtals att ingå i ett arbetsteam och bör därför även ha en god samarbetsförmåga. För denna tjänst krävs det att du: - har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - tål pälsdjur då hund ibland finns i hemmet -tidigare erfarenhet inom vårdenArbetstid och tjänstgöringsgrad: 50-100% flera tjänster. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. RekryteringsprocessenVivants's Rekryterare kommer att läsa igenom din ansökan och sedan återkomma ifall du blir aktuell för en intervju. Inför anställning hos Vivant Assistans För anställning hos Vivant Assistanskrävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Vivant Assistans är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vi kommer begära utdrag ur belastningsregistret därmed är det bra att du redan nu beställer den via länken nedan: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vill du veta mera om oss ellertjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss! Hälsningar Vivant Assistans https://www.vivant.se/

65 dagar sedan
Sista ansökan:
3 april 2025
Kundansvarig Vivant assistans
Vivant Assistans AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Bli en del av vårt team hos Vivant Assistans Är du en person som drivs av att göra skillnad? Älskar du att arbeta självständigt, med frihet under ansvar? Om du är en ansvarsfull, självständig och driven individ, då har vi den perfekta rollen för dig hos Vivant Assistans. Vi strävar efter att ständigt förbättra livskvaliteten för personer med funktionsvariation genom personlig assistans och stöd. Ditt arbete kommer att bidra direkt till våra kunders välmående och frihet i vardagslivet. Du kommer arbeta utifrån vårat huvud kontor i centrala Uppsala men även hos våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer vara administrativt och säkerställa assistansen hos våra kunder genom att hantera medarbetare, schema, tidsrapportering, löner med mm. Kvalifikationer vi värderar Vi söker dig som har god förmåga att anpassa dig till nya situationer och människor. Att kunna förstå och möta våra kunders unika behov är en grundpelare i vår service. Erfarenhet av, eller förmågan att snabbt lära sig, tekniker och metoder för att stödja personer med funktionsvariationer anses vara mycket värdefullt. Kommunikation är nyckeln. Du måste kunna uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Att effektivt kunna kommunicera med kunder, deras anhöriga och ditt team är essentiellt. Personliga egenskaper som frambringar framgång Vi ser att du som söker är ansvarsfull och förstår vikten av ditt arbete. Din förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ kommer att vara avgörande för din framgång och våra kunders tillfredsställelse. Som en driven person tror vi att du alltid letar efter sätt att förbättra och effektivisera din arbetsdag samt bidra till en positiv arbetsmiljö. Vad vi erbjuder Ett meningsfullt arbete där du gör en konkret skillnad i människors liv. Möjlighet till personlig och professionell utveckling inom en stöttande organisation. Flexibla arbetstider anpassade efter både våra kunders och dina behov. Kollektivavtal För frågor om tjänsten, vänligen kontakta [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Med vänliga hälsningar,Vivant Assistans Besök vår hemsida för mer information om vem vi är och vad vi gör: https://www.vivant.se/

65 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Campaign Associate
Wehype Global AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

About Wehype At Wehype, our mission is to empower Creators and Games to collaborate seamlessly and grow together. We achieve this by providing a platform that connects Creators and Games from all corners of the world through a rich product experience that supports various activations, including paid sponsorships, rewards, and giveaways. About the Role As a Campaign Coordinator at Wehype, you will play a key role in supporting the successful delivery of influencer marketing campaigns on a global scale. Working closely with our Campaign team and internal teams, you will assist in managing the logistics and coordination of campaigns, ensuring they run smoothly and exceed client expectations. This is an excellent opportunity to develop your skills in a dynamic and fast-paced environment while contributing to some of the biggest gaming campaigns in the world. What You Will Do Assist Campaign Leads in organizing and managing influencer marketing campaigns across multiple gaming titles. Support with Creator Sourcing Handle administrative and logistical tasks, including scheduling, tracking deadlines, and maintaining campaign documentation. Supporting the team with Creator Contracts Collaborate with internal teams to gather, organize, and distribute campaign assets and materials. Monitor campaign progress and performance, compiling data and insights for reporting purposes. Contribute to brainstorming sessions and help develop innovative campaign strategies tailored to client needs. Who You Are Fluent in English, written and spoken, with excellent communication skills. Highly organized with strong attention to detail and the ability to multitask effectively. Proactive and eager to learn, with an entrepreneurial mindset. Comfortable working in a fast-paced environment and meeting deadlines. Passionate about gaming and the influencer marketing space. A team player with a collaborative attitude and a willingness to take initiative. What’s in it for you? Career Development: Grow your skills and gain valuable experience in a rapidly expanding industry. Health and Wellness: Enjoy a wellness grant for gym/yoga/massage and daily office breakfasts. Exciting Projects: Work with iconic games like FIFA, Fortnite, Call of Duty, and more. Gaming Perks: Access gaming stations at work to enjoy the games you collaborate on or unwind with your favorites.

65 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Överläkare/biträdande överläkare onkologi
REGION UPPSALA
Specialistläkare

Verksamhetsområde blod- och tumörsjukdomar Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet Verksamhetsområde blod- och tumörsjukdomar huserar i den nya vårdbyggnaden, ingång 100/101 vid Dag Hammarskjölds väg. Verksamheten har moderna lokaler med enkelrum, nya informations- och kommunikationstekniska system samt åtskilda professionella och publika flöden. Den nya byggnaden har utrustats med den senaste medicintekniska utrustningen, exempelvis Sveriges första MR-linac som kombinerar linjäraccelerator med bilddiagnostik. Nybyggnationen ger oss nya möjligheter att samlokalisera verksamhetsområde Blod- och tumörsjukdomar tillsammans med verksamhetsområde Bild- och funktionsmedicinskt centrum, vilket ger nya samverkansmöjligheter med stor potentiell patientnytta. Ditt uppdrag Som överläkare eller biträdande överläkare inom sektionen kommer du att arbeta inom verksamhetsområdet blod- och tumörsjukdomar, vilken bedriver onkologisk vård varav en stor andel högspecialiserad. Närheten till Skandion-kliniken gör att vi bedriver ett omfattande samarbete kring protonterapier både i klinisk vardag likväl som inom forskning och utveckling. Vi har en utvecklad konsultverksamhet med regionen i vilken du kommer att ingå. Med närhet till universitetet öppnas möjligheten för dig att delta i forskning och utveckling inom ditt område. Tillsammans skapar vi en utmanande och utvecklande arbetsplats där frihet under ansvar är en självklar del. Dina kvalifikationer Du som söker är specialistläkare i onkologi med omfattande erfarenhet inom lymfombehandling och/eller bröstonkologi. För tjänst som överläkare krävs även att du är disputerad inom onkologi. Du kan ta initiativ och starta aktiviteter samt fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga och lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Tjänsten är tillsvidareanställning 100% med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Michael Bergqvist, Sektionschef, [email protected], 018-617 47 46 Georg Holgersson, Bitr. Sektionschef, [email protected] (http://mailto:[email protected]/), 018-617 16 70 Facklig kontaktperson nås via Upplands Allmänna Läkarförening, kansli 018-611 34 95 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. OBS! Viktig information gällande din ansökan: Bifoga samtliga handlingar som styrker kompetenskraven; dvs CV och personligt brev, ditt specialistbevis och om disputation anges som merit ska även bevis om disputation bifogas. Även om du har sökt tjänster hos oss på Akademiska sjukhuset tidigare, behöver du skicka in dessa dokument för att det ska vara en komplett ansökan. För att din ansökan ska kunna bedömas av Sakkunniggruppen är det viktigt att alla anställningshandlingar är oss till handa senast sista ansökningsdag. En ofullständig ansökan kommer inte tas vidare i anställningsprocessen. Tillsättning av tjänster för specialistutbildade läkare på universitetssjukhus måste sakkunnigprövas (Hälso- och sjukvårdsförordningen (2017:80) 5 kap. 8§) och dokumenten är nödvändig för sakkunnigprövningen. Tjänsteförslagen publiceras på Region Uppsalas anslagstavla https://regionuppsala.se/politik-och-paverkan/handlingar/anslagstavla/ Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

65 dagar sedan
Sista ansökan:
20 april 2025
Research & Development: Site Leader Uppsala
Biotage Sweden AB
Forsknings- och utvecklingschefer

Overview Biotage has a world class Research & Development Function, which is located across several different sites, globally. Each R&D site is led by a Research & Development Site Leader, who report to the Chief Scientific Officer. Research & Development Site Leaders make sure that Biotage keeps up to date with competitors and market trends. They aim to provide people with better products while boosting a company’s profits. In this role, you’ll lead a company’s R&D team and product improvement efforts, from a specific site. From developing workflows, that include developing applications notes to creating new equipment items for consumers, you will be involved in finding ways to enhance current products and developing new ones that match forecasted trends. It can be a high-pressure job with many targets to hit, where you’ll need a strong knowledge of both science, business and leadership. But as an R&D manager you will be involved with exciting projects and work in all kinds of environments with various people. You will work closely with the Chief Scientific Officer to establish a working plan to direct R&D resource in appropriate ways to allow the delivery of new products, improvements and corrective measures so that Company objectives are satisfied. Role and responsibilities: Daily tasks will vary but could involve: Ensuring Health and Safety policies and protocols are clearly defined, fit for purpose and implemented effectively Liaising with Product Management, Marketing, HR, Finance, Production, Operations, Intellectual Property, Product Care, Commercial functions to ensure that all project stakeholders are held accountable and notified of project status Reporting into the Executive Leadership Team (when required) to give updates on R&D progress Using creative skills and research knowledge to improve current products Developing new products in line with industry trends and target market needs Identifying and reporting any technical issues you find when evaluating products Overseeing tests and trials and assessing how effective processes and products are Managing the R&D team and making sure policies and procedures are adhered to Budgeting and forecasting new research plans and developments Attending conferences and presenting research topics Collaborating with market research companies to ensure products will be successful In addition, strategic responsibilities, you will also have direct line management responsibilities to managers of the following functional Teams, on site in Uppsala: Project management Software development Hardware and architecture Verification and validation Innovation and Process Integration Your primary place of work will be at Biotage R&D Headquarters, in Uppsala, where you will be required to attend, in person, daily. You may also be asked to travel, when required globally. Person Specification Experience Minimum 10 yrs. experience as a Researcher Master’s Degree or Higher in a related field Proven track record of successful R&D Projects Skills & Knowledge Qualitive and Quantitative Research Mastery Excellent communication and interpersonal skills. Strong analytical skills. High level of problem solving and decision-making abilities. Ability to manage a team and lead projects. Ability to analyse and interpret data. Ability to develop strategies and plans. This is a highly rewarding and varied role, and we particularly encourage applicants with an extensive background in Research & Development. ApplicationPlease submit your application no later than 31stof January 2025. The selection process will proceed as applications arrive and may be concluded before the final application date.

65 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Fordonsmekaniker till Uppsala
Niemi Bil 2 AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Niemi Bil växer och öppnade för ett tag sedan en ny verkstad i Uppsala - nu söker vi en Fordonsmekaniker för att förstärka vårt team! Vi söker dig med erfarenhet från branschen, som kan utföra allt från felsökningar, utrustning av begagnade och nya bilar samt underhåll, till motorservice och reparationer. Även leveransservice av nybilar och avancerad felsökning kommer att ingå i dinaarbetsuppgifter. Vem är du som söker?Vi ser gärna att du har relativt stor erfarenhet som mekaniker vad gäller olika typer av arbeten och bilmärken. Att du är intresserad av att fortsätta utvecklas, att du kan ta en ledande roll i verkstaden och stötta dina kollegor med din kunskap och rutin. Vårt motto har alltid varit: "Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra" och i din roll är det därför viktigt att du arbetar noggrant, med goda tekniska kunskaper och att du ständigt vill utvecklas för att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder och samarbetspartners. Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med ett sammansvetsat team. Personlig service och bra kundbemötande är en viktig del i rollen. Det är viktigt att du har en attityd och ett engagemang att ständigt vilja utvecklas i din roll och inom Niemi Bil.Som person värdesätter vi att du är positiv, målmedveten och ser möjligheter snarare än hinder. Du bör vidare vara noggrann, praktisk lagd och ha förmågan att anpassa dig till nya situationer. Nyckelkompetenser/förmågor B-körkort Lämplig fordonsutbildning Flertal års erfarenhet som mekaniker Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska och fler språk är meriterande. HV-erfarenhet är meriterande. Ansökan görs genom att skicka in CV och personligt brev genom formuläret längst ned på sidan. Rekrytering sker löpande. Övrigt Du kommer arbeta på vår verkstad i Uppsala. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Kontakt: Om du har några frågor vänligen kontakta Mikael Höglund, [email protected], +46 70-191 65 25. Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan. Om Niemi Bil Niemi Bil startades 2006 i Luleå av Roger Niemi. I dag finns vi i Umeå, Luleå, Skellefteå, Kiruna och Uppsala.Vi är fortfarande ett familjeföretag och även om vi har växt så har vi fortfarande en familjär känsla och Sveriges största hjärta för bilar. Höga krav på kvalitet, omtänksamhet, engagemang och kunskap är och har varit viktiga på vägen. Därför söker vi dig som delar vårt hjärta för bilar och ett genuint drivatt göra människor glada.

65 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Elektriker
EMJ Installation & Bemanning AB
Installations- och serviceelektriker

EMJ Installation & Bemanning AB söker flera drivna och duktiga Elektriker som har erfarenhet med installation av mätarbyten . Arbetsplatsen för detta projekt är i Uppsala. Vi söker för kunds räkning flera drivna, självgående Elektriker som har god erfarenhet inom mätarbyten, ombyggnationer av el mätare men ävennyproduktion, entreprenad, kontorsanpassningar, unika el projekt. Om tjänsten: Vi erbjuder en varierande och utmanande arbetsdag där ingen dag är den andra lik. Du kommer att jobba både självständigt och i team samtidigt som du har en nära dialog med kunden. Vi söker dig som: Har minst 3-5 års erfarenhet som Elektriker. Har minst 2-4 års erfarenhet av mätarbyten. ECY-certifikat. ESA utbildning Är ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Alltid levererar bästa möjliga finish på sitt arbete. Har ett gott kundbemötande och är en problemlösare. Tillgång till egen bil Vi erbjuder: En trygg anställning med bra villkor. Ett härligt team med kollegor som stöttar och hjälper varandra. Marknadsmässig lön CV skickas till [email protected] eller [email protected]

65 dagar sedan
Sista ansökan:
9 april 2025