Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Konsult inom systemsäkerhet – bidra till ett säkrare samhälle Vill du arbeta med teknik som gör skillnad – på riktigt? Vi söker dig som har erfarenhet inom systemsäkerhet och vill vara med och stärka Sveriges totalförsvar och samhällsviktiga funktioner. Hos oss får du möjlighet att arbeta i uppdrag med långsiktigt fokus, tillsammans med kunniga kollegor i ett öppet och prestigelöst team. Du blir en del av ett sammanhang där din kompetens och ditt engagemang verkligen räknas. Som konsult inom systemsäkerhet arbetar du med exempelvis: Systemsäkerhet – analys, kravställning och dokumentation Grund- och förvaltningsdata – förståelse och hantering av tekniska system Systemintegration – arbete i komplexa systemmiljöer med fokus på säkerhet och robusthet Du kommer att arbeta i medelstora projekt med längre tidshorisont, ofta tillsammans med offentliga aktörer och myndigheter. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Lägst högskoleingenjörsexamen med teknisk inriktning eller motsvarande erfarenhet Arbetslivserfarenhet inom systemsäkerhet och/eller grund- och förvaltningsdata God förståelse för systemutveckling och agila arbetssätt Goda kunskaper i svenska i tal och skrift – du kommer att arbeta med dokumentation och kommunikation gentemot myndigheter och organisationer Meriterande är kunskaper inom ILS eller systemarkitektur samt erfarenhet från myndighetsarbete. Viktiga egenskaper: Flexibilitet – du anpassar dig efter olika situationer och behov. Problemlösande – du ser möjligheter och hittar lösningar. Serviceinriktad – du är lyhörd för kundens behov. Har hög integritet – du tar ansvar och agerar professionellt. Denna anställning innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag. Svenskt medborgarskap är ett krav för just denna tjänst. Ytterligare information Tjänsten är placerad i Uppsala, centralt nära stationen – perfekt för pendling. På grund av uppdragens karaktär är möjligheten till hemarbete begränsad, men viss flexibilitet finns. Varför välja oss? Du blir en del av ett team med 15 kollegor i blandade åldrar och bakgrunder. Vi har en öppen arbetsmiljö, stöttande kollegor och ett ledarskap som uppmuntrar utveckling och initiativ. Här får du möjlighet att växa – både som konsult och som människa. Vid eventuella frågor: Gruppchef Uppsala: Magnus Lundin, [email protected] Rekryteringspartner: Ellinor Danielsson, [email protected] Sista ansökningsdag är 25 augusti. Urval och intervjuer påbörjas under senare delen av augusti/början av september. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Till vårt team inom System Integration söker vi en person som kan hjälpa oss att leverera tjänster inom systemintegration/Systems Engineering mot olika försvarsinriktade myndigheter samt totalförsvar som har betydelse för Sveriges säkerhet. Arbetsområden: Upprätta tekniska ordrar Förarbete inför fastställande av publikationer och teknisk dokumentation Samverka med myndigheter och slutkund Kravställning Systems Engineering CAD arbete Inom det här projektet jobbar vi "högt och lågt". Det innebär varierande uppgifter och även visst fysiskt arbete. Vi söker dig som vill göra mer än att bara sitta vid ett skrivbord och som inte är rädd för att hugga i där det behövs! Känner du igen dig? Placeringsorter är Uppsala eller Skövde. Tjänsteresor inom Sverige förekommer. Kvalifikationer Din personlighet är viktig för att lyckas i din roll hos oss på AFRY. Vår grupp präglas av högt i tak, prestigelöshet, hög kompetens och framför allt medverka och göra skillnad genom att bidra till ökad samhällssäkerhet. Du är lägst högskoleingenjör eller har motsvarande försvarsbakgrund samt har arbetslivserfarenhet inom ett eller flera av ovan beskrivna arbetsområden. Du har/är: Förmåga att koordinera flera saker samtidigt Samarbetsförmåga - du är en person som kan skapa goda relationer med kund, slutkund, leverantörer och kollegor etc Strukturerad i ditt arbetsätt och skapar ordning och reda i ditt arbete Kommunikationsförmåga - du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket då vi arbetar gentemot svenska myndigheter och organisationer Tekniskt intresse - systemförståelse för hur olika system hänger ihop Meriterande är tidigare erfarenhet från försvarsmyndighet, gärna fordonsrelaterat. Denna anställning innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag. Svenskt medborgarskap är ett krav för just denna tjänst. Ytterligare information På AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats med globalt perspektiv, kollektivavtal och en rad personalförmåner. Vår personalklubb Club AFRY organiserar sociala aktiviteter för att förstärka gemenskapen. Vi är övertygade om att många stärker oss och strävar efter att skapa en kreativ och framgångsrik arbetsplats. Vi satsar på våra medarbetares utveckling med individuella utvecklingsplaner och möjlighet att ta kurser och certifiering. Vi tror på balans mellan arbets- och privatliv och strävar efter att skapa en hälsosam arbetsmiljö. Det är kanske därför vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. På grund av uppdragens natur är möjligheten till hemarbete begränsad, men viss flexibilitet finns. Sista ansökningsdag 21 augusti 2025. Urval och intervjuer kommer påbörjas under senare delen av augusti/början av september. Vid eventuella frågor: Gruppchef Uppsala: Magnus Lundin, [email protected] Rekryteringspartner: Ellinor Danielsson, [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu assistenter till en kund i centrala Uppsala. Vi söker dig som söker jobb i sommar men även till hösten. Är du student så går jobbet bra att kombinera med studier. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Du behöver inte ha erfarenhet men du behöver vara ansvarsfull, flexibel, lyhörd och ha lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Om anställningen Som vikarie är anställningsformen Anställning per arbetad timme och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Till vissa av tjänsterna krävs det att du har körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningar tas endast emot via hemsidan I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Konsult inom ILS (Integrated Logistics Support) – bidra till ett säkrare samhälle Vill du arbeta med teknik som gör skillnad – på riktigt? Vi söker dig som har erfarenhet inom ILS och vill vara med och stärka Sveriges totalförsvar och samhällsviktiga funktioner. Hos oss får du möjlighet att arbeta i uppdrag med långsiktigt fokus, tillsammans med kunniga kollegor i ett öppet och prestigelöst team. Du blir en del av ett sammanhang där din kompetens och ditt engagemang verkligen räknas. Som konsult inom ILS arbetar du med exempelvis: Dokumentation, instruktionsböcker, underhållsdokumentation Konfigurationsstyrning Grund- och förvaltningsdata Kvalifikationer Vi söker dig som har: Lägst högskoleingenjörsexamen med teknisk inriktning eller motsvarande erfarenhet Arbetslivserfarenhet inom ILS och/eller som underhållsingenjör God förståelse för systemutveckling och agila arbetssätt Goda kunskaper i svenska i tal och skrift – du kommer att arbeta med dokumentation och kommunikation gentemot myndigheter och organisationer Meriterande är kunskaper inom systemintegration, systemarkitektur, samt erfarenhet från försvarsindustri och/eller försvarsmyndighet. Viktiga egenskaper: Flexibilitet – du anpassar dig efter olika situationer och behov. Problemlösande – du ser möjligheter och hittar lösningar. Serviceinriktad – du är lyhörd för kundens behov. Har hög integritet – du tar ansvar och agerar professionellt. Denna anställning innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag. Svenskt medborgarskap är ett krav för just denna tjänst. Ytterligare information Tjänsten är placerad i Uppsala, centralt nära stationen – perfekt för pendling. På grund av uppdragens karaktär är möjligheten till hemarbete begränsad, men viss flexibilitet finns. Varför välja oss? Du blir en del av ett team med 15 kollegor i blandade åldrar och bakgrunder. Vi har en öppen arbetsmiljö, stöttande kollegor och ett ledarskap som uppmuntrar utveckling och initiativ. Här får du möjlighet att växa – både som konsult och som människa. Vid eventuella frågor: Gruppchef Uppsala: Magnus Lundin, [email protected] Rekryteringspartner: Ellinor Danielsson, [email protected] Sista ansökningsdag är 25 augusti. Urval och intervjuer påbörjas under senare delen av augusti/början av september. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Mercus Yrkeskläder söker Butikschef till Arlandastad - Ny butik! Är du bra på att få andra människor att växa i sin uppgift och att coacha till glädje och lönsamhet? Gillar du att möta kunder hela dagarna? Är du prestigelös och inte rädd för att ta i där det behövs? Och brinner du för försäljning? Ja, då är detta jobb något för dig! Till butiken i Arlandastad söker vi en engagerad Butikschef! Om oss Mercus Yrkeskläder är en ledande återförsäljare av arbetskläder, skyddsskor och personlig skyddsutrustning. Vi är inne i en expansiv fas och söker nu vår nästa Butikschef till vår nya butik i Arlandastad. Din roll Som Butikschef hos oss får du en central roll där du kombinerar operativa och strategiska ansvarsområden. Du leder och utvecklar butiksteamet, säkerställer att försäljnings- och verksamhetsmålen uppnås och är samtidigt aktiv i det dagliga arbetet. Oavsett om det handlar om kundmöten, personalledning eller att ta tag där det behövs är du en närvarande och engagerad ledare. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden • Leda, inspirera och utveckla butikens personal genom att skapa engagemang och arbetsglädje. • Ansvara för försäljningen och driva verksamheten mot finansiella mål. • Säkerställa att rutiner följs och att butiken är välorganiserad och inbjudande. • Planera och genomföra varubeställningar samt säkerställa att butiken är välfylld. • Aktivt arbeta med kundservice och försäljning för att skapa långsiktiga kundrelationer. Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet som butikschef, försäljningschef eller liknande, gärna inom detaljhandel eller konfektion. • Är van att arbeta mot försäljningsmål och har en förståelse för hur man driver butiksverksamhet. • Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem (kunskaper i Pyramid är meriterande). • Är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter och ett högt tempo. Vad vi erbjuder Hos Mercus blir du en del av en dynamisk organisation med engagerade kollegor och lojala kunder. Vi har ett starkt butikskoncept, samtidigt som varje butik ges stor frihet att skapa en unik kundupplevelse. Hos oss får du möjligheten att växa både i din roll och tillsammans med oss som företag. Om våra kunder Våra kunder är framförallt företagskunder (B2B) och innefattar allt från snickare och chaufförer till fastighetsskötare och servicetekniker. Med välfyllda butiker och ett sortiment anpassat för deras behov är vi en självklar partner i deras vardag. Praktisk information • Placeringsort: Arlandastad • Omfattning: Heltid, vardagar • Tjänsten tillsätts: Enligt överenskommelse Ansökan Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan i dag. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment. Välkommen med din ansökan! Mercus Yrkeskläder har varit en pålitlig partner i arbetslivet sedan vår start 1991. Med rötter i södra och västra Sverige, har vi expanderat till 11 yrkesbutiker och en lättillgänglig webbutik och kundunika webblösningar. Vi är också stolta över att vara en del av börsnoterade Alligo, vilket ger oss ytterligare styrka och stabilitet i branschen. Vad erbjuder Mercus? Vi erbjuder ett komplett utbud av arbetskläder, profilkläder, skyddsskor och personlig skyddsutrustning. Vi är återförsäljare av branschens ledande varumärken så som Fristads, Helly Hansen Workwear, Snickers Workwear, Blåkläder och många fler. Oavsett om du är hantverkare, fastighetsskötare, servicetekniker eller jobbar på lager eller i butik så har vi produkter som matchar dina behov. Vi erbjuder även profilprodukter med kundlogga, allt för att kunna klä och profilera ditt företag på bästa sätt.
Beskrivning av arbetsuppgifter På Realgymnasiet i Uppsala går det ca 200 elever. Vi har två program, Naturbruksprogrammet och Hantverksprogrammet.Uppdraget som specialpedagog alt. speciallärare innebär att du ska stötta lärarna i planering och undervisning för att möta alla elevers behov. Du har ett strategiskt helhetsfokus där organisation, rutiner, lärmiljöer är utgångspunkten. Du kartlägger samt föreslår anpassningar på organisation-, grupp- och individnivå. Tillsammans med skolledning och övriga kollegor säkerställer ni att den fysiska, pedagogiska och sociala lärmiljön är tillgänglig för alla elever. Du kommer ingå i skolans Elevhälsoteam där ditt uppdrag bland annat är att vara en kunskapsresurs i teamet genom att bidra med din specialpedagogiska kompetens i det främjande, förebyggande och åtgärdande arbete. Kvalifikationer Utbildning Specialpedagogexamen eller speciallärarexamen God svenska Du kan utrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt kan formulera dig väl i kartläggningar och åtgärdsprogram Erfarenhet Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom gymnasiet
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt arbete hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varu- och dryckesplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi tror att du som kommer att trivas bäst hos oss har butikserfarenhet, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande jobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill. Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är ett extrajobb efter behov under sommaren, med start omgående. Arbetstiden är förlagd dagtid vardagar. Det ska bli så kul att höra från dig! KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil
Därför är detta jobb för dig Du vill driva projekt som utvecklar och stärker Sveriges elnät. I en sektor där tillförlitlighet, säkerhet och teknisk precision är avgörande trivs du med att ta ansvar, skapa struktur och driva projekt framåt. Du har erfarenhet av att leda projekt inom eldistribution – från ny- och ombyggnation av regionnätsstationer till uppgraderingar av transmissionsställverk och infrastruktur för elöverföring. Men hos oss får du inte bara möjlighet att leda projekt – du blir en del av ett sammanhang där projektledning är en kärnkompetens och ett område vi ständigt utvecklar. Inom Knightec Group finns XLPM: vårt kompetenscenter för ledarskap och projektledning. Här äger och vidareutvecklar vi XLPM – en beprövad metodik som ger dig struktur och tydlighet i ditt uppdrag, och som stöttar dig i att leda i komplexa miljöer med höga krav på resultat, samverkan och ansvar. Utöver metodiken erbjuder vi ett brett utbud av utbildningar, rådgivning och expertstöd – så att du alltid har tillgång till den kompetens du behöver för att lyckas i rollen. Hos oss är projektledning inte ett verktyg – det är en kärnkompetens. Och vi letar efter dig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med några av branschens bästa. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Leda investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av anläggningar Säkerställa efterlevnad av regelverk, tekniska krav och kvalitetsstandarder. Avtalshantering Koordinera aktörer som ingenjörer, myndigheter och leverantörer. Driva förbättringsarbete och optimera processer. Följa upp och rapportera projektstatus mot mål, tidplan och budget. Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad som person och trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och skapa ordning och reda. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom energiteknik, maskinteknik eller liknande Tidigare arbetat enligt projektmetodik baserad på standarder som till exempel PMI eller prince. Erfarenhet av entreprenadstyrning, tekniska utredningar och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av stam- och/eller regionnätsanläggningar Erfarenhet av projektering inom elnät Meriterande med ESA-utbildning och BAS P/U Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Uppsala Business Park, Rapsgatan 7E, Uppsala . Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!
Därför är detta jobb för dig Du vill leda projekt som utvecklar framtidens värmelösningar. I en sektor där energiomställning, tillförlitlig drift och teknisk komplexitet går hand i hand trivs du med att ta ansvar, skapa struktur och driva projekt framåt. Du har erfarenhet av att arbeta med projektledning inom värmeproduktion – från ny- och ombyggnation av kraftvärmeverk och fjärrvärmeanläggningar till tekniska uppgraderingar, bränslebyten och effektoptimering. Men hos oss får du inte bara möjlighet leda projekt – du blir en del av ett sammanhang där projektledning är en kärnkompetens och ett område vi ständigt utvecklar. Inom Knightec Group finns XLPM: vårt kompetenscenter för ledarskap och projektledning. Här äger och vidareutvecklar vi XLPM – en beprövad metodik som ger dig struktur och tydlighet i ditt uppdrag, och som stöttar dig i att leda i komplexa miljöer med höga krav på resultat, samverkan och ansvar. Utöver metodiken erbjuder vi ett brett utbud av utbildningar, rådgivning och expertstöd – så att du alltid har tillgång till den kompetens du behöver för att lyckas i rollen. Hos oss är projektledning inte ett verktyg – det är en kärnkompetens. Och vi letar efter dig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med några av branschens bästa. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Leda investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av anläggningar Säkerställa efterlevnad av regelverk, tekniska krav och kvalitetsstandarder. Avtalshantering Koordinera aktörer som ingenjörer, myndigheter och leverantörer. Driva förbättringsarbete och optimera processer. Följa upp och rapportera projektstatus mot mål, tidplan och budget. Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad som person och trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och skapa ordning och reda. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom energiteknik, maskinteknik eller liknande Tidigare arbetat enligt projektmetodik baserad på standarder som till exempel PMI eller prince. Erfarenhet av entreprenadstyrning, tekniska utredningar och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av värmeanläggningar Är bekant med PED, ATEX, tryckkärlsdirektiv Kunskap om förbränningsteknik, ångpannor, turbiner Meriterande om du har kännedom inom DCS-system såsom Teleperm XP, ABB Symphony, PCS7, 800XA Meriterande med ESA-utbildning och BAS P/U Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Uppsala Business Park, Rapsgatan 7E, Uppsala . Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom SÄBO, korttidsboende och/eller hemsjukvård. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Alice Åsbrink på [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Även om du inte hittar ett specifikt uppdrag som passar dig just nu, välkomnar vi spontanansökningar. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger och ser fram emot att utforska hur vi tillsammans kan skapa en perfekt matchning för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.
Välj ett jobb för att visa detaljer