Om tjänstenVi söker nu Lokalvårdare som vill arbeta natt med fordonsvård på Mälartåg i Uppsala. Lokalvården ansvarar för att säkerställa en effektiv och tillfredsställande städning i för våra tåg på Mälartåg. Arbetet som Lokalvårdare på Transdev innebär mycket fysiskt krävande arbete. Vi har regelbundna kvalitetsuppföljningar av vår uppdragsgivare. Du kommer att vara delaktig i att bibehålla och säkra kvalitén. Arbetsuppgifter• Att säkerhetsställa en god renlighet och hygien i Mälartågs depåer och fordon • Plockstäd • Tömning av avfallsskorgar • Toalettstädning • Maskinskurning/moppning av golvytor och trappor • Avfläckning av väggar eller fordon • Sätestvätt samt byten av klädslar vid behov • Borttagning av klistermärken och mindre klotter Du bidrar även till rapportering av avvikelser, klotter, underhållsbehov och annan skadegörelse genom digitala verktyg. ArbetstiderKl.19:55-04:55. Arbetet innefattar arbete på 82% vardagar och varannan helg.Schemat är upplagt efter 5-2. 5 pass sen är du ledig 2 pass. Sen jobbar du 2 pass och är ledig 5 pass. Tjänsten inleds med en provanställning. KvalifikationerFör att trivas i rollen som Lokalvårdare är du mycket noggrann, plikttrogen och självgående. Vidare är du serviceinriktad och tar egna initiativ för att nå dina mål. Du har förståelse för säkerhetsklassat arbete och regelverk. Arbetet kommer till stora delar utföras på vårar depåområden och du behöver därför känna dig bekväm med att arbeta självständigt enligt skriftliga instruktioner. Tjänsten kräver B-körkort för manuell växellåda. Vidare har du: • Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift • Körkort B för manuell växellåda • Förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt samt att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det som levereras. • Förmågan att samarbeta i grupp Det är meriterande om du har: • Tidigare erfarenhet av lokalvård/städning i offentliga miljöer • Erfarenhet av skiftarbete Vad vi erbjuder Omfattning: 82% nattarbetePlaceringsort: UppsalaAnställningsform: ProvanställningStartdatum: OmgåendeOm rekryteringsprocessenLåter detta som ditt nya jobb? Vi rekryterar löpande,skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig chef:Micaela [email protected](observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om ossTransdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.
About the Role As a Customer Solutions Engineer in our Support team, you will work closely with customers and colleagues to solve advanced issues and requests that require technical expertise. We are specifically looking for someone with experience with MySQL and Javascript, an working in a second line type of roles assisting customers and colleagues with technical expertise. Besides this, any experiencein VoIP/SIP protocol or with telecommunications and networking would be advantageous. Other responsibilities would involve being familiar with our different solutions (Kaisa will provide training and support learning for specific tools or programming languages that could be required). Our Support Team Our growing multi-skilled, multi-language support team in Kaisa works closely with customers and colleagues alike, providing our technical expertise and problem-solving attitude to a vast array of queries and issues that come to our desk. Due to the nature of our service, we tackle the unique and unusual queries that reach Support as a collaborative effort, working together as a team focusing on quality and delivery, with an open mind and room to learn new things along the way. If you like challenges and bettering yourself, working in a close-knit team with a drive to help others, keep reading! What you’ll do Provide first-class Support to both Kaisa teams and our customers as issues or questions are raised to our team. Assist and educate our Support team with your technical knowledge. Use your service-minded personality to creatively and proactively assist customers and colleagues all over the world in their daily work using our services. Use SQL to extract or modify data on demand. Work with Javascript and API solutions to help deliver our services to customers. Troubleshoot telephony issues using the SIP protocol (VoIP) signalling, including raising tickets with our carrier partners when necessary. What do we need from you Knowledge or experience using SQL or Javascript or PHP. No formal academic education required but you can demonstrate certain ability with the languages mentioned. Ability to perform technical assessments, troubleshoot and determine the root cause of different problems and scenarios. Ability to work positively in a fast-paced, changing environment. Supportive mindset, ability to understand the customer’s point of view, and will to walk that extra mile to meet customer's needs. It is essential that you are fluent in spoken and written English. Additional skills Demonstrable experience with telecommunications as second/third line Support agent (experience with networking, or SIP/VoIP for example) or knowledge of any of these protocols is meritorious. Fluency in Italian, Swedish, Spanish or other European languages is an advantage. Where you’ll be and how you’ll work We have three offices: London, Uppsala and Paris. This position is currently open for our Uppsala office, but applications from France or the UK can also be considered. Because we are an international team, if the opportunity allows, you might be able to visit each office to spend time with the different teams. We are flexible on remote work. You can decide with your manager the frequency to which you meet your team face to face, although some attendance is expected. We typically work business hours, but due to the nature of the Support tasks you will be expected to occasionally work specific shifts (never later than 19:00) or participate in an on-call service on rotation. Kaisa wants you to have a good life balance and the opportunities to have advantages like free yoga lessons each Friday, team activities in Sweden, France or UK, and participation in inspiring events. What you’ll get in return We have country specific insurances and retirement contributions. You can ask for more details during the interview. However across all countries (Sweden, UK, France) there are indeed similar benefits such as: Country specific health and family insurance Country specific retirement contribution Sporting & wellness opportunities Virtual yoga lessons every Friday Flexible and remote work to suit your personal working style Regular team events in France, Sweden and the UK True professional & personal life balance giving you peace of mind that you can both work and relax without sacrificing one or the other A solid team environment in a company of friends Working at Kaisa Kaisa will offer you an open, unpretentious, goal-oriented culture with a lot of growth potential. We love hackathons, lunch & learn and ping pong, and we encourage labs – which means that we will help you find time tofocus on your own development. We offer a competitive benefits package. And we work flexibly; you’re encouraged to find your own balance between working from an office and remotely. About Kaisa Kaisa. 22 nationalities. One brand.Join our dynamic team at Kaisa, a global SaaS company specialising in Customer Experience solutions. With a dedicated team of over 60 employees with offices in Uppsala, London, and Paris, we serve customers spanning over 45 countries worldwide. Our expertise lies in developing innovative solutions that simplify the creation of personalised customer experiences. As a scale-up enterprise, we are poised for exponential growth, driving industry standards and redefining the customer journey.We know that some people may hesitate to send their application if they feel they don't correspond to all the points of the job description. But if you feel that Kaisa and our diversity are made for you, please send us your CV!
Om CaspecoDagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg. Idag erbjuder Caspeco ett restaurangsystem för restaurang- och upplevelseindustrin. Våra produkter består av Bokning, Kassa, Personal och Analys. Idag består vi avbestår cirka 150 medarbetare och 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en Lönespecialist/Produktspecialist till området Lön Norge för vår fortsatta tillväxtresa. Om tjänstenNu söker vi dig som har gedigen erfarenhet inom lön, där erfarenhet av norsk lön är starkt meriterande,men önskar bredda din kompetens och vill utvecklas i din yrkesroll där dukommer ha en nyckelroll i vår tillväxtresa och expansion i Norge. I denna roll kommer du inte att arbeta operativt med lön, utan kommer istället arbeta strategiskt och verka som kravställare och specialist gentemot ett av våra fantastiska utvecklingsteam som fokuserar på utländsk lön.Du kommer att ha en central roll med många kontaktytor både internt och externt och ett nära samarbete med utvecklingsteam, supportteam, produktchef och andra produktspecialist inom Lön. Tillsammans kommer ni verka för att vår produkt håller god kvalitét och att vi fokuserar på rätt saker som skapar värde för våra kunder och användare. Dina ansvarsområden kommer bland annat att vara: Omvärldsbevakning för att säkerställa att vår produkt följer kollektivavtal, lagar och regler inom norsk lön Dokumentation, release notes och demo av nya funktioner Driva specifikationen av ny funktionalitet i samarbete med utvecklingsteamet och andra produktspecialister, med stöd från extern expertis vid behov Prioritera teamets backlog utifrån input från produktchef, operation specialist och Country Manager i Norge Agera tredje linjens support Kvalifikationer För att lyckas i rollen som Lönespecialist/Produktspecialist hos oss behöver du vara nyfiken och initiativtagande i ditt arbete. Du har ett intresse för problemlösning och värdeskapande och har en förmåga att identifiera behov och omvandla dessa till kortfattade krav i vårt lönesystem utan att förlora viktiga detaljer. Du behöver ha arbetat med - och ha en god förståelse för lön i sin helhet, där erfarenhet av norsk lön är extra meriterande. Som person är du strukturerad, noggrann och har en förmåga att arbeta med olika initiativ parallellt och är flexibel i din yrkesroll. Du behöver även: Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska samt ha en förståelse för det norska språket Ha en god systemvana, framför allt inom lönesystem. Har du till och med arbetat i Caspecos lönesystem så är det en stor bonus Ha tidigare erfarenhet från restaurangbranschen eller närliggande bransch ser vi som väldigt meriterande Vårt erbjudande Vi erbjuder en bred och utvecklande roll där du får möjlighet att växa och utmanas i din yrkesroll. Du kommer att ingå i ett kunnigt, sammansvetsat team med god stämning och högt i tak, där ni delar erfarenheter och har ett nära samarbete. Din position kommer att vara en nyckelroll i vårt team, där du får stort inflytande och möjlighet att verkligen göra skillnad. Hos oss på Caspeco är varje individ en viktig del av vår framgång, och vi ger stor frihet under ansvar i din yrkesroll. Vi har kollektivavtal och erbjuder marknadsmässiga villkor. ÖvrigtStart: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid Plats: Uppsala, med hybridlösning Låter det som en roll för dig? Välkommen att skicka in din ansökan idag. Urval sker löpande. För frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 1+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning:Vi söker en automationsprogrammerare för Rockwell PLC. Huvuduppgifterna är programmering, specifikation, testning, stöd i detaljplanering och dokumentation. Detaljerade arbetsuppgifter kommer att utformas tillsammans med det bredare projektteamet. Automationsingenjören kommer att arbeta tillsammans med seniora PLC-programmerare. Vi söker en automationsingenjör med viss erfarenhet av PLC, helst inom Rockwell-miljö. MSc eller kandidatexamen eller motsvarande erfarenhet. Minst 1 års erfarenhet. Arbetet kommer att utföras på plats. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
OM ARBETSPLATSEN Uppsala Business Park (UBP) huserar nära ett hundratal företag som till stor del är verksamma inom Life science, men även företag med kompetens och produkter inom flertalet andra områden. Tanken bakom Uppsala Business Park är att skapa de bästa förutsättningarna för samarbete och utveckling mellan individer, förtag och organisationer. Förutsättningarna för att skapa en sådan miljö är optimala tack vare det geografiska läget – goda kommunikationsförbindelser till bland annat Arlanda, Stockholm och samtliga institutioner som på ett eller annat sätt är verksamma inom Life science i Uppsala. Området står inför en spännande resa under de närmsta åren då en omfattande expandering har inletts. OM TJÄNSTEN I rollen som receptionist och konferensvärd står du inför en varierande vardag där du dels kommer att bemanna receptionen och sköta konferensavdelningen, dels bistå med varierande service både till alla som arbetar i Uppsala Business Park och till externa gäster. Som receptionist är du ansiktet utåt vilket innebär att du möter samtliga besökare på ett trevligt, professionellt och serviceinriktat sätt. Du arbetar självständigt i din roll samtidigt som du kommer ha ett nära samarbete med det interna UBP-teamet. Exempel på arbetsuppgifter: Välkomna både besökare, hyresgäster samt kollegor i receptionen Bemanna receptionen och leverera hög service till besökare och konferensgäster Arbeta med förbättring och utveckling av konferens och servicetjänster Vara delaktig av UBPs utveckling av UBP Community Omfattning: 70%, kontorstider måndag till fredag. Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse. VI SÖKER DIG SOM Har tidigare arbetat inom service och vet vad det innebär att ge service i världsklass Har god datorvana och är tekniskt nyfiken Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Har en fullständig gymnasieutbildning Tidigare arbetat i reception eller med konferens (meriterande) Vi söker dig som har god förmåga att bygga och vårda goda relationer, är lyhörd och lösningsorienterad inför kundens behov. I denna roll är det viktigt att du är självgående och både vill och vågar ta egna initiativ. För att trivas i denna roll behöver du vara noggrann, ha ett strukturerat arbetssätt samt ett lösningsorienterat förhållningssätt. OM CAROTTE Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid eller kortare deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. Välkommen med din ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på [email protected] Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Om skolanAmerikanska Gymnasiet grundades av rektorer utifrån en stark pedagogisk idé. Vi har tagit det bästa från denamerikanska och svenska skolan utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Amerikanska Gymnasiet grundades 2015. Majoriteten i styrelsen har själva varit rektorer och flera är entreprenörer. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och medarbetare av beteenden som härleds från dessa. Din profil Vi söker dig med hjärta, mod och laganda som vill följa med oss på en spännande resa.Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje individ. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du är trygg och stabil och drivs av möjligheten att påverka, du är handlingskraftig och lösninginriktad genom ditt positiva förhållningssätt. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid effektivt utifrån elevernas bästa. Flexibilitet är viktigt då varje skoldag kommer att vara olik. Om tjänstenLärarassistent som stödjer lärare och skolan i olika administrativa uppdrag. Viktiga delar i uppdraget är: - Vikariesamordning samt att själv vikariera när lärare är sjuka.Det är viktigt att du delar samma tankar om skola som vi. https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/ Delar du våra tankar om skola och vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Trivs du i en miljö med snabba beslutsvägar och med barnets bästa i första rummet? Anställningen är en tillsvidaretjänst som inleds med 6 mån provanställning. Anställningsstart är i augusti 2024. Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se
Niemi Bil växer och öppnar upp en ny verkstad i Uppsala - nu söker vi en Fordonstekniker! Du kommer att få vara med och starta upp samt utveckla verksamheten från allra första början tillsammans med vår Verkstadschef. Vi söker dig som kan utföra allt från felsökningar, utrustning av begagnade och nya bilar samt underhåll, till motorservice och reparationer. Vem vi söker:Vi ser gärna att du har ett stort intresse och nyfikenhetoavsettmärke på bilen. Med bakgrund av att du kommer att jobba nära vår försäljningsanläggning i Uppsala som säljer begagnade bilar. Vårt motto har alltid varit: "Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra" och i din roll är det därför viktigt att du arbetar noggrant, med goda tekniska kunskaper och att du ständigt vill utvecklas för att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder och samarbetspartners. Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med ett sammansvetsat team. Personlig service och bra kundbemötande är en viktig del i rollen. Det är viktigt att du har en attityd och ett engagemang att ständigt vilja utvecklas i din roll och inom Niemi Bil.Som person värdesätter vi att du är positiv, målmedveten och ser möjligheter snarare än hinder. Du bör vidare vara noggrann, praktisk lagd och ha förmågan att anpassa dig till nya situationer. Nyckelkompetenser/förmågor B-körkort Lämplig fordonsutbildning Minst två års arbetslivserfarenhet Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska och fler språk är meriterande. HV-erfarenhet är meriterande. Ansökan görs genom att skicka in CV och personligt brev genom formuläret längst ned på sidan. Rekrytering sker löpande. Kontakt Tom Niemi, [email protected] Om Niemi Bil Niemi Bil startades 2006 i Luleå av Roger Niemi. I dag finns vi i Umeå, Luleå, Skellefteå, Kiruna och Uppsala - med kunder över hela Sverige.Vi är fortfarande ett familjeföretag och även om vi har växt så har vi fortfarande en familjär känsla och Sveriges största hjärta för bilar. Höga krav på kvalitet, omtänksamhet, engagemang och kunskap är och har varit viktiga på vägen. Därför söker vi dig som delar vårt hjärta för bilar och ett genuint drivatt göra människor glada.
Vi söker nu däckskiftare till höstens däcksäsong till vår kund i Uppsala. Tjänsten är på heltid med start under oktober månad. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som däckskiftare jobbar du i verkstaden med att byta däck inför vintern, visst lagerarbete kan även tillkomma. Detta är en tjänst på heltid och kommer pågå under däcksäsongen på ca 2 månader med start under oktober månad. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av däckskifte eller har ett stort intresse för bilar och motorer. För att lyckas i rollen krävs det att du är arbetsvillig, stresstålig och inte rädd för att arbeta fysiskt. Det här är ett jobb för dig som kan arbeta självgående och i team, är lösningsorienterad och noggrann och som ser ett bra bemötande som en självklarhet då även kundkontakt förekommer. Du har även B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift. Ansökan: Vid frågor om tjänsten kontakta Sebastian på 070 276 4869 eller via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Företaget startades av specialister inom fordonsbranschen med mångårig erfarenhet från verkstadsarbete. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster är vi med och verkar för en kompetenshöjning i branschen. Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet. Vi tror på varje människas förmåga. Starka individer lyfter varandra. Steg för steg hjälper vi medarbetare och företag att utvecklas och bli starkare – så starka att de i sin tur lyfter andra. Värderingar Vi brinner för att matcha ihop arbetssökanden med företag, och vårt arbete sker helhjärtat i alla delar för att hela processen ska lyckas. Vi är alltid personliga, engagerade och professionella i alla våra uppdrag och möten.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 6+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning:Följande arbetsuppgifter ska utföras av konsulten. Exakta arbetsuppgifter kommer att variera beroende på vilket konkret uppdrag som konsulten verkar inom. Dessa uppdrag och fördelningen av konkreta arbetsuppgifter kommer att variera över tid. Vara scrum master och teamledare för utvecklingsteam som tar fram och vidareutvecklar IT stöd. Hålla samman teamens arbete genom iterationerna (sprintarna), i första hand genom en coachande och stöttande teamledarroll. Fungera som agil coach (i t.ex Scrum) för teamen. Leda och utveckla teamens arbetssätt (DevOps). Bla fokusera på ständiga förbättringar, självorganisering, korta feedback-cykler och visualisering. Facilitera teamens medlemmar och stödjande resurser, d v s hjälpa och stödja teammedlemmar och expertroller att hitta effektiva situationsanpassade arbetssätt. Bidra aktivt till att undanröja hinder och överkomma svårigheter för teamen. Medverka vid uppstart av nya team och projekt och etablera en teamkultur baserat på psykologisk trygghet, tillit och öppenhet. Stötta i framdrivandet av metodstöd för utvecklingsprocessen. SKA-krav Kompetensnivå: 4 som Scrum Master (arbete som agil coach får räknas in). Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av att införa agila metoder och principer på organisationsnivå. Erfarenhet av att hantera och navigera förändringar av olika styrmodeller (pm3, SAFe) och arbetssätt (Scrum, projekt) inom och mellan team. BÖR-krav Minst ett års erfarenhet av arbete med Azure DevOps eller motsvarande verktyg. Dokumenterad erfarenhet som coach för utvecklingsteam (t.ex. som Scrum Master). Kunskap om agila metoder och agila värderingar. Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Tillgänglig för att arbeta minst tre dagar på plats i Uppsala. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Villa Djäknegatan är ett nyöppnat äldreboende i Uppsala med 80 platser. Vi har både demens- och omvårdnadsplatser. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Bra schema och arbetstider:Måndag-fredag 07-16. Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner:Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter:Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar:Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd:Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Om rollenDu är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs.Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt.I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." -Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg DemenscertifieringVi skall bliettdemenscertifieratboende, vilket betyder att allavisom arbetar här är utbildade i demens och bemötande viaDemensakademin. Din erfarenhet och kunskapDu är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen.Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan.God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att struktureraoch organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren." -Mårten Hedberg,Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-08-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Viktoria Mann, Verksamhetschef Villa Djäknegatan. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Facklig kontakt: VårdförbundetMail:[email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Välj ett jobb för att visa detaljer